-
Εγώ πάντως με ανάγκες commuting ~150km x5/εβδομαδα x9 μήνες ευχαριστως θα αγοραζα ακόμα και τυπου ami (ΟΚ, να πιάνει 80km) και ας έκανα κόντρες με τρακτέρ με συρόμενο γεμάτο ντομάτες στον παλιό δρόμο.
Αλλά ξαναθυμιζω, το citigo/e-up για να πιασει (;;;) την εν λόγω αυτονομία (φορτιση αναγκαστικά στην δουλειά) έπρεπε να πηγαίνει με eco mode ήτοι 95 τελική και κυρίως δίχως a/c και ραδιόφωνο (!!!). Και όλα αυτά με σχεδον 25.000€ αρχική τιμή.Πώς μετά να μην έχεις ένα μτχ hot hatch, να το φέρεις στα μέτρα σου και να ανεβαίνεις χαλαρά και να γυρνάς "όπως πρέπει";
Και υπάρχουν και άλλες "ανησυχιες"/δυσκολιες και όχι μόνο ανωμαλοι ΙΧ αγωνιαρηδες. Πχ γατισιο off-road και παρεμφερή χόμπι με ρυμούλκηση σε απομακρυσμένα μερη. Εκεί και αν το όλο θέμα με την αυτονομία παίζει ρόλο...
Και όχι, δεν εχουμε επιτηδες ένα πρόβλημα για κάθε λύση. Από τη στιγμή που κάποτε η ηλεκτροκίνηση θα είναι η μόνη λυση ας φροντίσει να καλύπτει τα πάντα δίχως αστερίσκους.
-
Τελικά ρε σεις, όποιος έχει άλλη ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ άποψη, αντίθετη με το μάρκετινγκ της εποχής, είναι καταδικαστέος αντιφρονούντας...
απ την πολιτική μέχρι την τεχνολογία αυτοκίνησης, όταν η πραγματικότητα δεν συνάδει με το αφήγημα, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα. -
260 χιλιόμετρα με τις συνθήκες που περιγράφεις και 18 χιλιάρικα για το Skoda.
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τελικά ρε σεις, όποιος έχει άλλη ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ άποψη, αντίθετη με το μάρκετινγκ της εποχής, είναι καταδικαστέος αντιφρονούντας...
απ την πολιτική μέχρι την τεχνολογία αυτοκίνησης, όταν η πραγματικότητα δεν συνάδει με το αφήγημα, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα.Έχει πολλή πλάκα που αυτοθεωρείστε αντικειμενικοί. Να το κοιτάξετε.
-
Βρε την είχαμε ξανακάνει την κουβέντα και το έψαξα. Θέλει το eco mode για να το κάνει αυτό. Άλλαξε κατι;
Εδώ και καποιο καιρό "μπορώ" και εγώ αν το θελησω για ένα απολυτως βασικό*. Δεν είναι ώρα ακόμα όμως. Δεν σε παίρνει για "εκπλήξεις" όταν δουλεύεις, αυτά που λέει ο criu.
*Περνάω Βαρυμπομπη συνέχεια. Εκεί Εκεί ειναι η Βελμαρ. Σηματακι Fiat, σηματακι Abarth. Left-α ίδια πρακτικά. Θέλει κι ερώτημα;
Αλλά ας είμαστε safe σε αυτή τη χώρα μετά από οοοολα όσα γινονται. Λύθηκε η αγωνοζμπορ πλευρά με το suck-so, ένα μτχ Pandaκι δεκαετίας και όλα γκουντ. Over and out να μην ενοχλαω. Κάποτε θα βυζματωθουμε (Ώπα, λάθος, ποτέ δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα), θα βυσματωθουμε και εμείς οι αμετΑνόητοι αρνητές της προόδου...
-
Πήγαινε να δοκιμάσεις το 500e με τη μεγάλη μπαταρία, 22.500.
-
Είναι πολύ δύσκολο κάποιος που κάνει πολλά χλμ. κάθε μέρα να πάρει ηλεκτρικό. Όχι αδύνατο, αλλά πολύ δύσκολο. Γιατί πρέπει να έχει ιχ με μεγάλη αυτονομία, ΚΑΙ φόρτιση στην δουλειά του ή στο σπίτι του, και αυτοί είναι πάρα πολύ λίγοι.
