-
Eίδαμε και τη Φορντ που έκανε κινήσεις, αλλά τώρα το ξανασκέφτεται
Ford pulls the plug on EV strategy as losses pile up
'Our Gen 2 vehicles won't launch unless we can get to a profit'https://www.theregister.com/2024/02/07/ford_ev_strategy/
Τη Φίατ που διακόπτει κάθε τόσο την παραγωγή στο ηλεκτρικό 500άρι, μέχρι να ξαναμαζέψει παραγγελίες. H οποία έλεγε ότι το 2025 θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη, μετά είπε το 2027, και τώρα λέει από το 2030 και μετά . Και, στοιχηματίζω μια πίτσα Μαργαρίτα, ότι θα το ξαναλλάξει.
Τη Ζμαρτ, που έβαλε συνέταιρο Κινέζο με 50% και επένδυσε φουλ στην ηλεκτροκίνηση εδώ και μερικά χρόνια και είδε το μικρό της μερίδιο αγοράς να γίνεται ακόμη μικρότερο και οι χασούρες ακόμη μεγαλύτερες.
Tη Μερσεντέ, που μας πιπίλαγε τ' αυτιά ότι το 2030 θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη, αλλά προχτές, κατόπιν ωρίμου σκέψεως, το άλλαξε το τροπάρι :
Mercedes has pulled back on plans to be EV only by 2030
The goal of EVs and hybrids accounting for 50% of sales has also been delayed by five years.
https://www.whichcar.com.au/news/mercedes-backtracks-on-ev-only-by-203Tην μπροστάρισα κάποτε στα ηλεκτρικά GM , να κάνει στροφή πλέον σε υβρίδια και να φρενάρει τα ηλεκτρικά :
With a public charging that most observers agree isn't ready for mass adoption of full EVs, PHEVs offer the useful benefit of being well-suited to a home charging model. With a gasoline engine as a backup, stops at unreliable or inconveniently located public chargers isn't necessary. As the infrastructure improves, it may support more EVs.
https://www.motortrend.com/news/general-motors-ceo-mary-barra-shifting-hybrid-ev-strategy/
...και πάει λέγοντας. Σαν πολλοί δε μαζεύονται?
-
Η διοικηση της Νοκια τότε, τίναξε τη μπάνκα στον αέρα, σήκωσε πολύ, παρα πολυ απο το χρήμα της Μικρομαλακής κι αποχώρησε.
Τα βλέπουν διαφορετικά αυτοί από μας, δεν έχουν συναισθηματισμους, ούτε φανμποϊσμούς.
Μπορεί να έβλεπαν πιο μπροστά από μας...
Η μαηκροσοφτ απ την άλλη μπήκε σφήνα και ξαφνικά σε μια αγορά που δεν ήξερε, έφαγε τα μούτρα της, λεφτά υπάρχουν, βρήκε άλλο τρόπο να πουλάει σοφτγουερ, που μάλλον ήταν ο ουσιαστικός σκοπός εμπλοκής της, τα παράτησε απ το χαρντγουερ...
Ίσως αυτό είναι το μόνο μάθημα για μας τους καταναλωτές, ότι οταν είναι νωρίς, δεν μπορουμε να ξέρουμε που θα κάτσει η μπίλια στο τέλος και τι συμφέρει να αγοράσουμε ή αποφύγουμε, είναι λίγο "πάμε κι όπου βγει", άλλωστε μόνο λεφτά ρισκάρουμε...Πραγματικά χαμένη στο τεχνολογικό παράδειγμα των κινητών που θέσαμε, ήταν η LG που επέμεινε να δίνει τον τίμιο αγώνα με τους κινέζικους γίγαντες και να χάνει ξανά και ξανά, τα κέρδη απ τα υλικά που τους προμήθευε...
-
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα windows phone ήταν αισχρά σε όλα τους συγκρινόμενα με τα iOS/android
Κάθε άλλο. Από τα Windows Phone 8 κι επάνω, είχαν καλύτερο interface από τα Android. Ακόμα και τώρα σκέφτομαι πόσο λογικές μου φαίνονταν οι διαδικασίες σε σχέση με το Android που ψάχνω μέσα στα μενού μπας και καταλάβω πώς να κάνω μια ρύθμιση.
Το θέμα ήταν ότι η Microsoft έβλεπε το Windows Phone σαν αγγαρία. Η δεν Nokia έχοντας χάσει εντελώς την επανάσταση στα smartphones απλά δεν μπορούσε να ακολουθήσει. Οι συσκευές γενικά ήταν underpowered, οι native εφαρμογές δούλευαν εξαιρετικά αλλά ήταν ελάχιστες, και μόνο κάποια hi-end κινητά έδειχναν τις δυνατότητες της πλατφόρμας.
Άρα έχεις δύο γίγαντες, ο φινλανδός να προσπαθεί να γλυτώσει την κατάρρευση και δεν καταλαβαίνει γιατί ο κόσμος προτιμά τα νέα τηλέφωνα, ο αμερικάνος να μην πολυνιάζεται για το προϊόν και να μην καταλαβαίνει καν τι είναι το νέο τηλέφωνο.
-
Είδηση 1:
Είδηση 2:
-
Για να το συνοψίσουμε: αυτή τη στιγμή, όλοι ανεξαιρέτως που ασχολούνται με τα ηλεκτρικά ιχ, είτε συσσωρεύουν ζημιές και κάνουν πίσω, είτε καθυστερούν την πλήρη μετάβασή τους. Με τη μόνη εξαίρεση μερικών κινέζων που χρηματοδοτούνται αγρίως από την κυβέρνηση και της Τέζλα.
Τόσο η αγορά στην πλειονότητά της, όσο οι υποδομές, αλλά και η διαθέσιμη τεχνολογία υπολλείπονται του αναγκαίου ελάχιστου αποδεκτού ορίου για την γενική εφαρμογή της. Απλά, αυτή τη στιγμή, ακόμη κι έτσι, κάποιους πελάτες τους βολεύει, τίποτα παραπάνω. -
Βιντεάκι από έναν τύπο που δοκιμάζει σε extreme κατάσταση την απόδοση της μπαταρίας (με τo όσο δυνατό υψηλότερη μέση ταχύτητα και τελική για πολύ ώρα) στην αουτομπανκ σε διάφορα ΕV (το συγκεκριμένο είναι για EX30),με κατανάλωση μπαταρίας από το 100% στο 5%.
Στο 10:00 δείχνει την κατανάλωση του volvo (41,8kwh/100km). Για 95% κατανάλωση μπαταρίας έκανε 143km (του έδειξε ακόμη 13km για το εναπομείναν 5%), υπολογίζει δηλ. ~150km αυτονομία με 152km/h μ.ω.τ.Στο 10:16 έχει το πινακάκι με όλα τα EV που δοκίμασε ως τώρα υπό αυτές τις ακραίες συνθήκες (στη 6η σειρά είναι ο καιρός και στην 10η τα λάστιχα -WR winter tyres,SR summer tyres):
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Για την Νόκια ξεχνάτε ότι τα κινητά της είχαν αισχρή ποιότητα
Πόθεν προκύπτει αυτό? Εξαιρετική ποιότητα είχαν (πάνω από 10 μοντέλα είχα), άθρυαστα, ακόμα και οταν μου έφυγε από την οροφή του αυτοκίνήτου. Μπετόν αρμέ ήταν και το 8910i ακόμα δουλεύει, μετά από 21 χρόνια.
-
Ενδιαφέρον τεστ, δεν ξέρω που αποσκοπεί, πολλά θερμικά θα χαν πρόβλημα αυτονομίας να ταξιδεύουν έτσι και θα τινάζανε μπιέλες, όντας και πολύ πιο θορυβώδη κι ενοχλητικά κι ασταθή κινούμενα σε τέτοιες ταχύτητες, βέβαια γεμίζουν ρεζερβουάρ σε 5 λεπτά.
-
Nταξ' μερικά από αυτά τα πάτησε πολύ λιγότερο, π.χ. Φίατ 500ε (126 μωτ), ή Τζιπ Αβέντζερ 128 μωτ. Σιγά τα πολλά χλμ. για Γερμανία. Η μεγάλη εικόνα είναι ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες η αυτονομία στα περισσότερα είναι κάτι σε 150 χλμ.
-
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Nταξ' μερικά από αυτά τα πάτησε πολύ λιγότερο, π.χ. Φίατ 500ε (126 μωτ), ή Τζιπ Αβέντζερ 128 μωτ. Σιγά τα πολλά χλμ. για Γερμανία. Η μεγάλη εικόνα είναι ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες η αυτονομία στα περισσότερα είναι κάτι σε 150 χλμ.
Δε νομίζω ότι θα ήταν και πολύ διαφορετική η αυτονομία βενζινοκινητων με συνεχή τελική, καμιά 200αρια χλμ θα βγάζουν (αν δεν βγάλουν καμιά βλάβη)
-
Σε τελική ίσως, αλλά 126-128 μωτ. σε εθνική βγάζει π,χ. ακόμη και ένα 208 1.2 απλό, χωρίς καν τούρμπο. Δεν θα σου δώσει 400 χλμ. μέχρι να τελειώσει το ρεζερβουάρ?
Στο Ντάστερ το πετρέλαιο πάντως, άμα το βγάλω σε εθνική και πηγαίνω 140-150 χαω, ώστε να βγει εύκολα 126 μωτ, μου καίει 7,8 λ/100, άρα έχω 500-550 χλμ. μέχρι να μείνω από πετρέλαιο.
Αλλά και αν το τελικάσω, πάει 175-180 χαω. κοντερίσια, δε νομίζω να πέσει κάτω από 350 χλμ. η αυτονομία μου. -
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δε νομίζω ότι θα ήταν και πολύ διαφορετική η αυτονομία βενζινοκινητων με συνεχή τελική, καμιά 200αρια χλμ θα βγάζουν (αν δεν βγάλουν καμιά βλάβη)
Θυμήθηκα τώρα ταξίδι αστραπή (σε μισή μέρα) Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με Boxster συναδέλφου, με τελικές σχεδόν (και μια κλήση). Στην επιστροφή άρχισαν να ανάβουν ένα ένα τα λαμπάκια στο ταμπλό, μέχρι να φτάσουμε σπίτι του, είχε ανάψει σαν Χριστουγεννιάτικο δέντρο! €2.500 η λυπητερή την επομένη.
-
Η Μέση Ωραία Ταχύτητα είναι αρκετά διαφορετικό πραγμα απ το "πάω με 150 χαω", το είχα τονίσει και νωρίτερα, νομίζω δεν συνειδητοποιούμε τι ακριβώς σημαίνει.
Τέλος πάντων, αν πάμε σε έναν ατελείωτο αυτοκινητόδρομο χωρίς όρια ταχύτητας και πατήσουμε το γκαζι στο πάτωμα μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ, πιστεύεις ότι θα κάνεις 400 χλμ;
εγώ δεν νομίζω να βγάλει πολύ περισσότερα από 200 χλμ, η κατανάλωση θα είναι γύρω στα 25λτ, σίγουρα πάνω από 20λτ, εφόσον λέμε για τελική. -
25 λ/100 μέση πρέπει να έχεις θηρίο αμάξι και να πηγαίνεις αέρα, κανένα Λαντ Ρόβερ ή Καγιέν και τα τοιαύτα. Και οκ, η τελική στα βενζινοκίνητα ή στα πετρέλαια είναι αλλιώς. Εδώ μιλάμε ότι μια 'πορδή' το Φίατ 500ε, πήγε με 126 χαω μέση, δεν είναι σοβαρό νούμερο αυτό για ένα βενζινοκίνητο ιχ τη σήμερον, το πιάνουν όλα, ακόμη και τα πολύ μικρά.
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τέλος πάντων, αν πάμε σε έναν ατελείωτο αυτοκινητόδρομο χωρίς όρια ταχύτητας και πατήσουμε το γκαζι στο πάτωμα μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ, πιστεύεις ότι θα κάνεις 400 χλμ;
εγώ δεν νομίζω να βγάλει πολύ περισσότερα από 200 χλμ, η κατανάλωση θα είναι γύρω στα 25λτ, σίγουρα πάνω από 20λτ, εφόσον λέμε για τελική.Η Boxster με τα 90 λίτρα μας έβγαλε κάπου 400χλμ (κάπου πριν ή μετά την Λάρισσα, δεν θυμάμαι), πριν ανάψει λαμπάκι.
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
25 λ/100 μέση πρέπει να έχεις θηρίο αμάξι και να πηγαίνεις αέρα, κανένα Λαντ Ρόβερ ή Καγιέν και τα τοιαύτα.
Και πιο μικρά. Με την 330xi του πατέρα μου, έχω χτυπήσει 20αρια για πλάκα και σε ταξίδι αυτόφωρου (δεν είχα ούτε μυαλό, ούτε παιδί τότε) έφτασα τα 28λτ/100χλμ, αλλά έκανε συνέχεια επιταχύνσεις, τελικές κλπ.
-
Στο βίντεο το volvo τελικιάζει στα 184 (180 επίσημα).Τo Avenger και 500e νομίζω έχουν τελική 150. Λέει πως κάνει τις δοκιμές κυρίως βράδυ, με λιγότερη κίνηση για να μην τον κόβουν.Δείχνει 3-4 φορές που σαν να μπαίνει-βγαίνει σε εισόδους-εξόδους (διόδια;) της αουτομπανκ,οπότε αναγκαστικά πέφτει η μέση ταχύτητα. Επίσης, αν κατάλαβα καλά,πολλά ΕV για να προστατεύσουν από υπερθέρμανση τη μπαταρία δε σε αφήνουν να κρατάς τελική για αρκετή ώρα (το EX30,λέει πως είναι από τα καλύτερα,με λιγότερο περιορισμό σ'αυτό το θέμα).
Με βάση αυτά τα δεδομένα,εμένα μου φαίνεται αναμενόμενο να έχει 126χλμ/ω μέση ένα που τελικιάζει στα 150 και 152 μέση ένα που τελικιάζει στα 180. -
Πρέπει να είναι το πιο άχρηστο τεστ από όλα όσα έχω δει. Αμφιβάλλω κατά ποσο είναι χρήσιμο και για τους Γερμανούς, που έχουν όντως σημεία χωρίς όριο ταχύτητος (δεν ξέρω όμως ποσά πολλά είναι και για ποσά χιλιόμετρα ισχύουν).
Range tests με 90-120-130 ναι, με συνθήκες πόλης ναι. Αυτό με τις τελικές δεν το καταλαβαίνω. -
Οι Γερμανοί δεν έχουν όρια ταχύτητας στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου των Α/Δ .
Από την άλλη το στάου, πάει και έρχεται και τα πραγματικά όρια πέφτουν στα 30 και 50 χαω.
Νομίζω ότι με την επικράτηση των ηλεκτρικών που θα έχουν περιορισμένη ταχύτητα, θα μπουν και εδώ όρια, γιατί η κίνηση υπεραυτοκινήτων θα είναι δύσκολη, έως και επικίνδυνη, εξ αιτίας της σπανιότητας τους.
Αν επιβιώσουν κιόλας και δεν μετατραπούν σε υπερλούξουρι μάρκες. -
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πρέπει να είναι το πιο άχρηστο τεστ από όλα όσα έχω δει. Αμφιβάλλω κατά ποσο είναι χρήσιμο και για τους Γερμανούς, που έχουν όντως σημεία χωρίς όριο ταχύτητος (δεν ξέρω όμως ποσά πολλά είναι και για ποσά χιλιόμετρα ισχύουν).
Range tests με 90-120-130 ναι, με συνθήκες πόλης ναι. Αυτό με τις τελικές δεν το καταλαβαίνω.Οι Γερμανοι οταν ταξιδευουν δεν πανε με 130.
Το πολυ πολυ να σε περασει κανεις απο πανω αν ξεχαστεις στην αριστερη λωριδα.
Γι αυτους μπορει να ειναι σημαντικο το τεστ και γι αυτο να το κανουν.
Να μου πεις Ελλαδα με το μεγιστο τα 130 να το δεχτω.
Που και εδω ευκολα ταξιδευεις 140-150 κοντερισια παντα. -
Το ξέρω. Αν και έχω κοντά 20 χρόνια να οδηγήσω στην Γερμανία, έχω οδηγήσει πάνω από 15000 χλμ εκεί.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης