-
Άλλο το σβήνω συνέχεια και άλλο το λειτουργώ με μικρότερο φορτίο και γενικότερα στο αποδοτικότερο φάσμα του κινητήρα.Της toyota τουλάχιστον τα υβριδικά ιδιαίτερα τα prius γράφουν πάρα πολλά εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς σοβαρές βλάβες αλλά με αλλαγή μπαταριών
Λογικά το ηλεκτρονικό σύστημα λαδιού εξυπηρετεί τον τρόπο αυτό λειτουργίας του κινητήρα.
Επίσης είναι και το άλλο. Οι ώρες λειτουργίας του κινητήρα. Είναι κατά μέσο όρο οι μισές από ένα πλήρως θερμικό αυτοκίνητο. Στα 300.000 χλμ θα έχει λειτουργήσει ο κινητήρας σαν έναν θερμικό με 150.000 χλμ και μάλιστα χωρίς μεγάλη καταπόνηση φορτίων κτλ.
Βάλε μέσα και το ασπαστο κιβώτιο που θέλει μια φορά ανά 60.000 χλμ αν δεν κάνω λάθος αλλαγές λαδιού και βλέπεις που πάει το πράγμα, τουλάχιστον για το hardware του αυτοκινήτου.
-
@andya3 said in Toyota Yaris Cross:
Αντλίες μεταβλητής παροχής υπάρχουν χρόνια, από τότε που ανακαλύφθηκαν οι ρυθμιστές στροφών. Και τα κλιματιστικά στα σπίτια με inverter στην ίδια τεχνολογία στηρίζονται, δεν είναι τίποτα φοβερό και τρομερό αυτός ο περιβόητος "ηλεκτρονικός έλεγχος".
Επίσης δεν έχουν σχέση με τις προδιαγραφές του λαδιού του κινητήρα. Δουλεύουν σε χαμηλότερες στροφές όταν χρειάζεται μειωμένη παροχή λαδιού το μοτέρ, και καταναλώνουν λιγότερη ισχύ, είναι για οικονομία καυσίμου ή ρεύματος στα ηλεκτρικά/υβριδικά.Φυσικά είναι πιο ακριβές και έχουν και ένα πλακετάκι που τις ελέγχει, οπότε έχεις και μια πιθανή πηγή βλάβης ακόμα, σε αντίθεση με τις "παραδοσιακές" που έπαιρναν από ιμάντα ή αλυσίδα και δεν πάθαιναν τίποτα. Έχει τύχει σε κανέναν σας να αλλάξει ποτέ αντλία λαδιού στο αυτοκίνητό του?
Δεν ελέγχεις την ταχύτητα περιστροφής της αντλίας, είναι συνδεδεμένη με αλυσίδα στον στρόφαλο.
Τους όγκους μέσα στην αντλία αλλάζεις, αλλάζοντας την θέση των εξαρτημάτων ώστε να αλλάξει η πίεση. -
@lap said in Toyota Yaris Cross:
Άλλο το σβήνω συνέχεια και άλλο το λειτουργώ με μικρότερο φορτίο και γενικότερα στο αποδοτικότερο φάσμα του κινητήρα.Της toyota τουλάχιστον τα υβριδικά ιδιαίτερα τα prius γράφουν πάρα πολλά εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς σοβαρές βλάβες αλλά με αλλαγή μπαταριών
Λογικά το ηλεκτρονικό σύστημα λαδιού εξυπηρετεί τον τρόπο αυτό λειτουργίας του κινητήρα.
Επίσης είναι και το άλλο. Οι ώρες λειτουργίας του κινητήρα. Είναι κατά μέσο όρο οι μισές από ένα πλήρως θερμικό αυτοκίνητο. Στα 300.000 χλμ θα έχει λειτουργήσει ο κινητήρας σαν έναν θερμικό με 150.000 χλμ και μάλιστα χωρίς μεγάλη καταπόνηση φορτίων κτλ.
Βάλε μέσα και το ασπαστο κιβώτιο που θέλει μια φορά ανά 60.000 χλμ αν δεν κάνω λάθος αλλαγές λαδιού και βλέπεις που πάει το πράγμα, τουλάχιστον για το hardware του αυτοκινήτου.
Σωστό, άλλο το σβήνω συνέχεια κι άλλο το λειτουργώ με μικρότερο φορτίο.
Οι ώρες λειτουργίας του μοτέρ φυσικά παίζουν το ρόλο τους στη μακροζωία του κινητήρα, όπως παίζει το ρόλο του και τα άναψε-σβήσε, που πιστεύω ότι είναι χειρότερο.
Το αν και πόσο το συνεχές άναψε-σβήσε επιβαρύνει τελικά τη μακροζωία του μοτέρ σε σχέση με τις μειωμένες ώρες λειτουργίας του στα υβριδικά, προφανώς εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και λειτουργίας, τι κάνει ο οδηγός με το αυτοκίνητό του και πως το χρησιμοποιεί.Η παρατήρηση για τα prius μπορεί και να ισχύει, όπως μπορεί η Toyota να τα έχει λάβει υπόψη της όλα αυτά και να μην υπάρχει τελικά πρόβλημα, αλλά κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με σιγουριά. Είναι σαν την ατέρμονη συζήτηση σύγκρισης 3κύλινδρων με 4κύλινδρα μοτέρ.
Το νόημα από πλευράς μου σ΄ αυτή τη συζήτηση, είναι ότι η δημιουργία ενός οικονομικότερου σε κατανάλωση κινητήρα όπως ο υβριδικός της Toyota, δεν σημαίνει αυτόματα ότι έχεις μιά καλύτερη και ανθεκτικότερη κατασκευή, όπως υπονοείται από πολλούς. Αντιθέτως η υβριδική τεχνολογία έχει αυξημένη πολυπλοκότητα και εμφανή μεινοκτήματα. -
Οκ ο κινητήρας όμως κατασκευάζεται από τον ίδιο κατασκευαστή που έφτιαξε το prius το οποίο γραφει πάρα πολλά χιλιόμετρα ως ταξί και εδώ και στο εξωτερικό χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Πόσο μάλλον δε, όταν η toyota αναφέρει πως ο 1,5 είναι ο διλιτρος (αρκετά μελετημένος κινητήρας συγκριτικά με τον παλιό 1,8 και 1,5), χωρίς έναν κύλινδρο.
Εγώ πάλι θέλω να ρωτήσω γιατί χαλάει ο κινητήρας όταν σβήνει, και όχι όταν έχει μεγάλο φορτίο;
Δηλαδή κάθε φορά που φτάνουμε στον προορισμό μας και σβήνουμε τον κινητήρα αυτός χαλάει;
Από την στιγμή που δεν ασκείται κάποια τριβή η κάποια μηχανικη πίεση σε εξαρτήματα γιατί να χαλάσει κάτι που είναι κλειστό;
Μήπως εννοείς τη μίζα; Τα υβριδικά δεν παίρνουν μπροστα από τη μίζα
-
@lap said in Toyota Yaris Cross:
Οκ ο κινητήρας όμως κατασκευάζεται από τον ίδιο κατασκευαστή που έφτιαξε το prius το οποίο γραφει πάρα πολλά χιλιόμετρα ως ταξί και εδώ και στο εξωτερικό χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Πόσο μάλλον δε, όταν η toyota αναφέρει πως ο 1,5 είναι ο διλιτρος (αρκετά μελετημένος κινητήρας συγκριτικά με τον παλιό 1,8 και 1,5), χωρίς έναν κύλινδρο.
Εγώ πάλι θέλω να ρωτήσω γιατί χαλάει ο κινητήρας όταν σβήνει, και όχι όταν έχει μεγάλο φορτίο;
Δηλαδή κάθε φορά που φτάνουμε στον προορισμό μας και σβήνουμε τον κινητήρα αυτός χαλάει;
Από την στιγμή που δεν ασκείται κάποια τριβή η κάποια μηχανικη πίεση σε εξαρτήματα γιατί να χαλάσει κάτι που είναι κλειστό;
Μήπως εννοείς τη μίζα; Τα υβριδικά δεν παίρνουν μπροστα από τη μίζα
Τα υβριδικά δεν έχουν καν μίζα .
-
Μιας που μιλάτε για λάδια, όλα ας πούμε τα 5-30 είναι ίδια σε προδιαγραφές;
Τελευταία φορά στο σέρβις του Φιέστα δε θυμάμαι τι μάρκα μου έβαλαν, παίρνω ένα οποιοδήποτε 5-30 και συμπληρώνω; -
@lap said in Toyota Yaris Cross:
Οκ ο κινητήρας όμως κατασκευάζεται από τον ίδιο κατασκευαστή που έφτιαξε το prius το οποίο γραφει πάρα πολλά χιλιόμετρα ως ταξί και εδώ και στο εξωτερικό χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Πόσο μάλλον δε, όταν η toyota αναφέρει πως ο 1,5 είναι ο διλιτρος (αρκετά μελετημένος κινητήρας συγκριτικά με τον παλιό 1,8 και 1,5), χωρίς έναν κύλινδρο.
Εγώ πάλι θέλω να ρωτήσω γιατί χαλάει ο κινητήρας όταν σβήνει, και όχι όταν έχει μεγάλο φορτίο;
Δηλαδή κάθε φορά που φτάνουμε στον προορισμό μας και σβήνουμε τον κινητήρα αυτός χαλάει;
Από την στιγμή που δεν ασκείται κάποια τριβή η κάποια μηχανικη πίεση σε εξαρτήματα γιατί να χαλάσει κάτι που είναι κλειστό;
Μήπως εννοείς τη μίζα; Τα υβριδικά δεν παίρνουν μπροστα από τη μίζα
Όχι όταν σβήνει βρε lap, όταν αναβο-σβήνει. Φαντάσου έναν άνθρωπο που εκεί που κοιμάται, σηκώνεται ξαφνικά και τρέχει, ανεβαίνουν οι σφυγμοί, μετά ξανακοιμάται ξανα-πέφτουν οι σφυγμοί κοκ. Τρομερή καταπόνηση, συνεχή test κοπώσεως.
Κάτι τέτοιο γίνεται με το μοτέρ στο υβριδικό. Μένει για λίγο σβηστό, κρυώνει το μοτέρ, μαζεύεται το λάδι στο κάρτερ.
Ξαφνικά ξαναπαίρνει μπροστά, προσπαθεί να ζεταθεί να φτάσει σε θερμοκρασία κανονικής λειτουργίας.
Μέχρι να γίνει αυτό, ο κινητήρας ζεστό-κρύο συνέχεια παθαίνει θερμικά σοκ. Το λάδι θέλει χρόνο να κυκλοφορήσει να ζεσταθεί και να λιπάνει σωστά, οι τριβές είναι αυξημένες, ο κινητήρας δουλεύει συνέχεια εκτός των ανοχών του κατασκευαστή.
Όλα αυτά ομαλοποιούνται όταν ξαναπιάσει θερμοκρασία λειτουργίας το μοτέρ.
Πόσες φορές συμβαίνουν τα παραπάνω σε ένα υβριδικό Toyota κατά τη διάρκεια μιάς διαδρομής του? Φαντάζομαι ανάλογα με τη χρήση που του κάνει ο ιδιοκτήτης. Και στην πόλη που το χρησιμοποιούν και το θέλουν οι περισσότεροι, ακόμα πιο συχνά.Βάζει 8άρι λάδι η Toyota που είναι υπερβολικά λεπτό προφανώς για να κυκλοφορεί και να λιπαίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ακόμα και με κρύο μοτέρ, για να σώσει την κατάσταση.
Το πόσο θεωρία είναι όλα αυτά, και πόσα καλά τα μελέτησε και τα έλαβε υπόψη η Toyota, να μας το πουν οι κάτοχοι στο μέλλον...
