-
Θα ξεχάσω και αυτά που ήξερα. Οι προδιαγραφές του κινητήρα δεν έχουν καμία σχέση με το ιξωδες. Το ιξωδες έχει άμεση σχέση με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Γι'αυτό τα εγχειρίδια των κατασκευαστών έχουν τα ιξωδη και δίπλα τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος που καλύπτουν!
-
@ggab said in Toyota Yaris Cross:
Με αυτή τη λογική και 20/50 να βάλεις,τέτοιες θερμοκρασίες θα βλέπεις αφού υπάρχει το ψυγείο!
Γι'αυτό υπάρχουν τα ιξωδη και πάνε ανάλογα με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Το 0/8 τί εύρος θερμοκρασιών καλύπτει;;;; -
@ggab said in Toyota Yaris Cross:
Θα ξεχάσω και αυτά που ήξερα. Οι προδιαγραφές του κινητήρα δεν έχουν καμία σχέση με το ιξωδες. Το ιξωδες έχει άμεση σχέση με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Γι'αυτό τα εγχειρίδια των κατασκευαστών έχουν τα ιξωδη και δίπλα τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος που καλύπτουν!
Σε πιο εγχειρίδιο αυτοκινήτου έχεις δει διαφορετικό ιξώδες ανάλογα με τις θερμοκρασίες;
-
@ggab said in Toyota Yaris Cross:
Με αυτή τη λογική και 20/50 να βάλεις,τέτοιες θερμοκρασίες θα βλέπεις αφού υπάρχει το ψυγείο!
Γι'αυτό υπάρχουν τα ιξωδη και πάνε ανάλογα με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Το 0/8 τί εύρος θερμοκρασιών καλύπτει;;;;Καμία σχέση! Αυτό που γράφεις δεν έχει σχέση με την μηχανική και την λίπανση. Ο κατασκευαστής προτείνει ένα ιξώδες με βάση τις προδιαγραφές του κινητήρα. Και λέω ότι αυτό ισχύει για όλες τις χώρες γιατί η εξωτερική θερμοκρασία δεν επηρεάζει την θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα. Το μόνο που μετράει είναι το ιξώδες "W" (άρα το 20 που λές είναι ΑΚΥΡΟ) για να ξέρουμε πόσο λεπτό είναι το λάδι κατά την εκκίνηση. Όταν πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας ο κινητήρας αυτή είναι σταθερή είτε έξω έχει -10 είτε +40.
-
@realzeus said in Toyota Yaris Cross:
@ggab said in Toyota Yaris Cross:
Θα ξεχάσω και αυτά που ήξερα. Οι προδιαγραφές του κινητήρα δεν έχουν καμία σχέση με το ιξωδες. Το ιξωδες έχει άμεση σχέση με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Γι'αυτό τα εγχειρίδια των κατασκευαστών έχουν τα ιξωδη και δίπλα τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος που καλύπτουν!
Σε πιο εγχειρίδιο αυτοκινήτου έχεις δει διαφορετικό ιξώδες ανάλογα με τις θερμοκρασίες;
Σε όλα μου τα αυτοκίνητα.
-
Οι αριθμοί που συνοδεύουν το περίφημο "W" συνδέονται με τις θερμοκρασίες του περιβάλλοντος που λειτουργεί ο κινητήρας, όχι με τις θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα. Όσο πιο πολύ αυξάνεται το νούμερο μετά το W, τόσο αυξάνεται το ιξώδες του λαδιού και γίνεται πιο παχύρευστο.
Στη vw π.χ. δίνουν άλλες προδιαγραφές λαδιού για τις ψυχρές και άλλες για τις θερμές χώρες, για τον ίδιο κινητήρα.Υπάρχει κάποιος λόγος που η Toyota προτείνει ένα υπερβολικά λεπτό λάδι όπως είναι το 0W8. Πιθανότατα οι πολύ συχνοί κύκλοι ενεργοποίησης-απενεργοποίησης του θερμικού μοτέρ και τα συνεχή θερμικά σοκ που προκαλούν, καθώς συνδέονται με συνεχείς κύκλους κρύο μοτέρ-ζεστό μοτέρ.
Αυτή η συνεχή μεταβολή της θερμοκρασίας προκαλεί μεγάλη και πρόωρη φθορά και αντιμετωπίζεται καλύτερα με λεπτά λάδια που λιπαίνουν πιο γρήγορα και πιο εκτεταμένα τα μέταλλα του μοτέρ. Τα λεπτά λάδια αντιμετωπίζουν καλύτερα τις συνεχείς συστολές-διαστολές που κάνουν τη μεγάλη ζημιά.Το σοφότερο θα είναι κάποιος να ακολουθήσει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Η Toyota που έφτιαξε το μοτέρ ξέρει καλύτερα από τον κάθε μάστορα. Και αν νιώθει ανασφάλεια ας αλλάζει το λάδι συχνότερα.
-
Ξεκάθαρα.
-
@super-t said in Toyota Yaris Cross:
Ξεκάθαρα.
Για τις χαμηλές θερμοκρασίες, λογικό είναι! Αλλά στις υψηλές είτε 20 είτε 30 κάνει για ακριβώς τις ίδιες θερμοκρασίες. Στη εκκίνηση είναι το θέμα (όπως είπα ο δείκτης W), οταν φτάσει θερμοκρασία λειτουργίας δεν έχει σημασία η εξωτερική θερμοκρασία.
-
Άρα; Τα πολύ λεπτά λάδια πχ 8/16 είναι απαραίτητα μόνο στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ενώ για τις συνήθεις θερμοκρασίες της χώρας μας και τα 20 είναι οκ?
-
@fanis75 said in Toyota Yaris Cross:
@super-t said in Toyota Yaris Cross:
Ξεκάθαρα.
Για τις χαμηλές θερμοκρασίες, λογικό είναι! Αλλά στις υψηλές είτε 20 είτε 30 κάνει για ακριβώς τις ίδιες θερμοκρασίες. Στη εκκίνηση είναι το θέμα (όπως είπα ο δείκτης W), οταν φτάσει θερμοκρασία λειτουργίας δεν έχει σημασία η εξωτερική θερμοκρασία.
Για τα διαφορετικά νούμερα στην Ευρώπη και καλά το έβαλα.
Θα ήθελα να δω που δίνει η VW άλλα νούμερα ανάλογα με την χώρα. -
@ataim said in Toyota Yaris Cross:
Άρα; Τα πολύ λεπτά λάδια πχ 8/16 είναι απαραίτητα μόνο στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ενώ για τις συνήθεις θερμοκρασίες της χώρας μας και τα 20 είναι οκ?
Όχι, δεν είπα αυτό. Είπα ότι η τιμή του ιξώδους έχει 2 νούμερα: το 1ο (W = winter) μας δείχνει την ρευστότητα του λαδιού στο κρύο (άρα όσο πιο κρυο τόσο πιο χαμηλό θέλουμε), το οποίο πλέον 99% των κατασκευαστών συστήνουν 0W, άρα δεν έχει διαφορά (το 0W-20 με το 0W-8 έχουν ίδια ρευστότητα στο κρύο).
Η διαφορά είναι στο 2ο νούμερο, που μας δείχνει την ρευστότητα όταν το λάδι ζεσταθεί (συνήθως 120 η 130oC) και δεν έχει σχέση με την εξωτερική θερμοκρασία, αφού ούτως ή άλλως η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από οποιαδήποτε εξωτερική θερμοκρασία. Οπότε ένα 0w-8 σε σχέση με ένα 0w-16 θα έχει ίδια ρευστότητα στο κρύο αλλά στην θερμοκρασία λειτουργίας θα είναι πιο ρευστό. Ξαναλέω, η 2η τιμή δεν έχει σχέση με την εξωτερική θερμοκρασία. Για αυτό οι περισσότεροι κατασκευαστές (η BMW εδώ και 20+ χρόνια) συστήνουν ένα ιξώδες για όλες τις χώρες. Κάποτε που το 5w-30 ηταν η νόρμα, σύστηναν στο πολύ κρύο το 0w-30, πλέον όλα 0w είναι. -
@super-t said in Toyota Yaris Cross:
Ξεκάθαρα.
Τώρα βγάλαμε άκρη, για αυτό το 5αρι επάνω δεν κάνει για πολύ κρύο, όλα τα 0 κάνουν όμως.
Άρα τα 8αρια θα δώσουν λίγο καλύτερη κατανάλωση, καθώς ο κινητήρας θα ζεσταθεί πιο γρήγορα κ ίσως έχει μικρότερες αντιστάσεις στην λειτουργία του.
-
το προβλημα ειναι πως τα 0/8 & 0/16 ειναι πανακριβα & δυσευρετα στην αγορα οποτε οι αντιπροσωπίες βαζουν 0/20 που ειναι καπως φθηνοτερα.
-
Κυριοι κ κυριες (αν και νομιζω οτι ειναι μονο μια) εχω χασει τη ροη εδω... Εκανα κατι διαγραφες στα cookies και δε μπορω να συνδεθω (περα του συστηματος που γραφω τωρα) και μεχρι να ερθει η σειρα να επικοινωνησω με admin μονο θα σας διαβαζω...
Λοιπον παρελαβα... Χθες... Εκανα ηδη πανω απο 300 χλμ... Σε τρια μεγαλα αστικα κεντρα και εθνικη... Συν/λικη καταναλωση 4,7. Νοt bad...
ΟBD δεν ηταν θετικη επισημα η ΤΟΥΟΤΑ να κανω καμια παρεμβαση πριν το τελος της εγγυησης...
Η περιβοητη διχρωμια, δεν ειναι κατι ασχημο... Δινει μαλιστα κ ενα πολυ ωραια τονο... Ακομα και στις δικες μου ληψεις στη φωτογραφικη του τηλεφωνου φαινεται χαλια, ενω στη πραγματικοτητα δεν ειναι.
Ευχομαι καλο Σαββατοκυριακο και σας μεταφερω συντομα περισσοτερες εντυπωσεις.
...Και ενα τραγουδι για το δρομο, ''City Drive''
https://www.youtube.com/watch?v=O87mRspQ7zw
το οποιο ακουγα χθες στο Yaris Cross ACTIVE PLUS απο το TOYOTA USB που σας ειχα ποσταρει την Πρωτοχρονια...PEACE
-
Να ξεχάσετε αυτά που ξέρετε γιατί τα υβριδικά εχουν τα τελευταία χρόνια αντλίες λαδιού ηλεκτρονικά ελεγχόμενες που στέλνουν το λάδι με τον όγκο και την πίεση που πρέπει οταν ακριβώς την χρειάζεται ο κινητήρας
https://www.jstor.org/stable/26390393
Reducing friction under cold conditions is becoming more important in hybrid vehicle (HV) and plug-in hybrid vehicle (PHV) systems due to the lower oil temperatures of these systems, which results in higher friction loss.Απο το 2012 η αμερικανική εταιρεία μηχανολόγων
https://www.asme.org/topics-resources/content/better-fuel-efficiency-through-a-better-oil-pump
Fixed-displacement oil pumps currently circulate oil in most automobiles. Designers typically oversize the pumps to handle the harshest engine operating conditions. Most of the time, they consume more power and deliver significantly higher oil pressure than needed. They contain pressure-relief valves as a crude, cost-effective, and reliable way to avoid excessively high oil pressures. But these designs are inefficient, losing significant amounts of energy at high oil flows typical in internal-combustion engines.όλα γίνονται για την οικονομία καυσίμου και με αυτές τις τιμές καυσίμων είναι Νο1 προτεραιότητα και φυσικά και τις εκπομπές ρύπων.
https://www.asme.org/topics-resources/content/better-fuel-efficiency-through-a-better-oil-pump
Εμείς όμως αγοράζουμε ΤΟΥΟΤΑ και δεν πρέπει να μας ανησυχεί η αξιοπιστία ,όλα τα μοτερ όλων των εταιρειών φτάνουν για πλάκα τα 300-400 Κ χλμ και τα υβριδικά άνετα τα 500-600 Κ ΜΙΛΙΑ (υπάρχουν πολλά δείγματα απο τα Uber taxi στις ΗΠΑ) γιατί τα ηλεκτρικά μοτερ μειώνουν το φορτίο στον κινητήρα .
Αλλα ακόμα και αν δεχθούμε (που είναι μάλλον λάθος )οτι το 0W-8 /0W-16/0W-20 θα μειώσουν την ζωή του κινητήρα κατά πχ100.000 χλμ δεν πειράζει, στα 400.000 χλμ πιο πολύ θα μας νοιάζει η υγεία της μπαταρία παρα του κινητήρα. Μοτερ θα βρίσκουμε στα μεταχειρισμένα με κανα χιλιάρικο (τοποθετημένο) και η μπαταρία θα εχει τα διπλά ... οι κλέφτες το ξέρουν ήδη!
-
Αντλίες μεταβλητής ροής/πίεσης, έστω 2 σταδίων, υπάρχουν καμιά 7ετία τώρα.
-
@city-pop said in Toyota Yaris Cross:
Κυριοι κ κυριες (αν και νομιζω οτι ειναι μονο μια) εχω χασει τη ροη εδω... Εκανα κατι διαγραφες στα cookies και δε μπορω να συνδεθω (περα του συστηματος που γραφω τωρα) και μεχρι να ερθει η σειρα να επικοινωνησω με admin μονο θα σας διαβαζω...
Λοιπον παρελαβα... Χθες... Εκανα ηδη πανω απο 300 χλμ... Σε τρια μεγαλα αστικα κεντρα και εθνικη... Συν/λικη καταναλωση 4,7. Νοt bad...
ΟBD δεν ηταν θετικη επισημα η ΤΟΥΟΤΑ να κανω καμια παρεμβαση πριν το τελος της εγγυησης...
Η περιβοητη διχρωμια, δεν ειναι κατι ασχημο... Δινει μαλιστα κ ενα πολυ ωραια τονο... Ακομα και στις δικες μου ληψεις στη φωτογραφικη του τηλεφωνου φαινεται χαλια, ενω στη πραγματικοτητα δεν ειναι.
Ευχομαι καλο Σαββατοκυριακο και σας μεταφερω συντομα περισσοτερες εντυπωσεις.
...Και ενα τραγουδι για το δρομο, ''City Drive''
https://www.youtube.com/watch?v=O87mRspQ7zw
το οποιο ακουγα χθες στο Yaris Cross ACTIVE PLUS απο το TOYOTA USB που σας ειχα ποσταρει την Πρωτοχρονια...PEACE
Σου εύχομαι καλά,πολλά και απροβλημάτιστα χλμ.
-
Αντλίες μεταβλητής παροχής υπάρχουν χρόνια, από τότε που ανακαλύφθηκαν οι ρυθμιστές στροφών. Και τα κλιματιστικά στα σπίτια με inverter στην ίδια τεχνολογία στηρίζονται, δεν είναι τίποτα φοβερό και τρομερό αυτός ο περιβόητος "ηλεκτρονικός έλεγχος".
Επίσης δεν έχουν σχέση με τις προδιαγραφές του λαδιού του κινητήρα. Δουλεύουν σε χαμηλότερες στροφές όταν χρειάζεται μειωμένη παροχή λαδιού το μοτέρ, και καταναλώνουν λιγότερη ισχύ, είναι για οικονομία καυσίμου ή ρεύματος στα ηλεκτρικά/υβριδικά.Φυσικά είναι πιο ακριβές και έχουν και ένα πλακετάκι που τις ελέγχει, οπότε έχεις και μια πιθανή πηγή βλάβης ακόμα, σε αντίθεση με τις "παραδοσιακές" που έπαιρναν από ιμάντα ή αλυσίδα και δεν πάθαιναν τίποτα. Έχει τύχει σε κανέναν σας να αλλάξει ποτέ αντλία λαδιού στο αυτοκίνητό του?
-
Οι αντλίες λαδιού στα υβριδικά, θεωρητικά, είναι πιο αξιόπιστες γιατί δουλεύουν πολύ λιγότερο άρα έχουν λιγότερη καταπόνηση
-
Είναι τελείως θεωρητικό αυτό που λες, έως αυθαίρετο. Το αντίθετο πιστεύω, ότι οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντλίες, ακριβώς λόγω του ηλεκτρονικού μέρους είναι πιο εύκολο να χαλάσουν. Δεν έχω συναντήσει ποτέ συμβατικό αυτοκίνητο που να έχει χρειαστεί ν' αλλάξει αντλία λαδιού. Γι' αυτό ρωτάω, έχει τύχει ποτέ σε κανέναν σας να αλλάξει αντλία λαδιού στο αυτοκίνητό του?
Εξίσου θεωρητικό και αυθαίρετο είναι ότι τα θερμικά μοτέρ στα υβριδικά χρησιμοποιούνται λιγότερο, άρα φθείρονται λιγότερο και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Τα μοτέρ σ' αυτά τα αυτοκίνητα αναβοσβήνουν συνεχώς, αυτός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός για τη μακροζωία του κινητήρα. Παρόμοια κριτική υπάρχει και για το start-stop, αλλά εδώ το μοτέρ δεν προλαβαίνει να κρυώσει όσο περιμένεις στο φανάρι, απλώς σταματάει να κυκλοφορεί το λάδι που κι αυτό κακό είναι.
Γι' αυτό τα μοτέρ στα αυτοκίνητα που κινούνται κυρίως Εθνική είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση και ζουν περισσότερο απ' αυτά που κινούνται κυρίως στην πόλη.
Toyota Yaris Cross