Αν το mustang με 68 kWh μπαταρία βγάζει 320 χλμ πηγαίνοντας με 120, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι τα ηλεκτρικά να γίνουν αυτοκίνητα γενικής χρήσης.
Δεδομένου ότι όλοι οι κατασκευαστές στρέφονται προς τα εκεί, είμαι πολύ περίεργος για το πώς θα είναι η αυτοκίνηση σε 5 χρόνια.
Προς το παρόν, το εφικτό είναι το Βερολίνο-Λειψια με 100-110 που διάβασα και τα νεύρα στο μπλέντερ. Εμπόδιο ακόμα και για τους φορτηγατζήδες.
Best posts made by kostast
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@alexandros-s said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Καλά ρε παιδιά δουλευόμαστε; Τι μιλάμε για ηλεκτροκίνηση τη στιγμή που:
- Το παραγόμενο ρεύμα στην Ελλάδα δε φτάνει για τα κλιματιστικά του καλοκαιριού κι έχουμε παρακλήσεις για οικονομία κλπ. Φανταστείτε να είχαμε όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
- Η Ελλάδα είναι μια φτωχή χώρα ακόμα. Με το ζόρι οι περισσότεροι την παλεύουν. Το γεγονός ότι κυκλοφορούν ακόμη πολλά αυτοκίνητα του 1990 δεν οφείλεται στην αξιοπιστία της εκάστοτε μάρκας, αλλά στο γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν έχουν χρήματα εδώ και δεκαετίες για να πάρουν ένα αυτοκίνητο της προκοπής. Όσοι έχουν αρκετά χρήματα μη μιλάνε εκ μέρους των υπολοίπων. Η ζωή για τους περισσότερους είναι δύσκολη και το μόνο προσιτό όνειρο είναι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεκαετίας.
Σωστός. Γελάνε κι οι πέτρες. Φανταστείτε Αύγουστο με φουλ τουρισμό όπως φέτος, φτάσαμε στα όρια ( κάπου 11 Gw).
Βάλτε και π.χ 100.000 ηλεκτρικά να φορτίζουν ταυτόχρονα με 11 kw (λογική οικιακή φόρτιση) πάμε μόνο από τα ηλεκτρικά άλλο 1 Gw.
Με τα σημερινά δεδομένα το δίκτυο δεν τα αντέχει. -
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@spiros-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα περισσοτερα ηλεκτρικα φορτιζουν σε αργη φορτιση το βραδυ στο γκαραζ του ιδιοκτητη, τις ωρες δηλαδη που η ζητηση ρευματος ειναι χαμηλη.
Γι αυτό έβαλα 100.000 κι όχι 500 που αντιστοιχούν σε πραγματική εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.
Με τις μπαταρίες να είναι πλέον τουλάχιστον 55-60 kWh, με αργή φόρτιση, δηλαδή 3,5 kW θέλεις 16-18 ώρες. Για λύσεις τύπου σούκο (2,3 kW) δε συζητάμε καν. -
RE: Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!
@mastoras78 said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
@lap said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Γιατί να σου κάνω αναφορά; Τι ειμαι;;; Σαν την γνωστή προσωπικότητα του forum;;;;
Την επομενη φόρα ομως προσπάθησε να μου πεις είσαι "άσχετος"... Να δεις πόσους υπερασπιστές θα εχωLap δε σταματάς να πονάς και μας το μαρτυράς...
Ο μόνος λόγος να μην επιλέξει κάποιος αυτόματο κιβώτιο σε σύγχρονο αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης είναι η αυξημένη τιμή.
Σε πιό οδηγοκεντρικές και ισχυρές κατασκευές αν κάποιος το έχει φετίχ εκεί οκ, έχει ίσως κάποιο νόημα το manual χωρίς απαραίτητα να είναι και ταχύτερος σε σχέση με ένα καλό αυτόματο.
Δεν είναι ΠΟΤΕ ταχύτερος από ένα αξιοπρεπές αυτόματο. Πουθενά - είτε σε σπορ κατασκευές είτε σε αυτοκίνητα "κύρους"- δεν υπάρχει πλέον συμπλέκτης. Ούτε φυσικά στα αγωνιστικά.
Αν σε κάποιον αρέσει η διαδικασία, κάνει το κέφι του με το χειροκίνητο και μπράβο του. Επίσης αν θέλει να γλιτώσει το διχίλιαρο που κοστίζει επιπλέον ένα αυτόματο.
Και φυσικό είναι να έχουμε κάποιοι απαξιωτική στάση απέναντι στα χειροκίνητα. Είναι τεχνολογία λίθινης εποχής. Γεμίσαμε οδηγάρες που αναζητούν την οδηγική απόλαυση. Πες την αλήθεια άνθρωπε, δεν θέλεις να δώσεις τα παραπάνω χρήματα για το αυτόματο.
Τα υπόλοιπα είναι ν αγαπιόμαστε...
-
RE: Οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο σε ανηφόρα/κατηφόρα
Τώρα πια δε νομίζω να υπάρχει αυτόματο όπως τα εγκληματικά της δεκαετίας του 90, που έβαζαν στην κατηφόρα τη μεγαλύτερη σχέση. Έχω ανάψει φρένα με ένα τέτοιο και με λογικότατες ταχύτητες.
Το δικό μου διπλοσυμπλεκτο πάντως, μια χαρά κατεβαίνει με φρένο κινητήρα. Αν χρειαστεί σε καμία στροφή κατέβασε μια χειροκίνητα.
Γίνεται πλεον αστραπιαία. Πολύ πιο γρήγορα απ ότι με χειροκίνητο, όσο γρήγορος στις αλλαγές και να είναι ο οδηγός του τελευταίου.
Latest posts made by kostast
-
RE: Οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο σε ανηφόρα/κατηφόρα
Τώρα πια δε νομίζω να υπάρχει αυτόματο όπως τα εγκληματικά της δεκαετίας του 90, που έβαζαν στην κατηφόρα τη μεγαλύτερη σχέση. Έχω ανάψει φρένα με ένα τέτοιο και με λογικότατες ταχύτητες.
Το δικό μου διπλοσυμπλεκτο πάντως, μια χαρά κατεβαίνει με φρένο κινητήρα. Αν χρειαστεί σε καμία στροφή κατέβασε μια χειροκίνητα.
Γίνεται πλεον αστραπιαία. Πολύ πιο γρήγορα απ ότι με χειροκίνητο, όσο γρήγορος στις αλλαγές και να είναι ο οδηγός του τελευταίου. -
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in [Η προοπτική της
Ναι, ποιος το περίμενε ότι η φυσική και η αεροδυναμική δεν αλλάζουν ιδιαίτερα, ό,τι τρόπο και να χρησιμοποιεί ένα όχημα για κίνηση.
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι προσπαθείς να υπονοήσεις, αλλά προκύπτει από τα γραφόμενα σου ότι εσυ έχεις εκ των προτέρων υπολογίσει τι ενέργεια θέλει ένα 2 τόνων όχημα με 120 χ.α.ω για 320 χλμ και έκανες απλά την αναγωγή στο ηλεκτρικό.
Φώτισε μας μεγάλε γκουρού, θελουμε κι εμείς τις παραμέτρους του υπολογισμού σου
Βεβαίως.
Παραδοχές.
Cd, 0,30
frontal area, 2,2 m2
βάρος 2000 kg
συντελεστής τριβής ελαστικώνε, 0,015
Επίπεδος δρόμος, ηλιόλουστη μέρα, μηδέν αέραςβάζοντας τα κάτω, με λίγο excel για να μην κάνουμε πράξεις με το κομπιουτεράκι, βγάζει ότι για να κρατήσει σταθερή ταχύτητα 120 km/h θέλει περίπου 24,5 kW ισχύος. (Με πολλά αστεράκια γιατί θεωρούμε ότι δεν καταναλώνεται ισχύς/ενέργεια σε απώλειες πουθενά (100 % efficiency) και διάφορα άλλα)
Σε μια ώρα (120 km απόσταση) θα έχει καταναλώσει 24,5 kWh ενέργειας. (Επίσης 20,4 kWh/100 km)
Για 360 km προφανώς θα θέλει 24,5×3=73,5 kWh.
Για 320 km, ε θα θέλει περίπου 65 kWh.Η Ford Γερμανίας κάπου λέει το Mach-e θέλει 20 kWh/100 km στο WLTP combined, οπότε φαντάζομαι ότι κάνω και underestimate τα νούμερα...
Οι διορθώσεις σου στο παραπάνω λοιπόν είναι;
Το έγραψες και μόνος σου. Στα αστεράκια. Στο ότι δηλαδή το μοτέρ του έχει μέγιστη απόδοση (> = 85% στα ηλεκτρικά) στις στροφές που έχει όταν πάει με 120 km/h, που είναι η παραδοχή σου χοντρικά.
Αν δε με απατά η μνήμη, η μέγιστη απόδοση είναι περίπου στα 3/4 του μέγιστου, που αν είδα καλά είναι πολύ πιο πάνω από τα 25 kw.
Δεν ξέρω, μπορεί π.χ. να έχει κιβώτιο, αλλά αν βάλεις κι ένα μέτριο συντελεστή απόδοσης 70% ( wild guess, το κάνω λίγο όπως εσυ) τότε οι υπολογισμοί σου δεν είναι πια τόσο ακριβείς.
Για την ακρίβεια δεν είναι καθόλου.Για τις 17-20 kWh/100 km κατανάλωση WLTP που λέει η Ford έχουμε κάποιο σχόλιο; Που θα δώσει δηλαδή 70/17,2 =404 km αυτονομία σε έναν κύκλο οδήγησης με μέση ταχύτητα 53,5 km/h.
Και ναι οι υπολογισμοί μου είναι λάθος όπως λες και είναι λάθος βοηθώντας κιόλας την αυτονομία. Αν βάλεις όλες τις απώλειες που αναφέρεις το 24,5 kWh θα γίνει π.χ. 30 kWh που μειώνει ακόμα περισσότερο το νούμερο αυτονομίας.
ή για να το πούμε αλλιώς, σε αυτό
Αν το mustang με 68 kWh μπαταρία βγάζει 320 χλμ πηγαίνοντας με 120, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι τα ηλεκτρικά να γίνουν αυτοκίνητα γενικής χρήσης.
ναι έτσι είναι, η κατανάλωση ενέργειας είναι μικρή αλλά και οι μπαταρίες είναι μικρές οπότε η αυτονομία είναι μικρή.
Να σου πω την αλήθεια, για τις εργοστασιακές δηλώνω πλήρη άγνοια.
Αυτό ήταν και το νόημα των όσων έγραψα αλλωστε, χωρίς λεπτομέρειες (που συμπεριλαμβάνουν και τις ιδιότητες του κινητήρα) είναι δύσκολο να κανείς ακόμα και χοντρικές εκτιμήσεις.
Δεν είμαι ειδικός, απλά έχω στήσει κάνα 2 e-bikes και ουσιαστικά ότι ξέρω από ηλεκτρομοτερ προέρχονται από εκεί. Μπορεί στους κινητήρες των αυτοκινήτων να υπάρχουν διάφορες, δεν το ξέρω. -
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in [Η προοπτική της
Ναι, ποιος το περίμενε ότι η φυσική και η αεροδυναμική δεν αλλάζουν ιδιαίτερα, ό,τι τρόπο και να χρησιμοποιεί ένα όχημα για κίνηση.
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι προσπαθείς να υπονοήσεις, αλλά προκύπτει από τα γραφόμενα σου ότι εσυ έχεις εκ των προτέρων υπολογίσει τι ενέργεια θέλει ένα 2 τόνων όχημα με 120 χ.α.ω για 320 χλμ και έκανες απλά την αναγωγή στο ηλεκτρικό.
Φώτισε μας μεγάλε γκουρού, θελουμε κι εμείς τις παραμέτρους του υπολογισμού σου
Βεβαίως.
Παραδοχές.
Cd, 0,30
frontal area, 2,2 m2
βάρος 2000 kg
συντελεστής τριβής ελαστικώνε, 0,015
Επίπεδος δρόμος, ηλιόλουστη μέρα, μηδέν αέραςβάζοντας τα κάτω, με λίγο excel για να μην κάνουμε πράξεις με το κομπιουτεράκι, βγάζει ότι για να κρατήσει σταθερή ταχύτητα 120 km/h θέλει περίπου 24,5 kW ισχύος. (Με πολλά αστεράκια γιατί θεωρούμε ότι δεν καταναλώνεται ισχύς/ενέργεια σε απώλειες πουθενά (100 % efficiency) και διάφορα άλλα)
Σε μια ώρα (120 km απόσταση) θα έχει καταναλώσει 24,5 kWh ενέργειας. (Επίσης 20,4 kWh/100 km)
Για 360 km προφανώς θα θέλει 24,5×3=73,5 kWh.
Για 320 km, ε θα θέλει περίπου 65 kWh.Η Ford Γερμανίας κάπου λέει το Mach-e θέλει 20 kWh/100 km στο WLTP combined, οπότε φαντάζομαι ότι κάνω και underestimate τα νούμερα...
Οι διορθώσεις σου στο παραπάνω λοιπόν είναι;
Το έγραψες και μόνος σου. Στα αστεράκια. Στο ότι δηλαδή το μοτέρ του έχει μέγιστη απόδοση (> = 85% στα ηλεκτρικά) στις στροφές που έχει όταν πάει με 120 km/h, που είναι η παραδοχή σου χοντρικά.
Αν δε με απατά η μνήμη, η μέγιστη απόδοση είναι περίπου στα 3/4 του μέγιστου, που αν είδα καλά είναι πολύ πιο πάνω από τα 25 kw.
Δεν ξέρω, μπορεί π.χ. να έχει κιβώτιο, αλλά αν βάλεις κι ένα μέτριο συντελεστή απόδοσης 70% ( wild guess, το κάνω λίγο όπως εσυ) τότε οι υπολογισμοί σου δεν είναι πια τόσο ακριβείς.
Για την ακρίβεια δεν είναι καθόλου. -
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in [Η προοπτική της
Ναι, ποιος το περίμενε ότι η φυσική και η αεροδυναμική δεν αλλάζουν ιδιαίτερα, ό,τι τρόπο και να χρησιμοποιεί ένα όχημα για κίνηση.
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι προσπαθείς να υπονοήσεις, αλλά προκύπτει από τα γραφόμενα σου ότι εσυ έχεις εκ των προτέρων υπολογίσει τι ενέργεια θέλει ένα 2 τόνων όχημα με 120 χ.α.ω για 320 χλμ και έκανες απλά την αναγωγή στο ηλεκτρικό.
Φώτισε μας μεγάλε γκουρού, θελουμε κι εμείς τις παραμέτρους του υπολογισμού σου
-
RE: Suzuki Vitara 2015
@tsek said in Suzuki Vitara 2015:
@gatoz said in Suzuki Vitara 2015:
ελα ομως που το ξερουν και οι τραγανες και αμα σε δουν μεσα θα ξαναδεις κοκο μονο καποιο βραδυ στο pc...
αχαχαχαχαχαχα
Στην ουσία το θέλω να πηγαίνω σε κανένα μετόχι να τρώμε κάνα αντικρυστό, άντε και στα μεγάλα κέφια να ανεβαίνουμε κάνα Σκίνακα να βλέπουμε ανατολή. Και επιστροφή στο Ντελίνα για σουβλιστό και να κάμουμε καμιά παρέα με το Σκουλά.
Άρα εκεί πάνε και τα 2, και άρα πάμε στο πιο όμορφο, άρα ντάστερ ξουτ...Σκίνακα έχω πάει και με το χρεπι alfasud που είχα προ αμνημονεύτων. Καλοκαίρι βέβαια και με προσοχή. Ντελινα και μετόχι, αν μιλάμε για το ίδιο χωριό και τα δυο, είναι άσφαλτος.
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
Αν το mustang με 68 kWh μπαταρία βγάζει 320 χλμ πηγαίνοντας με 120, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι τα ηλεκτρικά να γίνουν αυτοκίνητα γενικής χρήσης.
Δεδομένου ότι όλοι οι κατασκευαστές στρέφονται προς τα εκεί, είμαι πολύ περίεργος για το πώς θα είναι η αυτοκίνηση σε 5 χρόνια.
Προς το παρόν, το εφικτό είναι το Βερολίνο-Λειψια με 100-110 που διάβασα και τα νεύρα στο μπλέντερ. Εμπόδιο ακόμα και για τους φορτηγατζήδες. -
RE: Peugeot 308 P5/Mk3 (2021)
@lap said in Peugeot 308 2021 - 2022:
To corolla είναι εξαιρετικό πακέτο. Όντως.
26.000 λένε στην Ολλανδία το active ,άρα σε εμάς πόσο;Να και μια φωτό
Σκέψου έτσι είναι η βασική έκδοση το 2021 ...Που είναι ο dublin; χάθηκε...ελπίζω όλα να ναι καλά.... Μας έλειψε είναι η αλήθεια.
Ωραιο εσωτερικό. Καμμία σχεση με τα κουτιά τυπου γέφυρα πλοήγησης σταρ Τρεκ του 208.
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@spiros-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα περισσοτερα ηλεκτρικα φορτιζουν σε αργη φορτιση το βραδυ στο γκαραζ του ιδιοκτητη, τις ωρες δηλαδη που η ζητηση ρευματος ειναι χαμηλη.
Γι αυτό έβαλα 100.000 κι όχι 500 που αντιστοιχούν σε πραγματική εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.
Με τις μπαταρίες να είναι πλέον τουλάχιστον 55-60 kWh, με αργή φόρτιση, δηλαδή 3,5 kW θέλεις 16-18 ώρες. Για λύσεις τύπου σούκο (2,3 kW) δε συζητάμε καν. -
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@alexandros-s said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Καλά ρε παιδιά δουλευόμαστε; Τι μιλάμε για ηλεκτροκίνηση τη στιγμή που:
- Το παραγόμενο ρεύμα στην Ελλάδα δε φτάνει για τα κλιματιστικά του καλοκαιριού κι έχουμε παρακλήσεις για οικονομία κλπ. Φανταστείτε να είχαμε όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
- Η Ελλάδα είναι μια φτωχή χώρα ακόμα. Με το ζόρι οι περισσότεροι την παλεύουν. Το γεγονός ότι κυκλοφορούν ακόμη πολλά αυτοκίνητα του 1990 δεν οφείλεται στην αξιοπιστία της εκάστοτε μάρκας, αλλά στο γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν έχουν χρήματα εδώ και δεκαετίες για να πάρουν ένα αυτοκίνητο της προκοπής. Όσοι έχουν αρκετά χρήματα μη μιλάνε εκ μέρους των υπολοίπων. Η ζωή για τους περισσότερους είναι δύσκολη και το μόνο προσιτό όνειρο είναι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεκαετίας.
Σωστός. Γελάνε κι οι πέτρες. Φανταστείτε Αύγουστο με φουλ τουρισμό όπως φέτος, φτάσαμε στα όρια ( κάπου 11 Gw).
Βάλτε και π.χ 100.000 ηλεκτρικά να φορτίζουν ταυτόχρονα με 11 kw (λογική οικιακή φόρτιση) πάμε μόνο από τα ηλεκτρικά άλλο 1 Gw.
Με τα σημερινά δεδομένα το δίκτυο δεν τα αντέχει.