Το μέλλον δεν το γνωρίζουμε, μπορούμε να το υποψιαστούμε με βάση τα ιστορικά δεδομένα. Ναι η Ευρώπη έγινε η πλουσιότερη Ήπειρος λόγω της φθηνής ενέργειας. Προφανώς θα επιδιώξει η ενέργεια να παραμείνει πολύ φθηνή. Δεν πιστεύω πως οι μηχανισμοί που επιδίωκαν την φθηνή ενέργεια, δεν θα την επιδιώκουν και στο μέλλον. Δε έχει συνοχή αυτή η λογική.
Αν δεις στο σχετικό νήμα με την ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν δεξαμενές σκέψεις που αναλύουν ποιο θα είναι κατά προσέγγιση το μέλλον στην ευρωπαϊκή ένωση στο θέμα αυτό.
Οι ΑΠΕ έχουν το εξής σημαντικό προτέρημα, δεν έχουν υψηλό μέσο μεταβλητό κόστος παραγωγής. Έχουν το πάγιο, το Φιξ που λένε της συντήρησης και φυσικά της εγκατάσταση τους. Όχι όμως μεταβλητό όπως τα υγρά καύσιμα.
Αυτό δίνει ελπίδες για μια τέτοια μείωση στο κοστος παραγωγής.
Το θέμα με τη παραγωγή από ΑΠΕ είναι η αποθήκευση της υπερπαραγωγής ενέργειας και η χρήση της σε ώρες ή μέρες που πέφτει η απόδοση των ΑΠΕ. Όχι μόνο μπορούν να παράξουν ενέργεια από διάφορα είδη ΑΠΕ και μάλιστα με την σημερινή τεχνολογική δυαντοτητα, που να καλύπτουν ας πούμε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά δεν ξέρουν τι να την κάνουν αν δεν καταναλωθεί.
Παρόλα αυτά, σας το έχω ξαναπεί πως το θέμα της μπαταρίας και η τυπολογία αυτής που θα επικρατήσει στο μέλλον δεν έχει τελεσφορήσει. Ιδιαίτερα οι μπαταρίες με υγρούς ηλεκτρολύτες που προσφέρονται σαν τα υγρά καύσιμα δείχνουν να ενδιαφέρουν αρκετές ερευνητικές ομάδες ακόμα και πολύ μεγάλων πανεπιστημίων. Βγαίνουν συχνά πυκνά papers ακόμα και ελεύθερα προς ανάγνωση στο διαδίκτυο που μπορούμε να τα διαβάσουμε και εμείς οπου αναφέρουν εξωπραγματικές επιδόσεις και ενεργειακές αποδόσεις ακόμα και καλύτερες απο αγωνιστική βενζίνη!
Σε αυτό το σενάριο τα ηλεκτρικά θα φορτίζουν με υγρούς ηλεκτρολύτες όπως ακριβώς σήμερα με τα υγρά καύσιμα. Ενώ η τιμή των οχημάτων θα πέσει κατακόρυφα, σε τέτοιο επίπεδο που να είναι πολύ φθηνότερα από τα θερμικά λόγω των ελάχιστων μηχανικών μερών, την απουσια κλειστής μπαταρίας με υψηλό κόστος κατασκευής και της απλοποιημένης παραγωγής με λιγότερα στάδια. Ενώ όπως είπαμε το ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 90+%, με την τεράστια άμεση ροπή από 1 σαλ, θα είναι η πιο λογική επιλογή μετακίνησης.
Ζούμε μια τεχνολογική επανάσταση.