Τα λάδια όμως είναι παρόμοια αν όχι ίδια με πριν λίγα έτη. Δεν είναι μεν σαν αυτά του 1960-70-80 αλλά δεν άλλαξαν πολύ από το 2000-2010+. Το δικό σου είναι σε λογικά πλαίσια, τα επόμενα χρόνια όμως όπως εξήγησα και πιο πανω άλλαξε αυτή η στρατηγική υπέρ των πωλήσεων και του μάρκετινγκ. Αυτό άλλαξε από τότε, δεν έγιναν τα μοτέρ πιο διαστημικά. Άσε που πολλά είναι μετατροπές παλαιότερων μοτέρ και δεν είναι ολοκαίνουργια σχεδιασμένα από λευκή κόλλα.
Και έτσι λοιπον παρουσιάζεται τα τελευταία ετη αυτοκίνητο βενζίνης/diesel με σημερινής τεχνολογίας λάδια να λέει 30.000 χλμ αλλαγή λαδιών. Τίποτα το ιδιαίτερο δεν έχουν τα μέταλλα του, ούτε οι ανοχές των μηχανικών μερών από αυτοκίνητα πριν 10-15 έτη κτλ. Ούτε τα λάδια από τότε έχουν τεράστιες διαφορές. Κάποια ακριβα και ψαγμενα λάδια οντως έχουν, αλλά τα καθημερινά που βάζουν στις αντιπροσωπείες, όχι. Είναι μέσα στις προδιαγραφές αλλά δεν διαφέρουν και πολύ από λίγα έτη πριν. Άσε που πολλές αντιρυπαντικες τεχνολογίες τα καταστρέφουν, βρομιζουν, όπως egr, ενεργητική αναγέννηση κτλ.
Τα 10.000 ή 12.000 κτλ χλμ είναι μια σωστή χιλιομετρική απόσταση για αλλαγή λαδιών, ακόμα και των σημερινών που είναι πιο εξελιγμένα από τα παλιότερα. Η εμπειρία δείχνει πως μπορούν να διατηρηθούν σε καλή κατάσταση σε αυτά τα χιλιόμετρα και δη αν είναι φουλ συνθετικά και να προστατέψουν τον κινητήρα στην καθημερινή χρήση που περιλαμβάνει πόλη, μποτιλιάρισμα, καλοκαίρια,ταξίδια, υψηλά φορτία κινητήρα κτλ. Τα 20-25-30.000 χλμ αρχίζουν να μπαίνουν στο φάσμα των ειδικών συνθηκών και εκεί χάνεται η μπάλα του τι εννοεί το μαντείο των Δελφών και ποιες είναι αυτές οι συνθήκες.
Όπως είπαν και οι πάνω το κόστος είναι ελαχιστο και ασήμαντο μπροστά στην άψογη λειτουργια όλων των μερών του κινητήρα.