-
Όταν ανέφερα το νεαρό της ηλικίας του συμφουρίτη, δεν σύγκρινα τους κινητήρες αλλά την οδηγική αίσθηση και ευχαρίστηση. Που ναι μεν έχει ένα βαθμό υποκειμενικότητας και εξαρτάται από τα προσωπικά γούστα και τις ανάγκες, δεν παύουν να ισχύουν όμως οι βασικές αρχές.
Ο diesel έχει κατασκευαστεί για άλλους λόγους. Είναι αργόστροφος, με μεγάλη ροπή χαμηλά και ξεφουσκώνει γρήγορα, πατάς λίγο το γκάζι και σου ζητάει να αλλάξεις ταχύτητα. Και ο βασικός του προορισμός είναι να κινεί μεγάλου κυβισμού και βαριά οχήματα, να "τραβάει στην ανηφόρα" που λένε... Τα φαντάζεστε αυτά με ροπή βενζινοκινητήρα? Ούτε την ανηφόρα δεν θα έβγαζαν.
Το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης σε συνδυασμό με το φθηνότερο καύσιμο, τον έκανε δημοφιλή κάποια περίοδο. Στη Γερμανία π.χ. που αγόραζαν κάτι τεράστια θηρία και κάνουν και πολλά χιλιόμετρα, diesel θέλανε να πάρουν, τι να την κάνουν τη βενζίνη, τρελοί είναι?
Ένας πολύστροφος βενζινοκινητήρας είναι πιο ζωντανός και πιο απολαυστικός στην οδήγηση (για μένα τουλάχιστον). Επίσης επαρκέστατος και καταλληλότερος για να κινήσει ένα σχετικά ελαφρύ όχημα σαν το 308. Κουτί το κινεί το αυτοκίνητο ο βενζινοκινητήρας και έχεις και πιο ζωντανό αυτοκίνητο.
Τώρα εμείς εδώ πάλι αχταρμά τα κάνουμε, τυφλωνόμαστε από την οικονομικότερη λειτουργία του diesel και νομίζουμε ότι είναι ο super κινητήρας για τα κουβαδάκια μας...
Φτάνουμε στο σημείο να λέμε πάρε diesel για την πόλη και βγαίνε που και που στην εθνική να το γκαζώνεις να κάνεις αναγέννηση στο φίλτρο. Θα ξεχάσω κι αυτά που ξέρω... -
Απολαυστικός και επαρκεστατος ο 1.2 τρικύλινδρος αλλά όχι ο 1.5 τετρακύλινδρος με 50% περισσότερη ροπή;
Εκτος αν συγκρίνεις 2λιτρα GTi με τον 1.5 diesel, δηλαδή μήλα με αχλάδια. Κανεις δεν γελιέται ότι θα κοντράρει στα φανάρια το Focus RS ή κάποιο AMG, οι λόγοι αγοράς ενός diesel είναι άλλοι.
Α και η πολυστροφία, δεν είναι προτέρημα σε 1.2 λίτρα γαϊδουράκια. Είναι ψευδαίσθηση.
-
Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη για το μεγάλο ποστ, αλλά επειδή διαβάζω πολλές απόψεις και αρχίζω και μπερδεύομαι και μπαίνω σε σοβαρές σκέψεις ως προς το αν έκανα "σωστή" επιλογή ή ακόμα και αν θα έπρεπε να ακυρώσω...
1)Στο πετρέλαιο, παίζουν ρόλο μόνο τα χιλιόμετρα και ο ανοιχτός δρόμος ή μετράει και πόσο συχνά κινείται το όχημα για να βγάζει αυτά τα χλμ? Θέλω να πω, αν ένα αυτοκίνητο κινείται 2 φορές το μήνα και βγάζει μέσα σε 1 χρόνο περί τα 15000 χλμ. αρκούν για να αποφευχθούν τυχόν ζημιές ή το γεγονός ότι το αυτοκίνητο θα "κάθεται" τις υπόλοιπες 25-28 μέρες του μήνα αυξάνει τις πιθανότητες να βγάλει θέματα?
