Επιστρέφοντας από την βραδυνή έξοδο, όπου διάβασα και την δοκιμή, να κάνω τα σχόλια μου.
Σε γενικές γραμμές δεν διαφωνώ με τον Δημήτρη, άλλωστε το αμάξι έχει τόσο ξεκάθαρο χαρακτήρα, που δεν επιτρέπει πολλές αναγνώσεις, αλλά υπάρχουν κάποια θέματα που οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα.
Αρχικά το αυτοκίνητο που σου έδωσαν δεν πωλείται ως εξοπλισμός.
Ισως ήταν κάποια ειδική έκδοση λήζινγκ, ή εταιρικών.
Πάμε λοιπόν στις διαφοροποιήσεις.
Το αυτοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις, 4 έχει, από την βασική έχει ΣΤΑΝΤΑΡ το ναβι που δεν είναι με κλάουντ και λοιπά περίεργα, αλλά της ΤΟΜΤΟΜ όπου έχεις και 3ετή συνδρομή δωρεάν για περίεργες περιοχές, βενζινάδικα, πάρκινγκ, καιρό, κάμερες και κυκλοφορία. Στην Ελλάδα τις κάμερες και τις περίεργες περιοχές δεν τις έχει, αλλά μπορείς να τις δηλώσεις.
Επίσης έχει στάνταρ σε όλες το γκριπ κοντρόλ και κατέβασμα λόφου, καθώς και την ψηφιακή οθόνη στο ταμπλώ.
Ακόμα η προτελευταία έκδοση shine που έχει τα δερμάτινα καθίσματα, έχει και τα συρόμενα πίσω καθίσματα.
Τέλος αυτή την περίοδο τρέχει μία έκπτωση στην Σιτροέν, 1300 ευρώ για το συγκεκριμένο, ή 1800 αν έχεις αμάξι για απόσυρση.
Με την έκπτωση των 1300 η συγκεκριμένη έκδοση που ανέφερα έχει 28200 σε λευκό χρώμα.
https://configurator.citroen.gr/models/c3-aircross/configurator.html/equipements
https://www.citroen.gr/wp-content/uploads/2023/05/sigkentrotikos-timokatalogos-citroen-neos.pdf
Αν του βάλεις το αυτόματο φρενάρισμα και τον εσωτερικό καθρέπτη ηλεκτροχρωμίου, τότε πάει με την έκπτωση 28752.
https://configurator.citroen.gr/models/c3-aircross/configurator.html/equipements
Απλά για να τα βάλουμε στην θέση τους.
Προφανώς η τιμή αυτή μπορεί να είναι χαμηλότερη, αλλά σίγουρα δεν είναι ανταγωνιστική, την στιγμή που το αυτόματο πετρέλαιο 2008 κοστίζει 28900.
Τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει και για ένα τέτοιο αυτοκίνητο που είναι μοντέλο του 2017 και θα έπρεπε ήδη να έχει παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του, ο συνδυασμός μη υβριδικότητας και αύξησης τιμής είναι πρόβλημα.
Στον κατάλογο του Μαίου του 2020, πριν 3 χρόνια ακριβώς η πιο πλούσια έκδοση είχε μόλις 22425, ενώ η αυτόματη πετρέλαιο που έχω εγώ και ο Πηλιουρίτης είχε 24680.
Και σε αυτές τις τιμές υπήρχαν 2000+ εκπτώσεις.
Αρα το αυτοκίνητο σήμερα δεν είναι ελκυστικό για αγορά.
Αυτά ως προς την αναλογία τιμών και τον εξοπλισμό.
Πάμε τώρα στο αυτοκίνητο.
Το αισθητικό κομμάτι θα το αφήσω έξω, γιατί είναι υποκειμενικό για όλους.
Θα σταθώ στο γεγονός ότι όλοι του ειδικού τύπου κατηγορούν κάτι που το αυτοκίνητο το δηλώνει.
Δηλαδή ότι δεν είναι σπορ. Είναι αμάξι ευκολοδήγητο στην πόλη και παντού, ακόμα και εκτός δρόμου, είναι προσαρμοσμένο στην άνεση, οπότε δεν το παίρνεις για τα λιμανάκια.
Εχει άλλα μοντέλα ο όμιλος που είναι πιο στημένα.
Το αυτοκίνητο δεν έχει αντίπαλο στους χώρους, εξαιρουμένου του Κάμικ, το οποίο επειδή είναι χαμηλό έχει άλλα θέματα.
Ενα ακόμα θέμα, είναι τα καθίσματα.
Με τον Δημήτρη είμαστε κοντά στο ύψος, είμαι ελάχιστα ψηλότερος, αλλά αρκετά πιο ευρύστερνος και λόγω κιλών.
Εγώ στο κάθισμα του 3008 δεν χωράω που είναι πιο καλό για στροφές, ενώ στου 3 αιρκρος είμαι άνετα.
Δεν θα έβαζα ποτέ το Πούμα σε σύγκριση, αφού θέλω απλό στρίψιμο κεφαλής για να μπω και διπλό για να βγώ.
Εχουμε τόσα πολλά μοντέλα, που η κριτική θα πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη.
Δηλαδή αν είστε ψηλός και ογκώδης, τα καθίσματα του Αιρκρος θα είναι τα πιο ιδανικά που θα βρείτε, ενώ δεν θα αισθανθείτε να σας πιέζει η οροφή, αλλά και η είσοδος - έξοδος στο αυτοκίνητο είναι πολύ βολική.
Αν είστε ο μέσος όρος 1,75 ύψος 70 κιλά βάρος έχετε πολλές άλλες επιλογές, γιατί στο αιρκρός ίσως νιώσετε μοναξιά.
Διαφωνώ για το κιβώτιο.
Είναι εξαιρετικό και δεν μιλάω για τις εντυπώσεις που αφήνει σε μένα, αλλά και σε όσους μπαίνουν μέσα.
Για την κατανάλωση εκεί περίπου είναι, αλλά όπως είπαμε το αμάξι είναι πλέον στο τέλος της καριέρας του και έπρεπε να έχει καλύτερη τιμή.
Δεν φέρνουν το αυτόματο ντίζελ πλέον, προφανώς για να μην χτυπιέται με το 2008.
Ενα ακόμα θέμα για τον θόρυβο κίνησης.
Στα δύο αιρκρος που είχα τα μαμά λάστιχα για το βενζίνης ήταν τα Χάνκουκ M+S και για το ντίζελ τα μπρίτζεστον θερινά.
Και τα δύο χάλια, έκαναν θόρυβο και τώρα που έβαλα τα crossclimate 2, δεν υπάρχει θέμα θορύβου.
Προφανώς η εταιρεία δεν ζορίζεται να πουλήσει, γιατί δεν υπάρχει μεγάλη παραγωγή ακόμα και έτσι δεν έχει και κανονικό αμάξι για τέστ ντράιβ.
Σίγουρα το αυτόματο βενζίνης σε σχέση με το γιάρις κρός είναι πίσω.
Το αυτόματο ντίζελ θα ήταν λιγότερο πίσω γιατί θα έβγαινε και αυτό ακριβό και για αυτό και εμείς όταν κοιτάξαμε για αμάξι, κοιτάξαμε το 2008 αυτόματο πετρέλαιο.
Εκεί δεν θεωρώ ότι θα έκανα ουρά για το γιάρις κρος, μια και χάνει σε εμφάνιση και ποιότητα από το 2008, δεν κερδίζει σε κατανάλωση και είναι και μικρότερο σε χώρους.
Απλά η πεζώ δεν έχει αμάξια να πουλήσει.
Θα περιμένουμε την επόμενη γενιά 3 αιρκρος, αν και ίσως είναι 4 αιρκρος αφού το Ασιατικό και νοτιοαμερικανικό μοντέλο, είναι 4,35 μήκος και 7θέσιο.
Μέχρι τότε, εμείς που το πήραμε σε σωστή τιμή και με τον πλούσιο εξοπλισμό και το σωστό καύσιμο, παραμένουμε ψηλά στην κατηγορία.