-
Και τις λάσπες
-
-
Οι κινέζοι είναι πολύ μέτριοι (μην πω κακοί) σε ότι έχει να κάνει με αυτοματισμούς και δη σε υδραυλικά και ηλεκτρικά συστήματα.
Σε μια τσάπα SANY (η οποία είναι state of the art για κινέζικη) όσες οθόνες lcd και να βάλουν και όσα γιαπωνέζικα μοτέρ και να χρησιμοποιήσουν (βλ. σχετικά yanmar & kubota) είναι λιγότερο ομαλά στον χειρισμό (πιο απότομες αντιδράσεις). Το ίδιο έχω διαπιστώσει και για τα κινέζικα αυτοκίνητα.
-
Έχεις οδηγήσει θερμικό μοτέρ κατασκευής στην Κίνα; Εγώ μόνο το παλιό MG ZS, αλλά το μοτέρ δεν ήταν δικό τους.
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Έχεις οδηγήσει θερμικό μοτέρ κατασκευής στην Κίνα; Εγώ μόνο το παλιό MG ZS, αλλά το μοτέρ δεν ήταν δικό τους.
Θερμικό μοτέρ σε αυτοκίνητο, όχι κανένα, αλλά έχω δει πολλά σε μηχανήματα.
Όταν λέμε κατασκευής Κίνας εννοούμε το ντιζάιν του μοτέρ, γιατί με όρους κατασκευής και συναρμολόγησης (αν έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές) παίζουν από κοντά Γιαπωνέζους και Κορεάτες.
-
Όσο ηνωμενο-αραβικο-εμιρατικη είναι η McLaren, τόσο κινέζικος είναι και ο νέος κινητήρας στο Caterham.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ε τότε τι θέλεις να δείξεις;;;; Ότι αν πας ένα αμάξι μαμιωντας θα βγάλει λιγότερα χλμ από την wltp εμβέλεια ; Ε ναι, το καταλαβαίνουμε όλοι αυτό. Με την οδήγηση σου θα έβγαζε 300 χλμ (όχι 200);
Δεν είναι ταξίδι αυτό και σίγουρα δεν θα οδηγούσε κανένας σώφρων άνθρωπος έτσι για 300χλμ! Για 20-30 για χαβαλέ, ναι.Βάζω υπότιτλους για μια ακόμα, τελευταία ελπίζω, φορά.
Κάποια ηλεκτρικά, όπως οι 4κινητες εκδόσεις των Model 3, διαφημίζονται άμεσα και προωθούνται έμμεσα ως sport sedan χωρίς ποτέ να αναφέρεται η κατανάλωση και άρα η αυτονομία τους όταν όντως χρησιμοποιούνται ως τέτοια.
Η κατανάλωση των 25kWh/100km στις συνθήκες που ανεφερα - κυριλέ οδήγηση στα <7/10 σε μικτή διαδρομή χωρίς υψομετρικά με ρεαλιστική αυτονομία στα 200χλμ - καθιστά οποιαδήποτε χρήση του αμαξιού ως sport sedan προβληματική για πολύ μεγάλο μέρος πληθυσμού.
Το ότι η δική σου αντίληψη περί συνθηκών υψηλού φορτίου είναι το “πάω σταθερά 130/140χαω με την οικογένεια στην εθνική βάσει προκαθορισμένου πλάνου διαδρομής και στάσεων ανεφοδιασμού” δεν αφορά στο προφίλ χρήσης του αμαξιού ως sport sedan.
Τέλος και άσχετα με τα παραπάνω ξαναγράφω, για τους όσους χιουμορίστες μπαγλαμάδες έχουν προβλήματα αντίληψης, ότι εδώ είναι δημόσιο φόρουμ με ότι αυτό σημαίνει για το τι υποστηρικτικό υλικό μπορεί να δημοσιευτεί, έτσι και το λεκτικό “σβέλτα” και η απλά αναφορά μιας ΜΩΤ αντί αναλύσεων με 6-axis IMU και 25Hz Ublox GPS.
-
Με 75άρα ωφέλιμη μπαταρία που φοράει το LR, 25 κατανάλωση σημαίνει 300 χιλιόμετρα (άντε πες 270, αφού στο 10% θα κάτσεις να φορτίσεις, δε θα περιμένεις να μείνεις) κυνηγητό σε επαρχιακό. Όχι κόντρα του θανατά, αλλά σβέλτο κυνηγητό. Δηλαδή ότι θα φύγεις από Αθήνα και θα φτάσεις Καρδίτσα κοντά, όλο από επαρχιακό, πηγαίνοντας συνεχώς ταβλωμένος. Γιατί αν ηρεμήσεις σε κάποια διαστήματα, η κατανάλωση θα πέσει.
Σόρι, αλλά μου φαίνεται μια χαρά η αυτονομία υπό αυτές τις συνθήκες.
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με 75άρα ωφέλιμη μπαταρία που φοράει το LR, 25 κατανάλωση σημαίνει 300 χιλιόμετρα (άντε πες 270, αφού στο 10% θα κάτσεις να φορτίσεις, δε θα περιμένεις να μείνεις) κυνηγητό σε επαρχιακό. Όχι κόντρα του θανατά, αλλά σβέλτο κυνηγητό. Δηλαδή ότι θα φύγεις από Αθήνα και θα φτάσεις Καρδίτσα κοντά, όλο από επαρχιακό, πηγαίνοντας συνεχώς ταβλωμένος. Γιατί αν ηρεμήσεις σε κάποια διαστήματα, η κατανάλωση θα πέσει.
Σόρι, αλλά μου φαίνεται μια χαρά η αυτονομία υπό αυτές τις συνθήκες.
Ναι σωστά … Γιατί είναι στάνταρ πρακτική να προσχεδιάσεις την γρήγορη βόλτα σου από την προηγούμενη μέρα ώστε να φορτίσεις στο 100%, και όχι στο 80 ή 90%, να ρισκάρεις να μείνεις με ρεζέρβα 10% στα βουνά και φυσικά εάν είσαι αθηναιος μετ επιστροφής να τηλεμεταφερεθείς στο σημείο έναρξης της Ιδανικής Διαδρομής σου ξεκινώντας έτσι από εκεί με 100% μπαταρία. Α και να φροντίσεις ώστε να μην έχεις υψομετρικά και να μην γκαζώνεις στις κατηφόρες ώστε να σου βγουν τα νούμερα! Άξιος!!!
-
Αν θες να κάνεις ένα τόσο ακραίο* σενάριο οδήγησης με ηλεκτρικό, θα πρέπει να μεριμνήσεις για φόρτιση. Είναι τόσο απλό.
Ακραίο, γιατί μιλάμε για τρίωρο κυνήγι. Και άλλο ένα τρίωρο για επιστροφή. Ναι, δε βγαίνει μονοκοπανιά. Χαρά στο κουράγιο σου πάντως. Ήμουν αρκετά νεότερος όταν πήγαινα τάπα προς Σούνιο. Στο γύρνα πάντα πήγαινα λίγο πιο χαλαρά, ούτε 90άρα από Βουλιαγμένη.
Αν κάποιος θέλει το 3 LR για σβέλτες βόλτες τις Κυριακές, καλά θα κάνει να γνωρίζει τι καίει και πώς αυτό μεταβάλλει την οδήγησή του. Και μπράβο που αναφέρεις πόσο καίει στις συγκεκριμένες συνθήκες. Αν είναι ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ η χρήση του, χίλιες φορές ένα BMW M2 επί προσωπικού.
-
@argyn said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με 75άρα ωφέλιμη μπαταρία που φοράει το LR, 25 κατανάλωση σημαίνει 300 χιλιόμετρα (άντε πες 270, αφού στο 10% θα κάτσεις να φορτίσεις, δε θα περιμένεις να μείνεις) κυνηγητό σε επαρχιακό. Όχι κόντρα του θανατά, αλλά σβέλτο κυνηγητό. Δηλαδή ότι θα φύγεις από Αθήνα και θα φτάσεις Καρδίτσα κοντά, όλο από επαρχιακό, πηγαίνοντας συνεχώς ταβλωμένος. Γιατί αν ηρεμήσεις σε κάποια διαστήματα, η κατανάλωση θα πέσει.
Σόρι, αλλά μου φαίνεται μια χαρά η αυτονομία υπό αυτές τις συνθήκες.
Ναι σωστά … Γιατί είναι στάνταρ πρακτική να προσχεδιάσεις την γρήγορη βόλτα σου από την προηγούμενη μέρα ώστε να φορτίσεις στο 100%, και όχι στο 80 ή 90%
Απλά , ομορφα και γρηγορα η απαντηση χωρις ειρωνείες ειναι ΝΑΙ
Αν θες να έχεις ηλεκτρικο γενικά ΥΠΟΧΡΕΟΥΣΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΖΕΙΣ ΓΕΝΙΚΑ
αν δεν θες , απλα δεν παίρνεις ηλεκτρικο, τοσο απλό είναι
για να φτασουμε σε σημειο στην Ελλαδα που δεν θα χρειαζεται να προσχεδιαζεις με ηλεκτρικο θα περάσουν αρκετα χρόνια ακόμα. Το υπάρχον δίκτυο είναι επαρκες ΜΟΝΟ με προσχεδιασμό
βεβαια αν κάνεις συγκεκριμένα δρομολόγια και έχεις ενα ηλεκτρικο καιρό κάποιοι προσχεδιασμοί αυτοματοποιούνται καθότι εχεις πλέον εμπειρια και ξερεις τι θα χρειαστείς
-
Δεν είναι θέμα δικτύου. Είναι θέμα χρόνου φόρτισης. Ακόμα και αν ο Musk βάλει δίκτυο κάθε 20 χιλιόμετρα σε ΚΑΘΕ δρόμο της Ελλάδας, αν το LR θέλει μισή ώρα για το 10-80%, είναι χασούρα.
Όταν θα γεμίζουν στο 5λεπτο, θα είναι αλλιώς. Θα πάρει χρόνο αυτό. Ακόμα και οι Κινέζοι, λένε για 5' τα 400 χιλιόμετρα κατά CTLC, άρα 300κάτι WLTP, άρα σκάρτα 200 σε κυνήγι.
Οοοόταν μπουν 1.000άρηδες ταχυφορτιστές. Έχουμε πολύ ακόμα. -
Οποιαδήποτε μέτρηση αυτονομίας με SoC διαφορετικό του 90% >> 20% του αρχικού είναι εκτός πραγματικότητας.
Αφενός διότι είναι εγκληματικό να μένει κανείς με ρεζέρβα κάτω του 20% - ειδικά εκτός πόλης - και αφετέρου διότι λόγω γήρανσης μπαταρίας το 100% αρχικής χωρητικότητας έχει χαιρετίσει προ πολλού, ακόμα και ελάχιστες χιλιάδες χλμ/λιγους μήνες μετά την αγορά του οχήματος.
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν είναι θέμα δικτύου. Είναι θέμα χρόνου φόρτισης. Ακόμα και αν ο Musk βάλει δίκτυο κάθε 20 χιλιόμετρα σε ΚΑΘΕ δρόμο της Ελλάδας, αν το LR θέλει μισή ώρα για το 10-80%, είναι χασούρα.
Όταν θα γεμίζουν στο 5λεπτο, θα είναι αλλιώς. Θα πάρει χρόνο αυτό. Ακόμα και οι Κινέζοι, λένε για 5' τα 400 χιλιόμετρα κατά CTLC, άρα 300κάτι WLTP, άρα σκάρτα 200 σε κυνήγι.
Οοοόταν μπουν 1.000άρηδες ταχυφορτιστές. Έχουμε πολύ ακόμα.Για μενα ειναι θεμα δικτυου Δημητρη
Γιατι αν ξέρω ότι αν παρασυρθώ και παταω όσο θελω θα ψαξω και θα βρω κοντα μου κάποιον γρηγορο φορτιστη "που θα δουλεύει και δεν θα είναι παρατημενος με προβλημα" και δεν θα κινδυνεύω να μεινω στο πουθενα δεν με νοιαζει να περιμένω και το 20λεπτο με μισαωρο που λες
Τωρα ομως μπορει να μην έχει τίποτα κοντα και οπως καταλαβαίνεις "τον πίνεις"
ετσι και αλλιως οι χρονοι φορτισης και οι αυτονομίες θα γινουν καλύτερες αλλα ακόμα και με τις υπάρχοντες δεν θα με ενοιαζε αν ήταν πολύ καλό το δίκτυο
-
Πάντως το ταξίδι που έκανα δεν έβγαινε με ηλεκτρικό και θα κόστιζε και ακριβότερα.
1800 χλμ.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πάντως το ταξίδι που έκανα δεν έβγαινε με ηλεκτρικό και θα κόστιζε και ακριβότερα.
1800 χλμ.
μια χαρα εβγαινε, αλλα δεν εχει κανενα νοημα να το συζητησουμε παραπανω.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πάντως το ταξίδι που έκανα δεν έβγαινε με ηλεκτρικό και θα κόστιζε και ακριβότερα.
1800 χλμ.
ολα βγαινουν αλλα με την αναλογη ταλαιπωρια και planning
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πάντως το ταξίδι που έκανα δεν έβγαινε με ηλεκτρικό και θα κόστιζε και ακριβότερα.
1800 χλμ.
μια χαρα εβγαινε, αλλα δεν εχει κανενα νοημα να το συζητησουμε παραπανω.
Που θα σταματαγα για να φορτίσω στο Αθήνα Κιλκίς 550 χλμ ; Σε Αταλάντη και Λάρισα.
Μετά στο Κιλκίς έπρεπε να βρω ταχυφορτιστη γιατί οι διαδρομές ήταν 300 χλμ κάθε μέρα εκτός της Θεσσαλονίκης που ήταν 150.Άρα ήθελα εκτός σπιτιού 6-7 φορτίσεις.
Πόσο κόστος θα είχα;
Και βάλε και το σπίτι που ξεκίνησα γεμάτος.
Σύμφωνα με την εφαρμογή είχα κόστος με 1.45
το λίτρο 135 ευρώ. -
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αν θες να κάνεις ένα τόσο ακραίο* σενάριο οδήγησης με ηλεκτρικό, θα πρέπει να μεριμνήσεις για φόρτιση. Είναι τόσο απλό.
Ακραίο, γιατί μιλάμε για τρίωρο κυνήγι. Και άλλο ένα τρίωρο για επιστροφή. Ναι, δε βγαίνει μονοκοπανιά. Χαρά στο κουράγιο σου πάντως. Ήμουν αρκετά νεότερος όταν πήγαινα τάπα προς Σούνιο. Στο γύρνα πάντα πήγαινα λίγο πιο χαλαρά, ούτε 90άρα από Βουλιαγμένη.
Αν κάποιος θέλει το 3 LR για σβέλτες βόλτες τις Κυριακές, καλά θα κάνει να γνωρίζει τι καίει και πώς αυτό μεταβάλλει την οδήγησή του. Και μπράβο που αναφέρεις πόσο καίει στις συγκεκριμένες συνθήκες. Αν είναι ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ η χρήση του, χίλιες φορές ένα BMW M2 επί προσωπικού.
Το κόλπο είναι να διαλέγεις κυκλικές διαδρομές την κατάλληλη ώρα νομίζω. πχ Μιά δική μου "3ωρη" τοπική 200άρα κυκλική διαδρομή (πάντα εκτός εθνικής) είναι: "Αθήνα" > Λουτράκι > Περαχώρα > Ψάθα > Οινόη > Μάνδρα > "Αθήνα" (ή αντιστρόφως). Να με συμπαθάς για την επιμονή περί αυτονομιών και καταναλώσεων αλλά όταν τώρα πληρώνω για την ίδια διαδρομή καμιά +40αριά λίτρα 100άρας βενζίνης, οι +50kWh είναι ιδιαίτερως δελεαστικές μεν σε επίπεδο κόστους και συνολικών φθορών, απογοητευτικές όμως σε επίπεδο αυτονομίας/αναγκών επαναφόρτισης. Κατά τα άλλα καλό το Μ2 αλλά ακριβό ... άσε που έχω πλέον υποσχεθεί "ποτέ πιά πρίμιο και ειδικά καινούργιο" για πολλούς λόγους καθότι όχι φραγκάτος.
-
@argyn said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αν θες να κάνεις ένα τόσο ακραίο* σενάριο οδήγησης με ηλεκτρικό, θα πρέπει να μεριμνήσεις για φόρτιση. Είναι τόσο απλό.
Ακραίο, γιατί μιλάμε για τρίωρο κυνήγι. Και άλλο ένα τρίωρο για επιστροφή. Ναι, δε βγαίνει μονοκοπανιά. Χαρά στο κουράγιο σου πάντως. Ήμουν αρκετά νεότερος όταν πήγαινα τάπα προς Σούνιο. Στο γύρνα πάντα πήγαινα λίγο πιο χαλαρά, ούτε 90άρα από Βουλιαγμένη.
Αν κάποιος θέλει το 3 LR για σβέλτες βόλτες τις Κυριακές, καλά θα κάνει να γνωρίζει τι καίει και πώς αυτό μεταβάλλει την οδήγησή του. Και μπράβο που αναφέρεις πόσο καίει στις συγκεκριμένες συνθήκες. Αν είναι ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ η χρήση του, χίλιες φορές ένα BMW M2 επί προσωπικού.
Το κόλπο είναι να διαλέγεις κυκλικές διαδρομές την κατάλληλη ώρα νομίζω. πχ Μιά δική μου "3ωρη" τοπική 200άρα κυκλική διαδρομή (πάντα εκτός εθνικής) είναι: "Αθήνα" > Λουτράκι > Περαχώρα > Ψάθα > Οινόη > Μάνδρα > "Αθήνα" (ή αντιστρόφως). Να με συμπαθάς για την επιμονή περί αυτονομιών και καταναλώσεων αλλά όταν τώρα πληρώνω για την ίδια διαδρομή καμιά +40αριά λίτρα 100άρας βενζίνης, οι +50kWh είναι ιδιαίτερως δελεαστικές μεν σε επίπεδο κόστους και συνολικών φθορών, απογοητευτικές όμως σε επίπεδο αυτονομίας/αναγκών επαναφόρτισης. Κατά τα άλλα καλό το Μ2 αλλά ακριβό ... άσε που έχω πλέον υποσχεθεί "ποτέ πιά πρίμιο και ειδικά καινούργιο" για πολλούς λόγους καθότι όχι φραγκάτος.
τωρα αν πω οτι ειναι θλιβερη πλεον. μετα τα καψιματα, η διαδρομη αυτη?
για κοντα-κοντα δεν εχει μεινει κατι. ή προς τρικαλα κορινθιας ή προς ευβοια βλεπω εγω τα μικρα-κοντινα με λιγα κουμου, ας πουμε ενας Αγιος Προκοπιος, Μανικια, Γλυφαδα ευβοιας, ανω τρικαλα, δασιου, δοξα, βελινα, σαρανταπηχο.... ολα βολικα για ηλεχτρικα...
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης