-
@lap said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Μάλλον δεν ξέρεις τους παππούδες που ξέρω.
Στα 50 μια bmwδαρα και τώρα στα 60 ένα καλό σούπερ suv.
Και τα δυο τα έλιωναν.
Ο συγκεκριμένος είχε ξεκινήσει με μικρό αυτοκίνητο πόλης φυσικά μεταχειρισμένο. Σε κάθε αγορά ένιωθε άρχοντας αφού ανέβαινε συνεχώς.
Λαπ εσυ μια ...ναρα ποτε την θες . Οταν εισαι 25 ή οταν εισαι 60 ? Μπορει να καμαρωνεις και στα 60 τι γκομενα εχεις, αλλά... δεν λειτουργεις σαν 25αρης
-
Η αγορά είναι ανώμαλη.
Ένας καλός μισθός περί των 1200 ευρώ για έναν 30αρη δεν μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο με 27000 χωρίς να φτάσει στα όρια του. -
@lap said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Η αγορά είναι ανώμαλη.
Ένας καλός μισθός περί των 1200 ευρώ για έναν 30αρη δεν μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο με 27000 χωρίς να φτάσει στα όρια του.Αν το θέλει πολύ αυτό το αυτοκίνητο, όχι για να πουλήσει μούρη στους φίλους του, αλλά για να αποδείξει κάτι στον εαυτό του, μπορεί να το πάρει, ακόμα και να βρει τρόπους να ξεπεράσει τα όριά του. Με 2-3 χρόνια οικονομία και άλλα τόσα δόσεις το παίρνει. Τι, θα φοβηθεί μήπως δεν έχει να πληρώσει το φροντιστήριο των παιδιών του ή θα στεναχωρηθεί που δε θα βγαίνει βράδυ τόσο συχνά?
-
Άρα 6 χρόνια στερήσεις για να αποδείξει στον εαυτό του ότι μπορεί να αγοράσει κάτι που δεν απευθύνεται σε αυτόν ως καταναλωτικό κοινό και στα εισοδήματα του;
Ωραία φτάνει 36 για να μπορεί να γράψει χιλιόμετρα με αυτό χωρίς να ζητά δεξιά και αριστερά 50 ευρώ για βενζίνη….το αγοράζει λοιπόν το ευχαριστιέται αλλά 3-4 έτη και στα 40-44 τι αγοράζει;;;; Μένει με το παλιό; Τελειώνει η επιθυμία για ένα καλύτερο αυτοκίνητο στα 40-45;;;
Με την λογική μου θα κοιτά αυτοκίνητα των 32-35.000 ευρώ για να μην νιώσει πισωγυρισμα
Μιλώ για τα συγκεκριμένα δεδομένα του φίλου που λίγο πολύ είναι τα δεδομένα όλων των νέων στη χώρα μας.
Εντάξει το ξεσκίσαμε το θέμα…. Ο άνθρωπος απλά μας ρώτησε και τον τρελαναμε.
Νηματοθετη πάρε ένα Dacia sandero και αγόρασε στα 40-45 ένα focus st line ή ένα qashqai και ευχαρίστησε τον εαυτό σου όταν θα ασπρίζεις και πάμε σε άλλο θέμα.Υ.γ Σε πειράζω…φυσικά κάνε ότι θέλεις
-
@alexandros-k said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
@jamesd said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Κάθε ηλικία έχει τις «καύ*ες της πιστεύω, ο καταναλωτισμός πάντα προνοεί. Έτσι, όταν είσαι 25 μπορεί να θέλεις μια Porsche ενώ όταν είσαι 65 θέλεις π.χ. μια Mercedes που να μπαινοβγαίνεις άνετα χωρίς να πονάει η μέση και να μην κάνει και θόρυβο (το παράδειγμα ενδεικτικό, μπορεί και το αντίστροφο, ότι έχει στερηθεί/επιθυμεί κανείς). Μην πω ότι οι μεγάλοι χαίρονται περισσότερο, κάτι σαν γερόντοέρωτας που επικεντρώνεται στην αγορά τους μήπως αισθανθούν κάπως (ο νέος ανανεώνεται πιο εύκολα)
Διαφωνω καθετα . Ο παππους μια χαρα την κανει την δουλεια του και με ενα "ψόφιο" Σουβ.
Δεν διαφωνώ με αυτό που λες, απλά γράφω για το τι μπορεί να θέλει/επιθυμεί κανείς όχι με τι κάνει τη δουλειά του. Οι επιθυμίες μπορεί να αλλάζουν με την ηλικία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λιγότερο απαιτητικές/έντονες/επιτακτικές όσο μεγαλώνει κανείς. Άλλωστε παππούδια σε Ferrari όλοι έχουμε δει… -
Άλλος μπορεί να θέλει να αράζει στην τηλεόραση ή να τα φάει στα μπαράκια κι ας κυκλοφορεί με dacia (αν μπορεί κι αυτό).
Άλλος όταν οι φίλοι του γλένταγαν γιατί βγήκαν στη δουλειά από μικροί και είχαν χρήματα από πιο νέοι, διάβαζε γιατί είχε εξεταστική.
Άλλος κάνει 2 δουλειές για να αποκτήσει τα υλικά αγαθά που πιστεύει ότι θα τον κάνουν χαρούμενο.
Ελεύθεροι άνθρωποι είμαστε κι ο καθένας κάνει τις επιλογές του και βάζει τους στόχους του.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα αγαθά κόποις κτώνται (ελπίζω να το έγραψα σωστά). Εκτός αν τα παντρευτείς ή τα κληρονομήσεις... -
@andya3 said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Άλλος μπορεί να θέλει να αράζει στην τηλεόραση ή να τα φάει στα μπαράκια κι ας κυκλοφορεί με dacia (αν μπορεί κι αυτό).
Άλλος όταν οι φίλοι του γλένταγαν γιατί βγήκαν στη δουλειά από μικροί και είχαν χρήματα από πιο νέοι, διάβαζε γιατί είχε εξεταστική.
Άλλος κάνει 2 δουλειές για να αποκτήσει τα υλικά αγαθά που πιστεύει ότι θα τον κάνουν χαρούμενο.
Ελεύθεροι άνθρωποι είμαστε κι ο καθένας κάνει τις επιλογές του και βάζει τους στόχους του.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα αγαθά κόποις κτώνται (ελπίζω να το έγραψα σωστά). Εκτός αν τα παντρευτείς ή τα κληρονομήσεις...@andya3 said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Άλλος μπορεί να θέλει να αράζει στην τηλεόραση ή να τα φάει στα μπαράκια κι ας κυκλοφορεί με dacia (αν μπορεί κι αυτό).
Άλλος όταν οι φίλοι του γλένταγαν γιατί βγήκαν στη δουλειά από μικροί και είχαν χρήματα από πιο νέοι, διάβαζε γιατί είχε εξεταστική.
Άλλος κάνει 2 δουλειές για να αποκτήσει τα υλικά αγαθά που πιστεύει ότι θα τον κάνουν χαρούμενο.
Ελεύθεροι άνθρωποι είμαστε κι ο καθένας κάνει τις επιλογές του και βάζει τους στόχους του.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα αγαθά κόποις κτώνται (ελπίζω να το έγραψα σωστά). Εκτός αν τα παντρευτείς ή τα κληρονομήσεις...Αριστη τοποθετηση! Ειδικα μετα απο τοσα σεντονια πιο πισω. Ας προσεξει μονο ο φιλος να παρει αυτο που στο μπατζετ του θα του κανει κλικ σε σχεση με τα υπολοιπα.
-
Εγώ πάντως γρήγορα και ακριβά αμάξια πήρα νέος, που δεν είχα άλλα έξοδα και έκανα το κέφι μου! Τώρα μπαίνει πρώτα η λογική και οι ανάγκες της οικογένειας (δεν είμαι εκατομυριούχος να τα συνδυάζω όλα!) και μετά το αμάξι, εξ' ου και η Κορόλα.
Και δεν με χάλασε καθόλου που από πολύ γρήγορα αμάξια έχω τώρα ένα υβρίδιο...γιατί έχω άλλες ανάγκες και προτεραιότητες και γιατί ξεκ@υλωσα νέος.
-
Μη ξεχνάτε ότι η δικιά σας γενιά έζησε σε εποχές ΠΑΣΟΚ και με απολαβές αλλά και λογική δίχως αύριο γιατί πολύ απλά είτε κάποιος γονιός θα σας κάλυπτε τα πάγια σας έξοδα (σπίτια, ενοίκια,καύσιμα) είτε η εποχή έδειχνε να έχει άπειρο χρήμα για πάντα και πολλές δουλειές
Ακόμα και γραμματειακή υποστήριξη να ήσουν χωρίς ειδίκευση οι απολαβές κυμαινόταν άνω των 1000 ευρώ, με σημερινή αγοραστική δύναμη.
Ήταν δηλαδή ένα μοτίβο σε όλους τους νέους τη δεκαετία του 2000 «το ζούμε για σήμερα διότι και το αύριο θα είναι καλύτερο». «Τώρα έχουμε ευρώ, φθηνός δανεισμός-πολλές επενδυσεις κτλ.» Η προοπτική που λέγαμε πιο πάνω!
Σήμερα στους νεοτεους πολλοί της γενιάς σας (30 άρηδες στα μέσα του 2000) φαίνονται ως παραδείγματα προς αποφυγή ή και φθόνου, εποχές ΠΑΣΟΚ κ έτσι.
Σήμερα ένας 30αρης βγάζει καθαρά 1200 ευρω και με μεταπτυχιακό και με καλή προϋπηρεσία αλλα και με 500-600 ευρώ ενοίκιο γκαρσονιέρα χωρίς τα πάγια έξοδα του. Οι γονείς έχουν μικρές συντάξεις για να " τσονταρουν" για τα γούστα του παιδιού και η ζωή δεν έχει τις ίδιες προοπτικές με το 2000.Όταν λοιπόν μπεις στον χορό για αγορά 1ου αυτοκινήτου και δη με τις δικές σου δυνάμεις και χωρίς σπόνσορες από πίσω ,όπως μας γράφει ο νηματοθετης για την γενικότερη κατάσταση του, πρέπει να τα σκεφτείς όλα αυτά και να μην σε παρασύρουν κάποια έσοδα που πιθανόν να έχεις χωρίς να έχεις λύσει τίποτα από τα υπόλοιπα ζητούμενα που πιθανόν να έχει ένας 30-35αρης
-
εσεις έχετε ξεφύγει τελείως το νήμα είναι για να προτείνουμε αυτοκίνητο και εσείς το έχετε παει νεος vs μεγαλύτερος, πασοκ και ότι να ναι.
τεσπα εγω θα μπω στο αρχικό ερώτημα και θα σου πρότεινα με αυτά που λες focus η leon. Πάρε αυτό που σου αρέσει περισσότερο γενικά , εγώ υπερ αυτής της άποψης είμαι.
Δεν ξέρω βεβαια τις τιμες που έχουν πια γιατί τώρα τελευταία έχουν ξεφύγει. -
@lap said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Μη ξεχνάτε ότι η δικιά σας γενιά έζησε σε εποχές ΠΑΣΟΚ και με απολαβές αλλά και λογική δίχως αύριο γιατί πολύ απλά είτε κάποιος γονιός θα σας κάλυπτε τα πάγια σας έξοδα (σπίτια, ενοίκια,καύσιμα) είτε η εποχή έδειχνε να έχει άπειρο χρήμα για πάντα και πολλές δουλειές
Εαν λες για εμένα, ήμουν δημοτικό στην εποχή ΠΑΤΣΟΚ....οπότε καμία σχέση! Μετά την φούσκα Σημίτη άρχισα να εργάζομαι κανονικά. Όμως άλλο τα €1.200 μόνος σου και άλλο με οικογένεια....επίσης βοηθάει εαν δεν πληρώνεις ενοίκιο, όλα τα λεφτά είναι για καυλάντα!
-
Καλημέρα και καλή χρονιά...
Να μοιραστώ και εγώ μαζί σας την εμπειρία μου από λανθασμένη επιλογή αυτοκινητου στα πρόσφατα σχετικά μου νιάτα...
Πριν 12 χρόνια σε ηλικία 30 ετών αγόρασα το πρώτο δικό μου αυτοκίνητο.. Με την μόδα των SUV και έχοντας κατά νου ότι θέλω ένα αμάξι να με βγάλει και στις απαιτήσεις μιας οικογένειας πήρα ενα jeep patriot 2400 κυβικών σε καλή τότε τιμή.. Κατενθουσιασμένος με την επιλογή μου τον πρώτο καιρό.. Το αμάξι φανταστικό.. Είχε και 4*4 και πήγαινα και τις εκδρομές μου.. Έκανα και οικογένεια αργότερα και φόρτωνα το μισό μου σπίτι και πήγαινα όπου ήθελα..
Όμως.. Λίγο τα πανάκριβα τέλη, λίγο η ακριβή βενζίνη που έτρωγε σαν τρελό, λίγο τα ακριβά service και σε λίγο διάστημα η σχέση μου με το αμάξι άρχισε να ξεθώριαζει. Εν τέλει παρόλο που το αμάξι το γουσταρα έφτασα σε σημείο να το οδηγώ και με το ένα χέρι να κρατάω το τιμόνι και με το άλλο να με μουτζωνω..
Τα λέω όλα αυτά γιατί υπάρχει μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στις ανέσεις που ζητάμε και στο κόστος αυτών που αν κάποιος την ανατρέψει μπορεί να φτάσει στο σημείο να μην ευχαριστιεται καν τις ανέσεις που πληρώνει..
Σε όλα αυτά βέβαια παίζει ρόλο και η οικονομική δυνατότητα του καθενός.
Όμως θέλω να υπογραμμίσω ότι και το λεγόμενο value for money είναι τελικά ένα είδος ποιότητας. Είναι ποιότητα το να ξέρεις ότι μετακίνησε και κανεις τις δουλειές σου με το λιγότερο δυνατό κόστος. Με άλλα λόγια αν ένα ξενοδοχείο κοστίζει 500 ευρώ δεν θα εκτιμήσω την ποιότητα του γιατί απλά δεν θα με πάρει ο ύπνος το βράδυ...
Για αυτό θα συμβούλευα κάθε νεότερο να πάρει αυτό μεν που του αρέσει αλλά να μην ξεφύγει σε κόστη άχρηστα που πιθανών να του δημιουργούν περισσότερους μπελάδες από αυτα που του προσφέρουν.. -
Διαφωνώ με το σκεπτικό σου.
Ερχεσαι εκ των υστέρων και βρίζεις τον εαυτό σου γιατί αγόρασες το συγκεκριμένο αμάξι, ενώ το σωστό είναι να βρίζεις τον εαυτό σου , όπως και όλοι μας , γιατί οι αποτυχημένοι πολιτικοί κάνουν εγκλήματα και την βγάζουν καθαρή , συχνά παίρνοντας ακόμα τον μισθό του βουλευτή.Οταν αγόρασες το αμάξι , η βενζίνη είχε 70 λεπτά , τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 500 ευρώ, τεκμήρια και φόροι πολυτελείας δεν υπήρχαν , η χρηματοδότηση ήταν εύκολη και εσύ είχες καλοπληρωμένη δουλειά.
