Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    L
    • Profile
    • Following 0
    • Followers 0
    • Topics 4
    • Posts 1731
    • Best 9
    • Groups 0

    lazarefa

    @lazarefa

    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

    17
    Reputation
    9
    Profile views
    1731
    Posts
    0
    Followers
    0
    Following
    Joined Last Online
    Location ΑΘΗΝΑ

    lazarefa Unfollow Follow

    Best posts made by lazarefa

    • Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      Σήμερα το πρωί πηγαίνω για αλλαγή λαδιών του Opel Astra 1.8 που έχω σε συνεργείο που δουλεύει Opel (παλιότερα ανήκε στο δίκτυο των εξουσιοδοτημένων). Λάδια δικά μου ένα πεντόλιτρο Liqui Moly. Εργασία ρουτίνας. Κινητήρας με κωδικό Ζ18ΧΕ. Αναλαμβάνει τη δουλειά ένας μηχανικός του συνεργείου που τον βλέπω αρκετά χρόνια εκεί μέσα και ηλικιακά δείχνει τουλάχιστον 55 ετών, άρα μπορεί να έχει και πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας σαν μηχανικός αυτοκινήτων (το συνεργείο εκτός από τον τεχνικό υπεύθυνο και τον συγκεκριμένο, απασχολεί και άλλους 2 μηχανικούς σχετικά νεαρής ηλικίας, 30-35 ετών).
      Όση ώρα κρατά η διαδικασία, είμαι παραδίπλα στο αυτοκίνητο. Έχω παρακολουθήσει την ίδια διαδικασία από κοντά τουλάχιστον άλλες 10 φορές και ακόμα περισσότερες είναι οι φορές που τους έχω πάει ο ίδιος τα λάδια για την αλλαγή (συνήθως κάνω αλλαγές λαδιών 2 φορές το χρόνο).
      Γνωρίζω ότι βάσει μάνιουαλ το συγκεκριμένο μοτέρ παίρνει 4,25 λίτρα μαζί με την αλλαγή φίλτρου (κάπου, νομίζω στο εγχειρίδιο της Haynes, έχω διαβάσει και για 4,3 λίτρα, αλλά πουθενά για παραπάνω).
      Όλες λοιπόν τις φορές που έχω αλλάξει σε συνεργείο τα λάδια και τους έχω πάει τα δικά μου, επειδή ζητάω πίσω το υπόλοιπο λαδιού που περίσσεψε στη συσκευασία, πάντα έβλεπα σαν υπόλοιπο κάτι περισσότερο από μισό λίτρο, που σημαίνει ότι χρησιμοποιήθηκαν σαφώς κάτω από 4,5 λίτρα.
      Ε λοιπόν σήμερα με το που τελειώνει η διαδικασία και βλέπω το δοχείο, με έκπληξη διαπιστώνω ότι δεν έχει μείνει σταγόνα μέσα του. Ρωτάω τον μηχανικό που έκανε την αλλαγή αν έβαλε όντως όλη την ποσότητα των 5 λίτρων στον κινητήρα, και μου λέει με φυσικό τρόπο "ναι, φυσικά, τόσο παίρνει αυτό το μοτέρ, και αν μου έφερνες 4λιτρο θα σου έλεγα ότι θέλει άλλο ένα λίτρο"...
      Αφού λοιπόν επέμενε ο μηχανικός, πηγαίνω στον τεχνικό υπεύθυνο και του λέω ότι είναι η πρώτη φορά που μου τυχαίνει να βάζουν ακριβώς 5 λίτρα στον κινητήρα και δεν είναι φυσιολογικό όταν ο κατασκευαστής μιλάει για 4,25 με φίλτρο.
      Ο υπεύθυνος λοιπόν (προς τιμή του) ζητά από άλλο μηχανικό να ξαναβάλει το αμάξι στη ράμπα, να αφαιρέσει λάδι και να ξανασυμπληρώσει, για να δούμε αν όντως πήρε παραπάνω.
      Πριν το κάνει αυτό προσπάθησε αρκετές φορές να τσεκάρει από τη βέργα τη στάθμη αλλά επειδή δεν ήταν σίγουρος (σε καινούρια λάδια που έχουν ανοιχτό χρώμα δεν διακρίνεται εντελώς ξεκάθαρα η υπέρβαση της στάθμης) ζήτησε να ξαναμπει το αμάξι στη ράμπα.
      Τελικά ο άλλος μηχανικός που ανέλαβε τη διαδικασία, πήρε ένα φρέσκο ανοιγμένο μπουκάλι 2 λίτρων από λάδια όπελ (αφού το καθάρισε από τις σταγόνες το οπελόλαδου όσο μπορούσε) ξέσφιξε προσεκτικά λίγο την τάπα του κάρτερ και άρχισε να μαζεύει το λάδι που έτρεχε αργά στο δοχείο αυτό. Μετά, αφού αφαίρεσε έτσι περίπου 1 λίτρο, έσφιξε πάλι την τάπα του κάρτερ και ξεκίνησε σιγά σιγά να συμπληρώνει λάδι, κοιτώντας παράλληλα και τη στάθμη της βέργας. Όταν τελείωσε, μου λέει έκπληκτος ότι τελικά πήρε ακριβώς λίγο κάτω από 4,3 λίτρα. Μου λέει χίλια συγνώμη, είχατε δίκιο.
      Το αναφέρει στον τεχνικό υπεύθυνο, ο οποίος φυσικά μετά φώναξε τον μηχανικό που αρχικά έκανε την πατάτα κι έγινε φασαρία (όπως ήταν φυσικό). Μου ζήτησε κι αυτός χίλια συγνώμη, αλλά τι να το κάνεις, αν δηλαδή ο άλλος πελάτης δεν ήταν γνώστης ή δεν ήταν παρών στην αλλαγή των λαδιών, θα έπαιρνε το αμάξι με 700+ ml παραπάνω λάδι κι ότι προκύψει. Δεν μιλάμε για 100-200 ml παραπάνω, αλλά για περίπου 750...
      Σε ερώτησή μυου στο δεύτερο μηχανικό, τι θα μπορούσε να είχε συμβεί αν δεν έπαιρνα χαμπάρι ότι μπήκαν παραππάνω λάδια σε αυτό το βαθμό (750 ml επιπλέον, σχεδόν +20% δηλαδή), μου απάντησε ότι πιθανόν λόγω της αυξημένης πίεσης του κυκλώματος λαδιού "να πετούσε καμία τσιμούχα το μοτέρ"...
      Τι να πω ρε παιδιά, το έζησα κι αυτό, στα 21 χρόνια που συντηρώ δικά μου οχήματα και 17,5 το συγκεκριμένο Astra.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
      Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξε

      Πραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @nolimit14 said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @xenos said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Ερώτηση: τυπικά το περισσότερο λάδι δεν θα πάει στο κάρτερ και όχι να κάθεται μέσα στο μοτέρ; Είναι τα καρτερ οριακά γεμάτα με τη νορμαλ ποσότητα λαδιών;

      @lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
      Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξε

      Πραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...

