-
Πάρε το vag-com και κάνε την αλλαγή μέσα από το πρόγραμμα.
-
Piliourits, 9 λίτρα είναι πάνω από 100 Km σε ταξίδι! Γιατί μόνο εκεί σε απασχολεί η αυτονομία και όχι στην καθημερινότητα σου μέσα στην πόλη, όπου κάθε δεύτερο τετράγωνο βρίσκεις και ένα πρατήριο βενζίνης.
Οπότε ξεκινάς πάντα για ταξίδι φουλαρισμένος και από τα δύο καύσιμα και ξέρεις ότι έχεις 400-450 Km αυτονομίας, με κανονικές ταχύτητες ταξιδιού. Προφανώς δεν είναι όσα θα ήθελες, αλλά δεν είναι και τραγικά! Ακόμη και Αθήνα - Θεσσαλονίκη πας με μια στάση για ανεφοδιασμό.
Ακόμη και στην ειδική περίπτωση του γάμου στην Πελοπόννησο που αναφέρει ο Χρήστος, δεν υπάρχει περίπτωση σε οποιοδήποτε σημείο της Πελοποννήσου (και της ελληνικής επικράτειας) κι αν είσαι, να μη βρεις πρατήριο σε 20-30 ή άντε 50 (και όχι 100) Km.
Στην ουσία οποίος θέλει να επωφεληθεί του χαμηλότατου κόστους κατανάλωσης του φυσικού αερίου, θα πρέπει: α) να έχει πρατήριο φυσικό αερίου σε σημείο βολικό για τις καθημερινές μετακινήσεις του, β) να μην είναι ψυχαναγκαστικός με την αυτονομία και γ) κάποιες ελάχιστες φορές να κάνει ένα προγραμματισμό των ανεφοδιασμών στις εκδρομές του. Σίγουρα όμως θα έχει πολύ λιγότερους περιορισμούς από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
-
Αν με 9 λίτρα τεπόζιτο βενζίνης νιώθετε σιγουριά να βγείτε στην Εγνατία και κάθε 100Km να ψάχνετε βενζινάδικο, πάω πάσο.
Αν πάντως είχα θέση να φορτίζω ένα ηλεκτρικό, θα ένιωθα πολύ μεγαλύτερη σιγουριά με ένα i3 με range extender (και αυτό 9 λίτρα έπαιρνε), παρά με το αέριο. Και μια εκδρομή να πας, είναι πολύ πιο εύκολο να βρεις ένα ξενοδοχείο που να έχει μια πρίζα για να το φορτίσεις το βράδυ.
Για να μην συγκρίνω την ταχύτητα με την οποία αναπτύσσεται το δίκτυο σταθμών φόρτισης, σε σχέση με δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου.
https://www.fisikon.gr/diktyo-pratirion/
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Επίσης, στο Drive, έχουν δοκιμή το Scala και του δίνουν αυτονομία 250-280Km σε φυσιολογικές συνθήκες.
-
Δημήτρης, όχι Χρήστος.
Τα πρατήρια δεν είναι και τόσο αυτονόητα. Τη βδομάδα που διανύουμε, καθημερινή βράδυ, μπήκα σε όλες τις ΣΕΑ από Κάστρο μέχρι Άγιο Στέφανο. Δεν ήθελα βενζίνη αλλά ένα μπουκάλι νερό για τα μικρά. Κανένα πρατήριο δεν ήταν ανοιχτό και μιλάμε για τέλη Ιουλίου και νορμάλ ώρα, 21:30 ως 22:30. Οπότε όχι, το πρατήριο δεν είναι καθόλου αυτονόητο αν αποφασίσεις να ταξιδέψεις νύχτα.
Επίσης, ας έχουμε υπόψη μας ότι τα πρατήρια φυσικού αερίου έχουν παραξενιές. Άλλο κλείνει στις 6 το απόγευμα (Τρίκαλα ή Λάρισα), άλλο ανεφοδιάζεται με φορτηγό κι όχι με αγωγό, οπότε τις μισές μέρες είναι άδειο και δεν εξυπηρετεί (Ιωάννινα). Άλλο δε διανυκτερεύει (Παιανία), άλλα είναι κρατικά κι επηρεάζονται από κρατικές απεργίες (Ανθούσα και νομίζω Λιόσια). Σε άλλο πηγαίνουν πάρα πολλά ταξί και παίζουν καρπαζιές (Ρέντη). Δεν είναι όλα ρόδινα. Από τη στιγμή μάλιστα που ο Όμιλος, ο τελευταίος υποστηρικτής του φυσικού αερίου, δήλωσε ότι σταματά την εξέλιξή του για χάρη των ηλεκτρικών, φαίνεται ότι το στοίχημα είναι χαμένο.
Όμως, για τον φίλο Yem, που έχει πρατήριο στα 200 μέτρα από το σπίτι του, που το εξοχικό του είναι εντός Αττικής, το Kamiq CNG είναι ταμάμ. Θα του λύσει τα χέρια. Τολμώ την πρόβλεψη (χωρίς να ξέρω τον ελεύθερο χρόνο τού ανθρώπου) ότι τα 15 χιλιάδες χιλιόμετρα θα αυξηθούν. Οι εξορμήσεις θα αυξηθούν αφού το κόστος κίνησης θα είναι πλέον μηδαμινό.
-
Ναι full led παντού ακόμα και στα φλας ακόμα και στην ambition η style έχει δυναμικά φλας! Δεν έχω ταβάνι τα 25κ αλλά 19-21κ
Φιλε δεν ισχυει αυτο ,μπηκα τωρα στον διαμορφωτη της Skoda και τα full led ειναι εξτρα σε ολες τις εκδοσεις με 730 ευρω.
Μηπως εχει φερει καμια φουρνια με full led η αντιπροσωπεια και εχουν στοκ με full led?
-
Σημασία έχει αυτό, να κατανοήσει ο αγοραστής την κατάσταση και αν κρίνει πως τον βολεύει, όπως είπα, αγορά 'με κλειστά μάτια'. Εγώ έχω πρατήριο cng, 2 λεπτά απ το σπίτι. Στο 70% των μετακινήσεων μου φτάνει. Είναι όμως 1 πρατήριο σε όλη τη πόλη, σε 5 χρόνια θα υπάρχει; Για το εξοχικό φτάνει να πάω. Να γυρίσω όμως όχι. Ούτε να πάω κάπου αλλού, με βάση το εξοχικό. Θα πρέπει να ψάχνω βενζίνη μέσα στη νύχτα. Θα βρω δεν θα μείνω. Και για να πάω κάπου αλλού απ το εξοχικό, δε με πειράζει να σταματήσω κάθε ώρα...αλλά τί νόημα έχει τότε το αέριο, αν αρχίσω να καίω βενζίνη κατά το ένα τρίτο, ή το μισό, βγαίνει πιο ακριβα από ντηζελ. Και δεν θα έχω επιδόσεις. Και θα έχω άγχος. Κι όλα αυτά, λόγω των 9 λίτρων, για να γλυτώσουν 10-15 gr CO² στην ταξινόμηση...
-
REALZEUS wrote:
axel12p wrote:
Έχω την εντύπωση πως το αέριο στην Ελλάδα είναι πιο δεσμευτικό και από το ρεύμα. Στην χειρότερη, μια πρίζα θα βρεις παντού όπου και αν πας. Το αέριο αν πεις να πας μια εκδρομή και δεν έχει κοντά πρατήριο τι θα κάνεις; Θα σταματάς κάθε 50Km να 'γεμίζεις' το 9λίτρο ρεζερβουάρ; Τα 9 λίτρα του ομίλου VAG είναι αστείο νούμερο. Στο Drive επίσης ανέφεραν, πως ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι και σχετικά ψόφιος χαμηλά, οπότε δεν ξέρω πόσο ευκολοδήγητο θα είναι και στην κίνηση μέσα στην πόλη.
9 λίτρα όμως είναι 100 χλμ, όχι 50 κι επίσης φουλάρεις σε 20 δευτερόλεπτα, ενώ με το ηλεκτρικό θέλεις πολλές ώρες.
Αυτή είναι η διαφορά του θεωρητικού με το πρακτικό. 9 λίτρα ΔΕΝ είναι με ασφάλεια 100χλμ στην καθημερινότητα. 9 λίτρα είναι η συνηθισμένη ποσότητα που έχουν όλα τα ντεπόζιτα όταν ανάψει λαμπάκι... με τη διαφορά ότι για να εμβαπτίζεται και να μη φθείρεται η αντλία χρειάζονται ας πούμε τουλάχιστον κάνα δυο λίτρα, οπότε πάμε στα 7λτ... τα οποία θα έχεις στα σίγουρα, ΜΟΝΟ εφόσον είχες προνοήσει να φουλάρεις ακριβώς στην εκκίνηση του ταξιδιού (δηλαδή μπαίνεις σε πρατήριο ΚΑΘΕ φορά που ξεκινάς ταξίδι, για να βάλεις από 3 ως 8€ βενζίνη). Βέβαια δεν μπορείς να ξέρεις ΠΟΣΟ ακριβώς βενζίνη έχεις, γιατί σε στάθμη 7-8 λίτρων δεν υπάρχει καμία ακρίβεια στη μέτρηση, υπάρχει απλά 'λαμπάκι'... και δεν νομίζω να έχεις δεύτερο 'λαμπάκι' για όταν τελειώσει το πρώτο 'λαμπάκι'... επίσης σε ένα τούρμπο χιλιάρι βενζίνης, μπορεί να καις 5μιση λίτρα στα 100χλμ αν πηγαίνεις χαλαρά στην εθνική με 100χαω, μπορεί να καις 10-11λτ φορτωμένος σε επαρχιακή ανηφόρα με κλιματισμό... οπότε χρειάζεσαι κι ένα πιλότο συνοδηγό να κάνει τους υπολογισμούς στο κεφάλι του, ή πρακτικά να σταματάς το πολύ ανά 50 λεπτά οδήγησης, ΑΝ υπάρχει διαθέσιμο πρατήριο, για να βάλεις 8€ βενζίνη...
Για να μην κάθομαι και γράφω επανειλημμένα όλες αυτές τις αυτονόητες λεπτομέρειες, έπρεπε οι εταιρείες απλά να λένε ότι 'όταν ανάψει λαμπάκι, έχεις ρεζέρβα βενζίνης'.
Και να μην παραμυθιάζουν τον κόσμο ότι θα κάνει 350-400χλμ με αέριο, και μετά έχει και 200-250χλμ βενζίνης, απλά γιατί ΔΕΝ ισχύει, είναι ψέματα. Στην πραγματικότητα έχει το πολύ 300χλμ αερίου και 'όσο πάει ένα λαμπάκι'.
Υπερβολές. Φυσικά και με 9 λίτρα βγάζεις άνετα 100 χλμ με τέτοια αυτοκίνητα (σε νορμάλ συνθήκες). Εννοείται ότι θα έχει ανάψει το 'λαμπάκι'. Δεν παθαίνουν τίποτα οι αντλίες.
Αυτό το 'ρεζέρβα βενζίνης' θέλω να ξέρω ποιος παπάτζας το έχει βγάλει...
-
Σχετικά με τα LED φώτα η SKODA, όπως και άλλοι κατασκευαστές, προσφέρει δύο επιλογές.
Η πρώτη αφορά την απλή αντικατάσταση των λαπτήρων αλογόνου με λαπτήρες LED. Πρακτικά είναι το ίδιο με το να αλλάξουμε μόνοι μας τις αλογόνου με aftermarket λάμπες LED (καλής ποιότητας προφανώς).
Η δεύτερη επιλογή είναι τα Full LED φώτα, όπου εκεί μιλάμε για άλλο σχεδιασμό του φωτιστικού, αποτελούμενο από αρκετά στοιχεία LED και πιθανότατα adaptive φωτισμό.
Εννοείται πως σε σχέση με τις κλασσικές λάμπες αλογόνου, ακόμη και οι απλές LED που προσφέρει η Skoda στον βασικό εξοπλισμό είναι κλάσεις ανώτερες. Απλά τα Full LED σου προσφέρουν το κάτι επιπλέον.
Για πιο αναλυτικά: https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/led-lights
-
Ο φίλος μου, που με άκουσε και πήρε το Arona, έχει αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής του. 30 χιλιάδες χιλιόμετρα σε ένα χρόνο και κάτι, σχεδόν όλα εκδρομές. Κάθε Σαββατοκύριακο παίρνει τους δρόμους και με ευγνωμονεί.
Και εμένα ο κουμπάρος μου τόσα έχει κάνει σε 8 μήνες με V40 diesel....πραγματικός χιλιομετροφάγος!!
-
Τα cng μοντέλα είναι talor made που λένε και στο χωριό που δεν έχω !Είναι κομμένο και ραμμένο σε συγκεκριμένα θέλω και μπορώ , σε ποιο ψηλό δεν θα φτάνει σε ποιο χοντρό δεν θα κουμπώνει ! Σίγουρα δεν είναι φόρμα να την φοράς αεράτη και άνετη και αν πάρεις κιλά οκ στένεψε λίγο , θέλει μελέτη !Βασικές προϋποθέσεις κατά την γνώμη μου είναι:
*Να μην υπάρχει β' κατοικία σε απόσταση πάνω από 150χλμ ώστε έτσι να σε φτάνει πήγαινε έλα και λίγα χιλιόμετρα ρεζέρβα για εκεί!
*Να υπάρχει πρατήριο Φ.Α. σε απόσταση κάτω των 2-3 χιλιομέτρων από το σπίτι ή την δουλειά ή από την περιοχή που κινήστε .Ο ανεφοδιασμός είναι μία συχνή λειτουργία που δεν πρέπει να είναι μπελάς.
*Στην περίπτωση του kamiq είναι και οι μικροί χώροι στο πορτ μπαγκαζ , που νομίζω ότι για 1 φορά το χρόνο μπορείς να βρεις άλλες λύσεις όπως η μπαγκαζιέρα!
*Η απόδοση του μοτερ , τα 95hp και τα 160 nm δεν θα βάλουν φωτιά στο δρόμο αλλά θα σε πάνε με άνεση όπου θες ( και ας προκαλείς μποτιλιάρισμα στην Κατεχάκη)
Αυτά νομίζω είναι τα κυριότερα που αφορούν την καθημερινή χρήση
test drive θα κάνω την Τετάρτη στην Αγία Παρασκευή !
Δείχνει να έχεις αντιληφθεί πλήρως την κατάσταση του cng στην Ελλάδα, κι αν το επιλέξεις θα είναι συνειδητή επιλογή.
Μακάρι να μπορούσα κι εγώ, που έχω κάποιες απ΄τις προϋποθέσεις. Για τις αποσκευές του Kamiq cng υπάρχει σημαντική διαφορά;
-
Για τις αποσκευές του Kamiq cng υπάρχει σημαντική διαφορά;
δυστυχώς έχει 278 λίτρα , οι μπουκάλες τρώνε περίπου 120λίτρα ( Υπερβολικό μου ακούγετε ) , όποιος έχει δει το εσωτερικό του πορτ μπαγκαζ το σκαλοπάτι μέσα δεν υπάρχει είναι ίσα με τον προφυλακτήρα όπως και δεν υπάρχει η ρεζέρβα !
-
Σχετικά με τα LED φώτα η SKODA, όπως και άλλοι κατασκευαστές, προσφέρει δύο επιλογές.
Η πρώτη αφορά την απλή αντικατάσταση των λαπτήρων αλογόνου με λαπτήρες LED. Πρακτικά είναι το ίδιο με το να αλλάξουμε μόνοι μας τις αλογόνου με aftermarket λάμπες LED (καλής ποιότητας προφανώς).
Η δεύτερη επιλογή είναι τα Full LED φώτα, όπου εκεί μιλάμε για άλλο σχεδιασμό του φωτιστικού, αποτελούμενο από αρκετά στοιχεία LED και πιθανότατα adaptive φωτισμό.
Εννοείται πως σε σχέση με τις κλασσικές λάμπες αλογόνου, ακόμη και οι απλές LED που προσφέρει η Skoda στον βασικό εξοπλισμό είναι κλάσεις ανώτερες. Απλά τα Full LED σου προσφέρουν το κάτι επιπλέον.
Για πιο αναλυτικά: https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/led-lights
Σχετικά με τα LED και Full LED.
Xθες βράδυ κατά τις 9μησι γύρισα από Ερμιόνη Αργολίδας. Έχω το Scross με τα Full Led (και τα μεσαία κι οι προβολείς είναι LED).
Γι όσους γνωρίζουν τη διαδρομή μέχρι να βγεις στην Αθηνών-Κορίνθου ξέρουν τι δύσκολος επαρχιακός δρόμος είναι και μέρα,άρα και πόσο πολλαπλασιάζεται η δυσκολία τη νύχτα. Πραγματικά, τα FullLED είναι χρησιμότατα σε τέτοιους θεοσκότεινους δρόμους.Ταξιδεύεις πιο ξεκούραστα κι ίσως κερδίζεις και λίγο χρόνο από την καλύτερη ορατότητα -μπορεί ελάχιστα λεπτά,αλλά ιδίως βράδυ όσο πιο λίγο είσαι στο δρόμο τόσο καλύτερο κατά την άποψή μου-.
Πλέον αν και δεν ταξιδεύω ετησίως πολλές φορές βράδυ, είναι απαραίτητος εξοπλισμός σε όποιο μελλοντικό αμάξι.Tα αλογόνου φαίνονται σαν καντήλια μπροστά τους και το κιτρινωπό χρώμα τους ίσως κουράζει και περισσότερο τα μάτια.
Γι αυτό σκεφτείτε το πολύ σοβαρά,όποιοι είστε στη διαδικασία αγοράς νέου αυτοκινήτου
Υ.Γ.1 Μη νομίζετε ότι είναι λίγοι οι αφώτιστοι δρόμοι.Μάλλον το 75-80% του οδικού δικτύου είναι έτσι.Ακόμη κι Εθνική έχει πολλά σκοτεινά σημεία (εκεί βέβαια αρκούν και τα μεσαία LED,αφού είναι φαρδύς δρόμος με ανοιχτές καμπές και δεν έχεις και αντίθετο ρεύμα).
Υ.Γ.2 Αν συνδυάζονται και με αυτόματο on-off όταν συναντιέσαι και με κάποιον απέναντι,ακόμη καλύτερα και ασφαλέστερα.
Υ.Γ.3 Ακόμη κι η συνοδηγός το εκτίμησε πάρα πολύ και θεωρεί εκ των ουκ άνευ τα FullLed στο επόμενο αμάξι της.
-
Μια λύση για τα cng είναι η προσθήκη εξωτερικού κάνιστρου στην πόρτα του χώρου αποσκευών για έξτρα καύσιμο όπως είχαν τα τζιπάκια μερσέντες στον ΕΣ.
-
Υ.Γ.3 Ακόμη κι η συνοδηγός το εκτίμησε πάρα πολύ και θεωρεί εκ των ουκ άνευ τα FullLed στο επόμενο αμάξι της.
αυτο εκτιμησε η συνοδηγος? κιμ? ε? ε?
-
panormus772 wrote:
Υ.Γ.3 Ακόμη κι η συνοδηγός το εκτίμησε πάρα πολύ και θεωρεί εκ των ουκ άνευ τα FullLed στο επόμενο αμάξι της.
αυτο εκτιμησε η συνοδηγος? κιμ? ε? ε?
Ε, ναι αφού εδώ για τα Led μιλάμε, πονηρέ γατούλη...
Υ.Γ. Κέρβερος είσαι στο forum και το παίζεις αθώο γατί... χαχαχα..
-
Η επιλογή cng είναι πολυ καλη επιλογή στην περιπτωση πόλεων οπου το πρατήριο ανεφοδιασμού ειναι πολύ κοντά.
Στα Τρίκαλα για παραδειγμα, η επιλογη ενος scala ή kamiq δίνει ευκολια μετακίνησης σε γειτονικές ή σχεδόν πόλεις χωρίς να υπαρχει προβλημα ανεφοδιασμού, αφου Ιωαννινα, Λαρισα, Βολος και Λαμία. Σε άλλες περιοχές, σίγουρα τα 9 λίτρα βενζινης ειναι πρόβλημα.
-
Υπόψιν,το πρατήριο στην Λάρισα κλείνει στις 21:00 και στον Βόλο μετά τις 23:00 δεν εξυπηρετεί σε cng.
-
Τα cng μοντέλα είναι talor made που λένε και στο χωριό που δεν έχω !Είναι κομμένο και ραμμένο σε συγκεκριμένα θέλω και μπορώ , σε ποιο ψηλό δεν θα φτάνει σε ποιο χοντρό δεν θα κουμπώνει ! Σίγουρα δεν είναι φόρμα να την φοράς αεράτη και άνετη και αν πάρεις κιλά οκ στένεψε λίγο , θέλει μελέτη !Βασικές προϋποθέσεις κατά την γνώμη μου είναι:
*Να μην υπάρχει β' κατοικία σε απόσταση πάνω από 150χλμ ώστε έτσι να σε φτάνει πήγαινε έλα και λίγα χιλιόμετρα ρεζέρβα για εκεί!
*Να υπάρχει πρατήριο Φ.Α. σε απόσταση κάτω των 2-3 χιλιομέτρων από το σπίτι ή την δουλειά ή από την περιοχή που κινήστε .Ο ανεφοδιασμός είναι μία συχνή λειτουργία που δεν πρέπει να είναι μπελάς.
*Στην περίπτωση του kamiq είναι και οι μικροί χώροι στο πορτ μπαγκαζ , που νομίζω ότι για 1 φορά το χρόνο μπορείς να βρεις άλλες λύσεις όπως η μπαγκαζιέρα!
*Η απόδοση του μοτερ , τα 90hp και τα 160 nm δεν θα βάλουν φωτιά στο δρόμο αλλά θα σε πάνε με άνεση όπου θες ( και ας προκαλείς μποτιλιάρισμα στην Κατεχάκη)
Αυτά νομίζω είναι τα κυριότερα που αφορούν την καθημερινή χρήση
test drive θα κάνω την Τετάρτη στην Αγία Παρασκευή !
-
Σχετικά με τα LED και Full LED.
Υ.Γ.1 Μη νομίζετε ότι είναι λίγοι οι αφώτιστοι δρόμοι.Μάλλον το 75-80% του οδικού δικτύου είναι έτσι.Ακόμη κι Εθνική έχει πολλά σκοτεινά σημεία (εκεί βέβαια αρκούν και τα μεσαία LED,αφού είναι φαρδύς δρόμος με ανοιχτές καμπές και δεν έχεις και αντίθετο ρεύμα).
τα απλά led που σωστά αναφέρει ο φίλος ότι δίνει η σκόντα σίγουρα είναι υποδεέστερα από τα full led αλλά είναι και καλύτερα από τα απλά αλογόνου? ΟΙ διαφορές απόδοσης των δύο led φωτιστικών είναι στην κατασκευή του φαναριού?
-
Υπόψιν,το πρατήριο στην Λάρισα κλείνει στις 21:00 και στον Βόλο μετά τις 23:00 δεν εξυπηρετεί σε cng.
Και στα Τρίκαλα και Ιωάννινα δεν είναι κανονικό πρατήριο με σύνδεση στο δίκτυο, είναι σταθμοί για να εφοδιάζονται με αέριο αστικά λεωφορεία, με συγκεκριμένο μικρότερο ωράριο λειτουργίας, οι οποίοι με τη σειρά τους εφοδιάζονται από βυτιοφόρο. Στη Λαμία πρόσφατα άνοιξε, δεν έχουμε πληροφόρηση. Κάποιος που ταξιδεύει Αθήνα - Θεσσαλονίκη, πρέπει να κάνει μια παράκαμψη της εθνικής γύρω στα 30+ χλμ μπες-βγες για να γεμίσει στο Βόλο, ίσως τα μισά χλμ για να γεμίσει στη Λάρισα, και τα δύο πρατήρια είναι μέσα στη πόλη. Λαμία δεν ξέρω χλμ, αλλά όπως λέει και το ανέκδοτο, 'σιγά τη μεγάλη πόλη'... Αν δεν κάνει αυτή τη παράκαμψη, σε 'εργάσιμες' ώρες, δύσκολα φτάνει στον προορισμό του ...
(Λυπάμαι, αλλά τα 9λτ ακυρώνουν σχεδόν τα τρομερά πλεονεκτήματα του αερίου, στο ταξίδι)
Skoda Kamiq