-
@tesa54 said in Suzuki Vitara 2015:
και κορυφαίο σχόλιο στο youtube από τον συνήθη ύποπτο (εξαφανισμένο "θρύλο" από το φόρουμ) με αιχμές για τα γαλλικά και TOYOTA !!!
Γάτος for president (έστω και στον ΣΥΡΙΖΑ).Όντως κορυφαιο σχολιο αλλά το καλύτερο είναι που λέει ότι θα αλλάξει τα αμάξια της εταιρείας όταν βγάλει ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ Vitara.Μαλλον θα είναι CEOσ μέχρι το 2085!!!!Τουε θα το αλλάξει η Suz
-
οχι θα τον άφηνα
-
400 ευρώ την εβδομάδα του στοιχίζει το βιτάρα, αφού ΔΕ-ΠΑ είναι συνεργείο για να βγει το ΣΚ...
-
Παιδιά εγκατέστησα στο Vitara ενός φίλου μια πλακέτα με Led φωτάκια από Ali και ο άνθρωπος είδε το φως του! Βασικά πήρα ένα κιτ για Jimmy του οποίου το μπροστινό είναι όμοιο με το Swift και το πίσω θέλει κόψιμο το καλώδιο του και σύνδεση πάνω στην μεσαία πλαφονιέρα. Το αποτέλεσμα και για τα δύο αυτοκίνητα, μέρα με την νύχτα κυριολεκτικά!
-
-
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Αυτό καλο φαίνεται!
Το λέει ο ανθρωπος! Το εσωτερικό είναι χαρούμενο!
Στο μουσ τέστ που τα πήγε;
-
@a-d-p said in Suzuki Vitara 2015:
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Αυτό καλο φαίνεται!
Το λέει ο ανθρωπος! Το εσωτερικό είναι χαρούμενο!
Στο μουσ τέστ που τα πήγε;
Δες το... Το έβγαλε με 80 χλμ και είπε ότι πήγε εξαιρετικά.
Δεν το περίμενα -
Γενικα είναι εξαιρετικό! Αλλά πλέον κάπως μουντό σχεδιαστικά! Εκτός σπο το εσωτερικό του που είναι φωτεινό και χαρούμενο Αφού φοράς γυαλιά ηλίου για να το κοιτάξεις άνετα!
-
@polioan said in Suzuki Vitara 2015:
@a-d-p said in Suzuki Vitara 2015:
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Αυτό καλο φαίνεται!
Το λέει ο ανθρωπος! Το εσωτερικό είναι χαρούμενο!
Στο μουσ τέστ που τα πήγε;
Δες το... Το έβγαλε με 80 χλμ και είπε ότι πήγε εξαιρετικά.
Δεν το περίμεναΤο είδα .
ΥΓ. Στη ΒΙ.ΠΕ. ΣΊΝΔΟΥ κάνει τα τεστ, νομίζω -
@a-d-p said in Suzuki Vitara 2015:
@polioan said in Suzuki Vitara 2015:
@a-d-p said in Suzuki Vitara 2015:
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Αυτό καλο φαίνεται!
Το λέει ο ανθρωπος! Το εσωτερικό είναι χαρούμενο!
Στο μουσ τέστ που τα πήγε;
Δες το... Το έβγαλε με 80 χλμ και είπε ότι πήγε εξαιρετικά.
Δεν το περίμεναΤο είδα .
ΥΓ. Στη ΒΙ.ΠΕ. ΣΊΝΔΟΥ κάνει τα τεστ, νομίζωΝαι εκεί κατάλαβα και εγώ στο σημείο που κάθονται τα φορτηγά από την είσοδο μετά το ΤΕΙ που έχει απλά και είναι αδιέξοδος.
-
Θα έχει εκεί περα διαφορα τρακαρισμένα και παρατημένα Stellantis που δεν πέτυχαν στο σλάλομ!
Θα αναρωτιούνται που βρέθηκαν τόσοι άμπαλοι σε μια ευθεία
-
@a-d-p said in Suzuki Vitara 2015:
@polioan said in Suzuki Vitara 2015:
@a-d-p said in Suzuki Vitara 2015:
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Αυτό καλο φαίνεται!
Το λέει ο ανθρωπος! Το εσωτερικό είναι χαρούμενο!
Στο μουσ τέστ που τα πήγε;
Δες το... Το έβγαλε με 80 χλμ και είπε ότι πήγε εξαιρετικά.
Δεν το περίμεναΤο είδα .
ΥΓ. Στη ΒΙ.ΠΕ. ΣΊΝΔΟΥ κάνει τα τεστ, νομίζωΑυτό είναι το σημείο πριν 13 χρόνια χωρίς διαγραμμιση τότε
-
Αν και στην δύση του μοντέλου, επειδή τα γράφει ο Lap αλλού, αντιγράφω από το vitaraclub, δεν ξέρω αν έχει γίνει post ξανά. Όσο μεγαλύτερες οι τιμές ρεύματος, τόσο μεγαλύτερη η εμπλοκή του πίσω άξονα.
How does All Grip Select awd system by Suzuki work? Here is our detailed analysis based on control current readings of the electromagnetic coupler which sends power to rear axle. Range from 0,00A (coupler disengaged) to 2,80A (coupler fully compressed).
Important notes:- coupler always transfers some torque to the rear axle, that comes from its mechanical structure - even with no control current rear wheels slowly spin (car in the air or on rollers)
- ~1,00A is enough to lock the coupler on slippery surfaces (e.g. ice, due to the low coefficient of friction between the tires and the surface).
AUTO mode:
When the system detects a tendency of slippage, it immediately activates the all-wheel drive system. The key here is the "tendency", which means that the system does not wait for slippage (as many sources say). It engages rear axle (up to 1,60A) when accelerating on surfaces with low grip. If the traction is good, rear axle is engaged (up to 1,20A) only at sudden starts or acceleration at low speeds. The system switches to 2WD mode at ~ 60 km/h.
All-wheel drive system is also active (up to 1,30A) during climbs on uneven surfaces.
In the event of slipping, the coupler is fully compressed momentarily (2,80A).
When driving at a constant speed, no coupler activity (0,00A).
Traction control (brakes): standard setting.
Traction control (engine): standard setting.
ESP/ABS: the system switches to 2WD mode.
VDSC: standard.
ECM: standard.
CVT/AT: standard.
SPORT mode:
Like AUTO, the system engages rear axle up to ~1,60A during acceleration (dry surface) but it does that much more often and more willingly, even when gently pressing the accelerator pedal, especially when driving in corners.
Acceleration from 60 km/h – control current up to 0,50A (on a road with good grip).
Acceleration from 100 km/h – control current up to 0,40A (on a road with good grip).
Above 130km/h no coupler activity (on a road with good grip).
Mid speed cornering – control current up to 1,40A.
In the event of slipping, the coupler is fully compressed momentarily (2,80A).
When driving at a constant speed, no coupler activity (0,00A).
Traction control (brakes): stronger brake intervention than in AUTO mode.
Traction control (engine): the torque reduction is smaller than in AUTO mode (more engine torque available than in AUTO mode).
ESP/ABS: the system switches to 2WD mode.
VDSC: standard.
ECM: more torque with the same gas pedal position.
CVT/AT: lower gear than AUTO / SNOW / LOCK modes.
SNOW mode:
The system works similarly to the AUTO and SPORT modes but with lower activation thresholds.
Snow acceleration without noticeable loss of grip – control current up to 2,60A.
Driving on snowy roads - normal, without acceleration – control current from 0,00A to 1,20A (without noticeable slippage).
SNOW mode works up to ~130km/h, above this speed there is no coupler activity (when grip is good).
In the event of slipping, the coupler is fully compressed momentarily (2,80A).
When driving at a constant speed, no coupler activity (0.00A).
Traction control (brakes): brake intervention almost the same as in AUTO mode (this level is enough because the engine torque is significantly reduced).
Traction control (engine): the torque reduction is greater than in AUTO mode (less engine torque available than in AUTO mode).
ESP/ABS: the system switches to 2WD mode.
VDSC: standard.
ECM: standard.
CVT/AT: standard.
LOCK mode:
It is not a rigid locker, the initial control current on the coupler is ~ 1,11A (also at standstill), during acceleration it is up to 2,50A, during faster driving (but below 60 km/h) on dry surfaces it drops to ~0,50A. When moving off, turning the steering wheel does not reduce the torque sent to the rear axle (as it does in other modes).
In the event of slipping, the coupler is fully compressed momentarily (2,80A).
Driving on snowy roads - normal, without acceleration - maximum values (~ 1.20A) similar to SNOW mode.
Traction control (brakes): brake intervention much stronger than in AUTO mode (almost twice as strong as in SPORT mode).
Traction control (engine): torque reduction the same as in SPORT mode (more engine torque available than in AUTO mode, the system can maintain wheel slip while equalizing their rotational speeds).
Turning off ESP means that the system does not allow the wheels to dig in the ground but brakes them similarly to SNOW mode.
ESP/ABS: the system switches 2WD mode.
VDSC: torque reduction request is not sent the coupler.
ECM: standard.
CVT/AT: standard.
Hill descent assistant – initial value for Lock mode (1,11A).
Finally, some general information and curiosities: - the car always starts with four-wheel drive, regardless of the mode selected
- the system controls (among other factors) the position of the accelerator pedal, rear axle is engaged before the engine increases the torque
- slalom on snow (speed approx. 40 km/h) - the coupler works (up to 1.00A), also off-throttle (stabilizing function)
- deactivating of ESP does not deactivate the traction control system (brake intervention always active)
- any situation when rear wheels start spinning faster than the front ones causes the momentary activation of the 4WD system.
-
Πω πω εξαιρετική ανάλυση
Δεν βρίσκεις αυτοκίνητο με τέτοιον εξοπλισμό και σύστημα μετάδοσης στα 26Κ
Μα στο σλάλομ του km77 που είναι ένα κατεξοχήν τεστ που δοκιμάζουν την ευκινησία του οχήματος, έπιασε ίδιους χρόνους με σπορτίφ μοντέλα τριπλάσιας τιμής. Και δη sedan hatchback.
Ανέφεραν πως η τετρακίνηση ήταν ο λόγος.
-
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Πω πω εξαιρετική ανάλυση
Δεν βρίσκεις αυτοκίνητο με τέτοιον εξοπλισμό και σύστημα μετάδοσης στα 26Κ
Μα στο σλάλομ του km77 που είναι ένα κατεξοχήν τεστ που δοκιμάζουν την ευκινησία του οχήματος, έπιασε ίδιους χρόνους με σπορτίφ μοντέλα τριπλάσιας τιμής. Και δη sedan hatchback.
Ανέφεραν πως η τετρακίνηση ήταν ο λόγος.
Σκέψου στα 23 που πήραμε το 4κινητο κάποιοι πριν τις πρώτες αυξήσεις!!23.040 συν χρωμα.
-
Ρε συ 26 έχει η μεσαία έκδοση του πόλο με τα 95 άλογα.
Συγκριτικά με αυτό, το βιταρα είναι δέκα φορές καλύτερο.
Έχουν γίνει πανάκριβα τα αυτοκίνητα.
-
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Ρε συ 26 έχει η μεσαία έκδοση του πόλο με τα 95 άλογα.
Συγκριτικά με αυτό, το βιταρα είναι δέκα φορές καλύτερο.
Έχουν γίνει πανάκριβα τα αυτοκίνητα.
Μερκελικα ψοφίμια ,μακριά από εμάς!
-
@lap said in Suzuki Vitara 2015:
Έχουν γίνει πανάκριβα τα αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικα ηταν πολυ ακριβοτερα απο τα θερμικα, για να σταφει η αγορα προς αυτα (στις αρχες) ανεβασαν και τις τιμες των θερμικων, οι οποιες βεβαια παρεμειναν ψηλα ακομα και σημερα, εκτος καποιων προσφορων.
Suzuki Vitara 2015