-
Η πιο απλή μόντα να αλλάξετε υγρά φρένων σε Dot5.1
και να τα αλλάζετε ανα χρόνο ή νωρίτερα, φτηνά ειναι, και στα δυσκολα αν έχουν ζεσταθεί αρκετά τα φρένα) δεν σας προδώσουν εύκολα.. -
Ο χρήστης sokos έγραψε:
Η πιο απλή μόντα να αλλάξετε υγρά φρένων σε Dot5.1
και να τα αλλάζετε ανα χρόνο ή νωρίτερα, φτηνά ειναι, και στα δυσκολα αν έχουν ζεσταθεί αρκετά τα φρένα) δεν σας προδώσουν εύκολα..Δηλαδή αλλάζοντας μόνο τα υγρά με 5.1 και μαρκουίτσια έχουμε καλύτερο φρενάρισμα πχ 100-0 αντι για 52 μέτρα 50,5μ ?
Εντάξει για καταβάσεις στην Πεντέλη μήπως όμως αργούν περισσότερο να ρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας οπότε δεν κάνουν για καθημερινή νορμάλ χρήση στην πόλη ? -
Φιλος μου αλλαζει σημερα αυριο τακακια μπροστινα σε Primera το τελευταιο 1.6. Δεν ειναι οτι δεν ειναι ικανοποιημενος αλλα τα εργοστασιακα κανουν γυρω στα 80 ευρω εχετε να προτεινετε κατι καλυτερο σε τετοιες τιμες. Δε μιλαμε για αγωνιστικη χρηση για απλη καθημερινη χρηση αν υπαρχει κατι καλυτερο στα ιδια περιπου λεφτα...
τα προηγουμενα του σωθηκαν στα 45Κ. καλα ειναι;;;
-
Δεν νομίζω πως τα υγρά φρένων θα βοηθήσουν στο φρενάρισμα αλλά μόνο στην υπερθέρμανση και στη διάρκεια απόδοσης τουλάχιστο σε ότι έχει να κάνει με fade λόγω υγρών (όπως είπα συμβαίνει οταν πατάς πεντάλ και βυθίζεται περισσότερο από ότι συνήθως με χειρότερη απόδοση μέχρι του να χάσεις τελείως την δυνατότητα πέδησης).
Όσο για το Primera πες του να ψάξει για EBC Redstuff 'C' και μόνο αυτά ή τα Yellowstuff κανένα άλλο από EBC.
JIM -
Το 2000 είχα βάλει GREEN STUFF ΚΑΙ ΜΟΥ ΣΤΡΑΒΩΣΕ ΤΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ.
-
Το 2000 είχα βάλει GREEN STUFF ΚΑΙ ΜΟΥ ΣΤΡΑΒΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ.
-
Etsi opos to les, signomi alla exis adiko, kanena takaki den mpori na theorithi ipefthino gia to stravoma ton diskon poso lipon kapio pou eine sxedon analogo tou ergostasiakou kai me xamilo dikti trivis.
Apla prepi na kseris afto pou tha valis gia ti xrisi eine, na min xrisimopiis poli sklirotero apo ta mama an prokite na exis aneparki psiksi ton diskon i eine mikroi oi diskoi sou, na kanis evlavika strosimo simfona me tis odigies tou ekastote kataskevasti kai propanton na epitrepis sta frena sou na kriosoun meta apo kathe 'skisimo' me kapia apostasi xalaris xoris frenarisma odigisis kai fisika POTE META APO ZORISMA TON FRENON DEN STAMATAME ME PATIMENO TO FRENO OUTE KAN AFINOUME TO AFTOKINITO STATHERA STO IDIO SIMIO giati apla dimiourgounte 'hot spots' simia ton diskon pou eno to ipolipo meros tous psixete ekina exoun ipervoliki thermokrasia kai kata sinepia paramorfonete amesa o diskos. Akomi kai liga nera vroxis i mia nerolakouva me poli zesta frena mpori na mas stravosi tous diskous.
JIM -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
kai propanton na epitrepis sta frena sou na kriosoun meta apo kathe 'skisimo' me kapia apostasi xalaris xoris frenarisma odigisis kai fisika POTE META APO ZORISMA TON FRENON DEN STAMATAME ME PATIMENO TO FRENO OUTE KAN AFINOUME TO AFTOKINITO STATHERA STO IDIO SIMIO giati apla dimiourgounte 'hot spots' simia ton diskon pou eno to ipolipo meros tous psixete ekina exoun ipervoliki thermokrasia kai kata sinepia paramorfonete amesa o diskos. Akomi kai liga nera vroxis i mia nerolakouva me poli zesta frena mpori na mas stravosi tous diskous.
JIMΈνα πολύ καλό άρθρο για το θέμα 'στράβωμα δίσκων':
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
Απ'ό,τι κατάλαβα ο όρος 'στράβωμα' είναι λανθασμένος. Στην ουσία πρόκειται για τοπικό πρήξιμο.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ένα πολύ καλό άρθρο για το θέμα 'στράβωμα δίσκων':http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
Πολύ καλό άρθρο, μόνο το στρώσιμο στα τακάκια ισχύει για καθαρά αγωνιστικά τακάκια. Τα τακάκια για τα αυτοκίνητά μας είναι όλα στρωμένα (ψημένα).
-
Ελάχιστοι δίσκοι στραβώνουν από νερά. Μερικοί στραβώνουν όταν σταματάς με πολλά χιλιόμετρα σε φανάρι και είσαι εντελώς σταματημένος για ώρα - καλό είναι να αφήνεις το αυτοκίνητο να τσουλάει λίγο για να κρυώνει ομοιόμορφα ο δίσκος (κάτω από τη δαγκάνα είναι πολύ ζεστός).
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΙΣΚΟΙ 'ΣΤΡΑΒΩΝΟΥΝ' ΕΠΕΙΔΗ ΣΦΙΓΓΟΥΝ ΠΟΛΥ ΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ ΜΕ ΑΕΡΟΚΛΕΙΔΑ. (Αυτό μπορεί να μην ισχύει σε φορτηγά ή στους τεράστιους δίσκους που έβαλε ο Hunter).
Προσθήκη
Όταν σφίξει κάποιος πολύ τα μπουλόνια των τροχών ή δεν έχει πατήσει καλά (ομοιόμορφα) η ζάντα πριν αρχίσει να σφίγγει, τότε ο δίσκος παραμορφώνεται (στραβώνει - runout). Αυτή η παραμόρφωση είναι (σχεδόν πάντα) μικρή και το πεντάλ δεν τραντάζει στο σταμάτημα - τα τακάκια και από τις δύο πλευρές του δίσκου μπορούν και παρακολουθούν το στράβωμα - πηγαίνουν μαζί δεξιά αριστερά. Μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα όμως το πεντάλ αρχίζει να τραντάζει διότι ο δίσκος έχει φαγωθεί τοπικά εκεί που τα τακάκια ζορίζονται περισσότερο να παρακολουθήσουν το στράβωμα. Ο δίσκος έχει λεπτύνει σε αυτά τα σημεία και πλέον το πεντάλ τραντάζει, χρειάζεται καινούριος δίσκος. -
Καλημέρα!
Ψάχνω να αναβαθμίσω τα φρένα μου (σε ΜΧ-5) με μέγαλύτερες δαγκάνες (1) επειδή τα μαμά φρένα ζεσταίνονται πολύ εύκολα και (2) επειδή για τις μαμά δαγκάνες υπάρχουν ελάχιστα aftermarket τακάκια.
Η χρήση που με ενδιαφέρει να αποδίδουν τα φρένα μου είναι σε αναβασοκαταβάσεις, όπου - κυρίως σε κατάβαση, αλλά έχει τύχει αρκετές φορές και σε ανάβαση - μετά από όχι πολλά χλμ τα τακάκια ανάβουν και τα υγρά παραζεσταίνονται.
Επίσης θέλω περισσότερη δύναμη πέδησης και γρηγορότερο 'αρπαγμα'.Από πλευράς budget δεν μπορώ να ξεπεράσω τα 800-1000 ευρώ.
Το καρέ μου είναι 5Χ114.3, οι μαμά δίσκοι είναι 280mm και πάχος 23mm εμπρός (περίπου) και 11mm πίσω (περίπου πάλι).Μια επιλογή που έχω είναι custom kit με Wilwood 4-πίστονες και μια άλλη (αλλά με περισσότερο ρίσκο) είναι να πάρω μτχ δαγκάνες ή ολόκληρο το σετ φρένων από κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την απαραίτητη μετατροπή να το 'κουμπώσω'.
Προτιμώ μακράν να πάω σε δαγκάνα Brembo, AP ή Wilwood ώστε να υπάρχουν επιλογές για aftermarket τακάκια.
Θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πράγματα που αφορούν τα τεχνικά των φρένων.
-
Τι ακριβώς χρειάζεται για να μπει ένα σετ φρένων (από άλλο αυτοκίνητο ή custom kit) στο αυτοκίνητό μου από πλευράς κατασκευών?
-
Υπάρχει περίπτωση να βρω aftermarket δαγκάνα που να ταιριάξει πάνω στα μαμά mountings ώστε να μην χρειαστώ καμία άλλη μετατροπή?
-
Βάζοντας 4-πιστονες δαγκάνες τι πρέπει να προσέξω/κάνω για να μην αλλάξει (πολυ) το brake bias του αυτοκινήτου (έχει EBD), να λειτουργεί το ABS κανονικά και να μην πέσει το πεντάλ?
-
Πίσω μπορείτε να μου συστήσετε μια φθηνή λύση για upgrade ώστε να συμβαδίσει με τα εμπρός μεγαλύτερα φρένα ή δεν χρειάζομαι κάτι?
Μπορώ να βάλω πίσω τα εμπρός μαμά φρένα ή κάποια δαγκάνα ή set από άλλο αυτοκίνητο?
Έχω στα υπόψιν set εμπρός-πίσω φρένα από STI. Τι λέτε?
Sorry για το μακρύ post
-
-
να προσέξεις συνολικό βάρος της μετατροπής ...
αν μπορείς να βάλεις διαιρούμενους δίσκους
και ελαφριές δαγκάνες....¨-)δες και τις hi-spec
-
Ο χρήστης miataman έγραψε:
Καλημέρα!Ψάχνω να αναβαθμίσω τα φρένα μου (σε ΜΧ-5) με μέγαλύτερες δαγκάνες (1) επειδή τα μαμά φρένα ζεσταίνονται πολύ εύκολα και (2) επειδή για τις μαμά δαγκάνες υπάρχουν ελάχιστα aftermarket τακάκια.
Η χρήση που με ενδιαφέρει να αποδίδουν τα φρένα μου είναι σε αναβασοκαταβάσεις, όπου - κυρίως σε κατάβαση, αλλά έχει τύχει αρκετές φορές και σε ανάβαση - μετά από όχι πολλά χλμ τα τακάκια ανάβουν και τα υγρά παραζεσταίνονται.
Επίσης θέλω περισσότερη δύναμη πέδησης και γρηγορότερο 'αρπαγμα'.Από πλευράς budget δεν μπορώ να ξεπεράσω τα 800-1000 ευρώ.
Το καρέ μου είναι 5Χ114.3, οι μαμά δίσκοι είναι 280mm και πάχος 23mm εμπρός (περίπου) και 11mm πίσω (περίπου πάλι).Μια επιλογή που έχω είναι custom kit με Wilwood 4-πίστονες και μια άλλη (αλλά με περισσότερο ρίσκο) είναι να πάρω μτχ δαγκάνες ή ολόκληρο το σετ φρένων από κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την απαραίτητη μετατροπή να το 'κουμπώσω'.
Προτιμώ μακράν να πάω σε δαγκάνα Brembo, AP ή Wilwood ώστε να υπάρχουν επιλογές για aftermarket τακάκια.
Θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πράγματα που αφορούν τα τεχνικά των φρένων.
-
Τι ακριβώς χρειάζεται για να μπει ένα σετ φρένων (από άλλο αυτοκίνητο ή custom kit) στο αυτοκίνητό μου από πλευράς κατασκευών?
-
Υπάρχει περίπτωση να βρω aftermarket δαγκάνα που να ταιριάξει πάνω στα μαμά mountings ώστε να μην χρειαστώ καμία άλλη μετατροπή?
-
Βάζοντας 4-πιστονες δαγκάνες τι πρέπει να προσέξω/κάνω για να μην αλλάξει (πολυ) το brake bias του αυτοκινήτου (έχει EBD), να λειτουργεί το ABS κανονικά και να μην πέσει το πεντάλ?
-
Πίσω μπορείτε να μου συστήσετε μια φθηνή λύση για upgrade ώστε να συμβαδίσει με τα εμπρός μεγαλύτερα φρένα ή δεν χρειάζομαι κάτι?
Μπορώ να βάλω πίσω τα εμπρός μαμά φρένα ή κάποια δαγκάνα ή set από άλλο αυτοκίνητο?
Έχω στα υπόψιν set εμπρός-πίσω φρένα από STI. Τι λέτε?
Sorry για το μακρύ post
πολυ φοβαμαι πως αν πας σε 4πιστονα θα θες και αλλες ζαντες.
Τωρα τι διασταση εχεις?
Του sti αν μπαινουν, θα θελουν σιγουρα 17ρες. -
-
Τα Wilwood που μου έχουν προτείνει είναι πολύ ελαφριά (
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
δες και τις hi-specΔεν έχω ακούσει καλά λόγια για τις δαγκάνες αυτές...
-
Δες το κιτ της Brembo [> link
-
Ο χρήστης InsaneDriver έγραψε:
δες και τις hi-spec
Δεν έχω ακούσει καλά λόγια για τις δαγκάνες αυτές...
Χάρη, δεν έχεις ακούσει καλά λόγια ή έχεις ακούσει κακά λόγια?
Έχει διαφορά...Εγώ τις έχω δει σε 2 αυτοκίνητα γνωστών και δεν έχω ακούσει παράπονα. Για πες τί ξέρεις...
Πάντως οι HiSpec έχουν κορυφαία τιμή σε σχέση με τα αντίστοιχα kits των άλλων εταιριών.
-
Καλησπερα και απο εμενα.
Αυτη τη στιγμη στο Opel Kadett φοραω τους μαμα 236 Χ 12 συμπαγεις δισκους. Εχω στην κατοχη μου 2 δαγκανες απο opel astra Gsi 2.0 οπου φοραει 256 Χ 24 αεριζομενους.
Οποτε ψαχνω για δισκους και τακακια μια και υψηλης μαλον θα μπουν μαζι (αξιζουν νομιζω).
Βασικα σετ τακακια εχω ψιλοκαταληξει στα Froodo Premioum (για χρηση δρομου ειναι το αμαξι για πιστα ουτε λογος).
Το θεμα σκαλωνει στον δισκο.
Μαμα Brembo στοιχιζουν 90 Euro ενω τρυπιτοι 210. Παλιοτερα εβγαζε η brembo για astra F Gsi μαμα ποιοτητα δισκο αλλα χαραγμενο απο την ιδια την Brembo και σε τιμη 120 Euro, αλλα δυστηχως δεν βρηκα στην Eltrekka τουλαχιστον τους εν λογο δυσκους, παραμονον απο το e-bay, οπου θα μου κοστισουν 150 τουλαχιστον με μεταφορικα.
Θελω τα φωτα σας απο τιμες (για οσαεχω ηδη αναφερει), μεχρι αλλες καλες δοκιμασμενες ετεριες δισκων με βαση οτι αναφερω!
Ευχαριστω εκ των προτερων. -
Ο χρήστης miataman έγραψε:
Καλημέρα!Ψάχνω να αναβαθμίσω τα φρένα μου (σε ΜΧ-5) με μέγαλύτερες δαγκάνες (1) επειδή τα μαμά φρένα ζεσταίνονται πολύ εύκολα και (2) επειδή για τις μαμά δαγκάνες υπάρχουν ελάχιστα aftermarket τακάκια.
Η χρήση που με ενδιαφέρει να αποδίδουν τα φρένα μου είναι σε αναβασοκαταβάσεις, όπου - κυρίως σε κατάβαση, αλλά έχει τύχει αρκετές φορές και σε ανάβαση - μετά από όχι πολλά χλμ τα τακάκια ανάβουν και τα υγρά παραζεσταίνονται.
Επίσης θέλω περισσότερη δύναμη πέδησης και γρηγορότερο 'αρπαγμα'.Από πλευράς budget δεν μπορώ να ξεπεράσω τα 800-1000 ευρώ.
Το καρέ μου είναι 5Χ114.3, οι μαμά δίσκοι είναι 280mm και πάχος 23mm εμπρός (περίπου) και 11mm πίσω (περίπου πάλι).Μια επιλογή που έχω είναι custom kit με Wilwood 4-πίστονες και μια άλλη (αλλά με περισσότερο ρίσκο) είναι να πάρω μτχ δαγκάνες ή ολόκληρο το σετ φρένων από κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την απαραίτητη μετατροπή να το 'κουμπώσω'.
Προτιμώ μακράν να πάω σε δαγκάνα Brembo, AP ή Wilwood ώστε να υπάρχουν επιλογές για aftermarket τακάκια.
Θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πράγματα που αφορούν τα τεχνικά των φρένων.
- Τι ακριβώς χρειάζεται για να μπει ένα σετ φρένων (από άλλο αυτοκίνητο ή custom kit) στο αυτοκίνητό μου από πλευράς κατασκευών?
- Υπάρχει περίπτωση να βρω aftermarket δαγκάνα που να ταιριάξει πάνω στα μαμά mountings ώστε να μην χρειαστώ καμία άλλη μετατροπή?
1+2: Συνήθως με έναν αντάπτορα μπορούν να μπουν, αρκεί να το επιτρέπει η χωροταξία του άκρου. Λογικά με τις ζάντες που φοράς δεν πρέπει να έχεις πρόβλημα για 4πίστονες.
- Βάζοντας 4-πιστονες δαγκάνες τι πρέπει να προσέξω/κάνω για να μην αλλάξει (πολυ) το brake bias του αυτοκινήτου (έχει EBD), να λειτουργεί το ABS κανονικά και να μην πέσει το πεντάλ?
Πρέπει να προσέξεις ώστε η συνολική επιφάνεια των εμβόλων να μην έχει πολύ μεγάλη διαφορά με αυτές της νορμάλ δαγκάνας. Αλλιώς θα χάσεις σίγουρα σε αίσθηση στο πεντάλ και μπορεί και να μπερδευτούν τα συστήματα που λες. Επίσης πρέπει το master cylinder του αυτοκινήτου σου να μπορεί να υποστηρίξει αυτές τις δαγκάνες.
- Πίσω μπορείτε να μου συστήσετε μια φθηνή λύση για upgrade ώστε να συμβαδίσει με τα εμπρός μεγαλύτερα φρένα ή δεν χρειάζομαι κάτι?
Μπορείς να βάλεις αντάπτορες στις μαμά δαγκάνες και να βάλεις μεγαλύτερους σε διάμετρο δίσκους. Σε προσθιοκίνητα αυτή η μετατροπή αρκεί. Σε εσένα όμως μπορεί να χρειάζεται κάτι παραπάνω...
Μπορώ να βάλω πίσω τα εμπρός μαμά φρένα ή κάποια δαγκάνα ή set από άλλο αυτοκίνητο?
Έχω στα υπόψιν set εμπρός-πίσω φρένα από STI. Τι λέτε?Sorry για το μακρύ post
-
Να ρωτήσω κι εγώ κάτι με τη σειρά μου, που με απασχολεί. πριν από 1000 χλμ περίπου άλλαξα δίσκους μπροστά, καθότι μετρήθηκαν με το ειδικό όργανο και φάνηκε ότι ήθελαν αλλαγή. Τακάκια όμως άφησα αυτά που φορούσα, καθότι παρά το ότι είχαν τουλάχιστον 10.000 χλμ επάνω ήταν σε πολύ καλή κατάσταση όπως μου είπε ο μηχανικός.
Και ρωτάω, έκανα μαλ@κ*# που δεν άλλαξα ΚΑΙ τα τακάκια, καθότι λογικό αυτό, είχαν ήδη αποκτήσει ένα σχήμα από τους παλιούς δίσκους;
Βελτιωση Φρενων