Επίσης, σε όσα άρθρα έχω διαβάσει και ακόμα και σε συζητήσεις με τον μηχανικό μου και τον αντιπρόσωπο, όλοι καταλήγουν ότι το πετρέλαιο έχει νόημα μόνο αν κάνεις πάνω από 15-18000 χλμ και όλοι με απέτρεψαν να πάω σε πετρέλαιο από την στιγμή που δεν κάνω το Σέρρες - Θεσσαλονίκη ή έστω και το Κοζάνη - Θεσσαλονίκη τουλάχιστον 3-4 φορές τη βδομάδα... Τώρα διαβάζω και ακόμα και για 6 και για 8000 χλμ να πας σε ντίζελ. Τι ισχύει τελικά?
Από την μία μην πας σε ντίζελ λόγω adblue, dpf κλπ. από την άλλη μην πας σε βενζίνη για τυχόν θέματα όπως τα παρακάτω:
https://forum.4troxoi.gr/topic/92388/forum-tehnika-themata-veltioseis-peugeot-208-misfire-oil-check-trigmoi?page=1https://www.peugeotforums.com/threads/308-1-2-puretech-low-speed-pre-ignition-lspi.339758/
Με βάση όλα αυτά και τα όσα διαβάζω, αρχίζω να πιστεύω ότι θα έπρεπε να κυκλοφορούν μόνο ford (για το fun2drive) και toyota (για την αξιοπιστία) στο δρόμο...
2) Ο λόγος της "πίεσης" προς το αυτόματο, έχει να κάνει με το ότι το μηχανικό έχει βγάλει προβλήματα/ζημιές? Ή απλά μόνο και μόνο επειδή το αυτόματο είναι πιο "καλό", όμορφο, εύκολο σε επίπεδο άνεσης και σε αίσθηση? Το ρωτάω γιατί, ούτε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη ζω, όπου σε συνθήκες μποτιλιαρισματος συμφωνώ ότι το αυτόματο είναι μεγάλο συν, αλλά και επειδή δεν πιστεύω ότι έχω τόσο σπουδαίες οδηγικες γνώσεις/εμπειρίες ώστε να ξεχωρίζω αν η διαφορά από 20-25 σε 30 κιλά πχ ροπής αξίζει και την όποια διαφορά τιμής. Εδώ το i20 έκανα test drive και μου φάνηκε πύραυλος μπροστά στο corsa/vectra του 2000.
Θέλω να πω ότι, 2500 ευρώ απλά και μόνο για την "αίσθηση"/ευκολία, δεν είναι και λίγα λεφτά. Είναι χρήματα που μπορείς να δώσεις σε ταξίδια/ανακαινισεις/ασφάλεια/βενζίνες πχ κλπ. Μου βγάζουν για παράδειγμα την μεικτή για τα επόμενα 5 χρόνια.
Πολλά από τα σύγχρονα μπλιμπλικια δεν τα "χρειαζόμαστε" στην πραγματικότητα, άλλωστε οι περισσότεροι από εμάς μάθαμε να οδηγούμε όλα αυτά τα χρόνια χωρίς αυτά και δεν είμαι αντίθετος στο να εξελισσομαστε, ίσα ίσα το ακριβώς αντίθετο. Αλλά να έχει και μια λογική εξήγηση και ένα νορμάλ κόστος. Πχ ένα blind spot ευχαρίστως να το πληρώσω 200 ευρώ όπως σε κάποιες εταιρείες για να έχω ένα εξτρά σύστημα ασφαλείας, αλλά να το πληρώσω πχ 2000 ευρώ επειδή μου το βάζουν μαζί με θερμαινόμενα καθίσματα, συγγνώμη αλλά δεν θα πάρω. Σε όλα υπάρχει ένα μέτρο.
Καθότι νέος και ως ένας απλός καθημερινός/συνηθισμένος οδηγός, προσπαθώ να καταλάβω κάποιες από τις απόψεις, ώστε να δω αν τελικά όντως έχει νόημα η υπέρβαση για κάποιες ανέσεις, με επιχειρήματα σοβαρά, ή αν απλά λέμε πράγματα για να γίνεται κουβέντα και να λέει ο καθένας πως θα ήθελε το αυτοκίνητό του πραγματικά να είναι.
Και γω προσωπικά θα ήθελα ένα tesla, ένα Mazda 2λιτρο ή έστω και το 308 το hybrid για να μην του λείπει τίποτα, ωστόσο θα πρέπει να δουλεύω άλλα 5-10 χρόνια σα σκυλί και να κόψω ένα κάρο άλλες "ανέσεις" μου προκειμένου να τα πάρω αυτά.
Αυτό όμως σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να πάρεις κάτι, απλά και μόνο επειδή δεν μπορείς να το πάρεις ακριβώς όπως το θέλεις και δεν πρέπει να κάνεις υποχωρήσεις? Ή να πάρεις κάτι υποδεέστερο ή δεν σου αρέσει, από την στιγμή που αυτό που θες δεν μπορείς να το πάρεις όπως ακριβώς θέλεις? -
Περί κινητήρων.
Ο diesel είναι για κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα γιατί είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση και πιο ανθεκτικός στο χρόνο και στα χιλιόμετρα. Θυσιάζεις όμως άλλα πράγματα, πιο ακριβή συντήρηση, άλλη οδηγική συμπεριφορά (σε άλλους αρέσει, σε όλους όχι) κλπ. Άρα τον παίρνεις αν είσαι σ' αυτή την κατηγορία.Τα επιχειρήματα περί αυξημένης ροπής σε σχέση με το βενζινοκινητήρα, για το βάρος των αυτοκινήτων που συζητάμε, είναι τραγελαφικά.
Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση παίρνεις βενζινοκινητήρα. Είναι παραπάνω από επαρκής και πιο απολαυστικός στην οδήγηση.
Για τα έξτρα και τα μπλιμπλίκια που θα έχει το αυτοκίνητο, αποφασίζει ο καθένας ανάλογα με τα γούστα του και τα λεφτά του, δεν υπάρχει κάποιος κανόνας.
-
καλησπέρα παιδιά! είμαι και εγώ καινούργιος στο forum σας! και οφείλω να πω, ότι η βοήθεια σας είναι πολύτιμη σε κάποιον που θέλει να κάνει μια νέα αγορά αυτοκινήτου. είμαι κ εγω ένας από αυτούς που ενδιαφερομουν για το νέο 308.πηγα το ειδα αλλά όταν μπήκα μέσα το σαλόνι του με έπνιξε!!σήμερα αγόρασα ένα περιοδικό που ασχολείται με το αυτοκίνητο, κ είχε αναφορά στο νέο 308,είχε φωτογραφία τα ψηφιακά όργανα, κ έλεγε χαρακτηριστικά με μαύρα γράμματα, ότι αυτή είναι μια εικόνα που δεν θα μπορεί να την δει ένας ψηλός άνθρωπος μεσα στο αυτοκίνητο. και κάπου εκεί ήρθε και με επιβεβαίωσε. δυστηχως ( για μενα παντα) ,30000 ,και να μην έχεις την εικόνα που θες είναι υπερβολή!
-
Ναι το πετρέλαιο δεν κάνει να μένει στάσιμο
Αναπτυσσόνται μικροοργανισμοι και αυτοι δημιουργουν μια γλίτσα σαν μυξα και καταστρέφει όλα τα μέρη του ψεκασμου. Εχει μεγάλο κόστος καθαρισμου έως τεράστιο για αλλαγή.Θέλει να το βάζεις και να το καις σχετικά συντομα. Να μη μένει για μήνες μέσα στο ντεπόζιτο.
Ειδάλλως μπορείς να ρίχνεις προσθετα για να μην συμβαίνει αυτό αλλά μετά αρχίζεις και έχεις σχεδόν ίδια τιμή στο λίτρο με τη βενζίνη.
Αν το κινείς σε ανοιχτό δρόμο συχνά, όπως για να πας στην εργασία σου τότε είναι η καλυτερη επιλογή.Επίσης μέσα στην πολη δεν μπορεί να φτάσει το φίλτρο μικρόσωματιδίων στην θερμοκρασία αναγέννησης και για αυτό προκαλουνται έξτρα ψεκασμοί με αποτέλεσμα να χάνεις και σε κατανάλωση. Όσο περνουν τα χρόνια με αστική χρήση το φίλτρο γεμίζει ακόμα και αν κανει την τυπικη αναγεννηση διότι και οι έξτρα ψεκασμοί δεν επιφέρουν τον τέλειο καθαρισμό καθότι πολλες φορες τους διακόπτουμε με το που φτασουμε στον προορισμο μας και μένουν κατάλοιπα.
Είναι ξεκάθαρα για ανοιχτούς δρόμους και κίνηση με υψηλό φορτίο ώστε να διατηρείται η σωστή θερμοκρασία σε όλα τα εξαρτήματα τους.
Όσον αφορά το αυτόματο, οχι ειναι καθαρα για ευκολία. Περισσότερες οι πιθανότητες να χαλάσει ένα αυτόματο παρα ένα χειροκίνητο, εφόσον ξέρεις να αλλάζεις και δεν γρατζουνάς τα γρανάζια
Για αυτό σου πρότεινα χειροκίνητο και diesel.
-
Εγώ τα τελευταία 2 χρόνια είχα το ίδιο αυτοκίνητο σε αυτόματο βενζίνης 1.2 110 άλογα και τώρα το έχω σε αυτόματο ντίζελ 1.5 120 άλογα.
Το ντίζελ έχει πολύ πιο γρήγορο περπάτημα ιδιαίτερα σε προσπεράσματα και καίει 1,5-2 λίτρα λιγότερο ήτοι περίπου 5 ευρώ στα 100 χλμ.
-
Είναι πιο γρήγορο γιατί έχει άλλη ροπή και άλλη ιπποδύναμη.
Λογικό -
Και από το 1.2 130 είναι πιο γρήγορο στα προσπεράσματα.
Η διαφορά ροπής οφείλεται στο ντίζελ.
-
Η ροπή ειναι το ένα μέρος της συνάρτησης. Τον άλλο είναι ο λόγος του κιβωτίου. Δηλαδή ακόμα και λιγότερη ροπή να έχει ο κινητήρας τον κιβώτιο θα μας πει αν τελικά είναι πιο γρήγορο ή οχι
-
Το ίδιο κιβώτιο έχουν . Οι σχέσεις μπορεί να είναι διαφορετικές...
-
Αυτό λέω
-
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Ο diesel έχει κατασκευαστεί για άλλους λόγους. Είναι αργόστροφος, με μεγάλη ροπή χαμηλά και ξεφουσκώνει γρήγορα, πατάς λίγο το γκάζι και σου ζητάει να αλλάξεις ταχύτητα. Και ο βασικός του προορισμός είναι να κινεί μεγάλου κυβισμού και βαριά οχήματα, να "τραβάει στην ανηφόρα" που λένε... Τα φαντάζεστε αυτά με ροπή βενζινοκινητήρα? Ούτε την ανηφόρα δεν θα έβγαζαν.
Ένας πολύστροφος βενζινοκινητήρας είναι πιο ζωντανός και πιο απολαυστικός στην οδήγηση (για μένα τουλάχιστον). Επίσης επαρκέστατος και καταλληλότερος για να κινήσει ένα σχετικά ελαφρύ όχημα σαν το 308. Κουτί το κινεί το αυτοκίνητο ο βενζινοκινητήρας και έχεις και πιο ζωντανό αυτοκίνητο.
Μαλλον δεν εχεις οδηγησει δυνατουτσικο ντιζελ σαν τον 1,5 της Πεζω σε συνδιασμο απο το 8αρι αυτοματο σασμαν . Θα αλλαξεις γνωμη. Μπορω να πω οτι ειναι πιο ευχαριστο απο τον 1,2 βενζινης
-
Ακριβως. Για τα αυτοκινητα τα οποια εφοδιαζουν κι εγω περιεργως προτιμω τον ντιζελ. Κραταω μονο επιφυλαξη για τον 1.2 με τα 155 που και η μοναδικη εκδοση που δεν εχω οδηγησει.
-
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Ο diesel έχει κατασκευαστεί για άλλους λόγους. Είναι αργόστροφος, με μεγάλη ροπή χαμηλά και ξεφουσκώνει γρήγορα, πατάς λίγο το γκάζι και σου ζητάει να αλλάξεις ταχύτητα. Και ο βασικός του προορισμός είναι να κινεί μεγάλου κυβισμού και βαριά οχήματα, να "τραβάει στην ανηφόρα" που λένε... Τα φαντάζεστε αυτά με ροπή βενζινοκινητήρα? Ούτε την ανηφόρα δεν θα έβγαζαν.
Δεν ισχύει αυτό. Υπήρχαν παλιότερα βενζινοκίνητα φορτηγά (μέχρι και άρματα μάχης 70 τόνων) που ήταν ταχύτερα σε σχέση με τα ντίζελ. Προσωπικά πρόλαβα και στον Ε.Σ. ατμοσφαιρική, βενζινοκίνητη, μπίγα. Όταν έπαιρνε μπροστά την ακούγαμε από το άλλο άκρο του στρατοπέδου. Έριχνε στα αυτιά σε όλα τα τουρμποντίζελ Μ35 και 680 Μ3. Ο λόγος που κυριάρχησε το πετρέλαιο είναι η μικρότερη κατανάλωση (πολύ σημαντικός παράγοντας για το εμπόριο) και το ότι είναι λιγότερο εύφλεκτο καύσιμο (εξαιρετικά σημαντικό στο πεδίο της μάχης).
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Ο diesel είναι για κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα γιατί είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση και πιο ανθεκτικός στο χρόνο και στα χιλιόμετρα
Ούτε αυτό ισχύει πλέον. Ωφέλιμη διάρκεια έχουν όλα τα καθημερινά αυτοκίνητα (δεν μιλάμε τώρα για τίποτα S Class) στις 250.000 χλμ. Από εκεί και πάνω τα κόστη συντήρησης τα καθιστούν ασύμφορα, σε σχέση με την αντικατάσταση τους. Το βλέπει κάποιος αυτό και από το ότι τα βιβλία συντήρησης σταματούν σε εκείνα τα χιλιόμετρα περίπου. Αν συνεχίζεις να ρίχνεις λεφτά, θα σου βγάλουν πολλά περισσότερα, απλά δεν αξίζει. Άσε που μετά από 300.000 χλμ θα θέλεις να οδηγήσεις και κάτι άλλο...
@criuser said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Εγώ τα τελευταία 2 χρόνια είχα το ίδιο αυτοκίνητο σε αυτόματο βενζίνης 1.2 110 άλογα και τώρα το έχω σε αυτόματο ντίζελ 1.5 120 άλογα.
Το ντίζελ έχει πολύ πιο γρήγορο περπάτημα ιδιαίτερα σε προσπεράσματα και καίει 1,5-2 λίτρα λιγότερο ήτοι περίπου 5 ευρώ στα 100 χλμ.Τα νούμερα πάντως διαφωνούν μαζί σου. Αυτό που σου φαίνεται είναι η αρχική φάση της επιτάχυνσης, επειδή χαμηλά δίνει περισσότερο το ντίζελ.
-
@realzeus said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Ο diesel έχει κατασκευαστεί για άλλους λόγους. Είναι αργόστροφος, με μεγάλη ροπή χαμηλά και ξεφουσκώνει γρήγορα, πατάς λίγο το γκάζι και σου ζητάει να αλλάξεις ταχύτητα. Και ο βασικός του προορισμός είναι να κινεί μεγάλου κυβισμού και βαριά οχήματα, να "τραβάει στην ανηφόρα" που λένε... Τα φαντάζεστε αυτά με ροπή βενζινοκινητήρα? Ούτε την ανηφόρα δεν θα έβγαζαν.
Δεν ισχύει αυτό. Υπήρχαν παλιότερα βενζινοκίνητα φορτηγά (μέχρι και άρματα μάχης 70 τόνων) που ήταν ταχύτερα σε σχέση με τα ντίζελ. Προσωπικά πρόλαβα και στον Ε.Σ. ατμοσφαιρική, βενζινοκίνητη, μπίγα. Όταν έπαιρνε μπροστά την ακούγαμε από το άλλο άκρο του στρατοπέδου. Έριχνε στα αυτιά σε όλα τα τουρμποντίζελ Μ35 και 680 Μ3. Ο λόγος που κυριάρχησε το πετρέλαιο είναι η μικρότερη κατανάλωση (πολύ σημαντικός παράγοντας για το εμπόριο) και το ότι είναι λιγότερο εύφλεκτο καύσιμο (εξαιρετικά σημαντικό στο πεδίο της μάχης).
Ότι πεις. Πέστο το και στις εταιρείες που φτιάχνουν μεγάλους κινητήρες για φορτηγά, λεωφορεία, μεγάλα ειδικά οχήματα κλπ αυτό. Και ίσως και σ' αυτούς που φτιάχνουν κινητήρες για πλοία.
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Ο diesel είναι για κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα γιατί είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση και πιο ανθεκτικός στο χρόνο και στα χιλιόμετρα
Ούτε αυτό ισχύει πλέον. Ωφέλιμη διάρκεια έχουν όλα τα καθημερινά αυτοκίνητα (δεν μιλάμε τώρα για τίποτα S Class) στις 250.000 χλμ. Από εκεί και πάνω τα κόστη συντήρησης τα καθιστούν ασύμφορα, σε σχέση με την αντικατάσταση τους. Το βλέπει κάποιος αυτό και από το ότι τα βιβλία συντήρησης σταματούν σε εκείνα τα χιλιόμετρα περίπου. Αν συνεχίζεις να ρίχνεις λεφτά, θα σου βγάλουν πολλά περισσότερα, απλά δεν αξίζει. Άσε που μετά από 300.000 χλμ θα θέλεις να οδηγήσεις και κάτι άλλο...
Και σ' αυτό ότι πεις. Συζήτησέ το π.χ. με τους ταξιτζήδες, κάθε πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα αλλάζουν μοτέρ.
-
Κύριοι μιλάτε όλοι με παραδοχές του παρελθόντος.
Εγώ κι ο Κρούζερ και κάνα δυο άλλοι, σας λένε τί ισχύει σήμερα.
Ειδικά ο Κρούζερ, έκανε μακροχρόνιο τεστ στο ακριβώς ίδιο αμάξι, με το ίδιο κιβώτιο (αυτόματο) πρώτα τον 1.2λτ βενζίνη και μετά τον 1.5λτ ντίζελ, του γκρουπ.Είναι άλλο τί νομίζει ο καθένας από τις εμπειρίες του στο παρελθόν, κι άλλο τί ισχύει τώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση του να πάρει κάποιος το ΙΔΙΟ γαλλικό αμάξι, με τον συγκεκριμένο 1.2 βενζίνη ή τον συγκεκριμένο 1.5 ντίζελ.
Κάποτε είχαν διαφορά και στην τιμή και στην αξιοπιστία και σε κυβισμό και σε πολλά.
Τώρα έχουν και το ντίζελ και η βενζίνη, και τούρμπο, και παρόμοιο σύστημα τροφοδοσίας υψηλής πίεσης, οι κινητήρες αποδίδουν περίπου το ίδιο στις περίπου ίδιες στροφές με μικρές διαφορές (μη συγκρίνετε τα παλιά ατμοσφαιρικά που ξυπνούσαν στις 3000σαλ, τα μικρά τούρμπο βενζίνης κοντά στα πλαίσια του τουρμποντήζελ δουλεύουν, ούτε τα αργόστροφα ντίζελ είναι πλέον έτσι).Τα σύγχρονα τουρμποντήζελ έχουν ένα ευαίσθητο σημείο στο φίλτρο DPF όπως τα άμεσου ψεκασμού βενζίνης έχουν την ευαισθησία των βαλβίδων εισαγωγής.
Αλλά το σημαντικό είναι όχι η γενική εγκυκλοπαιδική σύγκριση χαρακτηριστικών άλλων αυτοκινήτων, αλλά το 308 αν θα πηγαίνει καλύτερα και με τι κόστος με τον 1.2 ή τον 1.5
Στον φίλο που ρώτησε να πω πως συγκρίνοντας αυτά τα δύο, ο 1.2 θα κυμαίνεται από 7-9+ λτ βενζίνης κατανάλωση με τιμή σημερινή 1.80€ και ο 1.5 κατανάλωση 5-6,5λτ ντίζελ με τιμή σημερινή 1.5€ το ανώτερο.
Διαιρείς με απλή μέθοδο των 3 και βγάζεις τη διαφορά για τα χιλιόμετρα που κάνεις, επί τα χρόνια που θα το έχεις.Όσον αφορά στην "ανάγκη" του αυτόματου, δεν μιλάμε γενικά για ένα αυτόματο, αλλά για το καλύτερο και πιο αξιόπιστο (ιαπωνικό) αυτόματο κιβώτιο που έχει μπει μέχρι σήμερα σε "καθημερινά" αυτοκίνητα, σε σύγκριση με ένα στη καλύτερη περίπτωση "μέτριο" χειροκίνητο της Πεζώ... αν θα ματώσεις για να πληρώσεις τη διαφορά, μη το παίρνεις, αλλά αν μπορείς να τα δώσεις και το κρατήσεις το αμάξι καιρό, πάρε μια σκάλα κάτω εξοπλισμό με ΑΥΤΟ το κιβώτιο, είναι το καλύτερο κομμάτι του αυτοκινήτου.
Εγώ ΔΕΝ θα αγόραζα γαλλικό αμάξι με χειροκίνητο, αν δεν είχε τέτοιο αυτόματο κιβώτιο. Δεν είναι μόνο πιο άνετο στη πόλη, θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο και σε ανηφόρες φορτωμένος και σε ένα παλιόδρομο, ούτε μύρισε ο δίσκος, ούτε τίποτα.
Κι αν για λόγους οικονομίας πας σε ντίζελ, κάνει τέλειο συνδυασμό. -
Τον νέο 308 έχει νέο χειροκίνητο κιβώτιο. Διαφορετικό από τα παλια των psa.
Γενικά η psa στα 1,6 turbo 208 gti είχαν καλά κιβώτια. Μάλλον αυτό έβαλαν στο νέο 308. Στα άλλα 208 ήταν μετριότηταΔεν έχει το βενζίνης 8 και 9. Γύρω στα 1,5-2 λίτρα διαφορά με το diesel έχουν ανά συνθήκη. Σε αυτοκινητόδρομο έχουν πολύ μικρή διαφορά. Στην πόλη και στο βουνό μεγαλύτερη.
-
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
@realzeus said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Ο diesel έχει κατασκευαστεί για άλλους λόγους. Είναι αργόστροφος, με μεγάλη ροπή χαμηλά και ξεφουσκώνει γρήγορα, πατάς λίγο το γκάζι και σου ζητάει να αλλάξεις ταχύτητα. Και ο βασικός του προορισμός είναι να κινεί μεγάλου κυβισμού και βαριά οχήματα, να "τραβάει στην ανηφόρα" που λένε... Τα φαντάζεστε αυτά με ροπή βενζινοκινητήρα? Ούτε την ανηφόρα δεν θα έβγαζαν.
Δεν ισχύει αυτό. Υπήρχαν παλιότερα βενζινοκίνητα φορτηγά (μέχρι και άρματα μάχης 70 τόνων) που ήταν ταχύτερα σε σχέση με τα ντίζελ. Προσωπικά πρόλαβα και στον Ε.Σ. ατμοσφαιρική, βενζινοκίνητη, μπίγα. Όταν έπαιρνε μπροστά την ακούγαμε από το άλλο άκρο του στρατοπέδου. Έριχνε στα αυτιά σε όλα τα τουρμποντίζελ Μ35 και 680 Μ3. Ο λόγος που κυριάρχησε το πετρέλαιο είναι η μικρότερη κατανάλωση (πολύ σημαντικός παράγοντας για το εμπόριο) και το ότι είναι λιγότερο εύφλεκτο καύσιμο (εξαιρετικά σημαντικό στο πεδίο της μάχης).
Ότι πεις. Πέστο το και στις εταιρείες που φτιάχνουν μεγάλους κινητήρες για φορτηγά, λεωφορεία, μεγάλα ειδικά οχήματα κλπ αυτό. Και ίσως και σ' αυτούς που φτιάχνουν κινητήρες για πλοία.
@andya3 said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Ο diesel είναι για κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα γιατί είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση και πιο ανθεκτικός στο χρόνο και στα χιλιόμετρα
Ούτε αυτό ισχύει πλέον. Ωφέλιμη διάρκεια έχουν όλα τα καθημερινά αυτοκίνητα (δεν μιλάμε τώρα για τίποτα S Class) στις 250.000 χλμ. Από εκεί και πάνω τα κόστη συντήρησης τα καθιστούν ασύμφορα, σε σχέση με την αντικατάσταση τους. Το βλέπει κάποιος αυτό και από το ότι τα βιβλία συντήρησης σταματούν σε εκείνα τα χιλιόμετρα περίπου. Αν συνεχίζεις να ρίχνεις λεφτά, θα σου βγάλουν πολλά περισσότερα, απλά δεν αξίζει. Άσε που μετά από 300.000 χλμ θα θέλεις να οδηγήσεις και κάτι άλλο...
Και σ' αυτό ότι πεις. Συζήτησέ το π.χ. με τους ταξιτζήδες, κάθε πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα αλλάζουν μοτέρ.
Σου απαντώ με επιχειρήματα και μου λες ασυναρτησίες. Σου εξήγησα γιατί έγιναν αυτές οι αλλαγές. Οι Σοβιετικοί είχαν πετρελαιοκίνητα άρματα στον Β' ΠΠ, που είχαν τον πλεονέκτημα ότι αναφλέγονταν πολύ δυσκολότερα μετά από εχθρική βολή. Για αυτό κυριάρχησε το πετρέλαιο στις Ένοπλες Δυνάμεις. Στο εμπόριο κυριάρχησε επειδή η μικρότερη κατανάλωση έκανε τις μεταφορές φτηνότερες. Καμία σχέση με αυτό που είπες για τις ανηφόρες. Μιλάς σε άνθρωπο που τα πρόλαβε και τα μεν και τα δε. Επίσης μάθε να κάνεις σωστό quote...
@piliourits said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Εγώ κι ο Κρούζερ και κάνα δυο άλλοι, σας λένε τί ισχύει σήμερα.
Σήμερα ισχύει ότι το πετρελαιοκίνητο θα δώσει περισσότερο στις μεσαίες, αλλά δεν έχει ψυχή ψηλά, Για αυτό φαίνεται πιο δυνατό, ενώ οι μετρήσεις λένε το αντίθετο.
-
@lap said in Peugeot 308 P5/Mk3 (2021):
Τον νέο 308 έχει νέο χειροκίνητο κιβώτιο. Διαφορετικό από τα παλια των psa.
Γενικά η psa στα 1,6 turbo 208 gti είχαν καλά κιβώτια. Μάλλον αυτό έβαλαν στο νέο 308. Στα άλλα 208 ήταν μετριότηταΔεν έχει το βενζίνης 8 και 9. Γύρω στα 1,5-2 λίτρα διαφορά με το diesel έχουν ανά συνθήκη. Σε αυτοκινητόδρομο έχουν πολύ μικρή διαφορά. Στην πόλη και στο βουνό μεγαλύτερη.
Ο 1.5HDi "που να χτυπιέσαι" που λέει ο λόγος ΔΕΝ θα περάσει ποτέ τα 7 λτ, κι ας πας με 150 σταθερά. Μπορείς να το πεις αυτό για τον 1.2 βενζίνης;
Στα 120 θα είναι κοντά στα 5λτ ή παρακάτω.
Μέσα στην πόλη, ίσως ακόμη μεγαλύτερη η διαφορά.Το μόνο που "δεν κάνει" για το πετρέλαιο, είναι μόνιμα να πηγαίνεις 2-3 χιλίομετρα διαδρομή και να το παρκάρεις, για μήνες, χωρίς ποτέ να βγεις μια μισάωρη βόλτα κάπου. Αν κάποιος θέλει αυτή τη χρήση, αβλεπί ΤΟΥΟΤΑ υβριδικό!
Αλλά αν κάποιος είναι κυρίως σε διαδρομές άνω των 15-20 χιλιομέτρων, είναι απλά σπατάλη να μην πάρει ένα τόσο καλό ντίζελ.Και Δια επαναλαμβάνω, δεν μιλάμε γενικά για "το πετρέλαιο" αλλά για τους συγκεκριμένους δύο κινητήρες, 1.2 & 1.5 πάνω στο συγκεκριμένο σασί.
Peugeot 308 P5/Mk3 (2021)