-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@kostast said in [Η προοπτική της
Ναι, ποιος το περίμενε ότι η φυσική και η αεροδυναμική δεν αλλάζουν ιδιαίτερα, ό,τι τρόπο και να χρησιμοποιεί ένα όχημα για κίνηση.
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι προσπαθείς να υπονοήσεις, αλλά προκύπτει από τα γραφόμενα σου ότι εσυ έχεις εκ των προτέρων υπολογίσει τι ενέργεια θέλει ένα 2 τόνων όχημα με 120 χ.α.ω για 320 χλμ και έκανες απλά την αναγωγή στο ηλεκτρικό.
Φώτισε μας μεγάλε γκουρού, θελουμε κι εμείς τις παραμέτρους του υπολογισμού σου
Βεβαίως.
Παραδοχές.
Cd, 0,30
frontal area, 2,2 m2
βάρος 2000 kg
συντελεστής τριβής ελαστικώνε, 0,015
Επίπεδος δρόμος, ηλιόλουστη μέρα, μηδέν αέραςβάζοντας τα κάτω, με λίγο excel για να μην κάνουμε πράξεις με το κομπιουτεράκι, βγάζει ότι για να κρατήσει σταθερή ταχύτητα 120 km/h θέλει περίπου 24,5 kW ισχύος. (Με πολλά αστεράκια γιατί θεωρούμε ότι δεν καταναλώνεται ισχύς/ενέργεια σε απώλειες πουθενά (100 % efficiency) και διάφορα άλλα)
Σε μια ώρα (120 km απόσταση) θα έχει καταναλώσει 24,5 kWh ενέργειας. (Επίσης 20,4 kWh/100 km)
Για 360 km προφανώς θα θέλει 24,5×3=73,5 kWh.
Για 320 km, ε θα θέλει περίπου 65 kWh.Η Ford Γερμανίας κάπου λέει το Mach-e θέλει 20 kWh/100 km στο WLTP combined, οπότε φαντάζομαι ότι κάνω και underestimate τα νούμερα...
Οι διορθώσεις σου στο παραπάνω λοιπόν είναι;
Το έγραψες και μόνος σου. Στα αστεράκια. Στο ότι δηλαδή το μοτέρ του έχει μέγιστη απόδοση (> = 85% στα ηλεκτρικά) στις στροφές που έχει όταν πάει με 120 km/h, που είναι η παραδοχή σου χοντρικά.
Αν δε με απατά η μνήμη, η μέγιστη απόδοση είναι περίπου στα 3/4 του μέγιστου, που αν είδα καλά είναι πολύ πιο πάνω από τα 25 kw.
Δεν ξέρω, μπορεί π.χ. να έχει κιβώτιο, αλλά αν βάλεις κι ένα μέτριο συντελεστή απόδοσης 70% ( wild guess, το κάνω λίγο όπως εσυ) τότε οι υπολογισμοί σου δεν είναι πια τόσο ακριβείς.
Για την ακρίβεια δεν είναι καθόλου.Για τις 17-20 kWh/100 km κατανάλωση WLTP που λέει η Ford έχουμε κάποιο σχόλιο; Που θα δώσει δηλαδή 70/17,2 =404 km αυτονομία σε έναν κύκλο οδήγησης με μέση ταχύτητα 53,5 km/h.
Και ναι οι υπολογισμοί μου είναι λάθος όπως λες και είναι λάθος βοηθώντας κιόλας την αυτονομία. Αν βάλεις όλες τις απώλειες που αναφέρεις το 24,5 kWh θα γίνει π.χ. 30 kWh που μειώνει ακόμα περισσότερο το νούμερο αυτονομίας.
ή για να το πούμε αλλιώς, σε αυτό
Αν το mustang με 68 kWh μπαταρία βγάζει 320 χλμ πηγαίνοντας με 120, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι τα ηλεκτρικά να γίνουν αυτοκίνητα γενικής χρήσης.
ναι έτσι είναι, η κατανάλωση ενέργειας είναι μικρή αλλά και οι μπαταρίες είναι μικρές οπότε η αυτονομία είναι μικρή.
Να σου πω την αλήθεια, για τις εργοστασιακές δηλώνω πλήρη άγνοια.
Αυτό ήταν και το νόημα των όσων έγραψα αλλωστε, χωρίς λεπτομέρειες (που συμπεριλαμβάνουν και τις ιδιότητες του κινητήρα) είναι δύσκολο να κανείς ακόμα και χοντρικές εκτιμήσεις.
Δεν είμαι ειδικός, απλά έχω στήσει κάνα 2 e-bikes και ουσιαστικά ότι ξέρω από ηλεκτρομοτερ προέρχονται από εκεί. Μπορεί στους κινητήρες των αυτοκινήτων να υπάρχουν διάφορες, δεν το ξέρω. -
Να τι παθαίνει κανείς αν δεν έχει κάνει το homework του προηγουμένως. (καλά, κάποια στιγμή θα σας πω και τα δικά μου τρεχάματα, παρά τη σωστή προσέγγιση που είχα)
https://cartalk.gr/katochos-ilektrikou-monos-pagomenos-perigrafei/
Αφιερωμένο σε Πήλιου και Δουβλίνο, ξέρω ότι θα ασελγήσετε με το παρόν άρθρο. Χαλάλι σας!
-
Plug in
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Να τι παθαίνει κανείς αν δεν έχει κάνει το homework του προηγουμένως. (καλά, κάποια στιγμή θα σας πω και τα δικά μου τρεχάματα, παρά τη σωστή προσέγγιση που είχα)
https://cartalk.gr/katochos-ilektrikou-monos-pagomenos-perigrafei/
Αφιερωμένο σε Πήλιου και Δουβλίνο, ξέρω ότι θα ασελγήσετε με το παρόν άρθρο. Χαλάλι σας!
Όταν ξεκινάς κάτι ΛΑΘΟΣ από την αρχή, αναμενόμενο είναι το αποτέλεσμα. Ας πρόσεχε! Καταρχάς, πρώτα απο όλα έχει γραφτεί πριν ξεκινήσεις σε όλα τα apps και ότι άλλο χρειάζεται για να φορτίσεις στους διάφορους σταθμούς, δεν το κάνει όταν φτάσεις με το κρύο και το άγχος. Εντάξει είναι και οι δικές μας υποδομές για κλωτσιές ακόμα.
-
Απλά στην Ελλάδα δεν υφίσταται "ταξίδι" με ηλεκτρικό ακόμη.
Κάποιος που ζει σε μέρος σαν το δικό μου, αν έχει και γκαράζ και θέλει να γυρίζει το Πήλιο να πηγαινοερχεται μέχρι Λάρισα, είναι ιδανικό.
Με "λίγο προγραμματισμό" όπως λέτε μπορεί να φτάσει και Θεσσαλονίκη μία στο τόσο.
Μέχρι εκεί...Αλλά αυτός ο "λίγος προγραμματισμός" στους ρυθμούς της σημερινής ζωής, είναι το αντίστοιχο του έχουμε γραπτή εβδομαδιαία απογραφή στα ντουλάπια της κουζίνας και το ψυγείο, κι αντίστοιχα να ρυθμίζουμε τις επισκέψεις για ψώνια... το κάνετε αυτό, ή απλά ψωνίζετε "ότι λείπει" με το μάτι κι ότι θυμάστε;
Υπάρχει μια μικρή μερίδα "ψυχαναγκαστικων" που σχεδόν απολαμβανουν αυτές τις διαδικασίες, αλλά δεν είναι για όλους... -
Χαχα! Δεν έχω αρνητική διάθεση φίλε μου, ρεαλιστική έχω!
Είμαι τρελός γκατζετακιας, οπότε φαντάζομαι θα πάρω από τους πρώτους κάποιο ηλεκτρικό όχημα, απλά είναι διαφορετικό να πάρω ένα καινούργιο smartwatch με 400€, και διαφορετικό ένα όχημα πολλών χιλιάδων που δεν θα με εξυπηρετεί, γι' αυτό το ψάχνω αρκετά, και βλέπω ότι δεν έχουν ωριμάσει ακόμη οι συνθήκες, κάτι που το ξέρεις καλά και ο ίδιος!
Τώρα ο τύπος ήταν απαράδεκτος που δεν είχε καν κατεβάσει τα app, αυτό το κάνεις από το σπίτι, αλλά τα προβλήματα είναι ακόμη υπαρκτά, και κατά τη γνώμη μου θα γίνει χειρότερη η κατάσταση, πριν γίνει καλύτερη.
Και εξηγώ, όταν αυξηθούν πολύ τα ηλεκτρικά, θα υπάρχει μία περίοδος που θα είναι δυσανάλογη η αύξηση με την βελτίωση των υποδομών. Δηλαδή είναι καλά και άνετα τώρα που τα ηλεκτρικά είναι ελάχιστα, θα αρχίσει να χειροτερεύει από εδώ και πέρα, και θα φτάσουμε περίπου στο 2030-32 - άποψή μου - που θα καταφέρει να έρθει το σύστημα σε μία ισορροπία, και θα έχουμε τη γνώση και την εμπειρία να έχουμε ένα σωστό και λειτουργικό δίκτυο.Αν τα βάλεις όλα αυτά, απέναντι στα diesel μου, που κυριολεκτικά ξεχνάω να πάω βενζινάδικο, καταλαβαίνεις ότι υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα σε αυτούς τους 2 κόσμους τη δεδομένη στιγμή.
Επίσης, δεν θα ήθελα να αυξήσω τα άγχη μου, κάνω απίστευτα αγχωτική δουλειά και ζω μία κόλαση 24/7, θέλω να αφαιρέσω λίγο άγχος αυτή τη στιγμή, όχι να προσθέσω.
Αυτή την περίοδο θα πάρω ή μία μηχανή ή μεγαλουτσικο scooter, και πιστεύω η επόμενη αγορά μου (σε 2-3 χρόνια) θα είναι κάτι μικρό σε φάση Ami ή το scooter της Seat.
Ακόμη είναι αρκετά πίσω τεχνολογικά, δεν έχουμε φτάσει στο μέγιστο της τεχνολογίας και των κατασκευών, και πιστεύω ούτε στο μέγιστο των επιδοτήσεων (ειδικά για δίκυκλο είναι λίγο ξεφτίλα, αλλά αύξησαν τα αμαξίδια τύπου Αmi που θα το/το κάνουν πολύ συμφέρουσα αγορά για όποιον έχει ανάγκη τέτοιο όχημα), οπότε μάλλον στο επόμενο πρόγραμμα γύρω στο 2025-26, θα είναι θετικές οι συγκυρίες.
Επίσης συγχαρητήρια για το σάιτ σου, πολύ καλή προσπάθεια.
-
Σε ευχαριστώ πολύ! Τις επόμενες ημέρες θα γράψω και για το δικό μου ηλεκτρικό ταξίδι, το πρώτο μου. Τα είχα κάνει όλα σωστά και πάλι έγινε επεισοδιακό.
-
Για τον Lap, που ορέγεται τα PHEV. Πες αλεύρι, το ICCT σε γυρεύει..
-
Μέχρι να αρχίσουν να κλείνουν βενζινάδικα και να μετατρέπονται σε σταθμούς φόρτισης, εγώ δεν θα ανησυχούσα.
-
Mοιραία θα κλείσουν πολλά βενζινάδικα. Και ίσως δια παντός. Που σημαίνει ότι στην αγορά θα πέσουν πολλά οικόπεδα φιλέτα. Πιστεύω θα μπορείς κάλλιστα να 'σηκώσεις' πολυκατοικία στη θέση τους, η οποία στο ισόγειο, αν θέλεις, να έχει και θέσεις φόρτισης 'δια το κοινόν'.
Από την άλλη θα μπορείς να 'σηκώσεις' πολυκατοικία στάθμευσης και φόρτισης μόνο.
ή και σκέτη πολυκατοικία ή μαγαζιά. -
Μη βαράς Πήλιου, με το μαλακό ρε Ντουμπλίν, με έχετε χορτάσει καρπαζά.
https://cartalk.gr/apistefto-ekopsan-eklepsan-kalodia-tachyfortisti-tesla/
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Μη βαράς Πήλιου, με το μαλακό ρε Ντουμπλίν, με έχετε χορτάσει καρπαζά.
https://cartalk.gr/apistefto-ekopsan-eklepsan-kalodia-tachyfortisti-tesla/
Και πόσα ακόμα θα κάνουν τέτοια. Στην δουλειά μου παίρνουν μετασχηματιστές Μέσης Τάσης. Αυτά δεν θα ψυρισουν;
-
Συγνώμη αλλά πιστεύω ότι έχω τα σκήπτρα σε αυτήν την πρόβλεψη. Το γράφω εδώ και κάνα δυο έτη, το τι θα γίνει εδώ σε κάθε πυλωτη δεν λέγεται.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Συγνώμη αλλά πιστεύω ότι έχω τα σκήπτρα σε αυτήν την πρόβλεψη. Το γράφω εδώ και κάνα δυο έτη, το τι θα γίνει εδώ σε κάθε πυλωτη δεν λέγεται.
Σε κάθε πυλωτη δεν θα μπορούν να βάλουν εύκολα ταχυφορτιστες πολλούς. Αν συγχρόνως πάνε να φορτίσουν θα υπάρχει πρόβλημα με την παροχή ρεύματος.
Ακόμα αυτά δεν τα έχουν μελετήσει σωστά από ότι γνωρίζω, γιατί πουλάω φορτιστές. -
Αυτό δεν το ξερω. Δεν υπάρχει περίπτωση να τραβήξουν καλώδια όπως τώρα περνούν οπτικές ίνες;
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αυτό δεν το ξερω. Δεν υπάρχει περίπτωση να τραβήξουν καλώδια όπως τώρα περνούν οπτικές ίνες;
Ήδη στις μεγαλουπόλεις και στην Λάρισα τραβάνε σε μερικά σημεία καλώδια ρεύματος κάτω από το έδαφος για να γλυτώσουν από τις εναέριες καλωδιώσεις.
Αλλά επειδή θα ανέβει έτσι η ζήτηση ρεύματος δεν είναι πολύ καλά μελετημένο πως θα γίνει ο μοιρασμός.
Φαντάσου τι θα γίνει τα καλοκαίρια που η ΔΕΗ δέχεται πλήγμα από ζήτηση λόγω πολλών μονάδων ψύξης και δουλεύουν οι μονάδες ηλεκτρικής ενέργειας παραπάνω από full. Και φυσικά υπάρχουν υπερφορτώσεις.
Οι καλωδιώσεις όμως κάτω από το έδαφος δεν σημαίνει ότι μπορούν να αντέξουν μεγαλύτερη ζήτηση ενέργειας. -
Λογικό φαινεται.
Άλλωστε και τα υγρά καύσιμα τι είναι; Ενέργεια είναι εγκλωβισμένη σε υγρή μορφή. Αν την απαγορεύσεις πρέπει να αναπληρώσεις την έλλειψη της ενέργειας αυτής με κάποιον τρόπο. -
Το καλοκαίρι στη χώρα έχουμε διακοπές ρεύματος λόγω των a/c, ενώ συχνά σκάνε και μετασχηματιστές από την ασυντηρησιά του δικτύου.
Φαντάσου τί έχει να γίνει αν αρχίσουν να μπαίνουν στην πρίζα και τα ev. -
Άκουγα στην τηλεόραση πως το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ που ξεκίνησε το 2011 για ενεργειακές κοινότητες θα έρθει στη Βουλή. Νομίζω οι ζαιοι θα το κατεβάσουν ως πρόταση νόμου. Βασικά κάνουν ασκήσεις και πρόβες γάμου μεταξύ τους αλλά το θέμα μας είναι άλλο.
Δεν ξέρω αν αυτό βοηθά, αλλά φαινεται να ψάχνουν λύση.
-
@polistas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το καλοκαίρι στη χώρα έχουμε διακοπές ρεύματος λόγω των a/c, ενώ συχνά σκάνε και μετασχηματιστές από την ασυντηρησιά του δικτύου.
Φαντάσου τί έχει να γίνει αν αρχίσουν να μπαίνουν στην πρίζα και τα ev.Ακριβώς αυτό που είπες και έγραψα...
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε τέτοιες υποδομές.
Και ας φτιάχνονται καινούριες μονάδες ηλεκτρικής ενέργειας, όπως το καινούριος στην Πτολεμαίδα που είναι τεράστιο και ανεμογεννήτριες κλπ.
Δεν αντέχουν οι όλες παροχές μεταφοράς ενέργειας.
Αν ανέβει το ποσοστό της ηλεκτροκίνησης κατά πολύ, θα ακούμε προβλήματα συχνά πυκνά.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης