-
@realzeus said in Πώς θα ήταν για σας η ιδανική σελίδα αυτοκινήτου;:
Δεν ισχύει αυτό, έχουν κι αυτά καμπύλη απόδοσης, η οποία απλά είναι αντίστροφη από τα θερμικά. Τα ηλεκτρικά συνήθως ξεψυχάνε στις ψηλές ταχύτητες.
Στην ταχύτητα σωστά, λόγω απουσίας κιβωτίου και ορίου περιστροφής (και απόδοσης της μπαταρίας). Όμως δεν έχουν καμπύλη, είτε με 1.000σαλ είτε με 10.000σαλ, το ίδιο αποδίδουν, αφού όλη η ροπή είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές. Γενικά το ηλεκτρικό μοτέρ είναι απείρως καλύτερο από το θερμικό σε απόδοση, βάρος, πολυπλοκότητα κλπ. Το ΜΕΓΑΛΟ μειονέκτημα είναι η μπαταρία και ουσιαστικά η Αχίλλειος φτέρνα του. Για αυτό εξάλλου όπου χρειάζεται μεγάλη ισχύς τα μοτέρ είναι ηλεκτρικά με παραγωγή ρεύματος από αντιδραστήρα. Εξαίρεση η τουρμπίνα που είναι επίσης εξαιρετική υλοποίηση σε απόδοση, αλλά ανέφικτη σε μικρά μέσα (αν και έχει βγει μέχρι και μηχανή!!).
-
(
Καμπύλη ροπής ηλεκτρικού. Του πρώτου leaf συγκεκριμένα. Λόγω της μιας σχέσης στο κιβώτιο ή όπως το λένε, η γραμμική περιοχή τελειώνει κάπου στα 40 km/h.
-
@super-t said in Πώς θα ήταν για σας η ιδανική σελίδα αυτοκινήτου;:
(
Καμπύλη ροπής ηλεκτρικού. Του πρώτου leaf συγκεκριμένα. Λόγω της μιας σχέσης στο κιβώτιο ή όπως το λένε, η γραμμική περιοχή τελειώνει κάπου στα 40 km/h.
Άρα δεν υπάρχει γραμμική περιοχή όπως νόμιζα.
Δεν υπάρχει γραμμική περιοχή στο γράφημα. Είναι μια ευθεία με κοινη τεταγμενη και έπειτα επέρχεται η τεθλασμένη ή καλύτερα τοξοειδής καμπυλη αρνητικής συσχέτισης.
Τεσπά. Έτσι είναι σε όλα τα φθηνά ηλεκτρικά ή μόνο στο leaf?
-
Σε όλα έτσι είναι και στα φτηνά και στα ακριβά.
-
Άρα αυτά που λένε για ίδια αίσθηση από μηδέν στροφές μέχρι τον κόφτη δεν ισχύει.
Απλά σοκάρει η απότομη ροπή, σαν τούβλο, από τις μηδέν στροφές.
-
@fanis75 said in Πώς θα ήταν για σας η ιδανική σελίδα αυτοκινήτου;:
@realzeus said in Πώς θα ήταν για σας η ιδανική σελίδα αυτοκινήτου;:
Δεν ισχύει αυτό, έχουν κι αυτά καμπύλη απόδοσης, η οποία απλά είναι αντίστροφη από τα θερμικά. Τα ηλεκτρικά συνήθως ξεψυχάνε στις ψηλές ταχύτητες.
Στην ταχύτητα σωστά, λόγω απουσίας κιβωτίου και ορίου περιστροφής (και απόδοσης της μπαταρίας). Όμως δεν έχουν καμπύλη, είτε με 1.000σαλ είτε με 10.000σαλ, το ίδιο αποδίδουν, αφού όλη η ροπή είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές. Γενικά το ηλεκτρικό μοτέρ είναι απείρως καλύτερο από το θερμικό σε απόδοση, βάρος, πολυπλοκότητα κλπ. Το ΜΕΓΑΛΟ μειονέκτημα είναι η μπαταρία και ουσιαστικά η Αχίλλειος φτέρνα του. Για αυτό εξάλλου όπου χρειάζεται μεγάλη ισχύς τα μοτέρ είναι ηλεκτρικά με παραγωγή ρεύματος από αντιδραστήρα. Εξαίρεση η τουρμπίνα που είναι επίσης εξαιρετική υλοποίηση σε απόδοση, αλλά ανέφικτη σε μικρά μέσα (αν και έχει βγει μέχρι και μηχανή!!).
Όπως δείχνει το γράφημα του super-t, αυτό που λες δεν ισχύει. Έχουν κανονικότατα καμπύλη και τα ηλεκτρικά, απλά σχεδόν ανάποδη από τις ΜΕΚ. Τα ηλεκτρικά δίνουν την μέγιστη ροπή από την 0,1η Σ.Α.Λ. (αυτό που λένε από 0 είναι λάθος, καθώς τότε είναι σταματημένο το μοτέρ), η μέγιστη ισχύς τους βγαίνει κάπου ψηλότερα (για ένα μεγάλο εύρος) και μετά φθίνει και η ροπή και η ισχύς. Δεν τραβάνε το ίδιο από 1-10.000/15.000 ΣΑΛ. Για αυτό τα ηλεκτρικά έχουν πολύ δυνατή εκκίνηση, αλλά μετά από μια ταχύτητα αρχίζει να φθίνει, εκεί που τα θερμικά αρχίζουν να δίνουν περισσότερο.
-
https://www.evo.co.uk/authors/jordan-katsianis
Ελληνοαυστραλός στη συντακτική ομάδα του αγγλικού EVO; Μπράβο του!
-
Παίδες, μια ακόμα βοήθεια: στήνω τους πίνακες που θα συνοδεύουν κάθε δοκιμή. Κοιτάω αφενός τι προσφέρει το Drive, έναν πίνακα με λίγα στοιχεία:
Τιμή Από €57.286
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας πετρελαίου 1.995 cc, i4, 2 EEK, 16v, multi-stage τούρμπο, ψεκασμός common-rail, ηλεκτρικό μοτέρ 11 PS με συσσωρευτή 0,53 kWh, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 190 PS/4.000 rpm, 400 Nm/1.750-2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 141-126 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.783 x 1.852 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 470-1.290 lt
Βάρος 1.705 kg*Σας καλύπτει κάτι τέτοιο; Σκεφτόμουν να κάνω τη διαφορά προσφέροντας έναν υπερπλήρη πίνακα, αλλά θέλει κάμποσο κόπο και ψάξιμο και δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο. Να ας πούμε ένας ενδεικτικός πίνακας:
*Μάρκα Volvo
Μοντέλο XC40
Έκδοση 1.5 T5 Recharge
Έναρξη παραγωγής μοντέλου 2018
Έναρξη παραγωγής έκδοσης 2019
Αρχιτεκτονική της μονάδας κίνησης PHEV (Plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα)
Τύπος αμαξώματος SUV
Καθίσματα 5
Πόρτες 5Κατανάλωση
Κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένη (WLTP) 2.1 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP) 47 γρ/χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος 1.8 λίτρα/100 χλμ
Τύπος καυσίμου βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα 7.3 δευτ
μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
100 χλμ/ώρα - 0 36 m
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6d-TEMP
Αναλογία βάρους/ισχύος 6.6 κιλά/ίπποΗλεκτρικά αυτοκίνητα και υβρίδια
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας 10.7 kWh
Συνολική χωρητικότητα μπαταρίας 17.6 kWh
ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) 50 km
Ηλεκτρικός κινητήρας 1
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα 82 ίπποι
Ηλεκτρικό μοτέρ ροπή 160 Nm
Συνολική ισχύς συστήματος 262 ίπποι
Συνολική ροπή συστήματος 425 Nm
Μηχανή εσωτερικής καύσης
Ισχύς 180 ίπποι @ 6000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο 121.9 ίπποι/λίτρο
Ροπή 265 Nm @ 1500-3000 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 5800 σ.α.λ.
Θέση του κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα B3154T5
Κυβισμός κινητήρα 1477 κ.εκ.
Αριθμός κυλίνδρων 3
Θέση των κυλίνδρων σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου 82 mm
Διαδρομή εμβόλου 93.2 mm
Βαθμός συμπίεσης 10.5
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα καυσίμου Άμεσος ψεκασμός
Τούρμπο 1
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 5.6 λίτραΌγκος και βάρη
βάρος 1742 κιλά
Μέγιστο βάρος 2290 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 419 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 460 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 48 λίτρα
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) 1800 κιλά
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα 750 κιλάΔιαστάσεις
Μήκος 4425 mm
Πλάτος 1863 mm
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών 2034 mm
Ύψος 1652 mm
Μεταξόνιο 2702 mm
Εμπρός μετατρόχιο 1601 mm
Πίσω μετατρόχιο 1626 mm
Απόσταση από το έδαφος 211 mm
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0.34
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 11.8 m
Γωνία προσέγγισης 21.7°
Γωνία φυγής 30.4°
Γωνία ράμπας 21.9°Οδήγηση, φρένα και ανάρτηση
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) 7 διπλού συμπλέκτη
Εμπρός ανάρτηση γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Εμπρός φρένα αεριζόμενα δισκόφρενα 345 mm
Πίσω φρένα δισκόφρενα 302 mm
Βοηθητικά συστήματα ABS
Τύπος διεύθυνσης κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση ηλεκτρικήΓια πείτε, έχει νόημα; Γιατί είναι παίδεμα.
-
less is more
-
Πολλές πληροφορίες με αριθμούς συνήθως μεγάλες πιθανότητες για ανακρίβειες. Τα περισσότερα τα βρίσκεις και στη μπροσούρα της αντιπροσωπίας στο διαδίκτυο. Δες ίσως μετρήσεις που δεν συνηθίζονται. πχ απόσταση από το έδαφος (δικό μου ...ψώνιο αυτό)-στο παράδειγμα το έχεις-, πόσο πάχος έχει η πόρτα και αν ανοίγει για αποβίβαση στα συνηθισμένα parking καταστημάτων (συχνά υποχρεώνομαι σε απίστευτες ασκήσεις ελιγμών). Βέβαια ο συχνότερα αποκρυπτόμενος αριθμός είναι η τιμή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που παρουσίασες. Το "από" δεν...
-
Έχει να κάνει με το κοινό που απευθύνεσαι.
Στοιχεία που είναι σημαντικά αξίζουν να μπουν σε πίνακα.
Για παράδειγμα για τα ηλεκτρικά ή ακόμα και για τα υβριδικά είναι σημαντικη η χωρητικότητα της μπαταρίας για να τα συγκρίνειςΟι διαστάσεις στα εσωτερικά του κινητήρα είναι καθαρά για πολύ εξειδικευμένο κοινό και πιο πολύ υπερατου στοιχείο.
Οι ρεπριζ επίσης είναι σημαντικές.
Κάτι που θα ξεχώριζε θα ήταν οι ρεπριζ με είτε δύο άτομα μέσα ειτε φουλ φορτωμένο το αυτοκίνητο. -
Υπερβολικά πολλή πληροφορία που ο ένας στους 100 θα διαβάσει ολόκληρη και θα την ευχαριστηθεί και οι άλλοι 99 είτε δεν θα ρίξουν δεύτερη ματιά είτε θα σιχτιρίσουν ψάχνοντας να βρουν τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν.
Αν πιστεύεις ότι έχει κάτι να προσφέρει η τόση πολλή πληροφορία, φτιάξε μια δεύτερη σελίδα στο τεστ, η οποία να ανοίγει ξεχωριστά. Και άσε την κανονική σελίδα με ένα συνοπτικό πίνακα πληροφοριών, λίγο πιο μεγάλο από του Drive (να έχειτουλάχιστον και 2-3 ρεπρίζ).
-
Μάλιστα, πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις. Και γω που νόμιζα ότι θα εκτιμηθεί η πληθώρα πληροφορίας, ευτυχώς που με προλάβατε. Λάπη, ΔΕ θα έχω δικές μου μετρήσεις. Τουλάχιστον για την ώρα.
Πέρα από την απόσταση από το έδαφος και την ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας, ποια άλλα στοιχεία θεωρείτε αναγκαία;
-
Μετρήσεις με ομπρέλες και βαλίτσες...
Σάμπα εσύ λέγε τα δικά σου και εγώ τα δικά μου....θα σε πριξω και στο τέλος θα κάνεις ΚΑΙ μετρήσεις.
Χαχαχαχα
-
Προσωπικά προτιμώ τον 2ο πίνακα. Πολλές φορές ο συνοπτικός του Drive δεν έχει στοιχεία που θα ήθελα να διαβάσω. ΟΚ, ο δικός σου είναι πολύ μπελαλίδικος, αλλά θα μπορούσες να κάνεις μια μείξη μεταξύ των δύο. Π.χ. μεταξόνιο, Cd, απόσταση από το έδαφος και τυπολογία αναρτήσεων, συστήματος διεύθυνσης και φρένων είναι απαραίτητα.
-
@dimsabas said in Πώς θα ήταν για σας η ιδανική σελίδα αυτοκινήτου;:
Πέρα από την απόσταση από το έδαφος και την ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας, ποια άλλα στοιχεία θεωρείτε αναγκαία;
Ρεπρίζ και από χαμηλές στροφές και με εξάντληση του στροφόμετρου και αλλαγές!
-
Σε μορφή πίνακα επιδόσεων-ρεπρίζ-φρεναρίσματος, προσωπικά μου αρέσει του zeperfs ( bonus ότι μπορείς να κάνεις και συγκριτικά,αλλά ο.κ. κι ο απλός με επιδόσεις και τεχν.χαρακτηριστικά ενός μοντέλου).
Eπίσης, αν αποφασίσεις βιντεάκια εμένα αυτός ο λίγο τρελιάρης Ιρλανδός μ' ευχαριστεί το στυλ του,με χαλαρώνει να τον βλέπω μετά από τα τυπικά,δημοσιογραφικά reviews. Π.χ.
-
Τον πρώτο πίνακα + ρυμούλκηση + 100-0.
-
συντροφε το πρωτο, το λιγο, το καλο
-
@dimsabas
Όσον αφορά τους πίνακες με τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Οι αναγνώστες που διαβάζουν δοκιμές και παρουσιάσεις νέων μοντέλων το πιο πιθανό είναι να κοιτάξουν τα βασικά. Όταν όμως ο ίδιος αναγνώστης είναι σε διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου το πιο πιθανό είναι να τον ενδιαφέρουν αυτά τα χαρακτηριστικά.
Το ίδιο ακριβως θα συμβεί και όταν ένας τυχαίος αναγνώστης θα πέσει στο δικό σου website επειδή ψάχνει πληροφορίες για τα μοντέλα που τον ενδιαφέρουν.
Εγώ λοιπόν θα ήθελα να υπάρχουν χωρίς να κουράζουν τον καθημερινό αναγνώστη αλλα να μπορεί να τα βρει αυτός που ψάχνει κάτι πιο εξειδικευμένο.• Κάτι που παρατήρησα οταν εγώ έψαχνα πληροφορίες για το Golf που πήρα,
αν και οι δοκιμές είχαν την έκδοση Life, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που είχαν για δοκιμές είχε την μεγάλη οθόνη για το infotainment και όχι την βασική της έκδοσης life με αποτέλεσμα να μην μπορώ να βρω πουθενά πληροφορίες για το βασικό infotainment.
Το ίδιο βλέπω να συμβαίνει και εδώ στο 4tforum, υποψήφιοι αγοραστές η νέοι κάτοχοι αυτοκίνητων ψάχνουν πληροφορίες από αναγνώστες γιατί δεν μπορούν να τις βρουν σε δοκιμές (φυσικά οι πωλητές είτε δεν θέλουν να απαντήσουν η δεν ξέρουν τι να απαντήσουν). Το αφήνω ως μια παρατήρηση που μπορεί να σε βοηθήσει να έχεις μια διαφοροποίηση.
Πώς θα ήταν για σας η ιδανική σελίδα αυτοκινήτου;