-
Πλέον δεν επιδοτούμε τίποτα. Λεφτά τέλος.
-
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δες
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Magnesium_injection_cycle
Το κόστος παραγωγής αυτοί το βγάζουν 37$ το κιλό, γι αυτό γράφω περιπου 40€.
Έτσι, αυτό ήθελα. Να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις και ότι βρίσκει ο καθένας. Όχι να σχολιάσουμε την πολιτεία και οικονομια της Ευρώπης
Είναι αρκετά ενδιαφέρον θέμα και παρατηρώ τον τελευταίο καιρό να έρχεται στην επικαιρότητα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Πάντως αυτό που ποσταρες ειναι και το διαφορετικό.
-
Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση για το υδρογόνο στους κινητήρες (not).
Βέβαια καλό είναι να πείσετε τον CARB και την EPA ότι οι H2 κινητήρες είναι zero emissions γιατί για την ώρα (να δούμε τι θα πετύχει το lobbying των εταιριώνε) δεν τους θεωρούν zero emissions ...
Α ναι και λίγκες για να μην μας κάνουν παρατήρηση...
...Also, emission legislations like the CARB 2027 does not consider Hydrogen ICE as a zero-emissions vehicle. ...
... “Commercial trucks that use hydrogen combustion engines do not count as zero emission vehicle status,” said EPA spokesperson Taylor Gillespie. “This is because the heat and pressure of combustion, combined with nitrogen in the air, produce NOx emissions, and urea-SCR emission controls are still needed (as they are on diesel-fueled engines.)” ...
Hydrogen engines release near zero, trace amounts of CO2 (from ambient air and lubrication oil (KAI CO)), but can produce nitrogen oxides, or NOx. As a result, they are not ideal for indoor use and require exhaust aftertreatments to reduce NOx emissions.
Δεν βλέπουν βίντεο στο youtube απ΄ ότι φαίνεται στην Αμερική.
-
Το βίντεο στο YouTube είχε fuel cell αν κατάλαβα σωστά.
Ισχύουν και για τα fuel cell αυτά που ποσταρες;
για τα λινκς, επιτέλους!
Την επόμενη φορά μείωσε και την ειρωνία και θα δεις, θα βγεις κερδισμένος.
@ibiza95 Ο τύπος πιο πάνω είναι ειδικός. Οπότε μπορεί να σπάει καρύδια με την ειρωνία του, αυτό δεν διδάσκεται, αλλά έχει πηγές και βάθος η γνώμη του, και ουχί η άποψη του όπως σε εμάς.
-
Λ
Σε ένα φόρουμ ο καθένας λέει τη μπούρδα του.
Για να ξεκολλήσεις από την δική σου μπούρδα απαιτείς από τον άλλον να φέρει τα πτυχία του.
Ακόμη και αν σου έλεγα την ιδιότητά μου είσαι ικανός να ζητήσεις τον αριθμό μητρώου μου και να τον διασταυρώσεις στον σύλλογο.
Αυτά από εμένα και κακώς επανήλθα. -
This post is deleted! -
@v_a said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Για να αποφορτιστεί λίγο η συζήτηση.
Τον τελευταίο μήνα κινούμαι φουλ Αθήνα, και λόγω κάποιων νέων υποχρεώσεων και στο βαρύ κέντρο (σκεφτείτε έχω μέση ωριαία 15χλμ/ώρα). Το τι καυσαέριο μάγκες έχω ρουφήξει, δε λέγεται (έχω κόλλημα και οδηγώ με ανοιχτά παράθυρα). Το 1/4 τουλάχιστον των αυτοκινήτων είναι για άμεση κατάσχεση, με τα ντουμανια που βγάζουν !
Τι ηλεκτρικά μου λέτε, τι υδρογονα, τι new age μπαταρίες...
Πάρτε ρε γμτ έστω ένα mild hybrid, να βρούμε την υγειά μας, ας αφήσουμε τα μεγαλεπήβολα σχέδια και ας ξεκινήσει το κράτος να επιδοτήσει μια mild ανανέωση του στόλου !!!
Σε κάθε ένα τυχερό με το phev ή bev του, αντιστοιχούν 100 άτυχοι με σαπακια 20ετιας (χωρίς λειτουργικό καταλύτη) και επιδοτουμε αυτόν τον ένα!
Αυτός μολύνει ή οι υπόλοιποι 100, τον Σπόραρ μου μέσα...Δεν χρειαζονται mild hybrid για να μην αναπνεεις καρκινο, χρειαζονται απλα καλοσυντηρημενα αυτοκινητα με λειτουργικο καταλυτη. Κι επισης το 90% των ρυπων προερχεται ξεκαθαρα απ'την κιτρινη φυλη, μπορει να λεω και λιγο, την οποια δεν ελεγχει κανεις ενω κανονικα θα'πρεπε για καθε ρυπογονο επαγγελματια να υπαρχει τρελο προστιμο (του στυλ 10 χιλιαρικα και κατασχεση αδειας για κανα χρονο) ωστε να λειτουργησει αποτρεπτικα.
-
Όλα αυτά έχουν δοκιμαστεί από την δεκαετία του '80. Ας πούμε
Buchner & Povel (1982): The daimler-benz hydride vehicle project,
International Journal of Hydrogen Energy, 7(3): 259-266.Δεν βλέπω κανένα λόγο να κυνηγήσουμε αυτή τη λύση για τα αυτοκίνητα. Το έκαναν πριν 40 χρόνια, δεν τους βγήκε, και για πολύ καλό λόγο: χρειάζονται υποδομές που δεν συμφέρει να κατασκευαστούν.
Ακόμα και για τα πλοία και τα αεροσκάφη, συμφέρουν τα καύσιμα από το πετρέλαιο. Αν το υδρογόνο δεν παράγεται 100% από το νερό, πάλι ρύπος είναι.
Σας θυμίζω ότι η εξαέρωση υγροποιημένου LNG αφήνει να διαρρέει στην ατμόσφαιρα μεθάνιο. Αυτό το μετράει κανείς σαν επιβάρυνση του φαινομένου του θερμοκηπίου; Το κόστος των τεχνητών καυσίμων, που τελικά παράγουν τους ίδιους ρύπους, γιατί θεωρείται ΟΚ; Θα παράγουμε τα καύσιμα μαζεύοντας τους ρύπους από την ατμόσφαιρα;
Εμείς στην Δύση, που υπάρχουν υποδομές, θα πάμε σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα -έτσι κι αλλιώς αναγκαστικά. Αυτοί που δεν μπορούν να γεμίζουν κάθε λίγο (στην Αφρική, ας πούμε) θα μείνουν στα ντήζελ.
Και στο κάτω-κάτω, είναι απαράδεκτο να προχωράμε σε ηλεκτρική μετάβαση στην Ευρώπη, αγοράζοντας τις πρώτες ύλες από την Κίνα που καίει αβέρτα λιθάνθρακα, ώστε εμείς να μην επιβαρύνουμε το περιβάλλον, λες και οι δικές τους εκπομπές καταλήγουν σε άλλη ατμόσφαιρα.
-
Αυτά τα λένε οι "κομμουνισταί" όπως εγώ που έχω ιδεολογική αγκυλωση και δεν πιστεύω στην καλή θέληση που έχουν οι λομπίστες στις Βρυξέλλες, οι οποίοι κυνηγάνε ένα μέλλον ηλιόλουστο καταπράσινο με γαλανά νερά και πτερύγια ανεμογεννητριών να λαμπυρίζουν, όπως στις διαφημίσεις των "πράσινων" εταιριών ενέργειας και τα γουολ πέηπερς των γούιντοζ και των μακ.
-
Καταρχήν να ξεχωρίσουμε ότι δεν μιλούμε για αποθήκευση μεσω συμπίεσης και δεν μιλούμε αποκλειστικά για ΜΕΚ αλλά και για fuell cell. Μιλάμε για υδρίδια μετάλλων
Το υδρογόνο που συζητούμε θα παράγεται από ΑΠΕ. Δηλαδή θα είναι το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο. Ότι πιο οικολογικό υπάρχει σήμερα με μηδέν επιβάρυνση της ατμόσφαιρας. Ενώ η ποσότητα και τα αποθέματα του είναι άπειρα στον πλανήτη αλλά και στο σύμπαν. Ο τρόπος αποθήκευσης μέσω των υδριδίων είναι φθηνότερος και πιο πρακτικός από την συμπίεση του σε μεγάλες δεξαμενές με πιέσεις των 700bar.