Αλλά, εγώ πάω αλλού το θέμα. Έστω ότι έχεις πρώτο αμάξι για τις μεγάλες και απρόβλεπτες διαδρομές, και θες δεύτερο. Έστω ότι έχεις γκαράζ, ότι έχεις ηλεκτρική παροχή, ότι έχεις τα φράγκα για δεύτερο ιχ και μάλιστα ηλεκτρικό. Τέλος, έστω ότι σου αρέσει κάποιο από τα μικρά ηλεκτρικά, γενικώς έστω ότι είσαι ένας από το πολύ 20% των ιθαγενών που αυτή τη στιγμή μπορούν να κάνουν τικ σε όλα αυτά τα κουτάκια.
Με τις αυτονομίες που έχουν αυτά τα ηλεκτρικά ιχ σήμερα, θες κάθε δεύτερη-τρίτη μέρα φόρτιση. Δε βαριέσαι να απλώνεις καλούμπα δυό φορές τη βδομάδα για να φορτίσεις? Δεν βαριέσαι να κάνεις διαρκώς υπολογισμούς υπολειπόμενης αυτονομίας? Δε βαριέσαι να πληκτρολογείς συνέχεια κωδικούς σε οθόνες? Και, εν τέλει, να έχεις ένα ιχ συγκεκριμένης χρήσης και μόνο, το οποίο θα σου τριβελίζει συνεχώς το κεφάλι με τα ερωτήματα : 'με βγάζει ή δε με βγάζει να πάω μέχρι εκεί' και 'μαλάκα μου, άμα τα φτύσουν οι μπαταρίες εκτός εγγύησης τι γίνεται' ?
Για να απολαύσεις τι τελικά από όλα αυτά? Ένα αυτόματο κιβώτιο αδιάλειπτης λειτουργίας, μια καλή επιτάχυνση και μια χαμηλή κατανάλωση ρεύματος?
Εγώ πάντως αυτή τη στιγμή θα επέλεγα ένα μικρό αυτόματο υβριδικό βενζίνης που πάει παντού αβάδιστα. Άντε ένα αυτόματο cng. 'Η στο τσακίρ κέφι θα πήγαινα το υβριδικό να του κάνω μετατροπή υγραέριο.
Σε 5-10 χρόνια, το ξαναβλέπουμε. -
Προς επίρωσιν, θα ήθελα να κάνω, ή έστω να διαβάσω, ένα σοβαρό συγκριτικό μεταξύ π.χ. :
Ένα Πεζώ 208 ηλεκτρικό και ενός Γιάρις υβριδικού. Ή ενός Χόντα ηλεκτρικού και ενός Χόντα Τζαζ υβριδικού. Τέλος πάντων, ενός αντίστοιχου συνδυασμού, μπορεί να υπάρχουν και καλύτεροι/πιο εύστοχοι. -
Σε 5 , 10 χρόνια;
Καλό. Ξέρω και άλλο...
Σε συνεργείο κάπου στη χώρα βρίσκονται σε ένα αυτοκίνητο ένας μηχανικός αυτοκινήτων, ένας ηλεκτρολόγος και ένας προγραμματιστής.
Εκεί που οδηγούσαν στην εθνική, σβήνει η μηχανή του αυτοκινήτου και καταφέρνουν να το σταματήσουν στην άκρη.– Παιδιά, ξέρω τι φταίει,” λέει ο μηχανικός αυτοκινήτων. “Η μηχανή έσβησε επειδή μείναμε από βενζίνη.
– Σώπα ρε, που θα μας πεις ότι ξέρεις τι φταίει,” πετάγεται ο ηλεκτρολόγος. “Το αυτοκίνητο μας άφησε γιατί δεν λειτουργούν σωστά τα ηλεκτρονικά του συστήματα.
Και ο προγραμματιστής τους λέει :
– Εγώ παιδιά λέω να βγούμε και να ξαναμπούμε. -
Είπαμε για ταξίδια θέλει συγκεκριμένες παραδοχές και συμβιβασμούς. Αλλά κρούζερ, αυτό που λές εσύ δεν είναι ο μέσος Έλληνας, είναι ορισμένοι επαγγελματίες...εεε το ηλεκτρικό ΔΕΝ κάνει για επαγγελματίες που οργώνουν την Ελλάδα κάθε εβδομάδα.
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με τις αυτονομίες που έχουν αυτά τα ηλεκτρικά ιχ σήμερα, θες κάθε δεύτερη-τρίτη μέρα φόρτιση. Δε βαριέσαι να απλώνεις καλούμπα δυό φορές τη βδομάδα για να φορτίσεις? Δεν βαριέσαι να κάνεις διαρκώς υπολογισμούς υπολειπόμενης αυτονομίας? Δε βαριέσαι να πληκτρολογείς συνέχεια κωδικούς σε οθόνες? Και, εν τέλει, να έχεις ένα ιχ συγκεκριμένης χρήσης και μόνο, το οποίο θα σου τριβελίζει συνεχώς το κεφάλι με τα ερωτήματα : 'με βγάζει ή δε με βγάζει να πάω μέχρι εκεί' και 'μαλάκα μου, άμα τα φτύσουν οι μπαταρίες εκτός εγγύησης τι γίνεται' ?
Μα δεν θα το κάνεις έτσι, εαν έχεις όλα αυτά που περιγράφεις. Απλά κάθε βράδυ θα το κουμπώνεις στον επιτοίχιο φορτιστή (wallbox στα Ελληνικά!) και το πρωί θα το έχεις έτοιμο. Εφόσον είσαι σπίτι σου η διαδικασία είναι 30". Οπότε δεν θα ανησυχείς για τίποτα, κάθε πρωί θα έχεις φουλ αυτονομία, εφόσον η καθημερινότητά σου δεν είναι πάνω από την αυτονομία του αυτοκινήτου.
-
Δηλαδή, μια και πανάκεια είναι η οικιακή φόρτιση, άσχετα με την υπάρχουσα οικιακή εγκατάσταση για την οποία γράφτηκαν ήδη οι λεπτομέρειες, το 2030 θα αγοράσουν ηλεκτρικά το 20% των Ελλήνων.
Οι υπόλοιποι;
Να αγοράσουν και σπίτι είναι λίγο δύσκολο, φτάνουν τα 30-40 χιλιάρικα αγοράς του ηλεκτρικού.Εγώ έλεγα να πάω να μείνω σε ένα σεράι του παππού στο χωριό που μένουν κάτι καλά παιδιά Αλβανοί τώρα, αλλά εκεί εκτός από Ami δεν χωράει τίποτα να στρίψει στο γκαλντερίμι, για να ρίξω μπαλατέζα απ' την αυλή, οπότε πάλι άπιαστο όνειρο θα παραμείνει το ηλεκτρικό.
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πήγαινε να δοκιμάσεις το 500e με τη μεγάλη μπαταρία, 22.500.
Προφανώς καλύτερο, και πιο μετά ακόμα κάτι καλύτερο μέχρι το vfm να μας αποστερήσει κάθε ενδοιασμό, ελπίζω πριν από το 2030. Έλα όμως που αν μπω στη Βελμαρ θα πέσω σε κάνα Abarthακι σαν Lil humper σε μιλφετο που θα λεγε και το γατί.
Έχεις μπλέξει αγαπητέ μου με "αναποφάσιστους αγοραστές". Α, ρε Θεοφραστου άρχοντα...
-
Ας δούμε όμως και τι γίνεται στο τέλος του κύκλου ζωής των μπαταριών ή άλλου προβλήματος, απ τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες
Ενας άνδρας στη Φινλανδία, εξοργισμένος από το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας στο αυτοκίνητό του - μια Tesla Model S - αποφάσισε να ανατινάξει το ηλεκτρικό όχημα μαζί με ένα ομοίωμα του ιδιοκτήτη της κατασκευάστριας εταιρείας, Ελον Μασκ.
Ο κάτοχος της Tesla είπε ότι έχασε την πίστη του στην εταιρεία του Μασκ αφού του ζητήθηκε να πληρώσει 20.000 ευρώ για μια νέα μπαταρία στο αυτοκίνητό του. Προφανώς ήταν μεταξύ των πρώτων αγοραστών του συγκεκριμένου μοντέλου της Tesla, το οποίο κυκλοφορεί από το 2012, επομένως η εγγύησή του είχε ήδη λήξει.
Ο άνδρας δεν ήταν πρόθυμος να δώσει αυτό το τεράστιο ποσό. Αντ′ αυτού επικοινώνησε με έναν γνωστό μπλόγκερ από το τοπικό κανάλι Pommijätkät στο YouTube, που ειδικεύεται στην ανατίναξη αντικειμένων.
Ετσι, μετέφερε την Tesla σε ένα χιονισμένο τοπίο, κάπου στην ερημιά της Φινλανδίας, και την φόρτωσαν με 30 κιλά δυναμίτη.
Πριν από την έκρηξη, ένα ομοίωμα με το πρόσωπο του πλουσιότερου ανθρώπου του κόσμου, Ελον Μασκ, τοποθετήθηκε στη θέση του οδηγού.Η τεράστια έκρηξη που μετέτρεψε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ένα σωρό από συντρίμμια βιντεοσκοπήθηκε από πολλές οπτικές γωνίες και έκανε όλους όσους εργάστηκαν στο βίντεο, συμπεριλαμβανομένου του - πρώην πλέον - ιδιοκτήτη του, να εκστασιαστούν.
Ενα Tesla Model S κοστίζει επί του παρόντος σχεδόν 95.000 δολάρια στην έκδοση με διπλό κινητήρα ενώ η έκδοση με τους τρεις κινητήρες κοστίζει περίπου 130.000 δολάρια.
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δηλαδή, μια και πανάκεια είναι η οικιακή φόρτιση, άσχετα με την υπάρχουσα οικιακή εγκατάσταση για την οποία γράφτηκαν ήδη οι λεπτομέρειες, το 2030 θα αγοράσουν ηλεκτρικά το 20% των Ελλήνων.
Οι υπόλοιποι;
Να αγοράσουν και σπίτι είναι λίγο δύσκολο, φτάνουν τα 30-40 χιλιάρικα αγοράς του ηλεκτρικού.Δεν είπα αυτό! Απάντησα πολύ συγκεκριμένα στον dstou για αυτό που είπε. Το πρόβλημα το 2030 θα είναι ακόμα μεγαλύτερο. ΠΟυ θα βρεθούν τα χιλιάδες terawatt που θα απαιτούνται καθημερινά για φόρτιση?
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ας δούμε όμως και τι γίνεται στο τέλος του κύκλου ζωής των μπαταριών ή άλλου προβλήματος, απ τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες
Δεν με διαβάζεις προσεκτικά......σελίδα 234, το πόσταρα πριν 2 ημέρες!
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:Να πως θα γίνεται η ανακύκλωση ηλεχτρικών σε λίγα χρόνια...αχαχα!!
-
Ας κάνουμε ένα ρεαλιστικό συγκριτικό π.χ. έχεις τετραμελή οικογένεια, είσαι αστός (με την κυριολεκτική και όχι την τριτοδιεθνή έννοια του όρου), έχεις ένα ιχ, και θες και δεύτερο.
Το δεύτερο ιχ θα έχει το κάτωθι προφίλ χρήσης :
Θα το δουλεύετε από κοινού με την γυναίκα, θα ΄μοιράζετε΄τα παιδιά σε σχολείο το πρωί, και μετά θα πηγαίνετε στη δουλειά σας. Τα απογεύματα θα έχετε πιάνο, γαλλικά, κολυμβητήριο, οδοντογιατρό για σιδεράκια και σφραγίσματα, εναλλάξ. Τα Σάββατα θα κάνετε τον κύκλο λαική-σούπερ μάρκετ-χασάπης-ψαράδικο-τακούνι εξπρές, ή ότι άλλο.
Τις Κυριακές, συνήθως, αλλά όχι πάντα, θα έχετε βόλτα. Τη μία στα Καλύβια για μπριΤΖόλες, την άλλη να πάτε στην ξαδέρφη στην άλλη άκρη της πόλης, την άλλη σε ένα παιδικό πάρτυ, την άλλη στο εκπτωτικό χωριό, το Πάσχα στην Κινέττα στο εξοχικό των πεθερικών για ντερλίκωμα, όταν χιονίσει στην Πεντέλη για να παίξουν τα παιδιά, κ.ο.κ. Σύνολο 10.000 χλμ. το χρόνο.
Έχετε δύο επιλογές (έστω) : Τουότα Γιάρις υβριδικό μεσαία έκδοση με 21.000 ευραίους ή ηλεκτρικό Πεζώ 208 αλλούρρε με 30 χιλιάρικα (αλλά πρέπει να δώσεις 35 στογγυλά για αρχή, και μετά να πάρεις την έκπτωση των 5.000)
Να τα δώσει τα +9 χιλιάρικα ο Φίτσουλας της διπλανής πόρτας? Τι θα κερδίσει, τι ενδεχομένως θα χάσει? Σε αυτό το προφίλ χρήσης πάντα μιλάμε.Να ξεκινήσω με την πρώτη επιλογή, το Γιώρη. Θα έχει υβρίδιο, ηλεκτρονικό σιβιτί αδιάλειπτης λειτουργίας, acc, αγχολυτική οδήγηση, κάτω από 5 λίτρα /100 χλμ. κατανάλωση, δακτύλιο, τοπ αξιοπιστία και μακροζωία, τοπ τεχνική υποστήριξη, τοπ μεταπώληση και 9 χήνες στην τσέπη του να τις φάει σε βενζίνες. Στο άλλο τι θα έχει?
Μην διαβάσω τίποτα μαλακίες του στυλ 'θα σώσει το περιβάλλον' διότι αφ'ενός δεν το σώζει, αφεδύο ζμπούτσατ το περιβάλλον του Φίτσουλα. Ούτε ότι θα έχει καλύτερο 0-100. Παιδιά και πεθερές θα κουβαλάει στην πηγμένη Κηφισίας, έλεος.
Ακούω (διαβάζω δηλαδήΣ) -
dstou: μου αρέσει πολύ το σενάριο!
Πρακτικά και με κάθε λογική το Γιάρις είναι η ΜΟΝΗ επιλογή. ΔΕΝ υπάρχει κανένας λόγος κάποιος να πάρει το 208e, τόσο απλά. Ήδη το 208 δεν είναι τόσο καλό όσο το Γιάρις, το ηλεχτρικό δεν το συζητάω.
Το μόνο που κερδίζει ο κάθε Φίτσουλας με την επιλογή του 208 είναι το novelty, το ότι οδηγεί ένα "καλύτερο" αυτοκίνητο (πιο αθόρυβο, πιο ωραίο κλπ.), το one-pedal driving και το ότι είναι αρκετά πιο γρήγορο (έχει πλάκα στα φανάρια). Αξίζουν όλα αυτά €9.000??? Για εμένα ΟΧΙ, για κάποιον άλλο ίσως.
ΥΓ: το 208 είναι "κακό"¨παράδειγμα γιατί είναι πολύ ακριβό χωρίς λόγο. Δηλαδή φτάνει τα χρήματα ενός Κόνα ή είναι €8.000 πιο ακριβό από ένα 500e.
-
E! Αφού θα έχει acc το yaris, τι το συζητάμε!
-
Το σενάριο του dstou μου θύμισε παλιές διαφημίσεις της IZOLA...
Οικογένεια, παιδιά, σπίτι, όμορφη ζωή και ανείπωτη ευτυχία που στο σπίτι υπάρχει ένα IZOLA...για την νοικοκυρά που είναι δούλα και κυρά.
-
Ξεκάθαρα το e208. Θα έχει το 0-100 στα 6 sec όταν πηγαίνει από φανάρι σε φανάρι στην πηγμενη Κηφισιάς ή στους παράδρομους της πόλης όταν πηγαίνει τα παιδιά σχολείο, φροντιστήρια, σουπερμάρκετ κτλ
Και μετά θα τσακώνονται ποιος θα βάλει το αμάξι στην πιλοτη και ποιος στον δρόμο. -
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δηλαδή, μια και πανάκεια είναι η οικιακή φόρτιση, άσχετα με την υπάρχουσα οικιακή εγκατάσταση για την οποία γράφτηκαν ήδη οι λεπτομέρειες, το 2030 θα αγοράσουν ηλεκτρικά το 20% των Ελλήνων.
Οι υπόλοιποι;
Να αγοράσουν και σπίτι είναι λίγο δύσκολο, φτάνουν τα 30-40 χιλιάρικα αγοράς του ηλεκτρικού.Δεν είπα αυτό! Απάντησα πολύ συγκεκριμένα στον dstou για αυτό που είπε. Το πρόβλημα το 2030 θα είναι ακόμα μεγαλύτερο. ΠΟυ θα βρεθούν τα χιλιάδες terawatt που θα απαιτούνται καθημερινά για φόρτιση?
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ας δούμε όμως και τι γίνεται στο τέλος του κύκλου ζωής των μπαταριών ή άλλου προβλήματος, απ τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες
Δεν με διαβάζεις προσεκτικά......σελίδα 234, το πόσταρα πριν 2 ημέρες!
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:Να πως θα γίνεται η ανακύκλωση ηλεχτρικών σε λίγα χρόνια...αχαχα!!
Ούτε εμένα με διαβάζετε προσεκτικά (231δελ). Τελικά πρέπει να με μισούν για να με διαβάζουν...
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης