-
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Η τεχνολογία για τον χρόνο φόρτισης υπάρχει ήδη να φορτίζει από το 20-80% σε 10 λεπτά. Το δύσκολο είναι να εγκατασταθούν τόσο γρήγοροι φορτιστές παντού . Και αυτό θα αργήσει πάρα πολύ . Το να το υποστηρίζουν τα αυτοκίνητα δεν είναι δύσκολο. Όλο και περισσότερα και φτηνά θα υποστηρίζουν γρηγορότερες φορτίσεις σε ταχυφορτιστες
Αν δεν κάνω λάθος οι γρήγορες φορτίσεις υποβαθμίζουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Αυτό είναι θέμα τη στιγμή που οι μπαταρίες κοστίζουν πανάκριβα.
-
@jamesd said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Η τεχνολογία για τον χρόνο φόρτισης υπάρχει ήδη να φορτίζει από το 20-80% σε 10 λεπτά. Το δύσκολο είναι να εγκατασταθούν τόσο γρήγοροι φορτιστές παντού . Και αυτό θα αργήσει πάρα πολύ . Το να το υποστηρίζουν τα αυτοκίνητα δεν είναι δύσκολο. Όλο και περισσότερα και φτηνά θα υποστηρίζουν γρηγορότερες φορτίσεις σε ταχυφορτιστες
Αν δεν κάνω λάθος οι γρήγορες φορτίσεις υποβαθμίζουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Αυτό είναι θέμα τη στιγμή που οι μπαταρίες κοστίζουν πανάκριβα.
Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
Άλλα προσέχεις στις φορτίσεις είτε ac είτε dc. -
@piliourits said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να πιτσιλίζει τον κλέφτη ο φορτιστής με καυτό έλαιο σιλικόνης καλύτερα...
Μήπως η μόνη ουσιαστική και ρεαλιστική λύση να Χ είναι τελικα τα οργανωμένα ταχυφορτιστάδικα, πως έχουμε τώρα τα "βενζινάδικα", αντί για τη διάσπαρτη υπαίθρια αργή φόρτιση;
Να μην μπορώ δηλαδή να έχω φορτιστή στην πυλωτη ή σε υπαίθριο ακάλυπτο χώρο οικοδομής επειδή υπάρχει ο κίνδυνος κλοπής καλωδίων;
-
@jamesd said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Η τεχνολογία για τον χρόνο φόρτισης υπάρχει ήδη να φορτίζει από το 20-80% σε 10 λεπτά. Το δύσκολο είναι να εγκατασταθούν τόσο γρήγοροι φορτιστές παντού . Και αυτό θα αργήσει πάρα πολύ . Το να το υποστηρίζουν τα αυτοκίνητα δεν είναι δύσκολο. Όλο και περισσότερα και φτηνά θα υποστηρίζουν γρηγορότερες φορτίσεις σε ταχυφορτιστες
Αν δεν κάνω λάθος οι γρήγορες φορτίσεις υποβαθμίζουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Αυτό είναι θέμα τη στιγμή που οι μπαταρίες κοστίζουν πανάκριβα.
Εξαρτάται τον τύπο της μπαταρίας και το πόσο συχνά
Γρήγορες φορτίσεις φίλε μου θα κάνεις ΜΟΝΟ σε ταξίδια. Δηλαδή ένα το πολύ 10% των χιλιομέτρων . Τίποτα δεν πρόκειται να πάθει μια μπαταρία με τόσες λίγες ταχυφορτισεις.
Όλες τις άλλες φορές φόρτιση σπίτι (δηλαδή ac αργή φόρτιση ) που είναι ιδανική για την μπαταρία .
-
Αυτό που αφαιρεί ζωή από τη μπαταρία είναι να το φορτίζεις έως το 100%. Αν σταματάς στο 70% , ανάλογα τη μπαταρία, είναι πολύ καλύτερα.
-
@dstou said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Αυτό που αφαιρεί ζωή από τη μπαταρία είναι να το φορτίζεις έως το 100%. Αν σταματάς στο 70% , ανάλογα τη μπαταρία, είναι πολύ καλύτερα.
στις LFP μπαταρίες, δεν έχεις όμως αυτό το πρόβλημα. και στο 100% να πηγαίνεις συνέχεια, δεν υπάρχει πρόβλημα.
-
@dstou said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Αυτό που αφαιρεί ζωή από τη μπαταρία είναι να το φορτίζεις έως το 100%. Αν σταματάς στο 70% , ανάλογα τη μπαταρία, είναι πολύ καλύτερα.
Και αυτό δεν ισχυει τελείως. Παλι εξαρταται από την χημεία της μπαταρίας.
Στις LFP μάλιστα ΠΡΕΠΕΙ να το γεμίζεις μεχρι το 100% μία στο τόσο για να μπορει να επαναυπολογίζει το remaining ποστοστο επειδη τα στοιχεια της μπαταρίας φορτιζονται τυχαια και δεν δεν μπορουν να υπολογιστουν οταν δεν είναι γεματη.
Επίσης το degradation δεν είναι σταθερο. Τα πρώτα χρόνια πέφτει περισσότερο ετσι και αλλιως και μετά λιγότερο.
Ουσιαστικα αν εχεις LFP περα ότι δεν πρεπει να κάνεις συνεχως DC φορτισεις και να μην το αφήνεις για μεγάλο χρονικο διαστημα χωρις να το κινεις στο 100% ή κατω απο το 20% δεν χρειαζεται να ασχολείσαι αλλο με αυτό. Η μπαταρία θα σου είναι λειτουργική και στα 10 χρόνια έχοντας χάσει ενα 15-20% και επειτα θα σου χανει πιο λίγο. Με λίγα λόγια ενα 15χρονο με 20 χρόνια θα βγαζει μια χαρά απλά θα έχει μικρότερη χωρητικότητα. Αλλα αν έχεις πάρει ενα που σου βγαζει καινούργιο χοντρικα 300 χλμ μετα από 10 χρόνια θα σου βγάζει 250 , δελαδη τίποτα το σπουδαίο
μηπως στους θερμικους δεν πέφτει η απόδοση του κινητήρα με τα χρόνια, το ίδιο αποδίδουν?
Γενικα σε αυτές τις γενιες μπαταριων εχουν φτιάξει παρα πολλα που στις πρώτες γενιες ήταν χάλια και βλέπουμε τα leaf πρωτης γενιας να βγαζουν 20χλμ πχ
και οι επόμενες προφανώς θα είναι ακόμα καλύτερες
-
@bekiaris said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@dstou said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Αυτό που αφαιρεί ζωή από τη μπαταρία είναι να το φορτίζεις έως το 100%. Αν σταματάς στο 70% , ανάλογα τη μπαταρία, είναι πολύ καλύτερα.
στις LFP μπαταρίες, δεν έχεις όμως αυτό το πρόβλημα. και στο 100% να πηγαίνεις συνέχεια, δεν υπάρχει πρόβλημα.
πρεπει να τις γεμίζεις για να επαναυπολογιζουν το ποσοστο τους. Δεν σημαινει αυτό οτι πρεπει να μενουν στο 100% για μεγαλα διαστηματα χωρις να ξεφορτίζουν γιατι παλι προκαλει degradation( λιγοτερο από αλλη χημεία μπαταρίας αλλα συμβαινει και σε αυτές)
-
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Ουσιαστικα αν εχεις LFP περα ότι δεν πρεπει να κάνεις συνεχως DC φορτισεις και να μην το αφήνεις για μεγάλο χρονικο διαστημα χωρις να το κινεις στο 100% ή κατω απο το 20% δεν χρειαζεται να ασχολείσαι αλλο με αυτό. Η μπαταρία θα σου είναι λειτουργική και στα 10 χρόνια έχοντας χάσει ενα 15-20% και επειτα θα σου χανει πιο λίγο.
καλά τα λές. βλέπεις για ποιο λόγο όμως σκέφτομαι το sealion 7 και όχι το Tesla Y LR AWD? -- με το σκεπτικό ότι θέλω να κρατήσω ένα όχημα τουλάχιστον μια δεκαετία, εκτός ατυχήματος φυσικά. για μένα μεγάλο μειονέκτημα που δεν βάζει lfp η Tesla στα μεγάλα οχήματα, μόνο στα μικρά range το εφαρμόζει. Δεν ξέρω με ποια λογική το κάνει, και φυσικά και σε ένα Tesla τα θέματα στην κατάσταση της μπαταρίας μετά από 10 χρόνια με λογικά χιλιόμετρα, δεν θα είναι τόσο μεγάλα, αλλά πάντα σκέφτεσαι, γιατί να μην πάρω αυτό που θα είναι σίγουρα σε καλύτερη κατάσταση μακροπρόθεσμα και δεν θα ασχολούμε με τα ποσοστά της μπαταρίας?
-
@bekiaris said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Ουσιαστικα αν εχεις LFP περα ότι δεν πρεπει να κάνεις συνεχως DC φορτισεις και να μην το αφήνεις για μεγάλο χρονικο διαστημα χωρις να το κινεις στο 100% ή κατω απο το 20% δεν χρειαζεται να ασχολείσαι αλλο με αυτό. Η μπαταρία θα σου είναι λειτουργική και στα 10 χρόνια έχοντας χάσει ενα 15-20% και επειτα θα σου χανει πιο λίγο.
καλά τα λές. βλέπεις για ποιο λόγο όμως σκέφτομαι το sealion 7 και όχι το Tesla Y LR AWD? -- με το σκεπτικό ότι θέλω να κρατήσω ένα όχημα τουλάχιστον μια δεκαετία, εκτός ατυχήματος φυσικά. για μένα μεγάλο μειονέκτημα που δεν βάζει lfp η Tesla στα μεγάλα οχήματα, μόνο στα μικρά range το εφαρμόζει. Δεν ξέρω με ποια λογική το κάνει, και φυσικά και σε ένα Tesla τα θέματα στην κατάσταση της μπαταρίας μετά από 10 χρόνια με λογικά χιλιόμετρα, δεν θα είναι τόσο μεγάλα, αλλά πάντα σκέφτεσαι, γιατί να μην πάρω αυτό που θα είναι σίγουρα σε καλύτερη κατάσταση μακροπρόθεσμα και δεν θα ασχολούμε με τα ποσοστά της μπαταρίας?
Ειναι μεγαλη συζητηση. Κατι κερδίζεις κάτι χάνεις. Δεν είναι ασπρο-μαυρο.
Η κάθε μπαταρια εχει πλεονεχτηματα μειονεκτήματα δεν ειναι η LFP πανακεια και οι αλλες μουφα
Ας εξετασουμε τα μειονεκτηματα της Lfp στο sealion
Tο sealion εχει πιο αργη ταχυφορτιση , μικροτερες επιδοσεις από το tesla Y χωρις lfp
εχει μικροτερη αυτονομία καθότι βαρύτερο (Lfp) και με χειροτερη κατανάλωση από το tesla Y χωρις lfp
και μην ξεχναμε το efficiency που η tesla κανει πολύ καλύτερη διαχειρηση
10 χρονια θα σου βγάλουν και τα 2 χωρις κανένα θέμα. μπορει το Y να πέσει περισσότερο μετα από οτι το BYD λόγω LFP αλλα προσωπικά μεταξύ των 2 θα επελεγα το Y και αυτο γιατι το πιο σημαντικο για μενα σε αυτοκίνητα που θα κάνω ταξίδι είναι να έχουν την δυνατότητα της μεγαλύτερης και πιο γρήγορης ταχυφόρτισης σε ταξίδι. Αυτό είναι προσωπική γνωμη και μόνο βεβαια
βεβαια το sealion μεσα μαρεσει πολυ περισσότερο αλλα έγραψα πιο πάνω μονο με βάση την μπαταρια γιατι σιγουρα υπάρχουν και άλλοι παραγοντες
-
Οι LFP δεν κουβαλάνε τόση ενέργεια για τα κιλά τους όση οι άλλες, όμως δεν ήταν κάποια Model 3 με LFP?
-
@piliourits said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Οι LFP δεν κουβαλάνε τόση ενέργεια για τα κιλά τους όση οι άλλες, όμως δεν ήταν κάποια Model 3 με LFP?
ολα τα SR tesla είναι με LFP (3 και Y)
-
επίσης το 2030 ή κάπου εκει θα αρχισουν να έρχονται πολλα ηλεκτρικα με Solid State με οτι σημαινει αυτό για τις προηγουμενες μπαταριες που θα είναι πλέον παλιοτερη τεχνολογία (including LFP)
βεβαια οι LFP στα μικρα μοντελα θα κυριαρχουν ακόμα και τότε λόγο κόστους αλλα τα μεγάλα θα αρχίσουν να εξοπλίζονται με Solid State
https://cnevpost.com/2024/11/06/catl-solid-state-batteries-begin-sample-validation-report/
-
Να ρωτησω κατι σχετικο με εγκατάσταση ?
Για να βαλω φορτιστή (7/11kw) θέλει μελέτη και αδεια απο ΔΕΔΔΗΕ ?
πιο παλια εχω φερει ηλεκτρολογο και εχει κανει διακλαδωση μετα το ρολόι μου και εχει τραβίξει γραμμή με πινακα και ρελε διαφυγής στο γαραζ μου (κλειστό ατομικό). Πριν ειχε κοινοχρηστο ρευμα, ενω τωρα πριζες και φωτα εχουν το δικο μου ρευμα.
όταν εκανε ολα αυτα μου ειχε πει οτι δεν θελει κατι σε αδεια ή κατι σχετικό. καλά μου ειπε ή ειπε μαλ***α ?
Edit: εχω ενισχυμενο μονοφασικο 63Α, και αν θυμαμαι καλα ο καθε πινακας εχει 50αρα (δεν ειμαι και σίγουρος)
-
@k-m said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να ρωτησω κατι σχετικο με εγκατάσταση ?
Για να βαλω φορτιστή (7/11kw) θέλει μελέτη και αδεια απο ΔΕΔΔΗΕ ?
πιο παλια εχω φερει ηλεκτρολογο και εχει κανει διακλαδωση μετα το ρολόι μου και εχει τραβίξει γραμμή με πινακα και ρελε διαφυγής στο γαραζ μου (κλειστό ατομικό). Πριν ειχε κοινοχρηστο ρευμα, ενω τωρα πριζες και φωτα εχουν το δικο μου ρευμα.
όταν εκανε ολα αυτα μου ειχε πει οτι δεν θελει κατι σε αδεια ή κατι σχετικό. καλά μου ειπε ή ειπε μαλ***α ?
Edit: εχω ενισχυμενο μονοφασικο 63Α, και αν θυμαμαι καλα ο καθε πινακας εχει 50αρα (δεν ειμαι και σίγουρος)
Συμφωνα με τον Νομο ΝΑΙ
Εγώ εχω βάλει wallbox 7KWh και δεν το έχω δηλώσει ακόμα. Κάποια στιγμη θα το δηλώσω βεβαια
-
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@k-m said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να ρωτησω κατι σχετικο με εγκατάσταση ?
Για να βαλω φορτιστή (7/11kw) θέλει μελέτη και αδεια απο ΔΕΔΔΗΕ ?
πιο παλια εχω φερει ηλεκτρολογο και εχει κανει διακλαδωση μετα το ρολόι μου και εχει τραβίξει γραμμή με πινακα και ρελε διαφυγής στο γαραζ μου (κλειστό ατομικό). Πριν ειχε κοινοχρηστο ρευμα, ενω τωρα πριζες και φωτα εχουν το δικο μου ρευμα.
όταν εκανε ολα αυτα μου ειχε πει οτι δεν θελει κατι σε αδεια ή κατι σχετικό. καλά μου ειπε ή ειπε μαλ***α ?
Edit: εχω ενισχυμενο μονοφασικο 63Α, και αν θυμαμαι καλα ο καθε πινακας εχει 50αρα (δεν ειμαι και σίγουρος)
Συμφωνα με τον Νομο ΝΑΙ
Εγώ εχω βάλει wallbox 7KWh και δεν το έχω δηλώσει ακόμα. Κάποια στιγμη θα το δηλώσω βεβαια
για ποιο απο ολα ? για το wallbox για να ξερουν τι υπαρχει που ή και για αυτο που εκανα ήδη ως εγκατασταση ?
-
@k-m said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@k-m said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να ρωτησω κατι σχετικο με εγκατάσταση ?
Για να βαλω φορτιστή (7/11kw) θέλει μελέτη και αδεια απο ΔΕΔΔΗΕ ?
πιο παλια εχω φερει ηλεκτρολογο και εχει κανει διακλαδωση μετα το ρολόι μου και εχει τραβίξει γραμμή με πινακα και ρελε διαφυγής στο γαραζ μου (κλειστό ατομικό). Πριν ειχε κοινοχρηστο ρευμα, ενω τωρα πριζες και φωτα εχουν το δικο μου ρευμα.
όταν εκανε ολα αυτα μου ειχε πει οτι δεν θελει κατι σε αδεια ή κατι σχετικό. καλά μου ειπε ή ειπε μαλ***α ?
Edit: εχω ενισχυμενο μονοφασικο 63Α, και αν θυμαμαι καλα ο καθε πινακας εχει 50αρα (δεν ειμαι και σίγουρος)
Συμφωνα με τον Νομο ΝΑΙ
Εγώ εχω βάλει wallbox 7KWh και δεν το έχω δηλώσει ακόμα. Κάποια στιγμη θα το δηλώσω βεβαια
για ποιο απο ολα ? για το wallbox για να ξερουν τι υπαρχει που ή και για αυτο που εκανα ήδη ως εγκατασταση ?
Για το WALLBOX θελει 1000%
για το υπόλοιπο που έχεις ήδη κάνει νομιζω πάλι θελει αλλα δεν είμαι 100% σίγουρος
-
-
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
επίσης το 2030 ή κάπου εκει θα αρχισουν να έρχονται πολλα ηλεκτρικα με Solid State με οτι σημαινει αυτό για τις προηγουμενες μπαταριες που θα είναι πλέον παλιοτερη τεχνολογία (including LFP)
βεβαια οι LFP στα μικρα μοντελα θα κυριαρχουν ακόμα και τότε λόγο κόστους αλλα τα μεγάλα θα αρχίσουν να εξοπλίζονται με Solid State
https://cnevpost.com/2024/11/06/catl-solid-state-batteries-begin-sample-validation-report/
Λογικά τα κορεάτικα θα τα πουλάνε 80 χιλιάρικα με σολιντ
-
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Ειναι μεγαλη συζητηση. Κατι κερδίζεις κάτι χάνεις. Δεν είναι ασπρο-μαυρο.
Η κάθε μπαταρια εχει πλεονεχτηματα μειονεκτήματα δεν ειναι η LFP πανακεια και οι αλλες μουφα
Ας εξετασουμε τα μειονεκτηματα της Lfp στο sealion
Tο sealion εχει πιο αργη ταχυφορτιση , μικροτερες επιδοσεις από το tesla Y χωρις lfp
εχει μικροτερη αυτονομία καθότι βαρύτερο (Lfp) και με χειροτερη κατανάλωση από το tesla Y χωρις lfp
και μην ξεχναμε το efficiency που η tesla κανει πολύ καλύτερη διαχειρηση
10 χρονια θα σου βγάλουν και τα 2 χωρις κανένα θέμα. μπορει το Y να πέσει περισσότερο μετα από οτι το BYD λόγω LFP αλλα προσωπικά μεταξύ των 2 θα επελεγα το Y και αυτο γιατι το πιο σημαντικο για μενα σε αυτοκίνητα που θα κάνω ταξίδι είναι να έχουν την δυνατότητα της μεγαλύτερης και πιο γρήγορης ταχυφόρτισης σε ταξίδι. Αυτό είναι προσωπική γνωμη και μόνο βεβαια
βεβαια το sealion μεσα μαρεσει πολυ περισσότερο αλλα έγραψα πιο πάνω μονο με βάση την μπαταρια γιατι σιγουρα υπάρχουν και άλλοι παραγοντες
Ως προς την γρήγορη φόρτιση, έχω συνηθίσει, δεν το θεωρώ τόσο σημαντικό στην επιλογή - παρόλο που κάνω 8-9 ταξίδια τον χρόνο. Με νοιάζει περισσότερο η υγεία της μπαταρίας. Πολύ efficient τα Tesla, κορυφαία ασφάλεια, αναγνωρίζω τα πλεονεκτήματα που αναφέρεις, αλλά και πάλι αυτό το 20-80% με κουράζει ήδη στο δικό μου, παρόλο που δεν έχω προβλήματα αυτονομίας, θέλω να φορτίζω στο 100% συνέχεια. θεωρώ επίσης ότι στην πράξη μέσα στην πόλη, δεν έχουν τόσο μεγάλες διαφορές σε κατανάλωση, της τάξης των 5 kwh/100 km που ανφέρονται στην εθνική, και σίγουρα το βάρος του sea lion ειναι μια παράμετρος για την έξτρα κατανάλωση, πέρα απο το efficiency. Το sea lion επίσης ειναι καλύτερο μέσα και έχει και head up display, και κουμπια.... σίγουρα η LFP τεχνολογία εχει μειονεκτήματα, αλλά με βολεύει καλύτερα, αμα χωράει στο πάρκινγκ μου (γιατι ειναι οριακό για πιο μεγάλα οχήματα) μάλλον σε byd θα πάω.
Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων