-
Εγινε και η εγκατασταση του φορτιστη 7KW που μου δόθηκε δωρεαν με την αγορα του αυτοκινητου. Πλήρωσα βεβαια για ασφαλειες, πίνακα, καλώδια κτλ
Με παίδεψε αρκετα το app όχι από τα πλέον εύκολα αλλα οκ, δωρεαν μου δόθηκε οποτε δεν γκρινιαζω. Αν τον αγόραζα θα εκνευριζόμουν. Αν είναι να αγοράσετε φορτιστή πάρτε κάτι άλλο, δεν είναι πολύ ευκολο το interface και οι οδηγίες και στο manual και online είναι ελειπής.
-
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
-
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Ως "κουτί" έχουν πιστοποιήσεις αδιαβροχοποίησης, συνήθως IP6X, που σημαίνει ότι μπορούν να αντέξουν βροχή.
Αλλά ως γνωστόν και έτσι πρέπει, να προστατεύεται από ήλιο και βροχή, οπότε θέλει κάποιο στεγασμένο σημείο. -
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Όπως τα είπε ο @polioan
-
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Όπως τα είπε ο @polioan
@cirus Φαντάσου αυτά που πουλάω για να είναι και πιο φτηνά δεν έχουν την μέγιστη αδιαβραχοποίηση. Είναι IP54.
Όπως και ναχει, δεν κάνει να μπαίνουν σε ανοιχτούς χώρους χωρίς μελέτη προφύλαξης. -
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Ως "κουτί" έχουν πιστοποιήσεις αδιαβροχοποίησης, συνήθως IP6X, που σημαίνει ότι μπορούν να αντέξουν βροχή.
Αλλά ως γνωστόν και έτσι πρέπει, να προστατεύεται από ήλιο και βροχή, οπότε θέλει κάποιο στεγασμένο σημείο.Ευχαριστώ για την απάντηση. Παρότι παρκάρω πάντα μπροστά στο σπίτι μου -χωρίς να έχω πάρκινγκ- η απόσταση στεγασμένου σημείου μέχρι το αυτοκίνητο είναι 10-12 μέτρα. Φαντάζομαι πως δεν υπάρχουν τόσο μεγάλα καλώδια φόρτισης.
-
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Ως "κουτί" έχουν πιστοποιήσεις αδιαβροχοποίησης, συνήθως IP6X, που σημαίνει ότι μπορούν να αντέξουν βροχή.
Αλλά ως γνωστόν και έτσι πρέπει, να προστατεύεται από ήλιο και βροχή, οπότε θέλει κάποιο στεγασμένο σημείο.Ευχαριστώ για την απάντηση. Παρότι παρκάρω πάντα μπροστά στο σπίτι μου -χωρίς να έχω πάρκινγκ- η απόσταση στεγασμένου σημείου μέχρι το αυτοκίνητο είναι 10-12 μέτρα. Φαντάζομαι πως δεν υπάρχουν τόσο μεγάλα καλώδια φόρτισης.
Δεν θυμάμαι καλά τα μήκη των καλωδίων, αλλά αν υπάρχουν θα είναι πάρα πολύ χοντρά για να έρθουν αυτούσια τα ρεύματα σε τέτοιες αποστάσεις, αλλά υπάρχει και ο φόβος να μεγαλώσει η αντίσταση του καλωδίου, οπότε αυτόματα και οι θερμοκρασίες των καλωδίων.
Πάντα ότι προτείνει και δίνει ο κατασκευαστής! -
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Όπως τα είπε ο @polioan
@cirus Φαντάσου αυτά που πουλάω για να είναι και πιο φτηνά δεν έχουν την μέγιστη αδιαβραχοποίηση. Είναι IP54.
Όπως και ναχει, δεν κάνει να μπαίνουν σε ανοιχτούς χώρους χωρίς μελέτη προφύλαξης.Πουλάς φορτιστές αυτοκινήτων ??
-
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Όπως τα είπε ο @polioan
@cirus Φαντάσου αυτά που πουλάω για να είναι και πιο φτηνά δεν έχουν την μέγιστη αδιαβραχοποίηση. Είναι IP54.
Όπως και ναχει, δεν κάνει να μπαίνουν σε ανοιχτούς χώρους χωρίς μελέτη προφύλαξης.Πουλάς φορτιστές αυτοκινήτων ??
Πουλάω και φορτιστές αυτοκινήτων.
2 μάρκες. Είμαι σε εταιρεία με Ηλεκτρολογικό υλικο-Βιομηχανικο αυτοματισμό -
Τελικά η υπογραφή μου θα δικαιωθεί, όσο και αν διάφοροι έλεγαν ότι υπερβάλλω...
Γιατί καλή η θεωρία, αλλά η πράξη διαφέρει...
-
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Όπως τα είπε ο @polioan
@cirus Φαντάσου αυτά που πουλάω για να είναι και πιο φτηνά δεν έχουν την μέγιστη αδιαβραχοποίηση. Είναι IP54.
Όπως και ναχει, δεν κάνει να μπαίνουν σε ανοιχτούς χώρους χωρίς μελέτη προφύλαξης.Πουλάς φορτιστές αυτοκινήτων ??
Πουλάω και φορτιστές αυτοκινήτων.
2 μάρκες. Είμαι σε εταιρεία με Ηλεκτρολογικό υλικο-Βιομηχανικο αυτοματισμόΤο λέτε όλο αυτό με μια ανάσα;
-
@criuser said in ECOCAR YUDO:
Τελικά η υπογραφή μου θα δικαιωθεί, όσο και αν διάφοροι έλεγαν ότι υπερβάλλω...
Γιατί καλή η θεωρία, αλλά η πράξη διαφέρει...
Μόνο θεωρία ειναι η υπογραφή....η πράξη είναι η πραγματικότητα και ένας φορτιστής είναι φτηνός.
-
@criuser said in ECOCAR YUDO:
Τελικά η υπογραφή μου θα δικαιωθεί, όσο και αν διάφοροι έλεγαν ότι υπερβάλλω...
Γιατί καλή η θεωρία, αλλά η πράξη διαφέρει...
τι εννοεις?
εμένα τον φορτιστή μου τον έδωσαν δωρεαν και ο πίνακες με ασφαλειοδιακόπτες, καλώδιο flexible 3x10 7m (7 μέτρα από τον πίνακα που έβαλα μέχρι τον φορτιστη) μου κόστισαν γύρω στα 110 ευρώ
ενας φορτιστής έχει γύρω στα 400-600 ευρώ
δηλαδή αν δεν ήταν δώρο ένας φορτιστής με τα υλικά που θα χρειαστείς κάνει γυρω στα 700 ευρω. Αν τον βάλεις και δίπλα στον πίνακα και όχι 7m καλώδιο που πήρα εγώ πάει και πιο κάτω
βεβαια αυτά χωρις εργασία ηλεκτρολόγου γιατι την εγκατασταση την έκανα εγώ στο 80% και ο μπατζανάκης μου στο 20%
πες ότι θες και άλλα 100 ευρώ για τον ηλεκτρολόγο (δεν ξέρω πόσα παίρνουν αλλα για μια εύκολη εγκατασταση φαντάζομαι καπου τόσο)
Βεβαια ΔΕΝ τον έχω δηλώσει ακόμα ως οφείλω
μαλλον θα το κάνω και αυτό να είμαι νομοταγής από τον Σεπτέμβρη που θα γυρίσω από διακοπες. Ετσι και αλλιως τώρα δεν θα χρησιμοποιηθεί
Edit: ο φορτιστής μου είναι αυτός:
https://www.smart-cover.gr/product/monofasikos-fortistis-ilektrokiniton-ochimaton-renac-power-wallbox-ev-ac1p-7k/ -
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@criuser said in ECOCAR YUDO:
Τελικά η υπογραφή μου θα δικαιωθεί, όσο και αν διάφοροι έλεγαν ότι υπερβάλλω...
Γιατί καλή η θεωρία, αλλά η πράξη διαφέρει...
τι εννοεις?
εμένα τον φορτιστή μου τον έδωσαν δωρεαν και ο πίνακες με ασφαλειοδιακόπτες, καλώδιο flexible 3x10 7m (7 μέτρα από τον πίνακα που έβαλα μέχρι τον φορτιστη) μου κόστισαν γύρω στα 110 ευρώ
ενας φορτιστής έχει γύρω στα 400-600 ευρώ
δηλαδή αν δεν ήταν δώρο ένας φορτιστής με τα υλικά που θα χρειαστείς κάνει γυρω στα 700 ευρω. Αν τον βάλεις και δίπλα στον πίνακα και όχι 7m καλώδιο που πήρα εγώ πάει και πιο κάτω
βεβαια αυτά χωρις εργασία ηλεκτρολόγου γιατι την εγκατασταση την έκανα εγώ στο 80% και ο μπατζανάκης μου στο 20%
πες ότι θες και άλλα 100 ευρώ για τον ηλεκτρολόγο (δεν ξέρω πόσα παίρνουν αλλα για μια εύκολη εγκατασταση φαντάζομαι καπου τόσο)
Βεβαια ΔΕΝ τον έχω δηλώσει ακόμα ως οφείλω
μαλλον θα το κάνω και αυτό να είμαι νομοταγής από τον Σεπτέμβρη που θα γυρίσω από διακοπες. Ετσι και αλλιως τώρα δεν θα χρησιμοποιηθεί
Πέρα από τα όσα λέει ο Φάνης, εγώ το έχω βάλει στην υπογραφή μου και μιλάω για την πραγματικότητα.
Ας πούμε λοιπόν κάποια πραγματικά πράγματα.
Στην εξοχικό λόγω κλίσης του εδάφους και παλαιότητας, μια και το κτίριο είναι 150 ετών στα κύρια σημεία του, πέρα από κάποιες ανανεώσεις, το παλαιό ισόγειο μαγαζί έχει γίνει γκαράζ. Αρα εκεί θα χρειαστώ ένα αστείο ποσό, αν βάλω φορτιστή, ή παραμείνω να το φορτίσω με απλό καλώδιο την νύχτα.
Εδώ λοιπόν από 0-500 τα έξοδα μου.
Σε μία μικρή οικοδομή που τελείωσα πριν λίγο καιρό, ήταν ισόγειο που ξαναφτιάχτηκε και έγινε προσθήκη από πάνω, δεν ήταν υποχρεωτικό το γκαράζ και αν και τους προτάθηκε, προτίμησαν να το αφήσουν κήπο, οπότε αν βρίσκουν θέση έξω από το σπίτι, η απόσταση από το ρολόι που πιθανόν να μπει και ο φορτιστής μέχρι το αμάξι θα είναι 8-10 μ. ανάλογα με το σημείο που θα έχει παρκάρει. Πως θα περάσει όμως το καλώδιο ? Θα σκάψουμε τον κήπο και το πεζοδρόμιο ? Εναέριο ?
Στην τελευταία οικοδομή που έχει 5 θέσεις στάθμευσης, 3 στην πιλοτή και 2 στον ακάλυπτο, λόγω μικρού οικοπέδου, δεν χώραγαν στο υπόγειο αυτοκίνητα, έχω προβλέψει κάποιες ψευδοροφές στην πιλοτή και κάποια καλώδια με 2 πρίζες που τουλάχιστον θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για βασική φόρτιση. Αν χρειαστούν να μπουν φορτιστές, τουλάχιστον τα καλώδια θα περάσουν από την ψευδοροφή. Αλλά θα χρειαστούν άλλες κατασκευές στα ρολόγια, που θα χαλάσουν τις υπάρχουσες και γενικά θεωρώ, ότι ένα 500άρικο, ανά θέση στάθμευσης, για εργασίες πέραν του φορτιστή, των καλωδίων και της εργασίας του ηλεκτρολόγου θα είναι απαραίτητο.
Οπότε κάπου στα 1200-1500 θα τους πάει ο κάθε φορτιστής.
Στις προηγούμενες οικοδομές που είναι σε μεγάλα οικόπεδα, 700 τμ το μικρότερο, εκεί το κόστος θα ξεφύγει, αν δεν θέλουμε να το κάνουμε καραγκιόζ μπερντέ το σπίτι.
Αν και στο μικρότερο αυτό των 700 τμ που έβαλαν ατομικό αέριο, έκαναν κατασκευή για κλωτσιές, αλλά έχουν γενικά προβλήματα σαν πολυκατοικία.
Στο δικό μου σπίτι που είναι 2 κτίρια σε οικόπεδο 1500 τμ και έχουμε υπόγεια καλώδια γενικής παροχής, δεν είμαι σίγουρος, ότι αυτό το καλώδιο θα αντέξει 16 αυτοκίνητα/φορτιστές επιπλέον και δεν τολμώ να σκεφτώ τι θα χρειαστεί να γίνει αν πρέπει να περαστεί νέος σωλήνας για νέο υπόγειο καλώδιο.
Μιλάμε για 15 μέτρα μήκος κήπου με διαμορφώσεις, με σκαψίματα για να κατέβουμε 1 - 1,5 μέτρο βάθους και πολλά ακόμη, που θα περάσουν τα 3000 χαλαρά, μόνο τα οικοδομικά για το κεντρικό καλώδιο. Ελπίζω η σωλήνα των 3 ιντσών να τους βολέψει να αλλάξουν το υπάρχον καλώδιο, έτσι όπως είναι.
Από εκεί και μετά ο χώρος των μετρητών, θα πρέπει να αλλάξει, είτε με προσθήκη νέων μετρητών για τους φορτιστές, είτε με ατομικούς πίνακες διανομής οι οποίοι όμως θα πρέπει να κλειδώνουν.
Γενικά αν και δεν είμαι ειδικός στα Η/Μ βλέπω πολλά θέματα αν θέλουμε να έχουμε σοβαρές κατασκευές.
-
Μιλάς καθαρά περιπτωσιολογικά Κρούζερ! Στις περιπτώσεις που αναφέρεις, έχω άλλες τόσες (ή και διπλάσιες) που ο φορτιστής μπαίνει άμεσα, στην υπάρχουσα εκγατάσταση με €100. Οπότε δεν έχει νόημα να μιλάμε για την ΧΥΖ περίπτωση.
Τα πράγματα ειναι απλά: σε παλιές πολυκατοικίες, χωρίς χώρο στάθμευσης δεν υπάρχει λύση. Στις νέες είναι έτοιμη η εγκατάσταση, στις μονοκατοικίες είναι πάναπλο. Και εμεινα οι ενδιάμεσες πολυκατοικίες, με τις γνωστές εργολαβικές απατεωνίες, που ίσως θέλουν κάποια εγκατάσταση.
Γενικά όμως δεν ειναι κάτι φορβερό. Εδώ σε πολυκατοικία του 1991 με υπόγειο πάρκγινκ ήταν μισή μέρα δουλειά και €100, αφού το υπόγειο είχε ρεύμα (το κάθε διαμέρισμα το δικό του), λόγω αποθηκών.
-
Δεν πειράζει, ας μιλάω εγώ έτσι...
Τουλάχιστον θα είναι προετοιμασμένοι για να αντέξουν τον πόνο...
-
@criuser said in ECOCAR YUDO:
Δεν πειράζει, ας μιλάω εγώ έτσι...
Τουλάχιστον θα είναι προετοιμασμένοι για να αντέξουν τον πόνο...
Ποιοι? οι 10 νοματαίοι στις πολυκατοικίες που λες, με τις ιδιαιτερότητες που έχουν? Γιατί εγώ όσους ξέρω που έβαλαν φορτιστή (όπως ξέρεις γνωρίζω λόγω κουμποάρου), τον έβαλαν τσακ μπαμ, πανεύκολα και φτηνά.
-
Και εγώ χρειάστηκα να κάνω τροποποίηση εκεί που είναι τα ρολόγια να χωρέσω αλλον ένα πίνακα και χρειάστηκε να σκάψω και να τσιμεντώσω από τον πίνακα στο μέρος που είναι το παρκινγκ για να περάσουν τα 7 μέτρα καλώδιο. Γενικά αν το έδινα σε κάποιον να τα κάνει όλα για μένα μαζί και με την αγορά του φορτιστή θα μου έπαιρνε 1500-1700 ευρώ πιστεύω. Αν βγαλεις τον φορτιστή 1000 ευρώ
κάνοντας τα μόνος μου ως επι το πλείστον γλίτωσα πολλά χρήματα
Το ίδιο συμβαίνει και στα περισσότερα σπίτια
Με ένα κόστος 1500 ευρώ πανω κάτω και ανάλογα την περίπτωση νομίζω αγοράζεις και εγκαθιστάς φορτιστή αναθέτοντας το σε ηλεκτρολόγο χωρίς να κάνεις τίποτα ο ιδιος
Τωρα φυσικά και θα υπάρχουν και παμπάλαιες πολυκατοικίες ή βίλες που θα είναι μεγάλες οι αποστάσεις κτλ και θα πάει πολύ περισσότερο αλλα νομίζω ότι είναι λιγότερες οι περιπτώσεις αυτές
όμως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα είναι τεράστιο το κόστος
-
@lap said in ECOCAR YUDO:
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@polioan said in ECOCAR YUDO:
@cirus said in ECOCAR YUDO:
@kkostask said in ECOCAR YUDO:
Εντελώς χαζή απορία παντελώς άσχετου με την ηλεκτροκίνηση γενικότερα….ο φορτιστής πρέπει να είναι σε στεγασμένο σημείο ή δεν πειράζει να είναι εκτεθειμένος?
Όπως τα είπε ο @polioan
@cirus Φαντάσου αυτά που πουλάω για να είναι και πιο φτηνά δεν έχουν την μέγιστη αδιαβραχοποίηση. Είναι IP54.
Όπως και ναχει, δεν κάνει να μπαίνουν σε ανοιχτούς χώρους χωρίς μελέτη προφύλαξης.Πουλάς φορτιστές αυτοκινήτων ??
Πουλάω και φορτιστές αυτοκινήτων.
2 μάρκες. Είμαι σε εταιρεία με Ηλεκτρολογικό υλικο-Βιομηχανικο αυτοματισμόΤο λέτε όλο αυτό με μια ανάσα;
Χαχαχα... Δεν χρειάζεται!
Μόνο στους πολύ καινούργιους πελάτες που δεν ξέρουν τα υλικά. -
@fanis75 said in ECOCAR YUDO:
@criuser said in ECOCAR YUDO:
Δεν πειράζει, ας μιλάω εγώ έτσι...
Τουλάχιστον θα είναι προετοιμασμένοι για να αντέξουν τον πόνο...
Ποιοι? οι 10 νοματαίοι στις πολυκατοικίες που λες, με τις ιδιαιτερότητες που έχουν? Γιατί εγώ όσους ξέρω που έβαλαν φορτιστή (όπως ξέρεις γνωρίζω λόγω κουμποάρου), τον έβαλαν τσακ μπαμ, πανεύκολα και φτηνά.
Είδα και πως έβαλαν και τα αέρια...
ECOCAR YUDO