Μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα διακοπών Αυγούστου με το Tucson, μπορώ πλέον να μιλήσω με σιγουριά για τα συν και τα πλην του αυτοκινήτου (1.6T 48V 180hp 2wd iMT6 Distinctive):
- ΘΕΤΙΚΑ
- Δυνατό μοτέρ με επαρκή ισχύ και ροπή παντού, εφόσον έχει επιλεχθεί normal ή sport driving mode. Το eco δεν είναι τόσο κακό, αλλά σε χαμηλές στροφές από στάση φιμώνει τον κινητήρα επιδρώντας μάλλον αρνητικά στην κατανάλωση.
- Πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει. Ναι, και από στάση, αν έχει κάποια σημασία αυτό.
- Εξαιρετική οδική συμπεριφορά, αρκεί να θυμάσαι τι οδηγείς. Δίνει την αίσθηση μικρότερου αυτοκινήτου σε ορεινές διαδρομές, μαζεύοντας χιλιόμετρα γρήγορα και στρίβοντας χωρίς δράματα.
- Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής. Δεν ακούστηκε ούτε τσικ στο εσωτερικό, παρά τους κακοτράχαλους δρόμους που κινηθήκαμε.
- Ωραίο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ιδίως μόλις συνηθίσαμε τον drive by wire συμπλέκτη που πιάνει κάπως ψηλά. Πολύ ευχάριστη αίσθηση, θετικό κούμπωμα, γρήγορες αλλαγές.
- Καλύτερη κατανάλωση από την αναμενόμενη. Σε ταξίδι 2500+ χλμ σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, με πλήρες φορτίο και μωτ περίπου 110kmh είδαμε συνολική μέση κατανάλωση 7.7lt/100km. Εννοείται ότι όσο εύκολα μπορεί η κατανάλωση να κρατηθεί σε λογικά πλαίσια άλλο τόσο εύκολα μπορεί να ξεφύγει προς τα πάνω. Είδαμε 5.1lt/100km σε χαλαρό ρολάρισμα με 120kmh στην ΕΟ, όπως είδαμε και 16.8lt/100km σε ένα γρήγορο ορεινό ανέβασμα 12χλμ με υψομετρική διαφορά 1000μ.
- Design με άποψη και χαρακτήρα, μέσα και κυρίως έξω. Αδιαφορώ αν διχάζει ή αν αρέσει στην πλειοψηφία. Εφόσον αρέσει σε μένα, end of story.
- ΑΡΝΗΤΙΚΑ
- Η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να είναι καλύτερη, κρίνοντας από τα υπέροχα σε αίσθηση συστήματα διεύθυνσης των Hyundai N. Βελτιώνεται λίγο στο sport mode, αν και κάπως τεχνητά.
- Ο χώρος αποσκευών είναι μεν μεγάλος, αλλά κάπως ρηχός. Σηκώνοντας το κάλυμμα και βλέποντας όλο αυτό το χαμένο χώρο πέριξ της μπαταρίας 48V αναρωτιέται κανείς αν αυτό ήταν το καλύτερο που θα μπορούσαν να κάνουν σε επίπεδο χωροταξικής εκμετάλλευσης.
- Ακόμα και μετά το τελευταίο update, το navigation του Bluelink θέλει δουλειά σε επίπεδο ενημέρωσης χαρτών, αν και δεν μας δημιούργησε κάποιο μεγάλο πρόβλημα.
- Ο γνωστός και από άλλα μέλη του φόρουμ αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέπτες στα 120-130 kmh είναι όντως υπαρκτός, αν και όχι τόσο ενοχλητικός.
- ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ
- Να φοράει ένα περισσότερο driver-oriented σετ ελαστικών από τα Continental Eco Contact 6. Νομίζω ότι θα βοηθούσε πολύ και στη βελτίωση της αίσθησης του τιμονιού.
- Nα μην γεμίζει δαχτυλιές με τη σκέψη το piano black φινίρισμα και η οθόνη του infotainment.
- Και ναι, τα πίσω φλας
θα μπορούσεθα έπρεπε να είναι τοποθετημένα ψηλότερα. Το κατάλαβα όταν ακολουθούσα ένα ίδιο Tucson σε μποτιλιάρισμα πόλης (άρα αργά και από κοντά). To πρόβλημα είναι λιγότερο έντονο εκτός πόλης (οπότε υπάρχουν αποστάσεις) ή το βράδυ, καθώς φαίνονται και τα φλας των καθρεπτών. Ωστόσο είναι υπαρκτό και καλό θα ήταν να διορθωθεί στο facelift, ιδανικά με τρόπο που θα μπορούσε να τοποθετηθεί ως retrofit και στα προ-fl αυτοκίνητα.
Συμπερασματικά, μόνο καλά λόγια έχω για το αυτοκίνητο, χωρίς να χρειαστεί να μπει ο παράγοντας value for money στην εξίσωση για να χρυσώσει κάποιο χάπι. Αγοράστηκε ως compact station wagon με την απαίτηση να καλύπτει εύκολα και γρήγορα μεγάλες αποστάσεις και φαίνεται ότι εκπληρώνει το ρόλο του στο έπακρο. Ωστόσο, με πλήρη ειλικρίνεια πιστεύω ότι η βέλτιστη έκδοση του Tucson NX4 είναι η hybrid των 230 ίππων, η οποία συνδυάζει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις με σημαντικά μεγαλύτερη οικονομία χωρίς συνειδητή προσπάθεια εκ μέρους του οδηγού.
Σε κάθε περίπτωση αξίζει μεγάλος σεβασμός στη Hyundai, καθώς με έργα και όχι φανφάρες κατάφερε να αναβαθμίσει πολλές κατηγορίες το status της μάρκας. Στα 80s-90s μπορεί να προκαλούσαν γέλιο - και σε μένα. Τώρα τα γέλια κόπηκαν οριστικά. Μπράβο τους.