-
Καλή Χρονιά με υγεία πάνω απ’ όλα σε όλους μας!
Είμαι 30 χρονών και σκέφτομαι να προχωρήσω στην 1η μου αγορά καινούργιου αυτοκινήτου. Οι λόγοι που προβληματίζομαι είναι: οι εξελίξεις στην αυτοκίνηση, ειδικά μετά τα όσα ανακοίνωσε η κυβέρνηση για αλλαγές μέχρι το 2030, η άνοδος των τιμών και οι αυξήσεις σε καύσιμα και ενέργεια. Ωστόσο, με βάση το γεγονός ότι σχεδόν κάθε μήνα βλέπουμε αυξήσεις στις τιμές, ότι σε 2-3 χρόνια περίπου έρχεται το euro 7 με μεγαλύτερες αυξήσεις, το ότι δεν προβλέπεται λύση στο θέμα των ημιαγωγών τουλάχιστον για κάνα χρόνο ακόμα και το γεγονός ότι πιστεύω πως πολύ δύσκολα θα παίξουν μειώσεις-προσφορές στις τιμές σε βαθμό που να φτάσουμε στα επίπεδα του 2019-2020, πιστεύω ότι ίσως και να αξίζει να προχωρήσω τώρα σε αγορά παρά να περιμένω κι άλλο.
Τα αυτοκίνητα που οδηγώ αυτή τη στιγμή είναι αυτά που υπάρχουν στην οικογένεια, ένα Opel Vectra του 2000 (είναι η έκδοση για τα 100 χρόνια για όποιον θυμάται, με δερμάτινα σαλόνια κλπ.) και ένα Opel Corsa του 2004 βασική έκδοση, βενζινοκίνητα και τα 2. Το Corsa ήταν το βασικό μου μέσο μεταφοράς, ωστόσο πλέον έχει κατοχυρωθεί για τα καλά από τον πατέρα μου, καθώς τον εξυπηρετεί πολύ στην καθημερινότητα του λόγο μεγέθους, οπότε πλέον για τις όποιες ανάγκες μου χρησιμοποιώ το Vectra, το οποίο παρά τα 22 του χρόνια, είναι σε άριστη κατάσταση (με κάποιες φυσιολογικές φθορές λόγω χρόνου) και έχει γράψει μόνο 166.000 χλμ., καθώς το χρησιμοποιούσαμε μόνο για μεγάλα ταξίδια κατά κύριο λόγο. Το τελευταίο διάστημα, να αναφέρω, έχει παρατηρηθεί ότι καίει ελάχιστη ποσότητα λαδιού, όχι κάτι το σημαντικό όμως. Επίσης το Corsa έχει αρχίσει να βγάζει πολλά θέματα με αποτέλεσμα να σκέφτομαι μήπως είναι καλύτερα να πάρω ένα καινούργιο δικό μου και να επιστρέψω το Vectra στον πατέρα μου για μια ώρα ανάγκης που θα έχει θέμα με το Corsa. Από την άλλη όμως σκέφτομαι πως είναι κρίμα να κάθεται έτσι ένα αυτοκίνητο που θεωρώ πως έχει ακόμα να δώσει.
Είμαι από τις Σέρρες, χωρίς παιδιά και δουλεύω σε μια πολυεθνική εταιρεία που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο βρίσκομαι υπό καθεστώς τηλεργασίας. Τον τελευταίο καιρό έχω μετακομίσει προς το παρόν στην Κοζάνη, λόγω εργασίας της σχέσης μου, μιας που μου το επιτρέπει και η δουλειά μου. Η κύρια χρήση του αυτοκινήτου είναι για κάνα super market, τα υπόλοιπα όλα γίνονται με τα πόδια μιας και οι πόλεις (Κοζάνη, Σέρρες) το επιτρέπουν λόγο μεγέθους, καμιά εκδρομή μια στο τόσο, καθώς και για να μετακινούμαστε ενίοτε ανάμεσα στις 2 πόλεις (περίπου ανά 2 μήνες θα κάνουμε ένα πήγαινε έλα μία φορά να δούμε οικογένειες, φίλους κλπ.).
Ενημερώθηκα ωστόσο από την εργασία μου, πως όταν χαλαρώσουν τα μέτρα (μάλλον από άνοιξη), θα πρέπει να πηγαίνουμε στα γραφεία 4 φορές το μήνα (1 φορά την εβδομάδα) και τις υπόλοιπες μέρες κανονικά τηλεργασία. Αυτό θα είναι το πλάνο για τον επόμενο χρόνο σίγουρα τουλάχιστον. Τα γραφεία προς το παρόν είναι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με προοπτική να μεταφερθούν ανατολικά, χωρίς ωστόσο να είναι σίγουρο. Η διαδρομή αυτή θα γίνεται είτε από Σέρρες (85 χλμ. περίπου), είτε από Κοζάνη (125 χλμ. περίπου), ανάλογα το που θα βρίσκομαι, καθώς πιστεύω με συμφέρει περισσότερο το πηγαινελα 1 φορά την εβδομάδα από το να νοικιάζω Θεσσαλονίκη.
Οπότε έχουμε και λέμε :
Κόστος : Θα ήθελα να διαθέσω ιδανικά μέχρι 25.000, άντε 27.000 το πολύ.
Κατηγορία : Κοιτάω supermini, hatchback και B-SUV κατά κύριο λόγο. Τέλος, προτιμώ κάτι που να μην ξεπερνά τα 4,3-4,4 σε μήκος.
Χώροι : Μπορεί να μην έχω παιδιά προς το παρόν, ωστόσο επειδή το αυτοκίνητο έχω σκοπό να το κρατήσω 8-10 χρόνια (εκτός αν βγάλει κάτι σοβαρό) και μέχρι τότε μπορεί να αποκτήσω, θέλω να είναι σχετικά άνετο από χώρους και από 350 λίτρα και άνω για αποσκευές. Επίσης να αναφέρω ότι είμαι 1.70 και 80 κιλά.
Ανάγκες : δεν έχω κάτσει ποτέ να υπολογίσω πόσα χιλιόμετρα κάνω (σίγουρα πολύ λιγότερα από 10.000 το χρόνο). Ωστόσο με τα νέα δεδομένα που θα έχω στη δουλειά μου, με βάζει σε σκέψεις για το τι καύσιμο να επιλέξω, πόσο μάλλον και με τις αυξήσεις σε βενζίνη, αέριο, ρεύμα κλπ.
Σύμφωνα με τα παραπάνω θέλω κάτι που να παρέχει:
-
Ασφάλεια
-
Ποιότητα κύλισης - Άνεση για τα ταξίδια - Ποιότητα
-
Αξιοπιστία (όσο γίνεται , πάντα με σωστή συντήρηση κτλ.)
-
Σχετική οικονομία ως προς τις καταναλώσεις.
-
Από 100 άλογα και πάνω και μέχρι 1500 - 1600 κυβικά λόγω τεκμηρίων.
-
Ομορφιά, είναι υποκειμενικό το ξέρω, απλά δεν θα ήθελα μέσα να είναι σπαρτιάτικο.
Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, μου αρέσουν τα παρακάτω:
- Seat Leon (Xcellence Plus): Άνετο από χώρους, όμορφο, μπόλικη τεχνολογία και συστήματα ασφαλείας. Στα αρνητικά η αμφίβολη αξιοπιστία του group, ότι όλα είναι πλέον αφής και μέσα στο infotainment, η μικρή εγγύηση και το μικρό δίκτυο αντιπροσώπων για σέρβις (πχ Σέρρες δεν υπάρχει αντιπρόσωπος).
- Opel Astra (GS Line ή Ultimate ανάλογα τις τιμές): Από τις εικόνες και τα βίντεο μου αρέσει πολύ, αλλά σίγουρα πρέπει να το δω και από κοντά, με πολλές επιλογές σε κινητήρες-άλογα και καλό αυτόματο κιβώτιο. Στα αρνητικά το 6τάχυτο κιβώτιο (αν κρίνω από της Peugeot που πιστεύω θα είναι ίδιο και δεν μου άρεσε καθόλου), το οποίο σε οδηγεί αναγκαστικά σε αυτόματο που ανεβάζει το κόστος και η επίσης μέτρια αξιοπιστία του ομίλου (έχουν περάσει 3 Οpel από την οικογένεια. Ένα Cadet ήταν το 1ο).
- Skoda Fabia (αναμένω πληροφορίες για εκδόσεις-τιμές): Φαίνεται άνετο για την κατηγορία του, με καλούς χώρους και διάφορες επιλογές για εξοπλισμούς και κινητήρες. Στα αρνητικά, πάλι η αξιοπιστία-εγγύηση του group, πιστεύω ότι οι “καλές” εκδόσεις θα ξεφεύγουν σε τιμή.
- Peugeot 308 (allure ή allure plus): Το πιο ιδιαίτερο νομίζω σχεδιαστικά και με wow factor που με κάνει να πιστεύω ότι δεν θα το βαρεθώ αμέσως και θα το χαίρομαι για χρόνια. Στα αρνητικά με ξενίζει το μικρό τιμόνι και αν θα με βολέψει στο να βλέπω το καντράν και θεωρώ πως αν το Astra είναι πιο φθηνό, δεν έχει νόημα να πάω εδώ.
- Ford Focus (St Line - St Line X): Το βάζω στη λίστα, αν και με χάλασε πάρα πολύ το τεράστιο τάμπλετ που του βάλανε, ωστόσο επιφυλάσσομαι μέχρι να δω τιμές-εξοπλισμούς κλπ. Σκεφτόμουν σοβαρά και το Puma, αλλά μετά τις αυξήσεις που πήρε και την μείωση στον εξοπλισμό, έφαγε άκυρο.
- Honda Civic 2022: Από τα πολύ αγαπημένα σχεδιαστικά, με καλό όνομα σε αξιοπιστία, διαβάζω ότι θα είναι και υβριδικό οπότε ίσως βολέψει στα μέτρα που θα έρθουν, ωστόσο το γεγονός ότι θα αργήσει πολύ να έρθει συν ότι δεν έχουμε ακόμα πληροφορίες για τιμές-εξοπλισμούς κλπ. με βάζει σε σκέψεις για το αν αξίζει να περιμένω. Επίσης διαβάζω από πολλούς περίεργα λόγια για τον αντιπρόσωπο, αν και δεν έχω καταλάβει το γιατί, αν μπορεί κάποιος ας μου εξηγήσει.
- Toyota Yaris Cross Hybrid (Style ή Adventure): Ίσως είναι η πιο λογική κίνηση, από την άποψη ότι είναι όμορφο, υβριδικό (πιο future proof με βάση τα όσα θα έρθουν τα επόμενα χρόνια), αυτόματο, με βολικό μέγεθος, με καλό ύψος για μπες βγες και για να μην βρίσκεις σε διάφορα αντικείμενα στο δρόμο, με μπόλικο εξοπλισμό, με καλό όνομα στην αξιοπιστία-εγγύηση και σχετικά καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές και με τη δυνατότητα απομακρυσμένης ενεργοποίησης του κλιματισμού (πολύ σημαντικό για το κρύο και τη ζέστη). Στα αρνητικά: το μπροστά και πίσω υποβραχιόνιο (ανούσια τελείως), οι ποτηροθήκες, η έλλειψη φωτισμού για τους πίσω (δεν είμαι σίγουρος καν αν έχει φως στο ντουλαπάκι του συνοδηγού), το μικρό άνοιγμα στις πόρτες, οι 17-18αρες ζάντες, ο θόρυβος στην επιτάχυνση και το υψηλό κόστος από την άποψη ότι τα 24-26 χιλιάρικά για αυτές τις εκδόσεις είναι ίσως πολλά για ένα ψηλό στην ουσία Yaris.
- Hyundai i20, i30, Kona (N Line): Και τα 3 αρκετά όμορφα, με καλό όνομα σε αξιοπιστία-εγγύηση, σχετικά καλούς χώρους-άνεση, τίμιο εξοπλισμό και νορμάλ τιμή. Στα αρνητικά ότι το i30 – Kona, είναι ήδη αρκετά χρόνια στην αγορά και θα προτιμούσα κάτι πιο καινούργιο, έχουν κάποιες ελλείψεις σε εξοπλισμό που τον θεωρώ απαραίτητο για το 2022 (πχ led φώτα, adaptive cruise control, blind spot και γενικά νεότερα συστήματα ασφαλείας τα οποία έχουν υψηλό κόστος για να μπουν εξτρά), υψηλής κατανάλωσης κινητήρες και σχετικά μουντό εσωτερικό.
- Kia XCeed (Titanium): Για το Ceed ενδιαφερόμουν περισσότερο, αλλά αφού δεν θα έρθει τελικά Ελλάδα στράφηκα εδώ. Πολύ ωραίο αυτοκίνητο, θυμίζει GLA, ποιοτικό εσωτερικό, καλή εγγύηση και αξιοπιστία. Στα αρνητικά ότι δεν έχει και τους πιο οικονομικούς κινητήρες.
- Renault Clio Hybrid: Μου αρέσει πολύ περισσότερο σχεδιαστικά από το Cross, ωστόσο στην τιμή που είναι, πιστεύω ότι το Cross υπερτερεί σε όλα τα υπόλοιπα.
- VW Taigo (Style): Ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με καλούς χώρους και βολικό μέγεθος για πόλη ωστόσο και εδώ υπάρχουν τα γνωστά θέματα του group. Θα πάω να το δω και από κοντά για καλύτερα συμπεράσματα.
Ηλεκτρικά δεν κοίταξα καθόλου καθώς δεν γνωρίζω τίποτα περί της νέας αυτής τεχνολογίας, αν υπάρχει κάτι σε αυτά τα λεφτά, αν αξίζει για τα χιλιόμετρα που κάνω και πόσο βολικό θα είναι στο κομμάτι της φόρτισης. Αν κάποιος έχει να προτείνει κάτι, θα χαρώ να τον ακούσω.
Για μεταχειρισμένο επίσης δεν θα ήθελα, προτιμώ να μείνω ως έχει που ξέρω και το αυτοκίνητο και τα θέματά του.Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω έχετε να μου πείτε ιδέες - προτάσεις? Πιστεύετε μήπως είναι καλύτερα να συνεχίσω με το Vectra και να δω τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση, ή ίσως να πήγαινα σε leasing, ή να ζήσω τη ζωή μου και να μη μείνω στο "περίμενε"? Δεν αγοράζεις και κάθε μέρα άλλωστε αυτοκίνητο.
Δυστυχώς είμαι πολύ αναποφάσιστος ως άνθρωπος και αμφιταλαντεύομαι συχνά πάρα πολύ μεταξύ του “μια ζωή την έχουμε” και του “κάθε απόφαση που παίρνω πρέπει να είναι όσο πιο σωστή και λογική γίνεται και να προτεραιοποιώ τις ανάγκες μου”. Άλλωστε, ακόμα μαθαίνω να διαχειρίζομαι τα οικονομικά μου και προσπαθώ να παίρνω όσο πιο συνετές αποφάσεις γίνεται.
Δεν είμαι ούτε κανένας κροίσος, ούτε έχω κάποιον παχυλό μισθό. Δουλεύω από τα 18 μου πάρα πολλές ώρες, χωρίς καμία βοήθεια, με πολύ κόπο, αμείβομαι ικανοποιητικά με βάση τα σημερινά δεδομένα και είμαι καλά οικονομικά. Και υπάρχουν στιγμές που θέλω να κάνω πράγματα για τον εαυτό μου και ας ξεφεύγει καμιά φορά το κόστος, παρά να το μετανιώνω που δεν το έκανα ποτέ και δεν το έζησα. Ειδικά με τα όσα ζούμε τα τελευταία χρόνια δεν ξέρουμε αν θα μας ξημερώσει η επόμενη μέρα. Υπάρχουν όμως μετά στιγμές που σκέφτομαι μήπως παίρνω πολύ αέρα και μήπως πρέπει να πατήσω στη γη και να μην ξεφεύγω γιατί μπορεί να παρουσιαστεί κάποια μελλοντική ανάγκη. Και κάπως έτσι πάει το πράμα και δεν παίρνω καμία απόφαση.Συγνώμη για το τεράστιο ποστ, ήθελα να γίνω όσο πιο αναλυτικός γίνεται για να έχει ουσία η συζήτηση. Επίσης, μιας και υπάρχουν ήδη αρκετά παρόμοια θέματα, μπορείτε αν θέλετε να το μεταφέρετε σε ένα εξ αυτών.
Σας ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων για τη συμμετοχή και τις απόψεις και εύχομαι Καλή Χρονιά με υγεία σε όλους.
-
-
Καταρχήν βγάλε από τη λίστα τα 1,3,10,11 είτε για λόγους αξιοπιστίας ( βαγκέουλες), είτε για λόγους κόστους και παρουσίας στην αγορά.
-
Καλή σου χρονιά! Καταρχάς συγχαρητήρια για το άριστο κείμενό σου, σπάνια συναντάμε τόσο σωστή ορθογραφία και συντακτικό. Δευτερευόντως, συγχαρητήρια για την ορθότητα της σκέψης σου.
Η δική μου προτροπή είναι να κάτσεις στα αυγά σου. Η σημερινή περίσταση είναι η χείριστη για αγορά καινούριου αυτοκινήτου. Ήταν ήδη έτσι λόγω επέλασης της ηλεκτροκίνησης. Έγινε χειρότερη με τον κορονοϊό, για να την αποτελειώσει η τωρινή έλλειψη ημιαγωγών.
Κάνεις λίγα χιλιόμετρα, έχεις ένα απόλυτα λειτουργικό αυτοκίνητο, μια χαρά θα εξυπηρετηθείς για άλλα 2-3 χρόνια.
-
Και κάπως ετσι, άλλο ένα νέο παιδί θα παραγγείλει ένα βασικής έκδοσης Yaris Cross κι όοοποτε φτάσει, γιατί τα υπόλοιπα στις τιμές που πωλούνται και με τις υπάρχουσες εξελίξεις είναι απλά για το γούστο.
-
Όπως σου είπε ο piliouritis δεν αξίζει τίποτα καινούργιο και για το yaris cross στην περίπτωση σου που έχεις πολλά ταξίδια ΔΕΝ θα το πρότεινα παρόλο που είμαι απο αυτούς που το εχουν παραγγείλει!
Ο ενας λόγος είναι οτι παρόλο που απο Κοζάνη /Σέρρες για Θεσσαλονίκη είναι κατηφόρα και θα γράφεις απίστευτα χαμηλές καταναλώσεις στο αντίστροφο ταξίδι θα είσαι συνέχεια με πατημένο το γκάζι και δεν ξέρω αν θα σου αρέσει και η κατανάλωση θα ανέβει ...
ο δεύτερος λόγος είναι οτι είσαι 30 χρονών ...εχεις χρόνο για suvστην θέση σου θα έπαιρνα ενα ενδιαφέρον οδηγικά ,οικονομικό στην κατανάλωση ,σχεδόν καινούργιο που σημαίνει οτι εχει πολλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας ,Ιαπωνικό που όταν θα έρθει η οικογένεια (...και το suv) θα πουληθεί εύκολα και σε καλή τιμή
Suzuki Swift Sporthttps://www.car.gr/classifieds/cars/view/318909412-suzuki-swift
https://www.car.gr/classifieds/cars/view/315836497-suzuki-swift
https://www.car.gr/classifieds/cars/view/317999410-suzuki-swift
Εντάξει άσπρο -μαύρο τα χρώματα δεν εχεις επιλογή αλλα μάλλον ΠΑΟΚ είσαι ...αφού!
-
Αφού είσαι μόνος προς το παρόν τουλάχιστον, εγώ προτείνω ένα κανονικό Yaris στα 20 21 ανάλογα την έκδοση. Ναι έχει παραχωρήσεις αλλά είναι σε λογικοτατη τιμή για τα σημερινά δεδομένα. Επίσης όταν έρθει η ώρα θα φύγει εύκολα κρατώντας καλή τιμή.
Δες και το νέο fiesta όταν με το καλό έρθει, αν και αυτό πάσχει πλέον από περικοπές...
-
Όχι b-seg από την στιγμή που και μεγάλες αποστάσεις κάνεις και συζείς με κάποια!!! 3ο μέλος μπορεί να έρθει ανά πάσα στιγμή!
Και ειδικά αφού υπάρχει ορίζοντας 8ετίας+ για να κρατήσεις το αυτοκίνητο!!!
Ενα c-seg ή b-suv είναι ιδανικότερη επιλογή. Και αν κινείσαι κυρίως εκτός αστικού ιστού, όπως λες, ούτε το υβριδικό είναι ιδανική επιλογή!!!
Τα 125 χλμ/μέρα, ακόμα και για μία μέρα την εβδομάδα (κρατά μια καβάτζα μήπως γίνουν παραπάνω μέρες την βδομάδα στην Θεσσαλονίκη) σε πάνε ξεκάθαρα προς diesel!
ΥΓ1 πάντως με όσα λες σε καμία περίπτωση δεν θα είσαι κατω από 10000χλμ το χρόνο!!!
ΥΓ2 δυστυχώς συγκεκριμένη πρόταση για μοντέλο δεν εχω. Κάποιους παράγοντες έβαλα -
Και εγώ συμφωνώ με τον Νικ.
Το ντήζελ είναι η καλύτερη λύση.
Μόνο ταξίδια και προφανώς όταν ανακαλύψεις και πόσο οικονομικά είναι θα κάνεις περισσότερα.C suv και Β suv diesel , υπάρχουν σχετικά λίγα.
Αυτόματα ακόμα λιγότερα και σε λογικές τιμές.Θα έλεγα να δεις και το Μόκκα , αλλά και το 2008.
Ισως και το Ντάστερ και το Καπτούρ... -
Μη πάρεις τίποτα καινούριο.
Δεν αξίζει να σε πιάσουν κότσο και να σου πουλήσουν το ίδιο αυτοκίνητο που αγόραζες 3 μήνες πριν, 4 χιλιάρικα πάνω. Μη τους κάνεις την χάρη.
Άποψή μου, διανύουμε μια ανωμαλία της αγοράς που θα εξομαλυνθεί μόλις αποκατασταθεί η έλλειψη ημιαγωγών και η αύξηση της τιμής της ενέργειας.
Διανύουμε μια πανδημία μη το ξεχνάμε και οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες. Περίμενε.
Αν έπρεπε να αγοράσω πάση θυσία, στην περίπτωσή σου θα έβρισκα μεταχειρισμένο golf 7,5 1.6 tdi 2018 στα οποία οι τιμές κι εκεί έχουν τσιμπήσει αλλά όχι τόσο, κανα χιλιάρικο πάνω τα βλέπω σε σχέση με πριν.
Το δίνεις μετά τα 3 ή 4 χρόνια σε πολύ καλή τιμή και παίρνεις ότι γουστάρεις. -
@georgemit said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Μη πάρεις τίποτα καινούριο.
Δεν αξίζει να σε πιάσουν κότσο και να σου πουλήσουν το ίδιο αυτοκίνητο που αγόραζες 3 μήνες πριν, 4 χιλιάρικα πάνω. Μη τους κάνεις την χάρη.
Άποψή μου, διανύουμε μια ανωμαλία της αγοράς που θα εξομαλυνθεί μόλις αποκατασταθεί η έλλειψη ημιαγωγών και η αύξηση της τιμής της ενέργειας.
Διανύουμε μια πανδημία μη το ξεχνάμε και οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες. Περίμενε.
Αν έπρεπε να αγοράσω πάση θυσία, στην περίπτωσή σου θα έβρισκα μεταχειρισμένο golf 7,5 1.6 tdi 2018 στα οποία οι τιμές κι εκεί έχουν τσιμπήσει αλλά όχι τόσο, κανα χιλιάρικο πάνω τα βλέπω σε σχέση με πριν.
Το δίνεις μετά τα 3 ή 4 χρόνια σε πολύ καλή τιμή και παίρνεις ότι γουστάρεις.Άποψη μου είναι ο τιμές θα μείνουν στα επίπεδα αυτά, δεν πρόκειται να υπάρξουν μειώσεις, δεν έχει γίνει ποτέ αυτό. Τέρμα τα φτηνά αυτοκίνητα, είτε μας αρέσει είτε όχι.
-
@strom said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
@georgemit said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Μη πάρεις τίποτα καινούριο.
Δεν αξίζει να σε πιάσουν κότσο και να σου πουλήσουν το ίδιο αυτοκίνητο που αγόραζες 3 μήνες πριν, 4 χιλιάρικα πάνω. Μη τους κάνεις την χάρη.
Άποψή μου, διανύουμε μια ανωμαλία της αγοράς που θα εξομαλυνθεί μόλις αποκατασταθεί η έλλειψη ημιαγωγών και η αύξηση της τιμής της ενέργειας.
Διανύουμε μια πανδημία μη το ξεχνάμε και οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες. Περίμενε.
Αν έπρεπε να αγοράσω πάση θυσία, στην περίπτωσή σου θα έβρισκα μεταχειρισμένο golf 7,5 1.6 tdi 2018 στα οποία οι τιμές κι εκεί έχουν τσιμπήσει αλλά όχι τόσο, κανα χιλιάρικο πάνω τα βλέπω σε σχέση με πριν.
Το δίνεις μετά τα 3 ή 4 χρόνια σε πολύ καλή τιμή και παίρνεις ότι γουστάρεις.Άποψη μου είναι ο τιμές θα μείνουν στα επίπεδα αυτά, δεν πρόκειται να υπάρξουν μειώσεις, δεν έχει γίνει ποτέ αυτό. Τέρμα τα φτηνά αυτοκίνητα, είτε μας αρέσει είτε όχι.
Και ποιος θα τα αγοράζει; Θα τα φτιάχνουν τα εργοστάσια και θα τα καμαρώνουν;
Τα αυτοκίνητα είναι καταναλωτικά αγαθά και μάλιστα όχι 1ης ανάγκης. Οι τιμές τους καθορίζονται από την παραγωγή και τη ζήτηση. Αυτή τη στιγμή είναι πανάκριβα διότι η παραγωγή είναι στο μηδέν και η ζήτηση λίγο πιο πάνω.
Περνάμε πανδημία μη το ξεχνάμε. Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες.
Δε το παίζω γκουρού αλλά θα περίμενα. polo 95ps στα 20χιλιάρικα δεν αγοράζω. -
@georgemit said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
@strom said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
@georgemit said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Μη πάρεις τίποτα καινούριο.
Δεν αξίζει να σε πιάσουν κότσο και να σου πουλήσουν το ίδιο αυτοκίνητο που αγόραζες 3 μήνες πριν, 4 χιλιάρικα πάνω. Μη τους κάνεις την χάρη.
Άποψή μου, διανύουμε μια ανωμαλία της αγοράς που θα εξομαλυνθεί μόλις αποκατασταθεί η έλλειψη ημιαγωγών και η αύξηση της τιμής της ενέργειας.
Διανύουμε μια πανδημία μη το ξεχνάμε και οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες. Περίμενε.
Αν έπρεπε να αγοράσω πάση θυσία, στην περίπτωσή σου θα έβρισκα μεταχειρισμένο golf 7,5 1.6 tdi 2018 στα οποία οι τιμές κι εκεί έχουν τσιμπήσει αλλά όχι τόσο, κανα χιλιάρικο πάνω τα βλέπω σε σχέση με πριν.
Το δίνεις μετά τα 3 ή 4 χρόνια σε πολύ καλή τιμή και παίρνεις ότι γουστάρεις.Άποψη μου είναι ο τιμές θα μείνουν στα επίπεδα αυτά, δεν πρόκειται να υπάρξουν μειώσεις, δεν έχει γίνει ποτέ αυτό. Τέρμα τα φτηνά αυτοκίνητα, είτε μας αρέσει είτε όχι.
Και ποιος θα τα αγοράζει; Θα τα φτιάχνουν τα εργοστάσια και θα τα καμαρώνουν;
Τα αυτοκίνητα είναι καταναλωτικά αγαθά και μάλιστα όχι 1ης ανάγκης. Οι τιμές τους καθορίζονται από την παραγωγή και τη ζήτηση. Αυτή τη στιγμή είναι πανάκριβα διότι η παραγωγή είναι στο μηδέν και η ζήτηση λίγο πιο πάνω.
Περνάμε πανδημία μη το ξεχνάμε. Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες.
Δε το παίζω γκουρού αλλά θα περίμενα. polo 95ps στα 20χιλιάρικα δεν αγοράζω.Συμφωνώ απόλυτα, αν έχεις 2 αυτοκίνητα και 200 δυνητικούς αγοραστές η τιμή θα ανεβεί. Βέβαια τα πράγματα στην οικονομία δεν είναι πάντα ορθολογικά, οι τιμές κάποιες φορές είναι ανελαστικές προς τα κάτω. Ελπίζω να μην πάμε στη λογική του downsizing όπου θα μείνουν λίγες αντιπροσωπείες που θα πουλάνε πιο ακριβά τα αυτοκίνητα και το καινούργιο θα γίνει είδος πολυτελείας με την πλεμπα να αγοράζει μεταχειρισμένα μόνο.
-
θα σου προτεινα να περιμενεις λιγο ακομη διοτι η εποχη η τωρινη για αγορα αυτοκινητου ειναι εντελως ακαταλληλη.
Να σου πω ενδεικτικα πως στις 28/3 εκανα παραγγελια το δικο μου αυτοκινητο, Peugeot 2008 ,εκδοση allure / βενζινη με τους 100ps ,τελικη τιμη στα 20800 και σημερα που μιλαμε το ιδιο ακριβως αυτοκινητο πωλειται 24510 με τασεις ανοδικες απ οτι μαθαινω. Και δεν ειναι μονο τα Peugeot αλλα γενικοτερα αυτη η τρελη ανοδος υφισταται στα περισσοτερα μοντελα.
Τωρα αν για καποιο λογο θα επρεπε να αγορασω αυτοκινητο οπωσδηποτε τοτε θα επελεγα με κλειστα ματια το suzuki s cross (Hybrid) το καινουργιο γιατι ειναι εντελως ανανεωμενο με πλουσιο εξοπλισμο και σε πολυ καλη τιμη. Ξεκινα απο τα 20600 αλλα νομιζω μια εκδοση στα 22800 ειναι πληρεστατη.Αυτα προς στιγμην, θα σου ελεγα να κανεις λιγο υπομονη ακομη διοτι θελω να πιστευω πως η αγορα θα ισορροπησει μελλοντικα και ετσι θα εχεις μια πιο αντικειμενικη εικονα αγοράς.
-
Έχεις μια πολύ ωραία λίστα αυτοκινήτων. Αλλά πρέπει να τα δεις από κοντά, έστω και αν δεν κάνεις TD το να μπεις μέσα θα σου μικρύνει την λίστα σημαντικά. Κάποια δεν έχουν έρθει ακόμα οπότε ξεκινάς με αυτά που είναι διαθέσιμα. Οι τιμές θα ανεβαίνουν μέχρι να κατέβουν και κανεις δεν ξέρει πότε θα γίνει αυτό...
-
Πάρα πολύ ωραίο κείμενο Χρήστο.. Με συγκίνησε η δομή, η ορθογραφία, ο ορθός τρόπος παράθεσης επιχειρημάτων και αναγκών. Παρά τη ρίψη μάυρου λίθου στο παρόν θα κάνω μια εξαίρεση για να σου απαντήσω και να συμβάλω και εγώ με τη σειρά μου.
Για να είμαι ειλικρινής λοιπόν και με όσα διάβασα από εσένα ουσιαστικά δεν χρειάζεσαι καινούργιο αυτοκίνητο.
- Έχεις ήδη το Vectra που όπως λές έχει αντέχει ακόμα
- Ότι και να πάρεις σήμερα, λίγο πολύ συμβατικό θα είναι και το 2030
- Δεν υπάρχουν γεγονότα στη ζωή σου που να επιβάλλουν την αγορά νέου αυτοκινήτου (οικογένεια). Αμάξια έχετε, μεταφορικές ανάγκες ελάχιστες, διαμονή μη σταθερή λόγο συγκυριών (covid-εργασία)
- Καλή φάση το YOLO αρκεί να μας "παίρνει" οικονομικά. Μια αγορά των 25κ+ χιλιάδων ευρώ όμως που απαιτούν έτη για να μαζευτούν είναι κάτι που απαιτεί καθαρό μυαλό και σκέψη.
- Η πολυεθνική που εργάζεσαι μήπως σου δίνει τη δυνατότητα παροχής αυτοκινήτου leasing ? Το καλύτερο σενάριο κατά τη γνώμη μου αν ντε και καλά θές αμάξι.
- Η αγορά βάση προσφοράς/ζήτησης δεν λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή στην παρούσα φάση. Ειδικά σε καινούργια οχήματα.
- Αν θές να ψωνίσεις οπωσδήποτε, θα κοίταγα κάτι σε κατηγορία C hatch μεταχειρισμένο vfm με αυστηρότατο budget στα μισά από όσα λές να δώσεις..
- Αν καινούργιο ντε και καλά δές κορόλλα μόνο και μόνο για την ευκολία μεταπώλησης.. και στα λεφτά αυτά είναι ίσως η πιο future proof επιλογή λόγω ορθόδοξου υβριδισμού. (Είναι όμως 1800 κυβικά που λές δε σου κάνει)
- Το αμάξι σου τρώει το μυαλό κάθε μέρα στην παρούσα φάση. Μόλις όμως το πάρεις και περάσει λίγος καιρός εκεί θα καταλάβεις αν έκανες καλά που το πήρες ή αν ήταν μια παρορμητική αγορά.
- Μπορώ να σκεφτώ πολύ καλύτερους τρόπους να χαλάσεις τα λεφτά σου.. Στο σπίτι σου,σε ταξίδια και γενικά σε πράγματα που θα πιάσουν πολύ περισσότερο τόπο..
Ίσως όχι, αλλά ελπίζω να βοήθησα
Καλή χρονία να έχουμε!
-
@netgeo said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Έχεις μια πολύ ωραία λίστα αυτοκινήτων. Αλλά πρέπει να τα δεις από κοντά, έστω και αν δεν κάνεις TD το να μπεις μέσα θα σου μικρύνει την λίστα σημαντικά. Κάποια δεν έχουν έρθει ακόμα οπότε ξεκινάς με αυτά που είναι διαθέσιμα. Οι τιμές θα ανεβαίνουν μέχρι να κατέβουν και κανεις δεν ξέρει πότε θα γίνει αυτό...
Αλήθεια, πιστεύεις ότι θα κατέβουν οι τιμές? Μου φαίνεται ενετελώς ουτοπικό. Οι τιμές ήρθαν για να μείνουν, απλά κάποια στιγμή θα σταθεροποιηθούν. Άλλη μια αύξηση θα πάρουν σίγουρα αρχές 2022 και μετά, αν υποχωρήσει και covid θα μείνουν σε αυτά τα επίπεδα.
-
Παιδιά πρόκειται για βασικές γνώσεις οικονομικών που διδάσκονται τα παιδιά στη Γ Λυκείου στις ΑΟΘ.
Όταν υπάρχει έλλειμα στην αγορά, επειδή ακριβώς ο πωλητής γνωρίζει πως θα βρει κάποιους πρόθυμους που δε θα διστάσουν να καταβάλλουν τα επιπλέον χρήματα για να αγοράσουν το προϊόν του, ανεβάζει την τιμή εκ του ασφαλούς αφού δε θα μείνει τίποτα απούλητο.
Όταν αποκατασταθεί η προσφορά οι τιμές αρχίζουν να ξαναπέφτουν.
#oxi_polo_95_ps_sta_20k -
@georgemit said in Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!:
Παιδιά πρόκειται για βασικές γνώσεις οικονομικών που διδάσκονται τα παιδιά στη Γ Λυκείου στις ΑΟΘ.
Όταν υπάρχει έλλειμα στην αγορά, επειδή ακριβώς ο πωλητής γνωρίζει πως θα βρει κάποιους πρόθυμους που δε θα διστάσουν να καταβάλλουν τα επιπλέον χρήματα για να αγοράσουν το προϊόν του, ανεβάζει την τιμή εκ του ασφαλούς αφού δε θα μείνει τίποτα απούλητο.
Όταν αποκατασταθεί η προσφορά οι τιμές αρχίζουν να ξαναπέφτουν.
#oxi_polo_95_ps_sta_20kΟκ φίλε μου από τη στιγμή που αυτό πιστεύεις paso. Μακάρι να είναι όλα τόσο απλά όσο τα οικονομικά της Γ Λυκείου και οι τιμές να πέσουν (και μόνο που το γράφω νιώθω κάπως!!!). Εδώ θα είμαστε σε 1 χρόνο θεού θέλοντος να δούμε τι μειώσεις θα έχουν παίξει να τις σχολιάσουμε.
-
christosvvs καλή χρονιά.
Άμα κοιτάς όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς, δε θα πάρεις ποτέ αυτοκίνητο. Καταλήγεις σε 2 το πολύ 3 που σου αρέσουν πιο πολύ, τα βλέπεις από κοντά, κάνεις κι ένα test drive και προχωράς.
Αν δεν έχεις ένσταση ως προς την εμφάνιση σου προτείνω να πάρεις ένα golfάκι, κατά προτίμηση το 1.5 με 130 άλογα χειροκίνητο. Σε σχέση μ' αυτό που οδηγείς τώρα θα νομίζεις ότι μπήκες σε αεροπλάνο. Με 25k παίρνεις αυτοκινητάρα, σε σχέση με όσα ανέφερες. Αυτοκίνητο πλήρες και για παραπάνω από 10 χρόνια, ακόμα και για μελλοντική οικογένεια.
Μην ψαρώνεις γι' αυτά που γράφονται περί αξιοπιστίας και αποθαρρύνεσαι, άντε στη χειρότερη περίπτωση να δώσεις 1.000€ παραπάνω στη δεκαετία, δε θα καταρρεύσεις οικονομικά, γράφεις ότι είσαι και οκ από εισοδήματα. -
Συμφωνώ με κάποιους από τους προλαλήσαντες στο ότι η συγκυρία είναι κακή, η χρήση που περιγράφεις καλύπτεται μια χαρά από το vectra αλλά αφού σου έχει μπει η ιδέα του καινούργιου και διαθέτεις μια χαρά χρήματα go for it.
Επίσης στο ότι αν τα δεις από κοντά ή τα δοκιμάσεις θα βγάλεις κάποια από τη λίστα σου.
Από αυτά που έθεσες θα κοίταζα xceed, civic και focus.
Από εκείνα που δεν έθεσες θα πρότεινα duster diesel και 500x diesel που σίγουρα θα αρέσει και στη γυναίκα.
Αν δεν είχες τον περιορισμό των κυβικών θα έπαιζαν και corolla, mazda3 και cx30.
Περί αγοράς 1ου καινούργιου αυτοκινήτου!