-
οι απώλειες σε AC ρεύμα είναι μεγάλες και λογικές εν αντιθέση με την DC φορτιση που έχει μικρές απώλειες
Επίσης οι απώλειες είναι μεγαλύτερες όσο μικρότερα είναι τα watt φορτισης στην AC φορτιση στο σπίτι. Είναι ενας λόγος που προτιμούμε το wallbox από τον απλό φορητό φορτιστή
Γινεται μετατροπή του AC σε DC και στην μετατροπή έχουμε πάντα κάποιο ποσοστο ενέργειας να χάνεται σε θερμότητα.
This conversion is necessary because your battery requires DC power, but it isn't perfectly efficient—some energy is lost as heat. This loss is more pronounced during AC charging since the conversion happens inside the vehicle. In contrast, DC fast chargers perform this conversion externally, reducing these losses
EV charging loss due to the on-board charger
Sadly, the on-board chargers are the ones to blame the most when it comes to energy loss as they are usually between 75 and 95 percent efficient.Let’s see why.
The main function of the on-board charging system is to convert AC power into DC.
The conversion produces heat, which is why the power electronics in an EV are normally liquid-cooled. Nevertheless, it does not protect you from power loss completely… unfortunately.
The on-board charging systems work particularly inefficiently when too little current is flowing. However, there is basically nothing you can do to prevent the charging loss at this stage of the process.
Επίσης
Electrical energy from the charging station is converted into chemical energy in the lithium-ion battery. The conversion process causes heat and as a result power losses.
Luckily, most electric car battery packs, Nissan LEAF aside, come with a thermal management system to reduce energy loss when the battery is heating up or cooling down.
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Επίσης οι απώλειες είναι μεγαλύτερες όσο μικρότερα είναι τα watt φορτισης στην AC φορτιση στο σπίτι. Είναι ενας λόγος που προτιμούμε το wallbox από τον απλό φορητό φορτιστή
Εξηγησε λιγο γιατι αυτο δεν το καταλαβα. Να μαθουμε και κατι!
Τα wallbox γενικα δινουν περισσοτερα watt απο τους mobile chargers παντως -
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Επίσης οι απώλειες είναι μεγαλύτερες όσο μικρότερα είναι τα watt φορτισης στην AC φορτιση στο σπίτι. Είναι ενας λόγος που προτιμούμε το wallbox από τον απλό φορητό φορτιστή
Εξηγησε λιγο γιατι αυτο δεν το καταλαβα. Να μαθουμε και κατι!
Τα wallbox γενικα δινουν περισσοτερα watt απο τους mobile chargers παντωςΤα wallbox δινουν περισσότερα watt και έχουν και καλύτερα κυκλώματα-ηλεκτρονικά μετατροπής, μεγαλύτερα πηνία/μετασχηματιστές κτλ από τους φορητους φορτιστές που είναι φτιαγμένοι προφανώς με εμφαση για να είναι φορητοι όχι για efficiency
These chargers are designed for higher efficiency, particularly those supporting Level 2 charging (240V). The energy conversion process in wallbox chargers is generally more efficient, reducing the overall energy loss and making charging faster and more economical in the long run.
-
Γενικά έχουμε απώλειες στο καλώδιο αν είναι μακρύ, στην μετατροπή και στην μπαταρία την ιδια καθώς χρησιμοποιούμε τον inverter και χρησιμοποιηται ισχύς για να την ψυχει κατα την διάρκεια της φόρτισης είτε με υδροψηξη είτε με βερντιλατερ κτλ. Το καλοκαίρι εμενα που δεν έχει υδροψυξη καποια διαστήματα στην φόρτιση επαιρνε μπροστά το βερτιλατερ του αυτοκινήτου για να ψύχει την μπαταρία
-
Καμμένο χαρτί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
https://techmaniacs.gr/kammeno-charti-ta-ilektrika-aytokinita/Έχουν βάση αυτά που λέει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το ΄χουν ρίξει στις περικοπές. Δεν περισσεύουν λεφτά για αβέβαιες επενδύσεις σε BEV αν μειωθεί η ζήτηση. Ούτε θα δεχτούν, ειδικά οι Ευρωπαικές, να πληρώνουν δικαιώματα ρύπων στην Tesla και τους Κινέζους.
