-
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
το ... κακό. Τους δρόμους θα τους είχε φτιάξει στην πένα το δωθε κρατος, το καλό, όμορφα, σωστά και γρήγορα...
Επιχειρηματολογείς τόση ώρα και μάλλον δεν έχεις καταλάβει ότι το μόνο που αλλάζει στην παραχώρηση είναι στον τρόπο απόδοσης εσόδων του ιδιώτη.
Ιδιώτης κατασκευάζει εδώ και πολλές δεκαετίες τα έργα στη χώρα. Ακόμα και όταν υπήρχε Μομα , ιδιώτης κατασκεύαζε τα περισσότερα έργα.
Τι μπορεί να φαντάζεσαι ότι αλλάζει; Ότι στην παραχώρηση η διαδικασία είναι πιο διαφανής;
Ότι είναι πιο "γρήγορη¨; Ότι δεν έχει ενστάσεις;Η περιβόητη 717 είναι προμήθεια που ανέλαβε ιδιώτης και που άλλαζε το κράτος κάθε φορά τους όρους για να βολευτεί κάποιος δικός της. Δεν τη φτιάχνει το κράτος. Προμήθεια (χονδρικά) είναι η αγορά και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού. Δεν πάει μία υπηρεσία και κουμπώνει εξοπλισμό , σε ιδιώτη το αναθέτει.
Ακόμα και τα πρότυπα συντήρησης της παραχώρησης το κράτος τα προσδιορίζει. Έχει αρκετά χρόνια που σε όλες τις μορφές έργων απαιτεί εγγύηση συντήρησης ο διαγωνισμός.
Οι μόνοι που ξέρω ότι κάνουν έργα "μόνοι" τους είναι ο στρατός ( τα ψιλικοκό , τα χοντρά τα δίνει ιδιώτη) , ο Δήμος Πατρέων (μικρομεσσαία) και μέχρι να ιδιωτικοποιηθεί, έκανε σοβαρά έργα η Δεη. Η οποία Δεη έκανε πάρα πολλά έργα της ,μόνη της και όσο και να μην είναι πιστευτό ήταν πολύ ποιοτικά. Όλοι οι Οτα ακόμα και εκβραχισμούς σε ιδιώτη τα δίνουν , ελάχιστα κάνουν μόνοι τους.
Προσωπικά δεν έχω καμία αυταπάτη ότι πρέπει να συσταθεί κρατικός οργανισμός κατασκευής έργων. Δε χρειάζεται, δεν είναι βιώσιμος (δυστυχώς). Διαφάνεια χρειάζεται πρωτίστως ο χώρος. Ή μάλλον βόμβα και επανασύσταση όλου του πλαισίου. Δε θα γίνει τίποτα , νομοθετικά το μόνο εργαλείο που υπάρχει το Ελεγκτικό Συμβούλειο συνεχώς υποβαθμίζουν το ρόλο του, με ταχύτατους ρυθμούς με τη σημερινή κυβέρνηση.
-
Το πρόβλημα είναι δομικό. Και δεν άπτεται τόσο της τεχνικης αλλά της Διοικητικής επιστήμης
Από την στιγμή που δημιουργείς συνθήκες χρηματισμού και συντεχνίας είναι δεδομένο πως θα εμφανιστούν. Το να καθόμαστε να συζητούμε για τις παρατυπίες και συντεχνίες ενώ έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες και το οικοσύστημα για να αναπτυχθούν είναι υποκριτικό.
Ένας δημόσιος οργανισμός κατασκευής μεγάλων έργων, (η ΜΟΜΑ δεν έκανε απλώς μικρα έργα αλλά αρκετά μικρομεσαία και μια εποχή μονοπωλούσε σε τιμές κόστους), δημιουργεί λιγότερους διαύλους δημιουργίας συντεχνίας. Το έργο επιβλέπεται από υπηρεσίες του υπουργείου, της βουλής ενώ από την στιγμή που παρθουν αποφάσεις , το έργο θα ξεκινά και θα τελειώνει. Χωρίς ενστάσεις ιδιωτών, θιγόμενων και κίνητρα δωροδοκίας υπαλλήλων και προϊσταμένων.
Θα μπορούσε σε πολύ μεγάλα εργα να γίνει ΣΔΙΤ ώστε να υπάρχει και μια ιδιωτική παρουσία στις κατασκευές. Καλό είναι να υπάρχουν ως έναν βαθμό. Ούτε οι ιδιώτες εργολάβοι είναι βιώσιμοι χωρίς δημόσια έργα. Να συμβάλουν λοιπόν και οι ιδιώτες ως εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό και εξοπλισμός σε συγκεκριμένα έργα με την αρχική όμως επίβλεψη και αποπεράτωση του δημοσίου οργανισμού επι τω εργω, κάτι που θα περιορίζει και τις ατασθαλίες κόστους καθώς μεγάλο μέρος των project δεν θα αποτελεί αντικείμενο κερδοφορίας.
Εν ολίγοις, τα εθνικά έργα θα είναι αρμοδιότητα του κράτους που θα έχει βασικό ρόλο κατά τη κατασκευή τους και έτσι ο ιδιωτικός κλάδος θα μπορέσει να προσανατολιστεί σε άλλες μορφές κατασκευών ώστε να αποκτήσει την κερδοφορία που επιθυμεί.
Για παράδειγμα στις κατασκευές νέων περιοχών και επεκτάσεις στο σχέδιο πόλης όπου και εκεί θα ανταγωνιστεί το κράτος με τις λαϊκές και εργατικές κατοικίες. Κάτι που συμβαίνει στο εξωτερικό όπου ολόκληρες περιοχές με εκατοντάδες σπίτια ανοικοδομήθηκαν από ιδιωτικές κατασκευαστικές. Γεγονός που δημιούργησε και ένα όμορφο αστικό τοπίο με συγκεκριμένες αισθητικές ανα περιοχές και όχι αυτόν τον αχταρμά των δικών μας πόλεων και μικροεργολάβων.
Η χώρα έχει ανάγκη από νέες κατοικίες.
Αγορά σημαίνει ανταγωνισμός. Και ιδιωτών αλλά και δημοσίου /ιδιωτών.
Αυτό που ζούμε σην Ελλάδα, δεν είναι ανταγωνισμός δεν είναι αγορά.
