Επανέρχομαι στο θέμα με το θόρυβο σαν φύσημα/ρούφηγμα αέρα στις ψηλές στροφές.
Λόγω των γιορτών δεν είχα ασχοληθεί τις προηγούμενες εβδομάδες (αφότου αντιλήφθηκα τον θόρυβο), αλλά χθες πήγα το αυτοκίνητο στον εξατμισά που είχα αλλάξει τη σωλήνα εξαγωγής με το σπιράλ (μετά τον καταλύτη). Αφού ο άνθρωπος έλεγξε ξανά το κύκλωμα καυσαερίων από την πολλαπλή εξαγωγής και μετά, τόσο στο ρελαντί, όσο και σε υψηλές στροφές, δεν διαπίστωσε διαφυγή καυσαερίων από το κύκλωμα εξαγωγής.
Οπότε μοιραία, ο θόρυβος που ακούω πρέπει να αφορά είσοδο αέρα (υποπίεση) κάπου στο κύκλωμα εισαγωγής αέρα. Εφόσον δεν έχω χοντρά θέματα (πχ δυσκολία εκκίνησης κινητήρα, σοβαρές αρρυθμίες ρελαντί, ή να κρατάει ρελαντί ψηλά), πιθανολογώ ότι κάπου δεν έχει τέλεια στεγανοποίηση και αναρροφά αέρα όταν το ζορίζω. Ίσως να μη σφίχτηκε καλά/ομοιόμορφα το καπάκι βαλβίδων, ή (πιο πιθανό) να μην εφάρμοσε 100% σωστά η νέα φλάντζα στα κανάλια του καπακιού βαλβίδων.
Επίσης, πάνω στο καπάκι βαλβίδων έχει ενώσεις για 2 ελαστικούς σωλήνες που συνδέονται με την πεταλούδα γκαζιού και την σωλήνα εισαγωγής αέρα αντίστοιχα. Από ότι διάβασα, οι συγκεκριμένοι σωλήνες έχουν να κάνουν με την ανακυκλοφορία καυσαερίων που περνάνε στα λάδια, ώστε αυτά εν συνεχεία να επιστρέφουν στην εισαγωγή και να καίγονται ξανά μαζί με το μίγμα αέρα/καυσίμου (εν τω μεταξύ το συγκεκριμένο μοτέρ, Ζ18ΧΕ, δεν έχει ξεχωριστή βαλβίδα PCV). Οι σωλήνες αυτοί ασφαλίζουν με σφιγκτήρες. Ίσως κατά την επανατοποθέτησή τους να μη σφίχτηκαν εντελώς σωστά;
Όπως και να έχει, πρέπει να ξαναεπισκεφτώ το συνεργείο που έγινε η αλλαγή φλάντζας καπακιού βαλβίδων, για νέο έλεγχο.. Κοινώς, πάλι μπλέξιμο.
Και για να πάρετε μια ιδέα ως προς το θόρυβο που ακούω, βρήκα ένα βίντεο από ένα αμερικάνικο φόρουμ της τογιότα, όπου ο άνθρωπος ανέφερε ένα παρόμοιο θέμα με θόρυβο που άκουγε από το μοτέρ σε υψηλές στροφές, μετά από αλλαγή φλάντζας καπακιού βαλβίδων που έκανε ο ίδιος. Έχει ανεβάσει ένα σύντομο βίντεο, όπου ο ήχος που αναφέρει εμφανίζεται και σαυτόν σε υψηλές στροφές και είναι πρακτικά ο ίδιος (σαν φύσημα που ακούγεται παράλληλα με το νορμάλ ήχο της επιτάχυνσης) με αυτόν που ακούω εγώ στο αμάξι πάνω από τις 4.000 σαλ. Ο ήχος ακούγεται στο βίντεο μετά το 0:17.
https://i.imgur.com/sAt7BJ6.mp4
Κι εδώ είναι το λινκ του φόρουμ που βρήκα όπου αναφέρει το συγκεκριμένο πρόβλημα:
https://www.toyotanation.com/threads...-rpms.1678289/