-
Ο κόσμος και η τεχνολογία εξελίσσεται και φυσικά αυτό συμβαίνει και στην αυτοκίνηση.
Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια προσφέρουν και αυτά οδηγικές απολαύσεις που στο παρελθόν ήταν προνόμιο μόνο των χειροκίνητων.
Άλλωστε ο αυτοματισμός έχει περάσει προ πολλού και στους αγώνες, F1, κτλ.
Δεν έχω παρακολουθήσει καν, αν η κορυφαίοι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων τα βγάζουν πλέον με χειροκίνητο.
Αυτόματο και τα μυαλά στα κάγκελα. Δεν θα μου λείψει καθόλου η ευχαρίστηση να κουμπώσω τον λεβγιέ με το χεράκι μου. Μπορείς να κινηθείς αρκετά σπορτίφ (μη σας πω και ακόμη πιο σπορτίφ) με τα σημερινά αυτόματα, τα οποία σου δίνουν και τη δυνατότητα χειροκίνητου ελέγχου. -
Για τις ευθείες του κλειστού αυτοκινητόδρομου μιλάμε τόση ώρα, ή κάνεις πλάκα;
-
@lap said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Και στα χειροκίνητα ότι λέει ο ηλ. εγκέφαλος γίνεται και σε περίπτωση αναγκης επεμβαίνει παντού άσχετα αν αλλάζεις εσύ χειροκίνητα.
Τι εννοείς; Τα ηλεκτρονικά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα αν αλλάξεις χειροκίνητα. Π.χ. δεν μπορούν να αποτρέψουν το over-revving. Θα μπορούσαν μόνο αν υπάρξει αυτόματη αποσύμπλεξη αν ο εγκέφαλος δει τις στροφές να ανεβαίνουν πάνω από ένα επίπεδο.
ΥΓ: Αυτό το κλατς-κλους πιο γραφικό και από το Ναύπλιο κατήντησε...
-
Δεν μιλώ για over revving,μιλώ για τα συστήματα ευστάθειας σε ολισθηρό οδόστρωμα,πάγους κτλ. Ο ηλ εγκέφαλος επεμβαίνει και στο γκάζι και στα φρένα και στα συστήματα ευστάθειας.
@piliourits Ε φυσικά για κλειστό αυτοκίνητοδρομο άντε κανέναν περιφερειακό. Που αλλού χρησιμοποιείς το acc;;;;
Αν γράφεις χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο είναι απλά το πιο σημαντικό εργαλείο, σημαντικότερο και από το αυτόματο κιβώτιο. -
@katafractos17
Σεβαστό, όπως ελπίζω σεβαστή και η δική μου αίσθηση του να αλλάζω κλατς κλουτς.
Άλλωστε γούστα είναι αυτά.
Το ιδανικότερο θα ήταν ένα αυτόματο για την πόλη και ένα καλό mazda για σπορτίφ αίσθηση με σπορτίφ οδήγηση.
Το τι θα επιλέξει κάποιος στο ένα και μοναδικό του αυτοκινητο δεν είναι θέμα βλακείας και μπούρδας. Είναι όπως είπα θέμα επιλογών,αυτοκινήτου και "τρόπου οδήγησης." -
@lap
Σεβαστή, φυσικά. -
@mastoras78 said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
@lap said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Γιατί να σου κάνω αναφορά; Τι ειμαι;;; Σαν την γνωστή προσωπικότητα του forum;;;;
Την επομενη φόρα ομως προσπάθησε να μου πεις είσαι "άσχετος"... Να δεις πόσους υπερασπιστές θα εχωLap δε σταματάς να πονάς και μας το μαρτυράς...
Ο μόνος λόγος να μην επιλέξει κάποιος αυτόματο κιβώτιο σε σύγχρονο αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης είναι η αυξημένη τιμή.
Σε πιό οδηγοκεντρικές και ισχυρές κατασκευές αν κάποιος το έχει φετίχ εκεί οκ, έχει ίσως κάποιο νόημα το manual χωρίς απαραίτητα να είναι και ταχύτερος σε σχέση με ένα καλό αυτόματο.
Δεν είναι ΠΟΤΕ ταχύτερος από ένα αξιοπρεπές αυτόματο. Πουθενά - είτε σε σπορ κατασκευές είτε σε αυτοκίνητα "κύρους"- δεν υπάρχει πλέον συμπλέκτης. Ούτε φυσικά στα αγωνιστικά.
Αν σε κάποιον αρέσει η διαδικασία, κάνει το κέφι του με το χειροκίνητο και μπράβο του. Επίσης αν θέλει να γλιτώσει το διχίλιαρο που κοστίζει επιπλέον ένα αυτόματο.
Και φυσικό είναι να έχουμε κάποιοι απαξιωτική στάση απέναντι στα χειροκίνητα. Είναι τεχνολογία λίθινης εποχής. Γεμίσαμε οδηγάρες που αναζητούν την οδηγική απόλαυση. Πες την αλήθεια άνθρωπε, δεν θέλεις να δώσεις τα παραπάνω χρήματα για το αυτόματο.
Τα υπόλοιπα είναι ν αγαπιόμαστε...
-
@kostast Δεν είναι μονο θέμα χρημάτων.
Εξήγησα τον λόγο. Η κίνηση εμένα με ενδιαφέρει. Ο συμπλέκτης για εμένα προσωπικα είναι μια αναγκαία κίνηση και ψάχνω όσο δυνατόν τον ελαφρύτερο ναμεσα στα χειροκίνητα και αυτο για να ευχαριστηθω ομως το κούμπωμα/κλειδωμα των σχέσεων.Δεν είπε κανείς ότι είναι γρηγορότερο το χειροκίνητο,είπα πως σου δίνει την δυνατότητα να ελέγχεις το αυτοκίνητο πριν μπεις σε εσακια και στροφές και επίσης σου δίνει την αίσθηση του κούμπωματος
Έχω στην διάθεση μου αυτόματο αυτοκίνητο οπότε το θελήσω. ξέρω τι είναι ένα αυτόματο αυτοκίνητο και όντως είναι εργαλείο μέσα στην πόλη. Σε άλλες διαδρομές όμως δεν προσφέρει αυτό που περιεγραψα -
Το αυτοματο ειναι για ανεση, το χειροκινητο για διασκεδαση. Απλα με το 2ο κανεις συμβιβασμους οταν δε διασκεδαζεις. Ενα yaris θα το ηθελα αυτοματο, το ΜΧ5 δε μπορω να το διανοηθω αυτοματο, boxter θα την επαιρνα χειροκινητη αλλα ferrari αυτοματη. Σε πολυ μεγαλες ιπποδυναμεις ειναι ανουσιο το χ.ειροκινητο
-
@kostast said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Δεν είναι ΠΟΤΕ ταχύτερος από ένα αξιοπρεπές αυτόματο. Πουθενά - είτε σε σπορ κατασκευές είτε σε αυτοκίνητα "κύρους"- δεν υπάρχει πλέον συμπλέκτης. Ούτε φυσικά στα αγωνιστικά.
Αν σε κάποιον αρέσει η διαδικασία, κάνει το κέφι του με το χειροκίνητο και μπράβο του. Επίσης αν θέλει να γλιτώσει το διχίλιαρο που κοστίζει επιπλέον ένα αυτόματο.
Και φυσικό είναι να έχουμε κάποιοι απαξιωτική στάση απέναντι στα χειροκίνητα. Είναι τεχνολογία λίθινης εποχής. Γεμίσαμε οδηγάρες που αναζητούν την οδηγική απόλαυση. Πες την αλήθεια άνθρωπε, δεν θέλεις να δώσεις τα παραπάνω χρήματα για το αυτόματο.
Τα υπόλοιπα είναι ν αγαπιόμαστε...
Συμφωνούμε απλά είπα να κάνω μια εξαίρεση και να είμαι "ευγενικός"
Θυμίζει αυτό που λέγαμε ότι κάποιοι τη βρίσκουν να παίζουν με τον "λεβιέ" τους αλλά με το "απαυτό-ματο" γνωρίζεις και κόσμο...
-
Το είπε σωστά ο panos2171. Μια Porsche Boxster 300 ίππων έχει νόημα με χειροκίνητο (αν κι εγώ διπλοσύμπλεκτη θα την έπαιρνα - ευτυχώς που δεν έχει την μπούρδα το tiptronic πλέον Fanis75 ). Μια Ferrari 600 ίππων (η μικρότερη Ferrari έχει 620 άλογα σήμερα, η μεγάλη έχει 1000) δεν έχει κανένα νόημα με χειροκίνητο. Για αυτό άλλωστε δεν υπάρχουν χειροκίνητες Ferrari (ούτε φυσικά με μετατροπέα Φάνη...) εδώ και 10 χρόνια!!! Από ένα σημείο και πάνω η ταχύτητα είναι τόσο υψηλή που το να αλλάζεις ταχύτητα με λεβιέ είναι απλά ενόχληση. Πρέπει να είσαι 100% αφοσιωμένος πάνω στο γκάζι, τα paddles, το τιμόνι και τα φρένα. Το να σταματάς αυτήν την αρμονία για να πατάς συμπλέκτη και να κουνάς έναν λεβιέ είναι σπάσιμο. Το ένιωσα αυτό σε αυτοκίνητο 272 ίππων που είχα. Καλά, δεν το συζητάω καν για Ferrari με τα διπλάσια άλογα που είχα οδηγήσει.
Βέβαια δεν απορρίπτω τα χειροκίνητα. Μια Elise χειροκίνητη θα την ήθελα (αν και σαν αυτοκίνητο δεν μου άρεσε και τόσο όσο είναι η τεράστια της φήμη), όπως και ένα MX5 ή ένα GT86. Για τα πολλά άλογα όμως, θέλεις paddles!!!
-
Παιδιά χειροκίνητα κιβώτια καλά υπάρχουν ελάχιστα πλέον ακόμη και σε σπορ κατασκευές , σε πιο εμπορικά αυτοκίνητα εγώ ξέρω το εξής ένα και μοναδικό στο civic . Μιλάω για κιβώτια που ο γνώστης να μπορεί να κάνει τέλεια την γρήγορη αλλαγή και κυρίως το σωστό κατέβασμα με rev matching χωρίς γρατσουνισματα , κρεμασματα , κομπιασματα.
Για το Θεό , σε παρακαλώ , Lap οδήγησε ένα #DSGmono όχι τίποτα EAT ή άλλα διπλοσυμπλεκτο της σειράς , βάλτο σε σπορ , και μετα manual και ξεκινά τα κατεβάσματα πριν στροφές οριακά , ακόμη ...και μέσα στην στροφή όταν θες να το πλασάρεις ή να το εκτοξεύσεις από αυτή , θα χαζογελας σαν παιδάκι! Θα ανεβοκατεβαίνεις την ίδια διαδρομή μέχρι να τελειώσει το καύσιμο ακόμη και με 80 άλογα αυτοκίνητο ( βενζίνης φυσικά , όχι πετρέλαιο, να στροφαρει) Την ταχύτητα αλλαγών στο κατέβασμα (και στο ανέβασμα φυσικά , απλά στο κατέβασμα είναι φανταστική η αίσθηση γιατί δεν μπορεί με κανένα τρόπο να το πλησιάσει έστω και λίγο χειροκίνητα ακόμη και ένας πολύ καλός οδηγός) και κυρίως το rev matching που έχει ίσως να μπορούν να την ματσαρουν 40-50 επαγγελματίες οδηγοί στον πλανήτη με το καλύτερο χειροκίνητο. -
@vagkirk said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Παιδιά χειροκίνητα κιβώτια καλά υπάρχουν ελάχιστα πλέον ακόμη και σε σπορ κατασκευές , σε πιο εμπορικά αυτοκίνητα εγώ ξέρω το εξής ένα και μοναδικό στο civic . Μιλάω για κιβώτια που ο γνώστης να μπορεί να κάνει τέλεια την γρήγορη αλλαγή και κυρίως το σωστό κατέβασμα με rev matching χωρίς γρατσουνισματα , κρεμασματα , κομπιασματα.
Για το Θεό , σε παρακαλώ , Lap οδήγησε ένα #DSGmono όχι τίποτα EAT ή άλλα διπλοσυμπλεκτο της σειράςΌλα τα Mazda, τα καλά Ford, οι τελευταίες Alfa έχουν εξαρετικά χειροκίνητα επίσης. Για να μην μιλήσουμε για τίποτα RX8 και S2000, αλλά εκείνα είναι ειδικά αυτοκίνητα.
Πάντως δεν είναι κάτι τόσο τρελό το DSG. Που να δεις τα καλά διπλοσύμπλεκτα στις σοβαρές κατασκευές...
-
@vagkirk Ναι,έχω οδηγήσει dsg.ποου καλό ήταν.
Εγώ όμως άλλο λέω αν προσέξεις τα ποστ μου. Γνωρίζω και πως λειτουργούν τα dsg και τα οφέλη και προβλήματα τους. Εμένα μου αρέσει να χειρίζομαι ένα καλό κιβώτιο με ελαφρύ ομως συμπλέκτη! Ε τάξει κάτι παλιά χειροκίνητα με συμπλέκτη πέτρα,κανείς δεν τα θέλει....
Μ αρέσει η αίσθηση κούμπωματος των ταχυτήτων και αυτό να μου εξασφαλίζει ροπή και δύναμη ή γενικά να κινεί το αυτοκίνητο.Μπορεί να είναι κατάλοιπο από τα παιδικά που βλέπαμε μικρά με τα megarobots και τα χειριστήρια τους...
Στην πόλη μέσα και όταν πάω σε δουλειές και τρέχω σαν τρελός ναι θα ήθελα ένα αυτόματο. Αλλά εκεί πιο πολύ ψάχνω αυτοκίνητο/συσκευή και όχι οδηγική ευχαρίστηση....δεν ξέρω αν κατάλαβες τι εννοώ..Έχω την αίσθηση πως έχουμε όσοι συμμετέχουμε στη κουβέντα διαφορετικές εμπειρίες και για αυτό υπάρχουν κάποιες παρερμηνείες.
Γενικά όταν λέω ελαφρύ συμπλέκτη εννοώ τόσο ελαφρύ όσο σχεδόν το πεντάλ γκαζιού.
Αναλόγως αν οδηγήσεις σήμερα ένα csuv της stellantis με χειροκίνητο κιβώτιο όντως θα συναντήσεις έναν σχετικά βαρύ συμπλέκτη με μεγάλη διαδρομή!
Αυτό θα σε οδηγήσει να απορρίψεις αμέσως το χειροκίνητο.
Αντίθετα υπάρχουν αυτοκίνητα με ελαφρύ και κοντό σε διαδρομη συμπλέκτη που πετιέται με τη σκέψη. Ένας τέτοιος σε αφήνει να απολαύσεις το κούμπωμα των σχέσεων παρά να κουράζεις το γόνατο σου -
@realzeus said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Μια Porsche Boxster 300 ίππων έχει νόημα με χειροκίνητο (αν κι εγώ διπλοσύμπλεκτη θα την έπαιρνα - ευτυχώς που δεν έχει την μπούρδα το tiptronic πλέον Fanis75 ). Μια Ferrari 600 ίππων (η μικρότερη Ferrari έχει 620 άλογα σήμερα, η μεγάλη έχει 1000) δεν έχει κανένα νόημα με χειροκίνητο. Για αυτό άλλωστε δεν υπάρχουν χειροκίνητες Ferrari (ούτε φυσικά με μετατροπέα Φάνη...) εδώ και 10 χρόνια!!!
Για αυτό και έχουν αποκλειστεί αμφότερα απο την λίστα των αυτοκινήτων μου!!
Σπόρ μόνο με μετατροπέα, aka παλιά Porsche (ακόμα θυμα΄μαι την 928 που είχα οδηγήσει) ή Αμερικάνικο (Corvette το όνειρό μου) με άπειρα κυβικά και ράθυμο V8. -
Δεν παλεύεις κάστανο ρε Φάνη...
-
@realzeus said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Δεν παλεύεις κάστανο ρε Φάνη...
Αχαχαχα!!
Γούστα είναι αυτά Αλέξναδρε...εγώ είμαι άλλης φιλοσοφίας στην αυτοκίνηση, θέλω V8 ράθυμο με μπάσο ήχο και πολλά κυβικά που να καίνε βενζίνη έτσι χωρίς λόγο (αφού δεν αποδίδουν και πολύ), απλά επειδή μπορούν!! Μοτέρ που στροφάρουν στις 8-9.000σαλ και ουρλιάζουν δεν με συγκινούν, με κουράζουν! Αγαπημένο μου αυτοκίνητο ΟΛΩΝ των εποχών Porsche 911 (κυρίως η RS) και εαν είχα χρήματα μια τέτοια θα έπαιρνα πρώτα πρώτα!
Σκέψου ότι εαν είχα χρήματα θα έπαιρνα '80's Camaro ή TransAm να τα αναπαλαιώσω...αυτά αγαπώ. Ferrari μόνο η Testarossa με συγκινεί λόγω παιδικών αναμνήσεων.
-
@kostast said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
@mastoras78 said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
@lap said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Γιατί να σου κάνω αναφορά; Τι ειμαι;;; Σαν την γνωστή προσωπικότητα του forum;;;;
Την επομενη φόρα ομως προσπάθησε να μου πεις είσαι "άσχετος"... Να δεις πόσους υπερασπιστές θα εχωLap δε σταματάς να πονάς και μας το μαρτυράς...
Ο μόνος λόγος να μην επιλέξει κάποιος αυτόματο κιβώτιο σε σύγχρονο αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης είναι η αυξημένη τιμή.
Σε πιό οδηγοκεντρικές και ισχυρές κατασκευές αν κάποιος το έχει φετίχ εκεί οκ, έχει ίσως κάποιο νόημα το manual χωρίς απαραίτητα να είναι και ταχύτερος σε σχέση με ένα καλό αυτόματο.
Δεν είναι ΠΟΤΕ ταχύτερος από ένα αξιοπρεπές αυτόματο. Πουθενά - είτε σε σπορ κατασκευές είτε σε αυτοκίνητα "κύρους"- δεν υπάρχει πλέον συμπλέκτης. Ούτε φυσικά στα αγωνιστικά.
Αν σε κάποιον αρέσει η διαδικασία, κάνει το κέφι του με το χειροκίνητο και μπράβο του. Επίσης αν θέλει να γλιτώσει το διχίλιαρο που κοστίζει επιπλέον ένα αυτόματο.
Και φυσικό είναι να έχουμε κάποιοι απαξιωτική στάση απέναντι στα χειροκίνητα. Είναι τεχνολογία λίθινης εποχής. Γεμίσαμε οδηγάρες που αναζητούν την οδηγική απόλαυση. Πες την αλήθεια άνθρωπε, δεν θέλεις να δώσεις τα παραπάνω χρήματα για το αυτόματο.
Τα υπόλοιπα είναι ν αγαπιόμαστε...
Κι όμως υπάρχουμε και εμείς που δεν είχαμε κανένα πρόβλημα να δώσουμε άλλα 2 χιλιάρικα για αυτόματο και απλα ΔΕΝ το θέλαμε... Ο καθένας έχει τα γούστα του. Όταν δοκίμασα το χειροκίνητο στο δικό μου ενθουσιάστηκα τόσο πολύ που ούτε να το σκεφτώ δεν ήθελα το αυτόματο. Και δεν θεωρώ τον εαυτό μου οδηγάρα. Περνάω πιο καλά όμως σε μια ωραία διαδρομή να παίρνω εγώ τις αποφάσεις και να συμμετέχω περισσότερο, κι ας πηγαίνω σε απόλυτα νούμερα πιο αργά. Δε κάνω αγώνα... Όσο για τις υπόλοιπες διαδρομές (πέραν της βόλτας), είναι τόσο σωστό και άνετο στη λειτουργία του που δεν με κουράζει. Το χειροκίνητο του C3 Aircross που δοκίμασα κόντεψε να με ρίξει στα ναρκωτικά...
Είναι ανάλογα την χρήση, τα γούστα και το αυτοκίνητο. Αυτόματο ΜΧ5 όπως είπε ο φίλος πιο πάνω είναι απλά έγκλημα!
Εγώ που δε μπορώ να έχω ένα αμάξι οικογενειακό για ταξίδια και ένα για την βόλτα (βλ. ΜΧ5), κοίταξα να τα συνδυάσω και το Focus πέτυχε ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που έψαχνα...
-
@fanis75 said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Γούστα είναι αυτά Αλέξναδρε...εγώ είμαι άλλης φιλοσοφίας στην αυτοκίνηση, θέλω V8 ράθυμο με μπάσο ήχο και πολλά κυβικά που να καίνε βενζίνη έτσι χωρίς λόγο (αφού δεν αποδίδουν και πολύ), απλά επειδή μπορούν!! Μοτέρ που στροφάρουν στις 8-9.000σαλ και ουρλιάζουν δεν με συγκινούν, με κουράζουν! Αγαπημένο μου αυτοκίνητο ΟΛΩΝ των εποχών Porsche 911 (κυρίως η RS) και εαν είχα χρήματα μια τέτοια θα έπαιρνα πρώτα πρώτα!
H RS στροφάριζε ψηλά πάντως. Τώρα κατάλαβα όμως γιατί δεν σου αρέσουν και τα διπλοσύμπλεκτα. Δεν σου αρέσει τίποτα σπορ και γρήγορο.
@fanis75 said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Σκέψου ότι εαν είχα χρήματα θα έπαιρνα '80's Camaro ή TransAm να τα αναπαλαιώσω...αυτά αγαπώ.
Μήπως είσαι τίποτα redneck που απλά μιλάς καλά Ελληνικά; Γιατί για Ευρωπαίο δεν σε κόβω (αυτοκινητιστικά).
-
Και εγώ είχα την οικονομική δυνατότητα. Αυτό που το παίζουν υπεράνω συμμφορουμιτες λες και εμείς είμαστε τίποτα ζητουλες, ψηλοσυμπλεγματικο το βρισκω, τεσπά.
Στο δικό μου έβγαινε μόνο cvt χωρίς χειροκίνητη λειτουργία, στο fl την προσέθεσαν. Όταν είδα τα κλατς κλουτς του χειροκίνητου και τον πολύ καλό και παναλφρο συμπλέκτη τότε επέλεξα την καλύτερη έκδοση για εμένα. Δεν το μετάνιωσα στιγμή.
Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!