-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Είσαι σίγουρος ότι δεν είχατε τράπουλες στο σπίτι;;;
Διότι εδώ κάποιοι τύποι προσπαθούν να μας πείσουν το πως ήταν οι οικογένειές μας.
Άσε με, φουντωσα τώρα με το γκαράζ...
-
@v_a said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σοβαρές περιουσίες από υπαλλήλους (κάθε λογής) - κρίνοντας από τον περίγυρό μου - ΔΕΝ φτιάχνονται, όσο εργατικά και να δουλεύουν.
Εξαιρώ φυσικά επιχειρηματίες που κοπιασαν, στο κατάλληλο timing και έφτιαξαν την ζωή τους (και τα παιδιά τους).
Ο πατέρας μου, τέρας εργατικοτητας (καλή του ώρα) με δύο δουλειές (μια στο δημόσιο και μια στην οικοδομή παρακαλώ, ακόμα και στα 65 του) το μόνο που κατάφερε ήταν να σπουδάσει δυο παιδιά και να πάρει με το εφάπαξ του ένα κτηματακι στο οποίο έκτισε μια αποθήκη.
Όταν λοιπόν ακούω, σπιταρονες, εξοχικά σε νησιά και μισό μυριο καβατζα στη τράπεζα, όλα αυτά πάνε πακέτο συνήθως με πολλά (μα πολλά) μαύρα, δοσοληψίες με δημόσιο και σίγουρα όχι με το σταυρό στο χέρι.
Το δέχομαι, μαγκιά τους, αλλά δε μπορώ και τις ηθικολογίες από τέτοια άτομα.
Τα είπα και ξεθυμανα
(Και είμαι εντός θέματος, γιατί θέλω να πάρω το dolphin surf αλλά δεν έχω γκαραζ..)Τα έχετε μπλέξει λίγο.
Αρχικά να εκφράσω μια απορία ?
Πως ένας δημόσιος υπάλληλος που δουλεύει πρωί 5 μέρες την εβδομάδα, δουλεύει ταυτόχρονα και οικοδομή που επίσης δουλεύει πρωί 6 μέρες την εβδομάδα...
Αρα όχι δύο δουλειές 1 δουλειά και 1 Σάββατο στην καλύτερη που δεν είναι και εύκολο γιατί τα συνεργεία είναι κλεισμένα δεν είναι μερικής απασχόλησης.
Από την άλλη η έννοια της περιουσίας είναι 1 σπίτι δικό του, εκεί στα 80-110 τμ και συνήθως άλλο ένα τέτοιο ή λίγο μικρότερο.
Σπανιότερα 2 σπίτια, με τον τρόπο που είπα σε οικόπεδο που αγόρασαν και το έφτιαξαν σε βάθος 30 χρόνων.
Τα υπόλοιπα που παρουσιάζετε κάποιοι ως συνήθεις περιουσίες αφορούν επιπέδου μικρού εφοπλιστή ή μεγαλεμπόρου, μεγαλογιατρού και μεγαλοδικηγόρου, δηλαδή για τον 1 στους 1000 έως 10000 Ελληνες.
Προφανώς αυτοί δεν υπήρξαν υπάλληλοι ή υπήρξαν σε ορισμένες θέσεις συνήθως θέσεις 24/7/365 απασχόλησης, όπου αμοιβές 200-300000 τον χρόνο ή παραπάνω είναι αναμενόμενες.
-
@v_a said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σοβαρές περιουσίες από υπαλλήλους (κάθε λογής) - κρίνοντας από τον περίγυρό μου - ΔΕΝ φτιάχνονται, όσο εργατικά και να δουλεύουν.
Εξαιρώ φυσικά επιχειρηματίες που κοπιασαν, στο κατάλληλο timing και έφτιαξαν την ζωή τους (και τα παιδιά τους).
Ο πατέρας μου, τέρας εργατικοτητας (καλή του ώρα) με δύο δουλειές (μια στο δημόσιο και μια στην οικοδομή παρακαλώ, ακόμα και στα 65 του) το μόνο που κατάφερε ήταν να σπουδάσει δυο παιδιά και να πάρει με το εφάπαξ του ένα κτηματακι στο οποίο έκτισε μια αποθήκη.
Όταν λοιπόν ακούω, σπιταρονες, εξοχικά σε νησιά και μισό μυριο καβατζα στη τράπεζα, όλα αυτά πάνε πακέτο συνήθως με πολλά (μα πολλά) μαύρα, δοσοληψίες με δημόσιο και σίγουρα όχι με το σταυρό στο χέρι.
Το δέχομαι, μαγκιά τους, αλλά δε μπορώ και τις ηθικολογίες από τέτοια άτομα.
Τα είπα και ξεθυμανα
(Και είμαι εντός θέματος, γιατί θέλω να πάρω το dolphin surf αλλά δεν έχω γκαραζ..)Τελη του 90-αρχες 2000 ενας μεσος υπαλληλος ΔΕΚΟ εβγαζε για πλακα 2,5 χιλιαρικα ευρω (ή 850.000 δραχμες πριν ερθει το ευρω) καθαρα, γιατι επαιρναν 14 μισθους τοτε και τα 2 χιλιαρικα μισθο το μηνα τα ξεπερνουσαν πανευκολα. Και αυτο ισχυε για πολλους υπαλληλους ακομα και του δημοσιου και αρκετους και του ιδιωτικου τομεα. Το κοστος ζωης ηταν στην καλυτερη το μισο απο σημερα, μην πω και παρακατω. Αν λοιπον ενα ζευγαρι εβγαζε καθαρα ενα πεντοχιλιαρο τον μηνα τοτε, σημερα λιγο πολυ ειναι σαν να εβγαζε αναλογικα 10 χιλιαρικα βασει της αγοραστικης του δυναμης. Οποτε με τα λεφτα αυτα, που τα ειχαν αρκετοι τοτε, και το λεω για θετικο κι οχι αρνητικο, και διαμερισμα αξιολογο αγοραζες, και εξοχικο εχτιζες (οι τιμες τοτε στα περισσοτερα μερη δεν ηταν ουτε το 20%.των σημερινων στα οικοπεδα) και μπορει να αγοραζες και κανα δυαρι για επενδυση με λιγη σωστη διαχειριση. Παντως σπιτι να μεινεις και εξοχικο μπορουσες να αγορασεις χωρις φοβερες θυσιες, με δανειο φυσικα το οποιο ομως αποπληρωνες μια χαρα.
Μετα ηρθε η κριση και διελυσε τους μισθωτους, γενικα, και τους συνταξιουχους. Συμπαρεσυρε βεβαια και ολους τους υπολοιπους κλαδους αλλα αυτοι οι 2 την πληρωσαν κατα κυριο λογο. Και ειναι και οι μονοι που δεν ανεκαμψαν ποτε μεχρι σημερα.Στις μερες μας παλι λεφτα σοβαρα εχουν αποκλειστικα, και το εννοω, ε.ε. που φοροδιαφευγουν οικτρα και αισχροκερδουν. Αντε και στελεχη εταιρειων που ειναι ομως πολυ λιγα και καποιοι γιατροι και δικηγοροι (λιγοι και κατα κανονα διεφθαρμενοι). Δεν αναφερομαι σε μεγαλοεπιχειρηματιες, βιομηχανους κλπ φυσικα οπου μηδενος εξαιρουμενου ειναι κρατικοδιαιτοι και σε οποιαδηποτε αλλη χωρα θα ηταν στη φυλακη, γιατι προκειται για πολυ μικρη μεριδα του πληθυσμου, αλλα για καθημερινους ανθρωπους.
Οποτε λοιπον φτασαμε απο εκει που μεχρι πριν 20-25 χρονια αρκετος κοσμος μπορουσε να ζει αξιοπρεπεστατα, χωρις λαμογιες ή να λιωνει στη δουλεια, στις μερες μας το χρημα να το εχουν οσοι ειτε φοροδιαφευγουν και κερδοσκοπουν ειτε συνεργαζονται με το κρατος-μαφια και παιρνουν απευθειας αναθεσεις απ'αυτο, υπερκοστολογημενες παντοτε σε σημειο που αν υπηρχε εστω μια χουφτα αδιαφθορων ελεγκτων και δικαστων στη χωρα να επρεπε να χτιστει κι αλλη πτερυγα στον Κορυδαλλο για να τους χωρεσουν.
Κατ'εμε ετσι εχει η κατασταση στη χωρα μας. -
@driver-m said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Οποτε λοιπον φτασαμε απο εκει που μεχρι πριν 20-25 χρονια αρκετος κοσμος μπορουσε να ζει αξιοπρεπεστατα, χωρις λαμογιες ή να λιωνει στη δουλεια, στις μερες μας το χρημα να το εχουν οσοι ειτε φοροδιαφευγουν και κερδοσκοπουν ειτε συνεργαζονται με το κρατος-μαφια και παιρνουν απευθειας αναθεσεις απ'αυτο, υπερκοστολογημενες παντοτε σε σημειο που αν υπηρχε εστω μια χουφτα αδιαφθορων ελεγκτων και δικαστων στη χωρα να επρεπε να χτιστει κι αλλη πτερυγα στον Κορυδαλλο για να τους χωρεσουν.
δυστυχώς αυτή ειναι η απόλυτη αλήθεια. Ένας νοικοκυράιος σήμερα με δύο παιδιά, ακόμα και με καλούς μισθούς δεν μπορει να κάνει αυτά που έκανε πριν 20 χρόνια. Και για να επιστρέψουμε στο thread, ένα οικογενειακό (ηλεκτρικό και μή) έχει πάει πλέον κοντά στα 35, τα οποία δεν μπορούν να μαζευτούν εύκολα. Τα ηλεκτρικά σιγά σιγά συγκλίνουν με τα θερμικά, μας απογοήτευσε η κυβέρνηση με την μικρή επιδότηση, αλλά θεωρώ οτι οι κατασκευαστές, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, θα ρίξουν το κόστος.
-
Κακα τα ψέμματα. Με εναν ή δυο μισθούς σήμερα, οσο καλοί και να ειναι, δυσκολα φτιάχνεις περιουσία. Εχουμε φτύσει αίμα με το χτίσιμο ενος σπιτιου 2 χρονια τώρα, και το εισόδημα μου μαζί με της συζυγου είναι πολύ πιο πανω απο τον μέσο ορο. Ειχαμε ολες τις προυποθεσεις για δανειο, απλά λογω προσωπικού βίτσιου εχω ως αρχή να μην δανειζομαι ποτέ ουτε ενα ευρω. Οι μισθωτοί των 800 ευρώ ειλικρινά δεν ξέρω πως ζούν.
-
Τη δεκαετια του 70 και του 80 πρωτα εφτιαχνες ή αγοραζες σπιτι και πολυυυυυ μετα αυτοκινητο ή αλλα λουσα, ο προυπολογισμος της οικογενειας ηταν ο περισσοτερος για την κατοικια.
Οι μεταναστες (Ποντιοι και Αρμενιοι κατα κυριο λογο) αραγε τι κληρονομησαν και ποιων εργολαβων τεκνα ηταν και σπιτι εφτιαξαν και εξοχικο και προικισαν τα παιδια τους?
Οποτε καποιοι τα παραμυθακια σας να τα λετε σε αλλους που τα διαβασαν αλλα δεν τα εζησαν, ο νοικοκυρης που δουλευε μπορουσε να φτιαξει.
Σημερα τα πραγματα ειναι δυσκολοτερα βεβαια, υπαρχει για αρχη ο υπερκαταναλωτισμος ο οποιος δεν αφηνει περιθωρια για αποταμιευση, αλλα θεωρω απαραδεκτο οικογενειες να μενουν στο νοικι και καθε 5-7 χρονια να αγοραζουν ενα ή και δυο καινουρια αυτοκινητα, δε νομιζω σημερα 4μελη οικογενεια να μην εχει 2-3 αυτοκινητα. -
@ilias-a said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Οι περισσότεροι αγόραζαν το οικόπεδο και σιγά σιγά έρριχναν τους ορόφους. Πρώτα το ισόγειο που έμεναν, μετά από κάποια χρόνια τον πρώτο όροφο και μετά το δεύτερο.
Μάλιστα όταν έρριχναν τον πρώτο ανέβαινε η οικογένεια στον πρώτο και νοίκιαζαν το ισόγειο και μάζευαν και λεφτά...
Αλλά διακοπές, αυτοκίνητα και άλλες διασκεδάσεις δεν υπήρχαν.
Ξεκίναγαν να δουλεύουν νωρίς από 15 χρονών κάποιοι από τα 12 αφού μόνο το δημοτικό ήταν υποχρεωτικό και 30 χρονών είχαν μαζέψει λεφτά .
Ακριβώς!! Ο Παππούς μου μαρμαράς, μετανάστης από Μ. Ασία. Άρχισε να εργάζεται στα 6 του χρόνια, αγράμματος φυσικά. το 1950 είχε το μεγαλύτερο μαρμαράδικο στην Χαλκίδα (με 1 ψυχοπαίδι και άλλους 2-3 προσωπικό) και πέριξ. Έκανε χρυσές δουλειές και μπόρεσε να χτίσει σπίτι δικό του και στην μεγάλη κόρη για προίκα και να πάρει και άλλα 2 οικόπεδα για τις πιο μικρές κόρες. Αλλά δούλευε 15-16 ώρες την ημέρα, και ΣΚ και φυσικά διακοπές δεν είχε πάει ποτέ του, δεν ήξερε τι σημαίνει η λέξη.
Ικανος ανθρωπος.
Ας παραδειγματιστουν οι νεοτεροι.Να παραδειγματιστώ και όταν φτάσω 80 χρονών, θα σκεφτώ, τι έκανα στη ζωή μου?
Δούλευα.Αυτό.
Καταπληκτικό, αλλά ευχαριστώ δε θα πάρω. -
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ηλία πάνε να δεις αν έρχεται κανείς στην γωνία.
Θα μας πει ο Ηλίας, το μυαλό εδώ μέσα ότι λέμε παραμυθάκια
Το προβλημα ειναι οτι τα παραμυθια σου τα πιστευεις κιολας.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εάν δεν μας πεις πόσα βγάζει ένας υπαλληλάκος κάθετης μονάδας ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και ένα μαγαζάκι γωνία ενός μαστρομητσου δεν θα ησυχάσω διότι υποτιμάς ανθρώπους που δεν γνωρίζεις τον αγώνα που έριξαν και κόπους μιας ζωής.
Πες μας πρωτα ποσα βγαζεις εσυ με τα πτυχια σου και υστερα θα σου απαντησω γελειο υποκειμενο.
-
@ilias-a said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εάν δεν μας πεις πόσα βγάζει ένας υπαλληλάκος κάθετης μονάδας ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και ένα μαγαζάκι γωνία ενός μαστρομητσου δεν θα ησυχάσω διότι υποτιμάς ανθρώπους που δεν γνωρίζεις τον αγώνα που έριξαν και κόπους μιας ζωής.
Πες μας πρωτα ποσα βγαζεις εσυ με τα πτυχια σου και υστερα θα σου απαντησω γελειο υποκειμενο.
Αναμενω την δικη σου απαντηση πρωτα.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πάνω από 15Κ/ έτος βγαζω. Στο λέω.
Εσείς είχατε οικογενειακό εισόδημα πάνω από 15Κ τις προηγούμενες δεκαετίες;
Οικογενειακο ηταν τα 15+ ή μονο τα δικα σου?
-
Παραπανω απο 15 τα δικα μου.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αυτό τις προηγούμενες δεκαετίες όντας υπάλληλος;
Υπαλληλος μεχρι το 1998 και 2018-2022.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ναι ως υπάλληλος εσύ ή οι φίλοι σου βγάζατε πάνω απο 15Κ ο καθένας;
Ποια εποχη? Επι δραχμων τα αγγιζα.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δηλαδή ως υπάλληλος και δη νέος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έβγαλες 5,2 εκ δρχ το έτος;
Ναι αγαπητε μου και αρκετοι ακομα στον κλαδο μου δεν ημουν το φαινομενο.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Παίρνατε υπέρδιπλό σχεδόν τριπλό τον βασικό μισθό σε μια κάθετη μονάδα όντας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τεχνικοί;
Πιστεύω καταλαβαίνεις το τι μας λες.
Δεν το χωραει ο νους σου ετσι?
Μαθε να μην υποτιμας ανθρωπους.
Αποδοση, προσαρμοστικοτητα και θρασσος χρειαζεται, δε στα μαθαινουν αυτα τα βιβλια. -
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εκπληκτικό το να βγάζει ένας τεχνίτης, νεαρός, όσο ο προϊστάμενος ας πούμε του λογιστηρίου της εταιρίας που τον πληρώνει.
Εντυπωσιακό
Ουτε υπερωριες ειχε αυτος 12-14 ωρες καθημερινης εργασιας, ουτε φιλοδωρηματα, ουτε δικους του πελατες.
Ειδες ποσο εντυπωσιακο ειναι? -
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σπιτσλες. Οπότε έτσι μπορείς να βγάζεις σπίτια σωστά;
Αδιακρητος ξαναγινεσαι.
-
Εμένα πάντως φίλος μου σε πολύ γνωστό συνεργείο Νότια, έβγαζε αρκετά περισσότερα από 5 μύρια/έτος, επί δραχμών. Και με Ευρώ μετά, επίσης πολλά - μεγάλος μισθός και πάρα πολλά φιλοδδορήματα. Οπότε μην απορείς Λαπ.
-
Εχεις γνωρισει ανθρωπους που εκεινα τα χρονια δουλευαν στη ζωνη Περαματος? Αν τους ρωτησεις μαλλον σε καταθλιψη θα πεσεις, δημοτικου και ηταν 2-4 φορες πανω.
Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....