-
Εδώ έχει ένα ωραίο διάγραμμα
-
https://autonews.gasgoo.com/sales/article/77823.html
Η chery πάει για δεύτερη θέση.
-
-
@ataim said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
https://autonews.gasgoo.com/sales/article/77823.html
Η chery πάει για δεύτερη θέση.
Γουάου... 50 Κινεζοεταιρείες.
Καλά, αυτή η Τζαεκού&Ομόντα πωςσκατάτηλένε, δεν είναι καν μέσα στις 50; -
@katafractos17 said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
@ataim said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
https://autonews.gasgoo.com/sales/article/77823.html
Η chery πάει για δεύτερη θέση.
Γουάου... 50 Κινεζοεταιρείες.
Καλά, αυτή η Τζαεκού&Ομόντα πωςσκατάτηλένε, δεν είναι καν μέσα στις 50;την υπολογίζουν στα chery
-
Πάντως στην Ευρώπη απ'ότι βλέπω, έρχονται από τα mainstream και πάνω.
Low cost,commercial δεν πολυέρχονται εδώ (με εξαίρεση την DFSK) -
Μια βλέπω ότι δεν έχουν έρθει ακόμα μερικές από τις μεγάλες
-
-
Η Xiaomi έκανε μια ιδιαίτερα ηχηρή κίνηση για το μέλλον της στην αυτοκινητοβιομηχανία, εξασφαλίζοντας τις υπηρεσίες του Fabian Schmolz - ενός από τους πλέον διακεκριμένους σχεδιαστές σπορ αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Ο Schmolz έχει συνδέσει το όνομά του με σημαντικά προγράμματα, όπως η Porsche 718 Boxster, τη Mission E (που μετεξελίχθηκε στην Taycan), το VisionGT και πρόσφατα τη Lamborghini Temerario.
Η περίπτωση του Schmolz δεν είναι μεμονωμένη. Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει καταφέρει να προσελκύσει κορυφαίους σχεδιαστές από την Ευρώπη. Ο Laurens van den Acker, με θητεία στη Renault, συνεργάστηκε με τη NIO. Ο Peter Horbury, με εμπειρία σε Volvo και Ford, ηγήθηκε της σχεδίασης στη Geely και στη Lynk & Co. Ο Kai Zhang, με προϋπηρεσία σε Audi και Mercedes, πλέον εργάζεται στη Xpeng, ενώ ο Charles Treen, πρώην designer της Jaguar, συνέβαλε στον σχεδιασμό νέων ηλεκτρικών της BYD. -
Χρήσιμη μεταγραφή, μιας και τα πρώτα τους δείγματα ήταν απλά copy paste ευρωπαϊκών supercar.
-
Διαβασα σημερα το πρωι αυτο το αρθρο το οποιο μου φανηκε αρκετα επεξηγηματικο για ολη την κατασταση που επικρατει την κινεζικη αυτοκινητοβιομηχανια καθως και τους παραγοντες που οδηγησαν σε αυτην.
Απαιτει 5 λεπτακια για να το διαβασετε (και οχι δευτερολεπτα οπως τα περισσοτερα αρθρα), αλλα προσωπικα το βρηκα πολυ ενδιαφερον.Βαζω πρωτα το λινκ για να υπαρχει το citation και μετα copy paste, ωστε να μην μπλεξετε με το paywall.
https://www.economist.com/business/2025/09/15/the-brutal-fight-to-dominate-chinese-carmaking
During Germany’s big motor show in Munich, which ended on September 14th, the city’s historic centre belonged to the country’s own champions. In front of the neoclassical opera house, BMW showed off the new iX3, an electric SUV, atop a glittering plinth; at the Residenz, a renaissance palace, Mercedes-Benz built a vast design studio resembling a car grille to display a revamped GLC, another SUV. But at the main exhibition halls in the suburbs, history was forgotten. There, young Chinese car firms outnumbered and outdid the local old guard.
BYD, Xpeng, Changan and Dongfeng showed electric vehicles (evs) with advanced technology and prices that undercut Western models, or announced expansions making it clear that Europe is the main target in their worldwide export blitz. Yet Chinese ebullience in Europe contrasts sharply with troubles at home, where a long-running price war, caused by chronic overcapacity, is raging.
Its origins lie in the Chinese government’s success in first nurturing its carmakers and then propelling them to the fore of the global industry. The government realised 15 years ago that its companies could not compete with foreign petrol power, but that an EV industry might thrive in a fast-growing home market if primed with enough subsidies and other support. The result was a surge of investment, dozens of new firms and a market where evs are likely to make up 60% of sales this year.
Around 130 domestic firms now battle for sales, though few make cars in significant numbers. If their factories ran at full tilt for a year they could churn out twice as many cars as there are buyers. The consequence of overcapacity has been a savage price war. The average car price has fallen by 19% over the past two years, to around 165,000 yuan ($23,000), calculates Nomura, a Japanese bank. Some models have seen one-off cuts of around 35%. Although sales are still growing—at a forecast 7% this year, to around 24m vehicles—firms’ profits have dwindled or losses mounted.
In the first five months of 2025 total industry net profits (including those of foreign carmakers) fell by 12%, year on year, to 178bn yuan, according to the National Bureau of Statistics. Even successful domestic firms are feeling the pinch. In the first half of the year, net profits fell by 14% at Geely, a private firm with about a tenth of the home market. More surprisingly, on September 1st BYD, China’s biggest carmaker, reported a 30% drop in net profits in the second quarter, even as revenues grew by 14%. Suppliers are suffering too. Some are said to have shut down, as carmakers delay payments for up to six months.
Chart: The EconomistForeign firms, already struggling to keep up with Chinese firms’ speed of innovation, are suffering even more. They once dominated the market, but domestic brands’ share has climbed from 34% in 2020 to 69% in the first four months of 2025, according to the China Association of Automobile Manufacturers. The price war has hastened the foreigners’ slide (see chart). As Patrick Hummel of UBS, a bank, points out, they “can’t compete in a price war with locals”.
The carnage in a showcase industry is worrying the Chinese government. In May price cuts by BYD sparked another round of heavy discounts, prompting complaints, via state media and industry bodies, about “involution”, a term for destructive hyper-competition. In June officials summoned carmakers to Beijing and told them to end price cuts and speed up payments to suppliers. Several big firms have pledged to pay within 60 days.
Yet no end is in sight. An executive at a Western carmaker in China thinks that low prices are here to stay. Even since the pleas to rein in discounts, price-cutting has continued, though in a less obvious way: Stephen Dyer of AlixPartners, a consultancy, notes incentives such as free insurance, zero-interest financing and free charging. Stella Li, a senior executive at BYD, says there are “too many” carmakers, close to 100 need to be “pushed out” and even if 20 remain that may be too many.
No such clear-out is imminent. The government has long tried to engineer mergers of big state-owned firms. In 2018 rumours circulated about a tie-up between Changan, FAW and Dongfeng. Earlier this year a plan to bring together Changan and Dongfeng fell apart. Neither firm’s home province was prepared to play second fiddle, bearing the brunt of job losses and forgoing the economic activity and tax revenue that big car firms generate. The central government does not relish fights with local leaders to force through mergers.
A long tail of small, lossmaking local car firms, attracted to the industry by bumper growth in the 2010s, the availability of cheap credit and lavish incentives, may also sputter on, even though a handful of startups have gone bust. Such firms also provide employment and bring kudos for local party bosses, who will do anything to maintain their pet projects.
Buyers are unlikely to step forward—no other carmaker would want to acquire brands that are unknown beyond their region or take on additional capacity. Central authorities may be pressing local governments to stop funding these firms and some may not be able to keep cutting prices. But as Tu Le of China Auto Insight, another consultancy, notes, “bad companies aren’t going out of business fast enough.”
The price war may, however, make the strongest stronger still. Leading firms, such as BYD, Chery and Geely, and startups, such as Xpeng and Li Auto, are profitable or close to it. And tech firms such as Huawei and Xiaomi have successfully turned to making cars. As an experienced observer notes, the best companies can adjust their cost structures to accommodate permanently lower prices. Many have also turned to exports to seek fatter margins. Between 2021 and 2024, the number of cars shipped abroad quadrupled, taking China past Japan to become the world’s largest exporter, according to Rhodium Group, a research firm. In the first six months of 2025 exports hit nearly 3.5m, 18% more than a year earlier.
Europe remains the main destination for Chinese evs despite the EU’s imposition of hefty tariffs in 2024 to counter what it regards as unfair competition. In the first half of the year Chinese brands accounted for 5.2% of sales in western Europe, up from 3.1% the year before, says Schmidt Automotive Research. Sharpened by ruthless competition at home, the Chinese can withstand the EU’s levies.
By contrast, foreign carmakers that have relied on China as a source of profits are in a bind. America’s Ford and General Motors, protected by 100% tariffs at home, face the prospect of a dwindling presence in China. Japan’s Toyota has fared better than most but is also ceding ground in China. Nissan is in free fall. European firms are losing out in China and face a similar fate on home soil. A continuing price war will force the best to become even more lean, efficient and innovative. And that means China’s most powerful firms will thrive, both at home and abroad. ■
-
Περίληψη, μην σου πω κεντρική ιδέα μόνο, διαθέτουμε χρόνο να διαβάσουμε...
-
Αναφερει οτι οι κινεζοαυτοκινητοβιομηχανιες ειναι σε τεραστιο πολεμο τιμων μεταξυ τους και πουλανε ακομα και με ζημια. Επισης οτι ειναι τοσες πολλες με τοσο μεγαλη παραγωγη που μενουν απουλητα αυτοκινητα.
Σε συνδυασμο αυτα τα δυο θα οδηγήσουν σε φαλιμεντο καποιες απο αυτες.
-
@criuser said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
Περίληψη, μην σου πω κεντρική ιδέα μόνο, διαθέτουμε χρόνο να διαβάσουμε...
Αμαν ρε μπουμερ
Επιλέγεις το κείμενο, δεξί κλικ, ερώτηση στο chatgpt, περίληψηΚινέζικη Βιομηχανία Αυτοκινήτων: Ανάδειξη και Προκλήσεις
- Παρουσία στην Ευρώπη και Καινοτομία
Κινέζικες εταιρείες όπως BYD, Xpeng, Changan και Dongfeng παρουσιάζουν σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα με τεχνολογία αιχμής και ανταγωνιστικές τιμές.
Η Ευρώπη αποτελεί βασικό στόχο εξαγωγών, παρά την επιβολή δασμών από την ΕΕ.
- Εσωτερικές Προβλήματα στην Κίνα
Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υπερπροσφοράς (overcapacity), με περίπου 130 εγχώριες εταιρείες να παράγουν διπλάσια αυτοκίνητα από τις ανάγκες της αγοράς.
Η υπερπροσφορά έχει οδηγήσει σε έντονο πόλεμο τιμών, με μέση πτώση τιμών κατά 19% τα τελευταία δύο χρόνια.
Παρά την αύξηση πωλήσεων (7% αύξηση φέτος, περίπου 24 εκατ. οχήματα), τα κέρδη των εταιρειών μειώνονται ή καταγράφονται ζημίες.
- Οικονομική Πίεση και Αποτέλεσμα
Τα καθαρά κέρδη της βιομηχανίας μειώθηκαν κατά 12% στο πρώτο πεντάμηνο του 2025.
Μεγάλες εταιρείες όπως η BYD παρουσίασαν πτώση κερδών 30% παρά αύξηση εσόδων.
Προμηθευτές αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στις πληρωμές, κάποιες έχουν κλείσει.
- Επιπτώσεις σε Ξένες Εταιρείες
Οι ξένες εταιρείες χάνουν μερίδιο αγοράς, το οποίο αυξάνεται από 34% το 2020 σε 69% το 2025 υπέρ των εγχώριων.
Η τιμολογιακή μάχη καθιστά δύσκολη τη βιωσιμότητα των ξένων εταιρειών στην Κίνα.
- Αντιδράσεις και Πολιτική της Κυβέρνησης
Η κυβέρνηση προσπαθεί να σταματήσει την καταστροφική «εσωτερική σύγκρουση» (involution) μέσω εκκλήσεων για τερματισμό των εκπτώσεων και γρήγορες πληρωμές προμηθευτών.
Σχέδια συγχωνεύσεων μεγάλων κρατικών εταιρειών έχουν αποτύχει λόγω τοπικών αντιδράσεων.
- Προοπτικές και Μελλοντική Κατάσταση
Οι μικρές, ζημιογόνες εταιρείες δεν αποχωρούν γρήγορα, λόγω τοπικών συμφερόντων και απασχόλησης.
Οι ισχυρότερες εταιρείες, όπως BYD, Geely και startups (Xpeng, Li Auto) παραμένουν κερδοφόρες ή κοντά σε κερδοφορία.
Τεχνολογικές εταιρείες (Huawei, Xiaomi) επεκτείνονται στην παραγωγή αυτοκινήτων.
Οι εξαγωγές αυξάνονται σημαντικά, με την Κίνα να γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων παγκοσμίως.
- Αντίκτυπος στις Παγκόσμιες Αγορές
Ξένες εταιρείες που βασίζονταν στην Κίνα αντιμετωπίζουν απώλειες και περιορισμό δραστηριοτήτων.
Η συνεχιζόμενη τιμολογιακή μάχη αναμένεται να επιφέρει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και καινοτομία, ενισχύοντας τις κορυφαίες κινεζικές εταιρείες.
-
Αρα οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να δώσουν κρατικά λεφτά στις εταιρείες τους γιατί απαγορεύεται, ενώ στην Κίνα μπορούν να πουλάνε κάτω από το κόστος, να μην πληρώνουν προμηθευτές, δηλαδή τυπικά να είναι σε πτώχευση και να παίρνουν λεφτά από το κράτος για να πουλάνε στην Ευρώπη και στην Αμερική.
Ο Τράμπ τους έβαλε δασμούς.
Και στην Ευρώπη θα πάρουν πόδι οι ηλίθιοι πολιτικοί που την κυβερνούν και θα έχουμε και εδώ ανάλογες πολιτικές, γιατί αλλιώς θα βάλουμε τα χεράκια μας και θα βγάλουμε τα ματάκια μας.
-
@criuser said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
Αρα οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να δώσουν κρατικά λεφτά στις εταιρείες τους γιατί απαγορεύεται, ενώ στην Κίνα μπορούν να πουλάνε κάτω από το κόστος, να μην πληρώνουν προμηθευτές, δηλαδή τυπικά να είναι σε πτώχευση και να παίρνουν λεφτά από το κράτος για να πουλάνε στην Ευρώπη και στην Αμερική.
Ο Τράμπ τους έβαλε δασμούς.
Και στην Ευρώπη θα πάρουν πόδι οι ηλίθιοι πολιτικοί που την κυβερνούν και θα έχουμε και εδώ ανάλογες πολιτικές, γιατί αλλιώς θα βάλουμε τα χεράκια μας και θα βγάλουμε τα ματάκια μας.
ειναι πραγματικα εντυπωσιακος ο τροπος που διστρεβλωνεις την πραγματικοτητα/οτι διαβαζεις/οτι σου λεμε. Δεν εχω καταλαβει αν ειναι θεμα κατανοησης ή αν το κανεις επιτηδες ωστε να ενισχυσεις τις αποψεις σου.
Πετυχες παντως οτι ο τραμπ τους εβαλε δασμου, κατι ειναι και αυτο -
@criuser said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
Αρα οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να δώσουν κρατικά λεφτά στις εταιρείες τους γιατί απαγορεύεται, ενώ στην Κίνα μπορούν να πουλάνε κάτω από το κόστος, να μην πληρώνουν προμηθευτές, δηλαδή τυπικά να είναι σε πτώχευση και να παίρνουν λεφτά από το κράτος για να πουλάνε στην Ευρώπη και στην Αμερική.
Ο Τράμπ τους έβαλε δασμούς.
Και στην Ευρώπη θα πάρουν πόδι οι ηλίθιοι πολιτικοί που την κυβερνούν και θα έχουμε και εδώ ανάλογες πολιτικές, γιατί αλλιώς θα βάλουμε τα χεράκια μας και θα βγάλουμε τα ματάκια μας.
Η Ευρώπη πλέον δεν έχει πολιτικούς , η Μέρκελ ήταν η τελευταία και έκλεισε την πόρτα. Πλέον έχει αριστοκρατία ανίκανων τέκνων
-
Μην τσακώνεστε! όλοι θα πάρουμε...
-
@w202-amg said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
@criuser said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
Αρα οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να δώσουν κρατικά λεφτά στις εταιρείες τους γιατί απαγορεύεται, ενώ στην Κίνα μπορούν να πουλάνε κάτω από το κόστος, να μην πληρώνουν προμηθευτές, δηλαδή τυπικά να είναι σε πτώχευση και να παίρνουν λεφτά από το κράτος για να πουλάνε στην Ευρώπη και στην Αμερική.
Ο Τράμπ τους έβαλε δασμούς.
Και στην Ευρώπη θα πάρουν πόδι οι ηλίθιοι πολιτικοί που την κυβερνούν και θα έχουμε και εδώ ανάλογες πολιτικές, γιατί αλλιώς θα βάλουμε τα χεράκια μας και θα βγάλουμε τα ματάκια μας.
Η Ευρώπη πλέον δεν έχει πολιτικούς , η Μέρκελ ήταν η τελευταία και έκλεισε την πόρτα. Πλέον έχει αριστοκρατία ανίκανων τέκνων
Τεράστια πολιτικός πράγματι! Και με γιαλυσμενες τις μπότες στην ντουλάπα για παν ενδεχόμενο...
-
@tkin73 said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
@w202-amg said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
@criuser said in κινέζικα αυτοκίνητα (merged):
Αρα οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να δώσουν κρατικά λεφτά στις εταιρείες τους γιατί απαγορεύεται, ενώ στην Κίνα μπορούν να πουλάνε κάτω από το κόστος, να μην πληρώνουν προμηθευτές, δηλαδή τυπικά να είναι σε πτώχευση και να παίρνουν λεφτά από το κράτος για να πουλάνε στην Ευρώπη και στην Αμερική.
Ο Τράμπ τους έβαλε δασμούς.
Και στην Ευρώπη θα πάρουν πόδι οι ηλίθιοι πολιτικοί που την κυβερνούν και θα έχουμε και εδώ ανάλογες πολιτικές, γιατί αλλιώς θα βάλουμε τα χεράκια μας και θα βγάλουμε τα ματάκια μας.
Η Ευρώπη πλέον δεν έχει πολιτικούς , η Μέρκελ ήταν η τελευταία και έκλεισε την πόρτα. Πλέον έχει αριστοκρατία ανίκανων τέκνων
Τεράστια πολιτικός πράγματι! Και με γιαλυσμενες τις μπότες στην ντουλάπα για παν ενδεχόμενο...
Για την Γερμανία και τις συνετές χώρες της Ευρώπης ναι ήταν. Για εμάς ήταν ο μπαμπούλας.....
κινέζικα αυτοκίνητα (merged)