-
Επίσης επειδή έχω προσωπική πείρα (υπηρετούσε ο πατέρας μου), θυμάστε οι παλαιότεροι τις ΔΕΚΕ, κρατικές υπηρεσίες ανά Νομαρχία/Περιφέρεια, που συντηρουσαν το μέχρι τότε "εθνικό" και επαρχιακό δίκτυο (στελεχωμενες και με κόσμο απ τις ΜΟΜΑ);
Εκχιονισμος (σοβαρός, συνεχής, με μηχανήματα σε σταθμούς επί τόπου, Πήλιο και Κατάρα κλπ. με τη συνδρομή του Στρατού, στο Πήλιο τους κατέβαζαν βαρέλια με καύσιμα τα ελικόπτερα απ το πάλαι-ποτέ Στεφανοβίκειο και οι χειριστές των οχημάτων φιλοξενούνταν στρωματσαδα στα σχολεία και τις ταβέρνες για να συνεχίσουν) καθαριζαν βλάστηση στις άκρες, έστρωναν πίσσα σε λακκούβες, έκαναν όλες τις μικρές εργασίες συντήρησης σε καθημερινή βάση κι οι Μηχανικοί διευθυντές εποπτευαν τους εργολάβους σε μεγαλύτερης έκτασης εργασίες.
Οι Υπηρεσίες αυτές καταργήθηκαν, μόνο και μόνο για να μασάνε οι μικροί τοπικοί εργολάβοι με πολλαπλάσιο κόστος και ελάχιστο αποτέλεσμα, για μέρες κλειστό από χιόνια το μεγαλύτερο κομμάτι του Πηλίου, μέχρι αποκλείσμος της Εθνικής, να μην πούμε για την "ιδιωτική" Αττική Οδό. 7 φορές πιο αποτελεσματικες απ τους κολλητούς εργολαβίσκους ήταν τέτοιες υπηρεσίες. -
Τα ίδια παντού. Όπου εμφανίστηκε αυτός ο θεσμός των εργολάβων οι υπηρεσίες έγιναν χειρότερες και ακριβότερες αφού προφανώς εμφανίστηκε και το κέρδος μετά το κόστος. Ενώ επειδή ο ανταγωνισμός είναι δύσκολο άθλημα και δεν είναι για όλα τα μυαλά καθότι απαιτεί ταλέντο σε πολλά επίπεδα (πολλοί δηλώνουν επιχειρηματίες αλλά ελάχιστοι έχουν την ικανότητα και το φυσικό ταλέντο για αυτό) δημιουργήθηκαν οι συνθήκες καρτελοποίησης, δωροδοκιας Κτλ
Το βλέπουμε ΠΑΝΤΟΥ σε όλα τα έργα και υπηρεσίες στην Ελλάδα.
Είναι ένα μοντέλο που δοκιμάστηκε ως θεωρία από το μακρινό πια 80 και 90. Απέτυχε σε αυτό που κλήθηκε να συνδράμει ενώ έχει φορτώσει με δις δανεισμού και υψηλό κόστος ευκαιρίας την ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Ως συνήθως οι έλληνες δεν φημιζόμαστε για την γρήγορη προσαρμοστικότητα. Οπότε θέλουμε λίγες ακόμα δεκαετείς μέχρι α το αποδεχτούμε.
Εδώ βλέπεις να συζητούμε θεωρίες του 70 και 80 που πλέον δοκιμάστηκαν και απορρίφθηκαν καθώς δεν λειτουργούν σε πολλές ανεπτυγμένες χώρες. Εμείς εδώ τις θεωρούμε πρωτοποριακές.....
Μπαλκανς
-
@piliourits said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@civil357 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Μία γενική ερώτηση , τι είναι αμιγώς κρατικό σε αυτή τη χώρα , εκτός του νερού και του σιδηροδρομικού δικτύου;
Ξέχασα την Ερτ και κάτι ψιλικοκό , όπως οι Ελληνικές Αλυκές και λοιπά τα οποία είναι ήδη στο Ταιπεδ, αλλά δε βρίσκονται εύκολα στρατηγικοί επενδυτές.
Από την άλλη θα κατηγορούνται κατά καιρούς οι ιδιώτες πάροχοι τηλεφωνίας για τραστ και στρέβλωση του ανταγωνισμού , θα έχουμε χείριστη συγκριτικά ποιότητα σε σχέση με την Ευρώπη (και παράλληλα ακριβότερες τιμές) και στο ρεύμα θα φιγουράρουμε στις πρώτες θέσεις στη τιμή .
Δε ξέρω για πόσο χρόνια θα δουλεύει ακόμα το επιχείρημα του κράτους, μέχρι να πωληθεί υποθέτω και ο στρατός μάλλον.Πες τους το πιο ποιητικά, στη γλώσσα του Σαραμάγκου που μιλάει κατευθείαν στη ψυχή...
"Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων,
ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη,
παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων
σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό.
Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου…Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε."
αν και πολύ προκλητικό το σχόλιο, αφού τα είχε πει άλλος θεώρησα καλό να μην το σχολιάσω, αλλά μια και τώρα είχα λίγο χρόνο, είπα να δω ποιος είναι αυτός που μιλάει έτσι άσχημα για την μάνα του.
Γιατί προφανώς αν κάποιος θέλει να ιδιωτικοποιήσει την μάνα του, όπως ο τύπος αυτός, τότε την θεωρεί δημόσια και σωστά την αναφέρει ως πόρνη...
Είδα όμως ότι ήταν από μια απλή οικογένεια
https://el.wikipedia.org/wiki/Ζοζέ_Σαραμάγκου
Οι γονείς του σοβαροί άνθρωποι, ο πατέρας του αστυνομικός, δεν ξέρω πως θεώρησε ότι η μητέρα του ήταν δημόσια και όχι ιδιωτική της οικογένειας του.
Ακραίος γενικά, σταλινιστής όπως τον χαρακτήρισαν, του άρεσε και αυτού να προκαλεί τους πιστούς κάποιας θρησκείας, αλλά στα 69 του έκανε δεύτερο γάμο με την πολύ νεώτερη του γραμματέα του, κάτι προφανώς που δεν συνάδει με την βιολογία, αλλά με το χρήμα το οποίο προφανώς συμπαθούσε όπως όλοι και όπως ιδιαίτερα συμπαθούν οι αριστεροί.
Φανατίλα μεγάλη, μέχρι που στήριξε τα εγκλήματα των Παλαιστινίων απέναντι στους Λιβανέζους κυρίως Χριστιανούς, που τους υποδέχτηκαν ως πρόσφυγες στην χώρα τους μετά την ήττα τους από τους Ισραηλινούς το 1967 και αυτοί θέλησαν να πάρουν τον Λίβανο στην κατοχή τους, σκοτώνοντας αδιάκριτα τους Λιβανέζους άμαχους πολίτες, μέχρι που αυτοί πήραν τα όπλα για να υπερασπίσουν την πατρίδα τους απέναντι στους εισβολείς.
Δεν είναι τυχαίο που Ιορδανία, Ιρακ και Αίγυπτος αρνούνται μέχρι σήμερα να πάρουν Παλαιστίνιους στις χώρες τους γιατί έχουν δει τι συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις...
Οπότε αφού μάθαμε γιατί ο υπερκομπλεξικός σταλινικός συγγραφέας μισούσε την μάνα του και την θεωρούσε δημόσια, ήταν λογικό να είναι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων...
-
@lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Ρε συ. Δεν εχεις χρόνο μας λες για να διαβάσεις των υπολοίπων τα κείμενα που είναι λιγότερα από τα μισά αλλά διαβάζεις όλο αυτό το σεντόνι;
Τα κείμενα τα διαβάζω, τα βίντεο δεν βλέπω και τα λίνκ δεν ανοίγω όταν δεν έχουν περίληψη τι θα δούμε.
-
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Ενδιαφερουσα συνέντευξη του προέδρου της επιτροπής.
Που αναδυκνειει το θέμα της υποστελεχωσης και του τι έγινε εκείνο το βράδυ. Συνοπτικά ο σταθμαρχης έκανε 90 επικοινωνίες σε μια ώρα κυττωντας σε αλλο πανελ απο αυτο της χαραξης πορειας, ο μηχανοδηγος δεν ρώτησε όταν μπήκε στην άνοδο γιατί "ήταν συνηθες" και μάλλον το είχε ξανακάνει την ίδια μέρα.
Ευθυνες που αγγίζουν ευθέως το ανηψουδι και την διοίκηση του οσε αφου γνωριζαν αλλα παρολα αυτα κουναγαν και το δαχτυλο... Και των προηγούμενων βεβαίως παρόλο που στάθηκαν τυχεροί και δεν έκατσε (και κάτι τετοιο) στην βάρδια τους.
Μην ξεχνάμε όμως ότι ο Κανονισμός Κυκλοφορίας με τις όποιες επικαιροποιήσεις του, με τον οποίον λειτουργούσαν τα τρένα 150 χρόνια με λίγα ατυχήματα, προέβλεπε ότι στο σταθμαρχείο θα ήταν ΤΡΕΙΣ -3- σταθμάρχες, οι δύο έμπειροι, οι οποίοι ενώ ήξεραν ότι ερχόταν το ιντερσίτι και μάλιστα καθυστερημένο και έπρεπε να φύγει γρήγορα, τον παράτησαν μόνο του, ενώ ήταν παρόντες και στο προηγούμενο λάθος του, το οποίο λέει η έκθεση του είχε δημιουργήσει άγχος γιατί θα έπρεπε να το ανέφεραν οι άλλοι δύο.
Δηλαδή, είχαν μπροστά τους τον άπειρο σταθμάρχη που είχε περάσει ελλιπή εκπαίδευση, που είχε κάνει λάθος στο προηγούμενο τρένο, ότι είχε τις δυσκολίες αυτές ο θάλαμος των σταθμαρχών, ότι έρχεται επιβατικό και κατεβαίνει εμπορικό, ότι το επιβατικό πρέπει να καλύψει καθυστέρηση και τον παράτησαν και έφυγαν, ο ένας γιατί τυπικά και όχι ουσιαστικά είχε τελειώσει η βάρδια και ο άλλος γιατί του ζήτησε σουβλάκια ο γιος του και σιγά μην κάτσει να φυλάει τον μαλάκα, όπως είπε επί λέξει που αποδεικνύει ότι ο μαλάκας ήθελε φύλαξη και για αυτό ήταν εκεί.
Το τραγικό είναι ότι αντί αυτοί οι δύο να είναι ήδη ισόβια, γιατί ήξεραν και παράτησαν την βάρδια τους, δεν έχουν μπει ούτε μέρα φυλακή, γιατί δεν ήταν αυτοί τυπικά οι χειριστές των κλειδιών.
-
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Νέο Μοναστήρι
Τρικαλα Λαρισα και Καρδιτσα Λαρισα , καθημερινες ειναι οκ σαββατοκυριακα ομως νοιωθω παραξενα , τι θα παθαιναν με 1 μετρο δρομο ακομα , ουτε προβλημα απαλοτριωσεων υπηρχε ουτε τεχνικο , αλφαδια στον καμπο ειναι .
-
@civil357 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
το ... κακό. Τους δρόμους θα τους είχε φτιάξει στην πένα το δωθε κρατος, το καλό, όμορφα, σωστά και γρήγορα...
Επιχειρηματολογείς τόση ώρα και μάλλον δεν έχεις καταλάβει ότι το μόνο που αλλάζει στην παραχώρηση είναι στον τρόπο απόδοσης εσόδων του ιδιώτη.
Ιδιώτης κατασκευάζει εδώ και πολλές δεκαετίες τα έργα στη χώρα. Ακόμα και όταν υπήρχε Μομα , ιδιώτης κατασκεύαζε τα περισσότερα έργα.
Τι μπορεί να φαντάζεσαι ότι αλλάζει; Ότι στην παραχώρηση η διαδικασία είναι πιο διαφανής;
Ότι είναι πιο "γρήγορη¨; Ότι δεν έχει ενστάσεις;Προφανώς και πιστεύω ότι είναι πιο γρήγορη αφού την επίβλεψη κσι το τρέξιμο του έργου το έχει ιδιώτης. Και ναι, αν με το micromanagement να τρέχει από ιδιώτη ένας δρόμος έκανε 15 χρόνια, με την κρατική επίβλεψη θα είχε κάνει 40. Αμφιβαλλεις; Εκτός και αν πάμε πάλι σαν μπαρμπαδες πίσω στην μομα που ήταν στρατιωτικό σώμα με σαφή ιεραρχία, αρμοδιότητες, έλεγχο, ποινές κλπ, κάτι που απουσιάζει παντελώς από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.
Η περιβόητη 717 είναι προμήθεια που ανέλαβε ιδιώτης και που άλλαζε το κράτος κάθε φορά τους όρους για να βολευτεί κάποιος δικός της. Δεν τη φτιάχνει το κράτος. Προμήθεια (χονδρικά) είναι η αγορά και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού. Δεν πάει μία υπηρεσία και κουμπώνει εξοπλισμό , σε ιδιώτη το αναθέτει.
Έλα όμως που εδώ η βασική διαφορά είναι ότι την επίβλεψη του έργου την έχει η κρατικη ΕΡΓΟΣΕ...
-
@otso said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Νέο Μοναστήρι
Τρικαλα Λαρισα και Καρδιτσα Λαρισα , καθημερινες ειναι οκ σαββατοκυριακα ομως νοιωθω παραξενα , τι θα παθαιναν με 1 μετρο δρομο ακομα , ουτε προβλημα απαλοτριωσεων υπηρχε ουτε τεχνικο , αλφαδια στον καμπο ειναι .
Και απαλλοτριώσεις θέλεις, αλλά οι δρόμοι αυτοί δεν δικαιολογούν μεγαλύτερη διατομή, αφού έγιναν οι 2 αυτοκινητόδρομοι.
Βασικά ούτε την 2+2 με διαχωριστικό δικαιολογούν, αφού για την Εύβοια που δεν έχει αυτοκινητόδρομο δικαιολογούν 1,5+1,5 χωρίς διάχωριστικό.
-
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@civil357 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
το ... κακό. Τους δρόμους θα τους είχε φτιάξει στην πένα το δωθε κρατος, το καλό, όμορφα, σωστά και γρήγορα...
Επιχειρηματολογείς τόση ώρα και μάλλον δεν έχεις καταλάβει ότι το μόνο που αλλάζει στην παραχώρηση είναι στον τρόπο απόδοσης εσόδων του ιδιώτη.
Ιδιώτης κατασκευάζει εδώ και πολλές δεκαετίες τα έργα στη χώρα. Ακόμα και όταν υπήρχε Μομα , ιδιώτης κατασκεύαζε τα περισσότερα έργα.
Τι μπορεί να φαντάζεσαι ότι αλλάζει; Ότι στην παραχώρηση η διαδικασία είναι πιο διαφανής;
Ότι είναι πιο "γρήγορη¨; Ότι δεν έχει ενστάσεις;Προφανώς και πιστεύω ότι είναι πιο γρήγορη αφού την επίβλεψη κσι το τρέξιμο του έργου το έχει ιδιώτης. Και ναι, αν με το micromanagement να τρέχει από ιδιώτη ένας δρόμος έκανε 15 χρόνια, με την κρατική επίβλεψη θα είχε κάνει 40. Αμφιβαλλεις; Εκτός και αν πάμε πάλι σαν μπαρμπαδες πίσω στην μομα που ήταν στρατιωτικό σώμα με σαφή ιεραρχία, αρμοδιότητες, έλεγχο, ποινές κλπ, κάτι που απουσιάζει παντελώς από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.
Η περιβόητη 717 είναι προμήθεια που ανέλαβε ιδιώτης και που άλλαζε το κράτος κάθε φορά τους όρους για να βολευτεί κάποιος δικός της. Δεν τη φτιάχνει το κράτος. Προμήθεια (χονδρικά) είναι η αγορά και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού. Δεν πάει μία υπηρεσία και κουμπώνει εξοπλισμό , σε ιδιώτη το αναθέτει.
Έλα όμως που εδώ η βασική διαφορά είναι ότι την επίβλεψη του έργου την έχει η κρατικη ΕΡΓΟΣΕ...
Άρα, το πρόβλημα δεν είναι το δημόσιο αλλά ο τρόπος λειτουργίας του.
Άρα η πιο λογική και επαγωγική λύση είναι να βελτιωθεί ο τρόπος λειτουργίας σε πολλά επίπεδα στο δημόσιο.
Σε αυτό όχι μονάχα συμφωνώ αλλά και επαυξάνω. Χίλια δυο μπορούμε να κάνουμε σε αυτό το θέμα. Το ότι θα συζητηθεί σε συνταγματικό επίπεδο η αξιολόγηση της απόδοσης του δημοσίου είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Από αυτό όμως το σημείο, μέχρι στο μεθεπόμενο μη γραμμικό συμπέρασμα επιλογής των ιδιωτών εργολάβων θα με συγχωρήσεις αλλά βλέπω εθελοτυφλία και δόλο από αυτούς που αποφασίζουν.
Είναι το ίδιο μοτίβο σκέψης με τον Andy που ακόμα και ιδιώτης manager δεν πρέπει να το διαθέτει
Υ.γ Επειδη υποτιμάς τη ΜΟΜΑ και έχεις ψηλά τους ιδιώτες εργολάβους, θα σου πω πως έχω επαφή με μηχανικούς και τα σχόλια τους είναι παρόμοια. Μιλάμε για πολύ καλά έργα πάρα την ηλικία τους και τις συνθήκες της εποχής.
-
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@otso said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Νέο Μοναστήρι
Τρικαλα Λαρισα και Καρδιτσα Λαρισα , καθημερινες ειναι οκ σαββατοκυριακα ομως νοιωθω παραξενα , τι θα παθαιναν με 1 μετρο δρομο ακομα , ουτε προβλημα απαλοτριωσεων υπηρχε ουτε τεχνικο , αλφαδια στον καμπο ειναι .
Και απαλλοτριώσεις θέλεις, αλλά οι δρόμοι αυτοί δεν δικαιολογούν μεγαλύτερη διατομή, αφού έγιναν οι 2 αυτοκινητόδρομοι.
Βασικά ούτε την 2+2 με διαχωριστικό δικαιολογούν, αφού για την Εύβοια που δεν έχει αυτοκινητόδρομο δικαιολογούν 1,5+1,5 χωρίς διάχωριστικό.
Η ΕΥΒΟΙΑ ειναι μια απομακρυσμενη απομονωμενη υπαναπτυκτη περιοχη με κοτσαμπασηδες . Θυμαμαι κατι κεδικογλου σε ολα τα κομματα , σε λιγο θα εχετε τον φανη φελλο την μεγαλη ελπιδα που προπονειται τωρα στον σβερκο της στερεας .
Τι κουραδες μπακογιαννης και στο καπακι σπανος . -
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@civil357 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
το ... κακό. Τους δρόμους θα τους είχε φτιάξει στην πένα το δωθε κρατος, το καλό, όμορφα, σωστά και γρήγορα...
Επιχειρηματολογείς τόση ώρα και μάλλον δεν έχεις καταλάβει ότι το μόνο που αλλάζει στην παραχώρηση είναι στον τρόπο απόδοσης εσόδων του ιδιώτη.
Ιδιώτης κατασκευάζει εδώ και πολλές δεκαετίες τα έργα στη χώρα. Ακόμα και όταν υπήρχε Μομα , ιδιώτης κατασκεύαζε τα περισσότερα έργα.
Τι μπορεί να φαντάζεσαι ότι αλλάζει; Ότι στην παραχώρηση η διαδικασία είναι πιο διαφανής;
Ότι είναι πιο "γρήγορη¨; Ότι δεν έχει ενστάσεις;Προφανώς και πιστεύω ότι είναι πιο γρήγορη αφού την επίβλεψη κσι το τρέξιμο του έργου το έχει ιδιώτης. Και ναι, αν με το micromanagement να τρέχει από ιδιώτη ένας δρόμος έκανε 15 χρόνια, με την κρατική επίβλεψη θα είχε κάνει 40. Αμφιβαλλεις; Εκτός και αν πάμε πάλι σαν μπαρμπαδες πίσω στην μομα που ήταν στρατιωτικό σώμα με σαφή ιεραρχία, αρμοδιότητες, έλεγχο, ποινές κλπ, κάτι που απουσιάζει παντελώς από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.
Η περιβόητη 717 είναι προμήθεια που ανέλαβε ιδιώτης και που άλλαζε το κράτος κάθε φορά τους όρους για να βολευτεί κάποιος δικός της. Δεν τη φτιάχνει το κράτος. Προμήθεια (χονδρικά) είναι η αγορά και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού. Δεν πάει μία υπηρεσία και κουμπώνει εξοπλισμό , σε ιδιώτη το αναθέτει.
Έλα όμως που εδώ η βασική διαφορά είναι ότι την επίβλεψη του έργου την έχει η κρατικη ΕΡΓΟΣΕ...
Εντάξει καλά τους τα λες, αλλά θα τους τα πω λίγο πιο άγρια.
Αρχικά η ΜΟΜΑ έκανε δουλειές κυρίως επί Χούντας, αλλά και παλιότερα, που η θητεία ήταν 2-3 χρόνια και ο κόσμος τότε ήταν σε μεγάλο βαθμό του δημοτικού, άντε και κάποιων τάξεων του γυμνασίου.
Ο στρατός τότε έπαιζε και τον ρόλο του εκπαιδευτή.
Ετσι μετά κάποιοι έψαχναν δουλειά ή άνοιγαν μαγαζί με τίτλο "ειδικότητα κτηθείσα εν τω στρατεύματι" και θεωρούνταν από τον κόσμο και ήταν συνήθως εξαιρετικοί στην δουλειά τους.
Αρα η ΜΟΜΑ είχε και τζάμπα εργαζόμενους και άτομα που ενδιαφέρονταν να μάθουν μια δουλειά, επίσης τζάμπα.
Προφανώς αυτό δεν μπορούσε να συνεχίζεται επ΄ αόριστο, υπήρξε και η ανάγκη να υπάρχουν και έργα για τους μηχανικούς μετά το τέλος της θητείας τους, αφού και οι μηχανικοί κατά την θητεία τους, έκαναν δουλειά στην ΜΟΜΑ και αλλού.
Το ίδιο ισχύει και για τις ΔΕΚΕ. Ο στρατός ήταν τζάμπα και ειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Τι να έκανε ο άλλος 24--36 μήνες θητεία. Που εύκολα ειδικά στον ΣΞ έπαιρναν 2 μήνες φυλακή ακόμα.
Επίσης στο παρελθόν σε μικρά μέρη, που ήταν κοινότητες, είχαν κόσμο τότε, υπήρχε η υποχρεωτική κοινοτική εργασία.
Θυμάμαι έφηβος να διαβάζω στο καφενείο στο χωριό στην Εύβοια, την ανακοίνωση της κοινότητας που κάθε άνδρας του χωριού, είχε χρεωμένο ένα μικρό έργο, καθαρισμού, συντήρησης κλπ. Είτε να το φτιάξει ο ίδιος, είτε να πληρώσει κάποιον να το φτιάξει.
Αυτά άλλαξαν μετά την μεταπολίτευση και κυρίως μετά το ξεβλάχεμα που η διαφθορά έγινε καθεστώς παντού.
Δημόσιο έργο σε δήμο, σήμαινε μίζα 25-30 % τουλάχιστον.
Φίλος πήρε μια πλατεία σε δήμο της Αττικής και έφτασε το έργο στο 35 % και ζήτησε πιστοποίηση και πληρωμή. Ωραία του λέει ο δήμαρχος, έβγαλε πιστοποίηση το 30 %, τα πήρε ο ίδιος που ήταν η μίζα του και του λέει πήγαινε στο 70 % και θα σου δώσω, πράγματι του έδωσε το 20 % και του λέει τελείωσε το και θα σου δώσω, του έδωσε άλλο 20 % και του λέει δεν έχει άλλα, θα σου δώσω όμως άλλο έργο να κονομήσεις...
Τον έστειλε στο διάολο ο φίλος και σταμάτησε να κάνει δημόσια έργα.
Οταν κέρδισε τον δήμο η παράταξη ενός συμμαθητή από το δημοτικό γείτονα, που όμως είχαμε ψιλοχαθεί με θυμήθηκε να μου δώσει έργο. Του λέω δεν κάνω δημόσια φίλε μου. Μακριά και αγαπημένοι.
Πατέρας συμμαθητή του γιού μου, μηχανολόγος μηχανικός, είχε φτάσει να μην έχει να φάει, από τα φέσια που του είχαν βάλει δήμαρχοι και άλλοι φορείς και έπαιρνε δανεικά από φίλους.
Αυτή είναι η ιστορία.
Αν δεν είσαι του κυκλώματος δουλειές δεν κάνεις.
Μόνο στις επαρχίες είναι λίγο καλύτερη η κατάσταση, επειδή γνωρίζονται όλοι.
