-
Ε, όχι.
Η όλα ή τίποτα.
Άντε 350-400 χλμ για το 80% της μπαταρίας.
-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με 5 λεπτά ανά 92 km; (Σε φορτιστή 350 kW...)
Αν είχα βασική αυτονομία 400χλμ για ταξίδι με κλίμα και σταθερά 120 και ήθελα αλλά 5 λεπτά για κάθε 100χλμ πάλι θα μου έκανε
Το επόμενο θα ήταν να μπορούσα να βάλω φορτιστή στη πιλοτή της πολυκατοικίας
Εγώ είμαι υπερ των ηλεκτρικών, ποιος δεν θέλει λιγότερα μηχανικά μέρη, ησυχία στη καμπίνα και τους δρόμους και το σημαντικότερο για εμένα αυτόματο που δεν φοβάσαι ποτεοθα το πάρεις στα χέρια
Η φόρτιση με.κολυει γιατί σπίτι δύσκολα σε πιλοτή, εξοχικό παρκάρω σε δρόμο μακριά από το σπίτι -
Τα νούμερα που λέτε για 5λεπτη φόρτιση, αμφιβάλω αν θα πιαστούν ευρέως το 2040 και αν.
Είναι μια αλυσίδα απαιτουμένων.
Θέλεις μπαταρία που να επιδέχεται γλήγορη φόρτιση, θες τροφοδοτικό μεγάλο και θες αυτά να έχουν και λογικό κόστος λιανικής. Μετά θες πανίσχυρους ταχυφορτιστές, με πολλές θέσεις διαθέσιμες, από έναν υποσταθμό για την τροφοδότησή τους και τεράστια παραγωγή ρεύματος, ΑΠΕ με αποθήκευση ει δυνατό, για την ευχερή τροφοδοσία τους.
Τέλος, θες μεγάλους χώρους στάθμευσης για να αναπτύξεις όλη τη διάταξη αυτή σε ένα σωρό σημεία στην επικράτεια. Χλωμό για ευρεία εφαρμογή. -
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
θες αυτά να έχουν και λογικό κόστος λιανικής. με πολλές θέσεις διαθέσιμες
Τέλος, θες μεγάλους χώρους στάθμευσης για να αναπτύξεις όλη τη διάταξη αυτή σε ένα σωρό σημεία στην επικράτεια.Αυτά δεν χρειάζονται πιστεύω. Το κόστος θα είναι για τον "βενζινά" και δεν θες πολλές θέσεις, όπως δεν θές και πολλές αντλίες (αφού το κάθε αμάξι θα κάθεται 5'). Το ίδιο και με τον χώρο στάθμευσης, θές όσο ένα βενζινάδικο. Συμφωνώ για τα σημεία, δεν θα έχουμε σε κάθε γωνία, λιγότερα αλλά αρκετά (και σήμερα δεν μας χρειάζονται 50 βενζινάδικα σε ακτίνα 3 χλμ).
Και φυσικά αρκετός κόσμος θα φορτίζει και σπίτι του ή στην δουλειά. Είπαμε η αυτοκίνηση θα αλλάξει...και εμείς θα προσαρμοστούμε.
-
Έτσι. Προσαρμοστείτε γατάκια...
-
Εάν διαβάσετε τα άρθρα τους, οι ειδικοί αναφέρουν ότι κατάφεραν να παρουσιάσουν μπαταρία στο ίδιο κόστος με τις σημερινές να φορτίζουν από 5 -10 λεπτά σε ταχυφορτιστες που όντως είναι πιο δυνατοί από τους σημερινούς.
Μάλιστα με αυτόν τον τρόπο μπορούν να φέρουν τα ηλεκτρικά με μια σχετική αυτονομία στο ίδιο κόστος με τα συμβατικά χωρίς επιδοτήσεις, διότι θα βάζουν μικρότερες μπαταρίες.Το 2025-2026 έτσι όπως λένε θα βγουν στην παραγωγή.
Το θέμα πλέον θα πάει στους ταχυφορτιστες.
Αυτό σημαίνει όμως και κάτι άλλο. Ότι τα phev θα γίνουν ο κανόνας. Σε ένα λεπτό θα φορτίζουν.
-
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα νούμερα που λέτε για 5λεπτη φόρτιση, αμφιβάλω αν θα πιαστούν ευρέως το 2040 και αν.
Είναι μια αλυσίδα απαιτουμένων.
Θέλεις μπαταρία που να επιδέχεται γλήγορη φόρτιση, θες τροφοδοτικό μεγάλο και θες αυτά να έχουν και λογικό κόστος λιανικής. Μετά θες πανίσχυρους ταχυφορτιστές, με πολλές θέσεις διαθέσιμες, από έναν υποσταθμό για την τροφοδότησή τους και τεράστια παραγωγή ρεύματος, ΑΠΕ με αποθήκευση ει δυνατό, για την ευχερή τροφοδοσία τους.Και η τόσο γρήγορη φόρτιση δεν κάνει και καλό στις μπαταρίες αν είναι συχνή κθώς μειώνει την ζωή τους.
-
Νέες μελέτες με νέες μπαταρίες ισχυρίζονται πως δεν επηρεάζονται στον βαθμό που πιστεύουμε για τις σημερινές τεχνολογίες.
Μάλιστα αναφέρουν χιλιάδες κύκλους πλήρους φόρτισης.Ψάξτε τα λίγο, μη λέτε απλά ότι ξέρετε.
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η τόσο γρήγορη φόρτιση δεν κάνει και καλό στις μπαταρίες αν είναι συχνή κθώς μειώνει την ζωή τους.
Δεν ισχύει αυτό στις νέες μπαταρίες, αρκεί να είναι εντός θερμοκρασίας.
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η τόσο γρήγορη φόρτιση δεν κάνει και καλό στις μπαταρίες αν είναι συχνή κθώς μειώνει την ζωή τους.
Δεν ισχύει αυτό στις νέες μπαταρίες, αρκεί να είναι εντός θερμοκρασίας.
Έτσι λενε οι επιστήμονες που τις αναπτύσουν σε διάφορα τεχνικά άρθρα του ίντερνετ.
Μάλιστα κάποιες εταιρίες κρατούν την θερμοκρασία σε πάρα πολύ χαμηλα επίπεδα. -
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η τόσο γρήγορη φόρτιση δεν κάνει και καλό στις μπαταρίες αν είναι συχνή κθώς μειώνει την ζωή τους.
Δεν ισχύει αυτό στις νέες μπαταρίες, αρκεί να είναι εντός θερμοκρασίας.
Το δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό με τις υπάρχουσες είναι διαφορετικό του δεν ισχύει. Μα με τοσα WATT πως γίνεται να μην ανεβαίνει η θερμοκρασία καθόλου???
-
Έχει να κάνει και με το υλικό και με την δομή και μέθοδο της επίστρωσης των υλικών όπως αναφέρουν στα δημοσιεύματα. Έβαλα ένα πιο πάνω.
-
Η τεχνολογία έχει αποδείξει πως σχεδόν μόνο του σπανού τα γένεια δεν γίνονται και όλα τα υπόλοιπα είναι εφικτά, αλλά από την θεωρητική & πειραματική μελέτη μιας τεχνολογίας, μέχρι να φτάσει στα ράφια των καταστημάτων, ειδικά όταν άπτεται το τομέα της ασφάλειας, μεσολαβούν αρκετά χρόνια, μερικές φορές τόσα που ίσως έχει ξεπεραστεί η "πειραματική" τεχνολογία απ' την αμέσως επόμενη.
Και δεν αρκεί κάτι απλά να είναι τεχνικά εφικτό στο εργαστήριο, πρέπει να επιννοηθούν και κερδοφόρες βιομηχανικές μέθοδοι μαζικής παραγωγής που να είναι εμπορικά βιώσιμες και σε ρεαλιστική τιμή για τον τελικό καταναλωτή.
π.χ. άλλα τα "φωτοβολταϊκά" που έχουν οι δορυφόροι και τα διαστημόπλοια, άλλα αυτά που βάζουμε στις ταράτσες κι άλλα αυτά που έχουν τα επαναφορτιζόμενα φωτάκια στο μάρκετ.
Θεωρητικά θα μπορούσαμε να έχουμε και "ηλιακά οχήματα" αν ήταν βιομηχανικά/εμπορικά εφικτό να εφοδιαστούν τα καθημερινά μας αυτοκίνητα με φωτοβολταϊκά "διαστημικής τεχνολογίας" που ήδη χρησιμοποιούνται στην αεροδιαστημική, αλλά αυτό δεν είναι βιώσιμο...Οπότε, οι αμφιβολλίες για τον χρονικό ορίζοντα που έχει ανακοινωθεί παραμένουν, αν και θα πέσουν όλες οι δυνάμεις στην εξεύρεση λύσεων.
Αυτό που δεν λύνεται εύκολα, είναι οι απαιτήσεις σε υποδομές και ποσά ηλεκτρικής ενέργειας, από ανανεώσιμες πηγές, που περιέγραψε ο φίλος νωρίτερα, και πολύ εύκολα παραβλέψατε. -
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Mα με τοσα WATT πως γίνεται να μην ανεβαίνει η θερμοκρασία καθόλου???
Με κύκλωμα υδρόψυξης που εχουν όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά. Δεν είπα ότι δεν θα ανέβει καθόλου, απλά χρειάζεται να μείνει εντός ορίων.
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Mα με τοσα WATT πως γίνεται να μην ανεβαίνει η θερμοκρασία καθόλου???
Με κύκλωμα υδρόψυξης που εχουν όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά. Δεν είπα ότι δεν θα ανέβει καθόλου, απλά χρειάζεται να μείνει εντός ορίων.
υδρόψυξη!!! μάλιστα. οκ ακούγεται ενδιαφέρον.
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η τόσο γρήγορη φόρτιση δεν κάνει και καλό στις μπαταρίες αν είναι συχνή κθώς μειώνει την ζωή τους.
Δεν ισχύει αυτό στις νέες μπαταρίες, αρκεί να είναι εντός θερμοκρασίας.
Το δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό με τις υπάρχουσες είναι διαφορετικό του δεν ισχύει. Μα με τοσα WATT πως γίνεται να μην ανεβαίνει η θερμοκρασία καθόλου???
Γιατί νομίζεις αρχίζεις να φορτίζεις με 300 kW και καταλήγεις στο τέλος να έχεις πέσει στα 100 kW; Και για τις θερμοκρασίες.
-
Σήμερα που οδηγούσα στην Ολυμπία οδό, σκέφτηκα το εξής :
Βάλε 2.000 χλμ. τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους της χώρας (Ολυμπία, Μωρέας, Εγνατία, Ιόνιος, κ.ο.κ.).
Ανά 50 χλμ. κάπου διάβασα ότι χρειάζεται να μπούνε φορτιστές, βάσει πλάνου/εισήγησης της ΕΕ αν θυμάμαι, άρα 40 σταθμοί φόρτισης.
Βαλε και 20 βασικά αεροδρόμια, και 10 λιμάνια, και 5 συνοριακούς σταθμούς εισόδου/εξόδου, πες πάμε στους 80.
Από 5 ταχυφορτιστές βαρβάτους (>200kw εννοώ) σε κάθε σταθμό φόρτισης, πάμε στους 400 ταχυφορτιστές και στους 80 υποσταθμούς μέσης τάσης (ένας υποσταθμός για κάθε συστοιχία).
Δεν το λες και τίποτα, αλλά πιστεύω είναι εφικτό σε βάθος π.χ. πενταετίας-οκταετίας. Δεν πιάνω το ιδιοκτησιακό, είναι άλλο θέμα.
Αλλά τα προβλήματα είναι δύο: αφενός ότι μετά από 8 χρόνια πιθανότατα να απαιτείται να 5πλασιάσεις/10πλασιάσεις/κοκ τα νούμερα αυτά, γιατί θα κυκλοφορούν κάμποσα ηλεκτρικά και θα έχουν απαιτήσεις, αφεδύο ότι με αυτούς τους σταθμούς δεν μπαίνεις στις πόλεις, όπου η έλλειψη ελεύθερων χώρων, ο συνωστισμός οχημάτων, και το ήδη φορτωμένο δίκτυο ΔΕΔΗΕ είναι καθεστώς.
Πιστεύω ότι ειδικά στις πόλεις πρέπει να μπούνε στο παιχνίδι τα βενζινάδικα. Αναβαθμίζοντας τα ηλεκτρικά τους δίκτυα έτσι ώστε να γίνουν και 'φορτιστάδικα' (δικιά μου λέξη, την κατοχυρώνω). Είναι τα μόνα που έχουν άφθονους χώρους, λεφτά μένει να βρούνε για να φυτεύουν ταχιφορτιστές.
Γενικά δεν βλέπω συνολικά εύκολη λύση. Το πιθανότερο είναι το θέμα να κυλίεται άλυτο για δεκαετίες και να αντιμετωπίζεται διαρκώς με ημίμετρα, πάντα ελλειματικά ως προς την ζήτηση και τις ανάγκες. -
Απ τη νομοθεσία επιτρέπεται ανεφοδιασμός υγρών καυσίμων να γίνεται δίπλα σε υποσταθμό και φορτιστές;
-
Δίπλα σε κοινούς φορτιστες 220-380VOLT επιτρεπεται, υπάρχουν ηδη βενζιναδικα με τετοιους. Για υ/σ μέσης τάσης θα πρέπει να το ψάξω.
-
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πιστεύω ότι ειδικά στις πόλεις πρέπει να μπούνε στο παιχνίδι τα βενζινάδικα. Αναβαθμίζοντας τα ηλεκτρικά τους δίκτυα έτσι ώστε να γίνουν και 'φορτιστάδικα' (δικιά μου λέξη, την κατοχυρώνω). Είναι τα μόνα που έχουν άφθονους χώρους, λεφτά μένει να βρούνε για να φυτεύουν ταχιφορτιστές.
Γενικά δεν βλέπω συνολικά εύκολη λύση. Το πιθανότερο είναι το θέμα να κυλίεται άλυτο για δεκαετίες και να αντιμετωπίζεται διαρκώς με ημίμετρα, πάντα ελλειματικά ως προς την ζήτηση και τις ανάγκες.Τα βενζιναδικα θα μπουν αν υπαρχει χρημα (οπως π.χ. με το υγραεριο που στην κριση εσωσε πολλα πρατηρια που εβαλαν δεξαμενες απο το κλεισιμο) ή αν ειναι εταιρικα και υπαρχει προβλεψη. Στο ρευμα ενα ιδιωτης με βενζιναδικο γιατι να μπει, η φορτιση του ηλεκτρικου σημερα ειναι στην καλυτερη περιπτωση 20 λεπτα στο 80% και αυτο πολυ λιγα αμαξια το πιανουν, αν γινει 5-10 λεπτα ισως γινει πιο εφικτο. Οι περισσοτεροι που αγοραζουν ηλεκτρικο εχουν γκαραζ και φορτιζουν σπιτι, ή μπορουν να φορτιζουν τσαμπα καπου (π.χ. στη δουλεια).
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης