@lap said in Απέχθεια για την ηλεκτροκίνηση:
@driver-m said in Απέχθεια για την ηλεκτροκίνηση:
@lap said in Απέχθεια για την ηλεκτροκίνηση:
@driver-m
Οκ να μιλήσουμε πρακτικά λοιπον.
Για πες μου πως θα μπορούσε να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση ως κλάδος της αυτοκίνησης σε έναν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα;
Παντως σιγουρα χωρις την παραμικρη επιδοτηση απ'την τσεπη των πολιτων προς τον καθε προνομιουχο που δινει 50+ χιλιαρικα για αυτοκινητο.
Σύμφωνα με τη μικροοικονομική και το marketing είναι ευκολότερο να πουλησεις μια νέα τεχνολογία και να κάνεις απόσβεση σε προϊόντα με υψηλή ελαστικότητα. Για αυτό στο πρωτο σταδιο απόσβεσης του κόστους ανάπτυξης επιλέχθηκε η πώληση πολυτελών οχημάτων. Για να προσελκύσουν το κοινό που έχει διαφορετικές αντιστάσεις στο να πληρώσει ακριβά κάτι νέο και μη δοκιμασμένο απο ότι τα φτωχότερα στρώματα.
Στην τελικη αν μας ενδιαφερει τοσο πολυ η προστασια του περιβαλλοντος τοτε να επιδοτηθει ο φτωχος κοσμος με δεκαχιλιαρα ωστε να βαλει φωτοβολταικα σπιτι του και να εχει καθαρη ενεργεια και ταυτοχρονα να κανει οικονομια στην τσεπη του εχοντας δωρεαν (ή σχεδον δωρεαν εστω) ενα τοσο βασικο κοινωνικο αγαθο.
https://www.imerisia.gr/epiheiriseis/energeia/59458_fotoboltaika-sti-stegi-ta-kritiria-symmetohis-poioi-tha-paroyn
https://exoikonomo2021.gov.gr/
Προφανώς και έχεις λάθος. Όπως και όσοι συμφωνούν μαζί σου. Είναι πολυδιάστατη η προσπάθεια μετάβασης σε μια πιο πράσινη ανθρώπινη δραστηριότητα.
Οχι να επιδοτειται ο καθε μπρουκλης ν'αγοραζει καινουρια πανακριβα αυτοκινητα απ'την τσεπη των υπολοιπων επειδη το κεφαλαιο αποφασισε ντε και καλα να στραφει προς την ηλεκτροκινηση και με το ετσι θελω δινει δημοσιο χρημα για να ενισχυσει τις αυτοκινητοβιομηχανιες να στραφουν προς τα εκει επιδοτωντας τους αγοραστες διοτι ειδαλλως παιζει τα ηλεκτροκινητα να πηγαιναν εντελως απατα.
Δεν το αποφάσισε το κεφάλαιο. Το κεφάλαιο δεν αρέσκεται στις παρεμβάσεις για το περιβάλλον διότι το αναγκάζει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν στα σχόλια των ισολογισμών τους πως πωλούν με ζημία. Δηλαδή κάθε ηλεκτρικό που πουλάνε τους βάζει μέσα. Και μάλιστα ανακοινώνουν πως αν συνεχίσουν σε αυτό το μοτίβο μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα θα οδηγηθούν σε πτώχευση. Για αυτό και ήρθαν σε συμφωνία με την ΕΕ να στηρίξουν ως ένα ποσοστό τις πωλήσεις με χρηματικό κίνητρα, bonus, όπως ακριβώς γίνεται με τις επιδοτήσεις σε οτιδήποτε άλλο που οδηγεί σε μια μείωση των ρυπων.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με το DIESEL. Επί 20 έτη έχει μειωμένο φόρο και απώλεια εσόδων για το κράτος κάτι που το αντισταθμίζει με υψηλότερο φόρο στην βενζίνη και σε άλλα αγαθά. Ο σκοπός της απώλειας κρατικών εσόδων ήταν το γεγονός πως έπρεπε να υπάρξουν κίνητρα για την επιλογή τους καθως ρυπαίνουν με λιγότερο co2. Για αυτό και πριν 30 έτη προωθούσε η Ευρώπη το DIESEL. Ασχέτως αν δεν υπολόγιζαν τότε ένα κάρο άλλους ταξικούς ρύπους που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα.
Εσυ ομως αφου επικροτεις τοσο πολυ την ηλεκτροκινηση και θεωρεις οτι θα μας παει τοσο πολυ μπροστα σαν κοινωνια, γιατι πιστευεις οτι θα πρεπει να επιδοτειται?
Πρώτα από όλα εγώ συμφωνώ και με τα βιοκαύσιμα, και με το υδρογόνο και με τα ηλεκτρικά, και στο ενδιάμεσο στάδιο μέχρι αυτά με τα υβριδικά και τα phev.
Εσείς πάλι απο οτι βλέπω όχι.
Στο ερώτημα σου γιατί θα πρέπει να επιδοτείται η απάντηση είναι πολύ απλή και οι δυτικές κοινωνίες το έλυσαν από την εποχή της γαλλικής επανάστασης, άλλο αν δεν το γνωρίζεις εσύ και όσοι δεν μπορούν να το κατανοήσουν. Διότι πολύ απλά είμαστε μια αλληλένδετη κοινωνία με ένα κράτος που διασφαλίζει το δικαίωμα και το μέλλον όλων των μελών του και που αποφασίζει το που θα ξοδέψει χρήματα με σκοπό το συνολικό όφελος της κοινωνιας. Ναι συμφωνώ να πληρώνουν φορο εταιρίες και εργοστάσια που συμβάλουν στην ρύπανση του πλανήτη με σκοπό να επιδοτείται η μετάβαση σε μια πιο πράσινη εποχή. Άλλωστε ακόμα και εγώ ο ίδιος που δεν είμαι εργοστάσιο αλλά ένας φτωχός πολιτης πληρώνω κάθε μήνα μέσω της ΔΕΗ, πλέον μια ιδιωτική εταιρεία, ένα ποσό για την μετάβαση της στην παραγωγή πράσινης ενέργειας.
Κανονικα για κατι τοσο πρωτοποριακο και ετη φωτος μπροστα απ'τις υπαρχουσες τεχνολογιες θα επρεπε να κανει ουρες ο κοσμος να το αποκτησει, οχι να του δινουν δεκαχιλιαρα μπας και.
Χαζό επιχείρημα. Για την δική σου bmw που είναι ανώτερη από ένα suzuki, συμφωνα με τα λεγόμενά σου, γιατί δεν κάνουμε ουρές να την αγοράσουμε;
Είπαμε τα ηλεκτρικά είναι ακριβά διότι έχουν μεγάλο κόστος κατασκευής. Το 50% αυτού είναι των μπαταριών.
Ακόμα η τεχνολογία τους φαίνεται να είναι στην αρχή της.
Τι συμβαινει λοιπον, αφου η ηλεκτροκινηση ειναι τοσο ανωτερη, γιατι τρωει τοσο πολυ σπρωξιμο για να καθιερωθει με τα 1000 ζορια?
Δεν σου φαινεται τουλαχιστον αντιφατικο?
Όχι, όπως σε τόσους άλλους τομείς η ιστορία μας δείχνει πως αν δεν υπάρξει ισχυρό κίνητρο και δη με κρατικό παρεμβατισμό η αγορά από μόνη της δεν υιοθετεί κάτι που έχει τόσο μεγάλο κόστος. Το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι προς όφελος του πλανήτη και των επόμενων γενεών.
Το δυτικο κεφαλαιο βρηκε εναν τροπο ν'απεξαρτηθει απο πηγες ενεργειας που δεν παραγει το ιδιο (δηλαδη το πετρελαιο που παραγεται κατα κανονα στη μεση ανατολη, τη Ρωσια, την αφρικη και τη λατινικη αμερικη, χωρες που δεν ανηκουν στον σκληρο πυρηνα της δυσης) και ταυτοχρονα να ενισχυσει τις εταιρειες του ωστε να στραφουν στα ηλεκτρικα αυτοκινητα ενισχυοντας τες με πακτωλο χρηματων απ'τους φορολογουμενους και επιβαλλοντας ουσιαστικα στο καταναλωτικο κοινο να στραφει στη λυση αυτη τα επομενα χρονια αντιβαινοντας καθε κανονα ελευθερου υποτιθεται ανταγωνισμου, αφου η διατηρηση των θερμικων θα ειναι τοσο ασυμφορη που θα εξαμαγκαζει τον μεσο καταναλωτη να τ'αποσυρει.
Εσυ μας λες οτι ολο αυτο γινεται για το καλο του περιβαλλοντος και του πληθυσμου. Τωρα το γιατι οι ΗΠΑ, ο πυρηνας δηλαδη του δυτικου κοσμου, δεν εχει καν υπογραψει το πρωτοκολλο του Κυοτο ξεχασες να μας το αναφερεις. Οπως και γιατι η δυση που κοπτεται τοσο για το καλο των πολιτων της προσφερει ισως τις χειροτερες συνθηκες διαβιωσης γι'αυτους απ'τον Β παγκοσμιο και μετα.
Τελος, η bmw ειναι ειτε πρωτη ειτε δευτερη (εδω και πολλα χρονια) στις πωλησεις premium μοντελων οποτε μαλλον εκαναν αρκετη ουρα για να τις αγορασουν. Αν μαλιστα επιδοτουνταν με δεκαχιλιαρα θα πουλουσαν πιο πολυ κι απ'τα σουζουκι που αναφερεις κι απ'τα γιαρις κλπ. Αλλα δεν θυμαμαι να προσεφερε κατι καινοτομο η bmw μου στην αγορα οπως τα ηλεκτρικα τωρα, οποτε το επιχειρημα σου ειναι ανοητο.
Συγκρινεις μια δηθεν σουπερ ντουπερ πρωτοποριακη τεχνολογια που κανει τα υπαρχοντα αυτοκινητα να δειχνουν απαρχαιωμενα (κατι τετοια γραφατε προηγουμενως οι υπερμαχοι των ηλεκτρικων) μ'ενα απλο premium μοντελο οπως παμπολλα αλλα και μας λες οτι αφου δεν κανουν ουρα για το δευτερο, ειναι λογικο να μην κανουν και για τα πρωτα.
Νομιζω εισαι αρκετα εξυπνος για να καταλαβεις οτι αυτη ειναι λογικη του παραλογου.
Καποια αλλη, πιο λογικη εξηγηση, για το γιατι ο κοσμος δεν πειθεται απ'τα σημερινα ηλεκτρικα, οαρα τα δεκαχιλιαρα, εχουμε?
Εγω θεωρω αυτονοητο, οπως εχω γραψει επανειλημμενα, οτι με τα τωρινα μειονεκτηματα τους ειναι αστειο να δωσει καποιος 50κ για να πηγαινοερχεται μεσα στην πολη, κι απ'ο,τι φαινεται συμφωνει και το καταναλωτικο κοινο μαζι μου, αλλα εσυ μαλλον θα εχεις καποια αλλη εξηγηση.
Το αστειο παντως ειναι οτι με την επιδοτηση των μερικων σεντς στο diesel εβγαζες φλυκταινες (και ειχες κι ορθα επιχειρηματα, ασχετο αν συμφωνει καποιος ή οχι) αλλα με τα δεκαχιλιαρα στο καθε ηλεκτρικο εισαι εντελως οκ και το θεωρεις και θετικο κιολας.
Αλλα με το να προσφερονται δωρεαν, ή με πολυ μεγαλη εστω επιδοτηση, φωτοβολταικα για τους μη εχοντες δε φαινεσαι και πολυ θετικος.
Μαλλον η προστασια του περιβαλλοντος περιοριζεται στα ηλεκτρικα αυτοκινητα και επιδοτηση χρειαζονται μονο οι (κυριως) λεφταδες που τα αγοραζουν τελικα, κανεις αλλος.