-
Χαιρετίζω την όμορφη παρέα σας ως νέο μέλος. Μας έπιασε το χιόνι στην Αθήνα και τα "αμαξάκια" μας μείνανε 3 μέρες παρκαρισμένα και ακίνητα. Και αυτό πυροδότησε μια σκέψη του τύπου "ρε γμτ, αν έχεις ένα ωραίο 4x4, με μια τετράδα κατάλληλα λάστιχα και καμιά σωστή μόντα, πας παντού, δε σε ακινητοποιεί τίποτα".
Καθότι το "SUV" έχει γίνει πολύ "μόδα" νομίζω πως έχει θολώσει λίγο η έννοια 4x4-τζιπ και καταλαβαίνω πως όσο πίσω πας σε χρονολογία, τόσο πιο ικανά αυτοκίνητα θα βρεις. Έχει κι ένας εδώ κοντά στη γειτονιά ένα μονταρισμένο CRV (με ψήλωμα, κάτι χοντρά λάστιχα, κάτι σχάρες, κάτι προβολάκια) και με έκανα εικόνα.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, κοιτώντας την αγορά του ~2005-2010 και όλα τα μοντέλα που κυκλοφορούσαν τότε (Grand Vitara, CR-V, XTrail, Rav4, Maverick, Forester κ.α. που δε μου έρχονται) ποιά είναι τα πιο ικανά να πεις "πάω παντού με την κατάλληλη προετοιμασία" (σε λογικά πλαίσια, δε μιλάμε για αναρρίχηση); Είναι κάποια που ήταν πολύ ικανά μεν, αναξιόπιστα δε; Είναι η μόνιμη τετρακίνηση must σε σχέση με τα διάφορα "awd" συστήματα;
Ευχαριστώ
-
Εδώ ταιριάζει γάντι η απάντηση του γάτου: #mono_Vitara.
Ένα Grand Vitara και είσα άρχοντας, αφού υπάρχουν πάρα πολλές δοκιμασμένες και φτηνές λύσεις για να το κάνεις offroad animal. Τα διάφορα CRV, HRV, RAV κλπ. μόνο για γέλια είναι σε τέτοιες συνθήκες. Αλλιώς μετά ξηλώνεσαι και πας σε Land Cruiser, Wrangler, Range/Land Rover. -
@fanis75 said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Εδώ ταιριάζει γάντι η απάντηση του γάτου: #mono_Vitara.
Ένα Grand Vitara και είσα άρχοντας, αφού υπάρχουν πάρα πολλές δοκιμασμένες και φτηνές λύσεις για να το κάνεις offroad animal. Τα διάφορα CRV, HRV, RAV κλπ. μόνο για γέλια είναι σε τέτοιες συνθήκες. Αλλιώς μετά ξηλώνεσαι και πας σε Land Cruiser, Wrangler, Range/Land Rover.Τον είδα τον "γάτο" σε άλλο thread, μοιάζει να ξέρει τα Vitara καλύτερα κι απ τη Suzuki.
Είναι όντως τόσο υποδεέστερα τα CRV, RAV, Xtrail κλπ; Μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο;
(και αυτό με το οποίο τελειώνεις, είναι ακριβώς αυτό που σκέφτομαι, πραγματικά ικανά-για-όλα αυτοκίνητα, είναι αυτά που λες, που είναι για πολύ κόσμο απλησίαστα σε αγορά και χρήση)
-
Αφού θα είναι ένα αυτοκίνητο για περιστασιακή απ ότι καταλαβαίνω χρήση και απ' ότι καταλαβαίνω κοιτάς τόσο παλιά λόγω κόστους, θα σου πρότεινα να σκεφτείς να πάρεις ένα Jimny.
Ναι είναι μικρότερο (δε ξέρω σε τι βαθμό σε νοιάζει αυτό - αν είναι δηλαδή για 2-3 άτομα, το ένα από αυτά πιο μικρόσωμο, δεν είναι πρόβλημα) αλλά είναι το μόνο που όπως γράφεις "δε θα σε ακινητοποιεί τίποτα".
Όλα αυτά με πολύ φθηνότερη συντήρηση και κτήση από τα υπόλοιπα ικανά...
-
Το έχω ξαναναφέρει εδώ μέσα, λόγω δουλειάς αλλά και λόγω του ότι είμαστε μια παρέα φίλων οι οποίοι "κληρονόμησαν" τέτοιους δεινόσαυρους , οπότε αποφασίσαμε από το να σαπίζουν και να πληρώνουμε τα τέλη δίλιτρων , τουλάχιστον να τα βγάζουμε όσο μπορούμε στη φύση.
Από πείρα και όσα έχω οδηγήσει τα κορυφαία κατά σειρά ήταν το jimny , το niva και το terrios ( αυτό ποτέ δε το συμπάθησα ιδιαίτερα). Vitara καμίας γενιάς δεν έτυχε να οδηγήσω ή να έχουμε στο παρεάκι, οπότε δε ξέρω.
Μετά κινούνται σε παρόμοια επίπεδα τα περισσότερα , όπως το Rav 4 ii ( μέχρι το fl γιατί μετά άλλαξαν τη τετρακίνηση , μέχρι τότε είχε μηχανικό κεντρικό ) , το forester ( ποτέ δεν κατάλαβα γιατί εξυμνούνταν τόσο , τα κοντά του είναι πολύ "μακριά" για κοντά και έχει μεγάλους προβόλους) , το maverick ( αυτό έχω , συμβουλεύω μακριά , έχει καλή γρήγορη τετρακίνηση με καλή άρθρωση αξόνων , αλλά έχει ακατανόητα μακριά πρώτη και "ευαίσθητη" δρομίσια ανάρτηση ) και το HRV ( αυτό έχουμε στην παρέα, αλλά η τετρακίνησή του είναι η πιο αργή να πάρει μπρος και η ανάρτησή του είναι κούτσουρο για εκτός ) . Τα παραπάνω με ένα φυσιολογικό λαστιχάκι , πχ, michelin cross , μας έχουν χαρίσει απίστευτες στιγμές φυσιολατρικών εξερευνήσεων. Θα σε πάνε αρκετά μακριά αν δε τα "λυπηθείς". Μετά πρέπει να απευθυνθείς στο γάτο για πιο εξτρίμ.
Το πρόβλημα είναι ότι το πολύ χώμα ,τα της δεύτερης κατηγορίας τα ταλαιπωρεί αρκετά. Εγώ στο maverick αλλάζω δίσκο πλατό με κάθε αλλαγή τακάκια που λέει ο λόγος, γιατί πρέπει να πατινάρεις την πρώτη σα τρελός , επίσης την ακούει η ανάρτησή του συχνά και αλλάζω ακρόμπαρα και λοιπά σχετικά συχνά. Παρόμοια το Rav ( είναι της ευρύτερης οικογένειας ) , την ακούει η ευαίσθητη κρεμαγιέρα. Ούτε το forester είναι κανένα τέρας αξιοπιστίας. Το Honda καίει λάδι πλέον πολύ, αλλά κατά τα άλλα τίποτα, απλά σπάει πέτρες στα νεφρά.
Αν αγόραζα σήμερα τέτοιας μορφής ( για φυσιολατρικές εκδρομές) θα κοίταγα για jimny ή panda 4*4 πετρέλαιο ( αν αυτό το αυτοκινητάκι ψηλώσει 3 πόντους , πετάει εκτός) ή σε δίλιτρο Rav4ii προ φλ , είναι καλύτερο από όλα σχεδόν εντός και είναι καλό και εκτός ( κοντοί πρόβολοι , ψηλό, δυνατό κινητήρα και μηχανικό κεντρικό διαφορικό). Vitara δε ξέρω. -
Με μια απλή τετράδα χειμερινά ελαστικά την έβγαζες άνετα σε τόσο πολύ χιόνι που έριξε στην αττική
-
@a-nik-i said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Είναι όντως τόσο υποδεέστερα τα CRV, RAV, Xtrail κλπ; Μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο;
Πέρα από αναρτήσεις, γωνίες (ράμπας, προσέγγισης κλπ.) το βασικό είναι ότι έχουν 4κίνηση που εμπλέκεται ηλεκτρονικά και είναι αργή, χωρίς διαφορικά και δεν ανταποκρίνεται καλά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
-
@dimitriscsd said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Αφού θα είναι ένα αυτοκίνητο για περιστασιακή απ ότι καταλαβαίνω χρήση και απ' ότι καταλαβαίνω κοιτάς τόσο παλιά λόγω κόστους, θα σου πρότεινα να σκεφτείς να πάρεις ένα Jimny.
Ναι είναι μικρότερο (δε ξέρω σε τι βαθμό σε νοιάζει αυτό - αν είναι δηλαδή για 2-3 άτομα, το ένα από αυτά πιο μικρόσωμο, δεν είναι πρόβλημα) αλλά είναι το μόνο που όπως γράφεις "δε θα σε ακινητοποιεί τίποτα".
Όλα αυτά με πολύ φθηνότερη συντήρηση και κτήση από τα υπόλοιπα ικανά...
Δε θα το έλεγα αυτοκίνητο περιστασιακής χρήσης (δηλαδή purpose-built μόνο για να βγει βουνό μια στο τόσο). Κάτι πιο all-rounder. Το Jimny είναι μεν πολύ σωστό, αλλά ίσως παρά είναι μικρό. Τόσο παλιά κοιτάζω επειδή "οσμίζομαι" οτι από το '10-'12 και μετά, παραγίνονται soft και τείνουν και αυτά προς το "crossover" και όχι στο 4x4. Και εννοείται το κόστος παίζει τον ρόλο του, αλλά πρωτίστως οι δυνατότητες.
@fanis75 said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
@a-nik-i said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Είναι όντως τόσο υποδεέστερα τα CRV, RAV, Xtrail κλπ; Μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο;
Πέρα από αναρτήσεις, γωνίες (ράμπας, προσέγγισης κλπ.) το βασικό είναι ότι έχουν 4κίνηση που εμπλέκεται ηλεκτρονικά και είναι αργή, χωρίς διαφορικά και δεν ανταποκρίνεται καλά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Νόμιζα το Xtrail είχε μόνιμη επιλεγόμενη 4κίνηση, αλλά μάλλον κάνω λάθος. Δηλαδή στην κατηγορία αυτή, μόνο τα GVitara, Jimny, Niva και Forester;
-
@a-nik-i said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Νόμιζα το Xtrail είχε μόνιμη επιλεγόμενη 4κίνηση, αλλά μάλλον κάνω λάθος. Δηλαδή στην κατηγορία αυτή, μόνο τα GVitara, Jimny, Niva και Forester;
Καλό και το Xtrail (1η γενια), αλλά μεγάλο, βαρύ και υποδεέστερο το GV από ότι λένε...ειδικός δεν είμαι. Να αναμένις τον Γάτο να σου απαντήσει που τα έχει παει σχεδόν όλα!
Για εμένα GV & Jimny, Νιβα δεν θα το έλεγα και Φορεστερ μέτριο...ειναι πιο δρομίσιο.
-
Αντί να δώσεις 5 χιλιάρικα και να τα σκας για τα τέλη κάθε χρόνο, αλλά και να λούζεσαι 10 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ, μπορείς να δώσεις κάτι παραπάνω για μεταχειρισμένο Duster 4Χ4 πετρέλαιο. Θα έχεις πολύ λιγότερα τέλη, το μισό κόστος κίνησης και θα το κάνεις σύντομα απόσβεση. Κι όταν αποφασίσεις να το δώσεις σε μια πενταετία, τα πρώτα θα τα χαρίσεις, ενώ αυτό κάτι θα πιάσει. Μπόνους ότι θα έχεις ένα αυτοκίνητο με τα μισά χρόνια.
-
@dimsabas said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Αντί να δώσεις 5 χιλιάρικα και να τα σκας για τα τέλη κάθε χρόνο, αλλά και να λούζεσαι 10 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ, μπορείς να δώσεις κάτι παραπάνω για μεταχειρισμένο Duster 4Χ4 πετρέλαιο. Θα έχεις πολύ λιγότερα τέλη, το μισό κόστος κίνησης και θα το κάνεις σύντομα απόσβεση. Κι όταν αποφασίσεις να το δώσεις σε μια πενταετία, τα πρώτα θα τα χαρίσεις, ενώ αυτό κάτι θα πιάσει. Μπόνους ότι θα έχεις ένα αυτοκίνητο με τα μισά χρόνια.
Πανάκριβα τα καλά Duster ΑWD μτχ , μιλάμε ίσως για το αυτοκίνητο με την καλύτερη μεταπωλητικη αξία από οποιοδήποτε άλλο οποιασδήποτε κατηγορίας!
-
οκ, ντιμσαβα και σε εχω σε εκτιμηση
ντουστερ για εκτος ψιλοαγριουτσικο?
θα στραβωσει στη πρωτη βολταλοιπον για τον φιλο
γενικα απο οσα εγραψες, κανενα. πλην διαφορων βιταρα. θα σκορπισουνε, δεν θα βρεις πραγματα να τα φτιαξεις, ειναι γενικα αχρηστα για τετοια δουλεια.
οκ, ρανγκλερ και ντηφεντερ αλλα θελουν πολυ χοντρο πορτοφολι.
ασε που μπορει να σε αφησουν παντου απο ηλεκτρικα.εαν θες λογικο οχημα και για τη καθημερινοτητα, πραγματι πας σε γκραντ βιταρα. ή παλιο βιταρα.
αουτσάιντερ κια σπορτατζ μεχρι το 2003
μπορω να σου πολλα για αυτο, αλλα δεν θα βρεις σωστα πραγματα για φτιαξιματα-ψηλωματα
το τζιμνι ειναι γαματο εκτος μεν αλλα μεχρι να φτασεις στο εκτος βλαστημας.
παμε
σε παλιο βιταρα
βρισκεις 1.6. καλυτερα 2λιτρο βε εξι. γενικα απροβληματιστο. εχει σασι σκαλα, οποτε δεν σπαει. πρεπει να βρεις κατι με ερ κοντισιον. και το υδραυλικο μην το εχεις σιγουρα. πολυτελειες τιποτε.
φτιαχνεται με 3 χιλιαρικα αστερι. ανταλλακτικα και υλικα ψηλωματος παντου. ενα χιλιαρικακι επιπλεον για εξτριμ πραγματα οπως εργατης-μπλοκε
γκραντ βιταρα 1998-2004
υπαρχει 1.6, 2.0 και 2.5 βε εξι.
προφανως μιλαμε για τα πρωτα δυο
το 1.6 μονο τριπορτα.
καλυτερα ειναι τα μοντελα με το νεο ταμπλο, φέις λιφτ, 2002+, το καταλαβαινεις απο τις ποτηροθηκες μπροστα απο τον λεβιε.
ασπαστα, αχαλαστα, αατο. για αυτο κρατανε τιμες.
φτιαξιματα φθηνα και παντου.
οπως και στα παλια βιταρα βαζεις αφοβα αεριο και κοβεις κοστη.
το 3πορτο εκτος σκοτωνει. οκ, εχει λιγοτερους χωρους αλλα ειναι μεγαλυτερο απο τζιμνι.
φτιαξιματα χρειαζονται οπωσδηποτε να βαλεις ενα μπλοκε με αερα,
με 3000 το κανεις αστερι.
μπορεις να βρεις και φτιαγμενο. αλλα κοστιζουν.
γκραντ βιταρα 2004-2015
και εδω 1.6, 2.0, 2.4 και 3.2. 1.9 πετρελαιο.
προφανως μιλαμε για τα πρωτα, δεν αποκλειεις το 2.4 εαν εχει αλλαγμενο κινητηρα απο τη σουζ, τον αλλαζε δωρεαν οσα χιλιομετρα και να ειχες κανει. το 3.2 και το κωλο του.
επισης φθηνα φτιαξιματα.
εχει υποπλαισιο και οχι πληρες σασι, οποτε προσοχη στην επιλογη μην εχει πεσει σε κανενα γκρεμο1.6 μονο τριπορτο.
παρα πολυ καλο αμαξακι. αλλα με τεραστιο θεμα. δεν εχει κοντα = πρεπει να βαλεις οπωσδηποτε.
υπαρχει λυση απολυτα σωστη με 1000 ευρω.
παιρνει αεριο αφοβα.
1.9 πετρελαιο
αν εισαι αθηνα μονο γιουρο 5 αλλιως και παλιοτερο
και τριπορτο και πενταπορτο
εχει παντου κοντα απο μαμα
προβλημα η μηχανη, δεν ειναι σουζ, ειναι ρενω.
και χαλαει και δεν εχει ανταλλακτικα.
αλλα εγω θα το επαιρνα.
αν παρεις x30 προσεχε δεν εχει ρεζερβα, πρεπει να βαλεις αλλη πορτα πισω.
2.0
καλο αμαξι, τα εχει ολα, στεκεται πολυ καλα στο δρομο
δεν αγαπει αεριο
2.4
προβληματικος κινητηρας αλλα τον αλλαζει με γαματο η σουζ δωρεαν.
επισης δεν αγαπαει αρειο
εχει τα παντα ολα
3.2
οχιγια ολα φτιαξιματα με 4 χαρτια για πολυ καλα πραγματα και ψηλωματα - εργατες
υπαρχει ενα ΒΑΣΙΚΟ τρυκ στην αγορα αυτων των γκραντ βιταρα
οχι, των <2005, αυτων
πρεπει να δεις στο ταμπλω, στη κονσολα στη μεση να εχει κουμπι για esp.
ειναι μπροστα απο τον λεβιε ταχυτηττων, στο καθετο μερος, το δεξι πιο κατω στρογγυλο κουμπι
χωρις αυτο η τετρακινηση του ειναι μετρια εως και καη
εχουν ερθει πολλες παραεισαγωγες και λειπουν απο τα περισσοτερα!γενικα για φαση 2ου αμαξιου που εξυπηρετει και καθημερινα και παει και παντου, θα επαιρνα
γκραντ βιταρα 3πορτο 1.6 λογω τελων κυκλοφοριας. θα εχωνε και 3 και θα ειχα εξαιρετικο αρμα. -
@a-nik-i said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Χαιρετίζω την όμορφη παρέα σας ως νέο μέλος. Μας έπιασε το χιόνι στην Αθήνα και τα "αμαξάκια" μας μείνανε 3 μέρες παρκαρισμένα και ακίνητα. Και αυτό πυροδότησε μια σκέψη του τύπου "ρε γμτ, αν έχεις ένα ωραίο 4x4, με μια τετράδα κατάλληλα λάστιχα και καμιά σωστή μόντα, πας παντού,
δε σε ακινητοποιεί τίποτα".Επανέρχομαι στο αρχικό σχόλιο.
Αν κάποιος κατοικεί σε αραιοκατοικημένη κωμόπολη ή χωριό και θέλει να πατήσει τους γύρω επαρχιακούς με χιόνι, τα παραπάνω ισχύουν.
Αν ζει μέσα στην πόλη ή θέλει να περάσει από εθνική, καταλαβαίνει (όπως αποδείχθηκε ξανά πρόσφατα) πως τα αμέτρητα ακατάλληλα για τέτοιες συνθήκες αυτοκίνητα και φορτηγά γύρω του ΔΕΝ εξαφανίζονται από μπροστά του όταν θέλει να βγει στο χιόνι, και πρέπει σε κάθε περίπτωση να περιμένει μεγάλη ταλαιπωρία, όσο μάγκικα κι αν ετοιμάσει το 4κίνητό του για την περίσταση από πριν... -
Αδιαμφισβήτητα το πιο ικανό είναι το Grand Vitara (2006 και μετά) μιας και έχει κοντές σχέσεις και επιπλέον ενισχυμένο πλαίσιο για τις πιο "άγριες" εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Καλύτερο αυτοκίνητο από όλα όμως είναι το RAV4 ΜΚ2. Έχω ένα από τον Οκτώβριο του 2015 και δεν βρίσκω το λόγο να το αλλάξω διότι:- Δεν με έχει αφήσει ΠΟΤΕ ξεκρέμαστο σε βόλτες εκτός δρόμου και χιόνια.
- Στην άσφαλτο είναι απίστευτο δεδομένων των αναλογιών.
- Είναι απόλυτα ρυθμίσιμο και έχει κορυφαία αίσθηση.
Από εκεί και μετά, τα τέλη και η κατανάλωση δεν είναι ευκαταφρόνητα. Μου αρέσει όμως τόσο πολύ που προτιμώ να τα πληρώνω παρά να έχω ένα από τα "άχρηστα" καινούργια για τα οποία θέλεις τουλάχιστον 40+Κ€, ενίοτε 60Κ€ και μετά θα το λυπάσαι να το βγάλεις στο χώμα.
Υ.Γ. Αν συζητάμε για αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιείται γενικώς και δεν θα είναι μόνο "της βόλτας", τότε η λύση του μτχ. diesel duster δεν πρέπει να αποκλειστεί.
-
@meco said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Αδιαμφισβήτητα το πιο ικανό είναι το Grand Vitara (2006 και μετά) μιας και έχει κοντές σχέσεις και επιπλέον ενισχυμένο πλαίσιο για τις πιο "άγριες" εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Καλύτερο αυτοκίνητο από όλα όμως είναι το RAV4 ΜΚ2. Έχω ένα από τον Οκτώβριο του 2015 και δεν βρίσκω το λόγο να το αλλάξω διότι:- Δεν με έχει αφήσει ΠΟΤΕ ξεκρέμαστο σε βόλτες εκτός δρόμου και χιόνια.
- Στην άσφαλτο είναι απίστευτο δεδομένων των αναλογιών.
- Είναι απόλυτα ρυθμίσιμο και έχει κορυφαία αίσθηση.
Από εκεί και μετά, τα τέλη και η κατανάλωση δεν είναι ευκαταφρόνητα. Μου αρέσει όμως τόσο πολύ που προτιμώ να τα πληρώνω παρά να έχω ένα από τα "άχρηστα" καινούργια για τα οποία θέλεις τουλάχιστον 40+Κ€, ενίοτε 60Κ€ και μετά θα το λυπάσαι να το βγάλεις στο χώμα.
Υ.Γ. Αν συζητάμε για αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιείται γενικώς και δεν θα είναι μόνο "της βόλτας", τότε η λύση του μτχ. diesel duster δεν πρέπει να αποκλειστεί.
το ραβ για εκτος δρομου? το ραβ?
επισης τα παλαιοτερα γκραντ και βιταρα εχουν σασι κανονικο, οχι υποπλαισιο,
το ραβ ειναι σουβακι και οχι κατι για εκτος.
ποτε, μα ποτε, δεν εχω δει ραβ σε εκδρομη εκτος δρομου. μα ποτε. παντα ο τοπος ειναι γεματος με τζιμνι, λαικα βιταρα, γκραντ και οχι νεα και παλια, πατζερο και σπορτατζ παλια. ελαχιστα, μα ελαχιστα ντουστερ και σιγουρα περισσοτερα διαφορων λογιων τζιπ που ομως ειναι πανακριβα να τα στησεις και να τα εχεις σε καυσιμο. αντε και καποια λαντ ροβερ, γαματα αλλα αυτα θελουν πολυ μεγαλες τσεπες.
αν βεβαια λετε εκτος δρομου τον μη ασφαλτοστρωμενο που παει στο εξοχικο, οκ, πασο. -
Ευχαριστώ όσους απάντησαν ως τώρα και τροφοδοτούν το νήμα με διαφορετικές απόψεις/σκέψεις.
Ευχαριστώ και τον @gatoz πιο συγκεκριμένα για την εκτενέστατη απάντησή του.
Σε σχέση όμως και με αυτό που λέει ο @meco (όχι για το RAV, για το GV έως 2005 και GV μετά το 2005): Καταλαβαίνω οτι τα 2 μοντέλα έχουν τις εξής 2 σημαντικές διαφορές:
- Ladder frame στο παλιό vs unibody στο καινούριο (δεν ξέρω τους ελληνικούς όρους)
- Transfer case στο παλιό vs κεντρικό διαφορικό στο καινούριο
Τα λέω καλά; Ποιά είναι λοιπόν τα +/- της εκάστοτε προσέγγισης;
-
@a-nik-i said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Ευχαριστώ όσους απάντησαν ως τώρα και τροφοδοτούν το νήμα με διαφορετικές απόψεις/σκέψεις.
Ευχαριστώ και τον @gatoz πιο συγκεκριμένα για την εκτενέστατη απάντησή του.
Σε σχέση όμως και με αυτό που λέει ο @meco (όχι για το RAV, για το GV έως 2005 και GV μετά το 2005): Καταλαβαίνω οτι τα 2 μοντέλα έχουν τις εξής 2 σημαντικές διαφορές:
- Ladder frame στο παλιό vs unibody στο καινούριο (δεν ξέρω τους ελληνικούς όρους)
- Transfer case στο παλιό vs κεντρικό διαφορικό στο καινούριο
Τα λέω καλά; Ποιά είναι λοιπόν τα +/- της εκάστοτε προσέγγισης;
το παλιο εχει κανονικο σασι, ας πουμε πολλοι ψηλωνουν - τακαρουν την καμπινα και καθεται και ψηλοτερα απο το σασι. σασι = ασπαστο, οτι και να παθει η καμπινα
τα 2005+ δεν ειναι ακριβως αυτοφερομενα. εχουν κατι σαν υποσασι-υποπλαισιο, μια ενδιαμεση κατασταση
προφανως κατι με σασι δεν σε νοιαζει η ταλαιπωρια που θα φαει, οτιδηποτε αλλο μπορει να εχει επιπτωσεις απο τακαρισματα, στραβοπεσιματα κλπ.
ασε που εργατη, ενα πραγματικα απαραιτητο αξεσουαρ, πρακτικα αν δεν εχεις κανονικο σασι σκαλας δεν εχεις που να τον στηριξεις και μπορει σε καποιο τραβηγμα να στραβωσει ολο το αμαξι.
τετρακινηση τα 2005 εχουν με κεντρικο διαφορικο. γενικα καλο πραγμα αλλα με μεγαλες επιπτωσεις στη καταναλωση καθως σερνουν ενεργα ολους τους τροχους. και δεν παιρνουν και αεριο ευκολα τα 2.0 και 2.4, θα βγαλουν ζημια καποια στιγμη.
οσα απο του 2005 και μετα δεν εχουν esp, αυτο που σου γραφω σαν απαραιτητο, βασικα εχουν θεμα με το κεντρικο γιατι αρκει μια ροδα να χασει προσφυση και θα σου κανει διαφορικο. με esp αυτο λειτουργια σαν περιπου μπλοκε και γενικα σε βγαζει απο τη δυσκολια. οποτε ειναι απαραιτητο. φυσικα και δεν ειναι μπλοκε, μεχρι περυσι βασικα δεν υπηρχε καν μπλοκε να βαλεις, πλεον κατι βρισκεις απο αμοργιανο αλλα δεν το πολυεμπιστευομαι. ενα ακομη σημειο που μειονεκτει το νετερο, ειναι προφανως τα ψαλιδια σε σχεση με τον αξονα που παντα κατι θα παταει καπου. οκ, παιρνουν πισω το αιμα τους στην ασφαλτο αλλα δεν μιλαμε για αυτο.
το παλαιοτερο εχει απλουστερη τετρακινηση, ενα τρανσφερ και τελος. οποτε ειναι για χρηση εκτος δρομου και μονο. φυσικα καλο θα ηταν να ειχε κεντρικο αλλα απο την αλλη ειναι πολυ οικονομικοτερο,, ειδικα αν βαλεις avm πλυμνες ελευθερου τροχασμου με ενα 100αρικο, γιατι ετσι δεν κουναει μηχανικα μερη που δεν συμμετεχουν στην κινηση. προβλημα οτι δεν εχει μπλοκε, επειδη εχει 50-50 τρανσφερ αν 2 ροδες χασουν προσφυση, παλι την εκατσες. αλλα υπαρχουν παρα πολλες και σιγουρες λυσεις air lockers και μπρος και πισω που το κανουν αρμα.
γενικα οπως σου ειπα 1.6 τριπορτο του 2003-2005 ειναι η καλυτερη πλατφορμα για φτιαξιματα και με χαμηλα τελη κλπ, αλλα κρατανε την τιμη τους ψηλα ακομη και σημερα. η επομενη λυση, εξισου ικανη, αλλα με κοστος στα τελη, ειναι το 2 λιτρα, πενταπορτο της ιδιας εποχης. μετα το 1.6 με εξτρα κοντα του 2005 και τελος τα 2λιτρα 2005+, ολα αυτα με esp. τα πετρελαια 1.9 εξαιρετικα, αλλα σπανια και πανακριβα. -
Τα σύγχρονα αυτοφερόμενα είναι πολύ πιο άκαμπτα από τα σασί τύπου σκάλας.
-
@realzeus said in Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ:
Τα σύγχρονα αυτοφερόμενα είναι πολύ πιο άκαμπτα από τα σασί τύπου σκάλας.
εξακολουθουν να εχουν βασικα προβληματα ομως στο αγριο οφ ροαντινγκ.
που θα πιασεις εργατη? μπροστα ή και πισω?
δεν μπορεις να σηκωσεις καμπινα να μην τακαρει ας πουμε σε χιονια κλπ -
Τα σοβαρά off roaders έχουν πρόβλεψη για εργάτες. Αν έχεις ground clearance 25 εκατοστά, μικρή διαφορά κάνει η καμπίνα, θα βρει το πλαίσιο κάτω από ένα σημείο και μετά.
Μεταχ. 4x4 15-20ετίας. Vitara, CRV, Xtrail κλπ