-
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Η άρση των προνομίων χρήσης δεν αφορά και τους παλιούς;
Διόδια , τελη κυκλοφορίας δωρεάν στάθμευση , κίνηση στις λεωφορειολωρίδες -δεν κατάλαβα αν τα πάιρνουν όλα αυτα πίσω για να είμαι ειλικρινης- δεν θα κακοφανεί και στους παλιούς που αλλιώς είχαν προγραμματίσει την χρήση ενός ηλέκτρικόυ και για αυτό το λόγο ίσως αποφάσισαν να αναλάβουν και ένα επιπλέον κόστος αγοράς σε σχέση με κάποια βενζινοκίνητη - dieselοκίνητη επιλογή;Γι' αυτό έγραψα: "Τα κίνητρα που παίρνουν πίσω (απαλλαγή από ΦΠΑ και φόρο βάρους) αφορούν βασικά την τιμή αγοράς του καινούριου." Η ζημιά στη χρήση (όπου το μόνο που αναφέρει το άρθρο είναι η πληρωμή διοδίων σε ποσοστό 70%) είναι ελάχιστη σε σχέση με τη ζημιά στην αγορά καινούριου.
-
Αυτό που λέω εδώ και χρόνια, μέχρι να ωριμάσει η ηλεκτροκίνηση τα παλιά μοντέλα θα είναι τελείως devaluated μέσα σε λίγα χρόνια.
Βάζω εδώ το παράδειγμα της Stellantis και του 208. Ξαφνικά, ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο, με άλλο κιβώτιο, 15% περισσότερη δύναμη, 10% περισσότερη αυτονομία, 15% καλύτερη οικονομία από τη νέα - και μεγαλύτερη - μπαταρία και ταχύτερη φόρτιση.
Είμαι σίγουρος ότι σε 2-3 χρόνια πάλι αυτά θα έχουν βελτιωθεί, σκεφτείτε την πρώτη γενιά 208 που κοστίζει τα ίδια με αυτό. Κανείς δεν θα αγοράζει κάτι τόσο εμφανώς υποδεέστερο σε επιδόσεις, αυτονομία, κ.λ.π.
156 σε σύγκριση με τα 136 αλογάκια θα δίνει και πολύ καλό 0-100 φαντάζομαι. Ίσως κοντά στα 7-7.5s
Εδώ το παλιό κάνει 7.6s
New Peugeot e-208: engines and gearboxes
The new Peugeot e-208 uses the same powertrain as in the recently-revealed new Peugeot e-308. This is a family car powertrain in a small electric car – and it delivers an impressive power output that’s up 15% on today’s model.Overall, the new 2023 Peugeot e-208 boasts 156PS, which is bound to result in appreciably faster 0-62mph acceleration than the 8.1 seconds of today’s car. This will make it as fast as a warm hatch – and certainly surprise those who line up alongside it at the traffic lights!
Being an electric car, the Peugeot e-208 is easy to drive, thanks to its standard automatic gearbox. This is controlled by a toggle on the centre console. There are several different drive modes too, including a sport mode.
The new Peugeot e-208 also has an improved electric driving range. It’s now capable of covering 248 miles between charges, a 10% improvement in range. The larger 51kWh battery is more efficient too, so overall electrical consumption has been reduced by 15%.
With an optional 11kW fast charger, the new Peugeot e-208 is able to use 100kW rapid chargers. This will deliver a boost in range from 20% to 80% in just 25 minutes. The MyPeugeot smartphone app allows owners to monitor the state of the charge remotely, for added convenience.
-
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αυτό που λέω εδώ και χρόνια, μέχρι να ωριμάσει η ηλεκτροκίνηση τα παλιά μοντέλα θα είναι τελείως devaluated μέσα σε λίγα χρόνια.
Και έχεις απόλυτο δίκιο. Φαίνεται π.χ. στα πρώτα Leaf
Και η Tesla που είναι και παραπάνω χρόνια στο κουρμπέτι, έχει δείξει ότι πολλά upgrade γίνονται και μόνο με software απομακρυσμένα.
-
@antonakis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αυτό που λέω εδώ και χρόνια, μέχρι να ωριμάσει η ηλεκτροκίνηση τα παλιά μοντέλα θα είναι τελείως devaluated μέσα σε λίγα χρόνια.
Και έχεις απόλυτο δίκιο. Φαίνεται π.χ. στα πρώτα Leaf
Και η Tesla που είναι και παραπάνω χρόνια στο κουρμπέτι, έχει δείξει ότι πολλά upgrade γίνονται και μόνο με software απομακρυσμένα.
Σε ευχαριστώ! Για να συμπληρώσω και το σκεπτικό, και κατά την γνώμη μου πάντα, για κάνα 1-2 γενιές ακόμη, δεν είναι συμφέρον να επενδύσει κάποιος λεφτά σε ακριβά ηλεκτρικά, είτε είναι αυτοκίνητα είτε μηχανές.
Αυτή την στιγμή συμφέρει για καθαρά αστική μετακίνηση σε κάτι μικρό και φθηνό. π.χ σε Λονδίνο και Παρίσι κάνουν πάταγο αυτά:
https://vmotosoco.gr/super-soco-cpx-4800w/
Είδα και Zero motorcycles παρεπιπτόντως, αλλά η μηχανή Zero κάνει 20.000 και το Soco το παίρνεις και με λιγότερο από 3.000...δηλαδη σε 5 χρόνια που θα πάρεις άλλο μέχρι που το πετάς κι' όλας!
-
Tα λέτε πολύ σωστά και οι 2!! Όπως έχω πει σήμερα το ηλεκτρικό συμφέρει υπό προϋποθέσεις ή ως leasing (η πιο έξυπνη επιλογή). Εδώ μιλάνε για "επανάσταση" στις μπαταρίες σε 2-3 χρόνια με αυτονομίες πέριξ των 1.000χλμ. Και εγώ το σκέφτομαι πολύ σοβαρά το ηλεκτρικό, αλλά μόνο εαν βρω κάποια καλή προσφορά σε leasing. Σε αγορά δεν συμφέρει πιστεύω.
-
Αν πάρουμε ως παράδειγμα τους εσωτερικής καύσης, πήγαμε όπου πήγαμε με ατμοσφαιρικά μοτέρ που αποδίδανε μέγιστη ισχύ κοντά στον κόφτη, περάσαμε σε downsize με μικρά turbo να έχουμε ροπή χαμηλά και αλλάξαμε το κιβώτιο σε 2-3 σχέσεις overdrive, προσθέσαμε υβριδικότητα με ένα ή κάποιο άλλο τρόπο. Δε νομίζω να βλέπει κανείς εύκολα μεγάλο επόμενο βήμα στα εσωτερικής καύσης.
Εκτός αν κάνει κάτι τρελό καμιά Mazda π.χ., αλλά πριν εδραιωθεί το Euro7 δε θα βγει κάτι άλλο.Στα ηλεκτρικά έχεις από τη μία τα μοτέρ τα ίδια (που ως τεχνολογία υπάρχει αρκετό καιρό) δεν ξέρω πόσο εξέλιξη χωράνε, αλλά σίγουρα θα δούμε χαμηλότερες καταναλώσεις για την ίδια ισχύ. Και θα έρθει πολύ finetuning με τη διαχείριση ενέργειας γενικότερα.
Εκεί που πάσχουν τα ηλεκτρικά αυτή τη στιγμή είναι οι μπαταρίες και κυρίως στον λόγω χωρητικότητας προς βάρος. Το θέμα της ταχύτητας φόρτισης θεωρώ ότι θα λυθεί πιο εύκολα.
Μέχρι το '25-30 νομίζω ότι θα δούμε ωραία πράγματα, αλλά μάλλον όχι στην αμέσως ερχόμενη γενιά. -
Πότε θα δούμε κιβώτια στα ηλεκτρικά;
-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πότε θα δούμε κιβώτια στα ηλεκτρικά;
Υπάρχουν ήδη. Όχι σε λαικότερα μοντέλα.
Λογική μιας σχέσης για πόλη, μια για autobahn. Παραπάνω σχέσεις λίγο χλωμό νομίζω, γιατί έτσι και αλλιώς το εύρος ροπής του ηλεκτροκινητήρα είναι τεράστιο, σε σχέση με τα θερμικά. -
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πότε θα δούμε κιβώτια στα ηλεκτρικά;
Στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται. Το κιβώτιο υπάρχει για να καλύψει τις αδυναμίες (κοινώς περιορισμένο εύρως λειτουργίας) των ΜΕΚ και την μηδνεική ροπή χαμηλά. Τα ηελκτρικά μοτέρ δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα, οπότε γιατί να προστεθεί έξτρα βάρος και πολυπλοκότητα?
Έχοντας γράψει τα παραπάνω, ήδη η Porsche Taycan εχει κιβώτιο 2 σχέσεων για το πίσω μοτέρ. Οπότε μπορεί να δούμε και άλλες τέτοιες υλοποιήσεις, ειδικά σε πιο ακριβά ή σπορ αυτοκίνητα.
-
Πράγματι δεν χρειάζονται, υπάρχει και μια (τουλάχιστον) μοτοσυκλέτα , που την έχουμε μάλιστα και στην Ελλάδα, η CR6 Pro, αλλά δεν βλέπω τον λόγο... να δώσει κανείς 1600 παραπάνω από το απλό μοντέλο...
-
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πότε θα δούμε κιβώτια στα ηλεκτρικά;
Στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται. Το κιβώτιο υπάρχει για να καλύψει τις αδυναμίες (κοινώς περιορισμένο εύρως λειτουργίας) των ΜΕΚ και την μηδνεική ροπή χαμηλά. Τα ηελκτρικά μοτέρ δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα, οπότε γιατί να προστεθεί έξτρα βάρος και πολυπλοκότητα?
Έχοντας γράψει τα παραπάνω, ήδη η Porsche Taycan εχει κιβώτιο 2 σχέσεων για το πίσω μοτέρ. Οπότε μπορεί να δούμε και άλλες τέτοιες υλοποιήσεις, ειδικά σε πιο ακριβά ή σπορ αυτοκίνητα.
Γιατί να λειτουργώ τον ηλεκτροκινητήρα στο κίτρινο σημείο, όταν μπορώ να τον λειτουργώ στο μπλε για την ίδια ταχύτητα του αμαξιού;
-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πότε θα δούμε κιβώτια στα ηλεκτρικά;
Στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται. Το κιβώτιο υπάρχει για να καλύψει τις αδυναμίες (κοινώς περιορισμένο εύρως λειτουργίας) των ΜΕΚ και την μηδνεική ροπή χαμηλά. Τα ηελκτρικά μοτέρ δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα, οπότε γιατί να προστεθεί έξτρα βάρος και πολυπλοκότητα?
Έχοντας γράψει τα παραπάνω, ήδη η Porsche Taycan εχει κιβώτιο 2 σχέσεων για το πίσω μοτέρ. Οπότε μπορεί να δούμε και άλλες τέτοιες υλοποιήσεις, ειδικά σε πιο ακριβά ή σπορ αυτοκίνητα.
Γιατί να λειτουργώ τον ηλεκτροκινητήρα στο κίτρινο σημείο, όταν μπορώ να τον λειτουργώ στο μπλε για την ίδια ταχύτητα του αμαξιού;
γιατι παίζει να έχεις αχρωματοψία αφού μπλε δεν υπάρχει παρα πράσινο
ΥΓ πρασινο αστειάκι, οχι κρυο γιατι μπλε δεν υπάρχει
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Γιατί να λειτουργώ τον ηλεκτροκινητήρα στο κίτρινο σημείο, όταν μπορώ να τον λειτουργώ στο μπλε για την ίδια ταχύτητα του αμαξιού;
γιατι παίζει να έχεις αχρωματοψία αφού μπλε δεν υπάρχει παρα πράσινο
ΥΓ πρασινο αστειάκι, οχι κρυο γιατι μπλε δεν υπάρχει
γαλάζιο κάνει;
-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Γιατί να λειτουργώ τον ηλεκτροκινητήρα στο κίτρινο σημείο, όταν μπορώ να τον λειτουργώ στο μπλε για την ίδια ταχύτητα του αμαξιού;
γιατι παίζει να έχεις αχρωματοψία αφού μπλε δεν υπάρχει παρα πράσινο
ΥΓ πρασινο αστειάκι, οχι κρυο γιατι μπλε δεν υπάρχει
γαλάζιο κάνει;
προφανώς ήταν αθώο αστειάκι. ολοι καταλάβαμε τι εννοείς!!!! είμαι σπάμερ ζητώ συγνώμη
απλά δεν μπορεσα να κρατηθώ
-
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αφού θα καταργηθεί η πώλησή τους. Το ξέρουμε εδώ και χρόνια.. κάτσε να φτάσουμε στο 2035, μπορεί να πηγαίνουν με κάρα τότε όσοι μεταλλαγμένοι έχουν επιβιώσει από την καταστροφή της Ευρώπης το 2023.. διάβαζα μία επιστημονική μελέτη που έλεγε ότι σε 45 λεπτά θα έχει καταστραφεί όλη η Ευρώπη σε περίπτωση πτώσης πυρηνικού πυραύλου από Ρωσία..
-
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αφού θα καταργηθεί η πώλησή τους. Το ξέρουμε εδώ και χρόνια.. κάτσε να φτάσουμε στο 2035, μπορεί να πηγαίνουν με κάρα τότε όσοι μεταλλαγμένοι έχουν επιβιώσει από την καταστροφή της Ευρώπης το 2023.. διάβαζα μία επιστημονική μελέτη που έλεγε ότι σε 45 λεπτά θα έχει καταστραφεί όλη η Ευρώπη σε περίπτωση πτώσης πυρηνικού πυραύλου από Ρωσία..
The 100…εξαιρετική σειρά με αυτό ακριβώς το θέμα!!
-
Επειδή η λογική λέει ότι το σέρβις ενός ηλεκτρικού είναι πιο φτηνό αφού δεν έχει τόσα μηχανικά μέρη....αλλά άλλο η λογική και άλλο το ό,τι οι κατασκευαστές πρέπει να βγάλουν λεφτά και να ισοφαρίσουν την χασούρα των σέρβις....
Είχε πολλές επιλογές η δημοσκόπηση....99% πέσαμε έξω...αχαχα!!
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Επειδή η λογική λέει ότι το σέρβις ενός ηλεκτρικού είναι πιο φτηνό αφού δεν έχει τόσα μηχανικά μέρη....αλλά άλλο η λογική και άλλο το ό,τι οι κατασκευαστές πρέπει να βγάλουν λεφτά και να ισοφαρίσουν την χασούρα των σέρβις....
Είχε πολλές επιλογές η δημοσκόπηση....99% πέσαμε έξω...αχαχα!!
Και εδώ ήταν πάντα η απορία μου. Τα συνεργεία φταίνε για τις τιμές αυτές ή οι αντιπροσωπείες δίνουν επίτηδες τέτοιες τιμές ανταλλακτικών για τα ηλεκτρικά ή και τα αναλώσιμα; Τότε γιατί να πάμε από τώρα στα ηλεκτρικά που είναι το μεταίχμιο της αλλαγής από θερμικό σε ηλεκτρικό;
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης