-
@nmsm2 said in TESLA FORUM:
...αλλά χαλάλι η αγκαλιά με το αυτοκίνητο που ακολουθεί αν αποφύγεις ατύχημα με πεζό (στάθμιση κινδύνων).Δηλαδή έχει περισσότερη αξία ο πεζός (που θεωρητικά θα περάσει παράνομα και δεν είναι και σίγουρο ότι θα περάσει δλδ) παρά ένας με μηχανή που κινείται νόμιμα.
-
Τεχνητή νοημοσύνη κάνει σταθμίσεις κινδύνου, δεν είναι άνθρωπος, οπότε πιθανόν να κάνει λάθος στάθμιση, εδώ όμως έρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας, πρέπει δηλαδή εφόσον σε προειδοποιήσει (τις ενδείξεις προειδοποίησης είναι αδύνατον να αδιαφορήσεις είναι πολύ έντονες) σου προσθέτει χρόνο αντίδρασης, μειώνοντας την ταχύτητα, οπότε πλέον μπορείς να κάνεις τη σωστή επιλογή. Λέγεται ηλεκτρονικό βοήθημα, διότι υποβοηθεί τον οδηγό, δεν είναι αυτόνομη οδήγηση. Ελπίζω να μην χρειαστεί να μας λυθεί η απορία πως θα αντιδρούσε το ηλεκτρονικό σύστημα σε πεζό σε απόσταση ενός μέτρου. Το όχημα που ακολουθεί είτε μηχανή είτε αυτοκίνητο υποχρεούται βάσει ΚΟΚ να διατηρεί απόσταση ασφαλείας, οπότε η παράμετρος αυτή λογικά έχει ενσωματωθεί στο λογισμικό των αυτοκινήτων και στη στάθμιση κινδύνου θα επιλέξει την προστασία του πεζού που κινείται μπροστά σου και όχι του οχήματος που ακολουθεί που πρέπει να διατηρεί την απόσταση ασφαλείας. Υποθέτω ότι όλα αυτά συνεκτιμώνται.
-
Σε συνέχεια του προβληματισμού για την λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων με αφορμή το tesla, το lane assist που οι περισσότεροι προσπαθούν να απενεργοποιήσουν μόνιμα είναι εξαιρετικό βοήθημα διότι σκληραίνει την αίσθηση του τιμονιού το οποίο απαιτεί μεγαλύτερη πίεση για να αλλάξεις λωρίδα χωρίς φλας και κατ' αυτό το τρόπο σε εξαναγκάζει να βγάλεις φλας σε περίπτωση αλλαγής πορείας, προειδοποιώντας τους λοιπούς οδηγούς, και εφιστώντας την προσοχή σου να κοιτάξεις καθρέφτες (αντανακλαστικά όταν βγάζεις φλας κοιτάς ως έμπειρος οδηγός ασυνείδητα τον καθρέφτη), οπότε μειώνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες να σκοτώσεις επερχόμενο οδηγό δικύκλου (ο φόβος όλων).
Συμπέρασμα: η τεχνολογία βοηθάει στη πρόληψη ατυχημάτων υπό συνθήκες, τα οποία θα μειωθούν κατακόρυφα όταν τα ηλεκτρονικά συστήματα ενσωματωθούν σε όλα τα αυτοκίνητα χωρίς δυνατότητα απενεργοποίησης
Υ.Γ. το lane assist που λειτουργεί με το τράνταγμα το τιμονιού όπως στο qq ομολογώ ότι είναι τελείως άβολο. -
@nmsm2 said in TESLA FORUM:
Τεχνητή νοημοσύνη κάνει σταθμίσεις κινδύνου, δεν είναι άνθρωπος, οπότε πιθανόν να κάνει λάθος στάθμιση, εδώ όμως έρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας, πρέπει δηλαδή εφόσον σε προειδοποιήσει (τις ενδείξεις προειδοποίησης είναι αδύνατον να αδιαφορήσεις είναι πολύ έντονες) σου προσθέτει χρόνο αντίδρασης, μειώνοντας την ταχύτητα, οπότε πλέον μπορείς να κάνεις τη σωστή επιλογή. Λέγεται ηλεκτρονικό βοήθημα, διότι υποβοηθεί τον οδηγό, δεν είναι αυτόνομη οδήγηση. Ελπίζω να μην χρειαστεί να μας λυθεί η απορία πως θα αντιδρούσε το ηλεκτρονικό σύστημα σε πεζό σε απόσταση ενός μέτρου.
Το όχημα που ακολουθεί είτε μηχανή είτε αυτοκίνητο υποχρεούται βάσει ΚΟΚ να διατηρεί απόσταση ασφαλείας, οπότε η παράμετρος αυτή λογικά έχει ενσωματωθεί στο λογισμικό των αυτοκινήτων και στη στάθμιση κινδύνου θα επιλέξει την προστασία του πεζού που κινείται μπροστά σου και όχι του οχήματος που ακολουθεί που πρέπει να διατηρεί την απόσταση ασφαλείας. Υποθέτω ότι όλα αυτά συνεκτιμώνται.Σχετικά με το bold.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι σε ότι έχουμε υποβοήθηση, αυτό ακριβώς το κομμάτι αδρανεί τελείως.
Να δώσω ένα παράδειγμα; Αισθητήρες παρκαρίσματος/κάμερες/συστήματα παρκαρίσματος: Βάλε άνθρωπο που έχει μάθει να παρκάρει με αυτά, να κάνει χωρίς. Ούτε καν....
Αντίστοιχα λοιπόν, όταν μαθαίνεις να "χαζεύεις" στην οδήγηση γιατί το κάνει το αμάξι "καλύτερα" από εσένα, σιγάααααα μην είσαι εσύ σε θέση να αντιδράσεις στην ακραία συνθήκη για να διορθώσεις το αμάξι.
Δυστυχώς είναι της μοίρας μας να γίνουν πολλές μλκίες στο δρόμο με αυτά τα συστήματα. πχ δε θά θελα να πέσω μπροστά στο μελλοντικό ηλεκτρικό αμάξι του @gatoz . -
@nmsm2 said in TESLA FORUM:
Τεχνητή νοημοσύνη κάνει σταθμίσεις κινδύνου, δεν είναι άνθρωπος, οπότε πιθανόν να κάνει λάθος στάθμιση
Γενικά πάντως έχει αποδειχθεί ότι στις περισσότερες ανθρώπινες ενέργειες, η τεχνητή νοημοσύνη έχει λιγότερες πιθανότητες λάθους από τον άνθρωπο. Γι' αυτό και τα αεροπλάνα στο 99% του χρόνου ταξιδιού τους τα "πετάει" ο αυτόματος πιλότος και ο άνθρωπος απλώς εισάγει δεδομένα.
-
Στο νέο σύστημα Lidar που παρουσίασαν κάποιοι κατακσευαστες ως αισθητήρας για την αυτόνομη οδήγηση μπορεί και αναλύει την κατάσταση γύρω του αν δεν κάνω λάθος 150.000 φορές/δλ.
-
Συμφωνώ απόλυτα. Η αυτόνομη οδήγηση που προωθείται μέσω τεχνητής νοημοσύνης, προϋποθέτει μη παρέμβαση ανθρώπινου παράγοντα που λειτουργεί απρόβλεπτα (παραβιάζει σηματοδότες, αλλάζει λωρίδα χωρίς προειδοποίηση, υπερβαίνει το όριο ταχύτητας, φρενάρει ακαριαία γιατί είναι αφηρημένος κλπ). Για τον λόγο αυτό στο μεταβατικό στάδιο (πριν την αυτόνομη) τα ηλεκτρονικά συστήματα θα γίνουν υποχρεωτικά χωρίς δυνατότητα απενεργοποίησης ή ρύθμισης (λ.χ στο cc μπορείς να μην τικάρεις την αποτροπή προσπέρασης οπότε το κάνεις λιγότερο παρεμβατικό), οπότε υποχρεωτικά θα τηρείς όρια ταχύτητας, φλας για αλλαγή λωρίδας κλπ, και στο τελικό στάδιο θα έρθει η αυτόνομη οδήγηση όπου τα αυτοκίνητα θα κινούνται τελείως προβλέψιμα με τήρηση απόστασης ασφαλείας, προοεδευτικό φρενάρισμα και όλα τα συναφή, οι κάμερες των υπολοίπων αυτοκινήτων θα κάνουν το ίδιο. Προϋπόθεση για την αυτόνομη οδήγηση είναι όλα τα οχήματα να κινούνται με αυτόνομη διότι η τεχνητή νοημοσύνη, τουλάχιστον όχι ακόμη, δεν μπορεί να εκτιμήσει ταυτόχρονα όλες τις πιθανότητες απρόβλεπτης ανθρώπινης οδηγικής συμπεριφοράς και στη στάθμιση κινδύνου μπορεί να κάνει λάθος (οπότε θα αργήσει πολύ σε πραγματικές συνθήκες). Όταν όμως όλα θα κινούνται με αυτόνομη (όπως σωστά ειπώθηκε για τα αεροπλάνα και τον αυτοματο) αυτό το ενδεχόμενο δεν θα υπάρχει και εξαφανισθούν τα ατυχήματα και φυσικά η χαρά της οδήγησης για όσους το απολαμβάνουν. Και όπως σε όλες τις απολαύσεις, έχεις το δικαίωμα να βλάψεις τον εαυτό σου, στην οδήγηση όμως το πιθανότερο είναι να βλάψεις και άλλους σε πιθανό τροχαίο, οπότε στη στάθμιση συνταγματικότητας η αυτόνομη δεν θα έχει ζητήματα
-
Πάντως στην Ελλάδα που τα μισά στοπ είναι κρυμμένα πίσω από δέντρα, κολώνες, ταμπέλες, η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να έχει θέματα...
-
Έχει προβλεφθεί ότι όλα τα αυτόνομα συστήματα θα επικοινωνούν μεταξύ τους μάλιστα θα προσαρμόζονται στο περιβάλλον που οδηγούν και τις συνήθεις του.
Δηλαδή θα επικοινωνούν τα συστήματα μεταξύ τους :
-παρακαλώ περάστε,
-μετά από εσάς αγαπητο μου,
-όχι επιμένω,
-και εγώ επιμένω,
-περάστε τον αισθητήρα μου μέσα,
-είπαμε μετά από εσας
-βρε δεν γα?$σαι με εκτυπωτή πρωνιατικα;
-τι είπες ρε καφετιέρα;Κτλ κτλ
Αυτόνομη οδήγηση στην Ελλάδα
-
@harisma23 said in TESLA FORUM:
@nmsm2 said in TESLA FORUM:
Τεχνητή νοημοσύνη κάνει σταθμίσεις κινδύνου, δεν είναι άνθρωπος, οπότε πιθανόν να κάνει λάθος στάθμιση
Γενικά πάντως έχει αποδειχθεί ότι στις περισσότερες ανθρώπινες ενέργειες, η τεχνητή νοημοσύνη έχει λιγότερες πιθανότητες λάθους από τον άνθρωπο. Γι' αυτό και τα αεροπλάνα στο 99% του χρόνου ταξιδιού τους τα "πετάει" ο αυτόματος πιλότος και ο άνθρωπος απλώς εισάγει δεδομένα.
Τις σημαντικές αποφάσεις τις παίρνει πάντα ο άνθρωπος. Ο αυτόματος είναι μόνο για αυτοματοποιημένες "χαζές" διαδικασίες που δεν χρειάζονται κριτική σκέψη. Για αυτό στα δύσκολα απενεργοποιείται αυτόματα και δίνει τον έλεγχο στον άνθρωπο.
Σε αντίθεση επίσης με αυτά τα Τεσλοπληκτα που λέει ο φίλος μου ο monman2, η BYD θεωρεί ότι δεν θα υπάρξει αυτόματη οδήγηση: https://www.drive.gr/news/tehnologia/h-aytonomi-odigisi-einai-adynato-na-efarmosthei-stin-praxi-symfona-me-tin-byd
-
Βλέπουν τα σήματα μέσω διαδικτυακού χάρτη και όχι κάμερας, οπότε εφόσον στο navigator (χωρίς να το έχεις ενεργοποιήσει) υφίστανται τα σήματα δεν χρειάζεται να τα δει και η κάμερα. Το κάνει και το cc, πόσο μάλλον η αυτόνομη, βγάζει τις ενδείξεις των σημάτων στον πίνακα (stop κλπ), λογικά κατόπιν ενημέρωσης από το εργοστασιακό gps το οποίο λόγω κάρτας sim δουλεύει on air κατά την οδήγηση
-
@nmsm2 said in TESLA FORUM:
Για τον λόγο αυτό στο μεταβατικό στάδιο (πριν την αυτόνομη) τα ηλεκτρονικά συστήματα θα γίνουν υποχρεωτικά χωρίς δυνατότητα απενεργοποίησης ή ρύθμισης (λ.χ στο cc μπορείς να μην τικάρεις την αποτροπή προσπέρασης οπότε το κάνεις λιγότερο παρεμβατικό), οπότε υποχρεωτικά θα τηρείς όρια ταχύτητας, φλας για αλλαγή λωρίδας κλπ, και στο τελικό στάδιο θα έρθει η αυτόνομη οδήγηση όπου τα αυτοκίνητα θα κινούνται τελείως προβλέψιμα με τήρηση απόστασης ασφαλείας, προοεδευτικό φρενάρισμα και όλα τα συναφή, οι κάμερες των υπολοίπων αυτοκινήτων θα κάνουν το ίδιο.
Εφιάλτης μου ακούγεται!
-
Εφιάλτης είναι ο πόνος και η θλίψη αυτών που έχασαν και χάνουν αγαπημένους σε τροχαία , αυτό που λες είναι μια ενόχληση και μια χαζομάρα που έχουμε στο μυαλό οτι είμαστε καλοί οδηγοί και σε μας δεν θα τύχει
-
Aν φοβάσαι τόσο ή δε γουστάρεις την οδήγηση να αφήσεις το τιμόνι εσύ, όχι αναγκαστικά και όλοι οι άλλοι φίλε monman
Για κάποιους απο εμάς είναι διασκέδαση και θέλουμε τις minimum παρεμβάσεις ωστε να έχουμε μια κάποια ασφάλεια και ταυτόχρονα να περνάμε όμορφα οδηγόντας. -
Δυστυχώς έχω γνωστό στο οικείο περιβάλλον, παραπληγικό πλέον σε αναπηρικό καροτσάκι, γιατί κάποιος που απολάμβανε περισσότερεο από όσο πρέπει την οδήγηση τον παρέσυρε. Έχει κάνει οικογένεια (2 παιδιά) ζει όσο μπορεί φυσιολογικά αλλά διαλύθηκε η ζωή του. Οπότε ηλεκτρονικά συστήματα υποχρεωτικά μήπως γλυτώσει κάποιος άτυχος...και όσοι θέλουν να απολαύσουν χωρίς περιορισμούς μπορούν σε πίστες και όχι στον δρόμο
-
@monman2 said in TESLA FORUM:
μια χαζομάρα που έχουμε στο μυαλό οτι είμαστε καλοί οδηγοί και σε μας δεν θα τύχει
To 99% των Ελλήνων πιστεύουν ότι είναι χεράδες και το 95% δεν ξέρει όχι απλά να οδηγεί αλλα ούτε να αλάξει ταχύτητα σωστά.
-
Λυπάμαι για το φίλο σου nmsm2 αλλά διαφωνώ πλήρως. Υπάρχουν συστήματα που βοηθούν τύπου ABS, και υπάρχουν και άλλα τύπου lane keeping assist που είναι μια παπαριά καμαρωτή, όπως και ο περιοριστής ταχύτητας που ετοιμάζουν στα νέα μοντέλα ανάλογα με το δρόμο κτλ. Δεν ειναι ανάγκη να τρέχεις ωστε να ευχαριστηθείς την οδήγηση αλλά να έχεις εσύ έλεγχο του αυτοκινήτου στο μεγαλύτερο βαθμό, και σε αυτό ένα θερμικό χειροκίνητο με μικρές παρεμβάσσεις είναι ο,τι καλύτερο.
Ατυχήματα μπορεί να συμβούν πάντα και παντού. Και πεζός να είσαι, και σε ΜΜΜ και οπουδήποτε. Αν ο φόβος είναι ο σύμβουλός μας, τότε θα ζήσουμε μια ζωή κλειδωμένοι στο δωμάτιο και θα μας κάνουν delivery τα φαγητά και τα ψώνια απ' έξω.
Φυσικά είμαι και 100% κατά της αυτόνομης οδήγησης, αν κάποιος νιώθει οτι δε μπορεί, δε θέλει ή απειλείται στο δρόμο από τους άλλους οδηγούς, ας παραδώσει το δίπλωμα και ας τα βγάλει πέρα με τα ΜΜΜ της Αθήνας. Καλή τύχη ειλικρινά, τα έχω φάει στη μάπα χρόνια.ΥΓ: Δεν είμαι χεράς, δεν πιστεύω οτι είμαι ο Σένα ή οτιδήποτε παρόμοιο, απλά μου αρέσει η οδήγηση.
-
@fanis75 said in TESLA FORUM:
@monman2 said in TESLA FORUM:
μια χαζομάρα που έχουμε στο μυαλό οτι είμαστε καλοί οδηγοί και σε μας δεν θα τύχει
To 99% των Ελλήνων πιστεύουν ότι είναι χεράδες και το 95% δεν ξέρει όχι απλά να οδηγεί αλλα ούτε να αλάξει ταχύτητα σωστά.
Θα ήθελες λοιπόν να είχες τότε τη Ζ4 με αυτά τα πολύ ωραία συστήματα που περιγράφονται παραπάνω;
-
Εγώ είμαι υπέρ της αυτόνομης οδήγησης..
Διότι έτσι θα μπορώ να οδηγώ τα επόμενα 30-40 χρόνια, είμαι αισιόδοξος, χωρίς να με φωνάζουν κωλόγερο τι το θέλω το τιμόνι...
-
@xenos said in TESLA FORUM:
Θα ήθελες λοιπόν να είχες τότε τη Ζ4 με αυτά τα πολύ ωραία συστήματα που περιγράφονται παραπάνω;
Δεν με νοιάζει....συντηρητικά την οδηγούσα στον δρόμο, δεν πιστεύω ότι ήμουν ιδιαίτερα καλός οδηγός. Για αυτό πήγα και σε μαθήματα στο driving academy και εκεί έκανα μ@λακίες σε ασφαλές περιβάλον.
TESLA FORUM