Το γεγονός ότι 2 χρόνια μετά η βενζίνη πήγε 1,80 , τα τέλη κυκλοφορίας 900 και έφαγες και ένα φόρο πολυτελείας κοντά στο 1000άρικο , ήρθαν και τα τεκμήρια και οι δουλειές χάθηκαν , όλο αυτό το σύνολο, λέγεται κρίση.
Αυτό στην Ελλάδα δεν είχε συμβεί ποτέ, αφού και η κρίση του 1929, μπορεί στην βιομηχανική αμερική να είχε πολλά θύματα, στην αγροτική όμως Ελλάδα , ελάχιστα ενόχλησε και σίγουρα πολύ λιγότερο από την μικρασιατική καταστροφή 7 χρόνια μετά.
Δεν πρόκειται όμως να ξαναέχουμε τέτοια κρίση , στο κοντινό μέλλον , έως και στο μεσοπρόθεσμο, αφού έχουν αλλάξει όλα τα δεδομένα.
Τέλος η βενζίνη παραμένει ακριβή , οπότε αν το παιδί έχει τα λεφτά , μια χαρά μπορεί να πάρει ό,τι τον ευχαριστεί.
-
Φίλε cruiser όντως οι συγκυρίες ήταν υπερβολικα δυσμενείς στην περίπτωση μου όμως αυτό δεν ακυρώνει το γεγονός ότι η απόφαση να πάω για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που χρειάζομουν ήταν η απαρχή του κακού...
-
Αγαπητέ sal0 να τη χαίρεσαι τη τζιπάρα, αλλά μάλλον η περίπτωσή σου δεν εμπίπτει στο εύρος αυτοκινήτων και τιμών που συζητάμε.
Τουλάχιστον όπως έχω αντιληφθεί τη συζήτηση, το θέμα είναι αν ένας νέος με δουλειά και ικανοποιητικά εισοδήματα θα πρέπει να συμβιβαστεί με ένα αυτοκίνητο το πολύ 20k. Ή αν αξίζει τώρα που είναι νέος με τις ανάλογες πιθανόν θυσίες να ανέβει στα 25 ή 26 ή 27k για ένα καλύτερο αυτοκίνητο.
Κι εγώ λέω ξεκάθαρα ναι, να κάνει την υπέρβαση τώρα που είναι νέος και μπορεί. Αν αποκτήσει οικογενειακές υποχρεώσεις αργότερα, τα επιπρόσθετα 5-7k θα του φαίνονται βουνό. -
Κάθε απόφαση πρέπει να κρίνεται σε σχέση με τη χρονική στιγμή που πάρθηκε...
Το 2004 θέλοντας αυτοκίνητο για βόλτες κατέληξα σε Suzuki Grand Vitara...
Δοκίμασα και τις 3 εκδόσεις...
1600 3θυρο, 2000 5θυρο και 2500 V6 5θυρο...όλες με το κοντό κιβώτιο...
Πολύ καλύτερο σε όλα το τελευταίο...Πάτημα, αίσθηση και επίσης πιο οικονομικό σε κατανάλωση!
Τιμές 24.000, 28,000 και 33,000 αντίστοιχα...
Τεκμήρια δεν υπήρχαν, φόρος πολυτέλειας ούτε, τέλη προσιτά...
Οπότε κατέληξα στο 2,5άρι...
Το ότι μετά από 7 χρόνια είχε γίνει ασύμφορο και τελικά το πούλησα 7.000 με 50.000 χλμ δεν αλλάζει το γεγονός ότι, κατά τη γνώμη μου, πήρα τη σωστή απόφαση κατά τη στιγμή της αγοράς...
-
Andya3 τη τζιπαρα την ξεφορτώθηκα πρόσφατα και περιμένω ένα yaris cross hybrid . Άμα καεις από το χυλό φυσας και τη γιαουρτι ένα πράγμα!!
Και εγώ για να επανέλθω στο θέμα του φίλου συμφωνώ ότι στην σημερινή αγορά στα 25000 -26000 βρίσκεις πολύ καλύτερα πράγματα από ότι στα 20000 χωρίς να αλλάζουν τόσο δραματικά τα έξοδα χρήσης.. -
@criuser said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Οταν αγόρασες το αμάξι , η βενζίνη είχε 70 λεπτά , τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 500 ευρώ, τεκμήρια και φόροι πολυτελείας δεν υπήρχαν , η χρηματοδότηση ήταν εύκολη και εσύ είχες καλοπληρωμένη δουλειά.
Το γεγονός ότι 2 χρόνια μετά η βενζίνη πήγε 1,80 , τα τέλη κυκλοφορίας 900 και έφαγες και ένα φόρο πολυτελείας κοντά στο 1000άρικο , ήρθαν και τα τεκμήρια και οι δουλειές χάθηκαν , όλο αυτό το σύνολο, λέγεται κρίση.
Τα τεκμηρια προϋπήρχαν πολυ πριν το 2009 . Οπως και η βενζινη ειχε γυρω στο 1€ τοτε .
-
Θυμάστε τότε που τα τέλη ταξινόμησης έπεσαν στο μισό και πλάκωσαν όλοι και πήραν μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα και μετά έκλαιγαν? Ο μπούσουλας είναι ένας...σε αυτό το κράτος διαχρονικά απατεώνας δεν κάνεις πολύ μεγάλα βήματα, πας συντηρητικά για να μην πονέσεις μετά. Εκείνη την εποχή άλλαξα και εγώ αυτοκίνητο αλλά 1600 κυβικά γιατί έβλεπα την φάκα. Το αφεντικό μου που με είχε ζαλίζει τι αμάξι να πάρει πήγε και πήρε τότε ένα Honda Accord δίλιτρο παρότι του έλεγα να πάρει οποιοδήποτε αμάξι αρκεί να είναι κάτω από 2000 κυβικά. Δεν είχε πάρει ακόμα πινακίδες όταν ήρθε το πρώτο έκτακτο 150άρι. Και 5 χρόνια μετά είχε κάνει μόλις 20κ χλμ.
-
@sal-0 said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Φίλε cruiser όντως οι συγκυρίες ήταν υπερβολικα δυσμενείς στην περίπτωση μου όμως αυτό δεν ακυρώνει το γεγονός ότι η απόφαση να πάω για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που χρειάζομουν ήταν η απαρχή του κακού...
Δεν είναι έτσι.
Εγώ το 2009 πήρα ένα δίλιτρο βενζίνης και είχα όλα τα παραπάνω. Από 430 τέλη στα 1100 με τον φόρο , βενζίνα στο 1,80 . Η βενζίνα γενικά εκείνη την δεκαετία έπαιζε πολύ χαμηλότερα . Υπήρξαν και κάποιες περίοδοι που ανέβηκε μέχρι το 1,20 , αλλά γενικά μιλάμε για πολύ χαμηλότερα , στα 70 με 80 λεπτά.Τώρα το τι χρειαζόσουν είναι σχετικό . Αν μπούμε σε αυτή την λογική , χρειάζεσαι μόνο 2-3 ζευγάρια παπούτσια και αυτά όχι ακριβά. Ανάλογα ρούχα , ηλεκτρονικά , σπίτι κλπ.
Οπότε με τα τότε δεδομένα μια χαρά ήσουν .
Και αν τότε είχες την σημερινή σου ηλικία , θα πέρναγες την κρίση της μέσης ηλικίας και θα αγόραζες ακόμα ακριβότερο αμάξι.
Σε όλους μας συμβαίνουν αυτά.
Και εγώ που ήμουν λίγο μεγαλύτερος τότε , πήγα στο δίλιτρο κατεβαίνοντας από αμάξια οκτακύλινδρα και εξακύλινδρα για να μαζευτώ...
Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!