-
@a-d-p said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα: Τελικά είναι εκνευριστικό ή σωτήριο;
Σωτηριο. Κυριολεκτικα αλλαξε η ποιοτητα ζωης στην Αθηνα.
-
@a-d-p said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα: Τελικά είναι εκνευριστικό ή σωτήριο;
Πολύ ωραίο ερώτημα! --και κάπως προβοκατόρικο, επίσης.
Πριν απαντήσουμε λοιπόν, τί θα λέγατε να ξεκινούσε χθές μιά πιλοτική παρακολούθηση (με ηλεκτρονικά μέσα, όχι ζαβολιές) τής ταχύτητας με την οποία κινούνται τα αυτοκίνητα των εισηγητών και τών ψηφισάντων τήν διάταξη αυτή;
Ας πούμε παρακολούθηση σε καθημερινή βάση και για ένα δίμηνο, με την ανάλογη επιβολή και άμεση πληρωμή των σχετικών προστίμων για κάθε υπέρβαση των 30 χιλιομέτρων, που σχεδόν με βεβαιότητα θα έκαναν (και βεβαίως αφαίρεση πινακίδων σε υποτροπή, αυτόφωρα σε υπο-υποτροπή κλπ, κλπ).Κι έτσι, αφού μετά το δίμηνο αυτό τέστ θα μάς έχουν αποδείξει οι αναμάρτητοι σοφοί νομοθέτες μας τήν ευχέρεια τήρησης του εν λόγω ορίου, ας συμφωνήσουμε να διπλασιαστεί το πρόστιμο της σχετικής παράβασης και να προσθέσουμε επιπλέον ένα παραδειγματικό
μαστίγωμα των παραβατών που θα διαπράττουν το αδιανόητο, να πυρπολούν την άσφαλτο με την αστρική ταχύτητα των ~40 χιλιομέτρων ανά ώρα.Υ.Γ. προσωπικά προσπαθώ να τηρώ, όσο μπορώ, το σχετικό όριο. Το αποτέλεσμα; τα μάτια να είναι στραμμένα περισσότερο χρόνο στο δείκτη ταχύτητας παρά στο δρόμο όπως οφείλει να κάνει ένας οδηγός προς αποφυγή ατυχήματος σεβόμενος τον εαυτό του και τους άλλους που κυκλοφορούν τριγύρω.
Τι πιστεύετε; έχει βελτιωθεί η οδική μου συμπεριφορά ή έχω γίνει πιό επικίνδυνος στην αγωνία μου, πασχίζοντας να τηρήσω το όριο; -
Δεν χρειάζεται να κοιτάς το κοντέρ. Βάζεις τον περιοριστή ταχύτητος στην επιθυμητή ταχύτητα και όλα οκ.
-
@a-d-p said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα: Τελικά είναι εκνευριστικό ή σωτήριο;
Θεωρώ πως αγγίζει τα όρια της γελοιότητας! Δείτε εδώ πως σε δρόμο-αεροδρόμιο με διαζωμα στη μέση που έχει 60, ξαφνικά πετάνε μια ταμπέλα 30 η οποία μάλιστα δεν είναι εμφανής καθώς κρύβεται πίσω από ξύλινη πινακίδα και περιπολικό την έχει στημένη φυσικά για το 30 https://www.facebook.com/reel/1377608147089714?locale=el_GR
Θεωρητικά μπορεί κάποιος να το αμφισβητήσει αλλά δεν παύει να είναι ξεφτιλίκι και κουτοπονηριά! Και επαναλαμβάνω μιλάμε για δρόμο εκτός Αθήνας που θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 90, αντε πες 50 στη διασταυρωση όπως γίνεται συνήθως.
-
Εξαρτάται για ποιους δρόμους μέσα σε πόλη μιλάμε.
Σε κάτι συνοικιακούς Φιλαδέλφειας,Κυψέλης,Γαλατσίου,Αμπελοκήπων κ.λ.π. μια χαρά είναι το 30km/h.Δοκιμάστε να περάσετε μέσα από τετοιους δρόμους και στενά με 50 και θα συνειδοποιήστε πόσο μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης αν ξεμπουκάρει κάποιος από δεξιά ή αριστερά σας.
Τώρα αν μιλάμε για τύπου Κατεχάκη,Δεκελείας κ.ά. και τις λεωφόρους της πόλης, δεν είναι εφικτό το 30km/h και μπορεί να γίνει έως κι επικίνδυνο. -
@skg1958 said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Δεν χρειάζεται να κοιτάς το κοντέρ. Βάζεις τον περιοριστή ταχύτητος στην επιθυμητή ταχύτητα και όλα οκ.
Δεν είμαι καί τόσο σίγουρος ότι είναι εντελώς οκ.
Φοβάμαι ότι σε αυτές τις τόσο χαμηλές ταχύτητες (30 km/h) ο περιοριστής ταχύτητος λειτουργεί μάλλον ως περιοριστής ασφάλειας, με την έννοια ότι μειώνει (σχεδόν εκμηδενίζει) την ενεργητική ασφάλεια, π.χ. σε περίπτωση ανάγκης όπου θα χρειαστείς το γκάζι και δεν θα το έχεις. Ή όχι; -
@metoikos said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
@skg1958 said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Δεν χρειάζεται να κοιτάς το κοντέρ. Βάζεις τον περιοριστή ταχύτητος στην επιθυμητή ταχύτητα και όλα οκ.
Δεν είμαι καί τόσο σίγουρος ότι είναι εντελώς οκ.
Φοβάμαι ότι σε αυτές τις τόσο χαμηλές ταχύτητες (30 km/h) ο περιοριστής ταχύτητος λειτουργεί μάλλον ως περιοριστής ασφάλειας, με την έννοια ότι μειώνει (σχεδόν εκμηδενίζει) την ενεργητική ασφάλεια, π.χ. σε περίπτωση ανάγκης όπου θα χρειαστείς το γκάζι και δεν θα το έχεις. Ή όχι;Τα 30 χλμ αφορούν δρόμους στενούς μονής κατεύθυνσης με παρκαρισμένα δεξιά αριστερά αυτοκίνητα. Και χωρίς τα όριο των 30 χλμ με αυτήν την ταχύτητα ή και χαμηλότερη κινούμαστε . Δεν φαντάζομαι να χρειαστούμε απότομη επιτάχυνση
-
τα 30 ειναι μια χαρα οριο για μεσα στα στενα με διπλοπαρκαρισμένα, με σχολεια κτλ. Και οπουδηπωτε περνανε το δρομο παιδια, κοντα σε νοσοκομειο και τετοιες περιπτωσεις αντιστοιχες. το σεβομαι αυτό.
οπουδηπωτε αλλου ειναι ηλιθιο και εκνευριστικο
ειδικα σε κάτι δρομους που τα έχουν βαλει και το οριο πριν ειναι ξερω γω 80 και ξαφνικα γινεται 30 σε δρομο πχ με δυο λωριδες για καθε κατευθυνση ειναι εντελως μλκ. ΕΝΤΕΛΩΣ ΜΛΚ ομως και ο λόγος που γινεται ειναι μονο εισπρακτικος. Ξεκαθαρα. αντε να μην ριξω κανα μπινελικι τωρα που πλήρωσα 150 ευρω και εχασα για 2 μηνες το διπλωμα για τους μλκς την τελευταια φορα. Δεν εχω χασει το διπλωμα με το puma st και μου το πήραν μεσα στην πολή με το ηλεκτρικο μπρικι με τελική παπιου , ειναι ανεκδοτο.
μεχρι 50 ειναι μια χαρα ασφαλές ειδικα στα συχρονα αυτοκινητα που φρεναρουν μονα τους και εχουν ενα σωρο συχρονα συστηματα το 50 ειναι μια χαρα
-
@cirus said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
τα 30 ειναι μια χαρα οριο για μεσα στα στενα με διπλοπαρκαρισμένα, με σχολεια κτλ
ειναι απαραδεκτο οριο για στενα, Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο, μαξ 10km/h και δεν κανω πλακα
-
@omikrositalofilos said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
@cirus said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
τα 30 ειναι μια χαρα οριο για μεσα στα στενα με διπλοπαρκαρισμένα, με σχολεια κτλ
ειναι απαραδεκτο οριο για στενα, Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο, μαξ 10km/h και δεν κανω πλακα
Με 10 χλμ/ώρα πάμε με τα πόδια!!!
Οκ σε κάποια σημεία (σχολεία και γενικά εκεί που κινούνται παιδιά) θέλει προσοχή, και ναι τα 30 είναι αποδεκτό.
Σε άλλα σημεία είναι απαράδεκτο! -
@omikrositalofilos said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
@cirus said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
τα 30 ειναι μια χαρα οριο για μεσα στα στενα με διπλοπαρκαρισμένα, με σχολεια κτλ
ειναι απαραδεκτο οριο για στενα, Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο, μαξ 10km/h και δεν κανω πλακα
ασε μας ρε φιλε χαχαχαχαχαχ με το ποδηλατο μου πάω με 10-20
ρε τι αλλο θα διαβασουμε
μηπως να βαλουμε ποδια στα αμαξια να περπατανε και φουστα να σηκώνουν οταν εχει νερα?
ΥΓ Αν εκανες πλάκα, παιζει να γελαγα λιγοτερο
-
Πινακίδες με 30 και με 20 ΚΜ υπήρχαν και πρίν τον νέο ΚΟΚ, ουδείς λογικός άνθρωπος αμφισβητεί την χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της ύπαρξης τους.
Αλλωστε, ακόμα και αν οι πινακίδες αυτές απουσίαζαν η αίσθηση κινδύνου και αυτοπειθαρχίας που (πρέπει να) έχει ο μέσος σοβαρός οδηγός είναι αρκετή για να περιορίσεις την ταχύτητα σου στα 30 και στα 20 km/h εκεί όπου επιβάλλεται από τις πραγματικές συνθήκες.
Η γενίκευση και το έντονο hype περί των φοβερών προστίμων είναι που ξενίζει και απογοητεύει και δημιουργεί αίσθηση αχρείαστης υπερβολής, η οποία δυστυχώς δεν πείθει ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί μια κουλτούρα μαζικής και αναπόφευκτης ενοχικότητας και απειλής βαρύτατων προστίμων καί ποινών αμφίβολης αποτελεσματικότητας. -
Όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα: Τελικά είναι εκνευριστικό ή σωτήριο;
-
Το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα θα σώσει ή θα καταδικάσει την Αθήνα;
-
Τα νεα δεδομενα τα γνωριζουμε ή τα ακολουθεις και δεν εχεις προβλημα ή δεν τα ακολουθεις με τις αναλογες συνεπειες οταν σε τσιμπησουν.
Γιατι σιχτιριζεις εκ των υστερων? -
Άρθρο 114
Μεταβατικές διατάξεις
- Μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2026 διατηρείται το γενικό όριο ταχύτητας των πενήντα (50) χιλιομέτρων την ώρα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 20 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α' 57). Μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2026 διατηρείται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των σαράντα (40) χιλιομέτρων, για τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν πρόσωπα εντός κατοικημένων περιοχών.
-
@a-d-p said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα θα σώσει ή θα καταδικάσει την Αθήνα;
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/to-orio-tachytitas-ton-30-chlm-ora-tha-sosei-i-tha-katadikasei-tin-athina/
"... τα μειωμένα όρια ταχύτητας αποφέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, με τις εκπομπές ρύπων να περιορίζονται κατά 18% και τα επίπεδα ηχορύπανσης κατά 2,5 dB, την ίδια ώρα που η κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 7%."Πως γίνεται και η μείωση κατανάλωσης καυσίμου κατά 7% μειώνει κατά 18% τούς ρύπους;
ADDENDUM: όχι ότι η ταπεινότης μου αμφισβητεί τίς μετρήσεις καί την ενδελέχεια των ερευνών ενός κοτζάμ ΕΜΠ, αλλά μια κάποια αλογόμυγα-δυσπιστία για τίς στατιστικές και για τα περιρρέοντα ποσοστά δεν παύει να ίπταται γύρω-γύρω και να κλονίζει την εμπιστοσύνη μου στις σκληρές επιστήμες και στούς άσφαλτους λειτουργούς των.
-
@metoikos said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
@a-d-p said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα θα σώσει ή θα καταδικάσει την Αθήνα;
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/to-orio-tachytitas-ton-30-chlm-ora-tha-sosei-i-tha-katadikasei-tin-athina/
"... τα μειωμένα όρια ταχύτητας αποφέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, με τις εκπομπές ρύπων να περιορίζονται κατά 18% και τα επίπεδα ηχορύπανσης κατά 2,5 dB, την ίδια ώρα που η κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 7%."Πως γίνεται και η μείωση κατανάλωσης καυσίμου κατά 7% μειώνει κατά 18% τούς ρύπους;
Αν έχετε χρόνο και κουράγιο, αυτή είναι η μελέτη
https://www.mdpi.com/2071-1050/16/11/4382 -
Μια χαρά είναι τα 30 χαω σε όλους τους δρόμους εκτός αυτών που είναι κεντρικοί και έχουν φανάρια, ώστε να μπορεί να περάσει ένας πεζός.
Μακάρι βέβαια να είχαμε και κατασχέσεις σε μερικές εκατοντάδες μηχανές και μηχανάκια που πάνε με 70 στα στενά.
Το όριο των 10 χαω υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στις λεγόμενες οδούς ηπίας κυκλοφορίας, που συνήθως έχουν και παρτέρια μέσα.
Γενικά πρέπει να υπάρχει προτεραιότητα στους πεζούς και μόνο σε αυτούς.
Αν βιάζεστε ξεκινήστε πιο νωρίς.
Σε όλο τον κόσμο οι περιοχές κατοικίας είναι ΖΟΝΕ 30, εδώ και δεκαετίες.
-
@metoikos said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Πινακίδες με 30 και με 20 ΚΜ υπήρχαν και πρίν τον νέο ΚΟΚ, ουδείς λογικός άνθρωπος αμφισβητεί την χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της ύπαρξης τους.
Αλλωστε, ακόμα και αν οι πινακίδες αυτές απουσίαζαν η αίσθηση κινδύνου και αυτοπειθαρχίας που (πρέπει να) έχει ο μέσος σοβαρός οδηγός είναι αρκετή για να περιορίσεις την ταχύτητα σου στα 30 και στα 20 km/h εκεί όπου επιβάλλεται από τις πραγματικές συνθήκες.
Η γενίκευση και το έντονο hype περί των φοβερών προστίμων είναι που ξενίζει και απογοητεύει και δημιουργεί αίσθηση αχρείαστης υπερβολής, η οποία δυστυχώς δεν πείθει ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί μια κουλτούρα μαζικής και αναπόφευκτης ενοχικότητας και απειλής βαρύτατων προστίμων καί ποινών αμφίβολης αποτελεσματικότητας.ναι και κάποτε υπήρχαν αυτοκινητα που δεν ειχαν συστηματα αυτοματου φρεναρισματος
ευτυχως βαλανε 10 και 20 χιλμ/ω πινακίδες και γλιτωσαμε από τους ασυνειδητους που τρεχανε με αμαξες με αλογα
απορω που οδηγειτε οσοι λετε τετοιες χαζομαρες.
Γιατι δεν πάτε παντου με τα ποδια να τελιωνουμε
Γενικα αν δεν εχετε αντανακλαστικα που δεν μπορειτε να προλαβετε τα παντα με 30χλμ/ω απλά μην οδηγάτε ουτε πατινι
Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.