-
@racefun1971 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Χμμμ, πάντως και αυτά που εξελίσσονται και αναφέρουν οι κατασκευαστές τους πως θα βγουν στην αγορά με μια τέτοια υψηλή απόδοση, κοίλα είναι και μάλιστα λεπτά σαν ύφασμα.
Λες να έχουν βγει ήδη και να μην το μάθαμε;
Εγώ κοίλα τα είδα στην Ισπανία. Βέβαια τα περισσότερα ήταν σαν τα δικά μας επίπεδα δηλαδή. Φαντάζομαι τα κοίλα είναι εύκολο να τα κάνεις να γυρίζουν και να αλλάζουν μοίρες ώστε να ακολουθούν τον ήλιο συνεχώς. Δεν θέλει και καμμία επιστήμη.
Δεν είναι μόνο το σχέδιο τους. Είναι η τεχνολογία του ίδιου του φωτοβολταϊκού και κατά πόσο μπορεί να δεσμεύει και να μετατρέπει σε ενέργεια το φάσμα των ακτίνων του ήλιου. Σήμερα με τα υλικα που χρησιμοποιούν στα φωτοβολταϊκά ειαι σε θέση ένα περίπου 20% και αυτό ως πικ, του φάσματος του φωτός να μετατραπεί σε ενέργεια. Κάποιες εταιρίες αναπτύσουν άλλη τεχνολγια που το ποσοστό αυτό το ανεβάζουν πάνω από 70-80% και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο μέσα στην ημέρα.
-
@antonakis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Νομίζω τα e-fuels θα έπρεπε να αρχίσουν να μας απασχολούν περισσότερο...
Αυτό θα μας απασχολήσει και για τη διατήρηση του υφιστάμενου στόλου. Συμφωνώ.
Κατά την Porsche ο υφιστάμενος στόλος είναι 1.300.000.000 οχήματα και αυξάνει.. όσοι φαντάζονται ότι θα πεταχτεί ο στόλος ξαφνικά με το που θα μπει το 2030 ή 35 πλανώνται πλάνην οικτράν.
Έφτιαξαν Χιλή νομίζω εργοστάσιο που σε μερικά χρόνια θα παράγει 550.000.000 λίτρα και παράγονται με ενέργεια από αέρα (έχουν κατάλληλες συνθήκες 270 μερες το χρόνο, γι' αυτό επιλέχθηκε η περιοχή).
Βρήκα ένα σχετικό
https://www.cnbc.com/2022/12/20/porsche-starts-production-of-e-fuel-that-could-provide-gas-alternative.html -
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Κάποιες εταιρίες αναπτύσουν άλλη τεχνολγια που το ποσοστό αυτό το ανεβάζουν πάνω από 70-80% και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο μέσα στην ημέρα
Απ' οσο έχω ακούσει, ακόμα και τα πάνελ για διαστημικές εφαρμογές αυτή τη στιγμή δεν βγάζουν ούτε 50%. Έχουμε πολύ δρόμο για το 70...
-
@tgd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Κάποιες εταιρίες αναπτύσουν άλλη τεχνολγια που το ποσοστό αυτό το ανεβάζουν πάνω από 70-80% και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο μέσα στην ημέρα
Απ' οσο έχω ακούσει, ακόμα και τα πάνελ για διαστημικές εφαρμογές αυτή τη στιγμή δεν βγάζουν ούτε 50%. Έχουμε πολύ δρόμο για το 70...
Και εγώ κάτι τέτοιο θυμόμουν, ότι τώρα είμαστε στο 20-30%. Βέβαια, ακόμα και με αυτό, η ενέργεια που φτάνει στη γη αρκεί.
-
Δεν διάβασα όλα τα προηγούμενα, μήπως τα κοιλα που είδε ο φίλος στην Ισπανία ήταν κάτοπτρα για κεντρικό συλλέκτη, ή ήταν όντως σαν τα κοινά φωτοβολταϊκά;
-
Δεν λες κάτι καινούργιο. Ναι τα e fuels είναι ένα μεταβατικό στάδιο. Σύμφωνα με τους ειδικούς του χώρου δεν μπορούν να παραχθούν σε ποσότητες ικανές του να στηρίξουν την παγκόσμια αυτοκίνηση αλλά τους πυλώνες της οικονομίας μας, ίσως ναι. Όπως πλοία, αεροπλάνα, τρένα, φορτηγά κτλ.
Οπότε ίσως δούμε μια διαφοροποίηση σε αυτό το σημείο.
Τα e fuels συνεχίζουν να εκπέμπουν την ίδια ρύπανση με τα ορυκτά καύσιμα. Απλά έχουν μηδενικό ισοζύγιο στο Co2. Οπότε το μέλλον τους είναι συγκεκριμένο εφόσον όλες οι χώρες έχουν συμφωνήσει σε κάποιες πολιτικές μείωσης της ρύπανσης σε ένα αόριστο μέλλον, ιδιαίτερα στον αστικό ιστό.
Το να εγκλωβίζεις την ενέργεια σε υγρή μορφή, και μάλιστα σε συγκεκριμένο όγκο και χωρίς πίεση είναι ένα μεγάλο προσόν και συμφωνώ και εγώ πως είναι το κλειδί για την ομαλή μετάβαση στην επόμενη εποχή.
Οπότε για αυτό και οι αναφορές μου και η αναζήτηση στους ηλεκτρολύτες καθως και στα ηλεκτρικά μοτέρ που όπως αναφέρουμε έχουν απόδοση άνω του 90%++.
Ενας συνδιασμός αυτων των δύο (οι ηλεκτρολύτες μας χαλούν το αφήγημα στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο) κάνει τη μετάβαση συμφέρουσα και άκρως χρηστική σε κάθε επίπεδο.Στο ενδιάμεσο από αυτό το στάδιο υπάρχουν και οι κλειστές μπαταρίες που εξελίσσονται και γίνονται όλο και πιο πρακτικές για τα καθημερινά μας οχήματα.
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν διάβασα όλα τα προηγούμενα, μήπως τα κοιλα που είδε ο φίλος στην Ισπανία ήταν κάτοπτρα για κεντρικό συλλέκτη, ή ήταν όντως σαν τα κοινά φωτοβολταϊκά;
Ήταν σειρές από κάτοπτρα όπως και τα αντίστοιχα επίπεδα που έχουμε εμείς. Δυστυχώς δεν σταμάτησα με το αυτοκίνητο να τα φωτογραφίσω. Εντάξει δεν ήταν τόσο κοίλα όπως το κάτοπτρο που ανάβει η δάδα για τους Ολυμπιακούς αγώνες αλλά φαινόταν από το δρόμο πολύ καθαρά. Από την άλλη αυτό που έχω δει στο εξωτερικό είναι ότι τα φωτοβολταϊκά τα βάζουν σε ένα ύψος από το έδαφος, πιθανόν εάν κάποια στιγμή αφαιρεθούν για διάφορους λόγους να μπορέσει να καλλιεργηθεί ξανά.
-
Αυτά που ανεβάζετε τα διαβάζω
"E-fuels are a type of synthetic methanol produced by a complex process using water, hydrogen and carbon dioxide...
But entirely replacing traditional fossil fuels with e-fuels would be difficult and extremely costly...
such a fuel would allow Porsche and others a way to continue producing vehicles such as Porsche’s iconic 911 "
Ενα πανάκριβο καύσιμο με 5€ το λίτρο -και λίγα λέω- για να κινούν γέροι πλούσιοι Γερμανοί τις συλλεκτικές 911 και ο Toyοda (με d ) την συλλογή του απο yaris gr και τσούπρες.
Ο όρος συνθετικά καύσιμα το κακό είναι οτι θυμίζει τις τελευταίες μέρες του Γ' Ραιχ τότε που πάλι προσπαθούσαν για παρόμοιους μαγικούς ζωμούς και το μόνο που κατάφεραν ήταν να πέφτουν περισσότερα αεροπλάνα απο βλάβες πάρα απο τα συμμαχικά πυρά!
να ξέρετε γιατί εβαλαν το e μπροστά
Η ιστορία επαναλαμβάνεται οι τελευταίες μέρες ...
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αυτά που ανεβάζετε τα διαβάζω
"E-fuels are a type of synthetic methanol produced by a complex process using water, hydrogen and carbon dioxide...
But entirely replacing traditional fossil fuels with e-fuels would be difficult and extremely costly...
such a fuel would allow Porsche and others a way to continue producing vehicles such as Porsche’s iconic 911 "
Ενα πανάκριβο καύσιμο με 5€ το λίτρο -και λίγα λέω- για να κινούν γέροι πλούσιοι Γερμανοί τις συλλεκτικές 911 και ο Toyοda (με d ) την συλλογή του απο yaris gr και τσούπρες.
Ο όρος συνθετικά καύσιμα το κακό είναι οτι θυμίζει τις τελευταίες μέρες του Γ' Ραιχ τότε που πάλι προσπαθούσαν για παρόμοιους μαγικούς ζωμούς και το μόνο που κατάφεραν ήταν να πέφτουν περισσότερα αεροπλάνα απο βλάβες πάρα απο τα συμμαχικά πυρά!
να ξέρετε γιατί εβαλαν το e μπροστά
Είναι πολύ πιο φθηνά από ότι νομίζεις. Αν παραχθούν μαζικά μπορεί να είναι μία ή άλλη..
"In their current production capacity a litre of the synthetic e-fuel would cost you around $2 per litre in the US."
Τα e-fuel όντως έχουν ξεκινήσει από τους Ναζι-Γερμαναραδες! Βέβαια, η Γερμανία τότε είχε μάλλον την υψηλότερη τεχνολογία στον πλανήτη, αν δεν είχαν κάνει τακτικά λάθη και δεν ήταν μουρλος ο άλλος, θα ζούσαμε σε φάση The man in the high castle τώρα..
Δεν είναι τυχαίο ότι η Αμερική εκτοξεύθηκε, κυριολεκτικά, στο διάστημα από Γερμανικές τεχνολογίες και επιστήμονες. Στη ΝΑΣΑ εκείνα τα χρόνια σε κάποια meetings μιλούσαν μόνο Γερμανικά, έχω διαβάσει!
Αυτά είναι πολύ γνωστά..
"Operation Paperclip was a secret United States intelligence program in which more than 1,600 German scientists, engineers, and technicians were taken from the former Nazi Germany to the U.S. for government employment after the end of World War II in Europe.
The Soviet Union responded by relocating more than 2,200 German specialists—a total of more than 6,000 people including family members—with Operation Osoaviakhim during one night on October 22, 1946."
-
Μια λεπτομέρεια.....
Κάπου αναφέρθηκε πως για να συνεχίσουν τα e fuels ως επιλογή και στο μέλλον, πες 2030-2040 κτλ θα πρέπει τα οχήματα που καταναλώνουν e fuels ΝΑ ΜΗΝ είναι σε θέση να καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα και το αντίθετο (????)
Πώς θα γίνει αυτό, δεν το γνωρίζω.
Εάν όντως ισχύει και δεν μου ξεφεύγει κάτι, τότε θα επιβεβαιωθεί η οπτική μου πως δεν γίνεται να πουλάνε κάτι οι βιομηχανίες ( να τις πιέζουν δηλαδή μέσω νομικών ρυθμίσεων) ως νέα οικολογική τεχνολογία (που τα e fuels δεν είναι αντιρυπαντικα αλλά πες οκ ισοσκελιζουν το co2) και οι αγοραστές να μένουν με την παλιά τεχνολογία. Απλώς η παλιά με έμμεσο τροπο θα γίνει ασύμφορη οπότε τα σχέδια του να κρατήσουμε τα οχήματά μας για πολλά έτη μετά τον τερματισμό της παραγωγής των θερμικών θα πέσουν στο κενό.
Τα ορυκτά καύσιμα θα αυξάνουν την τιμή τους σε τέτοιο βαθμό που θα φτάνουν τα e fuels.
Το ίδιο μοντέλο θα υπάρξει και με το diesel και την αντικατάσταση του από full hybrids. Lap σπικινγκ!
-
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν είναι τυχαίο ότι η Αμερική εκτοξεύθηκε, κυριολεκτικά, στο διάστημα από Γερμανικές τεχνολογίες και επιστήμονες. Στη ΝΑΣΑ εκείνα τα χρόνια σε κάποια meetings μιλούσαν μόνο Γερμανικά, έχω διαβάσει!
Αυτά είναι πολύ γνωστά..
ΔΕΝ είναι γνωστά όμως τα παρακάτω
https://classroomscience.org/articles/fyi/space-race-model-transforming-education-california
την ώρα που οι Γερμανοί περίμεναν σκλάβους κρατούμενους εργάτες να υλοποιήσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια τους δουλεύοντας μεχρι θανάτου
οι Αμερικάνοι έριξαν 9,3 Β$ σε τιμές 2020 σε 7 χρόνια στις τεχνικές σχολές για να βρουν τους πάνω απο 400.000 ειδικά καταρτισμένους τεχνικούς που χρειάζονταν στη NASA και αλλού.Οι Γερμανοί σήμερα ψάχνουν για τεχνικούς λογισμικού και φτιάχνουν εργοστάσια συνθετικής βενζίνης στην Χιλή
Οι Αμερικάνοι φτιάχνουν εργοστάσια μπαταριών στην Β. Αμερική και εχουν σε αφθονία καλοπληρωμένους τεχνικούς !
η ιστορία πάλι επαναλαμβάνεται
-
πολλα τα γενικα που λετε....
εχω το γκέικο εδω και 300km
βασικα το ειχε ο τζουνιορ και πηγε εξοχικο και 2-3 μερες πολη και εγω πολημεση καταναλωση ειναι στα 2.3lt
χαχαχα
-
@gatoz said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
πολλα τα γενικα που λετε....
εχω το γκέικο εδω και 300km
βασικα το ειχε ο τζουνιορ και πηγε εξοχικο και 2-3 μερες πολη και εγω πολημεση καταναλωση ειναι στα 2.3lt
χαχαχα
μπαταρίες λοιπόν και βενζινούλα
οχι e-fuel -
Diesel..... Που ζείτε;
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@gatoz said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
πολλα τα γενικα που λετε....
εχω το γκέικο εδω και 300km
βασικα το ειχε ο τζουνιορ και πηγε εξοχικο και 2-3 μερες πολη και εγω πολημεση καταναλωση ειναι στα 2.3lt
χαχαχα
μπαταρίες λοιπόν και βενζινούλα
οχι e-fuelουι
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν είναι τυχαίο ότι η Αμερική εκτοξεύθηκε, κυριολεκτικά, στο διάστημα από Γερμανικές τεχνολογίες και επιστήμονες. Στη ΝΑΣΑ εκείνα τα χρόνια σε κάποια meetings μιλούσαν μόνο Γερμανικά, έχω διαβάσει!
Αυτά είναι πολύ γνωστά..
ΔΕΝ είναι γνωστά όμως τα παρακάτω
https://classroomscience.org/articles/fyi/space-race-model-transforming-education-california
την ώρα που οι Γερμανοί περίμεναν σκλάβους κρατούμενους εργάτες να υλοποιήσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια τους δουλεύοντας μεχρι θανάτου
οι Αμερικάνοι έριξαν 9,3 Β$ σε τιμές 2020 σε 7 χρόνια στις τεχνικές σχολές για να βρουν τους πάνω απο 400.000 ειδικά καταρτισμένους τεχνικούς που χρειάζονταν στη NASA και αλλού.Οι Γερμανοί σήμερα ψάχνουν για τεχνικούς λογισμικού και φτιάχνουν εργοστάσια συνθετικής βενζίνης στην Χιλή
Οι Αμερικάνοι φτιάχνουν εργοστάσια μπαταριών στην Β. Αμερική και εχουν σε αφθονία καλοπληρωμένους τεχνικούς !
η ιστορία πάλι επαναλαμβάνεται
Δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα.
Μιλώντας μόνο για land area (οι Ηνωμένες Πολιτείες έγιναν υπερδύναμη μέσω της θαλάσσης να πούμε..)
Η U.S.A είναι 9.150.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα σε έκταση και η Γερμανία 360.000!
Για να καταλάβει ο κόσμος, η Ελλάδα έχει 132.000 και όλη η Ευρωπαϊκή Ένωση 4.200.000, ούτε το μισό των Η.Π.Α.
Η ιστορία μπορεί να πάει έτσι, μπορεί και γιουβέτσι, γεγονός είναι ότι τώρα μπήκαμε στην εποχή της Ανατολικής Ασίας, και σιγά σιγά η επόμενη εποχή θα είναι της Αφρικής, που λόγω των "λάθος" χαρτών ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι είναι τεράστια.
Το ότι το 3008, σαν Peugeot, είναι υπερατου και δεν παίζεται το ξέραμε!
-
Τι τη θες την κατανάλωση να είναι μισή από υβριδικο ΤΟΥΟΤΑ και να έχει τις διπλάσιες επιδόσεις και ντιζάιν 3008, αν το αμάξι είναι χρεπι;
-
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα.
Οι Γερμανοί λοιπόν πάλι σε "σκλάβους " φθηνούς εργάτες δηλ βασίζονται και αναρωτιέμαι γιατί δεν φτιάχνουν το εργοστάσιο σε ευρωπαϊκό έδαφος , τόσο τοξική είναι η παραγωγή ...
Ενω οι Αμερικάνοι όπως είδες παραπάνω την 4680 μπαταρία μέσα στο εργοστάσιο δίπλα στην γραμμή παραγωγής την παράγουν αφού απάλειψαν όλα τα επικίνδυνα και τοξικά συστατικά της
επίσης τελευταία που είχα κοιτάξει o ανειδίκευτος στο Γιγα εργοστάσιο του Βερολίνου παίρνει 2700 το μήνα... -
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα.
Οι Γερμανοί λοιπόν πάλι σε "σκλάβους " φθηνούς εργάτες δηλ βασίζονται και αναρωτιέμαι γιατί δεν φτιάχνουν το εργοστάσιο σε ευρωπαϊκό έδαφος , τόσο τοξική είναι η παραγωγή ...
Ενω οι Αμερικάνοι όπως είδες παραπάνω την 4680 μπαταρία μέσα στο εργοστάσιο δίπλα στην γραμμή παραγωγής την παράγουν αφού απάλειψαν όλα τα επικίνδυνα και τοξικά συστατικά της
επίσης τελευταία που είχα κοιτάξει o ανειδίκευτος στο Γιγα εργοστάσιο του Βερολίνου παίρνει 2700 το μήνα...A, ok. Σκλάβους δεν το λες, έχω πολλούς φίλους Γερμανία, δεν σας λέω την οικονομική σύγκρισή γιατί ντρέπομαι για τα λεφτά που κερδίζω εδώ χωρίς εργασιακά δικαιώματα σε σχέση με αυτούς..
Για το συγκεκριμένο εργοστάσιο πήγαν εκεί επειδή φυσάει δυνατός άνεμος τουλάχιστον 270 μέρες τον χρόνο. Το εξηγεί στο άρθρο. Σε μία τόσο μικρή χώρα και περιορισμένη ήπειρο όπως η Ευρωπαϊκή δεν έχεις μεγάλα περιθώρια. Γι' αυτό έβαλα τα μεγέθη. Οι ΗΠΑ επίσης είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στον πλανήτη, η Γερμανία ότι είχε γενικά τα έβγαλε πριν εκατοντάδες χρόνια!
Δεν είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη.. δυστυχώς η Ε.Ε είναι ένα τίποτα πλέον..
Εσύ δεν ξέρω γιατί χαίρεσαι τόσο πολύ για τους Αμερικανούς και Κινέζους..δεν είναι πολύ καλό για τον τόπο μας και τις οικογένειές μας αυτές οι εξελίξεις!
-
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εσύ δεν ξέρω γιατί χαίρεσαι τόσο πολύ για τους Αμερικανούς και Κινέζους..δεν είναι πολύ καλό για τον τόπο μας και τις οικογένειές μας αυτές οι εξελίξεις!
Εγω ξέρω οτι ο ενας γαμπρός μου πληρώνεται απο την cosco και εγω μάλλον συνεχίζω να πληρώνομαι γιατί πίεσαν οι Αμερικάνοι ,οι Γερμανοί ήθελαν να σταματήσουν οι πληρωμές συντάξεων ή να περικοπούν δραστικά όπως και οι μισθοί του δημοσίου.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης