-
6 χρόνια στο Μάζντα 6ταχυτο στο D, κανένα πρόβλημα, αυτή νομίζω είναι και η ενδεδειγμένη χρήση, αυτό συνιστουσαν και ξένοι φίλοι που οδηγούσαν αυτόματο μια ζωή
-
@piliourits said in Mazda CX-30:
6 χρόνια στο Μάζντα 6ταχυτο στο D, κανένα πρόβλημα, αυτή νομίζω είναι και η ενδεδειγμένη χρήση, αυτό συνιστουσαν και ξένοι φίλοι που οδηγούσαν αυτόματο μια ζωή
Παίδες καλησπέρα!!! Σχετικά με την αλλαγή ελαστικών ( εμπρός-πίσω) γνωρίζει κάποιος εάν είναι φρόνιμο να γίνεται κ στα πόσα χιλιόμετρα?
-
10-15 χιλιάδες, ανάλογα την χρήση.
-
@giggs said in Mazda CX-30:
Παίδες καλησπέρα!!! Σχετικά με την αλλαγή ελαστικών ( εμπρός-πίσω) γνωρίζει κάποιος εάν είναι φρόνιμο να γίνεται κ στα πόσα χιλιόμετρα?
Οι λαστιχάδες λένε κάθε 15-20.000 Km ή κάθε χρόνο.
Εγώ τα κάνω στα 10.000 γιατί έτσι για τα πρώτα 20.000 Km έχω τελείως φρέσκα λάστιχα. Γενικά τα αλλάζω συχνά γιατί έχω δει ότι έτσι έχω εξαιρετική χιλιομετρική απόδοση. Κατά σύμπτωση, χθες είδα στο site της Goodyear ότι συστήνει αλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km ή 6 μήνες. -
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@giggs said in Mazda CX-30:
Παίδες καλησπέρα!!! Σχετικά με την αλλαγή ελαστικών ( εμπρός-πίσω) γνωρίζει κάποιος εάν είναι φρόνιμο να γίνεται κ στα πόσα χιλιόμετρα?
Οι λαστιχάδες λένε κάθε 15-20.000 Km ή κάθε χρόνο.
Εγώ τα κάνω στα 10.000 γιατί έτσι για τα πρώτα 20.000 Km έχω τελείως φρέσκα λάστιχα. Γενικά τα αλλάζω συχνά γιατί έχω δει ότι έτσι έχω εξαιρετική χιλιομετρική απόδοση. Κατά σύμπτωση, χθες είδα στο site της Goodyear ότι συστήνει αλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km ή 6 μήνες.Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Τα δυνατά οπισθοκίνητα σχεδόν πάντα φοράνε άλλη διάσταση εμπρός -πίσω (ασύμμετρα) οπότε εχουν άλλη αντιμετώπιση και (μεγάλα) έξοδα.
-
@monman2 said in Mazda CX-30:
@harisma23 said in Mazda CX-30:
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Πάντως και η Φορντ για το Κουγκα στις 5.000χλμ έλεγε για μπρος-πίσω. Στις 15.000 που ρώτησα εγώ μου είπαν ουτε καν, θα είναι επικίνδυνο.
-
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km. -
@fanis75 said in Mazda CX-30:
Πάντως και η Φορντ για το Κουγκα στις 5.000χλμ έλεγε για μπρος-πίσω. Στις 15.000 που ρώτησα εγώ μου είπαν ουτε καν, θα είναι επικίνδυνο.
Αυτό που σου είπαν, είναι κατά την άποψη μου μ@λ@κία.
Οι παλαιότερες πρακτικές (και των κατασκευαστών ελαστικών) υπαγόρευαν ότι τα φρέσκα ελαστικά πρέπει να μπαίνουν πίσω. Πλέον με την καθιέρωση του ESP οι όποιες υπερστροφικές τάσεις ή γενικότερα αποσταθεροποιήσεις του πίσω άξονα ελέγχονται εν τη γενέσει τους. Οπότε κατά την άποψη μου υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα οφέλη στο να μπαίνουν μπροστά τα φρέσκα ελαστικά, όπου έχεις και το σύστημα διεύθυνσης και τη μετάδοση ισχύος (για τα προσθιοκίνητα) και το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό φρεναρίσματος.
-
Μπορεί να έχει "οριακές"τιμές σε καμπερ και σύγκλιση τροχών από το εργοστάσιο και να προτείνεται η συχνή εναλλαγή για ομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά.
-
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km.Δηλαδή αλλάζεις λάστιχα όταν βλέπεις τον αέρα;;;;
-
@ggab said in Mazda CX-30:
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km.Δηλαδή αλλάζεις λάστιχα όταν βλέπεις τον αέρα;;;;
Το βιβλίο της mazda λέει τα μπροστά πίσω ....κ τα πίσω μπροστά χιαστί όμως...παίζει κάποιο ρόλο αυτό? Δημιουργεί κάποιο θέμα στους αισθητήρες της ζάντας? Η απλά τα μπροστά πίσω στην ίδια πλευρά κ τέλος?
-
@giggs said in Mazda CX-30:
@ggab said in Mazda CX-30:
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km.Δηλαδή αλλάζεις λάστιχα όταν βλέπεις τον αέρα;;;;
Το βιβλίο της mazda λέει τα μπροστά πίσω ....κ τα πίσω μπροστά χιαστί όμως...παίζει κάποιο ρόλο αυτό? Δημιουργεί κάποιο θέμα στους αισθητήρες της ζάντας? Η απλά τα μπροστά πίσω στην ίδια πλευρά κ τέλος?
Τα λάστιχα έχουν κατεύθυνση κίνησης που αν τα βάλεις χιαστί θα αντιστραφεί (το σχετικό ανάγλυφο βελάκι θα δείχνει κι ανάποδα). Δεν είναι δυνατόν να γράφει χιαστί σε σημερινό αυτοκίνητο, πριν 30+ χρόνια, ίσως.
-
@piliourits said in Mazda CX-30:
@giggs said in Mazda CX-30:
@ggab said in Mazda CX-30:
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km.Δηλαδή αλλάζεις λάστιχα όταν βλέπεις τον αέρα;;;;
Το βιβλίο της mazda λέει τα μπροστά πίσω ....κ τα πίσω μπροστά χιαστί όμως...παίζει κάποιο ρόλο αυτό? Δημιουργεί κάποιο θέμα στους αισθητήρες της ζάντας? Η απλά τα μπροστά πίσω στην ίδια πλευρά κ τέλος?
Τα λάστιχα έχουν κατεύθυνση κίνησης που αν τα βάλεις χιαστί θα αντιστραφεί (το σχετικό ανάγλυφο βελάκι θα δείχνει κι ανάποδα). Δεν είναι δυνατόν να γράφει χιαστί σε σημερινό αυτοκίνητο, πριν 30+ χρόνια, ίσως.
Κοίταξα μόλις βιβλιαράκι Mazda Xedos 6 (παρουσιάστηκε το 1991) και λέει μόνο μπρος-πίσω, όχι χιαστί. Βέβαια δεν έχουν όλα τα λάστιχα φορά κατεύθυνσης, οπότε ίσως αναφέρεται μόνο σε αυτά η συγκεκριμένη οδηγία (αν όντως ισχύει και δεν διάβασε κάτι λάθος ο φίλος).
-
Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, νομίζω ότι κι εγώ χιαστί είδα στο βιβλιαράκι για αλλαγές ελαστικών....
-
@ggab said in Mazda CX-30:
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km.Δηλαδή αλλάζεις λάστιχα όταν βλέπεις τον αέρα;;;;
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς; Το δικό μου ποστ νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο. Δεν μιλάω κάπου για αέρα, νομίζω.
-
@giggs said in Mazda CX-30:
@ggab said in Mazda CX-30:
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km.Δηλαδή αλλάζεις λάστιχα όταν βλέπεις τον αέρα;;;;
Το βιβλίο της mazda λέει τα μπροστά πίσω ....κ τα πίσω μπροστά χιαστί όμως...παίζει κάποιο ρόλο αυτό? Δημιουργεί κάποιο θέμα στους αισθητήρες της ζάντας? Η απλά τα μπροστά πίσω στην ίδια πλευρά κ τέλος?
Όπως προείπαν,μόνο μπροστά πίσω και όχι χιαστί διότι έτσι θα έχουν ανάποδη κύλιση απο την αρχική τους τοποθέτηση. Στα περισσότερα ελαστικά άλλωστε υπάρχει συγκεκριμένη φορά περιστροφής,με βάση τη χάραξη του πέλματος.
-
@realzeus said in Mazda CX-30:
Κοίταξα μόλις βιβλιαράκι Mazda Xedos 6 (παρουσιάστηκε το 1991) και λέει μόνο μπρος-πίσω, όχι χιαστί. Βέβαια δεν έχουν όλα τα λάστιχα φορά κατεύθυνσης, οπότε ίσως αναφέρεται μόνο σε αυτά η συγκεκριμένη οδηγία (αν όντως ισχύει και δεν διάβασε κάτι λάθος ο φίλος).
Προφανώς όταν υπάρχουν λάστιχα με κατευθυντική χάραξη, απαγορεύεται το χιαστί.
Αλλά και στα συμμετρικά λάστιχα, η σύγχρονη πρακτική λέει ότι δεν πρέπει να αλλάζουμε χιαστί, γιατί τα λάστιχα έχουν "στρώσει" κατά τη μια φορά και δε θα συμπεριφερθούν εξίσου καλά αν τους αλλάξουμε φορά. Αυτό χωρίς να το έχω επιβεβαιώσει από κάποια συγκεκριμένη έρευνα ή τεχνική οδηγία, αλλά μόνο από έμπειρους λαστιχάδες.
-
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@ggab said in Mazda CX-30:
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@monman2 said in Mazda CX-30:
Οι λαστιχάδες λενε βλακείες , εμπρός πίσω στα 20000 χλμ ανακαλύπτεις εάν δουλεύει το λαμπάκι απο το esp .
Αυτό που κάνεις και συμφωνεί και η goodyear είναι σωστότερο και πιο ασφαλές για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Θα τολμούσα να πω οτι δυνατά (και λίγο βαριά) εμπροσθοκίνητα και νωρίτερα στα 7500-8000 χλμ.Εγώ μάλιστα κάνω μια παραλλαγή της Goodyear, με το δικό μου σκεπτικό:
α) Πρώτη εναλλαγή μπρος πίσω στα 10.000 Km. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 20.000 Km απολαμβάνεις φρέσκα λάστιχα.
β) Στα 20.000 Km έχεις λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
γ) Στα 30.000 Km δεύτερη εναλλαγή μπρος πίσω.
δ) Στα 40.000 Km έχεις και πάλι λάστιχα με την ίδια φθορά στους δύο άξονες, οπότε δεν κάνεις εναλλαγή.
ε) Εν συνεχεία πας βλέποντας και κάνοντας, ανάλογα με τη φθορά. Εκτιμώντας ως πιθανότερο όριο τα 50.000 Km, εγώ συνήθως κάνω και μια εναλλαγή στα 45.000 Km.Δηλαδή αλλάζεις λάστιχα όταν βλέπεις τον αέρα;;;;
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς; Το δικό μου ποστ νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο. Δεν μιλάω κάπου για αέρα, νομίζω.
Χαχαχα πλάκα κάνω καθώς με τόσα χλμ μπρος-πίσω δεν έχει νόημα αφού ή ξερά θα είναι ή θα έχει φύγει το πέλμα και θα βλέπεις τον αέρα μέσα απο τα λινάρια!
-
@harisma23 said in Mazda CX-30:
@realzeus said in Mazda CX-30:
Κοίταξα μόλις βιβλιαράκι Mazda Xedos 6 (παρουσιάστηκε το 1991) και λέει μόνο μπρος-πίσω, όχι χιαστί. Βέβαια δεν έχουν όλα τα λάστιχα φορά κατεύθυνσης, οπότε ίσως αναφέρεται μόνο σε αυτά η συγκεκριμένη οδηγία (αν όντως ισχύει και δεν διάβασε κάτι λάθος ο φίλος).
Προφανώς όταν υπάρχουν λάστιχα με κατευθυντική χάραξη, απαγορεύεται το χιαστί.
Αλλά και στα συμμετρικά λάστιχα, η σύγχρονη πρακτική λέει ότι δεν πρέπει να αλλάζουμε χιαστί, γιατί τα λάστιχα έχουν "στρώσει" κατά τη μια φορά και δε θα συμπεριφερθούν εξίσου καλά αν τους αλλάξουμε φορά. Αυτό χωρίς να το έχω επιβεβαιώσει από κάποια συγκεκριμένη έρευνα ή τεχνική οδηγία, αλλά μόνο από έμπειρους λαστιχάδες.
Το βιβλίο της mazda cx-30 το δείχνει σίγουρα χιαστί τα πίσω μπρος. Αν τα λάστιχα εχουν v τότε σίγουρα απαγορεύεται χιαστί γιατί έχουν βέλος κατεύθυνσης. Τα toyo νομίζω δεν έχουν βέλος κατεύθυνσης...οπότε εκεί δεν ξέρω τι γίνεται...σε σχέση με το στρώσιμο του λάστιχου σε μια φορά. Ίσως να εννοεί χιαστί αλλά να χρειάζεται ξεζανταρισμα ώστε να μην αλλάξει η φορά...θέλω να κάνω την αλλαγή κ έχω μπερδευτεί λιγάκι...
-
Πράγματι σύμφωνα με τον οδηγό χρήσης του αυτοκινήτου, συστήνεται αλλαγή κάθε 10000χλμ
Ως ενδεδειγμένος τρόπος προτείνεται ο παρακάτω:
Τέλος υπάρχει σημείωση όταν χρησιμοποιούνται λάστιχα με κατεύθυνση ή ασυμετρικά, να γίνει αλλαγή μόνο εμπρός - πίσω
Χθες έκανα αλλαγή εμπρός - πίσω στα 14500 χλμ. Ο λαστιχάς αρχικά είπε ότι δεν έχει σημαντική φθορά αλλά επισήμανε ότι η αλλαγή κάθε 10000 χλμ είναι η ιδανική, καθώς έχεις ομοιόμορφη φθορά σε όλα τα λάστιχα και συνεπώς μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση
Mazda CX-30