Προφανώς και κάποιοι παλαιοί πελάτες του Golf θα φύγουν για τον ανταγωνισμό, αλλά αντίστοιχα και κάποιοι νέοι θα έρθουν, προερχόμενοι από αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Θεωρώ όμως ότι τελικά το Golf θα διατηρήσει την κυρίαρχη θέση του (όσον αφορά τις πωλήσεις) στην κατηγορία των μικρομεσαίων.
Best posts made by harisma23
-
RE: Peugeot 308 P5/Mk3 (2021)
-
RE: Peugeot 308 P5/Mk3 (2021)
Νομίζω θα το βάλουν στη μέση το Golf και θα του κόψουν πολλές πωλήσεις Ευρώπη.. είδα διάφορα για τα 2 αυτοκίνητα αυτές τις μέρες και πραγματικά είναι καταπληκτικές επιλογές.
Δε νομίζω ότι θα καταφέρουν να κόψουν σημαντικό ποσοστό των πωλήσεων του Golf, όπως δεν κατάφεραν και οι προηγούμενες γενιές ανταγωνιστών του. Το κοινό του Golf το αγοράζει για την εικόνα που έχει χτίσει (δικαίως ή αδίκως) επί δεκαετίες και την βεβαιότητα ότι θα πάρει ένα ολοκληρωμένο προϊόν χωρίς χτυπητές αδυναμίες. Πάντα υπήρχαν πολύ πιο ενδιαφέροντα αισθητικά ή πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα από το Golf, αλλά αυτό δεν έκαμψε τις πωλήσεις του.
-
RE: Οδήγησα....
Είχα την τύχη για 5 μέρες και 570 Km να οδηγήσω Polestar 2, το Long Range Single Motor (δηλαδή 78 KWh μπαταρία και 170 KW ισχύ). Οφείλω να ομολογήσω ότι ως τώρα η εμπειρία μου με ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν σχετικά περιορισμένη, σχεδόν επιφανειακή, έχοντας οδηγήσει για λίγα χιλιόμετρα το Model 3 LR και το Cupra Born με τα 204 άλογα ενός φίλου (ναι, έχει και τα δύο).
Βεβαίως το αυτοκίνητο δεν εισάγεται στην Ελλάδα, όποτε όπως καταλαβαίνετε το νοίκιασα σε ταξίδι στο εξωτερικό, στην Σκωτία συγκεκριμένα, σε εξευτελιστική τιμή μάλιστα. Για να ξεπεράσω μάλιστα τις αρχικές επιφυλάξεις για την ευκολία φόρτισης, επέλεξα να πληρώσω κάτι παραπάνω για να το παραλάβω με πάνω από 80% επίπεδο φόρτισης και να το επιστρέψω σχεδόν άδειο (με τουλάχιστον 10%), ώστε να μην αγχωθώ με φόρτιση το τελευταίο βράδυ. Κατ' αυτό τον τρόπο είχα υπολογίσει ότι θα χρειάζονταν μόνο μια φόρτιση. Όντως λοιπόν παρέλαβα το αυτοκίνητο από το αεροδρόμιο του Εδιμβούργου με 85% μπαταρία και το ξαναφόρτισα στο Ινβερνές ως το 90%, από το 32% που είχε πέσει. Πολύ εύκολα μέσα σε μια ώρα σε φορτιστή CCS2 50 KW, ενόσω έπινα μια μπυρίτσα στο μπαράκι του ξενοδοχείου. Τελικά το επέστρεψα στο αεροδρόμιο με 19% μπαταρία, μετά από συνολικά 355 μίλια ταξιδιού.
Αφού τελειώσαμε με τα διαδικαστικά, ας περάσουμε και στην ουσία. Εν ολίγοις, το αυτοκίνητο είναι καλοσχεδιασμένο και ολοκληρωμένο ως προϊόν. Πιο αναλυτικά:
Το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως πιθανώς γνωρίζετε, έχει το μεγαλύτερο δίκτυο καμερών και οι δρόμοι του δεν προσφέρονται για μαγκιές με το αυτοκίνητο. Οπότε η κίνηση ήταν πάντα με τα όρια και βεβαίως δεν πλησίασα ποτέ τα όρια του αυτοκινήτου (ή τα δικά μου). Όμως ακόμη κι έτσι, κάποια πράγματα ήταν προφανή. Πρώτα από όλα η συνομιλία εξοικείωσης με την οδήγηση του. Καμία σχέση με το Model 3, που είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που δεν θα μπορούσα ούτε να το ξεκινήσω χωρίς τη βοήθεια του ιδιοκτήτη. Το Polestar οδηγείται με τον ίδιο τρόπο που οδηγείται κι ένα σύγχρονο συμβατικό θερμικό ή υβριδικό αυτόματο. Μπαίνεις μέσα, βάζεις το μοχλό στο D και φεύγεις. Η αναπόφευκτη σύγκριση με το Model 3, κατά την άποψη μου, βγάζει νικητή το Polestar σε σχεδίαση, εργονομία και απτή ποιότητα κατασκευής. Από εκεί και πέρα, προφανώς σε δύναμη και επιδόσεις, δεν υπάρχει σύγκριση. Θα τολμούσα να μιλήσω και για υπέροχη του Model 3 LR σε οδική συμπεριφορά, αλλά θα ήταν άδικη η σύγκριση τετρακίνητου με πισωκίνητο. Η ανάρτηση όμως του LR μου φάνηκε πιο καλοδουλεμένη, συνδυάζοντας βέλτιστα άνεση και κράτημα με τις 18άρες ζάντες, ενώ το Polestar 2 ίσως πλήρωσε το τίμημα των 19αρων ζαντών με 225/45/19 λάστιχα.Εντυπωσιάστηκα από τη λειτουργία των βοηθημάτων οδήγησης (lane assist, ACC, one pedal drive) τα οποία λειτουργούν άψογα, καθώς δεν λάθεψαν ούτε μια φορά. Μικρό παράπονο από το κάθισμα, το οποίο κατά την άποψη μου είχε σχετικά κοντή έδρα, παρόλο που είχε άφθονες ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Αθόρυβο και χωρίς κραδασμούς βεβαίως, πράγμα που εντυπωσιάζει ειδικά μέσα στην πόλη. Στην εθνική οδό η διαφορά με τα θερμικά αμβλύνεται, καθώς σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα ο θόρυβος από τον αέρα και το οδόστρωμα κυριαρχούν πάνω στο θόρυβο του κινητήρα. Εννοείται ότι η παροχή ισχύος, ως τυπικό ηλεκτρικό, πάντα εντυπωσιάζει με την αμεσότητα της, παρόλο που το συγκεκριμένο δεν βάζει φωτιά στο δρόμο με τα 231 του άλογα. Είναι όμως υπερεπαρκές για το μέσο (και βάλε) οδηγό.
Τελικά; Με κέρδισε! Θα το αγόραζα; Μόνο αν ήταν σημαντικό φθηνότερο από το αντίστοιχο Tesla (που δεν είναι), καθώς παρόλο που είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, η Tesla προσφέρει περισσότερα και ως προϊόν και ως υπηρεσίες.
-
RE: Γελοιογραφία & Χιούμορ
Πηλιορείτη, νομίζω ότι η πολλή κομματική πειθαρχία έχει καταστρέψει την αίσθηση του χιούμορ σου. Ούτε καλοσχεδιασμένο ούτε εύστοχο ούτε αστείο είναι αυτό που ανέβασες.
Εμείς μεγαλώσαμε με πραγματικά δυνατούς γελοιογράφους, όπως ο Ιωάννου ή ο Κυρ (παλιότερα) που έβαλαν προς όλες τις κατευθύνσεις και με πραγματικά πνευματώδες και ευρηματικό χιούμορ. Κάνε ένα κόπο να τους ρίξεις μια ματιά...
-
RE: Honda HR-V 2021
Φορτηγά, λεοφωρεία, μηχανήματα (εκχιονιστικά, χωματουργικά, κλπ.), μηχανές Volvo θαλάσσης (τεράστιος τζίρος με τρομερό περιθώριο κέρδους και ανταλλακτικά φωτια, όποιος έχει εμπειρία και έχει πληρώσει €3-4.000 σέρβις μηχανής καταλαβαίνει!) κλπ. Επίσης, έχει τρομερά οικονομικά προβλήματα ως όμιλος και ξέρω ότι την Χόντα ουσιαστίκα την έχει 'χεσμένη', απλά υπάρχει δεν δίνει και ιδιαίτερη σημασία.
Π@πάρια, μετά συγχωρήσεως Φάνη. Τα κέρδη των Σαρακάκηδων έρχονται από τη ναυτιλία. Οι δραστηριότητες αυτοκινήτων, φορτηγών, μηχανών κτλ μπαίνουν με τα μπούνια μέσα και έχουν συσσωρεύσει τρελά χρέη. Τα καράβια όμως φέρνουν λεφτά...
-
RE: Παρατημένο αυτοκίνητο σε πυλωτή. Ποιος μπορεί να το πάρει;
Εφόσον υπάρχει θέμα με τα χαρτιά του και δεν μπορείς να το δώσεις για ανακύκλωση, εγώ στη θέση σου θα το τσουλούσα εκτός πυλωτής και θα το πάρκαρα στο δρόμο. Μετά θα έπαιρνα τηλέφωνο στο δήμο και θα έλεγα ότι έξω από το σπίτι μου υπάρχει ένα παρατημένο αυτοκίνητο αγνώστου ιδιοκτήτη, χωρίς πινακίδες. Θα περνούσαν οι άνθρωποι του δήμου, θα κολλούσαν το σχετικό αυτοκόλλητο και μετά την πάροδο 2-3 μηνών θα ξαναπερνούσαν (θεωρητικά) για να το μαζέψουν.
Αυτό βέβαια δεν λύνει τα κληρονομικά - ιδιοκτησιακά θέματα...
-
RE: Mazda 6 gh λιωμένο ταμπλό ( συνοδηγού)
Το ότι είναι αντιαισθητικό είναι προφανές. Το ότι είναι επικίνδυνο επειδή εμποδίζει την ορατότητα, δυσκολεύομαι να το κατανοήσω... Πώς την εμποδίζει;
-
RE: Χρόνια πολλά
Καλή χρονιά με μπόλικη τύχη και υγεία εύχομαι!
-
RE: Peugeot 308 P5/Mk3 (2021)
Αυτόματο κιβώτιο,τούρμπο κινητήρας, άπειρος/η οδηγός,κατηφορική ορεινή διαδρομή,στη κυριολεξία ο συνδυασμός που σκοτώνει!
(Όποιος διαφωνεί ας πάρει τέτοιο αυτοκίνητο στο παιδί του.)
Ε καλά, εμείς για τα παιδιά μας θα πάρουμε από τα καλά: 20ετίας (τότε που τα έφτιαχναν σωστά), με ατμοσφαιρικούς κινητήρες (αναιμικούς, για να μην τρέχουν) και χειροκίνητα κιβώτια (για να μην πετύχουν καμία κατηφορική στροφή).
Τί άλλη χαζομάρα θα διαβάσουμε; Σίγουρα δεν είσαι τρολλ των 4Τ για να ανέβουν τα posts;
-
RE: Έμπλεξα με τρελό
Δώσε τα στοιχεία του στην αστυνομία. Σίγουρα τα έχεις. Θα πεις ότι σε παρενοχλεί και σε απειλεί, οπότε σε πρώτη φάση θα τον καλέσουν για συστάσεις. Μετά από αυτό, μάλλον θα ηρεμήσουν τα πράγματα.
-
RE: Ford Puma 2019
Αλλά μια μεγάλη εγγύηση από μόνη της δεν λέει τα πάντα.
Δεν μιλάω για την Φορντ για να μην ζοριστουν πάλι τα φαν μπογια
Αν πχ οι χρεώσεις είναι 100-120 ευρώ για σέρβις παραπάνω από αντίστοιχα αμαξια του ανταγωνισμού αυτό στα 8 χρόνια σου βγάζει από 800 ως 960 κόστος όσο δλδ μια δυο μεσαίες βλάβες εκτός εγγύησης.
Αν σου βάζουν εντός εγγύησης λάδια της πλάκας από το βαρέλι με χρέωση διπλή από το καλύτερο φουλ συνθετικό δεν θα νιώθεις και πολύ ευχάριστα για 8 χρόνια.
Το ίδιο ισχύει για όλα τα αναλώσιμα ανταλλακτικά. Βάζουν προϊόντα που μόλις περνάνε την βάση σε ποιότητα και οι τιμές είναι από 50-100% πάνω από το ποιοτικότερο αναλώσιμο που μπορείς να βρεις μόνος σου.
Νομίζω ότι η επιχειρηματολογία σου μπάζει από παντού!
α) Λες ότι το σερβις στην αντιπροσωπεία θα σου στοιχίσει στην 8ετία 800-960 Ευρώ παραπάνω. Για να μείνουμε στη Ford (αφού είμαστε σε αυτό το topic και αφού αυτή μόνο δίνει συγκεκριμένα 8 χρόνια εγγύησης), ένα μέσο σέρβις ας πούμε ότι κάνει περί τα 180 Ευρώ με το ΦΠΑ. Ποιο εξωτερικό συνεργείο θα σου κάνει ετήσιο σέρβις με 60-80 Ευρώ με το ΦΠΑ (για να βγει η διαφορά που υπολόγισες); Μάλλον κανένα... Οπότε ας δεχτούμε ότι σε συνεργείο που σου δίνει απόδειξη (γιατί πολύ απλά αν δεν πάρεις απόδειξη δεν αποδεικνύεται καμία εργασία και δεν έχεις καμία εγγύηση επί των εργασιών που έγιναν) μπορεί να γλιτώσεις κανά πενηντάρικο. Επιπλέον όλα τα αυτοκίνητα έχουν τουλάχιστον μια διετή εγγύηση, οπότε ας δεχτούμε ότι η 8ετής εγγύηση σε δεσμεύει για 6 επιπλέον χρόνια επί 50 ευρώ το χρόνο. Μιλάμε δηλαδή για μια συνολική επιπλεόν επιβάρυνση 300 Ευρώ για όλη τη διάρκεια της εγγύησης. Δε νομίζω ότι είναι υπερβολικό το ποσόν για την ηρεμία του νου που έχεις στο εξουσιοδοτημένο, όπου ακόμη και η στραβή να γίνει, θα βρεις πολύ πιο εύκολα άκρη από ότι σε ένα γενικό συνεργείο... Άσε που όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα θέλουν σύνδεση με computer για έλεγχο - αναβαθμίσεις κι εκεί ο μαστρο-Μήτσος σηκώνει ψηλά τα χέρια. Και σε τελική ανάλυση ένα βιβλίο σέρβις σφραγισμένο (ή ηλεκτρονικό) από το επίσημο δίκτυο είναι σίγουρα ένα ατού στη μεταπώληση που μπορεί να σου επιστρέψει τα επιπλέον έξοδα στο πολλαπλάσιο.
β) Θεωρείς ότι έχεις λιγότερες πιθανότητες να σου βάλουν 'λάδια της πλάκας από το βαρέλι' σε ένα γενικό συνεργείο από ότι σε ένα εξουσιοδοτημένο; Αν ναι, αυταπατάσαι...
γ) Το ίδιο περίπου ισχύει και για τα αναλώσιμα ανταλλακτικά. Σίγουρα τα γνήσια ανταλλακτικά δεν είναι χαμηλής ποιότητας, όπως πάρα πολλά του εμπορίου. Και σε τελική ανάλυση ένα δυο πράγματα που είναι πολύ πιο ακριβά με τη σφραγίδα της οποιαδήποτε Ford, όπως δίσκοι και τακάκια, μπορείς να τα βάλεις σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο εκτός δικτύου, χωρίς να χάσεις την εγγύηση σου.
Τα παραπάνω ισχύουν λίγο πολύ για όλες τις μάρκες των γενικών κατασκευαστών τουλάχιστον. Για να μη νομίζεις ότι υπερασπίζομαι ειδικά τη Ford...
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
θα αλλάξει απλά της παίρνει παραπάνω να συμφωνήσουν και να αποφασίσουν
είναι λίγο αναρχος ο τρόπος που παιρνει αποφάσεις η Ευρώπη γενικά. Είναι μόνο νομιματική ενωση, στις πολιτικές αποφάσεις και γενικά είναι καραγκιοζ μπερντέ (όχι τυχαίος ο τουρκικός όρος)
Δεν είναι όπως οι Ηνωμένες πολιτείες που είναι πραγματική ένωση.
μπορει να τα λέω λίγο χάλια αλλά νομίζω καταλαβαίνεις τι εννοώ.Νομίζω ότι εκτός από το πρόβλημα που επισήμανες, ένα εξίσου σημαντικό πρόβλημα της Ευρώπης είναι ότι η Κομισιόν έχει μεταμορφωθεί σε ένα γραφειοκρατικό τέρας με σκοπό πλέον όχι να βοηθήσει την ευρωπαϊκή ενοποίηση, αλλά μόνο την υποστήριξη της ύπαρξης της και την μακροημέρευση της ως πόλο εξουσίας!
-
RE: Renault Captur II
@creative said in Renault Captur II:
Έκανα μια βόλτα στην αττική οδό και φρίκαρα: το αυτοκίνητο είναι πολύ επικίνδυνο αν απλά πατήσεις το γκάζι και το βάλεις στην επιλογή "sport". Ενώ με την επιλογή "eco" πήγαινε με το ζόρι στα 120 χλμ, με το που το άλλαξα στο "sport"πήγε στα 175χλμ για πλάκα και το απίστευτο ήταν ότι ακουγόταν απλά ένα γουργούρισμα του κινητήρα. Με το clio του 2006 στα 130χλμ γινόταν χαμός από φασαρία...
Οπότε απόφασισα ότι πλέον ποτέ δεν θα επιλέξω το "sport" και θα κινούμαι με "eco" εντός πόλης και με το "normal" σε αττική οδό και εθνικές...Θα πω αυτό που σκεπτόμαστε όλοι:
Έλα τώρα, πλάκα μας κάνεις! -
RE: Διακοπές (καλοκαιρινές-χειμερινές)
@piliourits said in Διακοπές (καλοκαιρινές-χειμερινές):
Το να "επενδύσει" κάποιος απ το μηδεν σε "εξοχικό", πρέπει να το ψάξει αρκετά και λάβει υπ όψη την εμπορευσιμότητα του ακινήτου.
Για κάποιον που έχει τεράστια οικονομική άνεση, δεν τίθεται καν θέμα του που θα "επενδύσει" για εξοχικό. Όπου γουστάρει!
Για όλους τους υπολοίπους, προφανώς το χωριό τους είναι η εύκολη λύση.
Για όσους όμως είτε δεν έχουν χωριό είτε δεν έχουν περιουσία στο χωριό, η "επένδυση" σε εξοχικό πρέπει να γίνει σχετικά κοντά στον τόπο διαμονής τους και σε μεσογειακό προορισμό, αν θέλουν να το ευχαριστηθούν πραγματικά. Ο μέσος έλληνας δεν αντέχει το κόστος μετακίνησης σε ένα εξοχικό σε νησί ή σε απόσταση 500 Km από το σπίτι του, όσο ωραίο κι αν είναι. Και αν το κάνει, θα καταλήξει να πηγαίνει 1-2 φορές το χρόνο. Ενώ ένα εξοχικό π.χ. για τον Αθηναίο, που θα βρίσκεται στην Κορινθία, την Αργολίδα ή την Εύβοια, μπορεί να είναι επισκέψιμο ακόμη και κάθε σαββατοκύριακο. Και ως εκ τούτου θα καταλήξει να το ευχαριστηθεί πολύ περισσότερο από ένα εξοχικό στις Κυκλάδες π.χ.
-
RE: Peugeot 3008 2016
Σοβαρά τώρα σας φαίνεται τσιμπημένη η κατανάλωση των 7,9 lt/100Km σε ταξίδι, φορτωμένο, με A/C και σταθερά 140, ενός C-SUV με 300 άλογα;
Και με τί το συγκρίνετε; Με τα 180 του Mazda; Που αν κάνουν κόντρα, οι διαφορές δεν θα μετρώνται σε κολώνες αλλά σε ταχυδρομικούς κώδικες; -
RE: Toyota Corolla Cross
μια χαρά είναι οι ροπές, μην ξεχνάς οτι τα ατμοσφαιρικά τραβάνε από χαμηλά δεν έχουν lag και έχουν και κοντύτερα κιβώτια, αυτό σημαίνει ότι το 80 -120 με 5η/6η ένα 'μικρής' ροπής ατμοσφαιρικό θα το κάνει ταχύτερα από ένα υψηλής ροπής turbo.
Ώπα ώπα, θα ξεχάσουμε ότι ξέρουμε με αυτά που γράφεις!
Ένα ατμοσφαιρικό 1600άρι 120 ίππων μπορεί να έχει ως μέγιστο 15 κιλά ροπής στις 4000 στροφές (και ίσως 10 κιλά στις 2000 στροφές) ενώ ένα υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρι αντίστοιχης ιπποδύναμης μπορεί να έχει 15-20 κιλά ροπής σε όλο το φάσμα από 1500 ως 4500 στροφές. Και πιστεύεις ότι το ατμοσφαιρικό θα τραβάει καλύτερα από χαμηλά; Επίσης παραλογίζεσαι τελείως αν νομίζεις ότι το ατμοσφαιρικό θα έχει καλύτερο 80-120 με 5η/6η. Μπορεί να έχει καλύτερο 80-120 με 3η, λόγω του ότι θα βρίσκεται στις βέλτιστες γι΄αυτό στροφές λειτουργίας και λόγω ευστροφίας, αλλά όσο μεγαλώνουν οι σχέσεις του κιβωτίου τόσο πιο πολύ θα χάνει. Και βέβαια δεν πρόκειται να το σώσει το όποιο lag κλασμάτων του δευτερολέπτου του υπερτροφοδοτούμενου...
-
RE: Honda Civic
@panormus772 said in Honda Civic:
To βάζω μόνο και μόνο για αυτό που είδα στην ποτηροθήκη..
Στο 2:11
www.youtube.com/watch?v=GPzDX-DqnDAStrom,έχει και σ'ένα αυτό το αυτοκόλλητο του Σ στις ποτηροθήκες; To βάζει στο πορτμπαγκάζ, τώρα το βάζει και στις ποτηροθήκες;;
Έλεος κάπου δηλαδή!
Χάλασε και ο Σ. Άκουσε εκεί αυτοκόλλητο...
Παλιά το πριτσίνωνε στο πορτμπαγκάζ. Αντρίκια!!! -
RE: Σύναντηση γνωριμίας στα ΒΠ
@wantone said in Σύναντηση γνωριμίας στα ΒΠ:
Noμιζω δεν εχει νοημα αυτη η συζητηση, καποιοι τρωνε πολυ κρεας καποιοι αλλοι ειναι βιγκαν. Στην προηγουμενη συναντηση μια μπυρα ηπια αλλα πληρωσα κανονικα οτι ζητηθηκε στο τραπεζι νομιζω 22 ευρω.
Ηταν και αλλες εποχες τοτε βεβαια, τωρα το διαθεσιμο εισοδημα ειναι μικροτερο.
Αν πιείς μόνο μια μπύρα, θα στην κεράσουμε!
Αν φας κανονικά, όπως όλοι μας, θα πληρώσεις με βάση τη διαίρεση του συνολικού ποσού δια τον αριθμό των ατόμων.Δεν είμαστε ούτε θα γίνουμε μίζεροι!
Όποιος θέλει να μετράει τις μπουκιές μας, ας μην έρθει. -
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2
@piliourits said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Ενώ ας πούμε στον ιδιωτικό τομέα είναι δίκαιες και σωστές οι αμοιβές, και δεν συμβαίνει στο Δημόσιο...
Στον ιδιωτικό τομέα, αν κάποιος επιχειρηματίας θέλει να πληρώνει κάποιον που δεν δουλεύει ή ψευτοδουλεύει, ΔΕΝ μας απασχολεί, καθώς τα λεφτά βγαίνουν από την τσέπη του. Αντιθέτως στο δημόσιο, βγαίνουν από τις τσέπες όλων μας.
Καταλαβαίνεις τη διαφορά, φαντάζομαι...
-
RE: Tesla Model 3
Οδήγησα Tesla Model 3. Όχι για πολύ, κάνα μισάωρο εντός πόλης, αλλά και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Το καλό είναι ότι το έχει αγοράσει φίλος, όποτε θα έχω την ευκαιρία να το ξαναοδηγήσω. Εντυπώσεις:
Το αυτοκίνητο ήταν ένα Model 3 Dual Motor Long Range, με μοναδικά έξτρα το μπλε μεταλλικό χρώμα και το λευκό εσωτερικό, που ανέβαζαν την τελική τιμή από τα 56 χιλιάρικα στα 58,5 (χοντρικά). Εγώ σίγουρα το χρώμα δεν θα το πλήρωνα γιατί μου αρέσει το στάνταρ λευκό περλέ (αναδεικνύει και την ηλιοροφή). Το λευκό εσωτερικό προσθέτει στη φωτεινότητα του εσωτερικού, αλλά απαραίτητο δεν είναι, καθώς δεν προσθέτει κάτι σε εξοπλισμό. Κατά τ' άλλα (και για να τελειώνω με τα δευτερεύοντα) ο εξοπλισμός υπερπλήρης με τα δεδομένα των συμβατικών αυτοκινήτων και η απτή ποιότητα κατασκευής απλώς αξιοπρεπής. Δεν έτριζε τίποτα, αλλά τα υλικά δεν ήταν αντίστοιχα των premium κατασκευαστών.
Εργονομικά το αυτοκίνητο είναι εφιάλτης. Τουλάχιστον για τη γενιά μας που έχει μάθει σε αναλογικά χειριστήρια. Από την άλλη, μπορεί τα παιδιά μας να το βρουν πολύ πιο φυσιολογικό, όντας μαθημένα - εθισμένα σε ταμπλέτες. Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι είναι το μόνο αυτοκίνητο που δεν μπόρεσα να μπω και να το ξεκινήσω και οδηγήσω αμέσως, χωρίς τις οδηγίες του φίλου μου. Ή εναλλακτικά RTFM. Τα διαθέσιμα χειριστήρια στον οδηγό μετριώνται στα δάκτυλα του ενός χεριού: δύο μοχλοδιακόπτες, δύο ροδέλες στο τιμόνι και μια υπερμεγέθης ταμπλέτα στο κέντρο του ταμπλό. Ακόμη και οι πόρτες δεν ανοίγουν από μέσα με χερούλια, αλλά με touch button... Η οθόνη υπέροχη σε ανάλυση, φωτεινότητα, παραμετροποίηση και πλήθος πληροφοριών, ενώ το στερεοφωνικό έχει εξαιρετική απόδοση, όντας ότι καλύτερο έχω ακούσει σε εργοστασιακό ήχο (βέβαια δεν έχω ακούσει S-Class με Burrmeister ή άλλα αντίστοιχα). Χώροι δεν με απασχόλησαν (εγώ κάθισα πολύ άνετα μπροστά) ενώ και το πορτμπαγκάζ μου φάνηκε μεγάλο, αν και λίγο άβολο λόγω μεγάλου μήκους (θέλει 'μακροβούτι' για να πιάσεις κάτι που έχει πάει στο βάθος του).
Και τώρα στα ωραία! Η δύναμη (450 ίπποι η έκδοση που οδήγησα) είναι εντυπωσιακή. Και πως θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά άλλωστε, όταν ενδεικτικά το 0-100 γίνεται σε 4,4 δευτερόλεπτα; Πιο εντυπωσιακός όμως είναι ο τρόπος που βγαίνει αυτή η δύναμη στο δρόμο: αθόρυβα, άμεσα και αβίαστα. Αν πρέπει να κάνω ένα παραλληλισμό, θυμίζει λίγο ατμοσφαιρικούς πολυκύλινδρους κινητήρες με πολλά κυβικά, όπου οποιαδήποτε στιγμή και αν πατήσεις το γκάζι, νιώθεις ένα αόρατο χέρι γίγαντα να σε σπρώχνει μπροστά. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι αυτό γίνεται χωρίς υστερίες. Περίμενα ότι στο δυνατό πάτημα του γκαζιού θα είχα μικρογλιστρήματα ή αντιδράσεις στο τιμόνι, αλλά τίποτα από αυτά δεν συμβαίνει. Τα PilotSport 4 με τις 18άρες, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση πετυχαίνουν να περνάνε πολύ ομαλά όλη αυτή τη δύναμη στο δρόμο. Και για όποιον δεν φτάνουν τα 4,4 στο 0-100, υπάρχει ΟΤΑ αναβάθμιση με 1800 Ευρώ με το πακέτο Acceleration Boost, που κατεβάζει το 0-100 στο 3,9. Κερασάκι στην τούρτα το πολύ καλό επίπεδο άνεσης. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης (με την επιφύλαξη της πολύ μικρής διάρκειας δοκιμής) αν μπορώ κάτι να του προσάψω είναι το όχι τρομερά 'επικοινωνιακό' τιμόνι, το οποίο όμως έχει σωστό βάρος και καλή απόκριση. Το μοναδικό σημείο που θέλει εξοικείωση όταν το πρωτοοδηγάς είναι τα φρένα. Πρέπει να αλλάξεις τελείως τις συνήθειες σου. Το ρολάρισμα προς το φανάρι έχει ως αποτέλεσμα να σταματάς 10 ή 20 μέτρα πιο νωρίς από εκεί που υπολόγιζες. Είναι όμως κάτι που συνηθίζεται και μετά από 5 λεπτά έπαψε να είναι θέμα για μένα.
Συμπερασματικά, εμένα με κέρδισε το μέλλον που έρχεται. Ναι, θα χάσουμε κάποια πράγματα που μας αρέσουν ως κολλημένοι με τα αυτοκίνητα, αλλά θα κερδίσουμε κάποια άλλα, σημαντικότερα. Επιπλέον επί του παρόντος σε επίπεδο προδιαγραφών και απόδοσης δε νομίζω ότι υπάρχει άλλο οικογενειακό αυτοκίνητο (κλάση D) που έστω και να το πλησιάζει: υπερεξοπλισμένο, τετρακίνητο, αυτόματο, απολύτως χαλαρωτικό όταν το θες και απολύτως ξεσηκωτικό όταν γουστάρεις. Για μένα μόνο δύο είναι τα μειονεκτήματα του: Πρώτο και κυριότερο η αυτονομία του (400 Km σύμφωνα με το φίλο μου σε κανονικές συνθήκες ταξιδιού, δηλαδή από 120 ως 140 Km/h) και δεύτερο η τιμή του, για εμάς τους μικρομεσαίους Έλληνες. Γιατί κατά τ' άλλα είναι ως και φθηνή για αυτά που προσφέρει σε σχέση με τον συμβατικό ανταγωνισμό. Προσωπικά, αν είχα τώρα τα λεφτά και την επιθυμία να αγοράσω οικογενειακό στα 50-60 χιλιάρικα, θα το αγόραζα χωρίς δεύτερη σκέψη.
Υ.Γ. @bekiaris : Παρόλα τα παραπάνω συνεχίζω να θεωρώ τεράστια φούσκα την τιμή της μετοχής της Tesla. Τιμή και δόξα σε όποιον επωφελήθηκε σχετικά (και σε σένα βεβαίως), αλλά πιστεύω ότι αυτή η ιστορία είναι πολύ πιθανό να τελειώσει με δάκρυα (ίσως αλά Enron).