      Μα πρόσφατα μου την έπεσε κλασσικός πιτσιρικάς: "Μα γιατί δεν θέλετε;;;; Είναι δωρεάν!". 😡
      Ο πίσω μου (γιάπης με μερκ) το έφαγε το λιτράκι του! 😁 😁 😁

      Πάντως εγώ όσες φορές μου λένε να δούμε λάδι/νερό κλπ δεν λέω όχι,είμαι όμως από πάνω και βλέπω.
      Αν εξαιρέσουμε μια φορά που ήμουν με ένα Toyota και ήθελε συμπλήρωμα από όσο μου είπαν(και το είδα)γύρω στα 250ml,όλες τις άλλες φορές μου λένε "είναι εντάξει και σε χρώμα και σε ποσότητα".Και όντως έτσι είναι.
      Και τότε με το Toyota επειδή είχα ένα μονόλιτρο πίσω,που είχαν μείνει γύρω στα 300ml,έβαλαν από αυτό και μετά το πέταξαν,δεν με έκαναν να αγοράσω από εκεί...
      Τι να πω?Μήπως είμαι η εξαίρεση?Ποτέ δεν προσπάθησαν να μου πουλήσουν λάδι σε βενζινάδικο...

      Με όλο το σεβασμό, δεν καταλαβαίνω κάτι: από τη στιγμή που και φαίνεται να γνωρίζεις τη διαδικασία ελέ΄γχου/συμπλήρωσης με λάδι, αλλά και ενίοτε κουβαλάς μαζί σου λάδι, ποιος ο λόγος να επιτρέψεις τους νεαρούς των βενζινάδικων να το κάνουν αυτοί (με ότι ενδεχόμενο ρίσκο συνεπάγεται) αντί για εσένα τον ίδιο; Κερδίζεις κάτι; Εκτός ίσως αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σου έχει πλέον τόσο σημαντική κατανάλωση λαδιού, που κάθε τρεις και λίγο απαιτεί έλεγχο/συμπλήρωμα.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • Opel astra H 1.8 κόπηκε στα καλά καθούμενα ο καταλύτης που είχε αλλαχθεί πριν 34.000χλμ

      Τέλη 2019 είχα αλλάξει σετ πολλαπλής εξαγωγής - καταλύτη στο αυτοκίνητο (Opel Astra H GTC 1.8, κινητήρας Ζ18ΧΕ) στα 222.000 χλμ. Ο λόγος της αλλαγής τότε ήταν ρήγμα στον έναν ακραίο αυλό της πολλαπλής το οποίο διαπιστώθηκε αρχικά ηχητικά σε συνεργείο εξατμίσεων που είχα πάει για άλλο λόγο (αν και δεν ήταν τόσο έντονη η χαρακτηριστική χροιά της ραγισμένης πολλαπλής, ούτε είχα αισθητή αύξηση κατανάλωσης καυσίμου, έλλειψη δύναμης από τον κινητήρα κλπ) και φυσικά επιβεβαιώθηκε όταν βγάλαμε το μανδύα της θερμομόνωσης από την πολλαπλή και φάνηκε το ρήγμα.
      Τότε λοιπόν αλλάχθηκε το σετ πολλαπλής - καταλύτη (είναι ενιαία) με αφτερμάρκετ σχετικά σοβαρής (έτσι πίστευα) εταιρείας, της βρετανικής ΒΜ catalysts.
      Είχα ψαχθεί τότε και για αγορά γνήσιας μεταχειρισμένης πολλαπλής, αλλά αφενός οι έμποροι ζητούσαν αρκετά χρήματα, αρκετά κοντά στα χρήματα που μου κόστισε η αφτερμάρκετ (200 ευρώ περίπου) κι αφετέρου όλες οι μεταχειρισμένες που είχα δει από κοντά τότε, είτε είχαν κι εκείνες κάποιο ρήγμα είτε ήταν βουλωμένο/σπασμένο το κεραμικό στοιχείο του καταλύτη τους, οπότε επιλέχθηκε η λύση της αφτερμάρκετ, η οποία αγοράστηκε από μένα από γερμανικό κατάστημα ανταλλακτικών και την πήγα στο συνεργείο εξατμίσεων για τοποθέτηση.
      Για την ιστορία και το συνεργείο με είχε παροτρύνει τότε να βάλω καινούρια αφτερμάρκετ και μάλιστα μου είχε προτείνει τη συγκεκριμένη εταιρεία σε αφτερμάρκετ, την οποία ωστόσο αν την έφερνε το συνεργείο από τον προμηθευτή του, μου είχε ζητήσει 370 ευρώ για αγορά (οπότε έψαξα μόνος μου και τη βρήκα πολύ φθηνότερα και του την πήγα).
      Η αφτερμάρκετ λοιπόν που μπήκε τότε ταίριαξε μια χαρά στον κινητήρα (εφαρμογή κατά την τοποθέτηση στο μπλοκ και στην έξοδο του καταλύτη που έχει την τρίγωνη φλάντζα που ενώνει με το σωλήνα με το σπιράλ) και γενικώς δεν είχα κανένα εμφανές θέμα μέχρι πριν από 4 μέρες.
      Την περασμένη Τρίτη λοιπόν, με το που ξεκινώ το αμάξι νωρίς το πρωί για δουλειά, στα 200 μέτρα από το σπίτι, με το που βγαίνω από στοπ σε μια διασταύρωση ξαφνικά ακούγεται ένας πολύ έντονος θόρυβος από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Σταματώ επιτόπου, σβήνω τη μηχανή, ανοίγω καπό, λάδια νερά ήταν μια χαρά. Ξαναβάζω μπροστά τη μηχανή, ο ίδιος πολύ έντονος ήχος, σαν το αμάξι να μην έχει εξάτμιση... Πηγαίνω πίσω στο σπίτι με το ζόρι, καθώς το μοτέρ δεν τράβαγε όπως καταλαβαίνετε.
      Αργότερα ετοιμάζομαι να πάω το αμάξι σε κοντινό συνεργείο εξατμίσεων αλλά προτού μπω μέσα για να ξεκινήσω για το συνεργείο παρατηρώ ότι κάτι φαίνεται από μπροστά να είναι χαμηλωμένο κάτω από τη φάσα του μπροστινού προφυλακτήρα. Σκύβω και βλέπω την κούρμπα που κάνει ο σωλήνας της εξαγωγής με το σπιράλ. Ανοίγω καπό και βλέπω το παρακάτω:
      https://ibb.co/YPbw2FQ
      https://ibb.co/bKHKHBQ
      Όπως καταλαβαίνετε, κόπηκε το μεταλλικό κέλυφος από το βαρελάκι του καταλύτη μετά την πολλαπλή εξαγωγής! Το δε βαρελάκι του καταλύτη το συγκρατούσε από το να μην πέσει στο έδαφος, εν μέρει η γέφυρα (Π) του κινητήρα κι εν μέρει η σωλήνα της εξαγωγής μετά την τριγωνική φλάντζα στο κάτω μέρος του.
      Όλα τα περίμενα αλλά ότι θα δω και τέτοια ζημία δεν μπορούσα να φανταστώ.
      Ξανά τηλέφωνο στον εξατμισά, έχοντας πλέον την πραγματική εικόνα της ζημίας. Τον ρωτώ κατά πόσο είναι ασφαλές να του φέρω το αμάξι οδηγώντας το σε αυτή την κατάσταση. Μου λέει φέρτο σιγά σιγά, πολύ δύσκολο να πάθεις κάτι.
      Τελικά καταφέρνω και το πηγαίνω συνεργείο με την ψυχή στο στόμα.
      Βγήκε η (αλλαγμένη πριν 34.000χλμ)) πολλαπλή με τον καταλύτη από τον κινητήρα κι έγινε απόπειρα συγκόλλησης του βαρελιού/κελύφους του, χωρίς επιτυχία, γιατί όπως μου είπε ο εξατμισάς, "το συγκεκριμένο μαντέμι είναι σάπιο".
      Επίσης διαπιστώθηκε ένα μικρό ρήγμα στην (αφτερμάρκετ) πολλαπλή, σε άλο αυλό από εκείνον της γνήσιας που είχε αλλαχθεί παλιότερα.
      Με τα πολλά η λύση που προκρίθηκε ήταν να του πάω την παλιά πολλαπλή-καταλύτη (με το ρήγμα) και να μου κολλήσει το ρήγμα (ένας θεός ξέρει αν κρατήσει) και παράλληλα να μου κόψει το βαρελάκι του γνήσιου καταλύτη και να μου αλλάξει το κεραμικό στοιχείο του με νέο μεταλλικό, γιατί όπως μου είπε, το παλιό είχε βουλώσει και γιαυτό ανέβαζε για καιρό θερμοκρασίες με τελική συνέπεια να εμφανίσει το ρήγμα η παλιά πολλαπλή (όπως αντίστοιχα μου είπε και για την αφτερμάρκετ αλλαγμένη, και απέδωσε μάλιστα σε βουλωμένο καταλύτη το σχηματισμό ρωγμής στην περιφέρεια με τη ραφή συγκόλλησης του βαρελιού της αφτερμάρκετ κι εν συνεχεία το κόψιμο του αφτερμάρκετ καταλύτη).
      Εγώ φυσικά δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι είναι δυνατόν με μόλις 34.000χλμ, όσο μάπα ποιότητα και να ήταν η αφτερμάρκετ πολλαπλή που έβαλα πριν 2,5 χρόνια στον κινητήρα, να βούλωσε ο καταλύτης της σε τέτοιο βαθμό που να ανέβαζε θερμοκρασίες και να προκάλεσε εν συνεχεία μεγάλο ρήγμα και κόψιμο του βαρελιού του καταλύτη σαν πράσο στην περιφέρεια της ραφής συγκόλλησής του.
      Να πω τέλος για την ιστορία, ότι περίπου 10 μέρες πριν μου κοπεί ο καταλύτης είχα επισκεφτεί άλλο συνεργείο για αλλαγή σετ συμπλέκτη, όπου σε σχετική ερώτησή μου μου είχαν επιβεβαιώσει ότι για να αλλαχθεί ο συμπλέκτης στο αμάξι μου θα πρέπει να ξεκουμπωθεί και ο σπιράλ σωλήνας από την έξοδο του καταλύτη (τρίγωνη φλάντζα με 3 βίδες).
      Σκέφτηκα λοιπόν προς στιγμήν μήπως τότε κατά την αφαίρεση/επανατοποθέτηση του σωλήνα από τον καταλύτη, κοπάνησαν τον καταλύτη με κάτι και προκάλεσαν ρήγμα στη ραφή της συγκόλλησης με συνέπεια μετά από περίπου 1000χλμ λειτουργίας να άνοιξε το ρήγμα και να κόπηκε σαν πράσο το βαρελάκι. Δεν ξέρω, απλά έκανα κι αυτή τη σκέψη.
      Εσείς τι λέτε;

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Opel astra H 1.8 κόπηκε στα καλά καθούμενα ο καταλύτης που είχε αλλαχθεί πριν 34.000χλμ

      Παιδιά το αφτερμάρκετ ανταλλακτικό σίγουρα δεν ήταν ιμιτασιόν αλλά κανονικότατο και είχε όλα τα χαρτιά του εργοστασίου στη συσκευασία του. Η τιμή που μου έδινε ο εξατμισάς ήταν η τιμή καταλόγου (RRP) συν τα μεταφορικά από αγγλία (γύρω στα 30 ευρώ), κι εν μέρει είναι λογικό να ζητάει τόσα το συνεργείο, αν αναλογιστούμε ότι δεν έχει το υλικό σε στοκ και απλά θα μπει στη διαδικασία να το παραγγείλει, οπότε δεν έχει λόγο να "χτυπήσει" την τιμή για τον πελάτη. ΄Αλλωστε, το συνεργείο για να παραγγείλει, θα αναλώσει χρόνο για την παραγγελία κι επίσης θα πρέπει να ασχοληθεί και για την παραλαβή του ανταλλακτικού, οπότε κοστολογεί στον πελάτη και τη διαδικασία προμήθειας του ανταλλακτικού για λογαριασμό του. Όλα αυτά κοστολογημένα από το συνεργείο το οδηγούν στο να χρεώνει στον πελάτη την ανώτατη τιμή λιανικής ή τιμή καταλόγου (Recommended Retail Price), η οποία είναι αρκετά ως πολύ υψηλότερη από την τιμή που μπορεί κανείς να βρει το προϊόν στην αγορά, ελέω ανταγωνισμού και όγκου πωλήσεων των εμπόρων.
      Το ανταλλακτικό αν θυμάμαι σωστά είχε 2 έτη εγγύηση, η οποία προφανώς έχει παρέλθει σήμερα. Ωστόσο θα στείλω σχετικό email και στον έμπορο αλλά και στην κατασκευάστρια ώστε να έχω την άποψή της για το συμβάν (αν μη τι άλλο).
      Πάντως εγώ εξακολουθώ να έχω την αίσθηση ότι ίσως κάποια βλακεία να έπαιξε κατά τη διαδικασία αντικατάστασης του συμπλέκτη στο αμάξι μου από το άλλο συνεργείο, λόγω και της πολύ μικρής χρονικά απόστασης μεταξύ των 2 συμβάντων (αλλαγή συμπλέκτη και κόψιμο καταλύτη) αλλά και κυρίως λόγω του (βεβαιωμένου εκ των προτέρων από το ίδιο το συνεργείο τοποθέτησης) ότι για την αντικατάσταση του σετ συμπλέκτη απαιτείται η αφαίρεση/λύσιμο του πρώτου κομματιού του σωλήνα εξαγωγής καυσαερίων αμέσως μετά τη φλάντζα του καταλύτη.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H

      Η ιμιτασιόν φλάντζα κοστίζει γύρω στα 13 ευρώ και η γνήσια γύρω στα 30. με τα εργατικά ας πούμε σύνολο 40-70 ευρώ.
      Το θέμα είναι αν εφόσον ξεκίνησε να δακρύζει επιδεινωθεί με τον καιρό, οπότε καλύτερα να την αλλάξω άμεσα και δεύτερον, αν υπάρχει ορατή πιθανότητα με την αφαίρεση κι επανατοποθέτηση του καπακιού να γίνει κάποια ζημία (πχ να προκληθεί ρωγμή στο καπάκι το οποίο είναι πλαστικό αν δεν κάνω λάθος), οπότε μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, εφόσον δεν είναι σοβαρή η διαρροή, ίσως δεν αξίζει να ρισκάρω την όποια επέμβαση.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Περί Συμπλέκτη/Δίσκων/Πλατώ

      Για το θέμα της αφαίρεσης της μπαταρίας, εκ των υστέρων έμαθα ότι αφαιρείται από το αμάξι για να δώσει επιπλέον χώρο στο μηχανικό να δουλέψει για την αφαίρεση του συμπλέκτη/κιβωτίου στο συγκεκριμένο μοντέλο (Opel Astra H).

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]

      Τα adrenalin (Re002) ήταν το πιο αμφιλεγόμενο λάστιχο που έχω βάλει σε διάσταση 225/45/17 (έχω βάλει Bridgestone: 2 φορές τα Re050A, ήταν και πρώτης τοποθέτησης στο αμάξι, 2 φορές τα S001, και τώρα που φοράω εδώ και 40.000χλμ τα Michelin Pilot Sport 4, τα οποία θα αλλαχθούν μέσα στο επόμενο τρίμηνο).
      Σχεδόν ποτέ δεν ένιωσα ότι είχα πολύ καλή πρόσφυση με αυτά, ούτε κατακαλόκαιρο με σχετικά πιεσμένη/σβέλτη οδήγηση. Ήταν χειρότερα ακόμα και από τα Re050A, τουλάχιστον στο δικό μου όχημα. Το καλό που είχαν ότι μου κράτησαν πολλά χιλιόμετρα χωρίς να φαγωθεί ανάλογα το πέλμα τους (αλλάχθηκαν μετά από 55.000χλμ σε κάτι λιγότερο από 4 χρόνια).
      Στην επόμενη αλλαγή σκέφτομαι τα νέα Bridgestone Potenza Sport, παρότι γενικά δεν έχω παράπονα από τα Michelin Pilot Sport 4, πέρα ίσως από το γεγονός ότι το πέλμα στα μπροστινά έχει φαγωθεί συγκριτικά νωρίτερα από ότι σε όλα τα Bridgestone που έχω βάλει (αναμενόμενα προφανώς, εφόσον λογικά μιλάμε για μαλακότερη γόμα).
      Οπότε για κάποιον που γράφει πχ άνω των 15.000χλμ/έτος, φαντάζομαι ότι τα Michelin δεν είναι η καλύτερη επιλογή, εφόσον δεν θέλει να αλλάζει λάστιχα πριν κλείνει τριετία.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Συνήθως μέχρι 3.000 στροφές και παραπάνω λάδι να έχει δεν κάνει ζημιά στις τσιμούχες. Ζημιά κάνει αν ανεβάσεις στροφές στο κόκκινο …. Εκεί θα φάει την τσιμούχα.
      Επειδή καίει το μπ0υρδ€λ0 το πόλο λαδακι!!! (κλασσικά) έβαλα μέχρι τέλος πάνω στην γωνία, και ίσως ένα χιλιοστό παραπάνω πριν φύγω ταξίδι Θεσσαλονίκη. Πήγαινα μέχρι 3.800 στροφές και δεν έπαθε τίποτα. Στην επιστροφή πάλι τα ίδια, και όταν το κοίταξα ήταν στην κορυφή του σαγρέ!
      Παρόμοιο περιστατικό, κάνανε στην shell στην Ηλιουπολεως που ρώτησαν στην γυναίκα μου να ελέγξουν τα λάδια μόλις είχε σταματήσει να βάλει βενζίνη. Φυσικά ήταν χαμηλότερα και της έβαλαν 1 ολόκληρο λίτρο μέσα. Όταν γύρισε σπίτι ευτυχώς σιγά σιγά, πήρα το αμάξι για να βγάλω τα λάδια και πήγα στο βενζινάδικο και τους ΞΕΧΕΣΑ τους καραγκιοζηδες!

      Σε κυκλοφορία μέσα στην πόλη ίσως και να μη σου κάνει άμεσα εμφανή ζημία (αν και αυτό είναι σχετικό).
      Εγώ όμως που κάνω σχετικά συχνά (1-2 φορές το μήνα) ταξίδια σε εθνική οδό όπου για αρκετή ώρα το μοτέρ στροφάρει στις 4.000σαλ (περίπου 140 χλμ/ώρα ταχύτητα στο κοντέρ με 5η σχέση, καθότι 5άρι σασμάν) και σε καμιά προσπέραση θα φτάσει και 4.500-5.000 σαλ, τι να φανταστώ με τουλάχιστον 700ml παραπάνω λάδι στο κάρτερ μέχρι την επόμενη αλλαγή σε κανά εξάμηνο; (αν δεν το έπαιρνα χαμπάρι εξαρχής).

      Όπως σου έγραψα και παραπάνω… αν πηγαίνεις συντηρητικά και λίγο παραπάνω λάδι να έχει μέσα, πιθανόν δεν θα γίνει τίποτα.
      Αν το πας στα κόκκινα και το ανεβάζεις στροφές τότε λογικά κάποια τσιμούχα θα στην πετάξει.
      Για το foaming δεν θα ανησυχούσα τόσο, όσο για την επιπλέον πίεση.

      Οι φυσαλίδες μέσα στο λάδι που αναρροφάται από το κάρτερ μέσω της γραναζωτής αντλίας λαδιού λογικά θα μειώσουν/δυσχεράνουν την ικανότητα άντλησης λαδιού και κατά συνέπεια το βαθμό λίπανσης των διαφόρων εξαρτημάτων στα σημεία λίπανσης (κουζινέτα κλπ). Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε πρόωρη φθορά των αντίστοιχων επιφανειών λίπανσης, δηλαδή φθορά του κινητήρα.
      Κάτι τέτοιο λέει και στο άρθρο και το θεωρώ απολύτως λογικό.
      Δε μιλάμε για 200-300ml πάνω από το κανονικό, μιλάμε για περίπου μισό λίτρο ή περισσότερο πάνω από το κανονικό, οπότε σε αυτήν την περίπτωση (και ανάλογα με τη σχεδίαση και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά κινητήρα/κάρτερ) ενδέχεται ο στρόφαλος να βουτά μέσα στο λάδι (εφόσον η στάθμη του κάρτερ ανέβει πάνω από ένα όριο) και να αναδεύει το λάδι κατά την περιστροφή του, με συνέπεια να δημιουργούνται φυσαλίδες και αφρισμοί που οδηγούν στην κατάσταση που προανέφερα.
      Σε κάθε περίπτωση, η παραπάνω ποσότητα λαδιού, ιδίως από ένα σημείο και μετά, μόνο κακό μπορεί να κάνει στον κινητήρα. Όλα τα άλλα, είναι να χαμε να λέγαμε (δεν το λέω για σένα).

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa

    Latest posts made by lazarefa

    • RE: Περί Αναρτήσεων

      Τις τελευταίες 3-4 μέρες παρατηρώ έναν θόρυβο από την μπροστά ανάρτηση στο αυτοκίνητο. Ο θόρυβος ακούγεται πάντα όταν περνάω από 2 συγκεκριμένα σημεία όπου υπάρχει διπλή ράμπα/σαμαράκι (ανύψωση οδοστρώματος με ράμπα και μετά αντίστοιχα κατάβαση), στην περιοχή της δουλειάς μου. Ακούγεται σαν ένα υπόκωφο γκουπ κάθε φορά που περνώ από τα σημεία. Η μόνη περίπτωση να μην ακουστεί είναι αν, πριν περάσω, σχεδόν ακινητοποιήσω το αυτοκίνητο, οπότε σε αυτή την περίπτωση (προφανώς) ελαχιστοποιείται η διαδρομής της ανάρτησης.
      Με δεδομένο ότι την περασμένη εβδομάδα λόγω σημαντικών βροχοπτώσεων πέρασα αρκετές φορές μέσα από λασπόνερα (όχι πάντως σε βάθος νερού πάνω από 5-6 πόντους), και ο θόρυβος που ανέφερα ξεκίνησε να γίνεται αντιληπτός μετά τις βροχές, σκεφτόμουν το ενδεχόμενο χαλίκια/πετραδάκια από λασπόνερα να "έκατσαν"/εγκλωβίστηκαν σε κάποια από τις βάσεις των ελατηρίων των μπροστά αμπορτισέρ (βλ. ενδεικτική φωτό):
      https://images.cdnrrr.com/fit-in/3000x3000/vei/0/0/0/0/2/6/3/7/0/89aa77dca4b6d4ff1a469dcfd1c7ab00-opel_astra_h_priekinis_amortizatorius_su_spyruokle.jpg
      Θα μπορούσε πιστεύετε να προκύψει ανάλογος θόρυβος σε μια τέτοια περίπτωση;

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @w202-amg said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Εφόσον ο εξαερισμός στρόφαλο θαλάμου και κεφαλής λειτουργεί σωστά,πως να πετάξει τσιμουχα?
      Το foaming είναι πραγματικά επικίνδυνο φαινόμενο για τον κινητήρα αλλά απαιτεί πραγματικά μεγάλη υπέρβαση του ορίου.
      Έχω βάλει και εγώ παραπάνω λιπαντικό αλλά μετά ελεγχα τη βέργα αν αφριζουν τα λάδια.

      750ml παραπάνω λάδι (5 λίτρα αντί 4,25) σου φαίνονται λογική υπέρβαση του ορίου;
      Σε ξένα άρθρα που διάβασα αναφορικά με το θέμα, όλοι μιλάνε για μάξιμουμ μισό λίτρο (500ml) υπέρβαση της κανονικής ποσότητας.
      Το να πετάξει τσιμούχα λόγω υπερβολικής ποσότητας λαδιού, δεν το σκέφτηκα εγώ, άλλος μηχανικός στο συνεργείο που μου έκαναν την πατάτα μου το είπε. Αν στην πράξη έχει συμβεί σε κάποιον, δεν το γνωρίζω προσωπικά.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @nolimit14 said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @xenos said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Ερώτηση: τυπικά το περισσότερο λάδι δεν θα πάει στο κάρτερ και όχι να κάθεται μέσα στο μοτέρ; Είναι τα καρτερ οριακά γεμάτα με τη νορμαλ ποσότητα λαδιών;

      @lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
      Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξε

      Πραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...

      Μα πρόσφατα μου την έπεσε κλασσικός πιτσιρικάς: "Μα γιατί δεν θέλετε;;;; Είναι δωρεάν!". 😡
      Ο πίσω μου (γιάπης με μερκ) το έφαγε το λιτράκι του! 😁 😁 😁

      Πάντως εγώ όσες φορές μου λένε να δούμε λάδι/νερό κλπ δεν λέω όχι,είμαι όμως από πάνω και βλέπω.
      Αν εξαιρέσουμε μια φορά που ήμουν με ένα Toyota και ήθελε συμπλήρωμα από όσο μου είπαν(και το είδα)γύρω στα 250ml,όλες τις άλλες φορές μου λένε "είναι εντάξει και σε χρώμα και σε ποσότητα".Και όντως έτσι είναι.
      Και τότε με το Toyota επειδή είχα ένα μονόλιτρο πίσω,που είχαν μείνει γύρω στα 300ml,έβαλαν από αυτό και μετά το πέταξαν,δεν με έκαναν να αγοράσω από εκεί...
      Τι να πω?Μήπως είμαι η εξαίρεση?Ποτέ δεν προσπάθησαν να μου πουλήσουν λάδι σε βενζινάδικο...

      Με όλο το σεβασμό, δεν καταλαβαίνω κάτι: από τη στιγμή που και φαίνεται να γνωρίζεις τη διαδικασία ελέ΄γχου/συμπλήρωσης με λάδι, αλλά και ενίοτε κουβαλάς μαζί σου λάδι, ποιος ο λόγος να επιτρέψεις τους νεαρούς των βενζινάδικων να το κάνουν αυτοί (με ότι ενδεχόμενο ρίσκο συνεπάγεται) αντί για εσένα τον ίδιο; Κερδίζεις κάτι; Εκτός ίσως αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σου έχει πλέον τόσο σημαντική κατανάλωση λαδιού, που κάθε τρεις και λίγο απαιτεί έλεγχο/συμπλήρωμα.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      @pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Συνήθως μέχρι 3.000 στροφές και παραπάνω λάδι να έχει δεν κάνει ζημιά στις τσιμούχες. Ζημιά κάνει αν ανεβάσεις στροφές στο κόκκινο …. Εκεί θα φάει την τσιμούχα.
      Επειδή καίει το μπ0υρδ€λ0 το πόλο λαδακι!!! (κλασσικά) έβαλα μέχρι τέλος πάνω στην γωνία, και ίσως ένα χιλιοστό παραπάνω πριν φύγω ταξίδι Θεσσαλονίκη. Πήγαινα μέχρι 3.800 στροφές και δεν έπαθε τίποτα. Στην επιστροφή πάλι τα ίδια, και όταν το κοίταξα ήταν στην κορυφή του σαγρέ!
      Παρόμοιο περιστατικό, κάνανε στην shell στην Ηλιουπολεως που ρώτησαν στην γυναίκα μου να ελέγξουν τα λάδια μόλις είχε σταματήσει να βάλει βενζίνη. Φυσικά ήταν χαμηλότερα και της έβαλαν 1 ολόκληρο λίτρο μέσα. Όταν γύρισε σπίτι ευτυχώς σιγά σιγά, πήρα το αμάξι για να βγάλω τα λάδια και πήγα στο βενζινάδικο και τους ΞΕΧΕΣΑ τους καραγκιοζηδες!

      Σε κυκλοφορία μέσα στην πόλη ίσως και να μη σου κάνει άμεσα εμφανή ζημία (αν και αυτό είναι σχετικό).
      Εγώ όμως που κάνω σχετικά συχνά (1-2 φορές το μήνα) ταξίδια σε εθνική οδό όπου για αρκετή ώρα το μοτέρ στροφάρει στις 4.000σαλ (περίπου 140 χλμ/ώρα ταχύτητα στο κοντέρ με 5η σχέση, καθότι 5άρι σασμάν) και σε καμιά προσπέραση θα φτάσει και 4.500-5.000 σαλ, τι να φανταστώ με τουλάχιστον 700ml παραπάνω λάδι στο κάρτερ μέχρι την επόμενη αλλαγή σε κανά εξάμηνο; (αν δεν το έπαιρνα χαμπάρι εξαρχής).

      Όπως σου έγραψα και παραπάνω… αν πηγαίνεις συντηρητικά και λίγο παραπάνω λάδι να έχει μέσα, πιθανόν δεν θα γίνει τίποτα.
      Αν το πας στα κόκκινα και το ανεβάζεις στροφές τότε λογικά κάποια τσιμούχα θα στην πετάξει.
      Για το foaming δεν θα ανησυχούσα τόσο, όσο για την επιπλέον πίεση.

      Οι φυσαλίδες μέσα στο λάδι που αναρροφάται από το κάρτερ μέσω της γραναζωτής αντλίας λαδιού λογικά θα μειώσουν/δυσχεράνουν την ικανότητα άντλησης λαδιού και κατά συνέπεια το βαθμό λίπανσης των διαφόρων εξαρτημάτων στα σημεία λίπανσης (κουζινέτα κλπ). Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε πρόωρη φθορά των αντίστοιχων επιφανειών λίπανσης, δηλαδή φθορά του κινητήρα.
      Κάτι τέτοιο λέει και στο άρθρο και το θεωρώ απολύτως λογικό.
      Δε μιλάμε για 200-300ml πάνω από το κανονικό, μιλάμε για περίπου μισό λίτρο ή περισσότερο πάνω από το κανονικό, οπότε σε αυτήν την περίπτωση (και ανάλογα με τη σχεδίαση και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά κινητήρα/κάρτερ) ενδέχεται ο στρόφαλος να βουτά μέσα στο λάδι (εφόσον η στάθμη του κάρτερ ανέβει πάνω από ένα όριο) και να αναδεύει το λάδι κατά την περιστροφή του, με συνέπεια να δημιουργούνται φυσαλίδες και αφρισμοί που οδηγούν στην κατάσταση που προανέφερα.
      Σε κάθε περίπτωση, η παραπάνω ποσότητα λαδιού, ιδίως από ένα σημείο και μετά, μόνο κακό μπορεί να κάνει στον κινητήρα. Όλα τα άλλα, είναι να χαμε να λέγαμε (δεν το λέω για σένα).

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      Για μένα ο καλύτερος οδηγός είναι αυτός που κάνει την αλλαγή λαδιών, πριν ξεκινήσει να γνωρίζει τι ποσότητα λαδιού δίνει ο κατασκευαστής ότι απαιτείται για την αλλαγή, με ή χωρίς την αλλαγή του φίλτρου. Πχ στο δικό μου μοτέρ ο κατασκευαστής δίνει 4 λίτρα όταν δεν αλλάζεται το φίλτρο και 4,25 λίτρα όταν μαζί με τα λάδια αλλάζουμε και το φίλτρο.
      Σε κάθε περίπτωση το θεωρώ εντελώς απαράδεκτο, σε συνεργείο που δουλεύει συγκεκριμένη εταιρεία (πχ Opel) o μηχανικός να πηγαίνει 100% με μπούσουλα τη βέργα χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις οδηγίες του κατασκευαστή.
      Επιπρόσθετα σχεδόν κανένα σύνηθες τρικύλινδρο ή τετρακύλινδρο μοτέρ δε ζητάει ακριβώς 5 λίτρα λάδι. Σχεδόν όλα παίζουν γύρω στα 4, συν/πλην μέχρι μισό λίτρο (3,5-4,5).
      Ένα αρκετά καλό άρθρο (στα αγγλικά) που βρήκα για το θέμα:
      https://mechanicbase.com/engine-oil/overfilling-engine-oil/
      Εξηγεί αναλυτικά τους κινδύνους από την υπερβολική ποσότητα λαδιού στο κάρτερ του κινητήρα.
      Χονδρικά λέει ότι σοβαρός κίνδυνος για τον κινητήρα στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να προκύψει αν η επιπλέον ποσότητα ξεπεράσει το μισό quart (1 quart ισοδυναμεί με περίπου 946ml, άρα μισό quart είναι περίπου 473ml, ας πούμε χονδρικά μισό λίτρο).
      Στη δική μου περίπτωση η παραπάνω ποσότητα ήταν περίπου 750ml...

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
      Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξε

      Πραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      @pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:

      Συνήθως μέχρι 3.000 στροφές και παραπάνω λάδι να έχει δεν κάνει ζημιά στις τσιμούχες. Ζημιά κάνει αν ανεβάσεις στροφές στο κόκκινο …. Εκεί θα φάει την τσιμούχα.
      Επειδή καίει το μπ0υρδ€λ0 το πόλο λαδακι!!! (κλασσικά) έβαλα μέχρι τέλος πάνω στην γωνία, και ίσως ένα χιλιοστό παραπάνω πριν φύγω ταξίδι Θεσσαλονίκη. Πήγαινα μέχρι 3.800 στροφές και δεν έπαθε τίποτα. Στην επιστροφή πάλι τα ίδια, και όταν το κοίταξα ήταν στην κορυφή του σαγρέ!
      Παρόμοιο περιστατικό, κάνανε στην shell στην Ηλιουπολεως που ρώτησαν στην γυναίκα μου να ελέγξουν τα λάδια μόλις είχε σταματήσει να βάλει βενζίνη. Φυσικά ήταν χαμηλότερα και της έβαλαν 1 ολόκληρο λίτρο μέσα. Όταν γύρισε σπίτι ευτυχώς σιγά σιγά, πήρα το αμάξι για να βγάλω τα λάδια και πήγα στο βενζινάδικο και τους ΞΕΧΕΣΑ τους καραγκιοζηδες!

      Σε κυκλοφορία μέσα στην πόλη ίσως και να μη σου κάνει άμεσα εμφανή ζημία (αν και αυτό είναι σχετικό).
      Εγώ όμως που κάνω σχετικά συχνά (1-2 φορές το μήνα) ταξίδια σε εθνική οδό όπου για αρκετή ώρα το μοτέρ στροφάρει στις 4.000σαλ (περίπου 140 χλμ/ώρα ταχύτητα στο κοντέρ με 5η σχέση, καθότι 5άρι σασμάν) και σε καμιά προσπέραση θα φτάσει και 4.500-5.000 σαλ, τι να φανταστώ με τουλάχιστον 700ml παραπάνω λάδι στο κάρτερ μέχρι την επόμενη αλλαγή σε κανά εξάμηνο; (αν δεν το έπαιρνα χαμπάρι εξαρχής).

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο

      Σήμερα το πρωί πηγαίνω για αλλαγή λαδιών του Opel Astra 1.8 που έχω σε συνεργείο που δουλεύει Opel (παλιότερα ανήκε στο δίκτυο των εξουσιοδοτημένων). Λάδια δικά μου ένα πεντόλιτρο Liqui Moly. Εργασία ρουτίνας. Κινητήρας με κωδικό Ζ18ΧΕ. Αναλαμβάνει τη δουλειά ένας μηχανικός του συνεργείου που τον βλέπω αρκετά χρόνια εκεί μέσα και ηλικιακά δείχνει τουλάχιστον 55 ετών, άρα μπορεί να έχει και πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας σαν μηχανικός αυτοκινήτων (το συνεργείο εκτός από τον τεχνικό υπεύθυνο και τον συγκεκριμένο, απασχολεί και άλλους 2 μηχανικούς σχετικά νεαρής ηλικίας, 30-35 ετών).
      Όση ώρα κρατά η διαδικασία, είμαι παραδίπλα στο αυτοκίνητο. Έχω παρακολουθήσει την ίδια διαδικασία από κοντά τουλάχιστον άλλες 10 φορές και ακόμα περισσότερες είναι οι φορές που τους έχω πάει ο ίδιος τα λάδια για την αλλαγή (συνήθως κάνω αλλαγές λαδιών 2 φορές το χρόνο).
      Γνωρίζω ότι βάσει μάνιουαλ το συγκεκριμένο μοτέρ παίρνει 4,25 λίτρα μαζί με την αλλαγή φίλτρου (κάπου, νομίζω στο εγχειρίδιο της Haynes, έχω διαβάσει και για 4,3 λίτρα, αλλά πουθενά για παραπάνω).
      Όλες λοιπόν τις φορές που έχω αλλάξει σε συνεργείο τα λάδια και τους έχω πάει τα δικά μου, επειδή ζητάω πίσω το υπόλοιπο λαδιού που περίσσεψε στη συσκευασία, πάντα έβλεπα σαν υπόλοιπο κάτι περισσότερο από μισό λίτρο, που σημαίνει ότι χρησιμοποιήθηκαν σαφώς κάτω από 4,5 λίτρα.
      Ε λοιπόν σήμερα με το που τελειώνει η διαδικασία και βλέπω το δοχείο, με έκπληξη διαπιστώνω ότι δεν έχει μείνει σταγόνα μέσα του. Ρωτάω τον μηχανικό που έκανε την αλλαγή αν έβαλε όντως όλη την ποσότητα των 5 λίτρων στον κινητήρα, και μου λέει με φυσικό τρόπο "ναι, φυσικά, τόσο παίρνει αυτό το μοτέρ, και αν μου έφερνες 4λιτρο θα σου έλεγα ότι θέλει άλλο ένα λίτρο"...
      Αφού λοιπόν επέμενε ο μηχανικός, πηγαίνω στον τεχνικό υπεύθυνο και του λέω ότι είναι η πρώτη φορά που μου τυχαίνει να βάζουν ακριβώς 5 λίτρα στον κινητήρα και δεν είναι φυσιολογικό όταν ο κατασκευαστής μιλάει για 4,25 με φίλτρο.
      Ο υπεύθυνος λοιπόν (προς τιμή του) ζητά από άλλο μηχανικό να ξαναβάλει το αμάξι στη ράμπα, να αφαιρέσει λάδι και να ξανασυμπληρώσει, για να δούμε αν όντως πήρε παραπάνω.
      Πριν το κάνει αυτό προσπάθησε αρκετές φορές να τσεκάρει από τη βέργα τη στάθμη αλλά επειδή δεν ήταν σίγουρος (σε καινούρια λάδια που έχουν ανοιχτό χρώμα δεν διακρίνεται εντελώς ξεκάθαρα η υπέρβαση της στάθμης) ζήτησε να ξαναμπει το αμάξι στη ράμπα.
      Τελικά ο άλλος μηχανικός που ανέλαβε τη διαδικασία, πήρε ένα φρέσκο ανοιγμένο μπουκάλι 2 λίτρων από λάδια όπελ (αφού το καθάρισε από τις σταγόνες το οπελόλαδου όσο μπορούσε) ξέσφιξε προσεκτικά λίγο την τάπα του κάρτερ και άρχισε να μαζεύει το λάδι που έτρεχε αργά στο δοχείο αυτό. Μετά, αφού αφαίρεσε έτσι περίπου 1 λίτρο, έσφιξε πάλι την τάπα του κάρτερ και ξεκίνησε σιγά σιγά να συμπληρώνει λάδι, κοιτώντας παράλληλα και τη στάθμη της βέργας. Όταν τελείωσε, μου λέει έκπληκτος ότι τελικά πήρε ακριβώς λίγο κάτω από 4,3 λίτρα. Μου λέει χίλια συγνώμη, είχατε δίκιο.
      Το αναφέρει στον τεχνικό υπεύθυνο, ο οποίος φυσικά μετά φώναξε τον μηχανικό που αρχικά έκανε την πατάτα κι έγινε φασαρία (όπως ήταν φυσικό). Μου ζήτησε κι αυτός χίλια συγνώμη, αλλά τι να το κάνεις, αν δηλαδή ο άλλος πελάτης δεν ήταν γνώστης ή δεν ήταν παρών στην αλλαγή των λαδιών, θα έπαιρνε το αμάξι με 700+ ml παραπάνω λάδι κι ότι προκύψει. Δεν μιλάμε για 100-200 ml παραπάνω, αλλά για περίπου 750...
      Σε ερώτησή μυου στο δεύτερο μηχανικό, τι θα μπορούσε να είχε συμβεί αν δεν έπαιρνα χαμπάρι ότι μπήκαν παραππάνω λάδια σε αυτό το βαθμό (750 ml επιπλέον, σχεδόν +20% δηλαδή), μου απάντησε ότι πιθανόν λόγω της αυξημένης πίεσης του κυκλώματος λαδιού "να πετούσε καμία τσιμούχα το μοτέρ"...
      Τι να πω ρε παιδιά, το έζησα κι αυτό, στα 21 χρόνια που συντηρώ δικά μου οχήματα και 17,5 το συγκεκριμένο Astra.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Θόρυβος που μοιάζει με φύσημα/ρούφηγμα αέρα πάνω από τις 4000 σαλ

      Επανέρχομαι στο θέμα με το θόρυβο σαν φύσημα/ρούφηγμα αέρα στις ψηλές στροφές.
      Λόγω των γιορτών δεν είχα ασχοληθεί τις προηγούμενες εβδομάδες (αφότου αντιλήφθηκα τον θόρυβο), αλλά χθες πήγα το αυτοκίνητο στον εξατμισά που είχα αλλάξει τη σωλήνα εξαγωγής με το σπιράλ (μετά τον καταλύτη). Αφού ο άνθρωπος έλεγξε ξανά το κύκλωμα καυσαερίων από την πολλαπλή εξαγωγής και μετά, τόσο στο ρελαντί, όσο και σε υψηλές στροφές, δεν διαπίστωσε διαφυγή καυσαερίων από το κύκλωμα εξαγωγής.
      Οπότε μοιραία, ο θόρυβος που ακούω πρέπει να αφορά είσοδο αέρα (υποπίεση) κάπου στο κύκλωμα εισαγωγής αέρα. Εφόσον δεν έχω χοντρά θέματα (πχ δυσκολία εκκίνησης κινητήρα, σοβαρές αρρυθμίες ρελαντί, ή να κρατάει ρελαντί ψηλά), πιθανολογώ ότι κάπου δεν έχει τέλεια στεγανοποίηση και αναρροφά αέρα όταν το ζορίζω. Ίσως να μη σφίχτηκε καλά/ομοιόμορφα το καπάκι βαλβίδων, ή (πιο πιθανό) να μην εφάρμοσε 100% σωστά η νέα φλάντζα στα κανάλια του καπακιού βαλβίδων.
      Επίσης, πάνω στο καπάκι βαλβίδων έχει ενώσεις για 2 ελαστικούς σωλήνες που συνδέονται με την πεταλούδα γκαζιού και την σωλήνα εισαγωγής αέρα αντίστοιχα. Από ότι διάβασα, οι συγκεκριμένοι σωλήνες έχουν να κάνουν με την ανακυκλοφορία καυσαερίων που περνάνε στα λάδια, ώστε αυτά εν συνεχεία να επιστρέφουν στην εισαγωγή και να καίγονται ξανά μαζί με το μίγμα αέρα/καυσίμου (εν τω μεταξύ το συγκεκριμένο μοτέρ, Ζ18ΧΕ, δεν έχει ξεχωριστή βαλβίδα PCV). Οι σωλήνες αυτοί ασφαλίζουν με σφιγκτήρες. Ίσως κατά την επανατοποθέτησή τους να μη σφίχτηκαν εντελώς σωστά;
      Όπως και να έχει, πρέπει να ξαναεπισκεφτώ το συνεργείο που έγινε η αλλαγή φλάντζας καπακιού βαλβίδων, για νέο έλεγχο.. Κοινώς, πάλι μπλέξιμο.
      Και για να πάρετε μια ιδέα ως προς το θόρυβο που ακούω, βρήκα ένα βίντεο από ένα αμερικάνικο φόρουμ της τογιότα, όπου ο άνθρωπος ανέφερε ένα παρόμοιο θέμα με θόρυβο που άκουγε από το μοτέρ σε υψηλές στροφές, μετά από αλλαγή φλάντζας καπακιού βαλβίδων που έκανε ο ίδιος. Έχει ανεβάσει ένα σύντομο βίντεο, όπου ο ήχος που αναφέρει εμφανίζεται και σαυτόν σε υψηλές στροφές και είναι πρακτικά ο ίδιος (σαν φύσημα που ακούγεται παράλληλα με το νορμάλ ήχο της επιτάχυνσης) με αυτόν που ακούω εγώ στο αμάξι πάνω από τις 4.000 σαλ. Ο ήχος ακούγεται στο βίντεο μετά το 0:17.
      https://i.imgur.com/sAt7BJ6.mp4
      Κι εδώ είναι το λινκ του φόρουμ που βρήκα όπου αναφέρει το συγκεκριμένο πρόβλημα:
      https://www.toyotanation.com/threads...-rpms.1678289/

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • RE: Θόρυβος που μοιάζει με φύσημα/ρούφηγμα αέρα πάνω από τις 4000 σαλ

      Η ένωση των σωλήνων έγινε με εξάρτημα ανάλογο με το παρακάτω που υπήρχε στη συσκευασία του ανταλλακτικού σπιράλ/σωλήνα:
      https://www.autodoc.gr/fa1/2968114?gshp=1&gclid=Cj0KCQiAwJWdBhCYARIsAJc4idBDwCqYvddzHEoKwGmkCFzEOZD0qSf1tyy_DwCIIwefQ5bZSrV5-NEaAnMkEALw_wcB
      Απλά θυμάμαι ότι πριν εφαρμόσει τον ανωτέρω σφιγκτήρα στα 2 κομμάτια σωλήνα ο εξατμισάς έβαλε στα χείλη των σωλήνων που θα ενώνονταν κάποια πάστα/κόλλα (μικρή ποσότητα, σαν επάλειψη).
      Όπως και να έχει, για μένα είναι το καλό σενάριο ο θόρυβος που ανέφερα να προκαλείται από τη συγκεκριμένη ένωση των σωλήνων. Το χειρότερο είναι να προέρχεται από κάποιο άλλο σημείο.
      Λόγω των εορταστικών ημερών/αργιών που ακολουθούν, θα περάσουν κάποιες μέρες μέχρι να επισκεφτώ πάλι συνεργείο για διερεύνηση του θέματος. Ελπίζω μόνο σε αυτό το μεσοδιάστημα να μην προκύψει κάτι άλλο, ως πιθανή περαιτέρω συνέπεια του αιτίου που προκαλεί το συγκεκριμένο θόρυβο.

      posted in Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
      L
      lazarefa
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΕΛΛΑΔΑ
      • ΚΟΣΜΟΣ
      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
      • TEST
      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • VIDEO
      • 4TTV
      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CANDID CAMERA
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΛΕΞΙΚΟ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΑΓΩΝΕΣ
      • FORMULA 1
      • WRC
      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4T CLASSIC
      • ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ
      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
    • 2ΤΡΟΧΟΙ
      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CLASSIC
    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
    • MENU
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΚΟΚ

    logo footer

    coty











    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • FORUM
    4T FORUM
    4T LIBRARY
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
    Powered by nxcode.gr