-
Τέλη 2019 είχα αλλάξει σετ πολλαπλής εξαγωγής - καταλύτη στο αυτοκίνητο (Opel Astra H GTC 1.8, κινητήρας Ζ18ΧΕ) στα 222.000 χλμ. Ο λόγος της αλλαγής τότε ήταν ρήγμα στον έναν ακραίο αυλό της πολλαπλής το οποίο διαπιστώθηκε αρχικά ηχητικά σε συνεργείο εξατμίσεων που είχα πάει για άλλο λόγο (αν και δεν ήταν τόσο έντονη η χαρακτηριστική χροιά της ραγισμένης πολλαπλής, ούτε είχα αισθητή αύξηση κατανάλωσης καυσίμου, έλλειψη δύναμης από τον κινητήρα κλπ) και φυσικά επιβεβαιώθηκε όταν βγάλαμε το μανδύα της θερμομόνωσης από την πολλαπλή και φάνηκε το ρήγμα.
Τότε λοιπόν αλλάχθηκε το σετ πολλαπλής - καταλύτη (είναι ενιαία) με αφτερμάρκετ σχετικά σοβαρής (έτσι πίστευα) εταιρείας, της βρετανικής ΒΜ catalysts.
Είχα ψαχθεί τότε και για αγορά γνήσιας μεταχειρισμένης πολλαπλής, αλλά αφενός οι έμποροι ζητούσαν αρκετά χρήματα, αρκετά κοντά στα χρήματα που μου κόστισε η αφτερμάρκετ (200 ευρώ περίπου) κι αφετέρου όλες οι μεταχειρισμένες που είχα δει από κοντά τότε, είτε είχαν κι εκείνες κάποιο ρήγμα είτε ήταν βουλωμένο/σπασμένο το κεραμικό στοιχείο του καταλύτη τους, οπότε επιλέχθηκε η λύση της αφτερμάρκετ, η οποία αγοράστηκε από μένα από γερμανικό κατάστημα ανταλλακτικών και την πήγα στο συνεργείο εξατμίσεων για τοποθέτηση.
Για την ιστορία και το συνεργείο με είχε παροτρύνει τότε να βάλω καινούρια αφτερμάρκετ και μάλιστα μου είχε προτείνει τη συγκεκριμένη εταιρεία σε αφτερμάρκετ, την οποία ωστόσο αν την έφερνε το συνεργείο από τον προμηθευτή του, μου είχε ζητήσει 370 ευρώ για αγορά (οπότε έψαξα μόνος μου και τη βρήκα πολύ φθηνότερα και του την πήγα).
Η αφτερμάρκετ λοιπόν που μπήκε τότε ταίριαξε μια χαρά στον κινητήρα (εφαρμογή κατά την τοποθέτηση στο μπλοκ και στην έξοδο του καταλύτη που έχει την τρίγωνη φλάντζα που ενώνει με το σωλήνα με το σπιράλ) και γενικώς δεν είχα κανένα εμφανές θέμα μέχρι πριν από 4 μέρες.
Την περασμένη Τρίτη λοιπόν, με το που ξεκινώ το αμάξι νωρίς το πρωί για δουλειά, στα 200 μέτρα από το σπίτι, με το που βγαίνω από στοπ σε μια διασταύρωση ξαφνικά ακούγεται ένας πολύ έντονος θόρυβος από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Σταματώ επιτόπου, σβήνω τη μηχανή, ανοίγω καπό, λάδια νερά ήταν μια χαρά. Ξαναβάζω μπροστά τη μηχανή, ο ίδιος πολύ έντονος ήχος, σαν το αμάξι να μην έχει εξάτμιση... Πηγαίνω πίσω στο σπίτι με το ζόρι, καθώς το μοτέρ δεν τράβαγε όπως καταλαβαίνετε.
Αργότερα ετοιμάζομαι να πάω το αμάξι σε κοντινό συνεργείο εξατμίσεων αλλά προτού μπω μέσα για να ξεκινήσω για το συνεργείο παρατηρώ ότι κάτι φαίνεται από μπροστά να είναι χαμηλωμένο κάτω από τη φάσα του μπροστινού προφυλακτήρα. Σκύβω και βλέπω την κούρμπα που κάνει ο σωλήνας της εξαγωγής με το σπιράλ. Ανοίγω καπό και βλέπω το παρακάτω:
https://ibb.co/YPbw2FQ
https://ibb.co/bKHKHBQ
Όπως καταλαβαίνετε, κόπηκε το μεταλλικό κέλυφος από το βαρελάκι του καταλύτη μετά την πολλαπλή εξαγωγής! Το δε βαρελάκι του καταλύτη το συγκρατούσε από το να μην πέσει στο έδαφος, εν μέρει η γέφυρα (Π) του κινητήρα κι εν μέρει η σωλήνα της εξαγωγής μετά την τριγωνική φλάντζα στο κάτω μέρος του.