Στα μεγάλα έργα λοιπόν το πρόβλημα είναι η διαφθορά, είτε τα κάνει το κράτος, είτε οι ιδιώτες. Οι μίζες.
Οσο αυτό δεν αλλάζει, θα πληρώνουμε παραπάνω από αυτό που παίρνουμε.
Να θυμίσω ότι όταν ο ΚΚ ΙΙ προσπάθησε να περάσει τον νόμο του βασικού μετόχου, δηλαδή να μην μπορεί ο εργολάβος να έχει και μμε για να πιέζει, ακόμα και η ΕΕ στάθηκε απέναντι, γιατί ήθελε να στηρίξει τις εταιρείες της που τα είχαν βρει με τις δικές μας.
-
@otso said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@otso said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Νέο Μοναστήρι
Τρικαλα Λαρισα και Καρδιτσα Λαρισα , καθημερινες ειναι οκ σαββατοκυριακα ομως νοιωθω παραξενα , τι θα παθαιναν με 1 μετρο δρομο ακομα , ουτε προβλημα απαλοτριωσεων υπηρχε ουτε τεχνικο , αλφαδια στον καμπο ειναι .
Και απαλλοτριώσεις θέλεις, αλλά οι δρόμοι αυτοί δεν δικαιολογούν μεγαλύτερη διατομή, αφού έγιναν οι 2 αυτοκινητόδρομοι.
Βασικά ούτε την 2+2 με διαχωριστικό δικαιολογούν, αφού για την Εύβοια που δεν έχει αυτοκινητόδρομο δικαιολογούν 1,5+1,5 χωρίς διάχωριστικό.
Η ΕΥΒΟΙΑ ειναι μια απομακρυσμενη απομονωμενη υπαναπτυκτη περιοχη με κοτσαμπασηδες . Θυμαμαι κατι κεδικογλου σε ολα τα κομματα , σε λιγο θα εχετε τον φανη φελλο την μεγαλη ελπιδα που προπονειται τωρα στον σβερκο της στερεας .
Τι κουραδες μπακογιαννης και στο καπακι σπανος .Οτι νάναι εκεί που ανάμεσα στο καλό και στο κακό είναι η Αλίαρτος...
-
@piliourits said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Οι Υπηρεσίες αυτές καταργήθηκαν, μόνο και μόνο για να μασάνε οι μικροί τοπικοί εργολάβοι με πολλαπλάσιο κόστος και ελάχιστο αποτέλεσμα, για μέρες κλειστό από χιόνια το μεγαλύτερο κομμάτι του Πηλίου, μέχρι αποκλείσμος της Εθνικής, να μην πούμε για την "ιδιωτική" Αττική Οδό. 7 φορές πιο αποτελεσματικες απ τους κολλητούς εργολαβίσκους ήταν τέτοιες υπηρεσίες.
Οδηγάς να πας στο χωριό σου το Πάσχα και μέχρι να φθάσεις έχεις μετακινήσει καμιά 50 λιθάρια. Σκέφτεσαι και μονολογείς και καταριέσαι τα κοπρόσκυλα του Δημοσίου που ούτε ένα δρόμο δε μπορούν να κρατήσουν ανοιχτό. η αλήθεια βέβαια είναι ότι η οικεία Περιφέρεια έχει αναθέσει το έργο συνήθως εποχιακά ( τα σπάει σε τμήματα για να καλύψει κάθε τσαπαδόρο ), το έργο των καθαρισμών σε Ιδιώτη!
Είσαι στο νοσοκομείο και πέφτει η πλαφονιέρα στο κεφάλι σου. Κάνεις τις ίδιες σκέψεις , αλλά φευ και εδώ έχει από εποχές μνημονίου που όλη τη συντήρηση είναι σε ιδιώτη!
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Προφανώς και πιστεύω ότι είναι πιο γρήγορη αφού την επίβλεψη κσι το τρέξιμο του έργου το έχει ιδιώτης.
Δεν μπορώ να σου αλλάξω τη γνώμη ότι η επίβλεψη είναι του κυρίου του Έργου , δηλαδή του Κράτους σε οποιαδήποτε μορφή διαγωνιστικής διαδικασίας. Τελευταία μας είπαν ότι θα συσταθούν ιδιωτικές εταιρίες επίβλεψης που για λογαριασμό του κράτους ( και πάλι ) θα κάνουν αυτή την υπηρεσία. Δεν έχω καμία μα καμία αμφιβολία για την ποιότητα του αποτελέσματος και εδώ.
Επίσης αυτό που ήρθε ήδη είναι η μελετοκατασκευή. Κοινώς το κράτος θα λέει ότι θέλω πχ ένα σχολείο στην Καρδίτσα , παρουσιάστε μου τις λύσεις σας.
Εδώ διαγράφεται ήδη πεδίο δόξης λαμπρό για το μέσο εργολάβο αυτής της χώρας!
-
Ισοσκελίζεις, κρατάς ίσες αποστάσεις για να βγει το αφήγημα για τους εργολάβους.
Σαπίλα σε όλο το σύστημα.
Όχι, όσο αφηνεις εποπτικό και εγκριτικό ρόλο σε διαύλους που μπορούν να χρηματιστούν τότε, θα βρεθούν τα καλόπαιδα να το πράξουν. Δεν έχει να κάνει με το κόμμα.
Ας πούμε υπάρχουν δεξιοί ιδιώτες εργολάβοι που φοροδιαφεύγουν, σημαίνει πως όλοι οι δεξιοί φοροδιαφεύγουν ;;;; Όχι
Είναι λανθασμένο το συμπέρασμα σου και απλοϊκό
Εάν αφήσεις μια δημόσια υπηρεσία να ζητά από μια άλλη οτιδήποτε θεωρεί απαραίτητο για τη αποπεράτωση ενός έργου και θέσεις εποπτικό οργανισμό και συντονιστή του έργου με δικαίωμα σοβαρών ποινών και δη εξπρές αποφάσεων, αυτομάτως μειώνεις τις πιθανότητες χρηματισμού μεταξύ όσων υπογράφουν και εγκρίνουν.
Όσο για τους εργάτες. Τα μισά έργα στην Ελλάδα έγιναν με αδήλωτη υπεργασια μεταναστών εργατών. Άσε ρε ταξιδευτή. Γίνατε και οι εργολάβοι εργατοπατέρες.
-
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Επίσης στο παρελθόν σε μικρά μέρη, που ήταν κοινότητες, είχαν κόσμο τότε, υπήρχε η υποχρεωτική κοινοτική εργασία.
... και, κάποιες φορές, η πρωτοβουλία των ίδιων των κατοίκων με μια ολίγη από αμερικανική προπαγάνδα στα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια πχ
(Δείτε το, αξίζει).
-
@lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@civil357 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
το ... κακό. Τους δρόμους θα τους είχε φτιάξει στην πένα το δωθε κρατος, το καλό, όμορφα, σωστά και γρήγορα...
Επιχειρηματολογείς τόση ώρα και μάλλον δεν έχεις καταλάβει ότι το μόνο που αλλάζει στην παραχώρηση είναι στον τρόπο απόδοσης εσόδων του ιδιώτη.
Ιδιώτης κατασκευάζει εδώ και πολλές δεκαετίες τα έργα στη χώρα. Ακόμα και όταν υπήρχε Μομα , ιδιώτης κατασκεύαζε τα περισσότερα έργα.
Τι μπορεί να φαντάζεσαι ότι αλλάζει; Ότι στην παραχώρηση η διαδικασία είναι πιο διαφανής;
Ότι είναι πιο "γρήγορη¨; Ότι δεν έχει ενστάσεις;Προφανώς και πιστεύω ότι είναι πιο γρήγορη αφού την επίβλεψη κσι το τρέξιμο του έργου το έχει ιδιώτης. Και ναι, αν με το micromanagement να τρέχει από ιδιώτη ένας δρόμος έκανε 15 χρόνια, με την κρατική επίβλεψη θα είχε κάνει 40. Αμφιβαλλεις; Εκτός και αν πάμε πάλι σαν μπαρμπαδες πίσω στην μομα που ήταν στρατιωτικό σώμα με σαφή ιεραρχία, αρμοδιότητες, έλεγχο, ποινές κλπ, κάτι που απουσιάζει παντελώς από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.
Η περιβόητη 717 είναι προμήθεια που ανέλαβε ιδιώτης και που άλλαζε το κράτος κάθε φορά τους όρους για να βολευτεί κάποιος δικός της. Δεν τη φτιάχνει το κράτος. Προμήθεια (χονδρικά) είναι η αγορά και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού. Δεν πάει μία υπηρεσία και κουμπώνει εξοπλισμό , σε ιδιώτη το αναθέτει.
Έλα όμως που εδώ η βασική διαφορά είναι ότι την επίβλεψη του έργου την έχει η κρατικη ΕΡΓΟΣΕ...
Άρα, το πρόβλημα δεν είναι το δημόσιο αλλά ο τρόπος λειτουργίας του.
Άρα η πιο λογική και επαγωγική λύση είναι να βελτιωθεί ο τρόπος λειτουργίας σε πολλά επίπεδα στο δημόσιο.
Σε αυτό όχι μονάχα συμφωνώ αλλά και επαυξάνω. Χίλια δυο μπορούμε να κάνουμε σε αυτό το θέμα. Το ότι θα συζητηθεί σε συνταγματικό επίπεδο η αξιολόγηση της απόδοσης του δημοσίου είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Όπως έγραψα και πιο παλια, από κυβερνητική καρέκλα έχει εκπροσωπηθεί το 90% του εκλογικού σώματος. Αυτά που λες δεν έγιναν, γιατί να γινουν; Και από ποιον θα γίνει η αξιολογηση; Από τις "προοδευτικες" δυναμεις; Σοβαρά τώρα ελπίζεις να ξεκουνησουν αυτοί το δημόσιο με οιοδήποτε τρόπο?
Έχεις ποτέ μιλήσει με κανέναν που δουλεύει σε δημόσια υπηρεσια; Για ρωτησε τον, αν τυχόν και δεν εφαρμόσει "διαταγές" (εγκυκλιους) η αθετησει deadlines θα παθει τιποτα; Στην ΣΤΑΣΥ πχ ένας προϊστάμενος που έχει την ευθύνη κινησης των συρμων (αμειβόμενος με κατω απο 2Κ καθαρά) τι "εξουσια" έχει στους υφιστάμενους του;
Για την μομα έγραψε ο criu τι και πως, έλεος ρε συ, ούτε οι χουνταιοι τέτοιο θαυμασμό.
-
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@civil357 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
το ... κακό. Τους δρόμους θα τους είχε φτιάξει στην πένα το δωθε κρατος, το καλό, όμορφα, σωστά και γρήγορα...
Επιχειρηματολογείς τόση ώρα και μάλλον δεν έχεις καταλάβει ότι το μόνο που αλλάζει στην παραχώρηση είναι στον τρόπο απόδοσης εσόδων του ιδιώτη.
Ιδιώτης κατασκευάζει εδώ και πολλές δεκαετίες τα έργα στη χώρα. Ακόμα και όταν υπήρχε Μομα , ιδιώτης κατασκεύαζε τα περισσότερα έργα.
Τι μπορεί να φαντάζεσαι ότι αλλάζει; Ότι στην παραχώρηση η διαδικασία είναι πιο διαφανής;
Ότι είναι πιο "γρήγορη¨; Ότι δεν έχει ενστάσεις;Προφανώς και πιστεύω ότι είναι πιο γρήγορη αφού την επίβλεψη κσι το τρέξιμο του έργου το έχει ιδιώτης. Και ναι, αν με το micromanagement να τρέχει από ιδιώτη ένας δρόμος έκανε 15 χρόνια, με την κρατική επίβλεψη θα είχε κάνει 40. Αμφιβαλλεις; Εκτός και αν πάμε πάλι σαν μπαρμπαδες πίσω στην μομα που ήταν στρατιωτικό σώμα με σαφή ιεραρχία, αρμοδιότητες, έλεγχο, ποινές κλπ, κάτι που απουσιάζει παντελώς από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.
Η περιβόητη 717 είναι προμήθεια που ανέλαβε ιδιώτης και που άλλαζε το κράτος κάθε φορά τους όρους για να βολευτεί κάποιος δικός της. Δεν τη φτιάχνει το κράτος. Προμήθεια (χονδρικά) είναι η αγορά και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού. Δεν πάει μία υπηρεσία και κουμπώνει εξοπλισμό , σε ιδιώτη το αναθέτει.
Έλα όμως που εδώ η βασική διαφορά είναι ότι την επίβλεψη του έργου την έχει η κρατικη ΕΡΓΟΣΕ...
Άρα, το πρόβλημα δεν είναι το δημόσιο αλλά ο τρόπος λειτουργίας του.
Άρα η πιο λογική και επαγωγική λύση είναι να βελτιωθεί ο τρόπος λειτουργίας σε πολλά επίπεδα στο δημόσιο.
Σε αυτό όχι μονάχα συμφωνώ αλλά και επαυξάνω. Χίλια δυο μπορούμε να κάνουμε σε αυτό το θέμα. Το ότι θα συζητηθεί σε συνταγματικό επίπεδο η αξιολόγηση της απόδοσης του δημοσίου είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Όπως έγραψα και πιο παλια, από κυβερνητική καρέκλα έχει εκπροσωπηθεί το 90% του εκλογικού σώματος. Αυτά που λες δεν έγιναν, γιατί να γινουν; Και από ποιον θα γίνει η αξιολογηση; Από τις "προοδευτικες" δυναμεις; Σοβαρά τώρα ελπίζεις να ξεκουνησουν αυτοί το δημόσιο με οιοδήποτε τρόπο?
Αντιθέτως, οι προοδευτικές δυνάμεις που στηρίζονται στην φιλοσοφία των δημοσίων φορέων έχουν κίνητρο να δημιουργήσουν ένα πιο αποδοτικό τρόπο λειτουργίας. Οι δυνάμεις που διαπλέκονται εντόνως με τα ιδιωτικά συμφέροντα έχουν κίνητρο αποδιοργάνωσης του δημοσίου ως ανταγωνιστή των ιδιωτικών συμφερόντων
Έχεις ποτέ μιλήσει με κανέναν που δουλεύει σε δημόσια υπηρεσια; Για ρωτησε τον, αν τυχόν και δεν εφαρμόσει "διαταγές" (εγκυκλιους) η αθετησει deadlines θα παθει τιποτα; Στην ΣΤΑΣΥ πχ ένας προϊστάμενος που έχει την ευθύνη κινησης των συρμων (αμειβόμενος με κατω απο 2Κ καθαρά) τι "εξουσια" έχει στους υφιστάμενους του;
Αυτο είναι θέμα της πολιτικής της διοίκησης των οργανισμών. Προφανώς εκ των πραγμάτων υπάρχει ένα τροχοπέδη στην εύρυθμη οργανωτική λειτουργία των οργανισμών. Σε αυτό συμφώνω και η πιο λογική λύση ειναι το να διορθωθεί. Ο τρόπος ίσως είναι η άρση νομιμότητας, οι νέοι μέθοδοι αξιολόγησης της αποδοτικότητας κτλ
Προφανώς η ενίσχυση του ΑΣΕΠ που είναι δημιούργημα των προοδευτικών δυνάμεων και η συντηρητική παράταξη το πολεμούσε και δεν το ψήφισε ενώ το μετέτρεψε με πρόσθετες ερωτήσεις σε κομματικό μηχανισμό, είναι ένα ακόμα παράδειγμα προς την σωστή κατεύθυνση.
Θεωρώ παράλογη και δόλια την διατήρηση της κατάστασης αυτής και αντιπρότασης άλλων συμφερόντων με υψηλότερο κόστος.Αν ήταν φθηνότερη η αντιπρόταση θα την δεχόμουν ως έναν βαθμό, εκ των πραγμάτων τις εργολαβίες κάθε είδους που αφορούν το δημόσιο συμφέρον τις πληρώνουμε πολλαπλάσια ακόμα και από την Ευρώπη που αντιστοιχεί το ίδιο σύστημα κατά έναν μικρότερο από εμάς βαθμό. Αυτό σημαίνει πως δεσμεύονται οικονομικοί πόροι από σοβαρούς κλάδους της οικονομίας ενώ οδηγούμαστε σε έναν φαύλο κύκλο ελλειμμάτων που για να καλυφθούν είτε θα υπερφολογηθει η παραγωγή πλούτου, είτε θα μειωθεί το κράτος πρόνοιας είτε το σύνηθες θα δανειστούμε μεταφέροντας το πρόβλημα στο μέλλον.
Για την μομα έγραψε ο criu τι και πως, έλεος ρε συ, ούτε οι χουνταιοι τέτοιο θαυμασμό.
Τι σχέση έχει αυτό; Παρομοίως μπορώ να πω ούτε να σε πλήρωναν οι εργολάβοι τέτοιο θαυμασμό για κάτι που οποιοσδήποτε μηχανικός σέβεται την επιστήμη του το αναφέρει. Χαζό επιχείρημα και φυσικά δεν το υιοθετώ αλλά ως αντιδιαστολή το αναφέρω. Μη παίρνεις μετρητής όσα λέει ο ταξιδευτής, χρυσή συμβουλή. Υπάρχουν και άλλοι μηχανικοί στον κόσμο και με καλύτερες σπουδές και κοσμοθεωρία.
Μίλησε με ειδικούς που όντως βγαίνουν στο πεδίο και θα σου πουν τα ίδια. Η ποιότητα κατασκευής τότε ήταν εντυπωσιακή που ακόμα και σήμερα σπανίως την εντοπίζεις σε αναλογία αλλά και απόλυτο βαθμό.
Τα έργα της υπηρεσίας αυτής συνεχίστηκαν και μετά τη Χούντα. Αυτό όμως δεν το αναφέρεις.Είναι δηλαδή ένα παράδειγμα ως αντεπιχείρημα στα γραφόμενα σου πως όταν ένας κρατικός ή δημόσιος οργανισμός αποφασίσει να εργαστεί σωστά, όντως παραδίδει έργα με προστιθέμενη αξία και κυρίως (αυτό με ενδιαφέρει εμένα) στο κόστος ή πολύ κοντά στο μέγιστο δυνατό κόστος.
-
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Οπότε αφού μάθαμε γιατί ο υπερκομπλεξικός σταλινικός συγγραφέας μισούσε την μάνα του και την θεωρούσε δημόσια, ήταν λογικό να είναι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων...
Πες τα ρε Κρουζερ, που πάνε και δίνουν τα Νόμπελ σε κάτι κουμμούνια του αισχίστου είδους!!1!
Να φανταστώ ότι σε αντίθεση οι οπαδοί των ιδιωτικοποιήσεων, θεωρούν τη μάνα τους ιδιωτικοποιημένη ή διαθέσιμη για ΣΔΙΤ;
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3