ωραια λοιπόν....πάμε σε παραδειγμα πραγματικό.
Είμαι 49, με 2 παιδιά, 2 αυτοκίνητα (το 1 εταιρικό). Σε επίπεδο εταιρικού έχω ενα Cupra PHEV απο το οποίο είμαι κατευχαριστημένος. Το 2ο αυτοκίνητο είναι ενα καταπληκτικό diesel 12ετίας που δεν έχει κανει ουτε κίχ με 102 χιλιάδες χιλιόμετρα και σχεδόν πάντα το έχω στο νησί. Σε ένα με δυο χρόνια απο σήμερα (πρωτα ο Θεός να είμαστε καλά) ωριμάζει ενα επενδυτικό μου πρόγραμμα σε real estate το οποίο θα μο αυξήσει πολύ , θα υπερδιπλασιάσει βασικά το σημερινό εισόδημα της οικογενείας. Σε ότι αφορά το σημερινό εισόδημα και την περιουσιακή κατάσταση δεν με λές και φτωχό, μάλλον πλούσιο θα έλεγα.
Έψαχνα λοιπόν ένα αυτοκίνητο, με την λογική να δώσω στην γυναίκα το εταιρικό, να παρκάρω την dieseλαρα στο νησί μόνιμα και να εχω ενα αυτοκίνητο για τον εαυτό μου με σκοπό να έχω οικονομία στην καθημερινοτητα όποτε το χρηιμοποιώ (απο προσωπική χρήση το όφελος του PHEV είναι 1000 ευρώ ανα έτος για χρήση στην πόλη), να έχειχώρους (χωρίς τελικά να τους χρειάζομαι γιατι το ενα παιδί παει να σπουδάσει, και ανεβοκατεβαίνω στο νησί "πεζός" μιάς και αφήνω εκει αμάξι), να έχει εξοπλισμό ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ (γιατί ευχαριστιέμαι τον εξοπλισμό). Βασικός του σκοπός είναι να πηγαίνω με την σύζυγο ταξίδια το ΣΚ μαζί με κανένα work at home Παρασκεύες , Δευτέρες να βγάζω τριήμερα και τετραήμερα. Λογική συνταξιούχου δηλαδή. Να σημειώσω οτι συστηματικα τα τελευταία 20 χρόνια που έχω εταιρικά οχήματα απο την εργασία μου εναλλάσω BMW, Mercedes με βασικό όχημα επιλογής σχεδόν πάντα (με την εξαίρεση μιας φοράς) την BMW. Πρωτη φορά επέλεξα το Cupra για αλλαγή και επειδή ικανοποιούσε την κρίση μέσης ηλικίας μου.....Επίσης θα ήθελα να αναφέρω εδώ οτι το χειρότερο όχημα που είχα ήταν ενα Mercedes το οποίο ποτέ δεν θα ξανα επέλεγα είτε ως εταιρικό, είτε ως ιδιόκτητο.
Ουδέποτε αντιμετώπισα το αυτοκίνητο ως επενδυτικό προιόν, γιατί βασικά επέλεγα πάντα το καλύτερο value for money μιας και κρατούσα τα οχήματα μου για πολλά χρόνια αλλα και επειδή εχω εταιρικό. Επίσης θεωρώ την ελληνική πραγματικότητα ως λάθος μιας και έχοντας ζήσει και εργαστεί στο εξωτερικό για αρκετα χρόνια (10+) ξέρω οτι ενα αυτοκίνητο μετα την πάροδο 5ετίας mercedes, BMW , Audi, κλπ έχει αναπόσβεστη αξία κάτω απο 40% της αρχική τιμής του. Μονο εδώ για κάποιο λόγο οι ΕΜΠΟΡΟΙ ΜΟΝΟ διατηρούν την αγορά ψηλά στηριζόμενοι στην απτή φτώχεια και στο γεγονός οτι αν κάποιος αποκτήσει ενα τετοιο όχημα θα γίνεια υτόματα στην συλλογική επένδυση πλούσιος. Να σημειώσουμε εδώ οτι όποιο εταιρικό BMW, Mercedes είχα , έιτε με αντιμετώπιζαν ως κακομαθημένο στέλεχος , είτε ήταν παγερα αδιάφορο στην κοινωνία γιατί εχει γεμίσει και βρωμίσει ο τόπος απο δαύτα. Η πρώτη διαφορά που είδα στην ζωή μου ηταν το Fromentor οπου με σταματούν στην κυριολεξία να με ρωτήσουν και αρέσει και ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ στις Κυρίες.
Στην αναζήτηση μου λοιπόν για το μελλοντικό αυτοκίνητο, είχα καταλήξει στα γνωστα Kodiaq (που λατρεύω), BMW X1 που αρέσει στον γιό μου, Tiguan (μαλλον όχι) και βεβαια στο δίπολο Hyundai, KIA που αρέσουν πολύ σε εμένα καθώς προσφέρουν awd, phev hybrid σε μια τιμή πέριξ των 47 χιλιάδων. Έχοντας λοιπόν αποτιμήσει το όφελος phev (για εμένα) στα 1000 ευρώ/ετος (10 χιλιάδες χιλόμετρα στην πόλη , εναντι καταναλωσης 10 λίτρων/100 χιλιόμετρα με μέσο κόστος φορτισης ανα kw 15 λεπτά (δωρεαν γραφείο, σπίτι με 15 λεπτα, και έξω με 40 λεπτά) το όφελος είναι 1000 ευρω τον χρόνο, με μεση διακράτηση τα 8 χρόνια , μιλάμε για περίπου 10 χιλιάδες ευρώ μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας και όσο ειναι πάντα μεσα στην εγγύηση. Με αυτή την λογική απέκλεισα ΟΛΑ τα phev εκτός απο τα HYUNDAI, KIA, Cupra (χωρίς awd στα 50 με 52 χιλιάδες). Τα BMW, Mercedes πηγαίνουν πάνω απο τα 60k με εξοπλισμό που ΜΠΟΡΕΙ να έχει και ελλείψεις. Ερχεται λοιπόν το Omoda 9 SHS, που έχει ενα εντελώς διαφορετικό υβρικό σύστημα το οποίο έχει οικονομία ακόμη και αν δεν το δουλεύεις 100% ηλεκτρικά στην πόλη (φανταστείτε ενα Honda, Toyota συστημα αλλα με πρίζα και πολύ πιο εξελιγμένο). Με χώρους απίστευτους, με εξοπλισμό που προσφέρει στοιχεία πολύ παραπάνω ακόμη και απο αυτα που ζητούσα εγω. Τι του λείπει λοπόν.....brand (μου ειναι -λίγο- αδιάφορο), και ικανοποιητική παρουσία στην χώρα μας για να εξάγουμε αξιόπιστα αποτελέματα για την αξιοπιστία του και τέλος (το πιο σημαντικό για εμένα) η after sales κάλυψη απο τους Κινέζους (που θελω να πιστευω οτι έχει καλυφθεί λόγω της ευρωπαικής νομοθεσίας και του αξιόπιστου δικτύου διανομέων-λ star, και Ισμαήλος).
Με δεδομένο οτι ΠΟΤΕ δεν θα έδινα 46 χιλιάρικα μπροστα για αυτοκίνητο η χρηματοδότηση ειναι βασικό στοιχείο , αλλα απο την άλλη είμαι και τσιγκούνης και δεν θελω να πληρώσω επιτόκιο για ενα καταναλωτικό προιόν και φερνει η εταιρία ενα ΑΤΟΚΟ για 6 χρόνια χρηματοδοτικό με 35% μπροστα (16 χιλιάδες). Aς πούμε εδω οτι η τιμή στην Ελλάδα είναι αλμυρή οταν σε όλη την Ευρωπη ειναι 40 χιλιάδες. Ερχεται το χρηματοδοτικό λοιπόν και το φέρνει στις 38 χιλιάδες με 5% επιτόκιο για 5 χρόνια, του βαζουν και την εγγυησάρα, του βαζουν και τα 5 αστέρια NCAP και ADAS, και για εμένα που δεν "μπιπ" με το αυτοκίνητο η επιλογή γίνεται μονόδρομος. Με αυτα τα χρήματα αποκτώ ενα όχημα με πολύ ενδιαφέρον powertrain πολύ πιο εξελιγμένο απο ενα ευρωπαικό phev, AWD, επιδόσεις αντε γεια, εξοπλισμό που θα με κάνει να το χαίρομαι κάθε ημέρα, χώρους να μεταφέρω και το 400άρι σκούτερ μου, οικονομία καθε ημέρα και παντού, όγκο και πάτημα στη Εθνική και όνομα OMODA. Πρέπει λοιπόν να αντιμετωπίσω τα ψυχολογικά μου εδω.....και ρωτάω τον εαυτό μου.....Τι ποσό θα σε έπειθε να το αγοράσεις (σαν ευκαιρία πάντα ) σαν Skoda (απάντηση 55 χιλιάδες), τι ποσό σαν BMW (65 χιλιάδες) , τι ποσό σαν Hyundai (55 χιλιάδες). ΟΚ λέω η τιμή ειναι 38 χιλιάδες, μπαίνεις η όχι.....η απάντηση είναι μπαίνω. Τοσο απλά κι ωραία.
38 χιλιάρικα , μείον 12 χιλιάρικα το υβριδικό για 8 με 10 χρόνια-λόγω φιλοσοφίας υβρικού και τελών- , και όλο αυτό το πακέτο βγαίνει στα 26 χιλιάρικα. Πόσο θα το πουλήσω μετα απο 8-10 χρόνια.....πιστευω οτι ενα 15αρι θα το πιάσει που σημαίνει οτι το αυτοκίνητο μόνο του θα μου έχει κοστίσει 11 χιλιάρικα για 8 με 10 χρόνια (και τι αυτοκίνητο). Βρειτε μου εσείς αυτοκίνητο τετοιο με 1000 τον χρόνο ,ήτοι με 3 παρα κάτι ευρώ την ημέρα.
Και βεβαια αυτη την ασκηση κανουν και οι leasing και ετσι το δίνουν με 3 και 4 κατοσταρικα τον μηνα για 4-5 χρόνια στο εξωτερικό.