Μπορουν να χρησιμοποιηθούν όπως αναφέρουν οι μελέτες διαφορά κράματα μετάλλων ακόμα και από ανακυκλωμένο σκραπ κάτι που βοηθά στη μείωση του κόστουςΠλέον οικονομοτεχνικα ακόμα και το πράσινο υδρογόνο από ΑΠΕ καθίσταται ως λύση. Εκείνη την εποχή, το 80, δεν ήταν!
Οπότε tgd μιλάμε για κάτι διαφορετικό!
Εγώ βρήκα παλαιές μελέτες εποχής κατά τα τέλη του 1960, ελεύθερες προς ανάγνωση, που εξέτασαν το ζήτημα αποθήκευσης και χρήσης του υδρογόνου σε κράμα μαγνησίου ως εναλλακτικής πρότασης σε διάφορα μεταφορικά μέσα και χρήση του υδρογόνου μέσω ενός ηλεκτρικού μοτέρ με την συνδρομή fuell cell. Ξαναλέω την ημερομηνία. Τέλη του 1960!
Ο λόγος που προτάθηκε η τεχνολογία αυτή ήταν ακριβώς λόγω των συνθηκών που ζούμε σήμερα καθώς τις είχαν προβλέψει με ακρίβεια!!!! Πραγματικά μένεις άναυδος με το ότι η ανθρωπότητα θα μπορούσε να ξεκινήσει την πράσινη μετάβαση σχεδόν 70 έτη νωρίτερα.
Η τεχνολογία υπήρχε σε πρώιμα στάδια βέβαια αλλά μπορούσε να αναπτυχθεί, προφανώς δεν έγινε λόγω της εξυπηρέτησης άλλων συμφερόντων.
Πλέον νεότερες μελέτες που διάβασα καταγράφουν την μέτρια απόδοση του μαγνησίου σε τομείς όπως kinetics και θερμοδυναμική. Η γρήγορη εξαγωγή του υδρογόνου από το υλικό, εκρόφηση, η αντοχή του στην διάβρωση όταν έρχεται σε επαφή με το οξυγόνο και στην επαναχρησιμοποίηση του για φόρτιση και εκφόρτιση του υδρογόνου χωρίς την θρυμματωση του είναι τα σημεία που εχρηζαν βελτίωσης.
Οι επόμενες λύσεις τα επόμενα έτη που ανακαλύφθηκαν ηταν η συνδρομή είτε του άνθρακα είτε του γραφένιο στο κράμα του μετάλλου. Με αυτόν τον τρόπο αλλάζει αισθητά η απόδοση του κράματος, η αντοχή του, και ο ρυθμος εξαγωγής του υδρογόνου σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και μικρότερη πίεση, γεγονός που αλλάζει τα δεδομένα.
Πλέον μπορεί να αποτελέσει μια λύση για τα μεταφορικά μέσα με μεγάλη μάζα. Δηλαδή σε τρένα και πλοία, όπως το περιγράφουν είναι σχεδόν άμεση η εφαρμογή τους με fuell cell.
Στα αυτοκίνητα λόγω των χαρακτηριστικών του, υπάρχει πρόβλημα λόγω του ότι το βάρος του υλικου που απαιτείται για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης για μεγάλη απόσταση ισούται περίπου με το 20-30% της μάζας του οχήματος. Συνεπώς πρέπει να εξελιχθεί περισσότερο ο τομέας αυτός είτε να παρουσιαστούν αλλά κράματα ή διαφορετικά στερεού τύπου υλικά.
Υπόψιν ότι πρώτη στην Ευρώπη στα αποθέματα μαγνησίου είναι η.......Ελλάδα!
Ενώ τα υλικά αυτά μπορούν να ανακυκλωθούν και να αποκτήσουν τις αρχικές τους ιδιότητες και να χρησιμοποιηθούν ξανά και ξανά για πολλούς, απο εκατοντάδες έως και χιλιάδες κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης. Ότι ακριβώς συμβαίνει και με το αλουμίνιο στην βιομηχανία.
Απλώς πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω η τεχνολογία ανακύκλωσης τους και η εφαρμογή της.
Γενικά πέρα από την εξέλιξη των μπαταριών είναι μια εξίσου ενδιαφέρουσα τεχνολογική εξέλιξη.
-
-
Για την ιστορία αυτών που συζητούμε, ας αναφέρουμε τον επιστήμονα που ανακάλυψε στην ουσία τα metal hydrids.
Walter Hieber
Among his numerous research findings, Hieber prepared the first metal carbonyl hydrides such as H2Fe(CO)4 and HMn(CO)5. He discovered that metal carbonyls undergo nucleophilic attack by hydroxide, the “Hieber base reaction.”[5] He and his students discovered several metal carbonyl compounds such as Re2(CO)10 and Os3(CO)12[6] He pioneered the development of metal carbonyl sulfides.[7] Hieber is also known for his work with the cis effect, also known as the labilization of CO ligands in the cis position in octahedral complexes.
-
Βρέθηκαν τεράστια κοιτάσματα λιθίου στις ΗΠΑ
αυτό σημαίνει πολλά- δεν θα χρεωκοπήσουν άλλος ενας αιώνας ζωή στην δυτική αυτοκρατορία
- θα ζοριστεί η Κίνα
- φθηνά tesla
- φθηνότερα MG, BYD
-
-
-
Επειδή δεν ξέρω την τύφλα μου, σου περιέγραψα πως θα γίνεται, όπως περίπου λειτουργεί η διεργασία στην οποία δούλευα.
Για να αφαιρέσουν υδρογόνο απ το προπανιο, το θερμαινουν πολύ, κοντά στους 700 ⁰C, και έπειτα περνάει με αντιρροή μέσα από τεράστια σιλό γεμάτα από σωματίδια (σε μέγεθος σαν ψιλά σκάγια) καλυμμένα με πολύτιμο μέταλλο καταλύτη τα οποία κυλάνε ελεγχόμενα με τη βαρύτητα. Εκλύεται αέριο υδρογόνο που ψύχεται και συμπιέζεται (μέρος του γυρίζει στη διεργασία) και τα μαυρισμένα πλέον και λίγο τριμμένα "σκάγια" μεταφέρονται για αναγέννηση σε άλλο πύργο, πριν επανακυκλοφορήσουν.
Μιλάμε για γιγαντιαίων διαστάσεων εργοστάσιο.Η γνώμη μου είναι πως τα logistics και κατασκευαστικες απαιτήσεις κάνουν πρακτικά ανεφάρμοστη τη χρήση στερεών μέσων τέτοιου τύπου σε οχήματα και "πρατήρια" καυσίμου όπως τα σημερινά.
Αλλά μακάρι να αλλάξουν τα πράγματα.
-
Οκ! Ζητώ συγνώμη αν σε προσέβαλα, αλλά μας τα έχεις πρήξει με την πολιτκοοικονομική σου προπαγάνδα που είναι και λάθος σε πολλά μέρη της.
Αυτό ομως που περιγράφεις είναι μια άλλη διεργασία. Που δεν χρησιμοποιεί την είσοδο του υδρογόνου από ΑΠΕ στο τελικό προιον. Εσύ εξάγεις το υδρογόνο από καύσιμο και το χρησιμοποιείς αλλιώς.
Εγώ αναφέρομαι σε διεργασία με διαφορετικά στάδια και όπως αναφέρουν κάποιες μελέτες χαμηλό κόστος.
Έχω και άλλα να ποσταρω. Πέρα από τα υδρίδια μετάλλων.
Το βίντεο το είδες;
Όσο για την πρακτικότητα, εκεί έρχεται το προηγούμενο βίντεο που έγινε και αφορμή όλης της συζητήσς πως μπορεί σε μορφή κασέτας να εισέρχεται σε στερεά μορφή υλικό προς χρήση. Για αυτό και το ποσταρα, για την οπτικοποίηση αυτών που θα δημοσιευα στη συνέχεια. Όπου εσύ ξεκίνησες την προπαγανδιστική σου οπτική και χάλασε η συζήτηση.
-
Ρε αφήστε τα υδρογονα και τα λίθια, σωθηκαμε:
και μαζί με εμάς και η ΕΕ, 3δις καθαρα κέρδη για το δημόσιο, πάω να ανοίξω μια σαμπάνια που φύλαγα για τέτοιες περιπτώσεις.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Οκ! Αυτό ομως που περιγράφεις είναι μια άλλη διεργασία. Που δεν χρησιμοποιεί την είσοδο του υδρογόνου από ΑΠΕ στο τελικό προιον. Εσύ εξάγεις το υδρογόνο από καύσιμο και το χρησιμοποιείς αλλιώς.
Εγώ αναφέρομαι σε διεργασία με διαφορετικά στάδια και όπως αναφέρουν κάποιες μελέτες χαμηλό κόστος.
Έχω και άλλα να ποσταρω. Πέρα από τα υδρίδια μετάλλων.
Εγώ περιέγραψα την πιο κοινή (υπάρχουν και διαφορετικές) διεργασία για αφαίρεση και έκλυση υδρογόνου, κάτι ανάλογο θα γίνεται και μέσα στο όχημα, προφανώς αντίστροφη θα είναι η διαδικασία πρόσθεσης του υδρογόνου στην επιφάνεια κάποιου χύδην στερεού, κι αυτό θα γίνεται σε κεντρικές βιομηχανικές μονάδες.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι και τεχνολογιες, οι περισσότεροι ανεφαρμοστοι σε ευρεία κλίμακα.
Πέρα απ τα συμφέροντα και τα λόμπι (χαίρομαι που συμφωνούμε) που εμπόδισαν την μετάβαση πριν μισό αιώνα, πρέπει να αναγνωρισουμε πως τα ορυκτά καύσιμα ήταν (είναι? ) μακράν πιο πρακτικά και εύκολα στη χρήση.
ΜΕΚ, η πιο απλή κατασκευή υψηλής τεχνολογίας, που εξελίσσεται 200 χρόνια.
Μεταφορά και αποθήκευση κάποιου υγρού, "τεχνολογία" που εξελίσσεται όσο υπάρχει ανθρώπινος πολιτισμός και όσον αφορά τα υγρά καύσιμα, απ τη ρωμαϊκή εποχή τουλάχιστον.
Στήσιμο διυλιστηριου, αξιοθαύμαστη επινόηση, με μια διεργασία να παράγεις πολυάριθμα διαδοχικά προϊόντα και να "αυτοτροφοδοτείται" με ενέργεια.Δυστυχώς όλα αυτά ρυπαίνουν, αλλά η απάντηση στο μέλλον πρέπει να είναι κάτι εξίσου απλό και κυκλικό.
Γιατί και τα ορυκτά καύσιμα, "ΑΠΕ" είναι κι αυτά, απλά η ανανέωση τους παίρνει μερικά εκατομμύρια χρόνια και δεν προϋποθέτει την ύπαρξη ανθρωπίνου είδους στον πλανήτη...
-
Η εξόρυξη των ορυκτών καυσίμων είναι μια πολύ κοστοβορα, και περιβαλλοντικά πολύ επιβαρυντική διεργασία και καθόλου εύκολη. Απαιτεί τεράστια κεφάλαια και επενδύσεις. Έπειτα η διύλιση και η διανομή τους χρήζει και αυτή κεφαλαια και ενέργεια.
Κάποια υδρίδια εξάγουν το υδρογόνο σε θερμοκρασίες 300 βαθμών και 3-4 bar πίεσης. Χωρίς την διαδικασία που περιγράφεις.
Αλλα σε χαμηλότερη θερμοκρασία και πίεση δωματίου αλλά έχουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα. Εγώ αυτό καταλαβαίνω από τα papers που διαβάζω.Υπάρχουν και άλλα είδη στερεών υλικών για τη μεταφορά και χρήση του υδρογόνου.
Θα ποσταρω αργότερα.
Όσον αφορά το θέμα με την εξέλιξη των ΜΕΚ, το δέχομαι αλλά για αυτό αν κοιτάξεις προηγούμενες δημοσιεύσεις παραθέτω και την εξέλιξη στις fuel cell
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Γιατί και τα ορυκτά καύσιμα, "ΑΠΕ" είναι κι αυτά, απλά η ανανέωση τους παίρνει μερικά εκατομμύρια χρόνια και δεν προϋποθέτει την ύπαρξη ανθρωπίνου είδους στον πλανήτη...
Είναι και αυτό μία άποψη. Χαχαχαχαχα
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά