-
Καλησπέρα σας, ενδιαφέρομαι να πραγματοποιήσω αλλαγή της άδειας κυκλοφορίας από Φορτηγό σε Επιβατικό Ι.Χ. και ήθελα να ρωτήσω εάν γνωρίζει κάποιος τη διαδικασία.
Το όχημα είναι εργοστασιακά επιβατικό (Renault Clio '13 DCI 1.5), ωστόσο έχει οριστεί-ταξιμονηθεί ως φορτηγό όταν εισήλθε στη χώρα (καθώς αγοράστηκε από επιχείρηση χωρίς τα πίσω καθίσματα). Τα καθίσματα τοποθετήθηκαν ξανά στο όχημα μαζί με τους ιμάντες ασφαλείες κ.ο.κ., κοινώς, πλέον έχω ένα επιβατικό Ι.Χ., ορισμένο ως Φορτηγό.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
-
@dottorouli said in Αλλαγή Φορτηγού Ι.Χ. σε Επιβατικό Ι.Χ.:
Καλησπέρα σας, ενδιαφέρομαι να πραγματοποιήσω αλλαγή της άδειας κυκλοφορίας από Φορτηγό σε Επιβατικό Ι.Χ. και ήθελα να ρωτήσω εάν γνωρίζει κάποιος τη διαδικασία.
Το όχημα είναι εργοστασιακά επιβατικό (Renault Clio '13 DCI 1.5), ωστόσο έχει οριστεί-ταξιμονηθεί ως φορτηγό όταν εισήλθε στη χώρα (καθώς αγοράστηκε από επιχείρηση χωρίς τα πίσω καθίσματα). Τα καθίσματα τοποθετήθηκαν ξανά στο όχημα μαζί με τους ιμάντες ασφαλείες κ.ο.κ., κοινώς, πλέον έχω ένα επιβατικό Ι.Χ., ορισμένο ως Φορτηγό.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Το όχημα είναι φορτηγό ιδιωτικής χρήσης κάτω των 3,5 t δεν είναι επιβατικό και δεν γίνεται να γίνει επιβατικό
-
@dottorouli said in Αλλαγή Φορτηγού Ι.Χ. σε Επιβατικό Ι.Χ.:
Τα καθίσματα τοποθετήθηκαν ξανά στο όχημα μαζί με τους ιμάντες ασφαλείες κ.ο.κ., κοινώς, πλέον έχω ένα επιβατικό Ι.Χ., ορισμένο ως Φορτηγό.
Σε περίπτωση ελέγχου θα έχεις μεγάλο πρόβλημα.
Για να μην πω σε περίπτωση ατυχήματος. -
Σε περίπτωση ατυχήματος καμία ασφαλιστική δεν θα σε καλύψει
-
Γίνεται κανονικά επιβατικό αλλά έχει διαδικασία. Έχω την εντύπωση πώς εκτός των άλλων πρέπει να γίνει ξανά ταξινόμιση.
-
Αρχικά ευχαριστώ πολύ για όλες τις απαντήσεις!
Για αποσαφήνιση, γιατί μάλλον δεν το διευκρίνησα καλά, το όχημα είναι αγορασμένο από επιχείρηση ως Φορτηγό και χρησιμοποιούταν για μεταφορά εμπορευμάτων. Ωστόσο επειδή η επιχείρηση κλείνει στο επόμενο 2μηνο, επιθυμώ να το αγοράσω/μεταφέρω σε εμένα ως ιδιώτη (κάτι το οποίο δεν γίνεται επί του παρόντος, επειδή είναι ορισμένο ως φορτηγό).
Τα καθίσματα που επανατοποθετήθηκαν, μαζί με τις βάσεις, ιμάντες ασφαλείας κτλ. είναι τα ίδια που είχαν αφαιρεθεί με την εισαγωγή-ταξινόμηση στην χώρα (με αυτό τον τρόπο είχε οριστεί και το όχημα ως φορτηγό). Το όχημα είναι κανονικά ασφαλισμένο από την επιχείρηση ως φορτηγό, δεν τίθεται θέμα σε ατύχημα όπως αναφέρετε, έχω επικοινωνήσει και με την ασφαλιστική εταιρεία.
Ωστόσο, τίθεται θέμα στο αν μπορώ να το αλλάξω σε ιδιωτικό Ι.Χ. (ακόμη και με επαναταξινόμηση) ή αν δεν μπορώ (κι ως εκ τούτου θα πρέπει να πουληθεί ως Φορτηγό από την επιχείρηση σε άλλη επιχείρηση).
Αν υπάρχει τρόπος (π.χ. επαναταξινόμησης κτλ) και γνωρίζει κάποιος την πλήρη διαδικασία, θα ευχαριστούσα πολύ!
-
Καλύτερα μίλα με εκτελωνιστή.
Αν το αυτοκίνητο ήταν όντως επιβατικό αρχικά πριν ταξινομηθεί, ίσως είναι πιο εύκολο.
Αν το αυτοκίνητο είναι εκ κατασκευής van, έχω διαβάσει ότι είναι αδύνατη η μετατροπή. -
Μίλα με διεύθυνση μεταφορών και εκτελωνιστή για να σου βγάλει και κόστος.
-
Δεν καταλαβαίνω ποια η διαφορά του δηλωμένου ως φορτηγού από το επιβατικό, στα διόδια τις ίδιες τιμές θα πληρώνεις, μήπως τα τέλη κυκλοφορίας?
-
@antonakis και @panos2171 ευχαριστώ πολύ και πάλι, θα μιλήσω με εκτελωνιστή και διεύθυνση μεταφορών
-
@zithos said in Αλλαγή Φορτηγού Ι.Χ. σε Επιβατικό Ι.Χ.:
Δεν καταλαβαίνω ποια η διαφορά του δηλωμένου ως φορτηγού από το επιβατικό, στα διόδια τις ίδιες τιμές θα πληρώνεις, μήπως τα τέλη κυκλοφορίας?
Ναι λόγω τελών, τιμολογισης καυσίμων και μεταφοράς εμπορευμάτων. Πρακτικά κινοντας το επαγγελματικό σαν ιδιωτικό κλέβεις το κράτος, επίσης ένα επαγγελματικό πρέπει να κυκλοφορεί μόνο στο ωράριο της εταιρείας .
-
@dottorouli said in Αλλαγή Φορτηγού Ι.Χ. σε Επιβατικό Ι.Χ.:
Το όχημα είναι κανονικά ασφαλισμένο από την επιχείρηση ως φορτηγό, δεν τίθεται θέμα σε ατύχημα όπως αναφέρετε, έχω επικοινωνήσει και με την ασφαλιστική εταιρεία.
Τους είπες ότι έχεις βγάλει το χώρισμα για τον χώρο φόρτωσης και έβαλες καθίσματα και αν θα καλύψει σε τυχόν ατύχημα τους πίσω σε περίπτωση τραυματισμού ή (μακριά από μας) θάνατο και σου είπαν οκ?
-
@yem πίσω δεν μπαίνει άτομο, έβαλα εκ νέου τα καθίσματα κτλ. γιατί σταμάτησε η μεταφορά εμπορευμάτων και είχα θεωρήσει ότι η διαδικασία αλλαγής θα είναι πανεύκολη (αλλά από ότι φαίνεται θέλει ψάξιμο).
-
Δεν σου λέω αν βάζεις ή όχι ρωτάω αν διευκρινήσες στην ασφαλιστική την κατάσταση και αν συμφώνησε ΓΡΑΠΤΟΣ να σε ασφαλίσει σαν ιχ επιβατικό.
Γιατί στο προφορικό χτίζουν αυτοκρατοριες αλλά στο ασφαλιστήριο διθέσιο επαγγελματικο θα το έχει και θα είσαι ακάλυπτος.
Δεν τα γράφω για να στην πω... -
Μόνο η μεταφορά ατόμων περισσότερων από την άδεια είναι παράνομη και έχει πρόστιμο.
Φαντάσου να χτυπήσει κάποιος πίσω επιβάτης σε τροχαίο. Δεν είναι απλό.
χτύπα ξύλο δλδ. -
Το όχημα είναι διθέσιο επαγγελματικό κι έτσι είναι και ασφαλισμένο, για αυτό είπα και "δεν μπαίνει άτομο πίσω" (μπαίνει δηλαδή με δική σου ευθύνη, εγώ δεν αφήνω επί του παρόντος :P). Αυτό εννοούσα όταν είπα είναι κανονικά ασφαλισμένο (ως εταιρικό όχημα).
Δεν έχω ρωτήσει ακόμη ασφαλιστική να με ασφαλίσει σαν ΙΧ επιβατικό, καθώς αν δεν γίνει επιβατικό στην άδεια και παραμείνει ημιφορτηγό, δεν μπορώ ούτε να το μεταφέρω στο όνομά μου ως ιδιώτης, ούτε να το οδηγάω όταν κλείσει η επιχείρηση.
-
Επειδή έχω ανάλογο θέμα και το έψαξα, δεν αλλάζει παραμένει ΦΙΧ.
Οι εναλλακτικές σου είναι το πουλάς ως ΦΙΧ, το κάνεις Αγροτικό αν έχεις κάποια χωράφια, ή το στέλνεις για απόσυρση.
Αν είναι πολύ παλιό πάνω από 30 ετών και κάπως σπάνιο, όπως το δικό μου, υπάρχει εδώ και καιρό μία κίνηση για να πάρουν ιστορικές πινακίδες.
-
@criuser said in Αλλαγή Φορτηγού Ι.Χ. σε Επιβατικό Ι.Χ.:
Επειδή έχω ανάλογο θέμα και το έψαξα, δεν αλλάζει παραμένει ΦΙΧ.
Οι εναλλακτικές σου είναι το πουλάς ως ΦΙΧ, το κάνεις Αγροτικό αν έχεις κάποια χωράφια, ή το στέλνεις για απόσυρση.
Αν είναι πολύ παλιό πάνω από 30 ετών και κάπως σπάνιο, όπως το δικό μου, υπάρχει εδώ και καιρό μία κίνηση για να πάρουν ιστορικές πινακίδες.
Του 2013 γράφει ότι είναι
-
@criuser ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Αυτό ακριβώς μου είπαν και από υπουργείο μεταφορών στο τηλέφωνο (περιμένω μια τελευταία απάντηση από εκτελωνιστή μπας και ισχύει κάτι διαφορετικό, αλλά λογικά θα πάει για πώληση ως ΦΙΧ αναγκαστικά).
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και απαντήσεις σας, καλό μεσημέρι και καλή συνέχεια!
-
Μιας και είδα το θέμα, να ρωτήσω το εξής...
Άτομο που δικαιούται αγροτικό αυτοκίνητο, μπορεί να αγοράσει π.χ. ένα van που πουλάει μια εταιρεία (με άλλο, όμως, αντικείμενο εργασίας);
Εάν ναι, υπάρχει κάποια συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να γίνει από τον πωλητη ή τον αγοραστή;
Αλλαγή Φορτηγού Ι.Χ. σε Επιβατικό Ι.Χ.