-
@criuser said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Ε τώρα μη μας τρελαίνεις. Του 2020 αυτοκίνητο είναι. Άσε να ξέρουμε καλύτερα.
Ποια ροπή ρε, που σέρνεται μέχρι να μπει το turbo, ή όταν μπαίνει σε στενά με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Άσε τις ιστορίες για αγρίους. Χειροκίνητο είναι, εσύ έχεις αυτόματο και σε καλύπτει το πατιναρισμα του μετατροπέα ροπής και νομιζες πως έχει ροπή
Η κατανάλωση είναι αυτή που είπα για c suv diesel και λίγο λέω.
Αν το οδηγήσεις κάπως έντονα για να προλάβεις δουλειές σε δρομους με φανάρια και λεωφόρους πιάνει και 10αρια.
Ξαναλέω η προσπάθεια του κινητήρα να κερδίσει την αδράνεια ενός c suv τον οδηγεί να δουλεύει με φορτίο, ανεξάρτητα το που βγάζει την ροπή του.
Τα υβριδικά συμπληρώνουν ή αντικαθιστούν με ηλ ενέργεια την φάση αυτή.
Η κίνηση πόλης είναι ο μέσος όρος ταχύτητας. Έτσι εξετάζεται και από τα πρωτόκολλα ρύπων. Όπως επίσης και το σταματά ξεκινά για κάποια χιλιόμετρα σε φανάρια.
Πόλη δεν είναι μέση ταχύτητα στα 50-60 χλμ/ώρα σε επαρχιακούς δρόμους και με κάποια φαναρια ενδιάμεσα. Εσύ σε τέτοιες συνθήκες βλέπεις τις καταναλώσεις με το δικό σου και δεν μπορείς να καταλάβεις τα οφέλη των υβριδικών.
Έαν πας να οδηγήσεις σε μεγάλες πόλεις με μικρή μέση ταχύτητα θα είσαι στα 7-8-10 λίτρα κατανάλωσης ενώ με τα υβριδικά θα είσαι στα μισά ακριβώς.
Και βγάζω απ έξω τις διαφορές στα περί ρύπων. Τα έχω γράψει άλλωστε.
Να το οδηγήσουμε και εμείς να κατεβάσουμε 3 λίτρα χαλαρά την κατανάλωση. Χρόνια χειροκίνητα οδηγούσαμε και μάλιστα βενζίνες.. Το ντίζελ εύκολα κρατάει χαμηλή κατανάλωση παντού.
Επίσης τα συγκρίνεις με τα υβριδικά που είναι αυτόματα.
Ε εκεί σε σχέση με μένα είναι 1,5 λίτρο κάτω στην πόλη και 3 λίτρα πάνω στον αυτοκινητόδρομο, γιατί αν πάνε με τις ταχύτητες που πάω τα 8 λίτρα τα έχουν για πλάκα, ενώ αν πάω εγώ με τις ταχύτητες που πάνε δεν καίω πάνω από 4,5 λίτρα, ενώ αυτά θα είναι στα 6,5-7.
Η μόνη περίπτωση να κάψει το ντίζελ, είναι τον χειμώνα, να κάνει διαδρομή 2-3 χλμ και να μην προλάβει να ζεσταθεί.
Ε τώρα αν πήρε ντίζελ για τέτοιες διαδρομές και τις κάνει συνέχεια, προφανώς έκανε λάθος.
Πάνε οδήγησε ένα 3008 diesel eat8 αφού δεν θες χειροκίνητο μέσα στην πόλη στις διαδρομές σου και μετά πάνε πάρε το corolla cross και έλα πες μας.
Προφανώς έκανε λάθος, άκουγε τους ειδικούς που λένε για diesel. Το diesel είναι για ανοιχτό ταξίδι, για suv που τραβάνε βάρκες και τρειλερς, για φορτηγά κτλ
Είναι ένα ειδικό καύσιμο για συγκεκριμένες καταστάσεις και περιπτώσεις. Και ρυπογόνο είναι στην πόλη, και δεν του ταιριάζει η πόλη ως είδος μετακίνησης με συχνές στάσεις και ούτε γρήγορο είναι.
Δεν είναι για 80-20% κίνηση σε πόλεις ούτε καν για 50-50% συγκριτικά με τα υβρίδικα.
-
Δεν είναι η πόλη ίδια για όλους.
Εγώ κινούμαι στην πόλη, αλλά όσο μπορώ χρησιμοποιώ εναλλακτικές διαδρομές και την Κατεχάκη ή την περιφερειακή Υμηττού.Δεν πηγαίνω κάθε μέρα Χαλάνδρι - Σύνταγμα στις 8 το πρωί.
Αν είχα τέτοια υποχρέωση θα πήγαινα με το μετρό. 5 σταθμούς μετρό και 2 προαστιακού έχει το Χαλάνδρι, οπότε κάθε γειτονιά σχεδόν βολεύεται, θα έχει και άλλους 3 στην γραμμή 4 στην Κηφισίας.Αυτή την στιγμή κάνω καθημερινά 2 φορές την διαδρομή Χαλάνδρι - Κεφαλάρι από εσωτερικούς δρόμους κυρίως και Χαλάνδρι - Ηλιούπολη, μέσω Κατεχάκη. Δεν ξέρω αν το υβριδικό θα είχε τόσο όφελος το υβριδικό, ιδιαίτερα στην Κατεχάκη.
-
Δείτε στο ertflix στα ντοκυμαντέρς το "Κάτι στον αέρα"
Ιδιαίτερα από το μέσο του ντοκυμαντέρ που δείχνει τις μελέτες και τα εργαστήρια, τα αποτελέσματα σοκάρουν.
Σε λίγο καιρό θα κατέβει, οπότε όποιος θέλει ας τα δει.
https://www.ertflix.gr/vod/vod.222060-kati-ston-aera
@alex-mix δες το
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δείτε στο ertflix στα ντοκυμαντέρς το "Κάτι στον αέρα"
Ιδιαίτερα από το μέσο του ντοκυμαντέρ που δείχνει τις μελέτες και τα εργαστήρια, τα αποτελέσματα σοκάρουν.
Σε λίγο καιρό θα κατέβει, οπότε όποιος θέλει ας τα δει.
https://www.ertflix.gr/vod/vod.222060-kati-ston-aera
@alex-mix δες το
Εγω? Τι εκανα? Εγω μαζι σου ειμαι lap δαγκωτο
-
https://www.carandmotor.gr/nea/kainoyrgia-aytokinita-30-deyterolepta-xekiniseis
Μιλάει για αύξηση στην τιμή του αυτοκινήτου μόνο από τον καταλύτη 600€
-
Βρε αυτό καλό είναι. Εδώ οι άλλοι αυξάνουν το κόστος από τις οθόνες.
-
-
-
Τα ηλεκτρικα οχηματα εχουν μεγα περιβαλλοντικο αποτυπωμα. Φυσικα και πρεπει να φορολογουνται. Το κοστος επισης της συλλογης και ανακυκλωσης των μπαταριων τους κανει τζιζ. Η ενεργεια που καταναλωνουν επισης δε παραγεται με ΑΠΕ μα με καταναλωση ορυκτων καυσιμων.
Αυτη ειναι η αληθεια. -
@spi_duster said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Τα ηλεκτρικα οχηματα εχουν μεγα περιβαλλοντικο αποτυπωμα. Φυσικα και πρεπει να φορολογουνται. Το κοστος επισης της συλλογης και ανακυκλωσης των μπαταριων τους κανει τζιζ. Η ενεργεια που καταναλωνουν επισης δε παραγεται με ΑΠΕ μα με καταναλωση ορυκτων καυσιμων.
Αυτη ειναι η αληθεια." Φυσικα και πρεπει να φορολογουνται " . Σε αυτο έχεις δίκιο .
Τα υπολοιπα είναι εσφαλμένα . Αυτη έιναι η αλήθεια
-
Δηλαδη η αληθεια ειναι για σενα φιλε μου, πως τα ηλεκτρικα οχηματα δεν εχουν μεγα περιβαλλοντικο αποτυπωμα, δεν υπαρχει προβλημα και κοστος στην ανακυκλωση των μπαταριων τους και φορτιζονται απο ενεργεια που δεν παραγεται με καυση ορυκτων καυσιμων? Υποψη εργαζομαι σε μεγαλη πολυεθνικη με εργοστασια σε ολο τον κοσμο, παραγωγης και ανακυκλωσης και αποθηκευσης ενεργειας.
-
@spi_duster said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Τα ηλεκτρικα οχηματα εχουν μεγα περιβαλλοντικο αποτυπωμα. Φυσικα και πρεπει να φορολογουνται. Το κοστος επισης της συλλογης και ανακυκλωσης των μπαταριων τους κανει τζιζ. Η ενεργεια που καταναλωνουν επισης δε παραγεται με ΑΠΕ μα με καταναλωση ορυκτων καυσιμων.
Αυτη ειναι η αληθεια."Τα ηλεκτρικα οχηματα εχουν μεγα περιβαλλοντικο αποτυπωμα."
https://www.exeter.ac.uk/news/research/title_783082_en.html
"Το κοστος επισης της συλλογης και ανακυκλωσης των μπαταριων τους κανει τζιζ"
"Η ενεργεια που καταναλωνουν επισης δε παραγεται με ΑΠΕ μα με καταναλωση ορυκτων καυσιμων."
https://www.epa.gov/greenvehicles/electric-vehicle-myths#Myth1
-
Και στο Ιρακ εψαχναν για χημικα οπλα. Ηταν σιγουροι πως υπηρχαν. Θα τα διαβασω φιλε ταξιδιωτη μα δε σου υποσχομαι τπτ. Θα επανελθω.
Ευτυχως οι εταιρειες του ειδους γνωριζουν μεγαλη ανθιση μεσω πολλων επιδοτησεων.
Θα υπαρχει τζιρος για πολυ καιρο ακομη. -
Να συμπληρωσω κατι για να μη παρεξηγηθω. Δεν εχω καμια αμφιβολια πως οδευουμε στον αιωνα της ηλεκτροκινησης των αυτοκινητων. Η πραγματικη αποτιμηση της προσφορας τους σε ενα καθαροτερο πλανητη θα φανει οταν η ενεργεια που παραγεται θα βασιζεται εξ ολοκληρου σε ΑΠΕ ενω οι μπαταριες τους θα φτιαχνονται με ανακυκλωσιμη πρωτη υλη.
Μεχρι τοτε οι μελετες θα εχουν χαρακτηρα προβλεψης κυριως. -
@spi_duster said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Να συμπληρωσω κατι για να μη παρεξηγηθω. Δεν εχω καμια αμφιβολια πως οδευουμε στον αιωνα της ηλεκτροκινησης των αυτοκινητων. Η πραγματικη αποτιμηση της προσφορας τους σε ενα καθαροτερο πλανητη θα φανει οταν η ενεργεια που παραγεται θα βασιζεται εξ ολοκληρου σε ΑΠΕ ενω οι μπαταριες τους θα φτιαχνονται με ανακυκλωσιμη πρωτη υλη.
Μεχρι τοτε οι μελετες θα εχουν χαρακτηρα προβλεψης κυριως.(Απε+αποθηκευση(πχ αντλησιοταμιευση, συστοιχιες μπαταριων, μετατροπη πλεοναζουσας ενέργειας σε υδρογονο κλπ ) ) ή πυρηνικά ή συνδιασμό αυτων ,εξαρταται την περιπτωση .
Το περιβάλλον είναι μια απο τις συνιστωσες .
Η ηλεκτροκίνηση είναι καθαρα πολιτικη αποφαση του δυτικου κόσμου + της Κινας και έχει συν τοις άλλοις και γεωπολιτικές προεκτάσεις. -
@taxidiwtis said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
και έχει συν τοις άλλοις και γεωπολιτικές προεκτάσεις.
Μάλλον όπως καταλαβαίνουμε σιγά σιγά απ' τα συμφραζόμενα, εκεί παίζεται όλο το παιχνίδι μετάβασης σε πηγές που θα δώσουν μια κάποια ενεργειακή ανεξαρτησία στην Ευρώπη, στις χώρες που παραδοσιακά είχαν τα ηνία.
-
Σου έκανα like Πήλιε. Ιστορικό γεγονός.
Φυσικά πολιτική είναι η απόφαση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αφού η Ευρώπη δεν έχει ορυκτά καύσιμα και είναι και μικρή πυκνοκατοικημένη ήπειρος. Οπότε με μια αυτονομία πραγματική περίπου 500km, όλοι ταξιδεύουν άνετα.
Θα βάλουν και υδρογόνο ή fuel cells στα φορτηγά και καθάρισαν. -
@andya3 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Σου έκανα like Πήλιε. Ιστορικό γεγονός.
Φυσικά πολιτική είναι η απόφαση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αφού η Ευρώπη δεν έχει ορυκτά καύσιμα και είναι και μικρή πυκνοκατοικημένη ήπειρος. Οπότε με μια αυτονομία πραγματική περίπου 500km, όλοι ταξιδεύουν άνετα.
Θα βάλουν και υδρογόνο ή fuel cells στα φορτηγά και καθάρισαν.Ακόμη δοκιμάζονται σενάρια
Νορβηγικός "Σκλαβενίτης" (μπαταρίες ) , range 400 χλμ φορτωμενο
εθνικες μεταφορες σενάριο Γερμανίας-Σουηδίας , παραδόσεις εντος του "νομού " με την αυτονομια της μπαταρίας, φορτιση στον αυτοκινητοδρομο και ταξίδι εθνική όπως τα τραινα
ο Είλων το βιολί του , εθνικες μεταφορες μόνο με μπαταρια (800 χιλιομετρα φορτωμενο ) Tesla Semi
https://electrek.co/2022/11/27/tesla-semi-completes-first-500-mile-trip-full-load/
-
Το θέμα με τα ηλεκτρικά είναι πως ακόμα και αν η φόρτιση τους γινόταν με ορυκτά καύσιμα ή λιγνίτη ο βαθμός απόδοσης των μεγάλων μονάδων παραγωγής της ενέργειας σε συνάρτηση με τον βαθμό απόδοσης των ηλ.μοτερ των ev μας δίνουν ως άθροισμα μια έστω και οριακά σε κάποιες περιπτώσεις μικρότερη ρύπανση από ότι ο βαθμός απόδοσης των θερμικών μοτέρ των σημερινών αυτοκινήτων. (που είναι μικρότερος από τις μεγάλες μονάδες παραγωγής ενέργειας και φυσικά από τα ηλ. μοτέρ των ev.) Δηλαδή για κάθε χιλιόμετρο ενός ev χρειάζονται λιγότερες μονάδες ενέργειας και όσον αφορά την παραγωγή του ρεύματος και όσον αφορά την κίνηση τους.
Στην πράξη εδώ και έτη οι ΑΠΕ είναι στο 40-50-60% του μίγματος της ενέργειας οπότε δεν υπάρχει σύγκριση. Τα ev είναι σαφέστατα πιο οικολογικά.
Αυτό είναι το τεχνικό σκέλος της υπόθεσης.
Στο οικονομικό σκέλος μπορούμε να αναγνωρίσουμε την ύπαρξη μιας νέας αγοράς με γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης, και γενικότερα ένα πολύ ευνοϊκό κλίμα για επενδύσεις εταιριών. Το δεύτερο σκέλος όμως δεν αναιρεί το πρώτο.
-
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά