@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εαν δεν υπάρχουν μεγάλα πρόστιμα ο Έλληνας δεν γίνεται άνθρωπος...μόνο με φοβέρα. Στο εξωτερικό γιατί είμαστε Παναγίες???
Όχι γιατί το πρόστιμο είναι μεγάλο, αλλά γιατί το πρόστιμο είναι σίγουρο.
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εαν δεν υπάρχουν μεγάλα πρόστιμα ο Έλληνας δεν γίνεται άνθρωπος...μόνο με φοβέρα. Στο εξωτερικό γιατί είμαστε Παναγίες???
Όχι γιατί το πρόστιμο είναι μεγάλο, αλλά γιατί το πρόστιμο είναι σίγουρο.
Τό 'χω ξαναγράψει; Ίσως, δεν θυμάμαι.
Έφυγα από την Αθήνα το 2004 και μετακόμισα στον Βόλο. Έψαχνα πολύ καιρό να βρω δουλειά στην επαρχία. Ο πατέρας μου όταν ήμουν στο Γυμνάσιο είχε βρει μια καλή δουλειά στην Κρήτη, και δεν έφυγε από την Αθήνα γιατί πίστευε ότι θα ήταν κακό για το δικό μου μέλλον. Παρότι τον παρακάλαγα να φύγουμε από την Αθήνα. Σπόυδασα τελικά στην Πάτρα, και ποτέ δεν χώνεψα τις αποστάσεις της Αθήνας.
Το καλοκαίρι του 2004, είμαι στην Αθήνα και περνάω μια βόλτα από την παλιά δουλειά.
— Πώς είναι ο Βόλος; ρωτάει το αφεντικό.
— Καλός, αλλά επικίνδυνος...
— Μα τι επικίνδυνο έχει ο Βόλος;
— Να παχύνεις!
— Κι εγώ αν έκανα 20 λεπτά με τα πόδια σπίτι-δουλειά, κάθε μεσημέρι στα τσίπουρα θα ήμουν.
Έκανε (και κάνει ακόμα) κάθε μέρα Νέα Ερυθραία - Δάφνη... Στον χρόνο αυτό, εγώ έχω φτάσει στα Τρίκαλα. Η μεγαλύτερη απόσταση που έχω σε καθημερινές μετακινήσεις είναι η προπόνηση της κόρης, κυριολεκτικά στην άκρη της πόλης. Είναι 6 λεπτά με το αυτοκίνητο.
@vagkirk said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Όλοι οι υπόλοιποι χαράτσι 500-1000 ευρώ ετησίως και τιμή καυσίμου στην αντλία +50% της βενζινούλας , γκώσαμε στην καπνίλα και στον καρκίνο απο την αποφράδα εκείνη ημέρα που απελευθερώθηκε η χρήση τους στην χώρα μας.
Κάτοχος ντήζελ. ΟΚ, να γίνει. Αμέσως μόλις απαγορευτεί η χρήση στερεών καυσίμων μέσα στους οικισμούς. Γιατί εγώ δεν μπορώ να αναπνεύσω τον χειμώνα από την κάπνα από τα τζάκια, δεν νομίζω ότι το Euro 6 ντήζελ μου βγάζει τέτοιο ντουμάνι σε όλη του τη ζωή.
Όταν πρωτοφτιάχτηκαν όλες αυτές οι μεγάλες σύραγγες στην Ελλάδα ξεκίνησα να είμαι πάρα πολύ τυπικός με το όριο. 80 έλεγε η πινακίδα, 80 πήγαινα κι εγώ.
Μέχρι που μια μέρα, έρχεται νταλίκα με 90 και αρχίζει να με προσπερνά μέσα στο μεγάλο τούνελ στα Καμένα Βούρλα. Ε, λέω, δεν θα σκοτωθούμε κιόλας! Από τότε πάω στα τούνελ με 100. Φυσικά τα μισά ΙΧ με περνάνε αέρα, αλλά τουλάχιστον δεν έχω να ασχολούμαι και με φορτηγά στην αριστερή.
Μέχρι που προχθές στο ίδιο τούνελ που πήγαινα δεξιά με 100, αρχίζει να με προσπερνά ΚΤΕΛ με 110...
Το ρεύμα δεν φορολογείται. Και έχει ΦΠΑ 6%.
Τα ορυκτά καύσιμα έχουν ΦΠΑ 24% και ειδικό φόρο κατανάλωσης ο οποίος επιβλήθηκε τα πρώτα μνημονιακά χρόνια και επιβαρύνει με 70 λεπτά κάθε λίτρο βενζίνης.
Φόρο στα δίλιτρα (σε όλα τα δίλιτρα) έχουμε εδώ και δεκαετίες. Ονομάζεται "πολυτελούς διαβίωσης" και μου κοστίζει 440 ευρώ τον χρόνο.
Έτσι ήταν στον προ-προηγούμενο ΚΟΚ και το άλλαξαν.
Το πόσο στραβό ήταν που το άλλαξαν το δείχνει το ότι 90% των εισόδων στις πλατείες έχουν STOP. Βασικά στη Θεσσαλία δεν έχω πετύχει καμιά που να μην έχει STOP. Μόνο στην Αθήνα στην Ηλιούπολη/Αργυρούπολη δεν έχουν STOP και με μπερδεύουν συνέχεια. Είναι απολύτως λογικό ότι πρέπει να βγει κάποιος από την πλατεία για να μπει ο επόμενος!
Εγώ βρήκα πάντως την ευκαιρία από εδώ να δω τα παλιότερα ποστ μου στο φόρουμ και να θυμηθώ. Βέβαια υπήρχαν κι ακόμα παλιότερα, αλλά τα έφαγε η μαύρη τρύπα σε μια αναβάθμιση του σέρβερ... Και παρότι όσα βρίσκει τα θυμάμαι, βγάζει κάποια ως "Former Member".
Χαίρομαι που επέστρεψα όταν αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον μου για τους τέσσερεις τροχούς (όχι απαραίτητα τους 4Τ), αλλά θυμάμαι τις εκδρομές παλιά και καταλαβαίνω πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα αυτές τις δεκαετίες.
Ευτυχως που κανένας δεν αγοράζει 7αρα σε άσπρο. Τι "μουστάκια" είναι αυτά, σαν γερμανός του 19ου αι.
@tkin73 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
γυναικα παω για φορτιση σημερα μην με περιμενεις θα φαω εξω....
Μα δεν πρέπει να πας για φόρτιση. Πας σπίτι, φορτίζεις. Πας στη δουλειά φορτίζεις. Πας στο σουπερμέρκετ, φορτίζεις. Η ιδέα είναι ότι σε κάθε πιθανή θέση στάθμευσης μέσα στην ημέρα θα μπορείς να βάζεις και λίγο ρεύμα. Ίσως να φαίνεται ουτοπικό τώρα, αλλά είναι κάτι εύκολα υλοποιήσημο. Δεν θέλει καν ταχυφορτιστές, απλά έναν μικρό σε κάθε δεύτερο στύλο της ΔΕΗ.
Οι ταχυφορτιστές χρειάζονται για τα μεγάλα ταξίδια, στις εθνικές οδούς, που θες να πάρεις πολύ ρεύμα σε λίγη ώρα -κι ας κοστίζει ακριβότερα.
@nascar1 said in ΟΙΚΟΔΟΜΕΣ / ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ:
Από το 2030 θα απαγορεύεται η χρήση καυστήρα πετρελαίου. Το τι έχει να γίνει στις πολυκατοικίες δεν λέγεται!!!
Νομίζω η τοποθέτηση, όχι η χρήση. Μακάρι να απαγορευτεί η χρήση τζακιών στις πόλεις, χθες πάλι δεν μπορούσες να αναπνεύσεις έξω.
Εγώ πάντως στη μάνα μου είχα πάρει το Seat Mii με το χαζό αυτόματο κιβώτιο. Έβγαλα την δεκαετία των 70της, μέχρι που της πήρα το δίπλωμα (κι ας έλεγαν οι γιατροί ότι δεν είχε πρόβλημα).
@iceman7 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Θα μπορούσαν τότε να επιδοτούν χτίσιμο ή αγορά νεας ενεργειακά καλύτερης κατοικίας με χώρους να μπορούν να μεγαλώσουν παιδακια άνετα. Να χωράνε και παππού - γιαγιά να βοηθάνε με τα παιδιά.
Κανένας δεν έκανε περισσότερα παιδιά επειδή πήρε επίδομα. Μόνο όσοι είχαν ήδη πολλά παιδιά το εκμεταλλεύονται.
Αν θες λύση του δημογραφικού δεν δίνεις επιδόματα, ούτε σύνταξη στις μαμάδες όταν τα παιδιά τους φεύγουν από το σπίτι. Δίνεις βρεφονηπιακούς σταθμούς, παιδικούς σταθμούς, ιατρική φροντίδα, ελαστικό ωράριο εργασίας, ο,τιδήποτε βοηθά την καθημερινότητα μιας οικογένειας με παιδιά. Ακόμα και πάρκα, παιδική χαρά, ποδηλατόδρομο για να βγαίνουν βόλτα.
Μια κριτική από το μέλλον:
https://geoff.greer.fm/2023/02/08/gasoline-car-review/
This car is interesting because instead of running on electricity, it is powered by a combustible liquid called gasoline.
Μπορεί να είχα πρωτογράψει σε αυτό το ποστ πριν εκείνη την παλιά "αναβάθμιση" που κατέστρεψε το μισό υλικό στη βάση. Μιλάμε για 2002, έ;
Τότε αγόρασα μια BMW 316ti. Καινούργια. H compact 316 με ψόφιο 1800άρι με 115 άλογα. Το πόσο είχα ευχαριστηθεί αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν λέγετε! Το 2011 γεννήθηκαν τα δίδυμα, οπότε το χρυσοπράσινο κουπέ αντικαταστάθηκε αναγκαστηκά από ένα HONDA CR-V μεταχειρισμένο με 45k χλμ. Το όποιο κλάπηκε το 2019 και αντικαθαστάθηκε από ένα BMW 220dx Gran Tourer, η επονομαζόμενη "μαούνα" με 27k χιλιόμετρα.
Πλάκα-πλάκα σκέφτομαι ότι έδωσα περίπου τα ίδια λεφτά και για τα τρία αυτοκίνητα!
Ποιους γρίφους;
Με τα παρκαρισμένα σε κάθε γωνία και με ανύπαρκτη ορατότητα, τι θα πεις στον άλλον που πάει να βγει; Είχα προτεραιότητα;
Εντάξει, αυτό θα πεις, αλλά αν πηγαίνεις αργά, μπορεί να το γλυτώσεις.
Έπαθα κι έμαθα. Μου πλήρωσε τη ζημιά, αλλά ήμουν ενάμιση μήνα χωρίς αμάξι με την κολοασφαλιστική που είχε.
Εμ, τό'χω ξαναγράψει. Ο τρόπος για να μειωθεί το καυσαέριο στην Αθήνα είναι να επιδοτηθούν μεταχειρισμένα Euro 5 & 6, υπό την προϋπόθεση ότι αποσύρεται ορίστικα ένα παλιότερα. Ας πούμε αν έχεις 1-3 μπορείς να πάρεις 5 ή 6, αν έχει 4 μόνο 6. Ή βενζίνι 5 & 6, αλλά ντήζελ μόνο 6 (όπως κάνουν οι Γάλλοι).
Ταυτόχρονα:
(1) καταργούνται τα μονά-ζυγά, αφού όλοι έχουν δύο αμάξια για να κυκλοφορούν κάθε μέρα.
(2) απαγορεύεται 5 χρόνια μετά την έναρξη του μέτρου η κυκλοφορία ο,τιδήποτε είναι κάτω από Euro 5 στον δακτύλιο (ΙΧ, ταξί, φορτηγά, λεωφορεία, όλα).
Οπότε σε 5 χρόνια δεν θα έχει μείνει ούτε ένα παλιότερο στην Αθήνα.
Στην Ιαπωνία αν δεν έχει πάρκινγκ δεν μπορείς να αγοράσεις αυτοκίνητο. Στην Ιταλία σε όλες τις πόλεις θέλει ειδική άδεια για να μπεις στο κέντρο. Αν είσαι ξένος, άστο απ' έξω και τράβα με τα πόδια. Στην Ελλάδα αν πεις να γίνονται οι τροφοδοσίες των καταστημάτων πριν ανοίξουν τα καταστήματα και μετά να μην μπαίνουν τα φορτηγά στο κέντρο είσαι εξτρεμιστής.
@georgemit said in Σβήσιμο κινητήρα στο ρελαντί και μπούκωμα καθε φορά που φούλαρα το ντεπόζιτο:
Είναι σκανδαλώδες να μας λες ότι φουλάρεις αυτή την εποχή.
Γιατί;
Είτε γεμίζω μια φορά στο δεκαπενθήμερο, είτε βάζω από λίγο κάθε δυο μέρες το ίδιο έξοδο είναι, δεν αλλάζουν τα χιλιόμετρα που κάνω!
Δεν παίρνουμε πάντα αποφάσεις με αντικειμενικά κριτήρια. Υπάρχουν πολλά άλλα που παίζουν ρόλο. Και δεν είναι τα ίδια για τον καθένα. Προφανώς υπάρχουν απαιτήσεις που πρέπει να καλυφθουν οπωσδήποτε (όπως τα δυο καρεκλάκια συν μπούστερ), αλλά από κει και πέρα;
Εγώ έδωσα παρόμοια λεφτά για μεταχειρισμένο δίλιτρο. Κάλυψε τις ανάγκες μου; Φυσικά. Ήταν η λογική αγορά; Όχι. Αλλά:
Και αποδέχτηκα ότι είναι ντήζελ αντί για βενζίνη, και μαύρο που σκας το καλοκαίρι, κι έχει μπεζ δερμάτινο σαλόνι που λερώνει με το παραμικρό.
Και τώρα κάνω πλάκα στα τουρμπάτα χιλιάρια, που βλέπουν μια μαούνα με παιδικά καθισματάκια να τους προσπερνάει αέρα.