Όλα τα περίμενα αλλά ότι θα δω και τέτοια ζημία δεν μπορούσα να φανταστώ.
Ξανά τηλέφωνο στον εξατμισά, έχοντας πλέον την πραγματική εικόνα της ζημίας. Τον ρωτώ κατά πόσο είναι ασφαλές να του φέρω το αμάξι οδηγώντας το σε αυτή την κατάσταση. Μου λέει φέρτο σιγά σιγά, πολύ δύσκολο να πάθεις κάτι.
Τελικά καταφέρνω και το πηγαίνω συνεργείο με την ψυχή στο στόμα.
Βγήκε η (αλλαγμένη πριν 34.000χλμ)) πολλαπλή με τον καταλύτη από τον κινητήρα κι έγινε απόπειρα συγκόλλησης του βαρελιού/κελύφους του, χωρίς επιτυχία, γιατί όπως μου είπε ο εξατμισάς, "το συγκεκριμένο μαντέμι είναι σάπιο".
Επίσης διαπιστώθηκε ένα μικρό ρήγμα στην (αφτερμάρκετ) πολλαπλή, σε άλο αυλό από εκείνον της γνήσιας που είχε αλλαχθεί παλιότερα.
Με τα πολλά η λύση που προκρίθηκε ήταν να του πάω την παλιά πολλαπλή-καταλύτη (με το ρήγμα) και να μου κολλήσει το ρήγμα (ένας θεός ξέρει αν κρατήσει) και παράλληλα να μου κόψει το βαρελάκι του γνήσιου καταλύτη και να μου αλλάξει το κεραμικό στοιχείο του με νέο μεταλλικό, γιατί όπως μου είπε, το παλιό είχε βουλώσει και γιαυτό ανέβαζε για καιρό θερμοκρασίες με τελική συνέπεια να εμφανίσει το ρήγμα η παλιά πολλαπλή (όπως αντίστοιχα μου είπε και για την αφτερμάρκετ αλλαγμένη, και απέδωσε μάλιστα σε βουλωμένο καταλύτη το σχηματισμό ρωγμής στην περιφέρεια με τη ραφή συγκόλλησης του βαρελιού της αφτερμάρκετ κι εν συνεχεία το κόψιμο του αφτερμάρκετ καταλύτη).
Εγώ φυσικά δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι είναι δυνατόν με μόλις 34.000χλμ, όσο μάπα ποιότητα και να ήταν η αφτερμάρκετ πολλαπλή που έβαλα πριν 2,5 χρόνια στον κινητήρα, να βούλωσε ο καταλύτης της σε τέτοιο βαθμό που να ανέβαζε θερμοκρασίες και να προκάλεσε εν συνεχεία μεγάλο ρήγμα και κόψιμο του βαρελιού του καταλύτη σαν πράσο στην περιφέρεια της ραφής συγκόλλησής του.
Να πω τέλος για την ιστορία, ότι περίπου 10 μέρες πριν μου κοπεί ο καταλύτης είχα επισκεφτεί άλλο συνεργείο για αλλαγή σετ συμπλέκτη, όπου σε σχετική ερώτησή μου μου είχαν επιβεβαιώσει ότι για να αλλαχθεί ο συμπλέκτης στο αμάξι μου θα πρέπει να ξεκουμπωθεί και ο σπιράλ σωλήνας από την έξοδο του καταλύτη (τρίγωνη φλάντζα με 3 βίδες).
Σκέφτηκα λοιπόν προς στιγμήν μήπως τότε κατά την αφαίρεση/επανατοποθέτηση του σωλήνα από τον καταλύτη, κοπάνησαν τον καταλύτη με κάτι και προκάλεσαν ρήγμα στη ραφή της συγκόλλησης με συνέπεια μετά από περίπου 1000χλμ λειτουργίας να άνοιξε το ρήγμα και να κόπηκε σαν πράσο το βαρελάκι. Δεν ξέρω, απλά έκανα κι αυτή τη σκέψη.
Εσείς τι λέτε; -
@lazarefa said in Opel astra H 1.8 κόπηκε στα καλά καθούμενα ο καταλύτης που είχε αλλαχθεί πριν 34.000χλμ:
Τέλη 2019 είχα αλλάξει σετ πολλαπλής εξαγωγής - καταλύτη στο αυτοκίνητο (Opel Astra H GTC 1.8, κινητήρας Ζ18ΧΕ) στα 222.000 χλμ. Ο λόγος της αλλαγής τότε ήταν ρήγμα στον έναν ακραίο αυλό της πολλαπλής το οποίο διαπιστώθηκε αρχικά ηχητικά σε συνεργείο εξατμίσεων που είχα πάει για άλλο λόγο (αν και δεν ήταν τόσο έντονη η χαρακτηριστική χροιά της ραγισμένης πολλαπλής, ούτε είχα αισθητή αύξηση κατανάλωσης καυσίμου, έλλειψη δύναμης από τον κινητήρα κλπ) και φυσικά επιβεβαιώθηκε όταν βγάλαμε το μανδύα της θερμομόνωσης από την πολλαπλή και φάνηκε το ρήγμα.
Τότε λοιπόν αλλάχθηκε το σετ πολλαπλής - καταλύτη (είναι ενιαία) με αφτερμάρκετ σχετικά σοβαρής (έτσι πίστευα) εταιρείας, της βρετανικής ΒΜ catalysts.
Είχα ψαχθεί τότε και για αγορά γνήσιας μεταχειρισμένης πολλαπλής, αλλά αφενός οι έμποροι ζητούσαν αρκετά χρήματα, αρκετά κοντά στα χρήματα που μου κόστισε η αφτερμάρκετ (200 ευρώ περίπου) κι αφετέρου όλες οι μεταχειρισμένες που είχα δει από κοντά τότε, είτε είχαν κι εκείνες κάποιο ρήγμα είτε ήταν βουλωμένο/σπασμένο το κεραμικό στοιχείο του καταλύτη τους, οπότε επιλέχθηκε η λύση της αφτερμάρκετ, η οποία αγοράστηκε από μένα από γερμανικό κατάστημα ανταλλακτικών και την πήγα στο συνεργείο εξατμίσεων για τοποθέτηση.
Για την ιστορία και το συνεργείο με είχε παροτρύνει τότε να βάλω καινούρια αφτερμάρκετ και μάλιστα μου είχε προτείνει τη συγκεκριμένη εταιρεία σε αφτερμάρκετ, την οποία ωστόσο αν την έφερνε το συνεργείο από τον προμηθευτή του, μου είχε ζητήσει 370 ευρώ για αγορά (οπότε έψαξα μόνος μου και τη βρήκα πολύ φθηνότερα και του την πήγα).
Η αφτερμάρκετ λοιπόν που μπήκε τότε ταίριαξε μια χαρά στον κινητήρα (εφαρμογή κατά την τοποθέτηση στο μπλοκ και στην έξοδο του καταλύτη που έχει την τρίγωνη φλάντζα που ενώνει με το σωλήνα με το σπιράλ) και γενικώς δεν είχα κανένα εμφανές θέμα μέχρι πριν από 4 μέρες.
Την περασμένη Τρίτη λοιπόν, με το που ξεκινώ το αμάξι νωρίς το πρωί για δουλειά, στα 200 μέτρα από το σπίτι, με το που βγαίνω από στοπ σε μια διασταύρωση ξαφνικά ακούγεται ένας πολύ έντονος θόρυβος από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Σταματώ επιτόπου, σβήνω τη μηχανή, ανοίγω καπό, λάδια νερά ήταν μια χαρά. Ξαναβάζω μπροστά τη μηχανή, ο ίδιος πολύ έντονος ήχος, σαν το αμάξι να μην έχει εξάτμιση... Πηγαίνω πίσω στο σπίτι με το ζόρι, καθώς το μοτέρ δεν τράβαγε όπως καταλαβαίνετε.
Αργότερα ετοιμάζομαι να πάω το αμάξι σε κοντινό συνεργείο εξατμίσεων αλλά προτού μπω μέσα για να ξεκινήσω για το συνεργείο παρατηρώ ότι κάτι φαίνεται από μπροστά να είναι χαμηλωμένο κάτω από τη φάσα του μπροστινού προφυλακτήρα. Σκύβω και βλέπω την κούρμπα που κάνει ο σωλήνας της εξαγωγής με το σπιράλ. Ανοίγω καπό και βλέπω το παρακάτω:
https://ibb.co/YPbw2FQ
https://ibb.co/bKHKHBQ
Όπως καταλαβαίνετε, κόπηκε το μεταλλικό κέλυφος από το βαρελάκι του καταλύτη μετά την πολλαπλή εξαγωγής! Το δε βαρελάκι του καταλύτη το συγκρατούσε από το να μην πέσει στο έδαφος, εν μέρει η γέφυρα (Π) του κινητήρα κι εν μέρει η σωλήνα της εξαγωγής μετά την τριγωνική φλάντζα στο κάτω μέρος του.
Όλα τα περίμενα αλλά ότι θα δω και τέτοια ζημία δεν μπορούσα να φανταστώ.
Ξανά τηλέφωνο στον εξατμισά, έχοντας πλέον την πραγματική εικόνα της ζημίας. Τον ρωτώ κατά πόσο είναι ασφαλές να του φέρω το αμάξι οδηγώντας το σε αυτή την κατάσταση. Μου λέει φέρτο σιγά σιγά, πολύ δύσκολο να πάθεις κάτι.
Τελικά καταφέρνω και το πηγαίνω συνεργείο με την ψυχή στο στόμα.
Βγήκε η (αλλαγμένη πριν 34.000χλμ)) πολλαπλή με τον καταλύτη από τον κινητήρα κι έγινε απόπειρα συγκόλλησης του βαρελιού/κελύφους του, χωρίς επιτυχία, γιατί όπως μου είπε ο εξατμισάς, "το συγκεκριμένο μαντέμι είναι σάπιο".
Επίσης διαπιστώθηκε ένα μικρό ρήγμα στην (αφτερμάρκετ) πολλαπλή, σε άλο αυλό από εκείνον της γνήσιας που είχε αλλαχθεί παλιότερα.
Με τα πολλά η λύση που προκρίθηκε ήταν να του πάω την παλιά πολλαπλή-καταλύτη (με το ρήγμα) και να μου κολλήσει το ρήγμα (ένας θεός ξέρει αν κρατήσει) και παράλληλα να μου κόψει το βαρελάκι του γνήσιου καταλύτη και να μου αλλάξει το κεραμικό στοιχείο του με νέο μεταλλικό, γιατί όπως μου είπε, το παλιό είχε βουλώσει και γιαυτό ανέβαζε για καιρό θερμοκρασίες με τελική συνέπεια να εμφανίσει το ρήγμα η παλιά πολλαπλή (όπως αντίστοιχα μου είπε και για την αφτερμάρκετ αλλαγμένη, και απέδωσε μάλιστα σε βουλωμένο καταλύτη το σχηματισμό ρωγμής στην περιφέρεια με τη ραφή συγκόλλησης του βαρελιού της αφτερμάρκετ κι εν συνεχεία το κόψιμο του αφτερμάρκετ καταλύτη).
Εγώ φυσικά δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι είναι δυνατόν με μόλις 34.000χλμ, όσο μάπα ποιότητα και να ήταν η αφτερμάρκετ πολλαπλή που έβαλα πριν 2,5 χρόνια στον κινητήρα, να βούλωσε ο καταλύτης της σε τέτοιο βαθμό που να ανέβαζε θερμοκρασίες και να προκάλεσε εν συνεχεία μεγάλο ρήγμα και κόψιμο του βαρελιού του καταλύτη σαν πράσο στην περιφέρεια της ραφής συγκόλλησής του.
Να πω τέλος για την ιστορία, ότι περίπου 10 μέρες πριν μου κοπεί ο καταλύτης είχα επισκεφτεί άλλο συνεργείο για αλλαγή σετ συμπλέκτη, όπου σε σχετική ερώτησή μου μου είχαν επιβεβαιώσει ότι για να αλλαχθεί ο συμπλέκτης στο αμάξι μου θα πρέπει να ξεκουμπωθεί και ο σπιράλ σωλήνας από την έξοδο του καταλύτη (τρίγωνη φλάντζα με 3 βίδες).
Σκέφτηκα λοιπόν προς στιγμήν μήπως τότε κατά την αφαίρεση/επανατοποθέτηση του σωλήνα από τον καταλύτη, κοπάνησαν τον καταλύτη με κάτι και προκάλεσαν ρήγμα στη ραφή της συγκόλλησης με συνέπεια μετά από περίπου 1000χλμ λειτουργίας να άνοιξε το ρήγμα και να κόπηκε σαν πράσο το βαρελάκι. Δεν ξέρω, απλά έκανα κι αυτή τη σκέψη.
Εσείς τι λέτε;Τι να πω.......
-
Προφανως ηταν μαπα η ποιοτητα της κολλησης ή και του μεταλλου , γι αυτο κοπηκε .
Να βουλωσε και ο νεος καταλυτης , μου φαινεται χλωμο. Και απο τις φωτο που εβαλες , μια χαρα φαινεται .
Επισης ο μεταλλικος καταλυτης που σου λεει ο εξατμισας να βαλεις , δεν θα φιλτραρει καυσαερια περα απο 50-60,000χλμ . Δεν θα παθει κατι , αλλά απο ενα σημειο και μετα θα ανεβουν τα επιπεδα των καυσαεριων σου. Γιατι χανει την ικανοτητα να καταλυει, πολυ νωριτερα απο τους κεραμικους
Εγω θα ελεγα να βαλεις άλλη μαρκα πολλαπλη εξαγωγης μαζι με καταλυτη . Εκτος αν μπορεις να βρεις άλλη πολλαπλη και να την κολλησεις πανω στον καταλυτη που εχεις (τον αφτερ μαρκετ) -
Το ανταλλακτικό που αγόρασες δεν έχει κάποια εγγύηση να απευθυνθείς στον προμηθευτή; μήπως ήταν ιμιτασιον του aftermarket και το βρήκες τόσο φθηνότερα;
-
Παιδιά το αφτερμάρκετ ανταλλακτικό σίγουρα δεν ήταν ιμιτασιόν αλλά κανονικότατο και είχε όλα τα χαρτιά του εργοστασίου στη συσκευασία του. Η τιμή που μου έδινε ο εξατμισάς ήταν η τιμή καταλόγου (RRP) συν τα μεταφορικά από αγγλία (γύρω στα 30 ευρώ), κι εν μέρει είναι λογικό να ζητάει τόσα το συνεργείο, αν αναλογιστούμε ότι δεν έχει το υλικό σε στοκ και απλά θα μπει στη διαδικασία να το παραγγείλει, οπότε δεν έχει λόγο να "χτυπήσει" την τιμή για τον πελάτη. ΄Αλλωστε, το συνεργείο για να παραγγείλει, θα αναλώσει χρόνο για την παραγγελία κι επίσης θα πρέπει να ασχοληθεί και για την παραλαβή του ανταλλακτικού, οπότε κοστολογεί στον πελάτη και τη διαδικασία προμήθειας του ανταλλακτικού για λογαριασμό του. Όλα αυτά κοστολογημένα από το συνεργείο το οδηγούν στο να χρεώνει στον πελάτη την ανώτατη τιμή λιανικής ή τιμή καταλόγου (Recommended Retail Price), η οποία είναι αρκετά ως πολύ υψηλότερη από την τιμή που μπορεί κανείς να βρει το προϊόν στην αγορά, ελέω ανταγωνισμού και όγκου πωλήσεων των εμπόρων.
Το ανταλλακτικό αν θυμάμαι σωστά είχε 2 έτη εγγύηση, η οποία προφανώς έχει παρέλθει σήμερα. Ωστόσο θα στείλω σχετικό email και στον έμπορο αλλά και στην κατασκευάστρια ώστε να έχω την άποψή της για το συμβάν (αν μη τι άλλο).
Πάντως εγώ εξακολουθώ να έχω την αίσθηση ότι ίσως κάποια βλακεία να έπαιξε κατά τη διαδικασία αντικατάστασης του συμπλέκτη στο αμάξι μου από το άλλο συνεργείο, λόγω και της πολύ μικρής χρονικά απόστασης μεταξύ των 2 συμβάντων (αλλαγή συμπλέκτη και κόψιμο καταλύτη) αλλά και κυρίως λόγω του (βεβαιωμένου εκ των προτέρων από το ίδιο το συνεργείο τοποθέτησης) ότι για την αντικατάσταση του σετ συμπλέκτη απαιτείται η αφαίρεση/λύσιμο του πρώτου κομματιού του σωλήνα εξαγωγής καυσαερίων αμέσως μετά τη φλάντζα του καταλύτη.
Opel astra H 1.8 κόπηκε στα καλά καθούμενα ο καταλύτης που είχε αλλαχθεί πριν 34.000χλμ