Δεν είναι φορολογικά κίνητρα, αλλά περισσότερο φιλολαική πολιτική, με την λογική πως οι οικονομικά αδύναμοι θα αγοράσουν αυτοκίνητο με λίγα κυβικά και όχι κάποιο δίλιτρο. Αυτά βέβαια είναι κατάλοιπα των εποχών που επικρατούσαν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες και πριν κατακλυστεί η αγορά από τα turbo και το downsizing (αν και πάλι δίλιτρο turbo θα έχει ένα ακριβό πιθανότατα αυτοκίνητο).
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν νομίζω να ενδιαφέρονταν τόσο για την κατανάλωση όσο για τους ρύπους. Προφανώς με τον τρόπο που γινόταν οι μετρήσεις των ρύπων τόσα χρόνια, ο τρόπος λειτουργίας των κινητήρων με turbo τους εξυπηρετούσε, μιας και με μέση ταχύτητα 33Kmh και αναλογία ρελαντί 25%, τα λίγα κυβικά βοηθούσαν στην επίτευξη χαμηλών εκπομπών ρύπων.