-
@panos4tw said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Εχεις δικιο. Η κινηση θα γινεται κυριως εκτος αστικου ιστου, ΕΟ και επαρχιακοι δρομοι και μιλαμε για SUV-οειδες με ~2 λιτρα παραπανω καταναλωση σε βενζινη.
Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον η τιμή αγοράς είναι ίδια με του βενζινοκίνητου, σαφώς και συμφέρει το ντήζελ. Τουλάχιστον από άποψη κόστους κίνησης, γιατί από ζημιές κανείς δεν ξέρει και παίζει ρόλο και το αυτοκίνητο.
-
Δεν είναι και τόσο εύκολο. Εγώ βενζίνη ήθελα, αλλά τα μεταχειρισμένα που πωλούνται του 15-18 είναι σχεδόν όλα ντήζελ. Ήταν η εποχή που το ντήζελ ήταν στις δόξες του.
-
@panos4tw said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Εστω οτι εχουμε να επιλεξουμε μεταχειρισμενο αναμεσα σε βενζινη και diesel, ολα τα υπολοιπα ιδια: τιμη, χιλιομετρα, κατασταση, ιπποι κτλπ με ~8000 χλμ το χρονο. Τι επιλεγουμε?
8000 χλμ τον χρόνο, είναι 80 Χ 9 στο ντίζελ και 80 Χ 15 στην βενζίνη.
Δηλαδή 480 ευρώ λιγότερα. Ητοι 200 για την ασφάλεια, θα κερδίζεις και κάτι από τα τέλη που το ντίζελ θα έχει λιγότερο, οπότε θα πάει στα 500 η διαφορά, άρα θα βγάζεις και το ετήσιο σέρβις, άλλα 150 και με τα 150 θα βγάζεις και τα λάστιχα στην 5ετία και τίποτα ψιλοβλάβες ή αναλώσιμα.Α θα έχεις και ροπή μεγαλύτερη για τα προσπεράσματα.
-
Γιατί το ντήζελ να έχει λιγότερα τέλη;
-
Γιατί έχει λιγότερους ρύπους από το αντίστοιχο βενζίνης.
-
Δεν έχει λιγότερους ρύπους. Εκπέμπει λιγότερο co2. Σε τοξικους ρύπους είναι πολύ παραπάνω ενω συγκριτικά με τα υβριδικά είναι πολλές φορές πιο ρυπογόνα.
-
Αυτά τα λέτε εσείς οι χέητερς...
Επίσημα έχει λιγότερο διοξείδιο και αυτό έχει σημασία για τα τέλη..
-
Θα το γυρίσουμε στα semantics το φόρουμ, να μας εξηγεί ο Λαπ το δικό του νόημα για τις λέξεις και τις ορολογίες, όχι όπως εννοούνται παγκόσμια.
-
Το co2 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΥΠΟΣ.
Το co2 όμως συμβάλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Το παράλογο είναι πως και τα ΝΟx αλλά και η αμμωνία σχηματίζουν ενώσεις στην ατμόσφαιρα με καταλύτη την ηλικιακή ακτινοβολία και συμβάλουν και αυτά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά εν τέλη δεν αξιολογούνται ως τέτοια.
Και έτσι φτάνουμε ένα diesel ιδιαιτέρως αυτά χωρίς SCR καταλύτη, να φορολογουνται με μικρότερα τέλη ενώ συμβάλουν εάν όχι ισάξια αλλά και περισσότερο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου από ότι τα βενζίνης, ιδιαιτέρως αυτά με έμμεσο ψεκασμό
Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο φόρος που πληρώνουν στην πηγή ανά τόνο είναι μικρότερος κατά 40% επιβραβεύοντας αυτα τα χαρακτηριστικά τους.
Είναι παράνοια.
-
Ακόμη και το τεχνητό φως των πόλεων είναι ρυπος για το περιβάλλον.
Ακόμη και ο θόρυβος των εξατμίσεων.
Έτσι και το διοξείδιο των κινητήρων στις εξατμίσεις.
Ή τα στερεά σωματίδια.
Ή τα NOx και οι πτητικες ενώσεις των καυσίμων.
Ή τα υλικά των φρένων, οι βαφές, τα υγρά των συστημάτων, τα υλικά των μπαταριών κλπ.Απλά, είναι διαφορετικής κατηγορίας ρύποι.
Στο Λάπειο Λεξικό βέβαια, είναι και δεν είναι...
-
Είναι, πως δεν είναι;
Τα μικροσωματίδια είναι υπεύθυνα για πολλές σοβαρές ασθένειες. Και μάλιστα η χημική τους σύσταση επιφέρει διαφορετικό βαθμό και είδος επιβάρυνσης της υγείας.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Είναι, πως δεν είναι;
Τα μικροσωματίδια είναι υπεύθυνα για πολλές σοβαρές ασθένειες. Και μάλιστα η χημική τους σύσταση επιφέρει διαφορετικό βαθμό επιβάρυνσης της υγείας.
Συμφωνώ.
Αλλά όλα αυτά είναι ρύποι, όπως ρυπος είναι και το εκπεμπομενο από κινητήρες διοξείδιο.
Είναι ρυπος διαφορετικής κατηγορίας από άλλους, αλλά παραμένει ρυπος. -
Όσο και να το θες, το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) δεν είναι ρύπος (pollutant).
-
Ο καθένας μπορεί να έχει διαφορετικό τρόπο που καταλαβαίνει τα πράγματα.
Οι επιστημονικοι ορισμοί όμως είναι κοινοί για όλους.
https://www.eea.europa.eu/el/help/sychnes-erotiseis/poioi-rypoi-prokaloyn-kyrios-tin
https://el.m.wikipedia.org/wiki/Ρύπος
-
-
Δηλαδή το φυτικό βασίλειο τρέφεται με ρυπο για να φωτοσυνθεσει και να παράγει οξυγόνο; Και μιας και "τρέφεται" με ρύπο πως και δεν αρρωσταίνει;
Άλλο και τούτο πάλι.
Το co2 είναι αέριο και μπορεί να θεωρηθεί ως "ρύπος" από την στιγμή που η συγκέντρωση του σε ένα οικοσύστημα επιφέρει βλάβη στα έμβια όντα αυτού.Άρα, το Co2 ως αέριο δεν είναι ρύπος, διότι είναι κομμάτι της φυσικής αλυσίδας του οικοσυστήματος και της ίδιας της ύπαρξης, διότι το χρησιμοποιούν όλοι οι οργανισμοί του πλανήτη, ακόμα και εμείς μέσα στο σώμα μας. Μετράται όμως ως ρύπος υπό συνθήκες και περιπτώσεις. Αυτό είναι το σωστό.
Τα Nox ως αέρια τι είναι; ποιος οργανισμός χρησιμοποιεί τα ΝΟχ ως τροφή, ή καταλύτη κατά τις βιολογικές του διεργασίες;
-
Και για να ρωτήσω γιατί το co2 παίζει σημαντικό ρόλο στον φαινόμενο του θερμοκηπίου;
-
Έλεος με το πρηξοpoochie για τους ρύπους. Diesel και πάλι diesel με αυτά τα δεδομένα για το φίλο μας, απορώ τι το συζητάμε. Ειδικά σε SUV βγάζει πιο πολύ νόημα έτσι και αλλιώς.
Έχει κουράσει η φασούλα γενικά πάντως, όποιος θέλει μπορεί κάλλιστα να μετακομίσει σε κάποια σπηλιά και να τρώει τσουκνίδες για να μην εκλύει αέρια του θερμοκηπίου και να μην καταναλώνει ενέργεια αλλά κάτι μου λέει ότι η κλανάδα θα πηγαίνει σύννεφο με αυτές τις μαλακίες τις βιγκανιές.
-
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Ο καθένας μπορεί να έχει διαφορετικό τρόπο που καταλαβαίνει τα πράγματα.
Οι επιστημονικοι ορισμοί όμως είναι κοινοί για όλους.
https://www.eea.europa.eu/el/help/sychnes-erotiseis/poioi-rypoi-prokaloyn-kyrios-tin
https://el.m.wikipedia.org/wiki/Ρύπος
Με όρους πολιτικής είναι ρύποι
Με όρους επιστημονικους είναι καυσαέρια. Δηλαδή τα αέρια που προκύπτουν από την καύση δηλαδή τη χημική αντίδραση μεταξύ οξυγόνου με άνθρακα ή υδρογονανθρακων, με ταυτόχρονη έκλυση θερμότητας και την παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα και νερού στην περίπτωση των υδρογονανθρακων.
Το διοξείδιο του άνθρακα σαν αέριο υπάρχει στη φυσική σύσταση της ατμόσφαιρας και δεν είναι τοξικό. Για να χαρακτηριστεί μια ουσία ως ρυπος θα πρέπει να είναι τοξική και να μην προυπαρχει στη σύσταση της ατμόσφαιρας
Το ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα διαταρασει την περιεκτικοτητα σε διοξείδιο του άνθρακα δεν το καθιστά ρυπο ακόμη και όταν δημιουργεί πρόβλημα. Ο ακριβής όρος είναι " αέρια του θερμοκηπίου " γιατί είναι και άλλα που συμβάλλουν στο πρόβλημα.
Στο διαταυτα είμαστε αναγκασμένοι να το λέμε αναλυτικά: το αυτοκίνητο έχει χαμηλότερα τέλη γιατί έχει χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα -
Σωστοοοοοοος
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά