-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ηλεκτρικά δεν ταξιδεύουν, το ID.3 δεν μπορούσε να φτάσει στη Σπάρτη. Παράξενο, γιατί το Skoda Enyaq πήγε ωραιότατα στα Ιωάννινα και το απόλαυσε μάλιστα.
https://cartalk.gr/voltarontas-enyaq-athina-→-ioannina-zagorochoria/
Υπέροχο και πανέμορφο αυτοκίνητο.
Παρα πολύ καλό και καλογραμένο αθρο αλλά
σε ταξίδι απλά δεν ακόμα και δεν φταίνε τα ηλεκτρικά
είναι το δίκτυο μικρό και με μικρούς φορτιστές
εγώ όπως έχω πει πολλές φορές βρίσκω ταλαιπωρία το planning και το να πηγαίνω με 100 χλμ/ω για να βγει το ταξίδι.
Αγαπώ τα μικρά ηλεκτρικά και τα ζηλεύω για όσους έχουν parking και 2ο ατοκίνητο να τα χρησιμοποιούν μέσα στην πόλη.
Τα μεγάλα <<ακόμα>> τα θεωρώ υπερβολικά ακριβά και δυσχρήστα λόγου του δικτύου στην Ελλάδα. Για μένα είναι για early adopters μόνο. Ξαναλέω ότι μιλάω μόνο για τα μεγάλα. Τα μικρά πλέον και λόγο ύπαρξης έχουν και αν και ακριβά για αγορά υπο συνθήκες είναι ιδανικά δευτερα αυτοκίνητα.
ΥΓ Αν είσαι κάτοικος νησιού ιδιαίτερα της αστυπάλαιας είναι MUST και για πρώτα
-
Εκτός της ταχύτητας , 50λεπτη στάση δεν κάνει ούτε το Κτελ , μικρότερης διάρκειας είναι η στάση του.
Εγώ να αναφέρω λίγο την αντίθετη ματιά, οι κάτοικοι των Ιωαννίνων ή Άρτας βλέπουν τη διαδρομή προς Αθήνα ως μια αγγαρεία. Τι απόλαυση να βρουν σε έναν αυτοκινητόδρομο και μάλιστα με 100 χλμ/ώρα. Επίσης δε ξέρω κανένα ντόπιο να κάνει πλέον στάση , είναι και πανάκριβος ο καφές στα ΣΕΑ, άσε που είναι και τρισάθλιος. Και το πλεονέκτημα της τουαλέτας έχει χαθεί πλέον οι παράπλευρες τουαλέτες είναι πιο καθαρές , συνήθως από ότι των ΣΕΑ.
Εννοείται ότι θα το έκανε το αυτοκίνητο, εννοείται ότι είναι αυτοκινητάρα , αλλά πραγματικά ψάχνω να βρώ την απόλαυση του ταξιδιού που αναφέρει.
Να ωραιοποιούμε ένα εγγενές μειονέκτημα του αυτοκινήτου (ή μάλλον του δικτύου) και να το παρουσιάζουμε ως πλεονέκτημα ( βγήκα ατσαλάκωτος και ήρεμος ), είναι που μου "χτυπάει". Δηλαδή ένα kodiaq θα κούραζε στο συγκεκριμένο ταξίδι;
Κρατάω και μια μεγάλη επιφύλαξη (είμαι σχεδόν σίγουρος για το αντίθετο...) στο ότι 100 είναι το όριο στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής, το κάνω συνήθως μια φορά το μήνα , οπότε θα ελεγχθεί άμεσα.
Δύο ειλικρινής απορίες, δε θα έκαιγε λιγότερο ρεύμα αν είχε προτιμήσει την παλιά; λογικά θα έκανε και περισσότερη αναγέννηση , υποθέτω, και δεύτερον οι μόνοι ταχυφορτιστές σε ΣΕΑ είναι στο Ψαθόπυργο σε αυτή τη διαδρομή; Δεν προβλέπεται κάτι καινούργιο; -
Επίσης όταν ξέρεις και βρεις δωρεάν (προς το παρόν) φορτιστή π.χ. στο μάρκετ εκεί που πας εκδρομή, πας και περιμένεις 2-3 ώρες σε πάρκινγκ από κλειστό μάρκετ το βράδυ εφόσον δεν κλειδώνει ο χώρος;
Μετακινείσαι με ταξί πήγαινε έλα; Περπατάς κάνα δυο χιλιόμετρα; Πως γινεται;Xα, χα, here I want you. Φόρτιζε λέει τζάμπα στο Lidl στα Ιωάννινα (αλλά πήγε εκδρομή στα Ζαγοροχώρια, ένα σκασμό χλμ. μακρυά).
Ξέρω δύο Λίντλ στην πόλη αυτή, δεν θυμάμαι αν έχει και τρίτο. Και τα δύο είναι εκτός αστικού ιστού, το ένα στο δρόμο του αεροδρομίου και το άλλο στο χωριό Ανατολή.
Απορώ τι πρωτοέκανε αυτός? Πήγε στα Ζαγοροχώρια, έμεινε στην πόλη μέσα όπου είναι και τα ξενοδοχεία, αλλά πήγαινε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ και στου βοδιού το κέρατο στην άκρη της πόλης στο σούπερ μάρκετ και περίμενε με τις ώρες να φορτίσει.
Το ξανάπα, έτσι γυρίζω εγώ με ηλεκτρικό όλη την υδρόγειο. -
Ας το πάρουμε από την αρχή.
Λέει για κρουζ στο 110 και Μέγαρα-Ψαθόπυργος 155 χλμ σε 1.25 . Ητοι 155/85 λεπτά 1,823 το λεπτό Χ 60 λεπτά 109,42 χαω ως μωτ. Κρουζ στα 110 , με διόδια και μωτ 109,42 χλωμό.Το Αντίρριο - Γιάννενα , 210 χλμ το γούγλε το δίνει σε 2 ώρες και 10 λεπτά. ήτοι 97 χαω.
Πάλι με κρουζ στα 100 δεν βγαίνει, γιατί θέλεις διόδια, ενώ έχει συχνά 120 και 130 ταχύτητα στα όρια.
Ανάλογα και στην επιστροφή.
Ολα όμως τα λέει ευνοικά για την ηλεκτροκίνηση.
Ακόμα και οι τιμές που δίνει , που βασικά δεν τις ξέρουμε και τόσο.
Πάντως σε σύγκριση με το ηλεκτρικό, το ντιζελάκι μου με ίδιες ταχύτητες θα έκαιγε 3,5 λίτρα στα 100, άντε 4 και θα είχε κόστος 5-7 ευρώ στα 100 χλμ.
Απλά για σύγκριση ταξίδι Αθήνα- Φλώρινα και τοπικά ταξίδια, που έφτασα 1300 χλμ , πέρσι τον Νοέμβριο, με κανονικές και αρκετά γρήγορες ταχύτητες , μου έφτασαν λιγότερα από 100 ευρώ , με καύσιμο γύρω στο 1,50-1,55 το λίτρο και μέση κατανάλωση κάπου 5,0 λίτρα.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πάντως σε σύγκριση με το ηλεκτρικό, το ντιζελάκι μου με ίδιες ταχύτητες θα έκαιγε 3,5 λίτρα στα 100, άντε 4 και θα είχε κόστος 5-7 ευρώ στα 100 χλμ.
Ναι αλλά είναι το μισό αμάξι! Να συγκρίνεις κατανάλωση με μια Χ4 (ή Χ6) για παράδειγμα....όχι τον κουβά με την λίμο!!
-
Σιγά δηλαδή αν ήταν το 5 αιρκρός ή το 3008 με αυτήν την ταχύτητα πόσο θα έκαιγε ?
Να μην μιλήσουμε το φεβ του γάτου, που θα έκαιγε 2 λίτρα στα 100 με 100 χαω...
Χωρίς τον γάτο μέσα βέβαια, γιατί δεν θα άντεχε να πηγαίνει τόσο...
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σιγά δηλαδή αν ήταν το 5 αιρκρός ή το 3008 με αυτήν την ταχύτητα πόσο θα έκαιγε ?
Πάλι μικρά είναι αυτά. Δές αντίστοιχο SUV σε μέγεθος και επιδόσεις, π.χ. Χ4. Θα έκαιγε ένα 5αρι σίγουρα, ίσως και 6.
-
Το phev θα κάψει 2 λ/100 αν κάθε 100 χιλιόμετρα σταματάς να φορτίσεις.
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σιγά δηλαδή αν ήταν το 5 αιρκρός ή το 3008 με αυτήν την ταχύτητα πόσο θα έκαιγε ?
Πάλι μικρά είναι αυτά. Δές αντίστοιχο SUV σε μέγεθος και επιδόσεις, π.χ. Χ4. Θα έκαιγε ένα 5αρι σίγουρα, ίσως και 6.
Μείον ένας Πόντος γιατί εδώ βάζουν αυτογκόλ οι ηλεκτρικοί και εξηγούμε : ποιες επιδόσεις ? Με το τρικύλινδρο lpg πάω και εγώ με 100 σε εθνική δεν θέλει κόπο , δεν είπε Μέγαρα - Ιωάννινα σε 2,5 ώρες τάπα με 210 κοντερίσια . Νομίζω ότι ο φίλος ενθουσιάστηκε από αυτό που λες Φάνη περί ποιότητα κύλισης και ανωτερότητα + του ότι δεν πήγε με ένα απλό ηλεκτρικό αλλά με ένα φουλ έξτρα μεγάλο σύγχρονο ηλεκτρικό
-
@yem said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Μείον ένας Πόντος γιατί εδώ βάζουν αυτογκόλ οι ηλεκτρικοί και εξηγούμε : ποιες επιδόσεις ?
Επιδόσεις δεν είναι μόνο η τελική ταχύτητα, αλά κυρίως οι ρεπρίζ, το προσπέρασμα με ασφάλεια και η σιγουριά ότι όταν χρειαστείς έχει δύναμη (σε ορισμένα υπερβολικά πολλή δύναμη!!).
Έχεις όμως ένα δίκιο, ως προς την ταχύτητα ταξιδιού. Όμως είναι ένα πολύ μικρό (το μικρότερο) κομμάτι των επιδόσεων και της χρησιμότητάς τους.
-
Μην κολλάμε με τόσο μεγάλα ταξίδια με τα ηλεκτρικά δεν είναι το forte τους.
Εν τω μεταξύ αν δεν υπάρχουν κάποιες δωρεάν φορτίσεις καταλαβαίνω πως βγαίνουν και πιο ακριβά σε κίνηση απο τα πετρελαιοκίνητα , κάνω λάθος;
Αλλά ακόμη με κόστος κίνησης και φυσικά κτήσης μεγαλύτερο απο τα πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτό που λαμβάνω απο το άρθρο είναι μια φοβερή ικανοποίηση απο την ποιότητα οδήγησης και την γενικοτερη αισθηση που αποπνέει η συμβίωση μαζί του ειδικά στην καθημερινή οδήγηση αλλά στους επαρχιακούς δρόμους.
Πρέπει να είναι αγχολυτικά και απολαυστικά σε στροφοδιαδρομή με εναλλαγές υψομέτρου με τον τρόπο που ακούραστα και ακαριαία πετάνε απο στροφή σε στροφή.
Και στο τέλος ποια Γιαννενα και ποιοι Βόλοι , Καλαματες κλπ.
Κατα 95% τα ΣΚ όλοι εδώ γύρω πάμε.
200-250 χλμ εντός Αττικής δεν τα βγάζει , τοσα απίστευτα μέρη υπάρχουν γύρω μας, Χαλκίδα δεν πάει και έρχεται άνετα; Ναύπλιο ;
Τι άλλο θέλει κάποιος;
2-3 φορές το χρόνο σε μεγαλύτερες αποστάσεις δυστυχώς θα γίνουν κάποιες θυσίες , άσε που τα 3/4 των κατόχων τέτοιων αυτοκινήτων θα έπρεπε να έχουν και ένα καλό θερμικό που θα διψάει για ξεμπούκωμα με 200άρες στην ΕΟ .
Ένα enyaq και ένα CX7 , Tuareg , Lexus RX δεκαπενταετίας που είναι οικογενειακές αμαξάρες και θα κάνουν τη δουλίτσα τους τους μήνες των διακοπών με 3-4 μήνες αναλογικά τέλη θα ήταν η βέλτιστη λύση κατα την άποψη μου. -
Αυτό φαίνεται ωραίο, πρακτικό και έξυπνο. 5000 ευρώ.
Επίσης.....ναι έχει και χειροκίνητο κιβώτιο για τους λάτρεις του σπορ.
Από την άλλη η μπαταρία μπροστά...δεν μου πολύαρεσει ως ιδέα. Ίσως αν την έβαζαν σε άλλο σημείο.
Δηλαδή είτε να γινόταν το 500 αρακι διθέσιο και πίσω να μπει η μπαταρία είτε τα παλαιά smartνα ξαναπάρουν αξία -
Να είσαι σίγουρος πως ακόμη κι αν ήταν πρακτικά εφικτές τέτοιες μετατροπές, οι ρυθμιστικές αρχές δεν πρόκειται να τις αδειοδοτήσουν, είναι πολλά τα λεφτά...
Από χρόνια δεν ποστάρεις/ουμε διαφορά πρότζεκτ τέτοια;
-
Δειτε το...
Το είχα αναφέρει και πιο παλιά.
Ίσως το μέλλον τελικά είναι διαφορετικό από τις μπαταρίες. -
3,5 € το λίτρο λέει.
-
Σήμερα, αν γίνει μεγαλύτερη παραγωγή; Να μην πάει αρκετά παραπάνω;
-
Πολυ Παρακάτω θες να πεις;
Δηλαδή αν γίνει σε παγκόσμια κλίμακα βιομηχανοποιημένη καλλιέργεια, κατάλληλα γενετικά τροποποιημενων οργανισμών και εξελιχθούν οι μέθοδοι της χημικής βιομηχανίας μεγάλης κλίμακας, άνετα φτάνει τουλάχιστον τις σημερινές τιμές ορυκτων καυσίμων στο πρατήριο.Με τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις και δίκτυα και τα ίδια οχήματα, αφορα ακόμη και στα βαρέα οχήματα, πλοία, αεροπλάνα, στα πάντα, χωρίς να "ξαναεφεύρουμε τον τροχό".
Θα επηρεάσει όμως και την αξία γης και κόστος τροφής και θα χει και τις επιπτώσεις της βιομηχανικής γεωργίας, που έτσι κι αλλιώς όμως υφισταμεθα για να τρώμε χάμπουργκερ, και ξυριζουμε βουνά για αιολικά.
-
Η βενζίνη είναι πολύ φθηνή, οι φόροι εκτοξεύουν την τιμή. Αν το συνθετικό κάνει 3,5€ χωρίς φόρους...
-
@spiros-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Η βενζίνη είναι πολύ φθηνή, οι φόροι εκτοξεύουν την τιμή. Αν το συνθετικό κάνει 3,5€ χωρίς φόρους...
Αν πληρώναμε και τους πολέμους-βομβαρδισμους και τα περιβαλλοντικα τέλη, θα είχε 10€ το λίτρο, προ φόρων...
ΟΛΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.
-
Ο τύπος στο βίντεο πάντως λέει για να βάζει βενζίνη στην RR τι είχε, του 60 και να κάνει 1000 km τον χρόνο.
Και η Porsche που αναφέρεται κάποια στιγμή το ίδιο έχει πει, τα παλιά της αμάξια που κάποιος θέλει να τα οδηγήσει ένα Σάββατο σε 30 χρόνια να έχει κάποιο καύσιμο να του βάλει.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης