Ανεξάρτητα από τα χρηματοοικονομικά και τις μειώσεις φόρων , εγώ μπορώ να πω με μια πρακτική αντίληψη , ότι σχεδόν για όλες τις προσφορές που ανέφερα σε προηγούμενο σχόλιο , η χρήση αυτοκινήτου μέσω μίσθωσης ακόμα και χωρίς φοροαπαλλαγές , μπορεί να είναι μια καλή λύση αφού δεν σε νοιάζουν ζημιές , βλάβες , τρακαρίσματα .
Αν προσθέσεις στην αγορά του αυτοκινήτου , τόκους , μικτή , λάστιχα , σέρβις , τέλη και τυχόν ζημιές και αφαιρέσεις πόσο θα στο πάρουν στα 4 χρόνια για ανταλλαγή , μπορεί η διαφορά να είναι πολύ κοντά στο σύνολο των μισθωμάτων μαζί με το ΦΠΑ .
Ακόμα και η περίπτωση που κάποιος αγοράζει και το κρατάει 8 χρόνια και κάποιος άλλος το αλλάζει στα 4 με μίσθωση , πάλι η διαφορά μπορεί να περίπου στα ίδια , ενώ στην δεύτερη περίπτωση έχεις και την δυνατότητα της επιλογής νέου αυτοκινήτου .
Αυτά τα λέω γιατί τα περί παραγωγικότητας που λέει η εφορία είναι παπαριές ολκής αφού δεν ξεκαθαρίζουν .
Για παράδειγμα έμπορος , βιοτέχνης , γιατρός , οδοντίατρος , που η δουλειά τους είναι να πηγαίνουν από το σπίτι τους στο μαγαζί-βιοτεχνία-ιατρείο-οδοντιατρείο , αφού εκεί ασκούν το επάγγελμα τους , η χρήση του αυτοκινήτου είναι περιορισμένη .
Αντίθετα Πολιτικός Μηχανικός , που πρέπει να πάει , στις καλές εποχές βέβαια , σε 2 πολεοδομίες , σε 2 υπηρεσίες άλλου τύπου , σε 2 γιαπιά στα οποία έχει επίβλεψη και σε επισκέψεις για μελέτες σε οικόπεδα το απόγευμα , αργότερα στο γραφείο του και γενικά να είναι όλη μέρα στον δρόμο με 50-100 χλμ διαδρομές , υπάγεται στην ίδια λογική με τους παραπάνω που η εργασιακή τους μετακίνηση μπορεί να είναι 5-10 χλμ την ημέρα .
Θυμάμαι παλιά που έβαζαν περιορισμό στους ΕΕ για τα έξοδα αυτοκινήτου το 3 % του τζίρου , ανεξαρτήτως επαγγέλματος...
Γενικά παλιότερα το σύστημα λήζινγκ - ενοικίαση ήταν στημένο για τις μεγάλες εταιρείες και τις εταιρείες λήζινγκ . Τώρα μπορεί να πονάει κάποιους επτάψυχους αλλά είναι πιο δίκαιο γιατί σταμάτησε αυτός ο διαγκωνισμός των υπαλλήλων , ιδιαίτερα των τραπεζικών , για το τι αμάξι θα πάρουν .
Υπήρχε περίπτωση σε τράπεζα στην αρχή της κρίσης , που μία υπάλληλος μπορούσε να πάρει μέχρι 1600 κ.εκ . Πήρε προσφορά από την Μέρκ για την Β 160 με εξοπλισμό τα πάντα όλα και το αμάξι έφτασε τα 40000
Εφαγε βέβαια το παντραπεζικό κράξιμο και συνήλθε , αλλά το παράδειγμα έδειξε γιατί είναι πιο σωστά τώρα που έχουν τον φόρο τους ...