-
@andya3 said in Toyota Yaris Cross:
@lap said in Toyota Yaris Cross:
Οκ ο κινητήρας όμως κατασκευάζεται από τον ίδιο κατασκευαστή που έφτιαξε το prius το οποίο γραφει πάρα πολλά χιλιόμετρα ως ταξί και εδώ και στο εξωτερικό χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Πόσο μάλλον δε, όταν η toyota αναφέρει πως ο 1,5 είναι ο διλιτρος (αρκετά μελετημένος κινητήρας συγκριτικά με τον παλιό 1,8 και 1,5), χωρίς έναν κύλινδρο.
Εγώ πάλι θέλω να ρωτήσω γιατί χαλάει ο κινητήρας όταν σβήνει, και όχι όταν έχει μεγάλο φορτίο;
Δηλαδή κάθε φορά που φτάνουμε στον προορισμό μας και σβήνουμε τον κινητήρα αυτός χαλάει;
Από την στιγμή που δεν ασκείται κάποια τριβή η κάποια μηχανικη πίεση σε εξαρτήματα γιατί να χαλάσει κάτι που είναι κλειστό;
Μήπως εννοείς τη μίζα; Τα υβριδικά δεν παίρνουν μπροστα από τη μίζα
Όχι όταν σβήνει βρε lap, όταν αναβο-σβήνει. Φαντάσου έναν άνθρωπο που εκεί που κοιμάται, σηκώνεται ξαφνικά και τρέχει, ανεβαίνουν οι σφυγμοί, μετά ξανακοιμάται ξανα-πέφτουν οι σφυγμοί κοκ. Τρομερή καταπόνηση, συνεχή test κοπώσεως.
Κάτι τέτοιο γίνεται με το μοτέρ στο υβριδικό. Μένει για λίγο σβηστό, κρυώνει το μοτέρ, μαζεύεται το λάδι στο κάρτερ.
Ξαφνικά ξαναπαίρνει μπροστά, προσπαθεί να ζεταθεί να φτάσει σε θερμοκρασία κανονικής λειτουργίας.
Μέχρι να γίνει αυτό, ο κινητήρας ζεστό-κρύο συνέχεια παθαίνει θερμικά σοκ. Το λάδι θέλει χρόνο να κυκλοφορήσει να ζεσταθεί και να λιπάνει σωστά, οι τριβές είναι αυξημένες, ο κινητήρας δουλεύει συνέχεια εκτός των ανοχών του κατασκευαστή.
Όλα αυτά ομαλοποιούνται όταν ξαναπιάσει θερμοκρασία λειτουργίας το μοτέρ.
Πόσες φορές συμβαίνουν τα παραπάνω σε ένα υβριδικό Toyota κατά τη διάρκεια μιάς διαδρομής του? Φαντάζομαι ανάλογα με τη χρήση που του κάνει ο ιδιοκτήτης. Και στην πόλη που το χρησιμοποιούν και το θέλουν οι περισσότεροι, ακόμα πιο συχνά.Βάζει 8άρι λάδι η Toyota που είναι υπερβολικά λεπτό προφανώς για να κυκλοφορεί και να λιπαίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ακόμα και με κρύο μοτέρ, για να σώσει την κατάσταση.
Το πόσο θεωρία είναι όλα αυτά, και πόσα καλά τα μελέτησε και τα έλαβε υπόψη η Toyota, να μας το πουν οι κάτοχοι στο μέλλον...
Δεν είναι και τόσο καινούργια τεχνολογία πάντως για την τογιότα...προυπήρχε ακόμα και απο τα TSI...το Prius Κυκλοφόρησε το 1998..
-
Τα υβριδικά μέσα στην πόλη λειτουργούν το άναψε σβήσε λιγότερες φορές από τά αυτοκίνητα με start stop. Τα περισσότερα είναι ατμοσφαιρικά οπότε δεν έχουν ανάγκη για περισσότερη προσοχή από τα υπερτροφοδοτούμενα στο άναψε σβήσε. Δεν έχουν μίζα ή γεννήτρια με ιμάντα που να ενεργοποιεί τον κινητήρα. Είναι σίγουρα με λιγότερες φθορές από αυτοκίνητα που απενεργοποιούν τον ένα ή δύο κυλίνδρους και δουλεύει ο κύλινδρος χωρίς την ψύξη του καυσίμου. Έχουν αντλία νερού ηλεκτρική που δουλεύει ανεξάρτητα, κατά το δοκούν, ανάλογα με την ανάγκη ψύξης ή θέρμανσης του ηλεκτρικού κινητήρα ή του βενζινοκινητήρα. Πολλά έχουν και ηλεκτρική αντλία λαδιού. Ποτέ δεν λειτουργούν σε κρύο καιρό από παγωμένα σέ μέγιστες στροφές, γιατί δεν το επιτρέπει ο εγκέφαλος, κάνει προθέρμανση σε τέτοιες συνθήκες. Τέλος πολλά έχουν την δυνατότητα πρόβλεψης της διαδρομής, βάση του GPS και ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν τον κινητήρα σέ σχέση με την πορεία του οχήματος.
-
Τα υβριδικά Toyota υπάρχουν περισσότερα από είκοσι χρόνια. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα ούτε χρειάζεται να πιθανολογούμε. Αρκεί μια αναζήτηση για να μας δώσει πλήθος άρθρων που συντείνουν στην ίδια απάντηση.
-
@ektoras said in Toyota Yaris Cross:
Τα υβριδικά μέσα στην πόλη λειτουργούν το άναψε σβήσε λιγότερες φορές από τά αυτοκίνητα με start stop. Τα περισσότερα είναι ατμοσφαιρικά οπότε δεν έχουν ανάγκη για περισσότερη προσοχή από τα υπερτροφοδοτούμενα στο άναψε σβήσε. Δεν έχουν μίζα ή γεννήτρια με ιμάντα που να ενεργοποιεί τον κινητήρα. Είναι σίγουρα με λιγότερες φθορές από αυτοκίνητα που απενεργοποιούν τον ένα ή δύο κυλίνδρους και δουλεύει ο κύλινδρος χωρίς την ψύξη του καυσίμου. Έχουν αντλία νερού ηλεκτρική που δουλεύει ανεξάρτητα, κατά το δοκούν, ανάλογα με την ανάγκη ψύξης ή θέρμανσης του ηλεκτρικού κινητήρα ή του βενζινοκινητήρα. Πολλά έχουν και ηλεκτρική αντλία λαδιού. Ποτέ δεν λειτουργούν σε κρύο καιρό από παγωμένα σέ μέγιστες στροφές, γιατί δεν το επιτρέπει ο εγκέφαλος, κάνει προθέρμανση σε τέτοιες συνθήκες. Τέλος πολλά έχουν την δυνατότητα πρόβλεψης της διαδρομής, βάση του GPS και ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν τον κινητήρα σέ σχέση με την πορεία του οχήματος.
Λογικά θα έχει λάβει τα μέτρα της η Toyota για να προστατέψει τον κινητήρα όσο μπορεί. Και αυτό θα έχει κάποιο "κόστος" στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και σε άλλα θέματα της συμπεριφοράς και λειτουργίας του. Λεπτομέρειες θα ξέρετε οι κάτοχοι, δεν έχω Toyota, αλλά με τόσους συμβιβασμούς που απαιτούνται θα υπάρχουν και αρκετά αρνητικά, πέραν του εμφανούς που είναι η πολυπλοκότητα.
Για σέρβις και επισκευές υπάρχει κάποιο συνεργείο που αναλαμβάνει υβριδικά Toyota, ή όλοι προστρέχουν στην αντιπροσωπία κι ο Θεός βοηθός για τις χρεώσεις σε εργασία και σε ανταλλακτικά?
Ή οκ είναι Toyota και δεν παθαίνει τίποτα, οπότε το ερώτημα είναι άκυρο? -
@georgemit said in Toyota Yaris Cross:
Μιας που μιλάτε για λάδια, όλα ας πούμε τα 5-30 είναι ίδια σε προδιαγραφές;
Τελευταία φορά στο σέρβις του Φιέστα δε θυμάμαι τι μάρκα μου έβαλαν, παίρνω ένα οποιοδήποτε 5-30 και συμπληρώνω;Όχι. Πρέπει να βρεις ένα οποιοδήποτε 5/30 που να έχει και ίδιες προδιαγραφές api/acea.
-
@george6-0 said in Toyota Yaris Cross:
Καλησπερα . Θα ανοίξω ένα θεμα που αργά η γρήγορα θα μας απασχολήσει όλους και αυτο είναι το θεμα των λαδιών. Ο κατασκευαστής αναφέρει ξεκάθαρα ότι το υβριδικό παίρνει 0w8 ωστόσο στις αντιπροσωπείες προτείνουν αλλά λάδια πχ 0w20 που θεωρούν πιο κατάλληλα για το κλίμα της Ελλάδας . Προσωπικα εγω θέλω να τηρήσω αυτα που λέει ο κατασκευαστής κ οχι ο κάθε μηχανικός ωστόσο στην Ελλάδα λάδι 0w8 δεν υπάρχει. Στο εξωτερικό βρίσκω motul αλλά δε γνωρίζω αν επηρεάζει την εγγύηση του αυτοκινήτου παρολο που το σερβισ Θα γίνει στην αντιπροσωπεία .Εσείς τι σκοπεύετε να κάνετε;
https://yaris-cross.blogspot.com/2022/02/yaris-cross_14.html
Εγώ διάβασα αυτό εδώ...
Μόλις έρθει η ώρα θα ρωτήσω αν δέχονται δικά μου λάδια θα αγοράσω 0w8 αν βρώ και θα τους πώ να κάνουν την αλλαγή.... -
Ο λιγότερος χρόνος λειτουργίας είναι ένα πλεονέκτημα των υβριδικών όμως πολύ πιο σημαντικό είναι το θέμα του φορτίου, αυτό είναι που σκοτώνει του κινητήρες.
Για το θέμα της θερμοκρασίας υπάρχει πρόβλεψη, είτε σε υβριδικό ή συμβατικό αν κατέβεις ένα βουνό με χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία πολύ γρήγορα η θερμοκρασία του κινητήρα θα πέσει, τότε μπαίνει μπροστά ο ice στα υβριδικά, ή ψεκάζει καύσιμο στα συμβατικά για να αυξηθεί η θερμοκρασία του. Το ίδιο συμβαίνει κ εντός πόλης, αν δει ότι έμεινες ώρα στην κίνηση κ έπεσε η θερμοκρασία θα βάλει μπροστά την καύση. Συνεπώς αυτό που περιγράφεις ως πρόβλημα δεν υφίσταται. Η μεταβολή στην θερμοκρασία λειτουργίας υπάρχει αλλά είναι πάντα εντός προβλεπόμενων ορίων.
-
@gagarin said in Toyota Yaris Cross:
@george6-0 said in Toyota Yaris Cross:
Καλησπερα . Θα ανοίξω ένα θεμα που αργά η γρήγορα θα μας απασχολήσει όλους και αυτο είναι το θεμα των λαδιών. Ο κατασκευαστής αναφέρει ξεκάθαρα ότι το υβριδικό παίρνει 0w8 ωστόσο στις αντιπροσωπείες προτείνουν αλλά λάδια πχ 0w20 που θεωρούν πιο κατάλληλα για το κλίμα της Ελλάδας . Προσωπικα εγω θέλω να τηρήσω αυτα που λέει ο κατασκευαστής κ οχι ο κάθε μηχανικός ωστόσο στην Ελλάδα λάδι 0w8 δεν υπάρχει. Στο εξωτερικό βρίσκω motul αλλά δε γνωρίζω αν επηρεάζει την εγγύηση του αυτοκινήτου παρολο που το σερβισ Θα γίνει στην αντιπροσωπεία .Εσείς τι σκοπεύετε να κάνετε;
https://yaris-cross.blogspot.com/2022/02/yaris-cross_14.html
Εγώ διάβασα αυτό εδώ...
Μόλις έρθει η ώρα θα ρωτήσω αν δέχονται δικά μου λάδια θα αγοράσω 0w8 αν βρώ και θα τους πώ να κάνουν την αλλαγή....Πάντως το θέμα με τις προδιαγραφές λαδιών των σύγχρονων αυτοκινήτων έχει παραγίνει. Στο δικό μου ford focus 1.5 ecoblue 2019 παγκοσμίως μόνο ένα (ναι καλά διαβάσατε ένα) λάδι πληρεί τις προδιαγραφές της ford. Ένα που βγαζει σε συνεργασία με την Castrol. Το θεωρώ τουλάχιστον απαράδεκτο...
-
Εμείς οι "λάτρεις" των συμβατικών, ξεχνάμε πως στα ΦΟΥΛ υβριδικά ο ηλεκτροκινητήρας είναι ο κύριος κινητήρας του οχήματος που δεν "σβήνει" ποτέ, και ο θερμικός είναι πάντα επικουρικός και δεν αναλαμβάνει ΠΟΤΕ το πλήρες φορτίο του οχήματος, δεν κάνει ποτέ "κρύα εκκίνηση" υπό πλήρες φορτίο, όταν είναι "παγωμένος" κάνει προθέρμανση κι έπειτα όταν ήδη είναι ζεσταμενος αναλαμβάνει μέρος του φόρτου του ΗΔΗ εν κινήσει οχήματος.
Γι αυτό δουλεύουν σε άλλο κύκλο οι κύλινδροι και έχει λιγότερο "εκρηκτικές" επιταχύνσεις, και καταπονείται λιγότερο. -
Αν δεν κάνει κρύα εκκίνηση υπό πλήρες φορτίο, όπως ισχυρίζεστε, τότε αν π.χ. κινείσαι μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα με χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη και ξαφνικά βγεις σε ένα μεγάλο δρόμο και πατήσεις τέρμα γκάζι δε θα "τραβάει" το αυτοκίνητο μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία το θερμικό μοτέρ.
Εκτός αν λειτουργεί αλλιώς, π.χ. ανεξάρτητα από το πόση ώρα κινείσαι με τον ηλεκτροκινητήρα, κάποιες στιγμές ανάβει μόνο του το θερμικό μοτέρ και το διατηρεί σε μια θερμοκρασία κοντά στη θερμοκρασία λειτουργίας, ενώ ταυτόχρονα κυκλοφορεί και τα λάδια. Έτσι το έχει ανά πάσα στιγμή έτοιμο όποτε χρειαστεί.
Γι' αυτό έχει και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, για να στέλνει όσο λάδι απαιτείται για τις "άεργες" εκκινήσεις του θερμικού μοτέρ, που μοναδικό σκοπό έχουν να τον κρατάνε ζεστό.
Το ίδιο π.χ. μπορεί να κάνει και για να ζεσταίνει το καλοριφέρ. Αυτά μπορεί να τα λέει το manual του αυτοκινήτου ή να τα καταλαβαίνουν οι κάτοχοι κατά την οδήγηση.
Εκτός αν ο χρόνος καθαρής ηλεκτρικής λειτουργίας είναι πολύ μικρός, οπότε όλα τα παραπάνω είναι άκυρα. Και το αυτοκίνητο κινείται κυρίως με το θερμικό μοτέρ συνεπικουρούμενο από το ηλεκτρικό για μείωση της κατανάλωσης, οπότε μιλάμε για μία πιο εξελιγμένη μορφή mild hybrid, με πιο δυνατό ηλεκτροκινητήρα και άρα αυξημένη ηλεκτρική υποβοήθηση του θερμικού μοτέρ και αυξημένη οικονομία καυσίμου. -
το αυτοκινητο γενικα προσπαθει να μην χρησιμοποιει τον θερμικο κινητηρα.
οσο βεβαια ειναι κρυο θα τον βαλει πιο συχνα σε λειτουργια για να ζεσταθει και να ζεστανει την καμπινα.
σημερα πχ που ειχε 3 βαθμους, σε καποια χαλαρα σημεια τον αφησε αρκετη ωρα σβηστο με αποτελεσμα η θερμοκρασια νερου να πεσει κατω απο τους 90. Μετα τον εβαλε σε λειτουργια για να ζεσταθει ξανα.
ολες οι εκκινησεις γινονται με το ηλεκτρικο μοτερ & αν χρειαζεται μπαινει και ο θερμικος. Γιαυτο παντα κραταει αποθεμα ενεργειας στην μπαταρια.
γενικα το συστημα το εξελισει 20+ χρονια η Τογιοτα & δεν πιστευω πως εχει αφησει κατι στην τυχη του σε σχεση με την αξιοπιστια.
με το πολυ κρυο παντως οντως ταλαιπωρειται να ζεσταθει γρηγορα και να ζεστανει την καμπινα.
-
@spiros-0 said in Toyota Yaris Cross:
το αυτοκινητο γενικα προσπαθει να μην χρησιμοποιει τον θερμικο κινητηρα.
οσο βεβαια ειναι κρυο θα τον βαλει πιο συχνα σε λειτουργια για να ζεσταθει και να ζεστανει την καμπινα.
σημερα πχ που ειχε 3 βαθμους, σε καποια χαλαρα σημεια τον αφησε αρκετη ωρα σβηστο με αποτελεσμα η θερμοκρασια νερου να πεσει κατω απο τους 90. Μετα τον εβαλε σε λειτουργια για να ζεσταθει ξανα.
ολες οι εκκινησεις γινονται με το ηλεκτρικο μοτερ & αν χρειαζεται μπαινει και ο θερμικος. Γιαυτο παντα κραταει αποθεμα ενεργειας στην μπαταρια.
γενικα το συστημα το εξελισει 20+ χρονια η Τογιοτα & δεν πιστευω πως εχει αφησει κατι στην τυχη του σε σχεση με την αξιοπιστια.
Δεν συζητητάμε αποκλειστικά για την αξιοπιστία. Συζητάμε εν μέρει θεωρητικά για το πως δουλεύει και εν μέρει για το "κόστος" που πληρώνει κάποιος έχοντας υβριδικό Toyota (και κερδίζοντας σε κατανάλωση), σε σχέση με τον τρόπο που οδηγείται και συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Και φυσικά αν ισχύουν έστω και μέχρις ενός σημείου όλα αυτά που γράφω, μιλάμε για μιά ιδιαίτερα πολύπλοκη κατασκευή, με ακριβά ειδικά εξαρτήματα, και ο θεός βοηθός αν χαλάσει κάτι και μπορεί να στα φτιάξει μόνο η αντιπροσωπία... -
μα η οικονομια σε καυσιμα ειναι μονο ενας παραγοντας. Το επισης σημαντικο ειναι η ευκολια οδηγησης σε αστικο και περιαστικο περιβαλλον.
εγω που εριχνα καντηλια οποτε επεφτα σε κινηση ή μποτιλιαρισμα, πλεον δεν εκνευριζομαι. Αξια ανεκτιμητη για μενα!
τα μειονεκτηματα ειναι οτι μετα τα 10-12 χρονια θα πρεπει να σκεφτεις αν πρεπει να το πουλησεις ή να αλλαξεις μπαταρια. Μεχρι τοτε βλεπουμε...
επισης λογω κιβωτιου το αυτοκινητο ειναι λιγοτερο διασκεδαστικο στη γρηγορη οδηγηση. Δεν ειναι πολυπλοκο παντως το κιβωτιο, αντιθετα ειναι πολυ απλο και με μοναδικη αναγκη συντηρησης την αλλαγη λαδιων καθε 90.000χλμ.
Toyota Yaris Cross