Εκτός συζήτησης είναι και οι κρατικές επιδοτήσεις από χώρες της ΕΕ σε Κινέζικα ηλεκτρικά. Γι' αυτές έχει ξεκινήσει ήδη η αντίστροφη μέτρηση.
-
@andya3 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Καμμένο χαρτί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
https://techmaniacs.gr/kammeno-charti-ta-ilektrika-aytokinita/Έχουν βάση αυτά που λέει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το ΄χουν ρίξει στις περικοπές. Δεν περισσεύουν λεφτά για αβέβαιες επενδύσεις σε BEV αν μειωθεί η ζήτηση. Ούτε θα δεχτούν, ειδικά οι Ευρωπαικές, να πληρώνουν δικαιώματα ρύπων στην Tesla και τους Κινέζους.
Εκτός συζήτησης είναι και οι κρατικές επιδοτήσεις από χώρες της ΕΕ σε Κινέζικα ηλεκτρικά. Γι' αυτές έχει ξεκινήσει ήδη η αντίστροφη μέτρηση.
Μην πιστεύετε τέτοιες δηλώσεις όσο και να περικοβουν
Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν αυτό είναι σίγουρο. Το μόνο που δεν ξέρουμε είναι το πότε
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη ή θα συμμετέχουν στο μέλλον (ελπίζω) ή θα εξαφανιστούν μην μπορώντας να ανταγωνιστούν την Κίνα στα ev
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
οι απώλειες σε AC ρεύμα είναι μεγάλες και λογικές εν αντιθέση με την DC φορτιση που έχει μικρές απώλειες
Επίσης οι απώλειες είναι μεγαλύτερες όσο μικρότερα είναι τα watt φορτισης στην AC φορτιση στο σπίτι. Είναι ενας λόγος που προτιμούμε το wallbox από τον απλό φορητό φορτιστή
Γινεται μετατροπή του AC σε DC και στην μετατροπή έχουμε πάντα κάποιο ποσοστο ενέργειας να χάνεται σε θερμότητα.
This conversion is necessary because your battery requires DC power, but it isn't perfectly efficient—some energy is lost as heat. This loss is more pronounced during AC charging since the conversion happens inside the vehicle. In contrast, DC fast chargers perform this conversion externally, reducing these losses
EV charging loss due to the on-board charger
Sadly, the on-board chargers are the ones to blame the most when it comes to energy loss as they are usually between 75 and 95 percent efficient.Let’s see why.
The main function of the on-board charging system is to convert AC power into DC.
The conversion produces heat, which is why the power electronics in an EV are normally liquid-cooled. Nevertheless, it does not protect you from power loss completely… unfortunately.
The on-board charging systems work particularly inefficiently when too little current is flowing. However, there is basically nothing you can do to prevent the charging loss at this stage of the process.
Επίσης
Electrical energy from the charging station is converted into chemical energy in the lithium-ion battery. The conversion process causes heat and as a result power losses.
Luckily, most electric car battery packs, Nissan LEAF aside, come with a thermal management system to reduce energy loss when the battery is heating up or cooling down.
σχετικά με τις απώλειες, υπάρχει άραγε δυνατότητα να φορτίζει κανείς από ΦΑ χωρίς να μεσολαβεί η μετατροπή από DC (ήλιος), σε AC και μετά πάλι σε DC (μέσα στο αυτοκίνητο δηλαδή που είναι ο φορτιστής); Θα μπορούσε δηλαδή να γίνει φόρτιση με καλώδιο CCS ; Πόσα είναι τα ελάχιστα watt που θα μπορούσε να δεχθεί ένα αυτοκίνητο μέσω τέτοιου καλωδίου... ;
-
@mesastou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
οι απώλειες σε AC ρεύμα είναι μεγάλες και λογικές εν αντιθέση με την DC φορτιση που έχει μικρές απώλειες
Επίσης οι απώλειες είναι μεγαλύτερες όσο μικρότερα είναι τα watt φορτισης στην AC φορτιση στο σπίτι. Είναι ενας λόγος που προτιμούμε το wallbox από τον απλό φορητό φορτιστή
Γινεται μετατροπή του AC σε DC και στην μετατροπή έχουμε πάντα κάποιο ποσοστο ενέργειας να χάνεται σε θερμότητα.
This conversion is necessary because your battery requires DC power, but it isn't perfectly efficient—some energy is lost as heat. This loss is more pronounced during AC charging since the conversion happens inside the vehicle. In contrast, DC fast chargers perform this conversion externally, reducing these losses
EV charging loss due to the on-board charger
Sadly, the on-board chargers are the ones to blame the most when it comes to energy loss as they are usually between 75 and 95 percent efficient.Let’s see why.
The main function of the on-board charging system is to convert AC power into DC.
The conversion produces heat, which is why the power electronics in an EV are normally liquid-cooled. Nevertheless, it does not protect you from power loss completely… unfortunately.
The on-board charging systems work particularly inefficiently when too little current is flowing. However, there is basically nothing you can do to prevent the charging loss at this stage of the process.
Επίσης
Electrical energy from the charging station is converted into chemical energy in the lithium-ion battery. The conversion process causes heat and as a result power losses.
Luckily, most electric car battery packs, Nissan LEAF aside, come with a thermal management system to reduce energy loss when the battery is heating up or cooling down.
σχετικά με τις απώλειες, υπάρχει άραγε δυνατότητα να φορτίζει κανείς από ΦΑ χωρίς να μεσολαβεί η μετατροπή από DC (ήλιος), σε AC και μετά πάλι σε DC (μέσα στο αυτοκίνητο δηλαδή που είναι ο φορτιστής); Θα μπορούσε δηλαδή να γίνει φόρτιση με καλώδιο CCS ; Πόσα είναι τα ελάχιστα watt που θα μπορούσε να δεχθεί ένα αυτοκίνητο μέσω τέτοιου καλωδίου... ;
Δεν ξέρω να σου απαντήσω με σιγουριά σε αυτό. Αλλά φαντάζομαι όχι καθώς θα ήθελες έναν ειδικό inverter που θα έβγαζε dc τάση ξεχωριστή σε έξοδο η οποία με την σειρά της θα έπρεπε να είναι πολλά volt σε dc για να βάλεις στην αντίστοιχη φυσά του αυτοκινήτου και καθώς τα φβ δεν είναι σταθερά σε παροχή ρεύματος θα υπήρχε πρόβλημα καθως τα πολλά volt θέλουν και αντίστοιχα μεγαλύτερα ρεύματα για να έχεις αρκετά watt απόδοσης.
Οι inverter των φβ δεν νομίζω ότι έχουν καν έξοδο για dc έξοδο . Θα έπρεπε να αγοράσεις έναν ειδικό inverter που να κάνει όλες τις υπόλοιπες δουλειές που κάνουν οι κλασικοί συν αυτό που λες.
Γενικά μιλώντας πάντα νομίζω ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο να γίνει (μιλώντας για χρήματα όχι αν γίνεται σε υλοποίηση) και δεν πιστεύω ότι και να γίνει θα είχε απόδοση καλή πάρα μόνο για 1-2 ώρες το καλοκαίρι στο peak των φβ
Μιλάω πάντα για τα μικρά φβ των 10 Kw. Σε πολύ μεγάλα πάρκα με φβ κάτι τέτοιο θα ήταν εφικτό
-
@mesastou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
οι απώλειες σε AC ρεύμα είναι μεγάλες και λογικές εν αντιθέση με την DC φορτιση που έχει μικρές απώλειες
Επίσης οι απώλειες είναι μεγαλύτερες όσο μικρότερα είναι τα watt φορτισης στην AC φορτιση στο σπίτι. Είναι ενας λόγος που προτιμούμε το wallbox από τον απλό φορητό φορτιστή
Γινεται μετατροπή του AC σε DC και στην μετατροπή έχουμε πάντα κάποιο ποσοστο ενέργειας να χάνεται σε θερμότητα.
This conversion is necessary because your battery requires DC power, but it isn't perfectly efficient—some energy is lost as heat. This loss is more pronounced during AC charging since the conversion happens inside the vehicle. In contrast, DC fast chargers perform this conversion externally, reducing these losses
EV charging loss due to the on-board charger
Sadly, the on-board chargers are the ones to blame the most when it comes to energy loss as they are usually between 75 and 95 percent efficient.Let’s see why.
The main function of the on-board charging system is to convert AC power into DC.
The conversion produces heat, which is why the power electronics in an EV are normally liquid-cooled. Nevertheless, it does not protect you from power loss completely… unfortunately.
The on-board charging systems work particularly inefficiently when too little current is flowing. However, there is basically nothing you can do to prevent the charging loss at this stage of the process.
Επίσης
Electrical energy from the charging station is converted into chemical energy in the lithium-ion battery. The conversion process causes heat and as a result power losses.
Luckily, most electric car battery packs, Nissan LEAF aside, come with a thermal management system to reduce energy loss when the battery is heating up or cooling down.
σχετικά με τις απώλειες, υπάρχει άραγε δυνατότητα να φορτίζει κανείς από ΦΑ χωρίς να μεσολαβεί η μετατροπή από DC (ήλιος), σε AC και μετά πάλι σε DC (μέσα στο αυτοκίνητο δηλαδή που είναι ο φορτιστής); Θα μπορούσε δηλαδή να γίνει φόρτιση με καλώδιο CCS ; Πόσα είναι τα ελάχιστα watt που θα μπορούσε να δεχθεί ένα αυτοκίνητο μέσω τέτοιου καλωδίου... ;
χανεστε μεσα στις λεπτομερειες. Οι απωλειες ειναι συνηθως της πλακας, σε ενα καυσιμα μαλιστα που ειναι ιδιαιτερα φτηνο. Μας "εριχναν" φουλ οι βενζιναδες σε καθε γεμισμα, οταν μαλιστα διναμε 100αρικα για τα 400-600χλμ (αναλογα αν τα καναμε σε πολη ή εκτος) και τωρα ψαχνουμε τις πενταροδεκαρες.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@mesastou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
οι απώλειες σε AC ρεύμα είναι μεγάλες και λογικές εν αντιθέση με την DC φορτιση που έχει μικρές απώλειες
Επίσης οι απώλειες είναι μεγαλύτερες όσο μικρότερα είναι τα watt φορτισης στην AC φορτιση στο σπίτι. Είναι ενας λόγος που προτιμούμε το wallbox από τον απλό φορητό φορτιστή
Γινεται μετατροπή του AC σε DC και στην μετατροπή έχουμε πάντα κάποιο ποσοστο ενέργειας να χάνεται σε θερμότητα.
This conversion is necessary because your battery requires DC power, but it isn't perfectly efficient—some energy is lost as heat. This loss is more pronounced during AC charging since the conversion happens inside the vehicle. In contrast, DC fast chargers perform this conversion externally, reducing these losses
EV charging loss due to the on-board charger
Sadly, the on-board chargers are the ones to blame the most when it comes to energy loss as they are usually between 75 and 95 percent efficient.Let’s see why.
The main function of the on-board charging system is to convert AC power into DC.
The conversion produces heat, which is why the power electronics in an EV are normally liquid-cooled. Nevertheless, it does not protect you from power loss completely… unfortunately.
The on-board charging systems work particularly inefficiently when too little current is flowing. However, there is basically nothing you can do to prevent the charging loss at this stage of the process.
Επίσης
Electrical energy from the charging station is converted into chemical energy in the lithium-ion battery. The conversion process causes heat and as a result power losses.
Luckily, most electric car battery packs, Nissan LEAF aside, come with a thermal management system to reduce energy loss when the battery is heating up or cooling down.
σχετικά με τις απώλειες, υπάρχει άραγε δυνατότητα να φορτίζει κανείς από ΦΑ χωρίς να μεσολαβεί η μετατροπή από DC (ήλιος), σε AC και μετά πάλι σε DC (μέσα στο αυτοκίνητο δηλαδή που είναι ο φορτιστής); Θα μπορούσε δηλαδή να γίνει φόρτιση με καλώδιο CCS ; Πόσα είναι τα ελάχιστα watt που θα μπορούσε να δεχθεί ένα αυτοκίνητο μέσω τέτοιου καλωδίου... ;
χανεστε μεσα στις λεπτομερειες. Οι απωλειες ειναι συνηθως της πλακας, σε ενα καυσιμα μαλιστα που ειναι ιδιαιτερα φτηνο. Μας "εριχναν" φουλ οι βενζιναδες σε καθε γεμισμα, οταν μαλιστα διναμε 100αρικα για τα 400-600χλμ (αναλογα αν τα καναμε σε πολη ή εκτος) και τωρα ψαχνουμε τις πενταροδεκαρες.
Ισχύει αλλά νομίζω ότι ρωτάει φιλολογικά ο φίλος.
Οι απώλειες δεν είναι τόσο μεγάλες να ενδιαφέρουν όταν ακόμα και με αυτές το ρεύμα είναι πολύ πιο φτηνή ενέργεια απο οτιδήποτε αλλο.
Το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάποιος στο σπίτι του να περιορίσει τις απωλειες είναι να βάλει wallbox και να μην φορτίζει από φορητό φορτιστή.
Πραγματικά όμως δεν είναι και κάτι να απασχολεί τόσο ακόμα και αν φορτίζεις με φορητό φορτιστή μόνο.
Στους dc φορτιστές που φορτίζεις απέξω δεν έχεις απώλειες (εσύ στο αμάξι σου, πριν την μετατροπή σε dc φυσικά και υπάρχουν και πάλι) αλλά είναι χειρότεροι για την μπαταρία αν φορτίζεις συχνά έτσι. Οπότε κάπου κερδίζεις κάπου χάνεις
Σε οποιαδήποτε μετατροπή υπάρχουν απώλειες δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά εδώ
-
Και στο DC έχει απώλειες , μπορεί να μην έχει στην μετατροπή του ρεύματος αλλά έχει στην φόρτιση της μπαταρίας που δεν είναι 100 % efficient. Συν όλα τα παρελκόμενα που λειτουργούν για την κρατήσουν στην σωστή θερμοκρασία.
-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και στο DC έχει απώλειες , μπορεί να μην έχει στην μετατροπή του ρεύματος αλλά έχει στην φόρτιση της μπαταρίας που δεν είναι 100 % efficient. Συν όλα τα παρελκόμενα που λειτουργούν για την κρατήσουν στην σωστή θερμοκρασία.
Και εκεί υπάρχουν, αλλά πχ ένας 11kw dc έχει πολύ μικρότερες απώλειες από ΄έναν αντίστοιχο 11kw ac. Θεωρώ οτι αν έχεις φορτιστή DC και φορτίζεις σε χαμηλή ισχύ, πχ 10, ειναι καλύτερο για την μπαταρία μακροπρόθεσμα, αλλά το όφελος και πάλι, ειναι μικρό.
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και στο DC έχει απώλειες , μπορεί να μην έχει στην μετατροπή του ρεύματος αλλά έχει στην φόρτιση της μπαταρίας που δεν είναι 100 % efficient. Συν όλα τα παρελκόμενα που λειτουργούν για την κρατήσουν στην σωστή θερμοκρασία.
Και εκεί υπάρχουν, αλλά πχ ένας 11kw dc έχει πολύ μικρότερες απώλειες από ΄έναν αντίστοιχο 11kw ac. Θεωρώ οτι αν έχεις φορτιστή DC και φορτίζεις σε χαμηλή ισχύ, πχ 10, ειναι καλύτερο για την μπαταρία μακροπρόθεσμα, αλλά το όφελος και πάλι, ειναι μικρό.
Γιατι εχει μικροτερες απωλειες? Η μετατροπη AC-DC θα γινει ετσι κι αλλιως. Εχει ουσιαστικη διαφορα αν θα γινει απο τον obc του αυτοκινητου η απο τον εξωτερικο φορτιστη?
-
@ntinaras said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Γιατι εχει μικροτερες απωλειες? Η μετατροπη AC-DC θα γινει ετσι κι αλλιως. Εχει ουσιαστικη διαφορα αν θα γινει απο τον obc του αυτοκινητου η απο τον εξωτερικο φορτιστη?
Δεν έχεις άδικο οπως το λες όμως:
- ενδέχεται το inverter του φορτιστή να ειναι πιο αποδοτικό από το αντίστοιχο του αυτοκινήτου
και το βασικότερο, - στην περίπτωση με συνδυασμό φωτοβολταικών-μπαταριών, δεν χρειάζεται καν μετατροπή. Πχ εγώ προσανατολίζομαι να αγοράσω τo all -in -one της Sigenergy, το οποίο έχει Inverter- μπαταρίες - και dc charger σε ένα stack όλο μαζί. Αυτό σημαίνει, οτι κατεβαίνει απο τα φωτοβολταικά και δεν καταναλώνεται, πάει απευθείας στην μπαταρία. Επειδή το dc module ειναι κουμπομένο στην μπαταρία, αν κάνει μία νορμάλ φόρτιση πχ 10kw, μπορεί να τραβήξει όλη την ισχύ απευθείας απο την μπαταρία χωρίς καθόλου χρήση Inverter.
- ενδέχεται το inverter του φορτιστή να ειναι πιο αποδοτικό από το αντίστοιχο του αυτοκινήτου
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@ntinaras said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Γιατι εχει μικροτερες απωλειες? Η μετατροπη AC-DC θα γινει ετσι κι αλλιως. Εχει ουσιαστικη διαφορα αν θα γινει απο τον obc του αυτοκινητου η απο τον εξωτερικο φορτιστη?
Δεν έχεις άδικο οπως το λες όμως:
- ενδέχεται το inverter του φορτιστή να ειναι πιο αποδοτικό από το αντίστοιχο του αυτοκινήτου
και το βασικότερο, - στην περίπτωση με συνδυασμό φωτοβολταικών-μπαταριών, δεν χρειάζεται καν μετατροπή. Πχ εγώ προσανατολίζομαι να αγοράσω τo all -in -one της Sigenergy, το οποίο έχει Inverter- μπαταρίες - και dc charger σε ένα stack όλο μαζί. Αυτό σημαίνει, οτι κατεβαίνει απο τα φωτοβολταικά και δεν καταναλώνεται, πάει απευθείας στην μπαταρία. Επειδή το dc module ειναι κουμπομένο στην μπαταρία, αν κάνει μία νορμάλ φόρτιση πχ 10kw, μπορεί να τραβήξει όλη την ισχύ απευθείας απο την μπαταρία χωρίς καθόλου χρήση Inverter.
Inverter θα παρεμβάλλεται αλλά από DC σε DC με μικρότερες απωλειες (και στη φόρτιση και στην εκφόρτιση της μπαταριας).
- ενδέχεται το inverter του φορτιστή να ειναι πιο αποδοτικό από το αντίστοιχο του αυτοκινήτου
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@ntinaras said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Γιατι εχει μικροτερες απωλειες? Η μετατροπη AC-DC θα γινει ετσι κι αλλιως. Εχει ουσιαστικη διαφορα αν θα γινει απο τον obc του αυτοκινητου η απο τον εξωτερικο φορτιστη?
Δεν έχεις άδικο οπως το λες όμως:
- ενδέχεται το inverter του φορτιστή να ειναι πιο αποδοτικό από το αντίστοιχο του αυτοκινήτου
και το βασικότερο, - στην περίπτωση με συνδυασμό φωτοβολταικών-μπαταριών, δεν χρειάζεται καν μετατροπή. Πχ εγώ προσανατολίζομαι να αγοράσω τo all -in -one της Sigenergy, το οποίο έχει Inverter- μπαταρίες - και dc charger σε ένα stack όλο μαζί. Αυτό σημαίνει, οτι κατεβαίνει απο τα φωτοβολταικά και δεν καταναλώνεται, πάει απευθείας στην μπαταρία. Επειδή το dc module ειναι κουμπομένο στην μπαταρία, αν κάνει μία νορμάλ φόρτιση πχ 10kw, μπορεί να τραβήξει όλη την ισχύ απευθείας απο την μπαταρία χωρίς καθόλου χρήση Inverter.
1)Μπορει να ειναι αποδοτικοτερο μπορει και οχι, αλλα πιστευω η διαφορα θα ειναι ανεπαισθητη, ποσο μαλλον για να δικαιολογει το κοστος επενδυσης. Αμα ειναι να γλιτωνεις 2% ρευμα, μεχρι να κανεις αποσβεση καλα κρασια.
2), εχω ηδη φβ με μπαταρια, και να ξερεις πως η ταση που βγαζουν τα πανελ δεν ειναι σταθερη, οποτε δε γινεται να βαλεις τα πανελ απ ευθειας στο αυτοκινητο ως DC φορτιση. Επισης καθε αυτοκινητο δεχεται διαφορετικη ταση φορτισης. Καποια ειναι 800V καποια 400V. Το ιδιο φανταζομαι ισχυει και για τη μπαταρια των ΦΒ. Η ταση που βγαζει ειναι αναλογη της σταθμης φορτισης.
DC -DC converter θα θελεις, αν θυμαμαι καλα λεγεται chopper. Οποτε παλι θα εχεις απωλειες μετατροπης. - ενδέχεται το inverter του φορτιστή να ειναι πιο αποδοτικό από το αντίστοιχο του αυτοκινήτου
-
Βρε σεις τώρα που μάθατε και ηλεκτρολόγοι δεν έρχεστε να δώσετε προσφορές στην οικοδομή γιατί έχει ξεφύγει το κόστος...
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Βρε σεις τώρα που μάθατε και ηλεκτρολόγοι δεν έρχεστε να δώσετε προσφορές στην οικοδομή γιατί έχει ξεφύγει το κόστος...
Μαθαμε ηλεκτρολογοι?
-
@ntinaras said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
1)Μπορει να ειναι αποδοτικοτερο μπορει και οχι, αλλα πιστευω η διαφορα θα ειναι ανεπαισθητη, ποσο μαλλον για να δικαιολογει το κοστος επενδυσης. Αμα ειναι να γλιτωνεις 2% ρευμα, μεχρι να κανεις αποσβεση καλα κρασια.
2), εχω ηδη φβ με μπαταρια, και να ξερεις πως η ταση που βγαζουν τα πανελ δεν ειναι σταθερη, οποτε δε γινεται να βαλεις τα πανελ απ ευθειας στο αυτοκινητο ως DC φορτιση. Επισης καθε αυτοκινητο δεχεται διαφορετικη ταση φορτισης. Καποια ειναι 800V καποια 400V. Το ιδιο φανταζομαι ισχυει και για τη μπαταρια των ΦΒ. Η ταση που βγαζει ειναι αναλογη της σταθμης φορτισης.
DC -DC converter θα θελεις, αν θυμαμαι καλα λεγεται chopper. Οποτε παλι θα εχεις απωλειες μετατροπης.-
σε γενικές γραμμές θα εμπιστευόμουν περισσότερο ένα καλό και αξιόπιστο inverter εκτός από ένα εντός αυτοκινήτου, συμφωνούμε ομως οτι μιλάμε για πολύ μικρά ποσοστά απωλειών, και φυσικά ο σκοπός δεν ειναι η "οικονομιμκή" απόσβεση
-
δεν ανέφερα απευθείας από το φ/β, ανέφερα από την μπαταρία. Προφανώς, το dc module αναλαμβάνει και την μετατροπή της τάσης κτλ, όμως και πάλι, από DC σε DC οι απώλειες ειναι σίγουρα μικρότερες από οτι σε ένα AC σε DC. Αυτος ειναι και ο λόγος πλέον που τα Inverters (πχ tesla powrwall 3, sigenergy κτλ) εχουν ενσωματωμένο ένα inverter στην μπαταρία και η μπαταρία δέχεται απευθείας τα string των φ/β, Μειώνεται η πολυπλοκότητα, το κόστος των εξαρτημάτων και τα dc coupled συστήματα ειναι πιο αποδοτικά από τα AC. Και πάλι όμως δεν μιλάμε για θεαματικές διαφορές, ωστόσο σε ένα φ/β, σκέψου ένα 2-3% χαμένης ετήσιας παραγωγής να μπορούσε να αποθηκευτεί ή να καταναλωθεί απευθείας, ειναι αρκετές kwh, ειδικά σε ποιο μεγάλες εγκαταστάσεις.
-
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης