-
Η διαφορά τιμής είναι κάτω από 5 ή 6 χιλιάρικα αν έπαιρνες το αντίστοιχα εξοπλισμένο mild hybrid DSG στην έκδοση Fr ή Xcellence με 150ps και η απόσβεση με 15000 km το χρόνο γίνεται άνετα σε μια πενταετία ή εξαετία αν τα χιλιόμετρα δεν γίνονται κυρίως σε μεγάλα ταξίδια.
Το βάρος είναι όντως αυξημένο αλλά είναι κυρίως στον πίσω άξονα (εκεί είναι οι μπαταρίες). Στον οποίο πίσω άξονα έχει και πολλαπλών συνδέσμων.
Για την αξιοπιστία κανείς δεν ξέρει αν και όπως είπα προηγουμένως δεν είναι καινούργιο σύστημα (υπάρχει στο Golf GTE εδώ και 6 χρόνια).
Το 'πρόβλημα' είναι τα αντικειμενικά πολλά λεφτά που κοστίζει, γιατί σαν σύγκριση, αν τα βάλεις κάτω, μπορείς να πεις και ότι τα αξίζει (συγκριτικά με τα προαναφερθέντα Leon)...
-
Αφήνω στην άκρη το κομμάτι της απόσβεσης ο καθένας όσα μαθηματικά ξέρει ας βάλει κάτω το κόστος φόρτισης τα χλμ που κάνει να σκεφτεί πως είναι να έχεις την έννοια μιας ακόμα κομβικής συσκευής για την καθημερινότητα σου σχετικά με το αν είναι ή βόδι φορτισμένη . Και φυσικά να έχεις κλειστό χώρο πάρκινγκ.
Όποιος θεωρεί ότι απλά θα τρέξει μια μπαλαντεζα στην πυλωτη σε μόνιμη βάση και θα την κουμπώνει κάθε βράδυ και το πρωί θα το βρίσκει έχει φορτισμένο δεν ξέρω αν τα έχει σταθμίσει σωστά. Εδώ απλά αφήνεις το αμάξι σου κλειδωμένο και το πρωί μπορεί να το βρεις με τσακισμένο καθρέφτη σπασμένο τζάμι κλπ. Και θεωρείτε ότι θα αφήσεις μόνιμα εκτεθειμένα καλώδια επί χρόνια και δεν θα βρεθεί κανένα και πότε κλεφτρονι ή μπαχαλακιας να μπει στην διαδικασία να τα μακελεψει...
Πάω στο κομμάτι το οδηγικό χωρίς να έχω οδηγήσει ηλεκτρικο αμάξι όπως και η πλειοψηφία θεωρείτε ότι το ηλεκτρικό Λεόν θα έχει καμια σχέση με το κοφτερό και στριφτερο γνω στο λεον με τόσα πολλά δεκάδες κιλά πακτωμενα στον πίσω άξονα;
Ένα βαρύ κουσουμι θα είναι που λόγω του βάρους θα σακατεβει λάστιχα και αναρτήσεις με κακή ενεργητική ασφάλεια.
-
Τα PHEV είναι μια μεσοβέζικη λύση πριν πάμε (συντομότερα απ' ό,τι πιστεύουμε) στα αμιγώς ηλεκτρικά. Οπότε αυτά που λες περί φόρτισης είναι σωστά αλλά είναι αναπόφευκτα...
Για το βάρος πάλι έχεις εν μέρει δίκιο αλλά και τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν είναι ελαφρύτερα αφού μπορεί να μην έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά έχουν μεγαλύτερες και βαρύτερες μπαταρίες. Οπότε το συμπέρασμα είναι πάλι το ίδιο.
-
Παρόμοια κουσουρια έχουν και τα δύο λείπει ο θερμικός κινητήρας κουβαλάς περισσότερες μπαταρίες. Έχεις λιγότερες μπαταρίες έχεις το βάρος του κινητήρα.
Για αμάξι μικρό πόλης οκ το ηλεκτρικό υπό συνθήκες στο μέλλον είναι λύση καλή. Αλλά όπως το φανταζόμαστε εμείς να πάρουμε ηλεκτρικο αμάξι για όλα και για να πηγαίνουμε 'τζάμπα' στο χωριό ξεχαστε το δεν κάνουν για αυτήν την δουλειά.
-
Απορώ με την αισιοδοξία ότι στην Ελλάδα, του μ.ο. ηλικίας αυτοκινήτων τα 15 χρόνια, τα ηλεκτρικά θα έρθουν πιο γρήγορα από ότι πιστεύουμε.
-
Έλα ντε από τα 75 ατμοσφαιρικά άλογα του 2003 που έχει η μισή Ελλάδα εν αναμονή νέου μνημονίου και πανδημίας κάποιοι θεωρούν ότι την επόμενη 5ετια θα γίνουν άλματα και η Ελλάδα θα γεμίσει ηλεκτρικά αμάξια επειδή τους ηλεκτρικούς κουβάδες από 35000 θα τους πάρουμε 29000 με την επιδότηση!
-
Το θέμα είναι ότι πριν έρθει η ηλεκτροκίνηση και δημιουργηθούν οι υποδομές, θα έρθουν οι 'πράσινοι' φόροι που θα κάνουν τη ζωή οσων έχουν βενζινοκινητα οχήματα ανυπόφορη. Αναλογίσου απλά ότι αυτή τη στιγμή η διλιτρη κορολλα των 30000€ πληρώνει φόρο πολυτελείας, ενώ η Πόρσε ταϋκαν των 150000€ όχι. Τέλος μη ξεχνάς ότι όπως και στο πρώτο μνημόνιο οι πρώτοι που την πλήρωσαν, μαζί με τους ιδιοκτήτες ακινήτων, ήταν οι κάτοχοι ιχ αυτοκινήτων που ειχαν ας πούμε κάποια αξία πάνω από το μέσο όρο.
-
Δεν είναι ούτε θέμα αισιοδοξίας ούτε καν θέμα οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα. Τα ηλεκτρικά είναι μια πραγματικότητα, είτε μας αρέσουν είτε όχι, είτε έχουν κουσούρια είτε όχι. Οι εταιρείες το τελευταίο διάστημα αναπροσαρμόζουν τις πωλήσεις τους και το σχεδιασμό τους και πλέον προωθούν ηλεκτρικά και πάσης φύσεως υβριδικά για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ε.Ε. Τόσο απλά.
Ό,τι αυτοκίνητα αποφασίσουν να παράγουν και να προωθήσουν αυτά τα αυτοκίνητα θα έρθουν και στην Ελλάδα. Σε λίγα χρόνια είναι απολύτως βέβαιο ότι ακόμα και στην Ελλάδα οι πωλήσεις ηλεκτρικών θα ξεπεράσουν τα συμβατικά διότι αυτά τα αυτοκίνητα θα μας πωλούν πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι η άποψή μου, είναι η δηλωμένη από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματικότητα. Κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια απλώς είτε δε θα υπάρχουν καινούργια αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες για να αγοράσει (και) ο Έλληνας είτε θα υπάρχουν αλλά η αγορά τους θα γίνει ασύμφορη. Μη φανταστείτε ότι μιλάμε για το απώτερο μέλλον, το πιο πιθανό είναι όλα αυτά να γίνουν εντός της τρέχουσας δεκαετίας...
Όλα αυτά ακόμα και αν στην Ελλάδα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ουσιαστική υποδομή για να τα υποστηρίξει.
-
Έχω μεγάλη περιέργεια να δω τι θα γίνει σε κάποια χρόνια που τα ηλεκτρικά θα είναι αποκλειστικότητα.
Τι θα κάνουν τόσοι άνθρωποι που ζουν σε πολυκατοικίες χωρίς υποδομές χωρίς γκαράζ κτλ. Που θα φορτίζουν όλα αυτά και πως.
-
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρκαρισμένο πάνω σε πεζοδρόμιο, σφηνωμένο πίσω από κάδο αχρήστων, μπαλαντέζα από τρίτο όροφο πολυκατοικίας του 1950 και αστικό λεωφορείο του 1980 που αμολά μαυρίλα μαζούτ να προσπαθεί να περάσει για να πάει στην επόμενη στάση η οποία είναι γκρεμισμένη από μπαχαλάκιδες...
Μία όμορφη σύγχρονη χώρα...
-
Eχω γκαραζ με πριζα απλη σουκο και μονοφασικο ρευμα. Θα ηθελα ενα ηλεκτρικο αλλα θα το δικαιολογουσα μονο αν ηταν φθηνο. Πχ το νεο 500ε αν πεσει σε τιμη θα το ηθελα.
Τωρα το Λεον υβριδιο εχω δει βιντεο για το αντιστοιχο Γκολφ και ελεγε οτι ειναι πολυ βαρυ. Σαν ιδεα μπορει να ειναι οκ αλλα στην πραξη απιθανο να το παρει καποιος εκτος και το χαριζουν σχεδον. Που σημαινει 22 χιλ με καλο εξοπλισμο.
-
Το γεγονός ότι έβαλαν φόρο στα δίλιτρα είναι γιατί έχουμε ακόμα ανεκτέλεστους τους λεγόμενους υπηρεσιακούς παράγοντες που εισηγούνται στους υπουργούς τους νόμους .
Κάθε δίλιτρο και πάνω πλήρωνε φόρο και τέλη αυξημένα από τις 1.8 μέρκ που έκαναν 50 και 60000 ευρώ .
Τώρα όμως η αλλαγή σε ηλεκτρικά δεν είναι καθόλου εύκολη . Γιατί όταν πρέπει να δώσεις 10-15000 παραπάνω από το συμβατικό , κανένας φόρος δεν θα σε τρομάξει , αφού απλά δεν θα έχεις τα λεφτά .
Ετσι τελικά θα αργήσουμε να μπούμε σε λογική ηλεκτρικού . Εκτός όμως από αυτό υπάρχει μεγάλο θέμα με τις φορτίσεις .
Ελάχιστα αυτοκίνητα παρκάρουν σε κλειστούς χώρους , στις πιλοτές η φόρτιση θα είναι δύσκολη , οπότε μόνο όταν υπάρξει επόμενη γενιά μπαταριών θα αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε .
Αυτό βέβαια μπορεί να είναι σύντομο . Ηδη γράφονται διάφορα για το 2025 και 10λεπτες φορτίσεις . Αλλά αν υπάρχουν τέτοια , θα πρέπει αυτές οι μπαταρίες να μην κοστίζουν πολλά , ώστε να μπορούν να μπουν σε αυτά που πουλάνε τώρα , αλλιώς ποιός θα τα αγοράζει μεταχειρισμένα ?
-
Πάω στο κομμάτι το οδηγικό χωρίς να έχω οδηγήσει ηλεκτρικο αμάξι όπως και η πλειοψηφία θεωρείτε ότι το ηλεκτρικό Λεόν θα έχει καμια σχέση με το κοφτερό και στριφτερο γνω στο λεον με τόσα πολλά δεκάδες κιλά πακτωμενα στον πίσω άξονα;
Ένα βαρύ κουσουμι θα είναι που λόγω του βάρους θα σακατεβει λάστιχα και αναρτήσεις με κακή ενεργητική ασφάλεια.
Μπορεί το συνολικό βάρος να αυξηθεί (κακό), αλλά περισσότερο βάρος πίσω σημαίνει καλύτερη κατανομή για ένα προσθιοκίνητο (καλό). Το ότι είναι κουρσούμι και με κακή ενεργητική ασφάλεια είναι εντελώς αυθαίρετο συμπέρασμα.
-
Επίσης όλοι εσείς που απορρίπτετε το υβριδικό Leon για το παραπάνω βάρος σε σχέση με το μικροϋβριδικό 1.5, ξεχνάτε την πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή του, οι οποίες τελικά του δίνουν σαφώς καλύτερες επιδόσεις από το μικροϋβριδικό.
-
Ειναι micro-ψυχοι.... αστα
-
Δεν νομιζω πωσ ενας, οικογενειάρχης ή μη, ο οποίος ειναι διατεθειμένος να ξοδέψει τόσα για κύριο αυτοκίνητο θα επιλέξει βαση κοινής λογικής αυτό.
Μικρός χωρος αποσκευων, αμφίβολη αξιοπιστία, πολυπλοκότητα με ενα σωρό συστήματα ασφαλείας και μη, νέο μοντέλο που σίγουρα θα βγάλει παιδικές ασθένειες, και κερασάκι στην τούρτα το dsg. Αν αλλάζεις αμάξι κάθε 4-5 χρόνια πάω πάσο. -
Το θέμα δεν είναι οι επιδόσεις στην ευθεία...
Καλό θα ήταν να μάθουμε αν το παραπάνω βάρος επηρεαζει τη δυναμική συμπεριφορα του αυτοκινήτου.
-
@Slowmotion διευκολυνέ μας με κάποια καλύτερη εναλλακτική για μη οικογενειάρχη που να μην ξεφεύγει όμως σε τιμή...(μόνο το Hyundai i30 μπορώ να σκεφτώ με υψηλότερη όμως κατανάλωση από το χιλιάρι mhev seat)
Άκυρο νόμιζα ότι έλεγες για mhev ενώ εσυ μιλάς για το hybrid...
-
Για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχει διαθέσιμο για test drive το seat leon plug in hybrid(204hp) στη σεατ βελμαρ στην Αργυρούπολη.
Το αυτοκίνητο πάντως λόγω της μεγάλης ροπής του ηλεκτροκινητήρα κρύβει το βάρος του, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Το μεγάλο πρόβλημα πάντως είναι η εργονομία στη καμπίνα αφού τα πάντα είναι στο infotainment και δευτερευόντως η τιμή του αφού το αυτόματο ήπια υβριδικό κοστίζει τα ίδια χρήματα με το γκολφ και με εξαίρεση την εξωτερική εμφάνιση είναι σαφώς υποδεέστερο οδηγικά.
-
Το είδες από κοντά το νέο LEON; Μπήκες μέσα;
Τρεις φορές που πήγα στην SEAT Μακρής στο Χαλάνδρι το εκθεσιακό το είχαν κλειδωμένο. Δεν μπήκα μέσα.
Ομολογώ όμως ότι δεν καιγόμουν να μπω (λόγω της εργονομίας του infotainment) και δεν ρώτησα γιατί το είχαν κλειδωμένο.
Seat Leon Mk4 (2020)