@dublin said in Leasing vw troc vs Peugeot 2008 vs Toyota corolla cross:
@vagkirk said in Leasing vw troc vs Peugeot 2008 vs Toyota corolla cross:
Ναι έτσι είναι , με τις τιμές που έχουν πλέον τα αυτοκίνητα οι ΛΤΠΦ βγάζουν και τέτοια ποσά φόρου για τον εργαζόμενο.
Για τον ΦΠ πραγματικά δεν ξέρω να απαντήσω τι γίνεται στο Leasing...θα πάει εθελοντικά ο εργαζόμενος να το περάσει στον πίνακα του Ε1 ; Ας το βρούνε μόνοι τους και να του το καταλογίσουν.
Εγώ θεωρώ πως υπόχρεος είναι η εταιρεία μίσθωσης , ας το μετακυλισει στο μίσθωμα.
Αλλά και πάλι κερδισμένος είναι , έχει ένα αυτοκίνητο με μόνο πονοκέφαλο το κόστος καυσίμων ( και αυτό μπορεί να του το κάλυπτει ορισμένες φορές ο εργοδότης) και τον φόρο αυτόν. Τίποτα άλλο.
Δεν χρειάζεται να αγοράσει δικό του και για τις ανάγκες της οικογένειας , ισως μόνο κάποιο καλό mini.
Κάποια περίοδο μέχρι 17.000ΛΤΠΦ είχαν και μερικά SUV C και πολλά Β οπότε δεν επιβαρυνόταν καθόλου ο χρήστης τους ή τα ποσά φόρου που έβγαζαν ήταν το πολύ 100 με 200 ευρώ το χρόνο.
Πχ το Grandland , τα QQ , άνετα τα προηγούμενα Capture, Juke ,και τα βασικά 2008 στην αρχή, ακόμη και κάποια Q2 για μια περίοδο, και φυσικά πολλά C και σχεδόν όλα τα Supermini.
Πάντως σαν επαγγελματίας εγώ αν αγόραζα τώρα αυτοκίνητο ΙΧ θα το έπαιρνα με τιμολόγιο, θα περνούσα σαν έξοδο το 16% της συνολικής του αξίας κάθε χρόνο όπως λέει και ο @lap (απόσβεση) και τα καύσιμα + συντήρηση.
Φυσικά το σωστό είναι από το σύνολο των εξόδων αυτών κάθε χρόνο να κάνεις μια τακτοποίηση (αναμόρφωση λέγεται) και να πετάς εκτός ένα 25-40% με την έννοια πως το χρησιμοποιείς και για προσωπική σου χρήση.
Στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί κανένας έλεγχος να σου πει και να σου καταλογίσει κάτι μεμπτό.
Και όποιο και να είναι είναι το όφελος σου ακόμη και 600 ευρώ μόλις δηλαδή το χρόνο από μείωση φόρου μετά από όλα αυτά, κάτι είναι και αυτό.
Να ρεφαρεις λιγάκι το απαράδεκτο αυτό Τέλος επιτηδεύματος που μπήκε τότε ... προσωρινά και κανένας δεν έχει κάνει έστω κουβέντα για μείωση του!
Με ατομική επιχείρηση δεν μπορείς όμως να πάρεις με τιμολόγιο όχημα, ειδικά αν δεν έχεις τα κατάλληλα Κ.Α.Δ; Υπάρχει κάπου βιβλιογραφία γι' αυτά; 3 χρόνια δεν μπορώ να τα κατανοήσω.. είμαι σίγουρος ότι κάνω κάπου λάθος..
Αυτό που λες για κατάλληλο ΚΑΔ αφορά τα ΦΙΧ (φορτηγά , βανάκια , κλειστά corsa , berlingo , κλπ χωρίς καθίσματα πίσω)
Με τιμολόγιο μπορείς να αγοράσεις οτιδήποτε , ακόμη και ...ελικόπτερο , γλάστρες για το σπίτι σου , όλα τα ψώνια σου απο το Σ/Μ κλπ.
Και το ΕΙΧ (επιβατικό ιδιωτικής χρήσης) μπορείς φυσικά να το πάρεις με τιμολόγιο και να το καταχωρήσεις ως πάγιο , και τις δαπάνες όλες του.
(Δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ αγοράς και δαπανών καυσίμων όμως απο τον ΦΠΑ των εσόδων σου , δηλαδή αν κάνεις Service 124€ με ΦΠΑ δεν θα αφαιρέσεις τα 24€ στην δήλωση ΦΠΑ σου αλλά όλο το ποσό 124€ θα είναι έξοδο)
Ενώ στα υπόλοιπα έξοδα σου πχ έστω πως αγόρασες ένα εργαλείο για την δουλειά σου 1240,00€ τα 1000€ είναι έξοδο και τα 240ΦΠΑ συμψηφίζονται με το ΦΠΑ εσόδων σου.
Στις δαπάνες κτήσης και χρήσης ΕΙΧ δεν επιτρέπεται αυτό.
Το θέμα όμως είναι κατα πόσο μπορείς να δικαιολογήσεις τις δαπάνες αυτές σε ένα πιθανό έλεγχο
Εδώ είναι όλη η ουσία.
Δηλαδή με κάποια στοιχεία πρέπει να μπορείς να δικαιολογήσεις την επαγγελματική του χρήση και σε ποιο ποσοστό.
Πχ αν έχεις κόψει τιμολόγια σε πελάτες σου ή παρέχεις υπηρεσία , αν μάλιστα κάνεις και ένα συμφωνητικό με αυτούς , σε διάφορα μέρη της Αττικής ή της Ελλάδας με τα παραστατικά των διοδίων και τις ημερομηνίες τους μπορείς να κάνεις ένα υπολογισμό των χλμ επι του συνόλου του έτους ας πούμε και να βγάλεις ένα ποσοστό.
Αν η δουλειά σου αποδεδειγμένα είναι πήγαινε - έλα πόσα χλμ κλπ.
Αν είσαστε γιατρός που κάνετε επισκέψεις κατ’ οίκον, σε περιοχές που δεν μπορεί κανείς να πάει με τα πόδια , π.χ. άλλους δήμους σε μεγάλες πόλεις ή κάποια χωριά εκτός πόλη, τότε δικαιολογούμε αυτοκίνητο και τα έξοδα που αναλογούν στις συγκεκριμένες επισκέψεις.
Αν όμως το ιατρείο είναι δυο τετράγωνα από το σπίτι και πηγαίνει και μια φορά την εβδομάδα στο νοσοκομείο της πόλης που είναι τρία τετράγωνα από το ιατρείο , δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε αυτοκίνητο- γενικά τα έξοδα που αφορούν τέτοιες δαπάνες.
Αν ένας δικηγόρος έχει το γραφείο του στην πίσω πλευρά του δικαστικό μεγάρου και βλέπει τους πελάτες του μόνο στο γραφείο του, τότε πολύ δύσκολα να θα δικαιολογήσει στις ελεγκτικές αρχές την χρήση αυτοκινήτου.
Τέλος αν έχουμε ένα αυτοκίνητο στην επιχείρηση, που όμως δεν χρησιμοποιείται για τις ανάγκες αυτής, π.χ. αν έχουμε ενοικιάσει ένα αυτοκίνητο και το οδηγεί η σύζυγος του επιχειρηματία , που δεν έχει σχέση με την επιχείρηση, θα πρέπει να καταχωρούμε κανονικά όλα τα έξοδα που φέρουν τα στοιχεία της επιχείρησης (Τιμολόγια για καύσιμα, επισκευές, διόδια κλπ), αλλά να τα αναμορφώσουμε φορολογικά στο τέλος της χρονιάς.
Ακόμη και τώρα που δεν έχεις περάσει το αυτοκίνητο ως πάγιο στα βιβλία σου , μπορείς παρόλαυτά να περνάς τις δαπάνες του στα βιβλία σου με τους παραπάνω περιορισμούς.
Δηλαδή αν αύριο κάνεις ένα ταξίδι στην Καλαμάτα για δουλεία και επιβεβαιώνεται απο ένα τιμολόγιο παροχής που έκοψες γιατί να μην περάσεις τις αποδείξεις καυσίμων και διοδίων ;
Το ίδιο και για πελάτες σου εντός Αττικής που είναι καποια χλμ μακριά απο την έδρα σου.
Ακόμη και τώρα , παρόλο που δεν αγόρασες το επιβατικό σου με τιμολόγιο , μπορέις με ένα Τιμολόγιο Αγοράς απο τον ευαυτό σου (τίτλο κτήσης το λένε τώρα) να αγόρασεις το 2008 σε μια εύλογη αξία και να το περάσεις στα βιβλία σου και να ξεκινήσεις αποσβέσεις.
(πχ πόσο αξίζει σήμερα στην αγορά μτχ το 2008 20000€ να το περάσεις ως πάγιο)
Αυτό φυσικά είναι λίγο παρακινδυνευμένο και πρέπει να πάρεις την ευθύνη εσύ αποκλειστικά για μια τέτοια αποφάση , αλλά ρε παιδιά αν ήμουν πχ ένας πολιτικός μηχανικός που κόβω τα πάντα , έχω όλα τα παράβολα και τις κρατήσεις στο ΤΕΕ σε αρχείο για άδειες-μελέτες κλπ και τρέχω όλη μέρα σε έργα και πελάτες γιατί να μην το κάνω;
Αν τολμήσουν να το αμφισβητήσουν θα τους πήγαινα μέχρι τον Άρειο Πάγο.