-
-
-
Από τις ποιό ενδιαφέρουσες συγκρίσεις μεταξύ συμπεριφοράς ηλεκτρονικού traction control σε ελεύθερα διαφορικά και αναστολέων διαφορισμού (καρο, lockers) με όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους ίδιες (αμάξι, διαδρομή, οδηγός, λάστιχα, καιρικές συνθήκες κτλ) σε εκτός ασφάλτου περιβάλλον.
Τα συμπεράσματα δεν αφορούν αποκλειστικά στο ταλαίπωρο και ξεχασμένο από την σουζούκι, σε ότι αφορά στην Ευρωπαϊκή αγορά, τζιμνι αλλά έχουν ευρύτερο πεδίο εφαρμογής.
Από προσωπική εμπειρία, μια ενδιάμεση λύση που θα βελτίωνε σημαντικά την κατάσταση τόσο εκτός όσο και εντός δρόμου θα ήταν ένα LSD στον πίσω άξονα - το τζίμνι έχει ολντ-σκουλ κατ επιλογή τετρακίνηση θυμίζω όντας κατά βάση πισωκίνητο - χωρίς σε καμία περίπτωση να μπορεί να συγκριθεί με την αποτελεσματικότητα πχ ενός arb air locker σε ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες.
Δεν ξέρω ισπανικά αλλά η αυτόματη μετάφραση στα αγγλικά σε συνδυασμό με το βίντεο είναι πλήρως κατατοπιστικές (παίξετε με τα κουμπάκια κάτω δεξιά από σταθερό υπολογιστή).
-
ερ λοκερ μπρος-πισω και δεν σταματας πουθενα....
αν δεν ειχε κατοσταρουμπα το ρουμπικον.... -
Έχει ελεγχόμενη αποσύνδεση αντιστρεπτικών αυτό σαν στανταρ? Δεν το ήξερα καν. Πολλά τα λεφτά πάντως ειδικά για όσους περιστασιακά βρισκόμαστε στο βουνό και το χωμάτινο αμάξι είναι περισσότερο υποστηρικτικό μέσο για άλλα χόμπι παρά αυτοσκοπός για χωμάτινα γυμνάσια. Ισως το επερχόμενο υβριδικό avenger να είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική - αν δεν σκορπάει με το παραμικρό κατά την πάγια συνήθεια της στελάντις και δεν ψοφάει η μπαταρία του πίσω άξονα στα δύσκολα.
-
@argyn said in Suzuki Jimny IV (2018):
Έχει ελεγχόμενη αποσύνδεση αντιστρεπτικών αυτό σαν στανταρ? Δεν το ήξερα καν. Πολλά τα λεφτά πάντως ειδικά για όσους περιστασιακά βρισκόμαστε στο βουνό και το χωμάτινο αμάξι είναι περισσότερο υποστηρικτικό μέσο για άλλα χόμπι παρά αυτοσκοπός για χωμάτινα γυμνάσια. Ισως το επερχόμενο υβριδικό avenger να είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική - αν δεν σκορπάει με το παραμικρό κατά την πάγια συνήθεια της στελάντις και δεν ψοφάει η μπαταρία του πίσω άξονα στα δύσκολα.
ααχχχχχχ
μεγαλη καψουρα
τα rubicon εχουν ηλεκτρικες ζανφορ, μπλοκε και ντανα 44 πισω, 33 μπροστα! -
@gatoz said in Suzuki Jimny IV (2018):
αν δεν ειχε κατοσταρουμπα το ρουμπικον....
Σιγά τα λεφτά.....μια έτσι κάνεις και το πήρες! Άσε που μπορείς να το πάρεις και σε αγροτικό και να γλυτώσεις πολλά!!
-
Μετά πως θα μας μιλάει για την φτωχολογιά και το σύστημα;
-
Επίσης G - Class , κλειδώνει και τα τρία διαφορικά ...
Χαζεύω λίγο στη jeep μόνο το Wrangler , έχει κλειδώματα και στα τρία διαφορικά , το Gladiator που πήρε με leasing γνωστός μου , μόνο πίσω . Το παρατηρούσα στατικό , τι γκουμούτσα είναι αυτή..... Συνοδηγώντας, στα μισά στενά της πόλης μου δε χωρούσε να μπει καν ( έκανε μανούβρα) , όχι σε καμιά στεναδούρα στα βουνά , όχι ότι ο γνωστός θα πατήσει ποτέ του χώμα βέβαια , μόνο για το φαίνεσθαι το πήρε δυστυχώς.
Πάντως Lc Toyota με το συστημα το crawl που έχει , στα βιντεάκια του Ισπανού τα καταφέρνει περήφημα, οπότε υποθέτω, κλειδώματα σε τρεις άξονες , θα χρειαστείς αν κάνεις επί τούτου ασκήσεις κολλήματος, διανοίξεις δασικών οδών, ή προσπαθήσεις να διασχίσεις τον Αμαζόνιο.Άρα μακάρι να έρθει πεντάπορτο jimny και προς τα εδώ , καθώς οι εξελίξεις στα φθηνά εκτός δρόμου , αναμένονται δυσοίωνες ....
-
@civil357 said in Suzuki Jimny IV (2018):
Επίσης G - Class , κλειδώνει και τα τρία διαφορικά ...
Χαζεύω λίγο στη jeep μόνο το Wrangler , έχει κλειδώματα και στα τρία διαφορικά , το Gladiator που πήρε με leasing γνωστός μου , μόνο πίσω . Το παρατηρούσα στατικό , τι γκουμούτσα είναι αυτή..... Συνοδηγώντας, στα μισά στενά της πόλης μου δε χωρούσε να μπει καν ( έκανε μανούβρα) , όχι σε καμιά στεναδούρα στα βουνά , όχι ότι ο γνωστός θα πατήσει ποτέ του χώμα βέβαια , μόνο για το φαίνεσθαι το πήρε δυστυχώς.
Πάντως Lc Toyota με το συστημα το crawl που έχει , στα βιντεάκια του Ισπανού τα καταφέρνει περήφημα, οπότε υποθέτω, κλειδώματα σε τρεις άξονες , θα χρειαστείς αν κάνεις επί τούτου ασκήσεις κολλήματος, διανοίξεις δασικών οδών, ή προσπαθήσεις να διασχίσεις τον Αμαζόνιο.Άρα μακάρι να έρθει πεντάπορτο jimny και προς τα εδώ , καθώς οι εξελίξεις στα φθηνά εκτός δρόμου , αναμένονται δυσοίωνες ....
μην λησμομας πως το ρανγκλερ εχει αλλη τετρα απο το μερκεντε και του αρκουν τα δυο κλειδωματα
και πως ειναι αξονατο, παταει παντα κατω...το γκλαντιέιτορ ειναι για τον τεξανο σεριφη απο τους σοφαδες
τα lc μονο πισω κλειδωνουνε -
Μαζί σου ρε γάτε αλλά στο Ισπανικό κανάλι , το γερμανικό πάντζερ περνάει αέρα όπου και ο Αμερικανός και με ζάντες και ελαστικά κατάλληλα μόνο για βόλτα στο κολωνάκι, όχι τα τρακτερωτά του αντιπάλου του. Άρα;;;;;
Θα μου πείς ότι ο ίδιος Ισπανός βάζει το Ρουμάνο απέναντι στο jimny και ουχί στο πολυαγαπημένο vitara , οπότε το αφήνω εδώ και δε το προχωράω το θέμα άλλο, καθώς προβλέπεται "σφαγή"....
Ο.κ. γνωρίζω πια ότι τα βίντεο του σωλήνα , δείχνουν συγκεκριμένες καταστάσεις και η ζωή εκεί έξω είναι πολύ διαφορετική από τα πλάνα ενός βίντεο.
Πάντως στο σερίφης έπεσες διάνα....
-
Ωραία όλα αυτά, αλλά επειδή μάλλον Jimny δε θα ξαναδούμε Ευρώπη νέο, το μέλλον του offroad είναι ηλεκτροκίνηση με χωριστό μοτέρ ανά τροχό και έλεγχο πρόσφυσης.
-
Καλησπέρα!
Έχω ένα Jimny LCV του 2023, με σχεδόν 45κ χλμ και έχει έρθει η ώρα για αλλαγή των ελαστικών.
Η χρήση που του κάνω είναι 80% άσφαλτος (επαρχιακοί δρόμοι και λίγο εθνική) και 20% χώμα (όχι τρέλες, χωματόδρομοι, αλλά το χειμώνα έχει αρκετά σημεία με λάσπες και νεροφαγώματα).Σκέφτομαι να πάω για 215/75/R15 αντί των μαμά 195/80/15.
Πιθανές επιλογές:
Toyo Open Country ATIII
BF Goodrich KO2
Bridgestone Dueller AT002
Yokohama Geolandar GO15 ή το νέο GO18 (που λογικά θα είναι σύντομα διαθέσιμο σε αυτή τη διάσταση)Έχει κανείς άποψη/γνώμη για κάποιο εκ των παραπάνω (ή κάτι άλλο που δεν έχω σκεφτεί - σε AT πάντα για να είναι αποδεκτό σε άσφαλτο);
Τέλος, αν και ίσως όχι άμεση ανάγκη:
Εξαιρετικό αυτοκίνητο το Jimny, αλλά πολύ ευάλωτο σε πλευρικούς ανέμους και παίρνει μεγάλες κλίσεις σε στροφές με μεσαίες/υψηλές ταχύτητες.
Σκέφτομαι μήπως αν του άλλαζα λίγο την ανάρτηση, ίσως να βελτίωνε (??) την κατάσταση αλλά χωρίς να επηρεάσω αρνητικά τις ικανότητες εκτός.Αν θυμάμαι καλά, είτε ο @gatoz ή ο @argyn μου είχατε προτείνει να δω ένα lift κιτ OME.
Ερώτηση:
Αξίζει να πάω για lift kit (+4 ή 5 cm)
πχ:
ΟΜΕ
Bilstein με HK ελατήρια
Black Raptor (το οποίο είναι ρυθμιζόμενο?)ή να αλλάξω μόνο τα μαμά αμορτισέρ (πχ με τα Bilstein B6) δεδομένου οτι το Jimny έχει ήδη καλή απόσταση και δεν ξέρω αν με το εξτρά ύψος επηρεάζεται αρνητικά τόσο η διαδρομή της ανάρτησης (οπότε έχεις πιο μεγάλη πιθανότητα να κρεμάσει ένας τροχός) όσο και να επηρεαστεί η όλη σταθερότητα (λόγω υψηλότερου κέντρου βάρους).
Ευχαριστώ!
-
ομε. τελος
και βαλε kobra nt malatesta στην ιδια διασταση που εχεις.
ναι, ειναι αναγομωση. αλλα θα παθεις πλακα πως στεκεται στην ασφαλτο. -
@gatoz said in Suzuki Jimny IV (2018):
ομε. τελος
και βαλε kobra nt malatesta στην ιδια διασταση που εχεις.
ναι, ειναι αναγομωση. αλλα θα παθεις πλακα πως στεκεται στην ασφαλτο.Οκ!
Σχετικά με ΟΜΕ, έχεις καμία πρόταση για εγκαταστάτη στην Αθήνα?
Πχ βλέπω California Club και xtreme4x4 οτι είναι οι επίσημοι.Τα συγκεκριμένα λάστιχα είναι καλά (και) στην άσφαλτο???
Περισσότερο με MT μου κάνουν. -
@danis said in Suzuki Jimny IV (2018):
@gatoz said in Suzuki Jimny IV (2018):
ομε. τελος
και βαλε kobra nt malatesta στην ιδια διασταση που εχεις.
ναι, ειναι αναγομωση. αλλα θα παθεις πλακα πως στεκεται στην ασφαλτο.Οκ!
Σχετικά με ΟΜΕ, έχεις καμία πρόταση για εγκαταστάτη στην Αθήνα?
Πχ βλέπω California Club και xtreme4x4 οτι είναι οι επίσημοι.Τα συγκεκριμένα λάστιχα είναι καλά (και) στην άσφαλτο???
Περισσότερο με MT μου κάνουν.για τα λαστιχα θα εκπλαγεις. οκ, εχουν θορυβο, αλλα δεν θα πιστευεις.
τοποθετηση στον νικο και τη βικυ
https://www.4wheelershouse.gr/ -
@gatoz said in Suzuki Jimny IV (2018):
ομε. τελος
και βαλε kobra nt malatesta στην ιδια διασταση που εχεις.
ναι, ειναι αναγομωση. αλλα θα παθεις πλακα πως στεκεται στην ασφαλτο.Αξιζει τοσος θορυβος για 20% ηπιο εκτος δρομου?
-
@ilias-a said in Suzuki Jimny IV (2018):
@gatoz said in Suzuki Jimny IV (2018):
ομε. τελος
και βαλε kobra nt malatesta στην ιδια διασταση που εχεις.
ναι, ειναι αναγομωση. αλλα θα παθεις πλακα πως στεκεται στην ασφαλτο.Αξιζει τοσος θορυβος για 20% ηπιο εκτος δρομου?
δεν το προτεινω για το εκτος δρομου που προφανως ειναι μεγαλειωδες με αυτα τα λαστιχα αλλα για τη συμπεριφορα τους σε ασφαλτο και βρεγμενο σε οχηματα με αξονες και οχι ανεξαρτητη
-
@gatoz said in Suzuki Jimny IV (2018):
@danis said in Suzuki Jimny IV (2018):
@gatoz said in Suzuki Jimny IV (2018):
ομε. τελος
και βαλε kobra nt malatesta στην ιδια διασταση που εχεις.
ναι, ειναι αναγομωση. αλλα θα παθεις πλακα πως στεκεται στην ασφαλτο.Οκ!
Σχετικά με ΟΜΕ, έχεις καμία πρόταση για εγκαταστάτη στην Αθήνα?
Πχ βλέπω California Club και xtreme4x4 οτι είναι οι επίσημοι.Τα συγκεκριμένα λάστιχα είναι καλά (και) στην άσφαλτο???
Περισσότερο με MT μου κάνουν.για τα λαστιχα θα εκπλαγεις. οκ, εχουν θορυβο, αλλα δεν θα πιστευεις.
τοποθετηση στον νικο και τη βικυ
https://www.4wheelershouse.gr/Ok!
Κρατάω τους 4wheelers, είναι και κοντά στο πατρικό μου.
Αλλά τα λάστιχα με τρομάζουν... -
Για όπου δεν υπάρχει δρόμος και θέλεις να φτιάξεις ένα δικό σου αρμοδιότερος είναι ο γάτος. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις η γνώμη μου είναι ότι όλα εξαρτώνται από την χρήση που θα κάνεις, από το τι λεφτά είσαι πρόθυμος να σπρώξεις και από το εάν είσαι αποφασισμένος έτσι κι αλλιώς να το πειράξεις λόγω μικροβίου μετατροπών και όχι λόγω πραγματικής ανάγκης.
Εκ των υστέρων κρίνοντας το τζιμνι στην εργοστασιακή του κατάσταση με μια απλή τετράδα ήπιων ΑΤ στην μαμά διάσταση πάει σε όλα τα χώματα όπου ένας λογικός άνθρωπος θα θελήσει να πάει μόνος.
Εγώ έχω βάλει την πλήρη OME στην xtreme4x4 και είδα βελτίωση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου παρά το ψήλωμα (μικρότερες κλίσεις και καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές και εντός δρόμου). Ομως αντικειμενικά είναι περισσότερο χρήσιμη όταν φορτώνεις το αμάξι ή όταν αλλάξεις τις κατανομές φορτίων πχ με μεταλικό προφυλακτήρα και εργάτη μπροστά, παρά όταν αυτό κυκλοφορεί ξεφόρτωτο. Δηλαδή τα +4 εκατοστά σου δίνουν μεν μια μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στα κατσάβραχα πλην όμως ΔΕΝ αυξάνουν ούτε την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος του κάτω άκρου του καβουκιού των διαφορικών αλλά ούτε και το εύρος της διαδρομής της ανάρτησης αν κρεμάσεις τροχό ουσιωδώς.
Για λάστιχα του φοράω τα ΚO2 σε 215/75-R15 που είναι ποιό άγρια από τα G015 (έχε υπόψη ότι και για τα δύο υπάρχουν νεότερες εκδόσεις, άρα πρέπει να δεις τι υπάρχει διαθέσιμο στην Ελλάδα στην διάσταση που σε ενδιαφέρει). Τα ΚO2 είναι περισσότερο θορυβώδη, ενεργοβόρα και γλιστερά στον βρεγμένο από τα G015 αλλά πολύ καλύτερα σε κροκάλες, λεπτόρευστη λάσπη, βαθύ χιόνι κτλ Σε λάσπη πηλό κτλ είναι βέβαια παντελώς άχρηστα όπως και όλα τα μη καθαρόαιμα ΜΤ. Έχε υπόψη ότι εάν το αμάξι έχει TPMS οι συστηνόμενες πιέσεις για συνήθεις χωματόδρομους των KO2 λόγω σκληρών μάγουλων είναι κάτω από τα όρια ενεργοποίησης του TPMS warning οπότε το καντράν σου θα γίνει χριστουγιαννιάτικο δέντρο.
Suzuki Jimny IV (2018)