-
H πρόβλεψη κάνει λόγο για αυτονομία σε ταξίδι 365 χιλιόμετρα με -10 Κελσίου και θέρμανση και 480 χιλιόμετρα στους 23 Κελσίου χωρίς κλιματισμό. Αλλά με 110, όχι με 130. Οπότε τα Τρίκαλα τα έχει σίγουρα άνετα. Για το 30%, μένει να το δούμε στην πράξη.
https://ev-database.org/car/1992/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor
-
Το 110 από το 130 έχει αρκετή διάφορα, αλλά γιατί πρέπει να φτάσουμε γρήγορα στα Τρίκαλα όπως αναρωτήθηκε και ο λαπ;
Εντυπωσιακό το 730 city mild weather, range θερμικού εντός πόλης.
-
@babisstinson said in TESLA FORUM:
Για να φτάσεις Τρίκαλα πχ, 350 χιλιόμετρα απόσταση, θα χρειαστείς στάση στην Λαμία;Για αυτό.
-
Με 110 στην ΕΟ, δε ταξιδευεις. Ταλαιπωρησε και ταλαιπωρεις και αλλους.
Μονο για τα φαναρια. Εκει οντως δεν εχουν αντιπαλο. Επισης εχουν ενα σημαντικο πλεονεκτημα εναντι των θερμικων. Χανεις τον αυθορμητισμο σου για βολτα και ετσι περιοριζεις και τις μεγαλες μετακινησεις. Οικονομικη λυση ειδικα για σπιτογατους.
Που να σταματας εδω κι εκει στις ΕΟ για καφε βαπορισιο και μπολικα τσιγαρα... Αρα γλυτωνεις πολλα.
Μια αδικια και παρανοηση σε ολο αυτο. Δεν προσμετραται σε δαυτα το οικολογικο αποτυπωμα κατασκευης της μπαταριας και πως η ενεργεια που απαιτουν για να κινηθουν παραγεται κατα κανονα απο ορυκτα καυσιμα. Λυπηρο που υπαρχει τοση προπαγανδα πανω στα οικολογικα τους issues και διαθεση να κατεβαινει αμασιτη ακομη και απο ανθρωπους που βασει πτυχιων θα μπορουσαν να εχουν ενστασεις στο θεμα. Εαν δεν αλλαξει συντομα η τεχνολογια της ηλεκτροκινησης προβλεπω να αυξηθουν δραματικα οι αναγκες κατασκευης πυρηνικων εργοστασιων για να καλυφθει η ενεργειακη απαιτηση της μεταβασης. Τροφη για σκεψη ειδικα σε οποιον θα ταξιδεψει Αθηνα Θεσσαλονικη και οπωσδηποτε θα πρεπει να σταματησει καπου για κατουρημα, τσιγαρο, καφε και φορτιση. -
Από τη Λαμία και πάνω, στις ανηφόρες και στα τούνελ το όριο είναι παντού από 110 και κάτω. Επίσης κάτι θα κλέψεις σε φόρτιση στην κατηφόρα, για να εξισορροπήσεις την αυξημένη κατανάλωση της ανηφόρας. Ταχυφορτιστή έχει στην Αταλάντη, οπότε για να μην το ρισκάρεις κουμπώνεις εκεί για λίγο.
Αντίστοιχα για Βόλο (η ίδια απόσταση) μπορείς να κουμπώσεις στην Σούρπη (που κάποιος που δεν ξέρει γεωγραφία το ονόμασε ΣΕΑ Αλμυρού).
Δεν λέω ότι τα άγχη τελείωσαν, ούτε πρόκειται να τελειώσουν μέχρι να αποκτήσουμε δίκτυο εφάμιλλο της δυτικής ευρώπης. Γιατί το μέγεθος της μπαταρίας παύει να έχει νόημα αν μπορείς να γεμίσεις παντού.
-
Έχει φτάσει 700 km αυτονομία εντός πόλης και ακόμα γκρινιάζουμε, και 2000 km να είχε πάλι δεν θα είναι για κάποιους αρκετά,
θέλω να πάω Αθηνα-Τρίκαλα με επιστροφή πέντε φορές με Tesla και δεν γίνεται, σκουπίδια.Για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ένα εύκολος τρόπος να το υπολογίσει κανείς είναι μέσω του συνολικού κόστους του κύκλου ζωής. Στα 20 έτη για παράδειγμα ποιο είναι το συνολικό κόστος αγοράς/χρήσης σε σχέση με ένα θερμικό; Το ισοζύγιο θα βγει υπέρ του ev.
Για το θέμα της ενέργειας οι Νορβηγοί το έχουν κάνει ήδη, έχουν διπλάσια παραγωγή από την δική μας μέσω ΑΠΕ που επαρκεί και με το παραπάνω. Κάθε χώρα είναι σαν ένα εξοχικό σπιτι off grid. Μπορείς να βάλεις ηλιακό θερμοσίφωνα, αντλία θερμότητας και Φ/Β και να είσαι αυτόνομος ή καυστήρα πετρελαίου και να κοιτάς συνέχεια τις τιμές, είναι θέμα επιλογής.
Τα δεν γίνεται είναι δικαιολογίες, η ανθρωπότητα έχει επιλέξει συγκεκριμένους τρόπους λειτουργίας οι οποίοι βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα και είναι εξαιρετικά ασύμφοροι. Οι τεχνολογίες υπάρχουν, μένει να εφαρμοστούν.
-
Το range ισως δεν ειναι προβλημα πλεον. Ο χρονος φορτισης ομως ειναι. Μολις λυθει και αυτο τοτε θα μπορουμε να μιλαμε για το ιδανικο.
Βλεποντας τις ορδες νοικιαρικων το καλοκαιρι στην Κρητη, σκεφτομουν οτι η ευκολια του EV θα ειναι εφαμιλλη των θερμικων οταν πια και το τελευταιο νοικιαρικο θα εχει γινει EV.
-
@ataim said in TESLA FORUM:
Το 110 από το 130 έχει αρκετή διάφορα, αλλά γιατί πρέπει να φτάσουμε γρήγορα στα Τρίκαλα όπως αναρωτήθηκε και ο λαπ;
Μπορούμε να το κάνουμε και με άλογο όπως πριν εκατό χρόνια και να φτάσουμε σε μία εβδομάδα.
Ποιος μας βιάζει;
-
@katafractos17 said in TESLA FORUM:
@ataim said in TESLA FORUM:
Το 110 από το 130 έχει αρκετή διάφορα, αλλά γιατί πρέπει να φτάσουμε γρήγορα στα Τρίκαλα όπως αναρωτήθηκε και ο λαπ;
Μπορούμε να το κάνουμε και με άλογο όπως πριν εκατό χρόνια και να φτάσουμε σε μία εβδομάδα.
Ποιος μας βιάζει;
Καλά δεν το είπα για να πηγαίνουμε με 100 αλλά γιατί η κατανάλωση έχει απότομη άνοδο στα πολλά χλμ, ειδικά στο παλιό model 3, μένει να δούμε στην πράξη το νέο.
Πάντως όταν βγαίνω εθνική βλέπω πολύ κόσμο που πάει με ρυθμούς βόλτας εντός ορίων ταχύτητας για λόγους οικονομίας; -
Τα έχουμε πει αλλά ας τα ξανά πούμε. Κινούμαι αρκετές φορές στην ΕΟ και όχι μόνο για τις καλοκαιρινές διακοπές. Προσωπικά δεν βλέπω όλους να πηγαίνουν με 140+. Οι περισσότεροι οδηγούν στα 120kmh όπου εκεί βγάζουν τα ηλεκτρικά (όχι μόνο τεσλα) αρκετά χιλιόμετρα εμβέλειας.
Αθήνα Θεσσαλονίκη από το abrp με 130kmh. Δυο φορτίσεις διαρκείας συνολικής 30’ και οι δυο σε superchargers. Και με θερμικό να πάω,θα κάνω δυο στάσεις. Τα έχουμε ξανά πει και αυτά.
-
Αυτο εχει να κανει με το σεναριο κινησης του καθενος. Το ηλεκτρικο καλως ή κακως εχει τους δικους του περιορισμους και σε εξαναγκαζει σ αυτους.
Οταν κανω 4.45 Αθηνα - Σερρες χωρις να ξεπερασω πουθενα τα 150χαω και με σταση 5' για καυσιμο και κατουρημα, δε δεχομαι να κανω 5+ ωρες για Θεσσαλονικη και μαλιστα με 2 στασεις. Το θεωρω οπισθοδρομικο οταν παραλληλα θα εχω πληρωσει για κατι που υποτιθεται ειναι φουλ μοντερνο και τεχνολογικα προηγμενο.
Θα θελα πολυ να κανω την κινηση και να σουταρω το ΨΨ. Θα μου εβγαινε σχεδον ανταλλαγη. Αλλα με εκνευριζει να πρεπει να κανω τοσους συμβιβασμους σε σχεση με το θερμικο μου.
-
Το πρόβλημα δεν βρίσκεται τόσο στις κεντρικές εθνικές οδούς, όσο όταν θα αποφασίσει κάποιος να κινηθεί σε πιο επαρχιακές ή ορεινές διαδρομές.
Επίσης δεν είναι μόνο τα χιλιόμετρα με τα οποία κινείσαι. Έχει να κάνει και με τον κλιματισμό αλλά και με το πόσο είναι φορτωμένο το αυτοκίνητο με ανθρώπους και μπαγκάζια. -
Ολα ειναι καθαρά προσωπικά. Εγω πχ με το παιδι κανω στάση και 2-2.5 ωρες για τουλάχιστον 15’. Οποτε μια χαρα μου καθεται το ηλεκτρικό. Ο κολλητος μου που δεν εχει παιδια κανει 5 ωρες ταξίδι σερί, αφου καπνιζει στο αυτοκινητο αρα δεν χρειαζεται ουτε για αυτό στάση.
Ο καθενας μας εχεις αλλες αναγκες αλλα και τροπο ορδηγησης. Ενας κανει ταξιδι καθε ΣΚ και αλλος μια φορά τον χρόνο. Σημερα μου ειπε φιλος σε τραπεζα οτι θα τους δωσουν avenger σε ολους στον βαθμο του για να εχουν οικολογικό προφιλ. Μια χαρα του καθεται. Ταξιδια δεν κανει παρα 2-3 φορές τον χρόνο μεχρι Ναυπλιο και οχι πμε πανω απο 120χαω αφου εχει παιφια και φωναζει η συζυγος - μια χαρα του βγαινει. Εχει ενθουσιαστει που θα παρει ηλεκτρικό!
-
@ataim said in TESLA FORUM:
Τα δεν γίνεται είναι δικαιολογίες, η ανθρωπότητα έχει επιλέξει συγκεκριμένους τρόπους λειτουργίας οι οποίοι βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα και είναι εξαιρετικά ασύμφοροι. Οι τεχνολογίες υπάρχουν, μένει να εφαρμοστούν.
Όλα είναι θέμα απόδοσης επένδυσης. Για παράδειγμα τώρα εμφανίζονται μελέτες εταιριών που ανακοινώνουν πως μπορούν να ρίξουν την MWh κάτω από τα 80€ εάν θυμάμαι σωστά με ΑΠΕ από την κινητική ενέργεια των κυμάτων της θάλασσας ενώ το κόστος επένδυσης δεν είναι τόσο υψηλό όσο η δημιουργία μεγάλων εργοστασίων . Όχι ανεμογεννήτριες,όχι φωτοβολταϊκά. Χρόνος ζωής ανά μονάδα άνω των 20+ ετών.
Η Ελλάδα με τις θαλλασες της δεν θα ξέρει τι να κάνει τόση ενέργεια.
Έχω μια ιδέα. Να φωταγωγείται όλη η εθνική οδός και οι μεγάλοι δρόμοι το βράδυ.
Να μπορεί ο κόσμος να ταξιδεύει και τα βράδια με ασφάλεια και να καταναλώνουμε την πλεονάζουσα ενέργεια αντί να την αποθηκεύουμε
-
@fanis75 said in TESLA FORUM:
Ολα ειναι καθαρά προσωπικά. Εγω πχ με το παιδι κανω στάση και 2-2.5 ωρες για τουλάχιστον 15’. Οποτε μια χαρα μου καθεται το ηλεκτρικό. Ο κολλητος μου που δεν εχει παιδια κανει 5 ωρες ταξίδι σερί, αφου καπνιζει στο αυτοκινητο αρα δεν χρειαζεται ουτε για αυτό στάση.
Ο καθενας μας εχεις αλλες αναγκες αλλα και τροπο ορδηγησης. Ενας κανει ταξιδι καθε ΣΚ και αλλος μια φορά τον χρόνο. Σημερα μου ειπε φιλος σε τραπεζα οτι θα τους δωσουν avenger σε ολους στον βαθμο του για να εχουν οικολογικό προφιλ. Μια χαρα του καθεται. Ταξιδια δεν κανει παρα 2-3 φορές τον χρόνο μεχρι Ναυπλιο και οχι πμε πανω απο 120χαω αφου εχει παιφια και φωναζει η συζυγος - μια χαρα του βγαινει. Εχει ενθουσιαστει που θα παρει ηλεκτρικό!
Ενδιαφέρον. Ερώτηση. Θα εγκαταστήσουν στο πάρκινγκ της δουλειας φορτιστές; Το avenger μια χαρά είναι για μέσα στην πόλη
-
@dettol said in TESLA FORUM:
Ενδιαφέρον. Ερώτηση. Θα εγκαταστήσουν στο πάρκινγκ της δουλειας φορτιστές;
Τους ειπαν οτι θα εγκαταστήσουν, αλλα δεν εχουν ξεκαθαρίσει τα εξης:
-
Εαν θα ειναι ανά θέση ή κοινόχρηστοι (οποτε οποιος προλάβει και μολις φορτισεις θα πρεπει να φευγεις)
-
Εαν θα εχουν ολοι ή μονο απο ενα βαθμό και πάνω
-
Εαν θα ειναι δωρεάν ή με πληρωμη
Ευτυχως πηρε καινουργιο σπιτι και η μια θεση σταθμευσης απο τις 2 εχει προεγκατάσταση για φορτιστη.
-
-
@fanis75 said in TESLA FORUM:
Ολα ειναι καθαρά προσωπικά. Εγω πχ με το παιδι κανω στάση και 2-2.5 ωρες για τουλάχιστον 15’. Οποτε μια χαρα μου καθεται το ηλεκτρικό. Ο κολλητος μου που δεν εχει παιδια κανει 5 ωρες ταξίδι σερί, αφου καπνιζει στο αυτοκινητο αρα δεν χρειαζεται ουτε για αυτό στάση.
Αλλο να κανεις σταση σε καποιο ΣΕΑ ή καπου που θα πιεις εναν καφε και αλλο εκει που υπαρχει, και δουλευει ομως, φορτιστης.
Επισης αλλο να σταματησεις για ψιλο, τσιγαρο, να παρει καφε, ολα μαζι κανα δεκαλεπτο και αλλο 20-30 ή και παραπανω για να φορτισεις στην ερημια και μετα να ξανασταματησεις για τα παραπανωΟσο για την ταχυτητα στην Εθνικη κι εγω με 130 παω αλλα αν ειχα ενα αυτοκιντο με σχεδον 400 αλογα, με αρχοντικο πατημα στον δρομο, ησυχο κλπ θα ηθελα να πηγαινω τουλαχιστον με τοσα. Αλλιως ποιο το νοημα;
-
Από την στιγμή που σου δίνει 500+ άλογα σς τιμή που οι άλλοι δίνουν 150 άλογα ήδη σου έχει δώσει πολλά.
Εντάξει στα ταξίδια ας του δώσεις και εσύ μια πιο χαλαρή ταχύτητα. Όταν φτάσεις και το φορτίσεις έχεις 500-700 χλμ για να απολαύσεις εκεί τα 500 άλογα.
Διότι αν όντως θέλεις 500 άλογα στην τιμή των θερμικών όντως μπορούν να σου βάλουν μπαταρία 150 kwh η οποία σήμερα κοστίζει 40Κ όσο δηλαδή η διαφορά με τα θερμικά
-
@ataim said in TESLA FORUM:
Έχει φτάσει 700 km αυτονομία εντός πόλης και ακόμα γκρινιάζουμε, και 2000 km να είχε πάλι δεν θα είναι για κάποιους αρκετά,
θέλω να πάω Αθηνα-Τρίκαλα με επιστροφή πέντε φορές με Tesla και δεν γίνεται, σκουπίδια.Για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ένα εύκολος τρόπος να το υπολογίσει κανείς είναι μέσω του συνολικού κόστους του κύκλου ζωής. Στα 20 έτη για παράδειγμα ποιο είναι το συνολικό κόστος αγοράς/χρήσης σε σχέση με ένα θερμικό; Το ισοζύγιο θα βγει υπέρ του ev.
Για το θέμα της ενέργειας οι Νορβηγοί το έχουν κάνει ήδη, έχουν διπλάσια παραγωγή από την δική μας μέσω ΑΠΕ που επαρκεί και με το παραπάνω. Κάθε χώρα είναι σαν ένα εξοχικό σπιτι off grid. Μπορείς να βάλεις ηλιακό θερμοσίφωνα, αντλία θερμότητας και Φ/Β και να είσαι αυτόνομος ή καυστήρα πετρελαίου και να κοιτάς συνέχεια τις τιμές, είναι θέμα επιλογής.
Τα δεν γίνεται είναι δικαιολογίες, η ανθρωπότητα έχει επιλέξει συγκεκριμένους τρόπους λειτουργίας οι οποίοι βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα και είναι εξαιρετικά ασύμφοροι. Οι τεχνολογίες υπάρχουν, μένει να εφαρμοστούν.
Προφανως και δεν εχεις ιδεα για τι πραγματα μιλας. Εχεις αποψη πχ για το λιθιο (Ανηκει στις Σπανιες Γαιες) πως εξοτυσσεται και πως απομονωνεται ωστε να χρησιμοποιηθει? Εχεις αποψη για τους Σουηδους, Γαλλους, Ιαπωνες Αμερικανους, Τουρκους, Ρωσους, που θελουν να ιδρυσουν νεα πυρηνικα εργοστασια? Ποιος ειπε για αυτονομια 2000χλμ?
-
@fanis75 said in TESLA FORUM:
Τους ειπαν οτι θα εγκαταστήσουν, αλλα δεν εχουν ξεκαθαρίσει τα εξης:
-
Εαν θα ειναι ανά θέση ή κοινόχρηστοι (οποτε οποιος προλάβει και μολις φορτισεις θα πρεπει να φευγεις)
-
Εαν θα εχουν ολοι ή μονο απο ενα βαθμό και πάνω
-
Εαν θα ειναι δωρεάν ή με πληρωμη
Ευτυχως πηρε καινουργιο σπιτι και η μια θεση σταθμευσης απο τις 2 εχει προεγκατάσταση για φορτιστη.
Επειδη τρεχω αντιστοιχο προτζεκτ για το παρκινγκ της δουλειας, δεν υπαρχουν κτιρια που να σηκωνουν σεβαστο αριθμο απο σοβαρους φορτιστες. Ουτε καν νεοτευκτα.
Στο δικο μας παρκινγκ που ειναι κτιριο 80ς σηκωνει μετα βιας 20 φορτιστες των 22kw τους οποιους μαλιστα ο παροχος τους δουλευει με κοφτη αρκετα χαμηλοτερα απ το οριο τους.
Για να διορθωθει αυτο πρεπει να στειλει dedicated νεα γραμμη ο ΔΕΔΔΗΕ με οτι οτι αυτο συνεπαγεται σε κοστος και φυσικα γραφειοκρατεια και χρονους αναμονης.
-
TESLA FORUM